Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Харків
14 жовтня 2024 р. справа № 520/16787/24
Суддя Харківського окружного адміністративного суду Біленський О.О., розглянувши адміністративну справу за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -
В С Т А Н О В И В:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, в якому просить суд:
- визнати протиправними та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від « 03» жовтня 2023 року №31160/2405-2030;
- стягнути за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Харківській області на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 надмірно сплачені суми плати за землю у розмірі 359 176, 58 грн.
Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 27.05.2024 у вказаній адміністративній справі відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи у відповідності до п. 10 ч. 6 ст. 12, ч. 1 ст. 257 КАС України.
Згідно з ч. 4 ст. 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі, при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Відповідно до положень ст. 258 КАС України, суд розглядає справи за правилами спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.
Згідно з положеннями ч. 2, 3, 4, 5 ст. 262 КАС України, розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - через п`ятнадцять днів з дня відкриття провадження у справі. Підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться. Якщо для розгляду справи у порядку спрощеного позовного провадження відповідно до цього Кодексу судове засідання не проводиться, процесуальні дії, строк вчинення яких відповідно до цього Кодексу обмежений першим судовим засіданням у справі, можуть вчинятися протягом тридцяти днів, а у випадках, визначених статтею 263 цього Кодексу, - протягом п`ятнадцяти днів з дня відкриття провадження у справі. Перше судове засідання у справі проводиться не пізніше тридцяти днів із дня відкриття провадження у справі. За клопотанням сторони суд може відкласти розгляд справи з метою надання додаткового часу для подання відповіді на відзив та (або) заперечення, якщо вони не подані до першого судового засідання з поважних причин. Суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що податкове повідомлення-рішення №31160/2405-2030 від 03.10.2023, яким визначено податкове/грошове зобов`язання з плати за землю (орендна плата) за 2023 рік у розмірі 326 586, 95 грн. та застосовано штрафні санкції у розмірі 32 658,70 грн. за результатами проведення камеральної перевірки, є протиправним, оскільки відсутні правові підстави для здійснення нарахування податкових зобов`язань з плати за землю та сплати відповідних сум платниками податків, у яких земельна ділянка розташована на території Харківської міської територіальної громади, що передбачено пп. 69.14 підр. 10 розд. ХХ ПК України.
З огляду на це, ФОП ОСОБА_1 не було допущено порушень податкового або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладений на податкові органи, податкова звітність за 2023 рік з плати за землю подана ФОП ОСОБА_1 відповідно до законодавства, податкові зобов`язання не занижені. З огляду на те, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області на думку позивача є протиправним, позивач вважає, що сплачені грошові кошти на рахунок Головного УДКСУ у Харківській області з призначенням « 101 орендна плата з фізичних осіб 2232801305» у загальній сумі 359 176 (триста п`ятдесят дев`ять тисяч сто сімдесят шість) гривень 58 коп. є надмірно сплаченими сумами плати за землю, та підлягають поверненню платнику.
Від представника відповідача до суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог, посилаючись на те, що в результаті проведення камеральної перевірки встановлено заниження податкового зобов`язання по орендній платі за 2023 рік у розмірі 783808,67 грн., акт №22927/20-40-24-05-/2232801305 від 28.07.2023 та винесене податкове повідомлення-рішення від 03.10.2023 №31160/2405-2030. Сума грошового зобов`язання за податковим зобов`язанням становить 326 586,95 грн., штрафна санкція - 32658,70 грн. (за січень травень 2023 року). З 15.09.2022 Харківська міська територіальна громада віднесена до території можливих бойових дій. Відтак, плата за землю за 2023 рік має нараховуватись у загальному порядку. На підставі зазначеного платники, у яких земельна ділянка розташована на території Харківської міської територіальної громади повинні нараховувати та сплачувати земельний податок або орендну плату за 2023 рік.
У відповіді на відзив позивач зазначила, що не визнає заперечення, наведені відповідачем у відзиві, вважає їх безпідставними, необґрунтованими, помилковими повністю та такими, що не спростовують позовні вимоги, заявлені позивачем, оскільки податкова звітність за 2023 рік з плати за землю подана відповідно до законодавства, що діяло на момент виникнення зобов`язання - 14.02.2023.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , податковий номер НОМЕР_1 , зареєстрована платником орендної плати з фізичних осіб за користування земельною ділянкою, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 , загальною площею 0,3312 га, кадастровий номер 6310138200:03:022:0008.
Згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ОСОБА_1 має зареєстрований договір оренди вищезазначеної земельної ділянки, нормативну грошову оцінку, яких проведено з урахуванням коефіцієнта індексації на 2023 рік 1,15 відсоток становить 59164302,0 грн. Податкові зобов`язання за 2023 рік складають 59164302,0 * 4% = 783808,67 грн.
14.02.2023 ФОП ОСОБА_1 подано до Головного управління ДПС у Харківській області податкову декларацію з плати за землю (орендна плата) за 2023 рік №9023542779.
Судом встановлено, що Головним управління ДПС у Харківській області на підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 Розділу І, п. 75.1 ст. 75 Розділу ІІ ПК України, у порядку п. 76.2 ст. 76 Розділу ІІ ПК України, проведено камеральну перевірку податкової звітності з плати за землю (орендна плата) за 2023 рік щодо виявлених помилок ФОП ОСОБА_1 .
За результатами проведеної перевірки складено Акт №22927/20-40-24-05/2232801305 від 28.07.2023, відповідно до якого перевіркою встановлено що ФОП ОСОБА_1 14.02.2023 надано податкову декларацію з плати за землю (орендна плата) за 2023 рік (вх. №90235442779), у якій у розділі II "Розрахунок орендної плати" у рядку 1 зазначено земельну ділянку та наступні дані: Рядок 1 - кадастровий: номер 6310138200:03:022:0008 (колонка 10), розташована за адресою АДРЕСА_2 (колонка 12), площа земельної ділянки 0,3312 га (колонка 14), нормативно-грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки (грн./га) 59164302,0 грн. (колонка 16), розмір (ставка) орендної плати (%) 4,0 (колонка 17), річна сума орендної плати (колонка 18) - 0.
Отже, в податковій декларації виявлено арифметичну (методологічну) помилку, а саме:
Згідно інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно ФОП ОСОБА_1 має зареєстрований договір оренди вищезазначеної земельної ділянки, нормативну грошову оцінку яких проведено, тобто у рядку 1 розділу II податкової декларації з плати за землю повинна бути заповнена колонка 15 "Нормативна грошова оцінка одиниці площі земельної ділянки (грн/га або грн/кв.м) з урахуванням коефіцієнта індексації на 2023 рік - 1,15 відсоток. У колонці 18 - вказується річна сума орендної плати, яка розраховується за формулою: (к. 13 або 14 х к. 15 або 16 х к. 17 /100) /12 х (к. 8 + к. 9). Тобто у рядку 1 у колонці 15 повинна бути зазначена сума 59164302,0 грн., у рядку 1 у колонці 18 повинна бути зазначена сума 783808,67 грн., у рядку 2 у колонці 18 повинна бути зазначена річна сума орендної плати - 783808,67 грн. Значення колонки 3 рядка 3 розділу III має відповідати значенню колонки 18 рядка 2 розділу II.
ФОП ОСОБА_1 у податковій декларації з плати за землю не заповнено рядок 3 "Нараховано на звітний період, усього", чим порушено вимоги пункту 286.2 статті 286 Податкового кодексу України, а саме: платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого і органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями.
Таким чином, за висновком камеральної перевірки податковим органом встановлено порушення вимог пункт 48.1 статті 48, пункт 285.1 статті 285, пункт 286.2 статті 286 пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України, що призвело до заниження податкового/грошового зобов`язання з плати за землю (орендна плата) за 2023 рік у сумі 783808,67 гривень, у т.ч. за січень-травень 2023 року - 316586,95 грн. за червень 2023 року - 65317,39 грн. (термін сплати 30.07.2023), за липень 2023 року - 65317,39 грн. (термін сплати 30.08.2023), за серпень 2023 року - 65317,39 грн. (термін сплати 30.09.2023), за вересень 2023 року - 28512,30 грн. (термін сплати 30.10.2023), за жовтень 2023 року - 65317,39 грн. (термін сплати 30.11.2023), за листопад 2023 року - 65317,39 грн. (термін сплати 30.12.2023), за грудень 2023 року - 65317,38 грн. (термін сплати 30.01.2024).
Не погоджуючись із вищевказаним висновком проведеної камеральної перевірки ФОП ОСОБА_1 08.09.2023 подала до Головного управління ДПС у Харківській області заперечення на Акт про результати камеральної перевірки від 28.07.2023 №22927/20-40-24-05/2232801305, в яких зазначила про те, що податкові зобов`язання, відображені у податковій декларації з плати за землю за 2023 рік №9023542779 від 14.02.2023, нараховано в нульовому розмірі на підставі пп. 69.14 підр. 10 розд. ХХ ПК України, оскільки Харківська міська територіальна громада належала до територій, на яких ведуться (велися) бойові дії.
За результатом розгляду вказаних заперечень Головним управлінням ДПС у Харківській області прийнято рішення №49123/5/20-40-24-05-10 від 25.09.2023, яким висновок акту перевірки від 28.07.2023 №22927/20-40-24-05/ НОМЕР_1 залишено без змін.
Рішення про результати розгляду заперечення №49123/5/20-40-24-05-10 від 25.09.2023 надіслано ФОП ОСОБА_1 на податкову адресу: АДРЕСА_1 . Згідно наданої суду копії повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення, вказане рішення отримане особисто ОСОБА_1 13.10.2023.
На підставі вищевказаного акту, 03.10.2023 Головним управлінням ДПС у Харківській області винесено податкове повідомлення-рішення №31160/2405-2030 (форма «Р»), яким податковий орган нарахував податкове/грошове зобов`язання з плати за землю (орендна плата) за січень-травень 2023 у розмірі 326 586,95 грн. та штрафні санкції у розмірі 32 658,70 грн.
Податкове повідомлення-рішення №31160/2405-2030 від 03.10.2023 направлене контролюючим органом на податкову адресу позивача, однак повернулось до контролюючого органу 09.11.2023 з відміткою АТ "Укрпошта" "за закінченням терміну зберігання", що підтверджується наданими суду копіями поштового конверту та довідки про причини повернення з відтиском печатки та датою.
З метою дотримання вимог законодавства щодо сплати сум плати за землю та погашення заборгованості, ФОП ОСОБА_1 перераховано до Головного УДКСУ у Харківській області два платежі з призначенням "101 орендна плата з фізичних осіб 2232801305" у загальній сумі 359 176,58 грн., про що свідчать Платіжна інструкція №25 від 19.02.2024 та Платіжна інструкція №23 від 01.03.2024.
Однак, вважаючи податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області №31160/2405-2030 від 03.10.2023 протиправним, позивач звернулась до суду з даним адміністративним позовом.
Надаючи правову оцінку спірних правовідносинам, суд зазначає наступне.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України (далі - ПК України).
За визначеннями, наведеними у пункті 14.1 статті 14 ПК України:
Плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності (пп. 14.1.147).
Земельний податок - обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів (далі - податок для цілей розділу XII цього Кодексу) (пп. 14.1.72).
Згідно зі статтею 269 ПК України платниками плати за землю є:
269.1.1 платники земельного податку:
269.1.1.1 власники земельних ділянок, земельних часток (паїв);
269.1.1.2 землекористувачі, яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності на правах постійного користування;
269.1.2. платники орендної плати - землекористувачі (орендарі) земельних ділянок державної та комунальної власності на умовах оренди.
Відповідно до п. 270.1. ст. 270 ПК України об`єктами оподаткування платою за землю є: 270.1.1.1. земельні ділянки, які перебувають у власності; 270.1.1.2. земельні частки (паї), які перебувають у власності; 270.1.1.3. земельні ділянки державної та комунальної власності, які перебувають у володінні на праві постійного користування; 270.1.2. об`єкти оподаткування орендною платою - земельні ділянки державної та комунальної власності, надані в користування на умовах оренди.
Згідно з п. 271.1 ст. 271 ПК України базою оподаткування є: 271.1.1. нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; 271.1.2. площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено. База оподаткування по земельних частках (паях) визначається згідно із даними земельних ділянок, на які фізичні особи мають право як власники земельних часток (паїв), з урахуванням підпунктів 271.1.1 та 271.1.2 цього пункту.
Статтею 286 ПК України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є:
а) дані державного земельного кадастру;
б) дані Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
в) дані державних актів, якими посвідчено право власності або право постійного користування земельною ділянкою (державні акти на землю);
г) дані сертифікатів на право на земельні частки (паї);
ґ) рішення органу місцевого самоврядування про виділення земельних ділянок у натурі (на місцевості) власникам земельних часток (паїв);
д) дані інших правовстановлюючих документів, якими посвідчується право власності або право користування земельною ділянкою, право на земельні частки (паї);
е) дані Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією, визначеного у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Згідно з п. 286.5 ст. 285 ПК України нарахування фізичним особам сум плати за землю проводиться контролюючими органами (за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), які надсилають платнику податку у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку, визначеному статтею 58 цього Кодексу, разом із детальним розрахунком суми податку, який, зокрема, але не виключно, має містити кадастровий номер та площу земельної ділянки, розмір ставки податку та розмір пільги зі сплати податку.
У п. 287.1 статті 287 ПК України визначено, що власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою.
У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Згідно з п. 287.2 статті 287 ПК України облік фізичних осіб - платників податку і нарахування відповідних сум проводяться контролюючими органами за місцем знаходження земельної ділянки, у тому числі право на яку фізична особа має як власник земельної частки (паю), щороку до 1 травня.
Податок фізичними особами сплачується протягом 60 днів з дня вручення податкового повідомлення-рішення (п. 287.5 статті 287 ПК України).
Відповідно до п. 287.10 статті 287 ПК України податкове зобов`язання з цього податку може бути нараховано за податкові (звітні) періоди (роки) в межах строків, визначених пунктом 102.1 статті 102 цього Кодексу.
Суд зазначає, що обов`язок із сплати земельного податку пов`язується для особи саме із виникненням права власності або користування земельною ділянкою.
Позивач, згідно з даними Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, має у користуванні на підставі договору оренди земельну ділянку, яка розташована на території Харківської міської територіальної громади, та за яку справляється земельний податок.
Суд зазначає, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», затвердженим Законом України від 24 лютого 2022 року №2102-ХІ «Про затвердження Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні», справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України.
Згідно з п.п. 69.14 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України (у редакції, чинній до 06.05.2023) тимчасово, на період з 1 березня 2022 року по 31 грудня року, наступного за роком, у якому припинено або скасовано воєнний, надзвичайний стан, не нараховується та не сплачується плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями російської федерації, та перебувають у власності або користуванні, у тому числі на умовах оренди, фізичних або юридичних осіб, а також за земельні ділянки (земельні частки (паї), визначені обласними військовими адміністраціями як засмічені вибухонебезпечними предметами та/або на яких наявні фортифікаційні споруди.
Відповідно до Закону України від 11.04.2023 №3050-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо звільнення від сплати екологічного податку, плати за землю та податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за знищене чи пошкоджене нерухоме майно», перелік територій, на яких ведуться активні бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.
Отже, відповідно п. 69.14 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України, починаючи з 1 січня 2023 року, за земельні ділянки (земельні частки (паї), що розташовані на територіях активних бойових дій або на тимчасово окупованих російською федерацією територіях України, які включені до Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, плата за землю (земельний податок та орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) не нараховується та не сплачується за період з першого числа місяця, в якому було визначено щодо відповідних територій дату початку активних бойових дій або тимчасової окупації, до останнього числа місяця, в якому було завершено активні бойові дії або тимчасова окупація на відповідній території.
Дати початку та завершення активних бойових дій або тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово російською федерацією.
Перелік територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих російською федерацією, затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 №309, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 23.12.2022 за №1668/39004 (далі - Наказ №309), може застосовуватися при справлянні плати за землю на відповідних територіях.
Наказом №309 у розділі І затверджені території можливих бойових дій (частина перша) та території активних бойових дій (частина друга), у розділі II затверджені тимчасово окуповані російською федерацією території України.
Для цілей справляння плати за землю відповідно до п.п. 69.14 п. 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України застосовується тільки перелік територій активних бойових дій (частина друга розділу І) та тимчасово окупованих російською Федерацією (розділ II).
Відповідно до Наказу №309 Харківська міська територіальна громада віднесена до території можливих бойових дій з 15.09.2022.
Таким чином, плата за землю за земельні ділянки, розташовані на території Харківської міської територіальної громади, з 01 січня 2023 року має нараховуватись у загальному порядку, оскільки ці земельні ділянки не відносяться до територій активних бойових дій відповідно до Наказу №309.
Твердження позивача щодо неналежного оформлення результатів розгляду матеріалів перевірки, а саме невручення та/або не надсилання результатів розгляду заперечень всупереч вимогам ПК України, спростовані наданими відповідачем разом із відзивом належними та допустимими доказами, дослідженими судом.
Порушення законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області №31160/2405-2030 від 03.10.2023 судовим розглядом також не встановлено.
Враховуючи вищевикладене, суд доходить висновку, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення є законними та обґрунтованими, у зв`язку з чим не підлягає скасуванню.
З огляду на викладене, похідна позовна вимога про стягнення за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Харківській області на користь фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 надмірно сплачені суми плати за землю у розмірі 359 176,58 грн. задоволенню також не підлягають.
Судом враховується, що згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Статтею 19 Конституції України передбачено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
За приписами ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.
Розподіл судових витрат здійснити у відповідності до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 19, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
У задоволенні адміністративного позову фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Григорія Сковороди, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Біленський О.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122360649 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Біленський О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні