Рішення
від 16.10.2024 по справі 922/3300/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.10.2024м. ХарківСправа № 922/3300/24

Господарський суд Харківської області у складі:

судді Присяжнюка О.О.

при секретарі судового засідання

розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабораторія антисептики" (61054, Харківська обл., місто Харків, ВУЛИЦЯ АКАДЕМІКА ПАВЛОВА, будинок 120 Ж) до Державного підприємства "Харківський електромеханічний завод" пр. Московський, 199,Харків,61037 про стягнення коштів за участю представників:

позивача - не з`явився

відповідача - не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабораторія антисептики" звернулось до Господарського суду Харківської області із позовною заявою до Державне підприємство "Харківський електромеханічний завод", в якій просить суд:

стягнути з Відповідача на користь Позивача грошові кошти в сумі 4750,00 грн.

Всі судові витрати (оплата судового збору у сумі 3028,00 грн.) понесені Позивачем при зверненні до суду стягнути із Відповідача.

Разом з тим позивач просить суд розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження.

Позов обгрунтовано з посиланням на те, що невиконання Відповідачем покладеного на нього обов`язку з реєстрації податкових накладних у ЄРПН, позбавляє Позивача прав на податковий кредит, а отже призводить до збитків Позивача.

Ухвалою Господарського суду Харківської області від 23.09.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Постановлено справу розглядати в порядку спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін. Призначено розгляд справи в судовому засіданні 16 жовтня 2024 року о 11:00.

Представник позивача у судове засідання, призначене на 16.10.2024 об 11:00, не з`явився.

Представник відповідача у судове засідання, призначене на 16.10.2024 об 11:00, не з`явився.

Частиною 5 ст. 176 ГПК України передбачено, що ухвала про відкриття провадження у справі надсилається учасникам справи, а також іншим особам, якщо від них витребовуються докази, в порядку, встановленому ст. 242 цього Кодексу, та з додержанням вимог ч. 4 ст. 120 цього Кодексу.

Суд звертає увагу, що з 18 жовтня 2023 року набрав чинності Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обов`язкової реєстрації та використання електронних кабінетів в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами» від 29.06.2023 №3200-IX. Зокрема, приписами частини шостої статті 6 ГПК України (у редакції Закону, з урахуванням змін) унормовано, що адвокати, нотаріуси, державні та приватні виконавці, арбітражні керуючі, судові експерти, органи державної влади та інші державні органи, органи місцевого самоврядування, інші юридичні особи реєструють свої електронні кабінети в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, в обов`язковому порядку.

Відповідно до абзацу 1 частини 7 статті 6 Господарського процесуального кодексу України особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-комунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Відповідно до п. 2 ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи.

Згідно з абз. 2 ч. 6 цієї статті, якщо судове рішення надіслано до електронного кабінету пізніше 17 години, таке рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення.

Так, з метою повідомлення відповідача про розгляд даної справи, судом було направлено ухвалу Господарського суду Харківської області про відкриття провадження у справі від 23.09.2024 до електронного кабінету позивача та відповідача.

Позивач та відповідач ухвалу Господарського суду Харківської області про відкриття провадження у справі від 23.09.2024 отримали 23.09.2024, про що свідчать довідки про доставку електронного листа, які містяться в матеріалах справи.

Отже, суд належним чином виконав вимоги Господарського процесуального кодексу України щодо направлення процесуальних документів учасникам справи та здійснив всі необхідні дії з метою належного їх повідомлення про дату, час та місце проведення судового засідання; відповідач визнається таким, що був належним чином повідомлений про розгляд даної справи (згідно частини 6 статті 242 ГПК України).

Крім того, за приписами частини 1 статті 9 Господарського процесуального кодексу України ніхто не може бути позбавлений права на інформацію про дату, час і місце розгляду своєї справи або обмежений у праві отримання в суді усної або письмової інформації про результати розгляду його судової справи. Будь-яка особа, яка не є учасником справи, має право на доступ до судових рішень у порядку, встановленому законом.

Відповідно до частини 2 статті 2 Закону України "Про доступ до судових рішень" усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі не пізніше наступного дня після їх виготовлення і підписання.

Згідно з ч. ч. 1, 2 ст. 3 Закону України "Про доступ до судових рішень" для доступу до судових рішень судів загальної юрисдикції Державна судова адміністрація України забезпечує ведення Єдиного державного реєстру судових рішень. - автоматизована система збирання, зберігання, захисту, обліку, пошуку та надання електронних копій судових рішень.

Судові рішення, внесені до Реєстру, є відкритими для безоплатного цілодобового доступу на офіційному веб-порталі судової влади України (ч. 1 ст. 4 Закону України "Про доступ до судових рішень").

Враховуючи вищевикладене, Суд зазначає, що відповідач має доступ до судових рішень та мав можливість ознайомитись з ухвалами суду у Єдиному державному реєстрі судових рішень (www.reyestr.court.gov.ua).

За ст. 219 ГПК України рішення у справі прийнято в нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та витребуваних судом.

У судовому засіданні 16.10.2024, відповідно до ст. 240 ГПК України, судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги , об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору , суд установив таке.

Між Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» (надалі Позивач) та Державним підприємством «Харківський електромеханічний завод» (надалі Відповідач) було укладено Договір №14 про забезпечення пропускного режиму від 01.01.2023 р. (надалі Договір).

Відповідно до зазначеного Договору Відповідач зобов`язувався організувати безперебійну роботу контрольно-пропускного пункту розташованого за адресою - місто Харків, проспект Героїв Харкова, 199, організувати санкціонований прохід співробітників і відвідувачів, ввезення/вивезення продукції і матеріальних цінностей, запобігання безконтрольного проникнення сторонніх осіб і транспортних засобів на територію та в окремі будівлі(приміщення), що є у власності Сторін.

Відповідно до п. 3.1 Договору, плата за договором становить 1500,00 гривень (одна тисяча п`ятсот гривень 00 коп.) у місяць, в тому числі, ПДВ-250,00 грн. (двісті п`ятдесят 00 коп.). Таким чином, під час укладання Договору, Сторонами було погоджено у т.ч. вартість послуг, яка включає в себе суму податку на додану вартість.

Відповідно до п. 5.1-5.2 Договору, цей договір набуває чинності з «1» січня 2023 року та діє до «31» грудня 2023 року. Якщо жодна зі Сторін не заявить про розірвання цього Договору, хоча б за 30(тридцять) календарних днів до спливу строку дії Договору, його дія автоматично продовжується на наступний календарний рік на тих самих умовах.

Як вказує Позивач у позові, зважаючи на той факт, що сторони продовжувалися надаватися Відповідачем після 31.12.2023 р., та прийматися Позивачем, про що свідчать підписані Сторонами Акти приймання-надання послуг, то дія Договору була за взаємною згодою Сторін продовжена на 2024 рік, до 31.12.2024 р.

На виконання умов Договору, Відповідач надавав Позивачеві послуги, які були прийняті Позивачем без заперечень. Прийняття результатів наданих послуг за Договором у період з січня 2023 р. по липень 2023 року, підтверджує наступними документами:

· Актом № 10077 від 31.01.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 01-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.(копія додається);

· Актом № 10089 від 28.02.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 02-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.(копія додається);

· Актом № 10105 від 31.03.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 03-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10117 від 30.04.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 04-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10129 від 31.05.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 05-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10141 від 30.06.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 06-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10153 від 31.07.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 07-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10165 від 31.08.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 08-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.(копія додається);

· Актом № 10177 від 30.09.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 09-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10189 від 31.10.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 10-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10201 від 30.11.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 11-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10213 від 31.12.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 12-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10213 від 31.01.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 01-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10236 від 29.02.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 02-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10248 від 31.03.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 03-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10260 від 30.04.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 04-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн. (копія додається);

· Актом № 10272 від 31.05.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 05-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.(копія додається);

· Актом № 10284 від 30.06.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 06-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.(копія додається);

· Актом № 10296 від 31.07.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 07-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.(копія додається).

Таким чином, загальна вартість послуг, наданих Відповідачем та прийнятих Позивачем у період з січня 2023 р. по липень 2023 р. становить 28500,00 грн., у т.ч. ПДВ 4750 грн.

Оплата за надані послуги була здійснена Позивачем у повному обсязі, відповідно до наступних документів:

· Платіжна інструкція № 3578 від 02.02.2023 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Рахунок №10077 від 31.02.2023 р. За охорону. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 101 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону лютий 2023 р.

ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 103 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону березень 2023 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 103 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону травень 2023 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 104 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону червень 2023 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 105 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону липень 2023 р. . ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 106 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону лютий 2023 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 107 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону вересень 2023 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 108 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону жовтень 2023 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 109 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону листопад 2023 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 110 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону грудень 2023 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 111 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону січень 2024 р. .ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 112 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону лютий 2024 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 113 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону березень 2024 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 114 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону квітень 2024 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається);

Платіжна інструкція № 115 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону травень 2024 р. .ПДВ 250 грн» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 116 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону червень 2024 р. .ПДВ 250 грн.» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 117 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону липень 2024 р. ПДВ 250 грн» (копія додається);

· Платіжна інструкція № 118 від 27.08.2024 р. на суму 1500 грн. призначення платежу «Оплата згідно договору №14 від 01.01.2023 р. За охорону квітень 2023 р. ПДВ 250 грн.» (копія додається).

Послуги, які надавалися Відповідачем Позивачеві за Договору є об`єктом оподаткування податком на додану вартість, відповідно до положень Податкового кодексу України.

Враховуючи той факт, що оплата за надані послуги була здійснена Позивачем 28.08.2024 р., то відповідно до п. 187.1 Податкового кодексу України, датою виникнення податкових зобов`язань були наступні події:

· Оформлення Акту № 10077 від 31.01.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 01-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10089 від 28.02.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 02-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10105 від 31.03.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 03-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10117 від 30.04.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 04-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10129 від 31.05.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 05-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10141 від 30.06.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 06-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10153 від 31.07.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 07-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10165 від 31.08.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 08-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10177 від 30.09.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 09-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10189 від 31.10.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 10-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10201 від 30.11.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 11-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10213 від 31.12.2023 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 12-2023 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10213 від 31.01.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 01-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10236 від 29.02.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 02-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10248 від 31.03.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 03-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10260 від 30.04.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 04-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10272 від 31.05.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 05-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.;

· Оформлення Акту № 10284 від 30.06.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 06-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.

· Оформлення Акту № 10296 від 31.07.2024 р. приймання-надання послуг по забезпеченню пропускного режиму за договором № 14 від 01.01.2023 р. ТОВ «ЛАБОРАТОРІЯ АНТИСЕПТИКИ» за 07-2024 р. на суму 1500,00 грн. у т.ч. ПДВ 250,00 грн.

Враховуючи обставини справи, для Позивача датою виникнення права на податковий кредиту, були дати оформлення Актів приймання-надання послуг.

Зважаючи на це, невиконання Відповідачем покладеного на нього обов`язку з реєстрації податкових накладних у ЄРПН, позбавляє Позивача прав на податковий кредит, а отже призводить до збитків Позивача.

Вказані обставини стали підставою для звернення позивача за захистом своїх прав та інтересів до суду.

Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог і заперечень проти них, суд виходить з наступного.

Послуги, які надавалися Відповідачем Позивачеві за Договору є об`єктом оподаткування податком на додану вартість, відповідно до положень Податкового кодексу України.

Відповідно до пп. 14.1.185 Податкового кодексу України, постачання послуг - будь -яка операція, що не є постачанням товарів, чи інша операція з передачі права на об`єкти права інтелектуальної власності та інші нематеріальні активи чи надання інших майнових прав стосовно таких об`єктів права інтелектуальної власності, а також надання послуг, що споживаються в процесі вчинення певної дії або провадження певної діяльності.

Відповідно до положень п. 185.1 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування є операції платників податку з:

а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю;

б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу;

в) ввезення товарів на митну територію України;

г) вивезення товарів за межі митної території України;

е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Так, відповідно до п. 187.1 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Відповідно до п. 198.6 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями (тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.

Положеннями п. 198.1 Податкового кодексу України визначено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:

а) придбання або виготовлення товарів та послуг;

б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного капіталу та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності);

в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України;

г) ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами

оперативного або фінансового лізингу;

ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

При цьому п. 198.2 Податкового кодексу України встановлює, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше:

· дата списання коштів з рахунку платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг на оплату товарів/послуг, а в разі постачання товарів/ послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата списання електронних грошей платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець постачальника;

· дата отримання платником податку товарів/послуг.

Враховуючи обставини справи, для Позивача датою виникнення права на податковий кредиту, були дати оформлення Актів приймання-надання послуг.

Положеннями абз. 2 п. 201.10 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Отже пункт 201.10 Податкового кодексу України не передбачає можливості включення покупцем товарів/послуг суми ПДВ до податкового кредиту у разі невиконання продавцем обов`язку зі складення та реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Статтею 15 Цивільного кодексу України визначено, що кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання.

Кожна особа має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Одним із способів захисту цивільних прав та інтересів є відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди (пункт 8 частини 2 статті 16 Цивільного кодексу України).

Згідно з частинами 1 - 3 статті 22 Цивільного кодексу України особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права, має право на їх відшкодування.

Збитками є: 1) втрати, яких особа зазнала у зв`язку зі знищенням або пошкодженням речі, а також витрати, які особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки); 2) доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода). Збитки відшкодовуються у повному обсязі, якщо договором або законом не передбачено відшкодування у меншому або більшому розмірі. Якщо особа, яка порушила право, одержала у зв`язку з цим доходи, то розмір упущеної вигоди, що має відшкодовуватися особі, право якої порушено, не може бути меншим від доходів, одержаних особою, яка порушила право.

Для Позивача збитками є суми податкового кредиту, якими він не зміг скористатись внаслідок невиконання Відповідачем обов`язку з реєстрації податкових накладних у ЄРПН.

За приписами частин 1, 2 статті 623 Цивільного кодексу України боржник, який порушив зобов`язання, має відшкодувати кредиторові завдані цим збитки. Розмір збитків, завданих порушенням зобов`язання, доказується кредитором.

Відповідно до статей 224, 225 Господарського кодексу України учасник господарських відносин, який порушив господарське зобов`язання або установлені вимоги щодо здійснення господарської діяльності, повинен відшкодувати завдані цим

збитки суб`єкту, права або законні інтереси якого порушено. Під збитками розуміються витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також не одержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов`язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною.

Для застосування такої міри відповідальності, як стягнення збитків за порушення договірних зобов`язань та/або відшкодування позадоговірної шкоди потрібна наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення: протиправна поведінка, збитки, причинно-наслідковий зв`язок між протиправною поведінкою боржника та збитками кредитора, вина боржника.

Отже, для застосування такої міри відповідальності як стягнення збитків потрібна наявність усіх елементів складу цивільного правопорушення, які виконані у повному обсязі:

1) Протиправність поведінки. Системний аналіз положень п. 187.1 та п. 201.1, 201.7, 201.10 Податкового кодексу України дає підстави для висновку про те, що Відповідач не здійснив встановлений Податковим кодексом України обов`язок скласти та зареєструвати в ЄРПН податкові накладну. Зважаючи на це, невиконання такої вимоги з боку Відповідача є порушення приписів Податкового кодексу України і є протиправним.

2) Розмір збитків. Розміром збитків є сума податкового кредиту Позивача в загальному обсязі 4750,00 грн., яку він був позбавлений можливості відобразити відповідно до ст.198, 201 Податкового кодексу України через нереєстрацію Відповідачем податкових накладних в ЄРПН.

3) Причинно-наслідкововий зв`язок між протиправною поведінкою боржника та збитками. Зважаючи на те, що право на відображення податкового кредиту Позивачем виникає лише після складання та реєстрації в ЄРПН податкової накладної. А отже невиконання такого обов`язку Відповідачем призвело до неможливості відображення податкового кредиту Позивачем, та збитків останнього.

4) Вина. Відповідач не здійснив обов`язок встановлений Податковим кодексом України скласти та зареєструвати в ЄРПН податкові накладні.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 01.03.2023 у справі № 925/556/21 зазначила, що з 01.01.2015 Податковий кодекс не встановлює для платника ПДВ механізм, який би дозволяв йому включити ПДВ за відповідною операцією до складу податкового кредиту за відсутності зареєстрованої його контрагентом у ЄРПН податкової накладної, якщо контрагент за законом мав її зареєструвати. Такий платник ПДВ також не має у податкових відносинах права самостійно спонукати контрагента до здійснення реєстрації, а також не може спонукати контрагента оскаржити незаконні рішення, дії чи бездіяльність контролюючого органу, якщо вони були перешкодою у реєстрації податкової накладної у ЄРПН.

Водночас саме від того, чи здійснить контрагент всі необхідні дії для реєстрації податкової накладної в ЄРПН, а у випадку незаконної перешкоди з боку контролюючого органу для реєстрації - від того, чи зможе контрагент успішно усунути ці перешкоди, фактично залежить виникнення права такого платника податку на податковий кредит з ПДВ.

Тому, порушення Відповідачем порядку реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних позбавило Позивача права на включення спірної суми до податкового кредиту.

З урахуванням вищевикладених обставин, суд вважає позовні вимоги доведеними, обґрунтованими, такими, що відповідають фактичним обставинам справи, а відтак, заявлені вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір покладається на відповідача в розмірі 3028,0 грн.

Керуючись ст. 2, 74, 76-80, 129, 236-242 Господарського процесуального кодексу України

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Стягнути з Державного підприємства "Харківський електромеханічний завод" (61037, Харківська обл., місто Харків, проспект Московський, будинок 199, ЄДРПОУ 05405575) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабораторія антисептики" (61054, Харківська обл., місто Харків, ВУЛИЦЯ АКАДЕМІКА ПАВЛОВА, будинок 120 Ж, ЄДРПОУ 38279992)-грошові кошти в сумі 4750,00 грн., витрати по оплаті судового збору у сумі 3028,00 грн.

Наказ видати після набрання рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабораторія антисептики" (61054, Харківська обл., місто Харків, ВУЛИЦЯ АКАДЕМІКА ПАВЛОВА, будинок 120 Ж, ЄДРПОУ 38279992) .

Відповідач:Державного підприємства "Харківський електромеханічний завод" (61037, Харківська обл., місто Харків, проспект Московський, будинок 199, ЄДРПОУ 05405575).

Повне рішення складено "16" жовтня 2024 р.

СуддяО.О. Присяжнюк

СудГосподарський суд Харківської області
Дата ухвалення рішення16.10.2024
Оприлюднено17.10.2024
Номер документу122319002
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг

Судовий реєстр по справі —922/3300/24

Рішення від 16.10.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Присяжнюк О.О.

Ухвала від 23.09.2024

Господарське

Господарський суд Харківської області

Присяжнюк О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні