Ухвала
від 15.10.2024 по справі 420/22187/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/22187/24

У Х В А Л А

15 жовтня 2024 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Дубровної В.А, розглянувши у підготовчому засіданні в порядку письмового провадження питання процесуальні питання в адміністративній справі за позовом керівника Олешківської окружної прокуратури Херсонської області, в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Південного округу (Запорізька та Херсонська області) до Станіславської сільської ради Херсонської області про визнання протиправною бездіяльність та зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

До суду з позовом звернувся керівник Олешківської окружної прокуратури Херсонської області ( далі - прокурор), в інтересах держави, в особі Державної екологічної інспекції Південного округу ( Запорізька та Херсонська області) (далі - позивач) до Станіславської сільської ради Херсонської області (далі відповідач), у якому, просить:

- визнати протиправною бездіяльність Станіславської сільської ради Херсонської області, яка полягає у невжитті заходів щодо організації проведення робіт із винесення меж в натурі (на місцевості) ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Олександрівський» загальною площею 996,0 га.

- зобов`язати Станіславську сільську раду Херсонської області вжити заходів щодо проведення робіт із винесення меж в натурі ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Олександрівський» загальною площею 996,0 га. та закріплення його в натурі ( на місцевості).

Ухвалою суду від 23.07.2024 р. відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження, розпочато підготовку справи до судового розгляду, призначено підготовче засідання на 20.08.2024 року на 11:00 год.

Ухвалою суду від 19 серпня 2024 року заяву представника представника Державної екологічної інспекції Південного округу (Запорізька та Херсонська області) від 09.08.2024 р. про його участь у підготовчому засіданні, призначеному на 20.08.2024 року на 11:00 год. та в усіх наступних засіданнях в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів у справі № 420/22187/24 - задоволено.

Підготовче засідання по справі, призначене на 20 серпня 2024 року 11:00 було відкладено на 15.10.2024, у зв`язку з поданням стороною позивача клопотання про відкладення, про що складено довідку про нездійснення фіксування підготовчого засідання по справі за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

У підготовче засідання, призначене на 15 жовтня 2024 року о 11:00 год., сторони не прибули, про дату, час та місце проведення були повідомлені належним чином.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального засобу технічного засобу не здійснювалося.

Відповідно до ч. 4 ст. 229 КАС України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом. (п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України).

З огляду на вказане, суд вважає за можливе провести підготовче засідання без фіксування звукозаписувальними технічними засобами в порядку письмового провадження.

Як убачається з матеріалів справи, 02.09.2024 року від в.о. Керівника Олешківської окружної прокуратури Херсонської області надійшло клопотання про заміну сторони процесу її правонаступником в порядку ст. 52 КАС України, у якій просить залучити Станіславську сільську військову адміністрацію Херсонського району Херсонської області як правонаступника Станіславської сільської ради Херсонського району Херсонської області обґрунтовуючи утворенням Станіславської сільської військової адміністрацї Херсонського району Херсонської області згідно Указу Президента України «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Херсонській області», а також п. п. 12, 15 ч. 2 ст. 15 Закону України «Про правове регулювання воєнного стану» від 12.05.2015 № 389-VІІІ, яким військові адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження, у т.ч. із здійснення управління майном, яке перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади.

Вирішуючи дане клопотання суд враховує наступне.

Статтею 52 КАС України передбачено, що у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Згідно з частинами першою та другою статті 4 Закону України від 12 травня 2015 року № 389-VIII «Про правовий режим воєнного стану» (далі - Закон № 389-VIII) на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, захисту критичної інфраструктури, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації. Рішення про утворення військових адміністрацій приймається Президентом України за поданням обласних державних адміністрацій або військового командування.

Відповідно до пункту 1 частини другої статті 10 Закону № 389-VIII у разі утворення військової адміністрації населеного пункту (населених пунктів) Верховна Рада України за поданням Президента України може прийняти рішення про те, що у період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування начальник військової адміністрації, крім повноважень, віднесених до його компетенції цим Законом, здійснює повноваження сільської, селищної, міської ради, її виконавчого комітету, сільського, селищного, міського голови.

Відповідно до статті 21 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі - Закон № 280/97-ВР) обмеження прав територіальних громад на місцеве самоврядування згідно з Конституцією та законами України може бути застосоване лише в умовах воєнного чи надзвичайного стану.

Згідно з пунктом 3 частини першої статті Закону № 280/97-ВР повноваження селищної ради можуть бути достроково припинені у випадках, передбачених законами України «Про військово-цивільні адміністрації», «;Про правовий режим воєнного стану».

Частиною п`ятою статті 78 Закону № 280/97-ВР встановлено, що повноваження міської ради за наявності підстав, передбачених пунктом 3 частини першої цієї статті, достроково припиняються з дня набрання чинності актом Президента України про утворення відповідної військово-цивільної, військової адміністрації.

Указом Президента України «Про утворення військових адміністрацій населених пунктів у Херсонській області» від 19.09.2022 №658/2022 утворено Станіславську сільську військову адміністрацію Херсонського району Херсонської області.

Розпорядженням Президента України №199/2022-рп начальником Станіславської сільської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області призначено ОСОБА_1 .

З огляду на вище наведені обставини, судом встановлено, що повноваження Станіславської сільської ради Херсонського району Херсонської області тимчасово, на період дії воєнного стану та 30 днів після його припинення чи скасування, перейшли до Станіславської сільської військової адміністрації Херсонського району Херсонської області, а відтак відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво.

Під публічним правонаступництвом у сфері управлінської діяльності органів державної влади слід розуміти повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції; це вступ у чинні адміністративно - правові відносини нового суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) на місце суб`єкта, що або припинив своє існування або повністю чи частково позбувся адміністративної компетенції.

Отже, в спірних правовідносинах належним відповівдачем у даній справі є Станіславської сільська військова адміністрація Херсонського району Херсонської області, як правонаступник Станіславської сільської ради Херсонського району Херсонської області, а тому клопотання в.о. Керівника Олешківської окружної прокуратури Херсонської області підлягає задоволенню шляхом заміни Станіславської сільської ради Херсонського району Херсонської області її правонаступником Станіславською сільською військовою адміністрацією Херсонського району Херсонської області.

Крім того, 05.09.2024 року від представника позивача надійшло клопотання про зміну предмету позову, прохальна частина якої містить вимоги, які викладені у наступній редакції:

- визнати протиправною бездіяльність Станіславської сільської ради Херсонської області (75051 вул. Свободи, 15, с. Станіслав, Херсонська область, код ЄДРПОУ 04401492), яка полягає у невжитті заходів щодо замовлення проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду, організації проведення робіт із винесення меж в натурі (на місцевості) ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Олександрівський» загальною площею 996,0 га.

- зобов`язати Станіславську сільську раду Херсонської області (75051 вул. Свободи, 15, с. Станіслав, Херсонська область, код ЄДРПОУ:04401492), вжити заходів щодо замовлення проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду, проведення робіт із винесення меж ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Олександрівський» загальною площею 996,0 га та закріплення його в натурі (на місцевості).

Надаючи правову оцінку вказаній заяві представника позивача з урахуванням дотримання норм процесуального права, суд вказує наступне.

За положеннями частини 1 статті 47 КАС України, крім прав та обов`язків, визначених у статті 44 цього Кодексу, позивач має право на будь-якій стадії судового процесу відмовитися від позову. Позивач має право змінити предмет або підстави позову, збільшити або зменшити розмір позовних вимог шляхом подання письмової заяви до закінчення підготовчого засідання або не пізніше ніж за п`ять днів до першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження.

Оскільки вказана заява подана представником позивача до закінчення підготовчого засідання, тому строк її подання є дотриманим.

Разом з тим, звернення особи до суду за захистом порушених прав та інтересів здійснюється шляхом подання позовної заяви, у якій позивач, згідно ст. 160 КАС України, викладає свої вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування.

Пунктом 4 частини 5 статті 160 КАС України передбачено, що в позовній заяві зазначаються, зокрема, зміст позовних вимог і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.

Таким чином, позовна заява обов`язково складається з двох елементів: предмета і підстави позову.

Зміна предмета позову означає зміну вимоги, з якою позивач звернувся до відповідача.

При цьому, реалізація права на зміну предмету позову може мати наслідком заміну відповідача або залучення співвідповідача (співвідповідачів), а також третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору.

Враховуючи, що при подані вказаної заяви позивачем дотримані вимоги вищевказаних приписів КАС України, суд вважає за можливе клопотання представника позивача задовольнити, та викласти позовні вимоги в новій редакції.

На підставі викладеного та керуючись ст. 47,180, 241, 243, 248 КАС України, суд -

ухвалив:

Клопотання в.о. Керівника Олешківської окружної прокуратури про заміну строни процесу її правонаступником - задовольнити.

Замінити відповідача - Станіславську сільську раду Херсонської області (вул. Свободи, буд. 15, с. Станіслав, Херсонська область, ЄДРПОУ 04491492) на його правонаступника Станіславську сільську військову адміністрацію Херсонської області (вул. Свободи, буд. 15, с. Станіслав, Херсонська область, ЄДРПОУ 44744830).

Прийняти до розгляду позовні вимоги Олешківської окружної прокуратури, викладені у заяві від 05.09.2024 у наступній редакції:

- визнати протиправною бездіяльність Станіславської сільської ради Херсонської області (75051 вул. Свободи, 15, с. Станіслав, Херсонська область, код ЄДРПОУ 04401492), яка полягає у невжитті заходів щодо замовлення проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж території природно-заповідного фонду, організації проведення робіт із винесення меж в натурі (на місцевості) ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Олександрівський» загальною площею 996,0 га.

- зобов`язати Станіславську сільську раду Херсонської області (75051 вул. Свободи, 15, с. Станіслав, Херсонська область, код ЄДРПОУ:04401492), вжити заходів щодо замовлення проекту землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду, проведення робіт із винесення меж ландшафтного заказника загальнодержавного значення «Олександрівський» загальною площею 996,0 га та закріплення його в натурі (на місцевості).

Зобов`язати Олешківську окружну прокуратуру протягом п`яти днів з дня отримання даної ухвали направити (вручити) Станіславській сільській військовій адміністрації Херсонської області копію позовної заяви з доданими до неї документами, та надати суду докази такого направлення (вручення).

Запропонувати Станіславській сільській військовій адміністрації Херсонської області протягом 15-ти днів з дня отримання копії даної ухвали надати суду відзив на позов, який повинен відповідати вимогам ст. 161 КАС України.

Відповідно до вимог ч. 3 ст. 162 КАС України, відповідач зобов`язаний одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду, копію відзиву та доданих до нього документів надіслати позивачу.

У разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами (ч. 6 ст. 162 КАС України).

Призначити підготовче засідання на 30 жовня 2024 року о 14:00 годині за адресою Одеського окружного адміністративного суду (вул. Фонтанська дорога 14, м. Одеса) зал судових засідань № 12, 2 поверх.

Копію ухвали направити особам, які беруть участь у справі.

Ухвала окремо від рішення оскарженню не підлягає, заперечення на неї включається до апеляційної скарги на рішення суду.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя В.А. Дубровна

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122359617
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —420/22187/24

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Дубровна В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні