Ухвала
від 11.10.2024 по справі 120/12582/24
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про відкриття провадження в адміністративній справі

11 жовтня 2024 р. Справа № 120/12582/24

Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Сало Павло Ігорович, розглянувши у м. Вінниці матеріали:

за позовом: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ), від імені та в інтересах якого діє адвокат Березовенко Віталій Петрович (РНОКПП НОМЕР_2 , адреса для листування: вул. Героїв України, 17, м. Бердичів, Житомирська область, 13300),

до: політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" (код ЄДРПОУ 39610682, місцезнаходження: Майдан Незалежності, буд. 2, м. Київ, 01001), Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області (код ЄДРПОУ 43760170, місцезнаходження: пл. Героїв Майдану, 20, м. Козятин, Хмільницький район, Вінницька область, 22100)

про: визнання протиправними та скасування рішень,

УСТАНОВИВ:

07.10.2024 через підсистему "Електронний суд" до суду надійшла позовна заява за підписом адвоката Березовенка В.П., подана від імені та в інтересах позивачки ОСОБА_1 до політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" (далі відповідач 1) та Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області (далі відповідач 2) про визнання протиправними та скасування:

- рішення позачергового з`їзду політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" від 29.08.2024 про відкликання за народною ініціативою депутата Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області VIII скликання ОСОБА_1 , оформлене витягом з протоколу позачергового з`їзду вказаної політичної партії № 2/2024 від 29.08.2024;

- постанови Козятинської МТВК № 4/1 від 12.09.2024 "Про визнання обраним депутатом Козятинської міської ради наступного за черговістю кандидата в територіальному виборчому окрузі № 2 за територіальним списком Вінницької обласної організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана"".

Позовні вимоги обґрунтовуються тим, що позивачку ОСОБА_1 було обрано депутатом Козятинської міської ради Хмільницького району Вінницької області VIII за списком Вінницької обласної організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана".

29.08.2024 на позачерговому з`їзді політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" прийнято рішення про відкликання депутата ОСОБА_1 за народною ініціативою з підстав, передбачених п. 3 ч. 1 ст. 37 Закону України "Про статус депутатів місцевих рад".

12.09.2024 на підставі вказаного рішення Козятинською МТВК прийнято постанову за № 4/1 від 12.09.2024, якою визнано обраним депутатом Козятинської міської ради наступного за черговістю кандидата у депатати в територіальному виборчому окрузі № 2 за списком Вінницької обласної організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана".

Позивачка з рішенням відповідача 1 та постановою відповідача 2 не погоджується, вважає їх незаконними та упередженими, а тому за захистом своїх прав та інтересів звертається до суду.

Позовна заява відповідає вимогам статей 160, 161, 172 КАС України та підсудна Вінницькому окружному адміністративному суду. Судовий збір сплачений у передбачених законом порядку і розмірі. Підстав для залишення позовної заяви без руху, її повернення чи відмови у відкритті провадження в адміністративній справі не встановлено.

Отже, позовну заяву ОСОБА_1 належить прийняти до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі.

Також суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

За правилами, визначеними ч. 5 ст. 49 КАС України, про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Отже, нормами процесуального права суду надано повноваження щодо залучення до участі у справі третіх осіб, як за клопотанням учасників справи, так і з власної ініціативи суду. Таке повноваження може бути реалізоване судом, зокрема, під час вирішення питання про відкриття провадження у справі, якщо суд встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі.

З матеріалів позовної заяви видно, що предметом оскарження за позовом ОСОБА_1 є рішення політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" від 29.08.2024, прийняте за результатами розгляду пропозиції (протоколу) конференції Вінницької обласної організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" № 01-06/2024 від 22.06.2024, а також постанова Козятинської МТВК про визнання обраним депутатом Козятинської міської ради наступного за черговістю кандидата у депутати від Вінницької обласної організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" по відповідному територіальному виборчому округу, у зв`язку з відкликання позивачки за народною ініціативою.

Відтак, на думку суду, рішення у цій справі впливає на права, інтереси та обов`язки Вінницької обласної організації політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" (як ініціатора процедури відкликання депутата за народною ініціативою) та Козятинської міської ради (як органу місцевого самоврядування, на склад якого безпосередньо впливає застосування процедури про відкликання депутата за народною ініціативою) у спірних правовідносинах, що свідчить про необхідність їх залучення до участі у справі третіми особою без самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідачів.

Визначаючись щодо того, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) розглядати справу, суд враховує положення ч. 1, 2, 3 ст. 12 КАС України, відповідно до яких адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного). Спрощене позовне провадження призначене для розгляду справ незначної складності та інших справ, для яких пріоритетним є швидке вирішення справи. Загальне позовне провадження призначене для розгляду справ, які через складність або інші обставини недоцільно розглядати у спрощеному позовному провадженні.

Згідно з ч. 3 ст. 257 КАС України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідно до п. 4 ч. 9 ст. 171 КАС України питання про те, за якими правилами позовного провадження (загального чи спрощеного) буде розглядатися справа, вирішується в ухвалі про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі.

З огляду на викладене, враховуючи характер спірних правовідносин, предмет доказування, склад учасників справи, значення справи для сторін, а також те, що з метою забезпечення правильного і безперешкодного розгляду справи по суті необхідним є проведення підготовчого провадження, суд доходить висновку про доцільність розгляду цієї адміністративної справи в порядку загального позовного провадження.

Керуючись ст.ст. 12, 32, 49, 160, 161, 166, 167, 171, 179, 248, 256, 257 КАС України, -

УХВАЛИВ:

1. Відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" та Козятинської міської територіальної виборчої комісії Хмільницького району Вінницької області про визнання протиправними та скасування рішень.

2. Розгляд справи здійснювати суддею одноособово за правилами загального позовного провадження.

3. Залучити до участі у справі третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідачів:

1) Вінницьку обласну організацію політичної партії "Українська стратегія Гройсмана" (код ЄДРПОУ 43736745, місцезнаходження: вул. Зодчих, буд. 34, кв. 10, м. Вінниця, 21037);

2) Козятинську міську раду Хмільницького району Вінницької області (код ЄДРПОУ 23063121, місцезнаходження: вул. Героїв Майдану, 24, м. Козятин, Хмільницький район, Вінницька область, 22100);

4. Призначити підготовче засідання у справі на 13:00 год 07 листопада 2024 року в залі судових засідань № 1 Вінницького окружного адміністративного суду за адресою: м. Вінниця, вул. Брацлавська, 14.

5. Встановити відповідачам 15-денний строк з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву в порядку, визначеному ст. 162 КАС України. Подання відзиву є правом відповідача, однак неподання без поважних причин відзиву суб`єктом владних повноважень може бути кваліфіковано судом як визнання позову.

6. Встановити позивачу 3-денний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив в порядку, визначеному ст. 163 КАС України.

7. Встановити відповідачам 3-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку, визначеному ст. 164 КАС України.

8. Встановити третім особам 10-денний строк з дня отримання ухвали для подання пояснень щодо позову з дотриманням правил, встановлених ч.ч. 2-4 ст. 162 КАС України.

9. Встановити позивачу та відповідачам 3-денний строк з дня отримання пояснень третіх осіб для подання відповіді на такі пояснення.

10. Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не може бути оскаржена в апеляційному порядку.

Суддя Сало Павло Ігорович

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122352188
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо

Судовий реєстр по справі —120/12582/24

Ухвала від 11.10.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 26.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 26.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

Ухвала від 25.09.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Сало Павло Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні