Ухвала
від 14.10.2024 по справі 400/9350/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про залишення позовної заяви без руху

14 жовтня 2024 р.№ 400/9350/24

м. Миколаїв

Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Птичкіна В.В., ознайомившись з матеріалами

за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , доДругого відділу Державної виконавчої служби у Первомайському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції, с-ще Врадіївка, Первомайський р-н, Миколаївська обл., 56301, треті особиЮжноукраїнське управління Головного управління Державної податкової служби у Миколаївській області, вул. Енергобудівельників, 5, м. Южноукраїнськ, Вознесенський р-н, Миколаївська обл., 55002, провизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 (далі-позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Другого відділу Державної виконавчої служби у Первомайському районі Миколаївської області Південного міжрегіонального управління міністерства юстиції про визнання відмови протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Перевіривши позовну заяву на відповідність вимогам, установленим статтями 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України, суд зазначає таке.

Згідно з пунктами 4, 5 частини п`ятої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, у позовній заяві зазначаються зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів; виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги; зазначення доказів, що підтверджують вказані обставини.

До позовної заяви не додані докази допущеної відповідачем бездіяльності.

Так, відповідно до пункту 16 розділу VIII Інструкції з організації примусового виконання рішень (затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 02.04.2012 № 512/5), постанова про зняття арешту з майна боржника виноситься державним виконавцем органу державної виконавчої служби, яким виконавчий документ повернуто стягувачу за заявою боржника.

Доданий до позову лист відділу державної виконавчої служби від 13.03.2024 є відповіддю на адвокатський запит (копія до позову не додана), а не реакцією на заяву боржника у виконавчому провадженні.

В тексті позову позивач заявив клопотання про відстрочення сплати судового збору.

На обгрунтування клопотання зазначено: «Позивачка є пенсіонеркою за віком з 29.09.2022 року, отримує мінімальну пенсію, при цьому рахунок на який надходить пенсійні виплати арештовано і вона не має змоги оплатити судовий збір до подачі позовної заяви до суду. Позивач має право вільно володіти, користуватися та розпоряджатися своїм майном на свій розсуд, однак не може цього робити через наявність обтяження на належне йому майно. Тому, право позивача підлягає судовому захисту у спосіб шляхом зобов`язання виконавчої служби зняти арешт з рахунку на який надходять пенсійні виплати».

До позовної заяви не додано жодного доказу на підтвердження майнового становища позивача.

Згідно із частиною другою статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України, розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.

Відповідно до статті 133 Кодексу адміністративного судочинства України суд, ураховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Частина перша статті 8 Закону України "Про судовий збір" передбачає, що, ураховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Положення частини другої статті 8 Закону України "Про судовий збір" закріплюють, що суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.

Наведений перелік умов відстрочення, розстрочення сплати судового збору або зменшення чи звільнення від його сплати є вичерпним, а тому не допускається його розширення з ініціативи суду лише з урахуванням майнового стану сторони за відсутності умов, передбачених зазначеними положеннями цього Закону.

Слід відзначити, що зменшення розміру судових витрат або звільнення від їх сплати є правом, а не обов`язком суду і можливе лише за наявності для цього вичерпного переліку умов, визначених Законом.

Суд звертає увагу на ту обставину, що вирішуючи питання про звільнення від сплати судового збору, суд ураховує майновище становище сторони, яке є оціночним і залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень її майнового стану.

Оскільки позивач не подала доказів її майнового стану, у суду відсутня можливість вирішити питання щодо відстрочення позивачу сплати судового збору за подання позовної заяви.

Доказами майнового стану можуть бути довідка податкового органу щодо нарахованих доходів та утриманих податків за попередній рік, довідка про перебування позивача на обліку в центрі зайнятості і про розмір отримуваної допомоги по безробіттю тощо.

Крім того, суд враховує, що поданий позов не спрямований на захист основоположних прав людини, в тому числі соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

За таких обставин клопотання про відстрочення сплати судового збору не підлягає до задоволення.

Відповідно до підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України "Про судовий збір", за подання фізичною особою або фізичною особою - підприємцем до адміністративного суду за подання позовної заяви немайнового характеру справляється судовий збір у сумі 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з частиною першою статті 4 Закону України „Про судовий збір, судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб станом на 01.01.2024 становить 3028 грн.

Оскільки позивач заявила одну позовну вимогу немайнового характеру, до позову належало подати документ про сплату судового збору в сумі 1 211,20 грн (3 028 х 0,4 = 1 211,20).

Одночасно суд звертає увагу позивача на те, що строк для оскарження бездіяльності органу державної виконавчої служби становить 10 днів з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення її прав, свобод чи інтересів (частина друга статті 287 Кодексу адміністративного судочинства України).

За приписами частини першої статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

Отже, позивачу належить подати до суду докази, що підтверджують обставини вказані в позовній заяві, відповідно до пункту 4, 5 частини 5 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України та надати докази сплати судового збору.

У Х В А Л И В:

1. Залишити позовну заяву ОСОБА_1 без руху.

2. Запропонувати позивачу у десятиденний строк з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху усунути недоліки позовної заяви, а саме надати до Миколаївського окружного адміністративного суду:

- докази на підтвердження обставин, зазначених у позовній заяві, що подається на виконання цієї ухвали (крім тих, що були додані до позову в первинній редакції);

- документ про сплату судового збору в сумі 1 211,20 грн;

3. Попередити позивача, що наслідком неусунення недоліків позовної заяви в установлений судом строк є повернення такої позовної заяви.

Ухвала про залишення позовної заяви без руху набирає законної сили з моменту її підписання суддею та не підлягає до оскарження окремо від рішення суду.

Суддя В.В. Птичкіна

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122358055
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів

Судовий реєстр по справі —400/9350/24

Ухвала від 01.11.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Птичкіна В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні