ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 жовтня 2024 року ЛуцькСправа № 140/6285/24
Волинський окружний адміністративний суд у складі судді Каленюк Ж.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Споживчого товариства Локачі до Управління містобудування, архітектури, капітального будівництва, комунального господарства та комунального майна Локачинської селищної ради про зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
12 червня 2024 року Споживче товариство Локачі звернулося з позовом до Управління містобудування, архітектури, капітального будівництва, комунального господарства та комунального майна Локачинської селищної ради про зобов`язання змінити адресу приміщення загальною площею 436,6 кв.м (бар Зорепад площею 136,9 кв.м., контора площею 158,6 кв.м, підвал площею 141,1 кв.м) з адреси: АДРЕСА_1 (змінено на АДРЕСА_2 ) на АДРЕСА_2 (а.с.27-29).
Позов обґрунтовано тим, що позивач звертався до Центру надання адміністративних послуг та державної реєстрації виконавчого комітету Локачинської селищної ради із заявою про внесення в Єдиний державний реєстр речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відомостей про право власності на приміщення загальною площею 436,6 кв.м (бар Зорепад площею 136,9 кв.м, контора площею 158,6 кв.м, підвал площею 141,1 кв.м), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (змінено на АДРЕСА_2 ). Однак у здійсненні вказаних дій було відмовлено, так як за цією адресою вже зареєстровано нерухоме майно. Як стверджує позивач, надалі він звернувся до відповідача із заявою про зміну нумерації адреси у зв`язку з дублюванням. Відповідач, посилаючись на підпункт 5 пункту 11 статті 26-1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, повідомив про можливість зміни, коригування адреси у цьому випадку лише на підставі рішення суду.
З урахуванням наведеного позивач просив позов задовольнити.
Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 17 липня 2024 року позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження у справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами відповідно до статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
Копію ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі відповідач отримав 18 липня 2024 року (а.с.37).
Відповідач відзив на позовну заяву не подав, як і будь-які докази у спростування позовних вимог.
Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Суд, перевіривши доводи позову, дослідивши письмові докази, встановив такі обставини.
Споживче товариство Локачі зареєстроване як юридична особа, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.18-19).
У власності позивача перебуває приміщення загальною площею 436,6 кв.м (бар Зорепад площею 136,9 кв.м, контора площею 158,6 кв.м, підвал площею 141,1 кв.м), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , що підтверджено свідоцтвом про право власності серії НОМЕР_1 (а.с.8), витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно від 12 жовтня 2007 року №16268555 (а.с.9), технічним паспортом (а.с.5-7).
Відповідно до довідок виконавчого комітету Локачинської селищної ради Волинської області від 29 березня 2021 року №113 та від 11 серпня 2021 року №232 адресу приміщення загальною площею 436,6 кв.м (бар Зорепад) АДРЕСА_3 (а.с.10-11).
Із матеріалів справи видно, що позивач звертався до державного реєстратора Локачинської селищної ради із заявою про реєстрацію права власності (внесення відомостей) приміщення загальною площею 436,6 кв.м (бар Зорепад площею 136,9 кв.м., контора площею 158,6 кв.м, в т.ч. підвал площею 141,1 кв.м) в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, в задоволенні якої було відмовлено у зв`язку з дублюванням адреси (а.с.14-17).
07 грудня 2023 року Споживче товариство Локачі звернулося до відповідача із заявою про зміну адреси нерухомого майна (а.с.12).
Листом від 11 грудня 2023 року №153 Управління містобудування, архітектури, капітального будівництва, комунального господарства та комунального майна Локачинської селищної ради роз`яснило позивачу, що відповідно до підпункту 5, пункту 11, статті 26-3 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, статті 52 Порядку присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2021 року №690, у разі виявлення дублювання номерів об`єктів нерухомого майна, один чи більше з яких не є об`єктами державної чи комунальної власності та не підпадають під випадки, зазначені у пункті 50 цього Порядку, зміна, коригування адреси здійснюються на підставі рішення суду. Оскільки випадок позивача не зазначений у пункту 50 цього Порядку, тому вирішити питання зміни нумерації адрес у зв`язку з дублюванням можливо виключно на підставі рішення суду (а.с.13).
Надаючи правову оцінку відносинам, які склались між сторонами спору, суд враховує такі нормативно-правові акти.
Відповідно до пункту 1-1 статті 37 Закону України від 21 травня 1997 року №280/97-ВР Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі власні (самоврядні) повноваження, як прийняття рішень про присвоєння, зміну, коригування, анулювання адрес об`єктів нерухомого майна у випадках та порядку, встановлених Законом України Про регулювання містобудівної діяльності.
Положенням про Управління містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства та комунального майна Локачинської селищної ради, затвердженого рішенням Локачинської селищної ради від 11 листопада 2020 року №32/4 (зі змінами), визначено, що Управління є виконавчим органом Локачинської селищної ради та відповідно до визначених галузевих повноважень виконує такі завдання, зокрема, забезпечує проведення заходів щодо присвоєння поштових адрес об`єктам містобудування на території Локачинської громади (пункт 1.1 пункту 1 розділу І; підпункт 11 пункту 2.1 розділу ІІ).
Таким чином, слід дійти висновку, що вирішення питання про присвоєння об`єкту нерухомого майна поштової адреси чи зміни адреси належить до повноважень відповідача.
Згідно з частинами першою, третьою статті 26-3 Закону України від 17 лютого 2011 року №3038-VI Про регулювання містобудівної діяльності (далі - Закон №3038-VI) адресою об`єкта нерухомого майна (далі - адреса) є унікальна структурована сукупність реквізитів, що використовуються для ідентифікації об`єкта та визначення місця його розташування на місцевості. Адреса присвоюється об`єктам будівництва, будинкам, будівлям, спорудам, квартирам, гаражним боксам, машиномісцям, іншим житловим та нежитловим приміщенням, які є самостійними об`єктами нерухомого майна. Адреса не присвоюється: 1) тимчасовим спорудам; 2) будівлям та спорудам, що є приналежністю відповідної будівлі або споруди або їх складовою частиною; 3) іншим об`єктам нерухомого майна, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України в Порядку присвоєння адрес об`єктів нерухомого майна (далі - Порядок присвоєння адрес). Порядок присвоєння адрес, визначений цим Законом, не поширюється на земельні ділянки.
Приписами частини четвертої статті 26-3 Закону №3038-VI визначено, що реквізитами адреси є: 1) назва держави (Україна); 2) назва адміністративно-територіальної автономії у складі України - для об`єктів, розташованих на території Автономної Республіки Крим; 3) назва області (крім Автономної Республіки Крим, міст Києва та Севастополя); 4) назва району - для населених пунктів районного підпорядкування; 5) назва населеного пункту, а для об`єктів, розташованих за його межами, - назва найближчого населеного пункту (об`єднаної територіальної громади), розташованого у межах відповідного району (об`єднаної територіальної громади); 6) назва гідрографічного, соціально-економічного, природно-заповідного або іншого подібного об`єкта (за наявності); 7) назва вулиці, площі, майдану, шосе, проспекту, бульвару, алеї, провулку, узвозу тощо (далі - вулиця) (за наявності); 8) номер об`єкта (будинку, будівлі, споруди); 9) номер корпусу - для об`єктів, які складаються з декількох корпусів; 10) номер квартири, гаражного боксу, машиномісця, іншого житлового та нежитлового приміщення, яке є самостійним об`єктом нерухомого майна (за наявності).
Адреса (крім реквізиту, визначеногопунктом 10частини четвертої цієї статті) присвоюється, змінюється, коригується, анулюється: виконавчим органом сільської, селищної, міської ради - у разі, якщо об`єкт знаходиться у межах території, на яку поширюються повноваження сільської, селищної, міської ради (частина п`ята статті 26-3 Закону №3038-VI).
Постановою Кабінету Міністрів України від 07 липня 2021 року №690 затверджено Порядок присвоєння адрес об`єктам будівництва, об`єктам нерухомого майна (далі Порядок №690, у редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).
Згідно з пунктом 1 вказаного Порядку він визначає процедуру присвоєння, зміни, коригування адрес об`єктів будівництва, будинків, будівель, споруд, окремих частин об`єкта, які є самостійними об`єктами права на нерухоме майно (квартир, гаражних боксів, машиномісць, інших житлових та нежитлових приміщень).
Як установлено пунктом 23 Порядку №690, для нумерування об`єктів використовуються арабські цифри. Номер об`єкта може також містити літеру. Літера використовується у разі, коли відсутня можливість забезпечити послідовну нумерацію будівель, розташованих вздовж вулиці, відповідно до пункту 25 цього Порядку (наприклад, у разі будівництва двох чи більше будівель замість однієї, поділу будівель на дві чи більше блоковані). Також може використовуватися літера для будівель, що розташовані (або будуються) посеред кварталу та не мають фасаду, що виходить на вулицю. У такому разі номер найближчої житлової будівлі (для інших житлових) або споруди (для інших споруд), яка має фасад, який виходить на вулицю, отримує літеру А, а будівля чи будівлі (споруда чи споруди) відповідно отримують інші літери. Для нумерації об`єктів використовуються великі літери українського алфавіту в такій послідовності: А, Б, В, Г, Д, Е, Ж, И, К, Л, М, Н, П, Р, С, Т, У, Ф, X, Ц, Ч, Ш, Ю, Я. Літера зазначається після номера через дефіс.
У разі виявлення дублювання номерів окремих частин об`єкта зміна (коригування) адреси здійснюється на підставі рішення суду, крім випадку, визначеного абзацом другим цього пункту. У разі коли всі окремі частини об`єкта з однаковими адресами є комунальною або державною власністю та належать одному власнику, їх адреси можуть бути змінені в порядку упорядкування нумерації окремих частин об`єкта (пункт 10 Порядку №690).
Відповідно до пункту 50 Порядку №690 упорядкування нумерації об`єктів нерухомого майна здійснюється: у випадку виявлення невідповідності адреси фактичному розташуванню об`єкта; у випадку виявлення дублювання адрес існуючих об`єктів державної або комунальної власності; у випадку подвоєння адрес внаслідок об`єднання населених пунктів; у випадках, визначених пунктами 9, 10 та 41 цього Порядку; у випадках, встановлених законодавством та цим Порядком.
Пункти 51-52 Порядку №690 передбачають, що упорядкування нумерації будинків здійснюється з використанням Реєстру будівельної діяльності. У разі виявлення дублювання номерів об`єктів нерухомого майна, один чи більше з яких не є об`єктами державної чи комунальної власності та не підпадають під випадки, зазначені у пункті 50 цього Порядку, зміна, коригування адреси здійснюються на підставі рішення суду.
З аналізу викладених норм слідує, що за результатами розгляду заяви власника об`єкта нерухомого майна про зміну адреси об`єкта нерухомого майна уповноважений орган містобудування та архітектури приймає рішення про зміну адреси або рішення про відмову у зміні адреси з надсиланням заявнику повідомлення про відмову у зміні адреси з обґрунтуванням підстав такої відмови.
Як вбачається з матеріалів справи, приміщенню загальною площею 436,6 кв.м (бар ОСОБА_1 площею 136,9 кв.м., контора площею 158,6 кв.м, у т.ч. підвал площею 141,1 кв.м), яке перебуває у власності Споживчого товариства Локачі, та житловому будинку ОСОБА_2 присвоєні однакові поштові адреси, а саме: АДРЕСА_4 . У свою чергу будь-яких спорів щодо права власності на належне кожному з них нерухоме майно немає, доказів протилежного матеріали справи не містять.
Єдиною підставою для непроведення відповідачем зміни адреси об`єкта нерухомого майна (не є державною чи комунальною власністю) слугувала відсутність рішення суду про зміну такої адреси.
Суд враховує, що позивач не може реалізувати своє право на внесення в Державний реєстр речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень відомостей про належне йому на праві власності приміщення загальною площею 436,6 кв.м (бар ОСОБА_1 площею 136,9 кв.м, контора площею 158,6 кв.м, у т.ч. підвал площею 141,1 кв.м), оскільки за даними вказаного реєстру виявлено дублювання адрес існуючих об`єктів нерухомості.
За таких обставин суд вважає, що існують підстави та необхідність для захисту прав та інтересів позивача шляхом зміни адреси належного йому на праві власності приміщення.
Поряд з тим позовні вимоги про зобов`язання змінити адресу приміщення на конкретну адресу не підлягають задоволенню, оскільки питання про присвоєння конкретного номера будинку належить до дискреційних повноважень відповідача.
Отже, з урахуванням встановлених обставин справи, наведених норм чинного законодавства України, суд у цій справі дійшов висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог частково у спосіб зобов`язання відповідача прийняти рішення про зміну адреси належного на праві власності Споживчому товаристві Локачі приміщення загальною площею 436,6 кв.м (бар Зорепад площею 136,9 кв.м, контора площею 158,6 кв.м, у т.ч. підвал площею 141,1 кв.м), що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 (змінено на Героїв Майдану, 22).
Керуючись статтями 2, 72-77, 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Споживчого товариства Локачі (45501, Волинська область, селище міського типу Локачі, вулиця Героїв Майдану, 22, ідентифікаційний код юридичної особи 01744205) до Управління містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства та комунального майна Локачинської селищної ради (45500, Волинська область, селище міського типу Локачі, вулиця Миру, 37, ідентифікаційний код юридичної особи 44094302) про зобов`язання вчинити дії задовольнити частково.
Зобов`язати Управління містобудування, архітектури, капітального будівництва, житлово-комунального господарства та комунального майна Локачинської селищної ради прийняти рішення про зміну адреси належного на праві власності Споживчому товариству Локачі приміщення загальною площею 436,6 кв.м (бар Зорепад площею 136,9 кв.м, контора площею 158,6 кв.м, в т.ч. підвал площею 141,1 кв.м) за адресою: АДРЕСА_2 .
В задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене учасниками справи в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Ж.В. Каленюк
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122352637 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Каленюк Жанна Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні