ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
03 жовтня 2024 рокум. Ужгород№ 260/3634/24
Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Дору Ю.Ю.
при секретарі судового засідання Гесня А.О.
за участю:
позивач 1 не з`явилася;
позивача 2 ОСОБА_1 ;
представника позивачів Майстренко Н.М.,
представник відповідача 1 не з`явився,
представник відповідача 2 не з`явився,
представника третьої особи 1 Губського С.М.
третьої особи -2 Меклеш Н.І.
третьої особи -3 Куцин Т.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 та ОСОБА_1 в особі представника адвоката Майстренко Наталії Миколаївни до Тячівської районної державної (військової) адміністрації, Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, третя особа-1, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Гідроресурс-Тересва", третя особа -2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів ОСОБА_3 та третя особа -3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів ОСОБА_4 про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправним, нечинним нормативно-правового акту, визнання протиправним і скасування рішень, -
В С Т А Н О В И В:
28 травня 2024 року до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом звернулися ОСОБА_2 та ОСОБА_1 в особі представника адвоката Майстренко Наталії Миколаївни до Тячівської районної державної (військової) адміністрації, Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Гідроресурс-Тересва", яким просять суд:
1.Зобов`язати Дубівську селищну раду Тячівського району Закарпатської області опублікувати інформацію про відкриття провадження у адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акту у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений, а також на офіційній веб-сторінці Дубівської селищної ради.
2.Визнати протиправною бездіяльність Тячівської районної державної адміністрації як замовника та Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, що затвердила детальний план території, без проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні та громадського обговорення звіту про стратегічну екологічну оцінку документа державного планування «З метою уточнення положень обласної схеми планування та оформлення проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок під будівництво двох міні гідроелектростанцій дериваційного типу МТЕС №1 та МТЕС №2 за межами населеного пункту Калини, на річці Тересва, Тячівського району, Закарпатської області» (до Відповідача 1 та Відповідача 2).
3.Визнати протиправним і нечинним рішення Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 14 серпня 2023 року №722 «Про затвердження детального плану території «З метою уточнення положень обласної схеми планування та оформлення проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок під будівництво двох міні гідроелектростанцій дериваційного типу МГЕС №1 та МГЕС №2 за межами населеного пункту Калини, на річці Тересва, Тячівського району, Закарпатської області» (до всіх Відповідачів).
4.Визнати протиправним і скасувати рішення Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 14 серпня 2023 року №723 «Про надання дозволу на розроблення містобудівної документації - внесення змін до затвердженого детального плану території» (до Відповідача 2 та Відповідача 3).
5.Вирішити питання розподілу судових витрат.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 31.05.2024 року позовну заяву ОСОБА_2 та ОСОБА_1 в особі представника адвоката Майстренко Наталії Миколаївни до Тячівської районної державної (військової) адміністрації, Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Гідроресурс-Тересва" про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправним, нечинним нормативно-правового акту, визнання протиправним і скасування рішень залишено без руху та надано позивачу строк десять днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху для усунення недоліків, що зазначені в описовій та мотивувальній частинах ухвали.
03.06.2024 року представником позивачів подано до суду заву на усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 04 червня 2024 року прийнято до розгляду вказану позовну заяву та призначено підготовче судове засідання.
04 липня 2024 року ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду закрито підготовче засідання та призначено справу до судового розгляду по суті.
Представник позивачів в судовому засіданні підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити. В обгрунтування позовних вимог вказала, що відповідачами було порушено права на безпечне для життя і здоров`я Позивачів та довкілля; порушення права на участь у прийнятті рішення органом державної влади та місцевого самоврядування через позбавлення участі в громадському обговоренні проекту спірної містобудівної документації, а також звіту про стратегічну екологічну оцінку, ігнорування позиції з протестом проти забудови річки Тересва міні ГЕС на території Калинівської сільської ради Тячівського району Закарпатської області, висловленої Позивачами в 2017 році.
Позивачі стверджують, що матеріали проекту спірного ДПТ не були оприлюднені взагалі. З матеріалами спірного ДПТ Позивачі ознайомились в травні 2024 року, після його затвердження Дубівською селищною радою, які було отримано на інформаційний запит однією із членів територіальної громади.
Отже, навіть теоретично громадські слухання з обговорення проектів ДПТ не могли бути проведеними, оскільки лише оприлюднення прийнятих рішень щодо розроблення містобудівної документації на місцевому рівні, проектів містобудівної документації на місцевому рівні є підставою для подання пропозицій громадськості замовнику містобудівної документації (частина четверта статті 21 Закону №3038Л/І в редакції Закону України 10 червня 2023 року № 3141-ІХ та частина п`ята статті 21 Закону №3038Л/І в редакції Закону України № 2119-\/ІІІ від 22 червня 2017 року).
Позивачі стверджують, що громадського обговорення проекту спірного ДПТ саме в тій редакції, що була подана на затвердження Дубівській селищній раді, не проводилось ні Відповідачем 1, ні Відповідачем 2.
Тячівська РДА як замовник містобудівної документації у кількості двох детальних планів території для будівництва і обслуговування малих гідроелектростанцій МГЕС №1, МГЕС №2 на річці Тересва за межами населеного пункту с. Калини Тячівського району Закарпатської області не виконала обов`язків покладених на замовника Порядком розроблення містобудівної документації, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16 листопада 2011 року №290, надалі - Порядок №290 (пункт 4.8., абзац третій пункту 4.9.) та нормами Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 травня 2011 року №555, надалі - Порядок №555, в редакції постанови від 24 липня 2013 року №532 (пункти 3 - 5).
Затвердження Дубівською селищною радою проекту ДПТ відбулось протиправно, оскільки чинними на момент прийняття спірного рішення нормами Закону №3038Л/І (абзац перший статті 21) встановлено заборону затверджувати містобудівну документацію на місцевому рівні без проведення громадського обговорення проектів такої документації.
Окрім того, внесений на розгляд сесії Дубівської селищної ради проект ДПТ не відповідає вимогам Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» від 20 березня 2020 року № 2354- VIII, надалі - Закон № 2354Л/ІІІ, Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021 року, надалі - Порядок №926 (пункти 11 та 13 пункту 43, підпункт 6 пункту 44, підпункт 4 пункту 69, пункти 81 та 83).
Позивач-1 в судове засідання не з`явилася.
Позивач ОСОБА_1 просив позов задовольнити, вважає, що оскаржувані рішення Дубівської селищної ради призведуть до екологічної катастрофи, оскільки водні ресурси можуть бути отруєні, зокрема і відходами виробництва.
Представник позивачів у судовому засіданні підтримала заявлені позовні вимоги у повному обсязі та просила суд такі задовольнити.
Відповідач-1 Тячівська районна державна (військова) адміністрація, (далі по тексту Тячівська РДА) проти позову заперечила, відзив не подала, в судовому засіданні представник відповідача-1 пояснила, що їхньої бездіяльності нема, оскільки всі необхідні дії щодо затвердження Детального плану території с. Калини ними вчинялися, проте, через відсутність позитивного висновку містобудівної ради до внесення змін у законодавство не могли належним чином із незалежних від Відповідача-1 обставин затвердити таку документації. У подальшому, у зв`язку із зміною законодавства, пов`язаною із децентралізацією такі повноваження перейшли до Дубівської селищної ради. Дані твердження сторонами не заперечувалися. В подальшому такі повноваження перейшли до Дубівської селищної ради, яка і прийняла оскаржувані рішення.
Відповідач-2 Дубівська селищна рада проти позову заперечила, надіславши на адресу суду відзив. В судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечив та вказав, що оскаржувані рішення Дубівської селищної ради прийняті відповідно до вимог законодавства, а тому є правомірними. Зокрема, зазначив, що у 2017 році Тячівською РДА укладено договір №04-10/56 з TOB «Гідроресурс- Тересва» та TOB "Наша Спадщина" на виконання робіт по виготовленню детального плану території. Вказав, що посилання позивача на те, що спірна містобудівна документація в межах села Калини Тячівського району Закарпатської області розроблена не за рішенням органу місцевого самоврядування, без дотримання вимог містобудівної документації на місцевому рівні та затверджена без стратегічної екологічної оцінки виконання ДПТ як документ державного планування, є хибними з огляду темпоральної дії нормативно-правових актів, що регулюють дані правовідносини.
Відповідач-2 вважає, що ним дотримано усі норми при прийнятті оскаржуваних рішень № 722 та №723 від 14.08.2023 року.
Третя особа ТОВ «Гідроресурс- Тересва» та її представник проти позову заперечили, надавши суду відповідні пояснення. Представник в судовому засіданні вказав, що у відповідній частині представником позивача у позовній заяві викладені обставини, які не заперечуються відповідачем, зокрема щодо того, що у 2017 році Тячівською РДА укладено договір №04-10/56 з TOB «Гідроресурс- Тересва» та TOB "Наша Спадщина" на виконання робіт по виготовленню детального плану території.
Треті особи на стороні позивача ОСОБА_3 та ОСОБА_5 зауважили, що будівництво ГЕС буде нести шкоду мешканцям с. Калини, зокрема під час паводків, що може призвести до підтоплення їхніх дворогосподарств, що було при попередніх паводках. Вважають, що оскаржувані рішення Дукбівської сільської ради слід визнати протиправними та скасувати.
Суд, заслухавши сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, зазначає наступне.
Відповідно до положень ст. 19 Закону, у редакції, чинній станом на 2017 рік (момент видання розпорядження про розроблення детального плану території), розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснювалися на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації. Відповідно до Розпорядження Голови Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області від 25.05.2017 № 203 "Про розроблення детального плану території земельної ділянки", відповідне розроблення ДПТ здійснено за вимогами чинного на той момент законодавства.
Як встановлено під час судового розгляду, у 2017 році Тячівською РДА укладено договір №04-10/56 з TOB «Гідроресурс-Тересва» та TOB "Наша Спадщина" на виконання робіт по виготовленню детального плану території с. Калини Тячівського району Закарпатської області для будівництва і обслуговування малих гідроелектростанцій МГЕС №1 та МГЕС №2 на території Калинівської сільської ради за межами населеного пункту с. Калини, на річці Тересва Тячівського району Закарпатської області. Виконавець гарантує, що він має усі необхідні дозволи (ліцензії) та має у складі осіб, що отримали відповідні кваліфікаційні сертифікати, які вимагаються чинним законодавством України для виконання ним робіт за цим договором. Робота за цим договором виконувалася у відповідності до узгодженого сторонами завдання на виконання робіт, технічних, наукових, економічних та інших вимог. Строк виконання роботи - три місяці з моменту підписання цієї угоди. У випадку дострокового виконання робіт сторони визначають порядок приймання та оплати виконаних робіт. Виконавець здійснює роботи з виготовлення детальних планів території за кошти інвестора.
В 2017 році розроблено детальний план території, а саме ДПТ "З метою уточнення положень обласної схеми планування та оформлення проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок під будівництво двох міні гідроелектростанцій дериваційного типу МГЕС №1 та МГЕС №2 за межами населеного пункту Калини, на річці Тересва, Тячівського району, Закарпатської області", на підставі розпорядження голови Тячівської РДА №203, №205, та завданням проектування. (т.2 а.с.162-164).
Даний детальний план розроблявся у відповідності до Договору №04-10/56 від на виконання робіт по виготовленню детального плану території від 22 червня 2017 року. (т.1 а.с.50-52)
Предметом даного договору було виготовлення двох детальних планів території для будівництва та обслуговування малих гідроелектростанцій.
27.12.2018 було отримано позитивні висновки Міністерства екології та природних ресурсів України з оцінки впливу на довкілля. Вказані висновки розроблені з урахуванням всієї інформації, зауважень і пропозицій, що надійшли протягом строку громадських слухань та відображають реальну оцінку можливого впливу на довкілля, в тому числі атмосферне повітря, рослинний і тваринний світ, клімат, соціальне, геологічне та водне середовище, тощо. (т. 2 а.с.176-192)
Затвердженню містобудівної документації передувало проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації на місцевому рівні в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 555 "Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Як вбачається із протоколу громадського слухання від 07.08.2017р. (т.2 а164-168).с. 84), зазначено, що громадські слухання було проведено з дотримання принципів самоврядування територіальних громадах для проведення масових заходів, якому передувало обговорення проекту «детального планування розміщення міні ГЕС», зобов`язано оприлюднити розроблений детальний план та забезпечити доступ громадськості до вказаної інформації. Крім того обговорили всі переваги проекту зокрема надходження коштів до бюджету села, розвиток інфраструктури села в т.ч. і до початку будівництва, будівництво берегоукріплення, міграцію риби та інші питання. Зазначили, що наведене вище є вкрай важливе для села оскільки потребує ремонту дорога до кладовища, територія закріплена за дитячим садком та школою потребує уваги.
14 серпня 2023 р. Дубівською селищною радою було прийнято два оскаржувані розпорядження №722 «Про затвердження детального плану території «З метою уточнення положень обласної схеми планування та оформлення проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок під будівництво двох міні ГЕС дериваційного типу МГЕС №1 та МГЕС №2 за межами населеного пункту с. Калини, на річці Тересва, Тячівського району Закарпатської області та №723 «Про надання дозволу на розроблення містобудівної документації внесення змін до затвердженого детального плану території» (т.2 а.с.210-213)
Детальний план території ділянки під будівництво міні ГЕС №2 в с. Калини, який був розроблений на підставі завдання на проектування та рішення 24 сесії VIII скликання від 14 серпня 2023 року за №723. (т.2а.с.212) до суду відповідачем наданий не був.
За результатами розгляду вищевказаної містобудівної документації Відповідачем-2 Дубівською селищною радою було прийнято оскаржувані рішення №722 та №723 від 14.08.2023 року.
Не погодившись із вказаними рішенням, вважаючи протиправною бездіяльність Відповідачів, позивачі звернулися до суду із даним позовом.
Приймаючи рішення по суті позовних вимог, суд виходить з наступного.
Згідно частини першої статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України. Детальний план території розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Як вбачається з матеріалів справи, наведені правовідносини виникли у 2017 році, коли діяла одна з попередніх редакцій вищевказаного Закону.
Відповідно до положень ст. 19 Закону, у редакції, чинній станом на 2017 рік (момент видання розпорядження про розроблення детального плану території), розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.
Відповідно до Розпорядження Голови Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області від 25.05.2017 № 203 "Про розроблення детального плану території земельної ділянки", відповідне розроблення ДПТ здійснено за вимогами чинного на той момент законодавства.
В подальшому, після розроблення оспорюваного Детального плану території земельної ділянки від 2017 року , були внесені зміни до частини першої статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», згідно якої детальний план території деталізує положення генерального плану населеного пункту або комплексного плану та визначає планувальну організацію і розвиток частини території населеного пункту або території за його межами без зміни функціонального призначення цієї території. Детальний план території розробляється з урахуванням обмежень у використанні земель, у тому числі обмежень використання приаеродромної території, встановлених відповідно до Повітряного кодексу України. Детальний план території розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці.
Згідно з абзацом другим частини першої статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в редакції, чинній на дату ухвалення спірних рішень, детальний план території розробляється за рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради з метою визначення планувальної організації, просторової композиції і параметрів забудови та ландшафтної організації кварталу, мікрорайону, іншої частини території, призначених для комплексної забудови чи реконструкції, та підлягає стратегічній екологічній оцінці. Згідно з частиною другою статті 19 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в редакції, чинній в 2017 році детальний план території за межами населених пунктів розробляється відповідно до схеми планування території (частини території) району та/або області з урахуванням державних і регіональних інтересів Розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.
Відповідно до ч.3 розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» від 17 червня 2020 року № 711-ІХ встановлено, що до 1 січня 2025 року містобудівна документація на місцевому рівні, розроблення якої розпочато до дня набрання чинності цим Законом, може затверджуватися без урахування вимог цього Закону щодо складу та змісту містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно частини третьої розділу II «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо планування використання земель» від 17 червня 2020 року № 711-ІХ встановлено, що до 1 січня 2025 року містобудівна документація на місцевому рівні, розроблення якої розпочато до дня набрання чинності цим Законом, може затверджуватися без урахування вимог цього Закону щодо складу та змісту містобудівної документації на місцевому рівні.
Згідно з пунктом 4.1. Порядку 290 рішення про розроблення генерального плану, плану зонування території, детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, а також внесення змін до цієї містобудівної документації приймає відповідна сільська, селищна, міська рада.
Замовником розроблення містобудівної документації з планування території на місцевому рівні або внесення змін до неї є при розробленні генерального плану населеного пункту, плану зонування території, а також детального плану території, яка розташована в межах населеного пункту, - виконавчий орган сільської, селищної, міської ради, Київська та Севастопольська міські державні адміністрації (пункт 4.3. Порядку №290).Згідно з пунктом 4.8. Порядку №290 детальний план території як окрема містобудівна документація розробляється для територій житлових районів, мікрорайонів, кварталів нової забудови, комплексної реконструкції кварталів, мікрорайонів застарілого житлового фонду, територій виробничої, рекреаційної та іншої забудови. Послідовність розроблення та площі територій, для яких розробляються детальні плани, визначає відповідний уповноважений орган містобудування та архітектури відповідно до генерального плану населеного пункту, а якщо територія розташована за межами населеного пункту, відповідно до схеми планування території району (в разі відсутності адміністративного району - відповідно до схеми планування території Автономної Республіки Крим, області).
Суд приходить до переконання щодо необгрунтованості позовних вимог щодо визнання протиправною бездіяльності Тячівської районної державної адміністрації, як замовника, та Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, що затвердила детальний план території, без проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні та громадського обговорення звіту про стратегічну екологічну оцінку документа державного планування «З метою уточнення положень обласної схеми планування та оформлення проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок під будівництво двох міні гідроелектростанцій дериваційного типу МТЕС №1 та МТЕС №2 за межами населеного пункту Калини, на річці Тересва, Тячівського району, Закарпатської області», виходячи із наступного.
25.05.2017 року головою Тячівської РДА було прийнято розпорядження №203 «Про розроблення детального плану території» , в якому зокрема містилася вказівка розробки детального плану території (далі ДПТ) для будівництва каскаду малих гідроелектростанцій за межами села Калини. (т.1 а.с.49). 25.05.2017 р. головою Тячівської РДА було винесено розпорядження №205 «Про розроблення плану території земельної ділянки.» (т.1 а.с.55) На виконання вказаних розпоряджень було укладено договір №04-10/56 виконання робіт по виготовленню детального плану території (т.1 а.с.50-52).
Згідно матеріалів справи, такі слухання були проведені 07.08.2017, про що було складено відповідний протокол та в судовому порядку їх результати не скасовані (т.2 а.с.164-175)
27.12.2018 р. Міністерством екології та природніх ресурсів були видані висновки з оцінки впливу на довкілля (т.1 а.с.212-229, т.2 а.с.176-193).
Отже бездіяльність відповідачів при затвердженні ДПТ допущено не було, виходячи із наступного. Як вбачається з матеріалів справи, дії Тячівської РДА та Калинської сільської ради (правонаступником якої є Дубівська селищна рада) щодо розроблення Детального плану території, виникли у 2017 році, коли діяла попередня редакція Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності". Зокрема ст. 19 Закону, у редакції, чинній станом на 2017 рік (момент видання розпорядження про розроблення детального плану території №203), яка передбачала, що розроблення детального плану території за межами населених пунктів та внесення змін до нього здійснюються на підставі розпорядження відповідної районної державної адміністрації.
Таке Розпорядження Голови Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області прийняте від 25.05.2017 № 203 "Про розроблення детального плану території земельної ділянки", та на його виконання здійснено розроблення ДПТ згідно вимог чинного на той момент законодавства.
На виконання розпорядження №203 Тячівською РДА було укладено договір №04-10/56 від 22.06.2017 р. про виготовлення детальних планів території для будівництва МГЕС №1 та МГЕС №2 та розроблено детальний план території (т.1 а.с.50-53, т.1 а.с.108-153). У подальшому Тячівською РДА громадські слухання не проводилися, оскільки не було позитивного висновку містобудівної ради, що сторонами в судовому засіданні не заперечувалося. Отже, відсутня бездіяльність Тячівської РДА.
У подальшому, обов`язок щодо проведення громадського обговорення перейшов до Калинівської сільської ради, правонаступником якої є Дубівська селищна рада Дубівської селищної ради. Такі слухання, згідно протоколу були проведені 07.08.2017 р. (т.2 а.с.176-193).
Отже, у зв`язку з вищевикладеним, позовна вимога про визнання протиправною бездіяльності Тячівської районної державної адміністрації, як замовника та Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області, що затвердила детальний план території, без проведення громадських слухань щодо проектів містобудівної документації на місцевому рівні та громадського обговорення звіту про стратегічну екологічну оцінку документа державного планування «З метою уточнення положень обласної схеми планування та оформлення проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок під будівництво двох міні гідроелектростанцій дериваційного типу МГЕС №1 та МГЕС №2 за межами населеного пункту Калини, на річці Тересва, Тячівського району, Закарпатської області» є безпідставною та не підлягає до задоволення.
У задоволенні позовної вимоги про визнання протиправним і нечинним рішення Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 14.08.2023 р. №722 «Про затвердження детального плану території «З метою уточнення положень обласної схеми планування та оформлення проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок під будівництво двох міні гідроелектростанцій дериваційного типу МГЕС №1 та МГЕС №2 за межами населеного пункту Калини, на річці Тересва, Тячівського району, Закарпатської області» суд відмовляє, виходячи із наступного.
Як вбачається із матеріалів справи, згідно з Розпорядженням голови Тячівської районної державної адміністрації Закарпатської області від 25.05.2017 №203 "Про розроблення детального плану території земельної ділянки", так і завданнями на проектування передбачено розробити детальний план території для будівництва каскаду малих гідроелектростанцій (МГЕС-1, МГЕС- 2) на річці Тересва, за межами населеного пункту Калини, Тячівського району. В 2017 році розроблено детальний план території в необхідній редакції, а саме ДПТ з метою уточнення положень обласної схеми планування та оформлення проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок під будівництво двох міні гідроелектростанцій дериваційного типу МГЕС №1 та МГЕС №2 за межами населеного пункту Калини на річці Тересва, Тячівського району, Закарпатської області" (т.1 а.с.108-154).
У подальшому 07.08.2017 такі громадську слухання були проведені, дії по їх проведенню та результати громадських слухань не оскаржувалися і не скасовані.
Рішення Дубівської селищної ради №722 прийняте в межах компетенції, у відповідності до статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні". Щодо можливого негативного впливу на довкілля, які, як вказують позивачі, не були враховані, то такі твердження спростовуються наявними висновками з оцінки впливу на довкілля (т.2 а.с.176-209). Такі висновки є чинними, не оскарженими та не скасованими.
На час розроблення Детального плану території від 2017 р. діяв Порядок №290 «Про розроблення містобудівної документації» 16.11.2011 р. Так, виконанню робіт з розробки ДПТ згідно п.4.9. Порядку №290 передувало забезпечення проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів у проекті містобудівної документації на місцевому рівні в порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 25.05.2011 № 555 "Про затвердження Порядку проведення громадських слухань щодо врахування громадських інтересів під час розроблення проектів містобудівної документації на місцевому рівні.
Зокрема, в Протоколі 1 громадського слухання від 14.08.2017р. (т.2 а.с. 164), зазначено, що громадські слухання було проведено з дотримання принципів самоврядування територіальних громадах для проведення масових заходів, якому передувало обговорення проекту «детального планування розміщення міні ГЕС», зобов`язано оприлюднити розроблений детальний план та забезпечити доступ громадськості до вказаної інформації.
Враховуючи вищевикладене, позовна вимога про визнання протиправним і нечинним рішення Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 14.08.2023 р. №722 «Про затвердження детального плану території «З метою уточнення положень обласної схеми планування та оформлення проекту землеустрою щодо відводу земельних ділянок під будівництво двох міні гідроелектростанцій дериваційного типу МГЕС №1 та МГЕС №2 за межами населеного пункту Калини, на річці Тересва, Тячівського району, Закарпатської області» є необгрунтованою.
Позовна вимога про визнання протиправним і скасування рішення Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області від 14 серпня 2023 року №723 «Про надання дозволу на розроблення містобудівної документації - внесення змін до затвердженого детального плану території» підлягає до задоволення, виходячи із наступного.
Згідно ч.1 ст. 59 «Закону України про місцеве самоврядування» рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Відповідно до ч. 5 ст. 59 вказаного Закону акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.
Згідно п. 5.6. Регламенту Дубівської селищної ради восьмого скликання, рішення ради підписуються селищним головою та набирають чинність з дня їх офіційного оприлюднення, якщо радою не встановлено інший строк введення цих рішень у дію.
Разом з тим, офіційне оприлюднення рішення №722 від 14.08.2023 року, було оприлюднено на сайті Дубівської селищної ради 15.08.2023 р. Отже, рішенням №723 від 14.08.2023 «Про надання дозволу на розроблення містобудівної документації внесення змін до затвердженого детального плану території» вносилися зміни до не чинного на той час рішення №722 «Про затвердження детального плану території», а тому таке рішення є протиправним та підлягає скасуванню.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно з частинами 1, 2 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Приписами статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
У зв`язку з вищенаведеним позовні вимоги підлягають до задоволення частково.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Згідно з ч.3 ст.139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.
Таким чином, у відповідності до ст. 139 КАС України необхідно стягнути на користь кожного з позивачів судові витрати пропорційно до задоволених позовних вимог у розмірі 1211,20 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) та ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) до Тячівської районної державної (військової) адміністрації (90500, Закарпатська область, м. Тячів, вул. Незалежності, 30, код ЄДРПОУ 04053832), Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області (90531, Закарпатська область, смт. Дубове, вул. Д. Подольського, 46, код ЄДРПОУ 04349633), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Товариства з обмеженою відповідальністю "Гідроресурс-Тересва" (90561 Закарпатська область, Тячівський район, с. Бедевля, вул. Волошина, 17, код ЄДРПОУ 37937692) третя особа -2, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів ОСОБА_3 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_3 ) та третя особа -3, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивачів ОСОБА_4 ( АДРЕСА_4 , РНОКПП НОМЕР_4 ) про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправним, нечинним нормативно-правового акту, визнання протиправним і скасування рішень про визнання протиправною бездіяльності, визнання протиправним, нечинним нормативно-правового акту, визнання протиправним і скасування рішень задовольнити частково.
Визнати протиправним і скасувати рішення Двадцять четвертої сесії VIII скликання Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області (код ЄДРПОУ 04349633) від 14 серпня 2023 року №723 «Про надання дозволу на розроблення містобудівної документації - внесення змін до затвердженого детального плану території».
У задоволенні адміністративного позову у частині решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області (90531, Закарпатська область, смт. Дубове, вул. Д. Подольського, 46, код ЄДРПОУ 04349633) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1211,20 грн (одна тисяча двісті одинадцять гривень 20 коп.).
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 ) за рахунок бюджетних асигнувань Дубівської селищної ради Тячівського району Закарпатської області (90531, Закарпатська область, смт. Дубове, вул. Д. Подольського, 46, код ЄДРПОУ 04349633) судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1211,20 грн (одна тисяча двісті одинадцять гривень 20 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
У відповідності до ч.3 ст.243 Кодексу адміністративного судочинства України в судовому засіданні 03 жовтня 2024 року проголошено вступну та резолютивну частини рішення. Рішення в повному обсязі складено та підписано 14 жовтня 2024 року.
СуддяЮ.Ю.Дору
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122355713 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Кузьмич Сергій Миколайович
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Дору Ю.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні