Рішення
від 14.10.2024 по справі 560/11459/24
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/11459/24

РІШЕННЯ

іменем України

14 жовтня 2024 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Хмельницькій області до Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області про звернення стягнення податкового боргу,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Хмельницькій області звернулось до суду з позовом до Старокостянтинівської міської ради Хмельницької області про звернення стягнення податкового боргу Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області в розмірі 94622,28 грн.

В обґрунтування позову зазначає, що за Комунальним підприємством "Подільський реєстраційний центр" обліковується податковий борг в сумі 94622,28 грн. Позивачем платнику податку було виставлено податкову вимогу форми «Ю» №22112-13 від 07.04.2021, яку направлено на податкову адресу платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 09.12.2021 у справі №560/13561/21 задоволено позовні вимоги податкового органу про стягнення з Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" податкового боргу. Згідно з ідентифікаційними даними рахунки у банках підприємством закриті, зареєстровані РРО та КОР відсутні, що унеможливлює направлення інкасованих доручень. Як вбачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, відповідач є правонаступником Сахновецької сільської ради, яка була засновником комунального підприємства, та яка також була реорганізована.

Провадження у справі відкрите за правилами спрощеного позовного провадження.

Ухвала про відкриття провадження у справі отримана відповідачем 08.08.2024, що доводиться відомостями про доставку документа в кабінет електронного суду. Відповідач не скористався правом на подачу відзиву.

Дослідивши обставини у справі та перевіривши їх доказами, суд встановив таке.

За змістом підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України ( далі також ПК України) податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та сума непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Пунктом 95.1 статті 95 ПК України передбачено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Згідно з пунктом 87.2 статті 87 ПК України джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Відповідно до п.95.3 статті 95 ПК України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Пункт 95.4 ст. 95 ПК України передбачає, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить платнику.

Відповідно до п. 87.11. ст. 87 ПК України орган стягнення звертається до суду з позовом про стягнення суми податкового боргу платника податку - фізичної особи. Згідно з п. п. 19-1.1.22 п.19-1.1 ст. 19-1 ПК України контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно ненарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів.

У разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу (п. 59.1 статті 59 ПК України) Якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення ( п. 59.5 статті 59 ПК України).

Пунктом 96.1 статті 96 Податкового кодексу України передбачено, що у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного в податкову заставу майна комунального підприємства, не покриває суму його податкового боргу і витрат, пов`язаних з організацією та проведенням публічних торгів, або у разі відсутності у такого боржника власного майна, що відповідно до законодавства України може бути внесено в податкову заставу та відчужено, контролюючий орган зобов`язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про:

- 96.1.1. виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків. Рішення про фінансування таких витрат розглядається на найближчій сесії відповідної ради;

- 96.1.2. затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу;

- 96.1.3. ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії;

- 96.1.4. прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків.

Положеннями пункту 96.3 статті 96 ПК України визначено, що відповідь щодо прийняття одного із зазначених у пунктах 96.1 та 96.2 цієї статті рішень надсилається контролюючому органу протягом 30 календарних днів з дня направлення звернення. У разі неотримання зазначеної відповіді у визначений цим пунктом строк або отримання відповіді про відмову у задоволенні його вимог контролюючий орган зобов`язаний звернутися до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти державного органу чи органу місцевого самоврядування, в управлінні якого перебуває таке державне (комунальне) підприємство або його майно.

До аналогічних правових висновків дійшов Верховний Суд у постанові від 14.02.2023 по справі №640/22855/20.

Отже, для цілей звернення позивача до відповідача із поданням та стягнення з нього сум податкового боргу контролюючий орган повинен довести вжиття ним усіх необхідних заходів щодо погашення податкового боргу комунального підприємства.

Судом встановлено, що податковий борг Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області утворився внаслідок несплати в установлені законодавством строки узгоджених сум грошових зобов`язань по:

- податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати в сумі 39520,86 грн. (нарахована пеня на борг минулих років);

- військовому збору в сумі 2694,78 грн. (нарахована пеня на борг минулих років);

- податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності в сумі 28567,64 грн. (нарахована пеня на борг минулих років та податкове повідомлення-рішення №00/9553/0408 від 24.04.2024);

- податку на додану вартість в сумі 133 грн. (нарахована пеня на борг минулих років).

Загальна сума боргу становить 94622,28 грн.

Наявність податкового боргу підтверджується: розрахунком суми боргу, витягом з інтегрованої картки платника податків, довідкою про наявність боргу, копією корінця податкової вимоги з доказами надіслання.

Позивачем виставлено платнику податкову вимогу форми "Ю" №22112-13 від 07.04.2021. Податкова вимога в судовому або адміністративному порядку не скасована, розрахунок податкового боргу не спростований.

Податковим органом вживались заходи для стягнення сум податкового боргу в судовому порядку. Так, рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 09 грудня 2021 у справі №560/13561/21 стягнуто з Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області кошти у рахунок погашення податкового боргу в розмірі 1000696 (один мільйон шістсот дев`яносто шість) грн. 05 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та за рахунок готівки, що йому належить. Також рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 12.03.2024 у справі №560/2287/24 стягнуто з Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області кошти у рахунок погашення податкового боргу в розмірі 70916 (сімдесят тисяч дев`ятсот шістнадцять) грн. 28 коп. з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника податків та за рахунок готівки, що йому належить.

Згідно з ідентифікаційними даними платника рахунки підприємства у банках закриті, зареєстровані РРО та КОР відсутні. Відтак, вжиті податковим органом заходи щодо стягнення податкового боргу з Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" по вказаних рішеннях суду результатів не дали.

За даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань Комунальне підприємство "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області з 28.11.2019 перебуває у стані припинення на підставі рішення засновника щодо припинення юридичної особи.

Матеріалами справи підтверджено, що Сахновецька сільська рада є засновником Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області.

Рішенням Старокостянтинівської міської ради від 04.01.2021 №25/2/VIII "Про реорганізацію сільських рад шляхом приєднання до Старокостянтинівської міської ради" вирішено реорганізувати Сахновецьку сільську раду Старокостянтинівського району Хмельницької області шляхом приєднання до Старокостянтинівської міської ради.

З огляду на це, правонаступником власника майна, прав та обов`язків Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області є Старокостянтинівська міська рада.

Головне управління ДПС у Хмельницькій області скерувало Старокостянтинівській міській раді подання №16025/22-01-13-03-05 від 28.11.2023, у якому зазначило про наявний податковий борг Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" по нарахованій пені, відсутність у останнього майна для погашення податкового богу та ліквідацію підприємства. У поданні Головне управління просило прийняти рішення про виділення коштів з місцевого бюджету на погашення податкового боргу вказаного платника податків а також попереджало про можливість звернення до суду.

Оскільки відповідь від Старокостянтинівської міської ради отримана не була, контролюючий орган звернувся до суду із позовною заявою про звернення стягнення податкового боргу на кошти органу місцевого самоврядування, в управлінні якого на цей час перебуває комунальне підприємство або його майно.

Згідно з ч.1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

З огляду на це суд вважає, що з Старокостянтинівської міської ради повинен бути стягнутий податковий борг комунального підприємства, оскільки міська рада є правонаступником попереднього органу управління (та власника майна підприємства), відтак повинна здійснити заходи по погашенню податкового боргу.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

адміністративний позов - задоволити.

Звернути стягнення податкового боргу Комунального підприємства "Подільський реєстраційний центр" Сахновецької сільської ради Старокостянтинівського району Хмельницької області (код ЄДРПОУ 40460764) у розмірі 94622,28 грн. на правонаступника - Старокостянтинівську міську раду (код ЄДРПОУ 36027760).

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 14 жовтня 2024 року

Позивач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,м. Хмельницький,Хмельницька обл., Хмельницький р-н,29001 , код ЄДРПОУ - 44070171) Відповідач:Старокостянтинівська міська рада Хмельницької області (вул. К. Острозького, буд. 41,Старокостянтинів,Хмельницька область,31100 , код ЄДРПОУ - 36027760)

Головуючий суддя І.С. Козачок

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122361867
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —560/11459/24

Рішення від 14.10.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

Ухвала від 08.08.2024

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Козачок І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні