Ухвала
від 16.10.2024 по справі 947/32709/24
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ОДЕСИ

КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД м. ОДЕСИ


Справа № 947/32709/24

Провадження № 2-а/947/237/24

УХВАЛА

про залишення без руху

16.10.2024 року м. Одеса

Суддя Київського районного суду м. Одеси Скриль Ю.А., розглянувши матеріали справи за адміністративною позовною заявою ОСОБА_1 до Департаменту транспорту зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення,

В С Т А Н О В И В :

14 жовтня 2024 року позивач - ОСОБА_1 звернулась до суду з адміністративним позовом в якому просить:

- визнати протиправною постанову по справі про адміністративне правопорушення від 25.09.2024, серії ОДП № 231310, винесену інспектором з паркування Департаменту транспорту зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради Кожушняк С.В., про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, зафіксоване не в автоматичному режимі передбаченого ст. 152-1 КУпАП;

- скасувати постанову по справі про адміністративне правопорушення від 25.09.2024, серії ОДП № 231310, винесену інспектором з паркування Департаменту транспорту зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради Кожушняк С.В., про накладення на ОСОБА_1 адміністративного стягнення за вчинення адміністративного правопорушення, зафіксоване не в автоматичному режимі передбаченого ст. 152-1 КУпАП та закрити справу про адміністративне правопорушення;

- постановити окрему ухвалу відносно інспектора з паркування ОСОБА_2 і направити її Департаменту транспорту зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради для вжиття заходів щодо усунення причин та умов, що сприяли порушенню закону.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справу передано судді Скриль Ю.А.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 20 КАС України місцевим загальним судам як адміністративним судам підсудні адміністративні справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності.

Частиною 1 статті 25 КАС України передбачено, що адміністративні справи з приводу оскарження індивідуальних актів, а також дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень, які прийняті (вчинені, допущені) стосовно конкретної фізичної чи юридичної особи (їх об`єднань), вирішуються за вибором позивача адміністративним судом за зареєстрованим у встановленому законом порядку місцем проживання (перебування, знаходження) цієї особи-позивача або адміністративним судом за місцезнаходженням відповідача, крім випадків, визначених цим Кодексом.

Суд, дослідивши матеріали справи, дійшов висновку, що позов слід залишити без руху, оскільки поданий з порушенням вимог ч. 3 ст. 161 КАС України, відповідно до якої до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону

Вирішуючи дане питання суддя бере до уваги мотиви, викладені у постанові Великої Палати Верховного Суду викладені в постанові від 18 березня 2020 року у справі №543/775/17.

Так, Велика Палата Верховного Суду виходячи із системного, цільового та граматичного тлумачення наведеного законодавчого регулювання відносин, пов`язаних зі сплатою судового збору, в контексті фактичних обставин справи та зумовленого ними застосування норм процесуального права дійшла висновку про те, що у справах щодо оскарження постанов про адміністративне правопорушення у розумінні положень статей287,288 КУпАП, як і в інших справах, які розглядаються судом у порядку позовного провадження, слід застосовуватистатті 2-5 Закону № 3674-VІ, які пільг за подання позовної заяви, відповідних скарг у цих правовідносинах не передбачають.

Разом з тим з огляду на необхідність однакового підходу у визначенні розміру судового збору, який підлягає застосуванню у справах щодо накладення адміністративного стягнення та справляння судового збору, він складає за подання позовної заяви 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За таких обставин Велика Палата Верховного Суду відступила від висновку Верховного Суду України у постанові від 13 грудня 2016 року (провадження № 21-1410а16), про те, що за подання позивачем або відповідачем - суб`єктом владних повноважень апеляційної/касаційної скарги на рішення адміністративного суду у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення судовий збір у поряду і розмірах, встановленихЗаконом № 3674-VI, сплаті не підлягає, вказавши, що чинне законодавство містить ставку судового збору, що підлягає сплаті при поданні позовної заяви, іншої заяви і скарги у справі про оскарження постанови про адміністративне правопорушення та подальшому оскарженні позивачем і відповідачем судового рішення.

Таким чином,зважаючи навищевикладене,суддя дійшовдо висновку,що позивачна підставіст.288КУпАП незвільняється відспати судовогозбору,та сумасудового зборуу данійсправі повинна становити 605,60 гривень, що становить 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. У даному випадку позивач заявила три вимоги немайнового характеру ( 605,60х3=1816,8), отже судовий збір становить 1816,8 гривень, який належить сплатити на наступні реквізити:

Судовий збіртреба перераховувати нарозрахунковий рахунок:

Отримувач коштів: ГУК в Од.обл./Київський р-н/22030101

Код отримувача(кодза ЄДРПОУ): 37607526

Банк отримувача Казначейство України (ЕАП)

Код банкуотримувача (МФО) 899998

Рахунок отримувача UA758999980313171206000015756

Код класифікаціїдоходів бюджету 22030101.

Доказів про звільнення від сплати судового збору позивачем не надано, посвідчення інваліда 2-ої групи на ім`я ОСОБА_3 , суд не бере до уваги, з тих підстав, що він не є стороною у даній справі.

Також позивачці належть надати докази поважності пропуску процесуального строку, тому як надані у якості доказу квитки не оформлені належним чином та не засвідчені, відсутній переклад, печатки.

Поважними причинами пропуску строку звернення до суду визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що звертається до суду, та пов`язані з дійсно істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій та підтверджені належними доказами.

Відповідно до ч.1 ст.123КАСУкраїни встановлено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.

Якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.

Отже, позивачем подано клопотання про поновлення строку на адміністративне оскарження, однак не надано доказів на підтвердження поважності причин пропуску строку.

Відповідно до ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановленихстаттями 160,161цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Так, згідно до чинного законодавства України адміністративний позов підлягає залишенню без руху з наданням заявникові строку для усунення недоліків.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 160, 161, 169 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов ОСОБА_1 до Департаменту транспорту зв`язку та організації дорожнього руху Одеської міської ради про визнання протиправною та скасування постанови по справі про адміністративне правопорушення залишити без руху.

Надати позивачу строк для усунення зазначених в ухвалі недоліків до 21.10.2024 року, однак, не пізніше п`яти днів з дня отримання копії даної ухвали, а саме:

- надати підтвердження чпли судового збору у розмірі 1816,8 гривень;

- надати належним чином оформлені докази поважності пропуску процесуального строку.

Попередити, що у разі невиконання вимог суду у вказаний строк, заява буде вважатись неподаною та повернута позивачу.

Ухвала в апеляційному порядку оскарженню не підлягає.

Суддя Скриль Ю. А.

СудКиївський районний суд м. Одеси
Дата ухвалення рішення16.10.2024
Оприлюднено17.10.2024
Номер документу122310940
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху

Судовий реєстр по справі —947/32709/24

Ухвала від 12.11.2024

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Скриль Ю. А.

Ухвала від 24.10.2024

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Скриль Ю. А.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Київський районний суд м. Одеси

Скриль Ю. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні