Ухвала
від 19.08.2024 по справі 757/36812/24-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/36812/24-к

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 серпня 2024 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , адвоката ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 , розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Києві кримінальне провадження за клопотанням прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону ОСОБА_6 про продовження строку дії обов`язків,

ВСТАНОВИВ:

прокурор відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону ОСОБА_6 звернувся до слідчого судді з клопотанням про продовження строку дії обов`язків покладених на підозрюваного ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 .

Клопотання обґрунтоване тим, що слідчими Територіального управління Державного бюро розслідувань, розташованого у місті Києві, за процесуального керівництва Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42022100000000584 від 15.11.2022 за підозрою ОСОБА_7 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 191 КК України, ОСОБА_5 у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27 ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 27 ч.4 ст. 426 КК України, ОСОБА_8 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 425 КК України, та ОСОБА_9 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 426 КК України.

Досудовим розслідуванням установлено, що ОСОБА_5 на підставі протоколу загальних зборів засновників ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 39423347) від 02.10.2014 № 1 та наказу генерального директора від 02.10.2014 № 2 прийнятий на роботу на посаду заступника генерального директора вказаного Товариства.

Крім цього, відповідно до протоколу №02/11/20 від 02.11.2020 загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 43674794) на ОСОБА_7 з 04.11.2020 покладено виконання функцій та обов`язків директора вказаного товариства без укладення трудового договору та нарахування заробітної плати.

Відповідно до наказу директора ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» № 1 від 03.11.2020 «Про призначення на посаду директора» ОСОБА_7 з 04.11.2020 приступив до виконання обов`язків директора ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР».

З 04.11.2020 на ОСОБА_7 як директора ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» були покладені організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, та він відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України набув статусу службової особи.

Листом Командувача Сил підтримки Збройних Сил України № 343/2747 від 20.04.2022 доведено до командира в/ч НОМЕР_1 вимогу під час організації роботи по укладенню договорів на постачання визначених товарів (Додаток 1) строго дотримуватися вимог чинного законодавства України стосовно закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти: постачання придбаних товарів здійснити наступним чином - електротехнічні засоби - зберігання у військовій частині НОМЕР_2 .

Відповідно до Додатку 1 до листа від 20.04.2022 № 343/2747 доведено перелік товарів, які необхідно придбати за кошти додаткового фінансування (резервний фонд) у 2022 році для потреб Збройних Сил України, що виконують основні завдання (заходи) по обороні держави, серед яких зокрема визначено товар - Дизельний генератор 1 фаз. 220 В, 4-6 кВт., КЕКВ 2260, код видатків 110/16/1/30, 1000 комплектів загальною вартістю 43 000.00 тис. грн. (43.00 тис. грн. за один комплект).

З метою організації і здійснення безперебійного забезпечення Збройних Сил України технікою та майном військовою частиною НОМЕР_1 протягом 2022 року здійснювались закупівлі товарів за державні кошти, у тому числі у травні 2022 року проводилась робота щодо укладення договору на закупівлю вказаних генераторів.

Водночас, ОСОБА_5 , у травні 2022 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , уклавши 02.05.2022 від імені ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» з вказаною військовою частиною Договір № 45 на постачання дизельних портативних електростанцій GENPOWER GDG7000E та займаючись його виконанням, довідався від її представників про намір військової частини придбати ще 1000 дизельних генераторів 1 фаз. 220 В, 4-6 кВт.

При цьому, в ОСОБА_5 виник злочинний умисел, спрямований на організацію в умовах воєнного стану заволодіння у особливо великих розмірах грошовими коштами військової частини НОМЕР_1 , які призначались для придбання вказаних генераторів, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.

Реалізуючи свій злочинний умисел на організацію заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, діючи з корисливих мотивів та в умовах воєнного стану, перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, у невстановлений час, але не пізніше 16.05.2022, ОСОБА_5 підшукав співучасника на роль виконавця, а саме: директора ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» ОСОБА_7 , якому повідомив про свої злочинні наміри, домовився з ним про спільне вчинення злочину, спрямувавши його дії на незаконне заволодіння грошовими коштами військової частини НОМЕР_1 шляхом зловживання ОСОБА_7 як службовою особою своїм службовим становищем.

Згідно домовленості, ОСОБА_7 , діючи як виконавець, відповідно до відведеної йому ролі повинен був підготувати комерційну пропозицію на постачання вказаних генераторів, калькуляцію собівартості товару із завищеними витратами, укласти з військовою частиною НОМЕР_1 від імені ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» договір поставки, який учасники групи заздалегідь не мали наміру виконувати належним чином, підготувати листи від імені ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» у військову частину НОМЕР_1 з метою безпідставного збільшення ціни товару, після отримання на рахунки товариства незаконно здобутих грошових коштів розподілити їх між учасниками групи.

ОСОБА_5 в свою чергу, діючи як організатор, повинен був координувати та спрямовувати дії ОСОБА_7 , надавати йому поради, інструкції щодо підготовки комерційної пропозиції, калькуляції, листів та інших документів під час укладення та виконання договору з військовою частиною, надати інструкції щодо придбання за кордоном та ввезення в Україну вказаних дизельних генераторів, надати від імені ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» безпроцентну позику для їх придбання, використовуючи свої зв`язки та авторитет у військовій частині НОМЕР_1 як особи, яка займається виробництвом та поставкою генераторів, повинен був забезпечити укладення договору про закупівлю саме з ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР», а надалі забезпечити укладення додаткової угоди щодо збільшення ціни товару.

Реалізуючи свій злочинний умисел на організацію заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, а також на підбурення військової службової особи до умисного невиконання дій, які вона за своїми службовими обов`язками повинна була виконати, діючи з корисливих мотивів та в умовах воєнного стану, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , у невстановлений час, але не пізніше 16.05.2022, ОСОБА_5 використовуючи свої зв`язки та авторитет у військовій частині НОМЕР_1 як особи, яка займається виробництвом та поставкою генераторів, дружні відносини з ОСОБА_9 , вмовив останнього під час проведення процедур закупівлі товару «Дизельний генератор 1 фаз. 220 В, 4-6 кВт.», який підлягав закупівлі, провести закупівлю товару конкретної марки та моделі - «Дизельний генератор 1 фаз. 220В, 5,3 кВт, DAREX ENERGY», не передбачивши можливість закупівлі його еквіваленту, чим створити умови, за яких участь постачальників, які могли запропонувати еквівалент вказаного товару під час закупівлі була б обмежена, а надалі дозволить не проводити попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, не забезпечувати об`єктивний та чесній вибір переможця процедури закупівлі, а підготувати та підписати протокол уповноваженої особи із закупівель, яким визначити переможцем ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР».

ОСОБА_7 , реалізуючи злочинний умисел учасників групи, усвідомлюючи, що ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» не має у власності генераторів із вказаними вище характеристиками та не володіє фінансовими, трудовими та матеріально-технічними ресурсами для їх придбання або виготовлення, перебуваючи у невстановленому слідством місці, у невстановлений час, але не пізніше 16.05.2022, за вказівкою ОСОБА_5 підготував та електронною поштою скерував у військову частину НОМЕР_1 комерційну пропозицію, у якій запропонував придбати у ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» 1000 генераторів DAREX ENERGY DE 6500 PE1 за 42 990 грн за одиницю.

Указану комерційну пропозицію ОСОБА_9 як уповноваженою особою із закупівель військової частини НОМЕР_1 враховано під час проведення моніторингу цін, визнано найдешевшою та, за сприяння ОСОБА_5 , прийнято рішення здійснити закупівлю у ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР».

При цьому, ОСОБА_9 під час проведення моніторингу цін окрім комерційної пропозиції ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» враховано також комерційні пропозиції інших учасників - ТОВ «GENERATOR.UA» та ТОВ «Плас Энерджи», які були підроблені невстановленою слідством особою та вказаними суб`єктами господарювання до військової частини НОМЕР_1 не скеровувались.

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, спрямованого на заволодіння грошовими коштами військової частини НОМЕР_1 , ОСОБА_7 перебуваючи у невстановленому слідством місці та у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 24.05.2022, маючи умисел на незаконне заволодіння чужим майном у особливо великих розмірах шляхом зловживання своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою групою осіб, з корисливих мотивів та в умовах воєнного стану, скориставшись тим, що на період воєнного стану ціна на постачання товарів, виконання робіт та надання послуг для забезпечення потреб сектору безпеки і оборони, а також інших товарів, робіт і послуг для гарантованого забезпечення потреб безпеки і оборони України, визначається на підставі калькуляції витрат, сформованої виконавцем державного контракту (договору), склав та через ОСОБА_5 подав у військову частину НОМЕР_1 Калькуляцію собівартості товару, у яку включив витрати ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР», а саме: основна заробітна плата працівників у сумі 6 828,80 грн за одиницю, які заздалегідь не мав наміру здійснювати, оскільки у ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» станом на 24.05.2022 були відсутні наймані працівники. На підставі вказаної калькуляції була визначена ціна на постачання товару - дизельних генераторів 1 фаз. 220 В, 5,3 кВт, DAREX ENERGY DE 6500 PE1.

Надалі, ОСОБА_7 уклав від імені ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» з військовою частиною НОМЕР_1 в особі полковника ОСОБА_10 Договір №56 від 24.05.2022 (далі - Договір), яким ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» як постачальник зобов`язалось передати у власність військової частини НОМЕР_1 1000 одиниць дизельних генераторів 1 фаз. 220 В, 5,3 кВт, DAREX ENERGY DE 6500 PE1, та який заздалегідь не мав наміру виконувати належним чином.

Згідно з пунктами 3.2.-3.4. Договору, встановлено, що загальна ціна (вартість) Товару за цим Договором 42 990 000 грн. 00 коп., без ПДВ (сорок два мільйони дев`ятсот дев`яносто тисяч гривень 00 копійок, без ПДВ) за резервним фондом, КЕКВ 2260. Ціна Товару залишається незмінною до повного виконання сторонами зобов`язань за цим договором. Будь-яка зміна ціни та асортименту товару за цим договором, можлива лише після попередньої письмової згоди сторін.

Відповідно до п. 4.1. Договору Постачальник (ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР») серед іншого зобов`язується передати Замовникові у власність Товар (постачити Одержувачу) та всю необхідну документацію до нього, забезпечити поставку товарів у строки, встановлені Договором.

Крім цього, ОСОБА_7 перебуваючи у невстановленому слідством місці та у невстановлений досудовим розслідуванням час, але не пізніше 07.07.2022, уклав від імені ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» з Lutian Machinery Co. Ltd контракт № LT001DTC від 07.07.2022 на купівлю готових генераторних установок DE 6500 PE1, вартістю 410,45 доларів США за 1 одиницю. Згідно специфікацій до вказаного контракту умовою поставки товару було здійснення попередньої оплати товару, а строк поставки - 15 днів з дати передоплати.

Для здійснення ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» оплати Lutian Machinery Co. Ltd вартості вказаних генераторних установок DE 6500 PE1, а також для здійснення платежів, пов`язаних з їх доставкою в Україну та митним оформленням, ОСОБА_5 у період з 21.07.2022 по 26.10.2022 забезпечив надання ТОВ «ДАРЕКС-ЕНЕРГО» безпроцентної позики ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР».

Продовжуючи злочинний умисел учасників групи, ОСОБА_5 , діючи з корисливих мотивів та в умовах воєнного стану, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , у невстановлений час, але не пізніше 24.08.2022, використовуючи свої зв`язки та авторитет у військовій частині НОМЕР_1 як особи, яка займається виробництвом та поставкою генераторів, дружні відносини з ОСОБА_9 , вмовив останнього після надходження від ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» пропозицій внести зміни до Договору №56 від 24.05.2022 в частині зміни графіку постачання товару та його ціни, не встановлювати дійсні причини, через які постачальник не бажає виконувати умови Договору, не витребовувати у постачальника нелажне обґрунтування збільшення ціни, калькуляцію витрат та будь-які інші документи, які б підтверджували неможливість виконання Договору на попередніх умовах та добросовісність його поведінки, не вивчати кон`юнктуру ринку на відповідний товар, утриматись від здійснення претензійно-позовної роботи з постачальником, а як уповноважена особа із закупівель завізувати (узгодити) проекти відповідних додаткових угод.

Водночас, ОСОБА_7 , продовжуючи реалізацію злочинного умислу учасників групи, спрямованого на заволодіння грошовими коштами військової частини НОМЕР_1 , достовірно знаючи, що він як директор ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» до 27.07.2022 не здійснював платежів на виконання контракту № LT001DTC від 07.07.2022, усвідомлюючи, що вказані генератори не будуть доставлені в Україну до 15.08.2022, відповідно ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» не зможе вчасно поставити їх військовій частині НОМЕР_1 на виконання Договору №56 від 24.05.2022, діючи з корисливих мотивів та в умовах воєнного стану, зловживаючи своїм службовим становищем підготував від імені ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» лист №250701 від 25.07.2022 у який вніс відомості, що не відповідають дійсності, скріпив своїм підписом і печаткою ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» та подав у військову частину НОМЕР_1 .

Так, ОСОБА_7 у листі №250701 від 25.07.2022 зазначив, що «на даний час трапилась суттєва затримка поставок імпортних компонентів продукції та готових виробів, які виготовляються виробниками у країнах партнерах, які задіяні у виробничому циклі виготовлення готової продукції, що поставляється за Договором №56 від 24 травня 2022 року. Затримка у поставках імпортних комплектуючих не залежить від нашої волі, проте така затримка унеможливлює дотримання нашою компанією погоджених строків поставки партій товару за Договором», що не відповідало дійсності з огляду на те, що ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» не було виробником вказаних генераторів та станом на 25.07.2022 не здійснювало платежів на виконання контракту № LT001DTC від 07.07.2022.

Крім цього, ОСОБА_7 , скориставшись тим, що 21.07.2022 Національний банк України скорегував офіційний курс гривні до долара США, а також тим, що 21.06.2022 прийнято Закон України №2325-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо перегляду окремих пільг з оподаткування», яким з 01.07.2022 скасовано звільнення від оподаткування податком на додану вартість операції з ввезення товарів на митну територію України у митному режимі імпорту визначеними суб`єктами господарювання, усвідомлюючи, що пряму залежність від зміни курсу гривні має лише 44,4% від вартості Товару, а також те, що відповідно до Договору № 56 від 24.05.2022 ціна Товару залишається незмінною до повного виконання сторонами зобов`язань, а сам Договір не містить положень щодо порядку зміни ціни залежно від коливань курсу гривні до долара США та зміни умов щодо надання пільг з оподаткування, продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу на незаконне заволодіння грошовими коштами військової частини НОМЕР_1 , вказаним листом запропонував військовій частині НОМЕР_1 знести зміни до Договору №56 від 24.05.2022 шляхом укладення додаткової угоди, якою збільшити загальну ціну (вартість) договору до 47 289 000,00 грн, або зменшити кількість товару на 10 відсотків.

Усвідомлюючи, що для створення уявлення у посадових осіб військової частини НОМЕР_1 правомірності укладення додаткової угоди необхідне документальне підтвердження зміни обставин, які впливають на можливість виконання ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» своїх обов`язків за Договором, ОСОБА_7 спільно з ОСОБА_5 вирішили отримати висновок регіональної торгово-промислової палати, який не відповідатиме дійсності.

При цьому, ОСОБА_7 , розуміючи, що контракт із Lutian Machinery Co (Китай) укладено 07.07.2022, попередню оплату товарів здійснено лише 27.07.2022, а впродовж червня 2022 року він не вчиняв жодних дій на виконання укладеного з військовою частиною договору, що вказує на недобросовісну поведінку ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» та перешкоджає в отриманні висновку торгово-промислової палати про істотні зміни обставин, які впливають на можливість виконання ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» своїх обов`язків за Договором, через представника ОСОБА_4 , яка не була обізнана про його злочинні наміри, за порадою ОСОБА_5 , 08.08.2022 звернувся до Кіровоградської торгово-промислової палати для видачі висновку про істотну зміну обставин, які впливають на можливість виконання ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» своїх обов`язків за Договором, надавши пакет документів, що не відповідали дійсності, а саме:

- контракт № LT001DTC від 17.05.2022, зі специфікаціями № 001 та № 002 від 17.05.2022, замість дійсного контракту № LT001DTC від 07.07.2022, укладеного між компанією Lutian Machinery Co (Китай) та ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» на продаж дизельних та бензинових установок виробництва Lutian Machinery Co (Китай);

- договір № 010722-149 від 18.05.2022 про надання транспортно-експедиторських послуг з перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів, замість дійсного договору № 010722-149 від 01.07.2022 укладеного між ТОВ «ХІЛЛДОМ ЛОГІСТІК» та ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» про надання транспортно-експедиторських послуг з перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів;

- договір № 010722-67 від 18.05.2022 про надання транспортно-експедиторських послуг з перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів, замість дійсного договору № 010722-67 від 01.07.2022, укладеного між ТОВ «Інтернешнл Карго Сервіс Ейч. Ді» та ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» про надання транспортно-експедиторських послуг з перевезення експортно-імпортних та транзитних вантажів;

- пояснення №080802 від 08.08.2022 у якому серед іншого зазначив, що ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» здійснило «замовлення імпортних комплектуючих (копії документів долучено до звернення). Після поставки імпортних товарів (комплектуючих) наше підприємство проводить великовузлове збирання готових виробів, передпродажну підготовку (заправку мастилом, охолоджувальною рідиною, тестування та налагодження готового до експлуатації виробу)», що також не відповідало дійсності, оскільки ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» замовило у Lutian Machinery Co (Китай) готові дизельні генератори.

На підставі зазначених документів Кіровоградською торгово-промисловою палатою надано Висновок про істотну зміну обставин (hardship) від 11.08.2022 № 1105-3/22/180, згідно якого у зв`язку із настанням істотної зміни обставин, відповідно до ст. 652 Цивільного кодексу України, ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» має право вимагати перегляду та внесення змін до умов Договору поставки №56 від 24.05.2022.

Продовжуючи реалізацію злочинного умислу учасників групи, спрямованого на заволодіння грошовими коштами військової частини НОМЕР_1 , зловживаючи своїм службовим становищем, ОСОБА_7 16.08.2022 від імені ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» через ОСОБА_5 звернувся у військову частину НОМЕР_1 з листом №150801 від 15.08.2022 до якого долучив Висновок про істотну зміну обставин (hardship) від 11.08.2022 № 1105-3/22/180, та у якому просив знести зміни до Договору №56 від 24.05.2022 шляхом укладення додаткової угоди, якою збільшити загальну ціну (вартість) договору на 25% (до 53 млн. 737 тис. грн.) або зменшити кількість товару на 25%.

Обставинами, які зумовлюють істотне збільшення ціни товару, ОСОБА_7 вказав: коригування Національним банком України офіційного курсу гривні до долара США; внесення змін до законодавства щодо надання пільг з оподаткування в частині податку на додану вартість; збільшення ціни на матеріали (метал), та готові вузли, агрегати та вироби та міжнародному та внутрішньому ринку; підвищення ціни на логістичні послуги та транспортування продукції; збільшенням ціни на вантажоперевезення морським транспортом та транзитний час морського фрахту, що не відповідало дійсності.

Подавши вказані вище документи, які не відповідали дійсності, у військову частину НОМЕР_1 , використавши авторитет та репутацію ОСОБА_5 як особи, яка займається виробництвом та поставкою генераторів, учасники групи увели у такий спосіб в оману командира військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_8 , щодо необхідності підписання додаткової угоди та збільшення ціни товару.

ОСОБА_7 , виконуючи відведену йому роль у злочинному плані, уклав від імені ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» із військовою частиною НОМЕР_1 в особі ОСОБА_8 додаткову угоду № 2 до Договору, датовану 24.08.2022, якою зменшено обсяг закупівлі Товару - Дизельний генератор 1 фаз. 220В, 4-6кВт, DAREX ENERGY DE6500PE1 із 1000 одиниць до 877 та збільшено ціну одиниці Товару на 14 %, тобто до 49 008,60 грн, внаслідок чого загальна вартість вказаних генераторів була безпідставно завищена на 5 278 312,20 грн.

Надалі ОСОБА_7 у період з 25.10.2022 та 29.10.2022 поставив військовій частині НОМЕР_1 на виконання умов Договору та додаткових угод до нього 877 одиниць дизельних генераторів DAREX ENERGY DE6500PE1.

Після цього, відповідно до платіжних доручень № 1631 від 01.11.2022 та № 1723 від 09.11.2022 військовою частиною НОМЕР_1 перераховано за Договором на користь ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» грошові кошти у розмірі 42 980 542 грн. 20 коп, з яких 5 278 312,20 грн. були сплачені безпідставно та якими ОСОБА_7 спільно з ОСОБА_5 розпорядились на власний розсуд.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 27 ч. 5 ст. 191 КК України, тобто в організації заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчиненим за попередньою змовою групою осіб, в особливо великих розмірах, в умовах воєнного стану.

Крім цього, наказом командувача Сил підтримки Збройних Сил України (по особовому складу) № 118 від 24.12.2021 ОСОБА_9 призначено заступником начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 (військова частина НОМЕР_1 ).

Відповідно до п. 2 Положення про 250 ІНФОРМАЦІЯ_2 , затвердженого наказом командувача Сил підтримки Збройних Сил України від 31.01.2022 № 10дск (далі - Положення), ІНФОРМАЦІЯ_2 в мирний час та в особливий період призначений для виконання завдань інженерної підтримки мобільності своїх військ (сил), обмеження мобільності сил і засобів противника та загальної інженерної підтримки військ (сил).

Згідно п. 3 Положення, 250 ІНФОРМАЦІЯ_2 у своїй діяльності керується Конституцією України і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами та директивами ІНФОРМАЦІЯ_3 , розпорядженнями начальника інженерних військ - начальника ІНФОРМАЦІЯ_4 та інших служб забезпечення за відповідними напрямками, а також цим положенням.

Пунктом 5 Положення 250 Центр інженерної підтримки відповідно до покладених на нього завдань серед іншого здійснює накопичення до встановлених норм запасів засобів інженерного озброєння, своєчасну підготовку до використання їх за призначенням, ешелонування, зберігання та обслуговування; утримання запасів засобів інженерного озброєння, забезпечення потреби в них під час стратегічного розгортання Збройних Сил України; проведення закупівлі засобів інженерного озброєння, матеріалів, запасних частин для потреб військових частин (установ) Збройних Сил України; ведення господарської діяльності.

Пунктом 8 Положення визначено, що 250 Центр інженерної підтримки очолює начальник центру.

Також, пунктом 11 Положення передбачено, що начальник центру має заступників. Безпосередньо керівництво відповідно до розподілу повноважень за напрямками діяльності здійснюють заступники начальника центру, командири (начальники) структурних підрозділів, командири підпорядкованих підрозділів відповідно до своїх функціональних обов`язків.

Відповідно до п. 1 примітки до статті 425 КК України під військовими службовими особами розуміються військові начальники, а також інші військовослужбовці, які обіймають постійно чи тимчасово посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих або адміністративно-господарських обов`язків, або виконують такі обов`язки за спеціальним дорученням повноважного командування.

У зв`язку з викладеним, ОСОБА_9 з часу призначення на посаду заступника начальника ІНФОРМАЦІЯ_2 - військової частини НОМЕР_1 , будучи військовим начальником, відповідно до п. 1 примітки до ст. 425 КК України, набув статусу військової службової особи.

Крім цього, наказом ТВО командира військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_9 «Про визначення уповноважених осіб із закупівель військової частини НОМЕР_1 та затвердження Положення про уповноважені особу із закупівель» № 5 від 31.12.2021 заступника командира частини підполковника ОСОБА_9 визначено з 01 січня 2022 року уповноваженою особою із закупівель, що передбачає проведення відкритих торгів, переговорної процедури, торгів з обмеженою участю, конкурентного діалогу, спрощених закупівель, рамкових угод та наділено обов`язками уповноваженої особи, в порядку, передбаченому ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до п. 1.3 Розділу 1 Положення про уповноважену особу із закупівель військової частини НОМЕР_1 , затвердженого вказаним Наказом, уповноважена особа під час організації та проведення процедур закупівель повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедури закупівель в інтересах військової частини.

Уповноважена особа у своїй діяльності керується Законом, принципами здійснення публічних закупівель, визначених Законом, іншими нормативно-правовими актами та цим Положенням (п. 1.6 Розділу 1 Положення).

Згідно п. 3.9. Розділу 3 Положення, до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать: проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку; здійснення вибору процедури закупівлі; проведення процедур закупівель; забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивній та чесній вибір переможця процедури закупівлі; забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом.

Відповідно до п. 4.1. Розділу 4 Положення уповноважена особа, серед іншого має право приймати рішення, узгоджувати проекти документів, зокрема проект договору про закупівлю з метою забезпечення його відповідності умовам процедури закупівлі та підписувати в межах компетенції відповідні документи; уносити пропозиції командиру військової частини щодо організації закупівельної діяльності, а згідно п. 4.2 Розділу 4 Положення уповноважена особа, серед іншого зобов`язана дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель та цього положення; організовувати та проводити процедури закупівель; забезпечувати рівні умови для всіх учасників процедур закупівель, об`єктивний вибір переможця; у встановленому законом порядку визначати переможців процедур закупівель.

Уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті нею рішення і вчинені нею дії (бездіяльність) відповідно до законів України, за порушення вимог, установлених Законом та нормативно-правовими актами, прийнятими на його виконання (п. 4.1. Розділу 4 Положення).

Відповідно до підпункту 1 пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 169 «Деякі питання здійснення оборонних та публічних закупівель товарів, робіт і послуг в умовах воєнного стану» (у редакції станом на 12.04.2022) установлено, що в умовах воєнного стану оборонні та публічні закупівлі товарів, робіт і послуг здійснюються без застосування процедур закупівель та спрощених закупівель, визначених Законами України «Про публічні закупівлі» та «Про оборонні закупівлі».

Згідно з підпунктом 3 пункту 1 вказаної Постанови, під час здійснення закупівель, передбачених абзацом першим підпункту 1 цього пункту: замовники повинні відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель; державні замовники у сфері оборони повинні відповідно до Закону України «Про оборонні закупівлі» дотримуватися таких принципів здійснення оборонних закупівель: своєчасність та відповідність прийнятим рішенням щодо захисту національних інтересів України, забезпечення потреб безпеки і оборони; ефективність використання коштів, результативність.

Такі закупівлі не включаються до річного плану закупівель. За результатами їх здійснення в електронній системі закупівель замовник/державний замовник оприлюднює звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, договір про закупівлю та всі додатки до нього не пізніше ніж через 20 днів з дня припинення чи скасування воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях. Вимога щодо оприлюднення не застосовується до договорів, які містять інформацію з обмеженим доступом.

Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України.

Відповідно до Додатку 1 до листа № 343/2747 від 20.04.2022 до військової частини НОМЕР_1 доведено перелік товарів, які необхідно придбати за кошти додаткового фінансування (резервний фонд) у 2022 році для потреб Збройних Сил України, що виконують основні завдання (заходи) по обороні держави, серед яких зокрема визначено товар - Дизельний генератор 1 фаз. 220 В, 4-6 кВт., КЕКВ 2260, код видатків 110/16/1/30, 1000 комплектів загальною вартістю 43 000.00 тис. грн. (43.00 тис. грн. за один комплект).

Водночас, ОСОБА_5 , у травні 2022 року, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи у невстановленому досудовим розслідуванням місці, у невстановлений час, але не пізніше 16.05.2022, домовився з директором ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» ОСОБА_7 про незаконне заволодіння грошовими коштами військової частини НОМЕР_1 шляхом зловживання ОСОБА_7 як службовою особою своїм службовим становищем.

Реалізуючи свій злочинний умисел на організацію заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, а також на підбурення військової службової особи до умисного невиконання дій, які вона за своїми службовими обов`язками повинна була виконати, діючи з корисливих мотивів та в умовах воєнного стану, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , у невстановлений час, але не пізніше 16.05.2022, ОСОБА_5 використовуючи свої зв`язки та авторитет у військовій частині НОМЕР_1 як особи, яка займається виробництвом та поставкою генераторів, дружні відносини з ОСОБА_9 , умовлянням схилив останнього до умисного невиконання дій, які він за своїми службовими обов`язками повинен був виконати, а саме: вмовив ОСОБА_9 під час проведення процедур закупівлі товару «Дизельний генератор 1 фаз. 220 В, 4-6 кВт.», який підлягав закупівлі, провести закупівлю товару конкретної марки та моделі - «Дизельний генератор 1 фаз. 220В, 5,3 кВт, DAREX ENERGY», не передбачивши можливість закупівлі його еквіваленту, чим створити умови, за яких участь постачальників, які могли запропонувати еквівалент вказаного товару під час закупівлі була б обмежена, а надалі дозволить не проводити попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, не забезпечувати об`єктивний та чесній вибір переможця процедури закупівлі, а підготувати та підписати протокол уповноваженої особи із закупівель, яким визначити переможцем ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР».

ОСОБА_9 у період з 20.04.2022 по 13.05.2022, більш точний час у ході досудового розслідування не встановлено, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , маючи умисел на невиконання дій, які він за своїми службовими обов`язками повинен був виконати, діючи в умовах воєнного стану, за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_5 , будучи військовою службовою особою та зобов`язаним під час організації та проведення процедур закупівель забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедури закупівель в інтересах військової частини, дотримуватися вимог чинного законодавства України, у тому числі вказаних вище принципів здійснення оборонних закупівель, підготував проект наказу № 156 від 13.05.2022 (з адміністративно-господарської діяльності) «Про затвердження переліків та обсягів закупівель товарів, послуг військовою частиною НОМЕР_1 », у якому взамін товару «Дизельний генератор 1 фаз. 220 В, 4-6 кВт.», який згідно листа Командувача Сил підтримки Збройних Сил України № 343/2747 від 20.04.2022 підлягав закупівлі, умисно вказав товар - «Дизельний генератор 1 фаз. 220В, 5,3 кВт, DAREX ENERGY», не передбачивши можливість закупівлі його еквіваленту, що є прямим порушенням ч. 4 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», якою заборонено встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників, та не відповідало принципу здійснення оборонних закупівель - ефективності використання коштів.

Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу ОСОБА_9 , 13.05.2022 надав вказаний проект наказу з дискримінаційними вимогами до учасників на підпис командиру військової частини НОМЕР_1 ОСОБА_8 , який недбало ставлячись до служби, під час його підписання не перевірив його на відповідність вимогам чинного законодавства, принципам здійснення оборонних закупівель, без будь-якого обґрунтування необхідності закупівлі саме генераторів «DAREX ENERGY» підписав його.

Внаслідок підписання ОСОБА_8 наказу № 156 від 13.05.2022 із дискримінаційними вимогами до учасників були штучно створені умови, за яких участь постачальників, які могли запропонувати еквівалент товару - «Дизельний генератор 1 фаз. 220В, 5,3 кВт, DAREX ENERGY» та меншу його ціну, під час закупівлі була обмежена.

Надалі ОСОБА_9 у період з 13.05.2022 по 24.05.2022, не вчинивши дії, які він як уповноважена особа із закупівель повинен був виконати, а саме: не проводячи моніторинг цін на товар - «Дизельний генератор 1 фаз. 220 В, 4-6 кВт.», який згідно листа Командувача Сил підтримки Збройних Сил України № 343/2747 від 20.04.2022 підлягав закупівлі, не проводячи попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку, не забезпечуючи рівних умов для всіх учасників, об`єктивній та чесній вибір переможця процедури закупівлі, підготував та підписав протокол уповноваженої особи із закупівель військової частини НОМЕР_1 від 24.05.2022 № 86, яким визначив найдешевшою пропозицією на закупівлю товару - «Дизельний генератор 1 фаз. 220В, 5,3 кВт, DAREX ENERGY» пропозицію ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» (код ЄДРПОУ 43674794), яка складала 42 990,00 грн. за одиницю, у той час, як у військову частину НОМЕР_1 станом на 24.05.2022 не надходили комерційні пропозиції щодо постачання вказаного товару від інших суб`єктів господарювання.

Надалі ОСОБА_10 , недбало ставлячись до служби, з урахуванням складеного ОСОБА_9 протоколу уповноваженої особи із закупівель військової частини НОМЕР_1 від 24.05.2022 № 86, яким останній визначив переможцем закупівлі ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» уклав від імені військової частини НОМЕР_1 з вказаним суб`єктом господарювання в особі ОСОБА_7 Договір №56 від 24.05.2022, за яким ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» як постачальник зобов`язалось передати у власність військової частини НОМЕР_1 1000 одиниць дизельних генераторів 1 фаз. 220 В, 5,3 кВт, DAREX ENERGY DE 6500 PE1.

Згідно з пунктами 3.2.-3.4. Договору, встановлено, що загальна ціна (вартість) Товару за цим Договором 42 990 000 грн. 00 коп., без ПДВ (сорок два мільйони дев`ятсот дев`яносто тисяч гривень 00 копійок, без ПДВ) за резервним фондом, КЕКВ 2260. Ціна Товару залишається незмінною до повного виконання сторонами зобов`язань за цим договором. Будь-яка зміна ціни та асортименту товару за цим договором, можлива лише після попередньої письмової згоди сторін.

Відповідно до п. 4.1. Договору Постачальник (ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР») серед іншого зобов`язується передати Замовникові у власність Товар (постачити Одержувачу) та всю необхідну документацію до нього, забезпечити поставку товарів у строки, встановлені Договором.

Водночас, ОСОБА_5 продовжуючи свій злочинний умисел на підбурення військової службової особи до умисного невиконання дій, які вона за своїми службовими обов`язками повинна була виконати, діючи з корисливих мотивів та в умовах воєнного стану, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , у невстановлений час, але не пізніше 24.08.2022, використовуючи свої зв`язки та авторитет у військовій частині НОМЕР_1 як особи, яка займається виробництвом та поставкою генераторів, дружні відносини з ОСОБА_9 , умовлянням схилив останнього до умисного невиконання дій, які він за своїми службовими обов`язками повинен був виконати, а саме: вмовив ОСОБА_9 після надходження від ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» пропозицій внести зміни до Договору №56 від 24.05.2022 в частині зміни графіку постачання товару та його ціни, не встановлювати дійсні причини, через які постачальник не бажає виконувати умови Договору, не витребовувати у постачальника нелажне обґрунтування збільшення ціни, калькуляцію витрат та будь-які інші документи, які б підтверджували неможливість виконання Договору на попередніх умовах та добросовісність його поведінки, не вивчати кон`юнктуру ринку на відповідний товар, утриматись від здійснення претензійно-позовної роботи з постачальником, а як уповноважена особа із закупівель завізувати (узгодити) проекти відповідних додаткових угод.

Надалі ОСОБА_9 , у період з 25.07.2022 по 12.08.2022, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , будучи військовою службовою особою та зобов`язаним під час організації та проведення процедур закупівель забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедури закупівель в інтересах військової частини, після надходження від ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» листа №250701 від 25.07.2022 із пропозицією змінити графік постачання вказаного товару, не встановив дійсні причини, через які постачальник своєчасно не виконує умови Договору, а не маючи жодного належного обґрунтування як уповноважена особа із закупівель завізував (узгодив) проект Додаткової угоди № 1 від 12.08.2022 до Договору №56 від 24.05.2022, якою передбачено зміну строку поставки 600 одиниць генераторів, які повинні були бути поставлені 15.08.2022 (200 одиниць) та 30.08.2022 (400 одиниць) до 15.10.2022 та до 30.10.2022, що не відповідало інтересам військової частини НОМЕР_1 .

Надалі ОСОБА_8 12.08.2022, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , отримавши від ОСОБА_9 завізований проект Додаткової угоди № 1 до Договору №56 від 24.05.2022, продовжуючи недбало ставитись до служби, підписав її, чим позбавив військову частину права вимагати від ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» сплати пені та штрафу за порушення терміну виконання зобов`язання відповідно до п.5.4 Договору.

Крім цього, ОСОБА_7 , маючи умисел на незаконне заволодіння чужим майном у особливо великих розмірах шляхом зловживання своїм службовим становищем, діючи за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_5 , 16.08.2022 від імені ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» звернувся у військову частину НОМЕР_1 з листом №150801 від 15.08.2022 до якого долучив Висновок про істотну зміну обставин (hardship) від 11.08.2022 № 1105-3/22/180.

У вказаному листі, який містив недостовірні відомості щодо права ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» вимагати перегляд умов Договору, ОСОБА_7 просив знести зміни до Договору №56 від 24.05.2022 шляхом укладення додаткової угоди, якою збільшити загальну ціну (вартість) договору на 25% (до 53 млн. 737 тис. грн.) або зменшити кількість товару на 25%.

Водночас, ОСОБА_9 у період з 16.08.2022 по 24.08.2022, продовжуючи свій злочинний умисел на невиконання дій, які він за своїми службовими обов`язками повинен був виконати, діючи в умовах воєнного стану, за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_5 , перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , будучи військовою службовою особою та зобов`язаним під час організації та проведення процедур закупівель забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедури закупівель в інтересах військової частини, після надходження від ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» листа №150801 від 15.08.2022 із пропозицією внести зміни до Договору №56 від 24.05.2022 шляхом укладення додаткової угоди, якою збільшити загальну ціну (вартість) договору на 25% (до 53 млн. 737 тис. грн.) або зменшити кількість товару на 25%, не врахував майнові інтереси військової частини НОМЕР_1 , не встановив дійсні причини, через які постачальник не бажає виконувати умови Договору, не витребував у постачальника нелажне обґрунтування збільшення ціни, калькуляцію витрат та будь-які інші документи, які б підтверджували неможливість виконання Договору на попередніх умовах та добросовісність його поведінки, не врахував відсутність у Договорі порядку зміни ціни залежно від зміни курсу іноземної валюти, не забезпечив вивчення кон`юнктури ринку на відповідний товар, не ініціював здійснення військовою частиною НОМЕР_1 претензійно-позовної роботи з постачальником, а як уповноважена особа із закупівель завізував (узгодив) проект Додаткової угоди № 2 від 24.08.2022 до Договору №56 від 24.05.2022, якою зменшено обсяг закупівлі Товару - Дизельний генератор 1 фаз. 220В, 4-6кВт, DAREX ENERGY DE6500PE1 із 1000 одиниць до 877 та збільшено ціну одиниці Товару на 14 %, тобто до 49 008,60 грн, що не відповідало інтересам військової частини НОМЕР_1 .

Крім цього, ОСОБА_8 24.08.2022, перебуваючи на території військової частини НОМЕР_1 за адресою: АДРЕСА_1 , отримавши від ОСОБА_9 завізований проект Додаткової угоди № 2 до Договору №56 від 24.05.2022, продовжуючи недбало ставитись до служби, підписав її, внаслідок чого загальна вартість вказаних генераторів була безпідставно завищена на 5 278 312,20 грн.

Надалі ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» у період з 25.10.2022 та 29.10.2022 поставило військовій частині НОМЕР_1 на виконання умов Договору №56 від 24.05.2022 та додаткових угод до нього 877 одиниць дизельних генераторів DAREX ENERGY DE6500PE1.

Після цього, відповідно до платіжних доручень № 1631 від 01.11.2022 та № 1723 від 09.11.2022 військовою частиною НОМЕР_1 перераховано за Договором на користь ТОВ «ДНІПРО ТЕХНО ЦЕНТР» грошові кошти у розмірі 42 980 542 грн. 20 коп, з яких 5 278 312,20 грн. були сплачені безпідставно, якими ОСОБА_7 спільно з ОСОБА_5 розпорядились на власний розсуд, внаслідок чого військовій частині НОМЕР_1 було спричинено тяжкі наслідки у виді матеріальної шкоди на вказану суму.

Разом з тим, прокурор зазначив, що для закінчення досудового розслідування та звернення до суду з обвинувальним актом, необхідно провести ще ряд слідчих (розшукових) та процесуальних дій, які здійснити раніше не представилось можливим.

В судовому засіданні прокурор підтримав дане клопотання.

Підозрюваний та його захисник в судовому засіданні в режимі відеоконференції не заперечували щодо задоволення клопотання про продовження строку дії покладених обов`язків.

Вивчивши клопотання та докази, якими воно обґрунтоване, заслухавши пояснення учасників процесу, слідчий суддя дійшов наступного висновку.

ОСОБА_5 21.05.2024 повідомлено про підозру у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27 ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 27 ч. 4 ст. 426 КК України.

31.05.2024 слідчим суддею Печерського районного суду міста Києва винесено ухвалу у справі № 757/23686/24-к про застосування щодо підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання та покладено обов`язки із строком дії до 21.07.2024 включно.

Водночас, ухвалою Київського апеляційного суду від 09.07.2024 вказану ухвалу скасовано та застосовано щодо підозрюваного ОСОБА_5 запобіжний захід у виді тримання під вартою у межах строку досудового розслідування, до 21.07.2024 включно та визначено заставу у розмірі 1743 прожиткових мінімумів для працездатних осіб.

За підозрюваного ОСОБА_5 09.07.2024 внесено заставу, внаслідок чого на останнього покладено ряд обов`язків, передбачених ухвалою Київського апеляційного суду від 09.07.2024.

17.07.2024 слідчим суддею Печерського районного суду міста Києва винесено ухвалу у справі № 757/31599/24-к, якою продовжено строк дії обов`язків, покладених на ОСОБА_5 до 21.08.2024 включно.

Постановою першого заступника керівника Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону від 11.07.2024 строк досудового розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні продовжено до трьох місяців, тобто до 21.08.2024.

15.08.2024 ухвалою слідчого судді Печерського районного суду міста Києва строк досудового розслідування у вищевказаному кримінальному провадженні продовжено до п`яти місяців, тобто до 21.10.2024.

Строк дії запобіжного заходу відносно підозрюваного ОСОБА_5 закінчується 21.08.2024, проте закінчити досудове розслідування на даний час неможливо внаслідок особливої складності даного кримінального провадження та великим обсягом процесуальних та слідчих (розшукових) дій, які необхідно ще провести.

У відповідності до положень ст. 177 КПК України, метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобіганням спробам: переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду; знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого підозрюваного, обвинуваченого, експерта, спеціаліста у цьому ж кримінальному провадженні, перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, вчинити інше кримінальне правопорушення або продовжити злочинну діяльність.

Згідно ст. 178 КПК України, при вирішенні питання про обрання запобіжного заходу, крім наявності ризиків, зазначених у статті 177 КПК України, слідчий суддя на підставі наданих сторонами кримінального провадження матеріалів зобов`язаний в сукупності оцінити тяжкість покарання, що загрожує відповідній особі, дані про особу підозрюваного, розмір майнової шкоди, в заподіянні якого підозрюється особа.

Вирішуючи питання про застосування підозрюваному запобіжного заходу суддя враховує не тільки положення, які передбачені КПК, а й вимоги пунктів 3 і 4 статті 5 Конвенції про захист прав людини основоположних свобод та практики Європейського суду з прав людини, згідно з якими обмеження права особи на свободу і особисту недоторканість можливо лише в передбачених законом випадках за встановленою законом процедурою. При цьому ризик переховування обвинуваченого від правосуддя не може оцінюватись виключно на підставі суворості можливого судового рішення.

За положеннями ч. 1 ст. 194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя, суд зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один із ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Згідно ч. 2 ст. 194 КПК України слідчий суддя, суд зобов`язаний постановити ухвалу про відмову у застосуванні запобіжного заходу, якщо під час розгляду клопотання прокурор не доведе наявність всіх обставин, передбачених частиною першою цієї статті.

Відповідно до ч. 6 ст. 194 КПК України обов`язки, передбачені частиною п`ятою цієї статті, можуть бути покладені на підозрюваного, обвинуваченого на строк не більше двох місяців. У разі необхідності цей строк може бути продовжений за клопотанням прокурора в порядку, передбаченому статтею 199 цього Кодексу.

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 27 ч. 5 ст. 191, ч. 4 ст. 27 ч. 4 ст. 426 КК України, підтверджується доданими до клопотання матеріалами. Окрім цього прокурором в судовому засіданні доведено наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України.

Слідчий суддя оцінивши в сукупності ступень тяжкість покарання, що загрожує ОСОБА_5 згідно вищевказаної норми КК України, обставини вчинення правопорушення, а також дані про особу підозрюваного, дійшов висновку про те, що міра застосованого запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання забезпечує належну процесуальну поведінку підозрюваного.

На підставі наведеного, слідчий суддя вважає за необхідне продовжити строк дії покладених на підозрюваного обов`язків, передбачених ухвалою Київського апеляційного суду від 09.07.2024 по кримінальному провадженню № 757/23686/24-к.

Керуючись ст. 29 Конституції України, ст.ст. 177, 178, 181, 193, 194, 196, 197, 199, 202, 205, 309 КПК України, слідчий суддя -

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора відділу процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Спеціалізованої прокуратури у сфері оборони Центрального регіону ОСОБА_6 про продовження строку дії обов`язків - задовольнити.

Продовжити, в межах строку досудового розслідування, до 12.10.2024 строк дії покладених на ОСОБА_5 ІНФОРМАЦІЯ_1 , обов`язків, визначених ухвалою Київського апеляційного суду від 09.07.2024 по кримінальному провадженню № 757/23686/24-к.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення19.08.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122349544
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку обов'язків

Судовий реєстр по справі —757/36812/24-к

Ухвала від 19.08.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

Ухвала від 19.08.2024

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Новак Р. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні