МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
10 жовтня 2024 р. № 400/8677/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Бульби Н.О. розглянув за правилами спрощеного позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених статтями 268-273 Кодексу адміністративного судочинства, у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , до Центрального відділу Державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Одеса), вул. Артилерійська, 18, оф. 5, м. Миколаїв, 54006, провизнання протиправними та скасування постанов від 10.05.2024, від 19.08.2024 ВП № 74970863
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернулась до адміністративного суду з позовом до Центрального відділу Державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) про визнання протиправними та скасування постанов від 10.05.2024, від 19.08.2024 ВП № 74970863.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачем винесено постанову про стягнення виконавчого збору, при цьому державний виконавець не виконав примусові дії, передбачені ст. ст. 10, 63 Закону, а тому виконавчий збір не може стягуватись, бо виконавцем не здійснено жодної примусової дії, з якими ч. 1 ст. 27 Закону пов`язує стягнення такої виплати. Також зазначає, що рішення суду виконано ще до відкриття виконавчого провадження, а тому підстави для винесення оскаржуваних постанов відсутні.
Ухвалою суду від 30.09.2024 відкрито провадження у справі та призначено розгляд справив порядку письмового провадження 10.10.2024.
Відповідач своїм процесуальним правом на подання відзиву на позов не скористався, жодних заяв до суду від відповідача не надходило.
Неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
Відповідно до частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними в ній матеріалами.
Суд розглянув справу відповідно до вимог ст. 287 КАС України, та з врахуванням введеного на території України воєнного стану згідно Указу Президента України №54/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» від 24 лютого 2022 року, в письмовому провадженні, на підставі матеріалів справи.
Заперечень від учасників провадження щодо розгляду справи в порядку письмового провадження до суду не надходило.
З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне.
10.05.2024 головним державним виконавцем Центрального відділу Державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) відкрито виконавче провадження з виконання рішення Центрального районного суду м. Миколаєва від 21.12.2022 у справі № 490/10107/19 про встановлення порядку користування квартирою " АДРЕСА_2 шляхом виділення в користування ОСОБА_2 житлову кімнату площею 16,7 кв.м, ОСОБА_1 житлову кімнату площею 14,9 кв.м, а підсобні приміщення кухня - передпокій площею 11,3 кв.м та вбиральня площею 1 кв. м залишити у спільному користуванні співвласників ОСОБА_3 та ОСОБА_1 .
10.05.2024 головним державним виконавцем Центрального відділу Державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) винесено постанову № ВП № 74970863 про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження у сумі 300,00 грн.
Також, 19.08.2024 головним державним виконавцем Центрального відділу Державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) винесено постанову про стягнення виконавчого збору у сумі 16 000,00 грн (ВП № 74970863).
Не погодившись із оскаржуваними постановами, позивачка звернулась до суду.
Ухвалюючи рішення у справі рішення суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про виконавче провадження» (далі - Закон), виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно - правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Відповідно до ч. 5 ст. 26 Закону у постанові про відкриття виконавчого провадження за рішенням, примусове виконання якого передбачає справляння виконавчого збору, державний виконавець зазначає про стягнення з боржника виконавчого збору в розмірі, встановленому статтею 27 цього Закону.
Відповідно до ст. 27 Закону виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України.
Частиною 3 та 4 ст. 27 Закону встановлено, що за примусове виконання рішення немайнового характеру виконавчий збір стягується в розмірі чотирьох мінімальних розмірів заробітної плати з боржника - юридичної особи.
Державний виконавець виносить одночасно з постановою про відкриття виконавчого провадження постанову про стягнення виконавчого збору (крім виконавчих документів про стягнення аліментів).
Частиною 5 Закону передбачено вичерпний перелік підстав, коли виконавчий збір не стягується за виконавчими документами при примусовому виконанні, а саме: виконавчий збір не стягується за виконавчими документами про конфіскацію майна, стягнення періодичних платежів (крім виконавчих документів про стягнення аліментів, за наявності заборгованості зі сплати аліментів, сукупний розмір якої перевищує суму відповідних платежів за дванадцять місяців), накладення арешту на майно для забезпечення позовних вимог, за виконавчими документами, що підлягають негайному виконанню; у разі виконання рішень Європейського суду з прав людини; якщо виконання рішення здійснюється за рахунок коштів, передбачених бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду в порядку, встановленому Законом України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень"; за виконавчими документами про стягнення виконавчого збору, стягнення витрат виконавчого провадження, штрафів, накладених виконавцем відповідно до вимог цього Закону; у разі виконання рішення приватним виконавцем; за виконавчими документами про стягнення заборгованості, що підлягає врегулюванню відповідно до Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиті енергоносії", а також згідно з постановами державних виконавців, винесеними до набрання чинності цим Законом.
Виконавчий збір не стягується у разі закінчення виконавчого провадження на підставі пункту 9 частини першої статті 39 цього Закону, якщо рішення було виконано до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження, та у разі закінчення виконавчого провадження на підставі пункту 17 частини першої статті 39 цього Закону.
Отже, відповідно до Закону, виконавчий збір не стягується, якщо рішення суду було виконано до відкриття виконавчого провадження.
Згідно з матеріалами справи, позивачка зазначає, що рішення Центрально районного суду у справі № 490/10107/19 було виконано до відкриття виконавчого провадження. Крім того, виконавець після відкриття провадження жодного разу не вийшов на місце проведення виконавчих дій, щоб перевірити виконання рішення суду.
Відповідач відзив до суду не надав, не заперечив проти того, що рішення суду виконано до відкриття виконавчого провадження.
Таким чином, жодних доказів на підтвердження того, що державний виконавець при винесенні оскаржуваних постанов діяв у межах своїх повноважень та відповідно до вимог чинного законодавства до суду не надано.
Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Відповідач не довів правомірності своїх дій, що є підставою для задоволення позову.
Позивачка звільнена від сплати судового збору. Судові витрати відсутні.
Враховуючи вищевикладене, керуючись статтями 9, 22, 139, 157, 241-246, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Центрального відділу Державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (вул. Артилерійська, 18, оф. 5, м. Миколаїв, 54006, код ЄДРПОУ 35065742) задовольнити повністю.
2. Визнати протиправними та скасувати постанову головного державного виконавця Центрального відділу Державної виконавчої служби у місті Миколаєві Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) від 10.05.2024 ВП № 74970863 про розмір мінімальних витрат виконавчого провадження, постанову від 19.08.2024 ВП № 74970863 про стягнення виконавчого збору.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду.
Рішення складено в повному обсязі 10.10.2024.
Суддя Н.О. Бульба
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122357938 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Бульба Н.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні