УХВАЛА
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
м. Черкаси
14 жовтня 2024 року справа № 580/10009/24
Суддя Черкаського окружного адміністративного суду Паламар П.Г., перевіривши матеріали адміністративного позову ОСОБА_1 до Комунального некомерційного підприємства «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги» Черкаської обласної ради про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Комунального некомерційного підприємства «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги» Черкаської обласної ради (18001, м. Черкаси, вул. Святителя-хірурга Луки, 7) в якій просить:
-визнати бездіяльність службових осіб Черкаського обласного онкологічного диспансеру: медичного директора КНП «КЦОГТПД ЧОР» Г. Джуманязова, та заступника медичного директора з гематології та трансплантації кісткового мозку - завідувача блоку гематології дорослих ОСОБА_2 (при неналежному контролі за виконанням посадовими особами ЧООД своїх службових обов`язків);
-визнати протиправною та недостовірною інформацію, надану Комунальним некомерційним підприємством "КЦОГТПД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ" - відносно надання завідомо неправдивої та спотвореної інформації (стосовно наявності діагнозу ОСОБА_1 ), зазначеної в довідках та відповіді на претензію від 31.07.2024р. №1353/01-07, та 12.08.2024р., № 1451/01-07;
-зобов`язати відповідача, видати довідку встановленої форми та завірену належним чином, про встановлений мені діагноз, та встановити судовий контроль за виконанням даного рішення.
Згідно з пунктом 4 частини 1 статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя після одержання позовної заяви, крім іншого, з`ясовує чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Пунктом 1 ч. 1 ст. 19 КАС України визначено, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на публічно-правові спори, зокрема спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Таким чином, критеріями розмежування судової юрисдикції є суб`єктний склад правовідносин, предмет спору та характер спірних матеріальних правовідносин у їх сукупності. Крім того, таким критерієм може бути пряма вказівка в законі на вид судочинства, у якому розглядається визначена категорія справ.
Стаття 15 ЦК України передбачає право на захист цивільних прав та інтересів: « 1. Кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання…».
Стаття 16 ЦК України передбачає, що кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.
Згідно із ч. 2 ст. 16 ЦК України способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути: визнання права; визнання правочину недійсним; припинення дії, яка порушує право; відновлення становища, яке існувало до порушення; примусове виконання обов`язку в натурі; зміна правовідношення; припинення правовідношення; відшкодування збитків та інші способи відшкодування майнової шкоди; відшкодування моральної (немайнової) шкоди; визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Позивач звернувся за захистом свого немайнового права надання в довідках достовірної інформації Комунальним некомерційним підприємством «Клінічний центр онкології, гематології, трансплантології та паліативної допомоги» Черкаської обласної ради відносно діагнозу ОСОБА_1 .
Статтею 13 Конвенції встановлено, що кожен, чиї права та свободи, визнані в цій Конвенції, було порушено, має право на ефективний засіб юридичного захисту в національному органі, навіть якщо таке порушення було вчинене особами, які здійснювали свої офіційні повноваження.
Порушення правил юрисдикції адміністративних судів, встановлених статтею 19, є обов`язковою підставою для скасування рішення із закриттям провадження незалежно від доводів апеляційної скарги (абзац 2 частини 1 статті 319 КАС України).
Отже, розгляд даного спору по суті з порушенням правил юрисдикції адміністративних судів, не буде ефективним засобом юридичного захисту прав позивача, оскільки імперативний припис статті 19 КАС України вимагає обов`язкового скасування рішення із закриттям провадження у справі незалежно від доводів апеляційної скарги.
У відповідності до п. 1 ч. 1 ст. 170 КАС України, суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо, позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
З урахуванням вищевикладеного суд відмовляє у відкритті провадження в даній справі.
Суд роз`яснює позивачеві, що він має право звернутися з даним позовом в порядку цивільно судочинства до місцевого суду загальної юрисдикції.
Керуючись ст.ст. 170, 177, 248, КАС України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити у відкритті провадження.
Роз`яснити, що спір відноситься до юрисдикції загального суду за правилами цивільного судочинства.
Копію ухвали направити позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та може бути оскаржена до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом 15 днів з моменту її складення.
Суддя Петро ПАЛАМАР
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122362511 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо охорони здоров’я, з них |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Петро ПАЛАМАР
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні