Справа№ 953/9441/24
н/п 2-а/953/152/24
У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" жовтня 2024 р. м. Харків
Суддя Київського районного суду м. Харкова Дяченко О.М., перевіривши матеріали позовної заяви ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції в Харківській області про визнання та скасування постанови про адміністративне правопорушення,
ВСТАНОВИВ:
Представник позивача ОСОБА_1 адвокат Бережний Г.В. через підсистему "Електронний суд" Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи звернувся до суду з позовною заявою до до Управління патрульної поліції в Харківській області про визнаннята скасуванняпостанови проадміністративне правопорушення,відповідно до якої просить:
1. У разі, якщо суд вважає строк на оскарження постанови пропущеним, поновити строк.
2. Скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серія ЕНА №3005917 від 08.09.2024 року винесену інспектором 2 взводу 2 роти 2 батальйону Управління патрульної поліції в Харківській області старшим лейтенантом поліції Панкратовим Євгеном Олександровичем, якою ОСОБА_1 притягнено до адміністративної відповідальності за ч. 2 ст. 140 КУпАП у виді штрафу в розмірі 340 грн. 00 коп.
3. Закрити провадження у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ч. 2 ст. 140 КУпАП за відсутності складу адміністративного правопорушення.
4. Стягнути з Відповідача на користь Позивача суму всіх судових витрат, що складаються з судових зборів та витрат на професійну правничу (правову) допомогу.
Згідно протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 11.10.2024 справу передано на розгляд судді Дяченку О.М.
При вирішенні питання щодо прийняття до провадження позовної заяви ОСОБА_1 суд зазначає таке.
Строки звернення до адміністративного суду визначеніст.122 КАС України.
Так, відповідно до ч.1 вищевказаної статтіКАС Українипозов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Згідно частини 3 вказаної статті для захисту прав, свобод та інтересів особи цим Кодексом та іншими законами можуть встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду, які, якщо не встановлено інше, обчислюються з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
Відповідно до п. 3 ч. 1ст. 288 КУпАПпостанову іншого органу (посадової особи) про накладення адміністративного стягнення може бути оскаржено у вищестоящий орган (вищестоящій посадовій особі) або в районний, районний у місті, міський чи міськрайонний суд, у порядку, визначеному КАС України, з особливостями, встановленими цим Кодексом.
Статтею 289КУпАП встановлено, що скаргу на постанову по справі про адміністративне правопорушення може бути подано протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Відповідно до ч. 2 ст.286КАС України позовну заяву щодо оскарження рішень суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом десяти днів з дня ухвалення відповідного рішення (постанови), а щодо рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, у тому числі зафіксовані в автоматичному режимі, - протягом десяти днів з дня вручення такого рішення (постанови).
Ч. 1 ст.123КАС України встановлено, що у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Відповідно до ч. 2 ст.123КАС України якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
У поданій позовній заяві позивач просить поновити строк на оскарження постанови, посилаючись на те, що «строк подання позовної заяви щодо рішень (постанов) по справі про адміністративні правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху передбачений ст. 286 КАС України протягом 10 днів з дня вручення, але враховуючи той факт, що останній день подання оскарження припадає на вихідний та у зв`язку з тим, що в Україні введений воєнний стан відповідно до Указу Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року, можливість авіаційних ударів та включення попереджувальних сирен в Харківській області з невідкладною потребою перейти до бомбосховищ ці фактори унеможливили подання позовної заяви в вказаний строк, та є поважними причинами».
Положення КАС України не містить чіткого визначення терміну «поважні причини для поновлення процесуального строку», а також не містить переліку таких причин.
Разом з тим, Верховний Суд України в своєму рішенні від 13.09.2006 року по справі 6-26370кс04 вказав, що поважними причинами пропуску строку позовної давності вважаються такі обставини, за яких своєчасне пред`явлення позову стає неможливим або утрудненням.
Поважними причинами визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення відповідних дій та підтверджені належними доказами.
При цьому, суд враховує позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 07.02.2019 у справі №819/859/16, у якій, зокрема, суд зазначив про те, що пропуск відповідного строку на звернення до суду через байдужість до своїх прав або небажання скористатися цим правом не є поважною причиною пропуску строку та, відповідно, підставою для поновлення звернення до суду з адміністративним позовом.
Так, зазначені позивачем підстави для поновлення строку не можна визнати поважними, оскільки позивачем не надано доказів, які б підтверджували поважні причини.
Для суду є очевидним, що причини, які перешкодили особі реалізувати право на звернення до суду у визначений процесуальним законом строк, повинні не залежати від волі заявника, мати об`єктивний характер та бути оціненими судом у наступному, зважаючи на обґрунтованість їх поважності.
Суд вважає за необхідне зазначити, що встановлення процесуальних строків законом передбачено з метою дисциплінування учасників адміністративного судочинства та своєчасного виконання ними передбаченихКАС Українипевних процесуальних дій.
Інститут строків в адміністративному процесі сприяє досягненню юридичної визначеності у публічно-правових відносинах, а також стимулює учасників адміністративного процесу добросовісно ставитися до виконання своїх обов`язків.
Підстави пропуску особою строку на оскарження можуть бути визнані поважними, а строк поновлено лише у разі, якщо вони пов`язані з дійсно непереборними та об`єктивними перешкодами, які не залежали від волі особи, такими як: стихійне лихо, катастрофа, хвороба, відрядження, трагічні та інші непередбачувані події в житті людини, а також будь-які інші обставини, що не дозволили учасникові процесу завчасно подати відповідний документ .
Однак, позивачем не надано будь-яких допустимих доказів, які б підтверджували, що ним пропущено строк на оскарження постанови з підстав, що пов`язані з дійсно непереборними та об`єктивними перешкодами, які не залежали від його волі та унеможливили звернення з позовом до суду про скасування оскаржуваної постанови у встановлений процесуальним законом строк.
Враховуючи викладене, вказані причини пропуску строку на звернення до суду не є такими, що не залежать від волі особи, яка подає позовну заяву, і не надають їй права у будь-який необмежений після спливу цього строку час реалізовувати право на звернення до суду.
Отже, оскільки позивачем не наведено об`єктивно непереборних обставин, які унеможливили подання позову у встановлений законом строк, не надано доказів того, що він не мав можливості звернутися до суду у інший спосіб у межах строку визначеного Законом, суд залишає позовну заяву без руху.
Керуючись ч. 1 ст.123 КАС України, суд,
УХВАЛИВ:
Позовну заяву ОСОБА_1 до Управління патрульної поліції в Харківській області про скасування постанови про накладення адміністративного стягнення по справі про адміністративне правопорушення у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху, зафіксоване не в автоматичному режимі серія ЕНА №3005917 від 08.09.2023 залишити без руху.
Надати позивачу 10-денний термін з дня вручення копії ухвали суду про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків шляхом надання до суду заяви про поновлення строку звернення до адміністративного суду з зазначенням підстав для поновлення строку, які є об`єктивно непереборними, не залежали від волевиявлення позивача та пов`язані з дійсними істотними перешкодами та труднощами для своєчасного звернення до суду, підтверджені належними та допустимими доказами;
Роз`яснити позивачу, що в разі не усунення недоліків у вказаний судом строк позовна заява буде йому повернута.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання суддею та згідно із ст. 294 Кодексу адміністративного судочинства України оскарженню не підлягає.
Суддя О.М. Дяченко
Суд | Київський районний суд м.Харкова |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2024 |
Оприлюднено | 18.10.2024 |
Номер документу | 122323792 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них дорожнього руху |
Адміністративне
Київський районний суд м.Харкова
Дяченко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні