УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
м. Вінниця
16 жовтня 2024 р.Справа № 120/13635/24
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Віятик Наталія Володимирівна, розглянувши матеріали позовної заяви Громадської спілки «Конвент міста Вінниці» до Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова, Міністерства охорони здоров`я України, треті особи ОСОБА_1 та Громадська організація «Ліга справедливості України» про визнання протиправними та скасування протоколу виборчої комісії та наказу
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви Громадської спілки «Конвент міста Вінниці» до Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова, Міністерства охорони здоров`я України, треті особи ОСОБА_1 та Громадська організація «Ліга справедливості України» про визнання протиправними та скасування протоколу виборчої комісії та наказу.
Позивач просить суд:
- визнати незаконним та скасувати протокол виборчої комісії з виборів ректора закладу вищої освіти Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова №17 від 10.04.2024;
- визнати такими, що не відбулись вибори ректора закладу вищої освіти Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова, які були проведені 10.04.2024 року Вінницький національним медичним університетом імені М.І. Пирогова;
- визнати протиправним та скасувати наказ Міністерства охорони здоров`я України від 30.05.2024 «Про призначення ОСОБА_1 », яким ОСОБА_1 призначено ректором Вінницького національного університету імені М.I. Пирогова з 30.05.2024.
Ознайомившись з позовною заявою та доданими матеріалами, вважаю, що зазначена позовна заява підлягає залишенню без руху з таких підстав.
Відповідно до частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема, чи: відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; подано позов у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Адміністративний позов не відповідає вимогам закону, з огляду на таке.
Згідно з статтею 5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси.
У силу приписів пункту 9 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, в позовній заяві зазначаються у справах щодо оскарження рішень, дій та бездіяльності суб`єкта владних повноважень - обґрунтування порушення оскаржуваними рішеннями, діями чи бездіяльністю прав, свобод, інтересів позивача.
У той же час цитування окремих нормативно-правових актів без конкретизації та обґрунтування з підтвердженням відповідними доказами порушеного права саме позивача у спірних правовідносинах не є обґрунтуванням позовних вимог.
Позовна заява взагалі не містить обґрунтувань, яким чином протокол виборчої комісії з виборів ректора закладу вищої освіти Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова №17 від 10.04.2024, вибори ректора закладу вищої освіти Вінницького національного медичного університету імені М.І. Пирогова та наказ Міністерства охорони здоров`я України від 30.05.2024 «Про призначення ОСОБА_1 » порушують права безпосередньо Громадської спілки «Конвент міста Вінниці».
Згідно ч.4 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України позивач зобов`язаний додати до позовної заяви всі наявні в нього докази, що підтверджують обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги (якщо подаються письмові чи електронні докази - позивач може додати до позовної заяви копії відповідних доказів).
Відповідно до статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України, письмові докази подаються в оригіналі або в належним чином засвідченій копії, якщо інше не визначено цим Кодексом. Якщо для вирішення спору має значення лише частина документа, подається засвідчений витяг з нього (частина друга). Копії документів вважаються засвідченими належним чином, якщо їх засвідчено в порядку, встановленому чинним законодавством (частина четверта).
Обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги - це конкретні юридичні факти, з настанням яких суб`єкти публічного права вступають між собою у спірні правовідносини.
Отже, обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду.
Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) права чи інтереси особи, яка стверджує про їх порушення.
Однак, зі змісту наведених позивачем у позовній заяві доводів та обґрунтувань, а також доданих матеріалів суд позбавлений можливості встановити в чому полягають порушення відповідачами прав позивача.
Крім того, відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України, до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору визначено Законом України "Про судовий збір".
Так, п. 1 ч. 3 ст. 4 Закону України "Про судовий збір" передбачено, що за подання до адміністративного суду позову немайнового характеру ставка судового збору для юридичної особи становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України "Про Державний бюджет України на 2024 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб з 01 січня 2024 року встановлено в розмірі 3028 гривні.
Позивачем заявлено три позовні вимоги немайнового характеру. Однак матеріали справи не містять доказів сплати судового збору. Ставка судового збору за подання даного адміністративного позову становить 9084,00 грн (3 х 3028 грн).
Також позивачем зазначено ОСОБА_1 та Громадську організацію «Ліга справедливості України» як третіх осіб.
Правовий статус третіх осіб, які заявляють самостійні вимоги на предмет спору та які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, визначений КАС України.
Частиною 2 ст. 49 КАС України встановлено, що треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Відповідно до ч. 5 ст. 49 КАС України про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується.
Аналіз вищевказаних норм дає підстави вважати, що необхідною умовою залучення третіх осіб є той факт, що судове рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки осіб, які не є стороною у справі.
Однак позивачем не заявлено обґрунтованого клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб, не вказано яким чином рішення у справі може вплинути на їх права та не визначено правовий статус третіх осіб: на стороні позивача чи відповідача позивач просить залучити їх до участі у справі і чи заявляють вони самостійні вимоги на предмет спору.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 160, 161 КАС України, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, в якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
З огляду на викладене та враховуючи невідповідність поданого позову вимогам закону, позовну заяву слід залишити без руху з наданням позивачеві строку для усунення виявлених судом недоліків шляхом надання:
- доказів сплати судового збору в сумі 9084,00 грн. за наступними реквізитами: ГУК у Він, обл./м.Вінниця/22030101, ЄДРПОУ 37979858, Банк одержувач: Казначейство України (ЕАП), р/р UA028999980313181206084002856, призначення платежу: судовий збір, за позовом (ПІБ чи назва установи, організації позивача), Вінницький окружний адміністративний суд;
- належним чином оформленої позовної заяви, із обґрунтуванням порушення оскаржуваним протоколом виборчої комісії №17 від 10.04.2024, виборами ректора Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова 10.04.2024 та наказу Міністерства охорони здоров`я України від 30.05.2024 прав, свобод, інтересів позивача з посиланням на конкретні докази такого порушення;
- обґрунтованого клопотання про залучення до участі у справі третіх осіб із визначенням їх статусу.
Керуючись ст. ст. 160, 161, 169, 256, 293 КАС України, -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Громадської спілки «Конвент міста Вінниці» до Вінницького національного медичного університету ім. М.І. Пирогова, Міністерства охорони здоров`я України, треті особи ОСОБА_1 та Громадська організація «Ліга справедливості України» про визнання протиправними та скасування протоколу виборчої комісії та наказу - залишити без руху.
Встановити позивачу 7-ми денний строк з дня отримання копії даної ухвали для усунення недоліків позовної заяви, зазначених в мотивувальній частині ухвали суду.
Копію даної ухвали направити позивачу.
Ухвала суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяВіятик Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122352630 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні