Постанова
від 16.10.2024 по справі 160/7706/24
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

16 жовтня 2024 року м. Дніпросправа № 160/7706/24

Третій апеляційний адміністративний суд

у складі колегії суддів: головуючого - судді Щербака А.А. (доповідач),

суддів: Баранник Н.П., Малиш Н.І.,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 травня 2024 року (суддя Рябчук О.С.) у справі за позовом Приватного підприємства «Перемога АВК» до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови,-

ВСТАНОВИВ:

ПП «Перемога АВК» звернулося з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 травня 2024 року позов задоволено.

Суд вирішив визнати протиправною та скасувати постанову № 039509 від 24.01.2024 року про застосування адміністративно-господарського штрафу до ПП «ПЕРЕМОГА АВК» за порушення ст. 48 Закону України «Про автомобільний транспорт».

Відповідачем подана апеляційна скарга, просить рішення суду першої інстанції скасувати, в задоволенні позову відмовити повністю.

Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції не було взято до уваги, що не пред`явлення документів під час проведення перевірки свідчить про порушення законодавства про автомобільний транспорт, що має насідком застосування санкцій передбачених ст. 60 ЗУ «Про автомобільний транспорт».

Адміністративна справа розглянута апеляційним судом відповідно до пункту 3 частини 1 ст.311 КАС України в порядку письмового провадження, на підставі наявних у ній доказів.

Колегія суддів доходить висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Як було встановлено судом першої інстанції, ПП «Перемога АВК» зареєстроване 16.05.2000 року як юридична особа за кодом ЄДРПОУ 30878285 та має основний вид діяльності: вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур ( код КВЕД 01.11).

18.12.2023 року на підставі направлення на рейдову перевірку (перевірку на дорозі) від 15 грудня 2023 року № НР000953 посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області було проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільний транспортом щодо Приватного підприємства «Перемога АВК».

В ході проведення перевірки було зупинено транспортний засіб марки VOLVO FH12 BOOEX KIS 3W-S н.з. НОМЕР_1 / НОМЕР_2 , та виявлено порушення, відповідальність за яке передбачена статтею 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», абз. 3 ч. 1 перевезення пасажирів за відсутності на момент проведення перевірки документів визначених ст. 39 цього Закону, а саме: відсутні заповнені тахокарти за 16.12.2023, 17.12.2023, або бланку підтвердження діяльності водія.

За результатами проведеної перевірки відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області складено акт № АР026500 від 18.12.2023 року.

Водій з актом ознайомлений, про що свідчить підпис ОСОБА_1 .

03.01.2024р. Відділом державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області складено повідомлення про розгляд справи за № 656/23/24-24, яким Приватне підприємство «Перемога АВК» було запрошено на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт на підставі акту № АР026500 від 18.12.2023 року на 24.01.2024 року з 10:00 год. у приміщенні Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області.

Повідомлення про розгляд справи разом з копією акту отримано Приватним підприємством «Перемога АВК» 09.02.2024 року засобами поштового зв`язку, про що свідчить наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення.

Внаслідок виявленого порушення начальником Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті винесено постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № 039509 від 24.01.2024 року, що передбачено абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт», якою на позивача накладено штраф у розмірі 17 000,00грн.

14.02.2024 року за вих. № 24/02 Приватним підприємством «Перемога АВК» було направлено скаргу на постанову про застосування адміністративно господарського штрафу, якою повідомлено, щодо відсутності порушення, оскільки 16 та 17 грудня були вихідними днями водія транспортного засобу та на підтвердження цього було надано копії табелю обліку робочого часу та графіку роботи водія.

Листом від 21.02.2024 року №2651/83.1/15-24 Державною службою України з безпеки на транспорті повідомлено позивача про розгляд скарги та що постанову №039509 залишено без змін.

Не погоджуючись з прийнятою постановою про накладення адміністративно - господарського штрафу, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Задовольняючи позов, суд першої інстанції зазначив, що відповідачем правомірність оскарженої постанови не було доведено.

Колегія суддів з висновками суду першої інстанції погоджується.

Відповідно до ст.18 Закону України «Про автомобільний транспорт», з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв транспортних засобів автомобільні перевізники зобов`язані: організовувати роботу водіїв транспортних засобів, режими їх праці та відпочинку відповідно до вимог законодавства України; здійснювати заходи, спрямовані на забезпечення безпеки дорожнього руху; забезпечувати виконання вимог законодавства з питань охорони праці; здійснювати організацію та контроль за своєчасним проходженням водіями медичного огляду, забезпечувати їх санітарно-побутовими приміщеннями й обладнанням.

Контроль за роботою водіїв транспортних засобів має забезпечувати належне виконання покладених на них обов`язків і включає організацію перевірок режимів їх праці та відпочинку, а також виконання водіями транспортних засобів вимог цього Закону та законодавства про працю.

Положення щодо режимів праці та відпочинку водіїв транспортних засобів визначається законодавством.

Статтею 48 Закону України «Про автомобільний транспорт» передбачено, що автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи на підставі яких виконуються вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є:

для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством;

для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Відповідно до ст.49 Закону України «Про автомобільний транспорт», водій транспортного засобу зобов`язаний мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень, дотримуватися визначеного режиму праці та відпочинку.

Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затверджена Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України 24.06.2010 р. №385 визначає порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів.

Пунктом 1.3 Інструкції №385 визначено, що ця Інструкція поширюється на суб`єктів господарювання, які проводять діяльність у сфері надання послуг з перевезення пасажирів та/або вантажів автомобільними транспортними засобами (крім таксі).

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції №385 терміни вживаються у такому значенні:

- контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв;

- картка - картка контрольного пристрою (тахографа) з вбудованою мікросхемою, призначена для використання в цифровому тахографі;

- тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР (994_016).

Згідно з пунктом 2.4 Інструкції №385, транспортні засоби, призначені для перевезення небезпечних вантажів, обладнують тахографами з урахуванням положень пунктів 2.1 - 2.3 цього розділу та відповідно до законодавства щодо встановлення вимог до конструкцій таких транспортних засобів.

Відповідно до пункту 3.3 Інструкції №385, водій транспортного засобу, обладнаного тахографом:

- забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа;

- своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання;

- використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом;

- має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР (994_016), або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом;

- у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв);

- у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.

Відповідно до пункту 1.5 Положення №340 у цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні: автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власні кошти перевезення пасажирів чи/та вантажів транспортними засобами (далі - Перевізник); тахограф - контрольний пристрій, який встановлюється на ТЗ для показу та реєстрації інформації про рух ТЗ.

Згідно з пунктом 6.3 Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв`язку України від 07.06.2010 №340 водій, що керує ТЗ, який не обладнаний тахографом, веде індивідуальну контрольну книжку водія (додаток 3).

Я було встановлено судом преш ох інстанції, при здійсненні перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом посадовими особами Відділу державного нагляду (контролю) у Дніпропетровській області Державної служби України з безпеки на транспорті встановлено порушення статті 39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме відсутність заповнених тахокарт за 16.12.2023, 17.12.2023 року або бланку підтвердження діяльності водія.

Як було встановлено судом першої інстанції, водій ОСОБА_2 перебуває у трудових відносинах з ПП «ПЕРЕМОГА АВК», працював у 2023 року за затвердженим графіком роботи на 2023 рік працівників підрозділу машинний двір (автопарк), де зазначено, що у грудні 2023 року 16 та 17 число (субота та неділя) вихідні дні, робочі дні 18-22 грудня включно (понеділок-п`ятниця).

Водій ОСОБА_2 , 18 грудня 2023 року (понеділок робочий день згідно графіка), перебував у відрядженні на підставі наказу №114-ОД від 15.12.2023 року до м. Мерефа Харківської області на 1 календарний день.

Матеріали справи містять витяг з табелю обліку використання робочого часу та довідкою № 1 від 09.02.2024 року.

Водієм було надано тахокарту за 18.12.2023 року для перевірки, про що на ній нанесено відповідно відмітку перевіряючим органом та копія наявна у матеріалах адміністративної справи.

Суд першої інстанції вірно врахував, що 16 та 17 грудня 2023 року були вихідні дні у водія ОСОБА_2 згідно з графіком роботи, та відповідно не було тимчасової непрацездатності водія чи перебування його у відпустці.

За порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (абзац третій частини першої статті 60 Закону України «Про автомобільний транспорт»).

Відповідно до вимог абзацу третього частини першої статті 60 Закону №344-III за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону передбачено штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції, що оскільки на час проведення перевірки 18.12.2023 року водієм було надано заповнену картку тахографу за 18.12.2023 року та зважаючи на те, що матеріалами справи підтверджено, що 16-17 грудня 2023 року були вихідними днями водія, ним не здійснювалась професійна діяльність та відповідно не вчинялись записи автоматичним тахографом, суд вважає що вчинене порушення не знайшло свого відображення у наданих сторонами доказах та адміністративно господарську санкцію було застосовано безпідставно.

Доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

Керуючись ст. ст. 315, 316, 321, 322 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Державної служби України з безпеки на транспорті залишити без задоволення.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 22 травня 2024 року у справі за позовом Приватного підприємства «Перемога АВК» до Державної служби України з безпеки на транспорті про визнання протиправною та скасування постанови залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків, передбачених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Постанова у повному обсязі складена 16 жовтня 2024 року.

Головуючий - суддяА.А. Щербак

суддяН.П. Баранник

суддяН.І. Малиш

СудТретій апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122365120
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них

Судовий реєстр по справі —160/7706/24

Постанова від 16.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 23.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 09.07.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Ухвала від 26.06.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Щербак А.А.

Рішення від 22.05.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 24.04.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні