ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про прийняття позовної заяви до розгляду та відкриття провадження в адміністративній справі
14 жовтня 2024 рокум. ПолтаваСправа № 440/12042/24
Суддя Полтавського окружного адміністративного суду Молодецький Р.І., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області ( вул. Соборна, буд. 42, м. Пирятин, Полтавська область,37000 ) про визнання дій та бездіяльності протиправними, визнання протиправним та нечинним рішення,
В С Т А Н О В И В:
Позивач ОСОБА_1 звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області , в якій просить:
- визнати бездіяльність та протиправні дії Виконавчого комітету Пирятинської міської ради у затвердженні тарифу на централізоване водопостачання;
- визнати протиправним та нечинним рішення Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області від 22.12.2023 № 650 "Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання КП "Пирятинський міський водоканал".
Разом з позовною заявою ініціатором звернення, керуючись статтями 114-117 Кодексу адміністративного судочинства України, подано заяву про забезпечення доказів.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 10.10.2024 призначено до розгляду в судовому засіданні заяву ОСОБА_1 про забезпечення доказів на 14.10.2024 о 14.30 год. Повідомлено ОСОБА_1 , Виконавчий комітет Пирятинської міської ради Полтавської області та Комунальне підприємство "Пирятинський міський водоканал" про дату, час і місце судового засідання.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 11.10.2024 відмовлено в задоволенні клопотання ОСОБА_1 про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції щодо розгляду заяви ОСОБА_1 про забезпечення доказів у справі за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, Комунальне підприємство "Пирятинський міський водоканал" про визнання дій та бездіяльності протиправними, визнання протиправним та нечинним рішення.
Підставою звернення до суду з цим позовом є переконання позивача про порушення відповідачем його прав та законних інтересів у сфері публічно-правових правовідносин.
Разом з позовною заявою ОСОБА_1 подано заяву про поновлення та продовження процесуальних строків, за змістом якої просить визнати причини пропуску процесуального строку поважною причиною (хвороба з 19.03.2024), поновити та продовжити процесуальний строк відповідно до частини 1 статті 121 КАС України.
Розглянувши подане клопотання, суд дійшов таких висновків.
Частиною 1 статті 118 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) визначено, що процесуальні строки - це встановлені законом або судом строки, у межах яких вчиняються процесуальні дії. Процесуальні строки встановлюються законом, а якщо такі строки законом не визначені - встановлюються судом.
Відповідно до частин 1 статті 122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Статтею 264 КАС України врегульовано особливості провадження у справах щодо оскарження нормативно-правових актів органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування та інших суб`єктів владних повноважень.
Так, відповідно до частини 3 статті 264 КАС України нормативно-правові акти можуть бути оскаржені до адміністративного суду протягом всього строку їх чинності.
Предметом оскарження є рішення Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області від 22.12.2023 № 650 "Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання КП "Пирятинський міський водоканал", яке є чинним, а тому позивач, звертаючись з цим позовом, не пропустив строк звернення до адміністративного суду.
Згідно з пунктом 9 частини 1 статті 5 Закону України "Про судовий збір" ОСОБА_1 як особа з інвалідністю ІІ групи звільнена від сплати судового збору під час розгляду справи в усіх судових інстанціях.
Адміністративний позов відповідає вимогам статей 160, 161, 172 Кодексу адміністративного судочинства України, поданий особою, яка має адміністративну процесуальну дієздатність, належить розглядати у порядку адміністративного судочинства та підсудний Полтавському окружному адміністративному суду, тому позовну заяву слід прийняти до розгляду та відкрити провадження у справі.
Відповідно до частини 2 статті 49 Кодексу адміністративного судочинства України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.
Зважаючи на викладене вище, враховуючи те, що позивач просить суд визнати протиправним та нечинним нечинним рішення Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області від 22.12.2023 № 650 "Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання КП "Пирятинський міський водоканал", суд дійшов висновку про необхідність залучення до участі у справі як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Комунальне підприємство "Пирятинський міський водоканал", оскільки рішення у цій справі може вплинути на права та обов`язки цієї особи.
Згідно з частиною 1 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Пунктом 1 частини 4 статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що виключно за правилами загального позовного провадження розглядаються справи у спорах: щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно до частини 3 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України при вирішенні питання про розгляд справи за правилами спрощеного або загального позовного провадження суд враховує: 1) значення справи для сторін; 2) обраний позивачем спосіб захисту; 3) категорію та складність справи; 4) обсяг та характер доказів у справі, в тому числі чи потрібно у справі призначати експертизу, викликати свідків тощо; 5) кількість сторін та інших учасників справи; 6) чи становить розгляд справи значний суспільний інтерес; 7) думку сторін щодо необхідності розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження.
Пунктом 1 частини 4 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за правилами спрощеного позовного провадження не можуть бути розглянуті справи у спорах: щодо оскарження нормативно-правових актів, за винятком випадків, визначених цим Кодексом.
Частиною 8 статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що адміністративна справа щодо оскарження нормативно-правових актів вирішується за правилами загального позовного провадження.
Таким чином, дана справа підлягає розгляду за правилами загального позовного провадження.
Відповідно до частин 4, 5, 6 статті 264 Кодексу адміністративного судочинства України у разі відкриття провадження в адміністративній справі щодо оскарження нормативно-правового акта суд зобов`язує відповідача опублікувати оголошення про це у виданні, в якому цей акт був або мав бути офіційно оприлюднений. Оголошення повинно містити вимоги позивача щодо оскаржуваного акта, реквізити нормативно-правового акта, дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи. Оголошення має бути опубліковано не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання, а у випадку, визначеному частиною десятою цієї статті, - у строк, визначений судом.
Частиною 4 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з`ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.
Згідно з частиною 4 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Відповідно до частин 3, 6 статті 80 Кодексу адміністративного судочинства України про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Будь-яка особа, у якої знаходиться доказ, повинна видати його на вимогу суду.
З огляду на викладене вище, з метою повного та всебічного з`ясування обставин справи, суд вважає за необхідне витребувати від виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області засвідчені належним чином копії: спірного рішення Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області від 22.12.2023 № 650 "Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання КП "Пирятинський міський водоканал", весь перелік документів, на підставі яких формувався та затверджувався тариф на централізоване водопостачання КП "Пирятинський міський водоканал" згідно рішення виконавчого комітету Пирятинської міської ради № 650 від 22.12.2023, а також дозвільні документи на видобуток питної води ( дозвіл на спеціальне водокористування Державного агентства водних ресурсів України, поточні індивідуальні технологічні нормативи використання питної води); норми використання води споживачами, які не мають приладів обліку та їх відповідність до нормативів законодавства України; колективний договір за 2022 - 2025 роки, його реєстрація; заповнені форми рахунків тарифів на комунальні послуги згідно з додатками 1-44 відповідно до рішення Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області від 25.03.2020 № 77; розрахунок підйому води по свердловинах і чи відповідав даний розрахунок дозвільним документам, підтвердні документ; розрахунок втрати води, підтвердні документ; розрахунок використання електроенергії робочими законними об`єктами, офіційні рахунки на оплату, договірні документи; наявні водопровідні мережі централізованого водопостачання КП «Пирятинський міський водоканал» та їх характеристики в розрізі м. Пирятин, с. Заріччя та відокремлених трьох сіл; звіт на суб`єктів господарювання (інші), які надають послуги КП «Пирятинський міський водоканал» з підкачування води; штатний розклад по підприємству, штатний розклад по адміністративних витратах, штатний розклад загально-виробничих витрат, штатний розклад по виробництву, відповідність нормативу чисельності кожного підрозділу, чи не завищено (підрозділу бухгалтерського обліку, аварійно-ремонтні служби, підрозділу матеріально-технічного постачання та інші; розрахунок витрат -адміністративних, загально-виробничих, виробничих з підтвердними документами; довідка щодо середньооблікової чисельності персоналу; договір галузевої угоди з Колективним договором на 2022-2025 роки; повідомна реєстрація Колективного договору на 2022-2025 роки; розрахунок галузевих гарантій оплати праці з підтверджуючими документами; висновки щодо відповідності розрахунку витрат на оплату праці гарантіям Галузевої угоди з підтвердними документами; витрати паливно - мастильні матеріали- адмін витрати, загально - виробничі витрати, виробничі витрати; розрахунок вартості електроенергії на технологічні потреби; інформація про матеріальні витрати за 3 роки; розрахунок інших операційних витрат з підтвердними документами; розрахунок банківських витрат про сплату послуг з підтверджуючими документами; документ звітності про останню аудиторську перевірку чи іншу перевірку по захисту прав споживачів про законність встановленого тарифу, якості питної води та невідповідність тиску у водомережі; аналіз уповноваженого органу при поданні заяви на підвищення тарифу структури комунального підприємства у частині відповідності (невідповідності) фактичних витрат на надання відповідного обсягу послуг протягом планового періоду та витрат, які було враховано в установлених тарифах, за результатами якого здійснює перерахування тарифів (у разі відхилення невідповідності зазначених показників) відповідно до вимог частини 40 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 869 від 01.06.2011 в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 291 від 03.04.2019; схеми та розрахунки балансів водоспоживання; показники лічильників по свердловинах; оперативна схема системи централізованого водопостачання, оперативна схема системи стічних і зливних вод із зазначенням типу водовідведення, діаметрів мереж з урахуванням внутрішньо квартальних та дворових мереж; розрахунок балансу води, який надається у схематичному та табличному вигляді із зазначенням обсягів, приладів обліку, протяжності, діаметрів мережі; розрахунок балансу стічних вод; копія рішення органу місцевого самоврядування про встановлення поточних індивідуальних технологічних нормативів використання питної води; розрахунок витрат на спецодяг та підтверджуючи документи.
На підставі викладеного, керуючись статтями 9, 12, 49, 77, 80, 171, 248, 256, 257, 264 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі 440/12042/24 за позовом ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області про визнання дій та бездіяльності протиправними, визнання протиправним та нечинним рішення.
Залучити до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Комунальне підприємство "Пирятинський міський водоканал" (вул. Приудайський узвіз, 31, м. Пирятин, Лубенський район, Полтавська область, 37000)
Справу розглядати за правилами загального позовного провадження.
Призначити підготовче судове засідання на 14:30 год. 12 листопада 2024 року в приміщенні Полтавського окружного адміністративного суду за адресою: 36039, м. Полтава, вул. Пушкарівська, 9/26.
Зобов`язати виконавчий комітет Пирятинської міської ради Полтавської області опублікувати оголошення про відкриття провадження в адміністративній справі №440/12042/24 за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Комунальне підприємство "Пирятинський міський водоканал", про визнання дій та бездіяльності протиправними, визнання протиправним та нечинним рішення у виданні, у якому спірний нормативно-правовий акт був або мав бути офіційно оприлюднений.
Роз`яснити, що оголошення має бути опубліковано не пізніш як за сім днів до підготовчого засідання, а також повинно містити вимоги позивача - ОСОБА_1 щодо оскаржуваного нормативно-правового акта, реквізити цього акта та дату, час і місце судового розгляду адміністративної справи.
Зобов`язати виконавчий комітет Пирятинської міської ради Полтавської області надати у підготовче засідання через уповноваженого представника письмові докази на підтвердження опублікування оголошення.
Запропонувати відповідачу у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі надати до суду відзив на позов разом з усіма доказами, на яких ґрунтуються заперечення відповідача, якщо такі докази не надані позивачем, та документами, що підтверджують надіслання (надання) відзиву і доданих до нього документів іншим учасникам справи одночасно з надісланням (наданням) відзиву до суду.
Роз`яснити відповідачу, що у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішуватиме справу за наявними матеріалами, а неподання суб`єктом владних повноважень відзиву на позов без поважних причин може бути кваліфіковано судом як визнання позову в силу частини четвертої статті 159 Кодексу адміністративного судочинства України.
Запропонувати третій особі у десятиденний строк з дня отримання копії позовної заяви з додатками надати до суду пояснення до позову за правилами, встановленими частинами 2-4 статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України.
Встановити позивачу п`ятиденний строк з дня отримання відзиву для подання відповіді на відзив, яка повинна відповідати статті 163 Кодексу адміністративного судочинства України.
Встановити відповідачу п`ятиденний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення, яке повинно відповідати статті 164 Кодексу адміністративного судочинства України.
Витребувати від виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області засвідчені належним чином копії: спірного рішення Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області від 22.12.2023 № 650 "Про встановлення тарифу на послуги з централізованого водопостачання КП "Пирятинський міський водоканал", весь перелік документів, на підставі яких формувався та затверджувався тариф на централізоване водопостачання КП "Пирятинський міський водоканал" згідно рішення виконавчого комітету Пирятинської міської ради № 650 від 22.12.2023, а також дозвільні документи на видобуток питної води ( дозвіл на спеціальне водокористування Державного агентства водних ресурсів України, поточні індивідуальні технологічні нормативи використання питної води); норми використання води споживачами, які не мають приладів обліку та їх відповідність до нормативів законодавства України; колективний договір за 2022 - 2025 роки, його реєстрація; заповнені форми рахунків тарифів на комунальні послуги згідно з додатками 1-44 відповідно до рішення Виконавчого комітету Пирятинської міської ради Полтавської області від 25.03.2020 № 77; розрахунок підйому води по свердловинах і чи відповідав даний розрахунок дозвільним документам, підтвердні документ; розрахунок втрати води, підтвердні документ; розрахунок використання електроенергії робочими законними об`єктами, офіційні рахунки на оплату, договірні документи; наявні водопровідні мережі централізованого водопостачання КП «Пирятинський міський водоканал» та їх характеристики в розрізі м. Пирятин, с. Заріччя та відокремлених трьох сіл; звіт на суб`єктів господарювання (інші), які надають послуги КП «Пирятинський міський водоканал» з підкачування води; штатний розклад по підприємству, штатний розклад по адміністративних витратах, штатний розклад загально-виробничих витрат, штатний розклад по виробництву, відповідність нормативу чисельності кожного підрозділу, чи не завищено (підрозділу бухгалтерського обліку, аварійно-ремонтні служби, підрозділу матеріально-технічного постачання та інші; розрахунок витрат -адміністративних, загально-виробничих, виробничих з підтвердними документами; довідка щодо середньооблікової чисельності персоналу; договір галузевої угоди з Колективним договором на 2022-2025 роки; повідомна реєстрація Колективного договору на 2022-2025 роки; розрахунок галузевих гарантій оплати праці з підтверджуючими документами; висновки щодо відповідності розрахунку витрат на оплату праці гарантіям Галузевої угоди з підтвердними документами; витрати паливно - мастильні матеріали- адмін витрати, загально - виробничі витрати, виробничі витрати; розрахунок вартості електроенергії на технологічні потреби; інформація про матеріальні витрати за 3 роки; розрахунок інших операційних витрат з підтвердними документами; розрахунок банківських витрат про сплату послуг з підтверджуючими документами; документ звітності про останню аудиторську перевірку чи іншу перевірку по захисту прав споживачів про законність встановленого тарифу, якості питної води та невідповідність тиску у водомережі; аналіз уповноваженого органу при поданні заяви на підвищення тарифу структури комунального підприємства у частині відповідності (невідповідності) фактичних витрат на надання відповідного обсягу послуг протягом планового періоду та витрат, які було враховано в установлених тарифах, за результатами якого здійснює перерахування тарифів (у разі відхилення невідповідності зазначених показників) відповідно до вимог частини 40 Порядку формування тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування та постачання, послуги з постачання теплової енергії і постачання гарячої води, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 869 від 01.06.2011 в редакції постанови Кабінету Міністрів України № 291 від 03.04.2019; схеми та розрахунки балансів водоспоживання; показники лічильників по свердловинах; оперативна схема системи централізованого водопостачання, оперативна схема системи стічних і зливних вод із зазначенням типу водовідведення, діаметрів мереж з урахуванням внутрішньо квартальних та дворових мереж; розрахунок балансу води, який надається у схематичному та табличному вигляді із зазначенням обсягів, приладів обліку, протяжності, діаметрів мережі; розрахунок балансу стічних вод; копія рішення органу місцевого самоврядування про встановлення поточних індивідуальних технологічних нормативів використання питної води; розрахунок витрат на спецодяг та підтверджуючи документи.
Витребувані документи надати до суду у п`ятнадцятиденний строк з дня отримання копії ухвали про відкриття провадження у справі.
Роз`яснити, що особи, які не мають можливості подати доказ, який витребовує суд, або не мають можливості подати такий доказ у встановлені строки, зобов`язані повідомити про це суд із зазначенням причин протягом п`яти днів з дня вручення ухвали. У випадку неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, а також за неподання таких доказів без поважних причин, суд застосовує до відповідної особи заходи процесуального примусу, визначені Кодексом адміністративного судочинства України. Згідно частини першої статті 149 Кодексу адміністративного судочинства України суд може постановити ухвалу про стягнення в дохід Державного бюджету України з відповідної особи штрафу у сумі від 0,3 до трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб у випадках: неповідомлення суду про неможливість подати докази, витребувані судом, або неподання таких доказів без поважних причин суб`єктом владних повноважень.
Повідомити учасникам справи, що вони можуть отримати інформацію у справі на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, веб-адреса сторінки суду: http://court.gov.ua/fair/sud1670/.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Надіслати відповідачу та третій особі копію позовної заяви з копіями доданих до неї документів.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
СуддяР.І. Молодецький
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122359789 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо реалізації спеціальних владних управлінських функцій в окремих галузях економіки, у тому числі у сфері житлово-комунального господарства; теплопостачання; питного водопостачання |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Р.І. Молодецький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні