Постанова
від 09.10.2024 по справі 320/43935/23
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/43935/23 Суддя (судді) першої інстанції: Лисенко В.І.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

09 жовтня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ганечко О.М.,

суддів Кузьменка В.В.,

Сорочка Є.О.,

за участі секретаря судового засідання Фищук Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної податкової служби України на рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Шторм Юкрейн" до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві, Державної податкової служби України про визнання протиправними дій, визнання протиправним та скасування наказу,

У С Т А Н О В И В :

До Київського окружного адміністративного суду звернулось ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" з позовом до Державної податкової служби України , Головного управління ДПС у м. Києві, у якому просило:

визнати протиправними дії Головного управління державної податкової служби у м. Києві та Державної податкової служби України із включення ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік;

зобов`язати Державну податкову службу України виключити ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» з плану - графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік;

визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління державної податкової служби у м. Києві «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» № 5784-П від 17.11.2023».

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про те, що включення товариства позивача до плану-графіку перевірок є протиправним, з урахуванням того, що, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» від 30.08.2023 №3219-ІХ та пункту 69.35 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, на період з 01.08.2023 до припинення або скасування воєнного стану на території України до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені виключно платники податків, які здійснюють діяльність у сфері: виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації і проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес); та, які надають фінансові, платіжні послуги. Отже, поновлено документальні планові перевірки платників податків, які на момент початку перевірки здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, проте, позивач не здійснює діяльність у сфері реалізації та проведення азартних ігор в Україні, оскільки йому було анульовано ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино 08.08.2023, а тому включення його плану-графіку документальних планових перевірок є безпідставним та необґрунтованим. Також, позивач вказує, що зміст оскаржуваного наказу не відповідає вимогам чинного законодавства, оскільки не містить правових підстав для її проведення. А зазначення в оскаржуваному наказі ст. 77 ПКУ, яка регламентує загальний порядок проведення документальних планових перевірок, є незаконним, оскільки проведення таких перевірок наразі зупинено. Натомість, наказ не містить посилання на пункт 69.35 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, як на підставу для його складання.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року адміністративний позов задоволено.

Визнано протиправними дії Головного управління державної податкової служби у м. Києві та Державної податкової служби України із включення ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік.

Зобов`язано Державну податкову службу України виключити ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» з плану - графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік; визнати протиправним.

Скасовано наказ Головного управління державної податкової служби у м. Києві «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» № 5784-П від 17.11.2023».

Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ШТОРМ ЮКРЕЙН» з Головного управління державної податкової служби у м. Києві за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати по справі в розмірі 1342 грн.

Стягнуто з Державної податкової служби України (за рахунок бюджетних асигнувань) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ШТОРМ ЮКРЕЙН» витрати, пов`язані зі сплатою судового збору, в сумі 1342 грн.

Не погоджуючись із зазначеним рішенням суду, Державна податкова служба України подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позовних вимог відмовити у повному обсязі, при цьому, посилаючись на неповне зґясування всіх обставин справи та порушення судом першої інстанції норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення спору.

Ухвалами Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.07.2024 відкрито апеляційне провадження та призначено апеляційну скаргу Державної податкової служби України до розгляду у письмовому провадженні на 11.09.2024.

Також, не погоджуючись із рішенням суду, Головне управління Державної податкової служби у м. Києві подало апеляційну скаргу.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 02.09.2024 у відкритті апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного управління Державної податкової служби у м. Києві на рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року відмовлено.

Ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 12.09.2024 призначено справу до апеляційного розгляду в судовому засіданні на 02.10.2024. Продовжено строк розгляду апеляційної скарги.

02.10.2024 судом оголошено по справі перерву до 09.10.2024.

08.10.2024, під № 39445 до суду від сторони позивача надійшли додаткові пояснення по справі.

08.10.2024, під № 39453 до суду від Державної податкової служби України надійшли додаткові пояснення по справі.

08.10.2024, під № 39476 Головним управлінням ДПС у м. Києві подано додаткові пояснення по справі.

У судовому засіданні представник апелянта підтримала вимоги апеляційної скарги, просила їх задовольнити.

Представник Головного управління Державної податкової служби у м. Києві підтримав апеляційну скаргу ДПС України.

У судовому засіданні представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги відповідача, просив залишити оскаржуване рішення суду першої інстанції без змін.

09.10.2024 судом оголошено вступну і резолютивну частини постанови.

Заслухавши суддю доповідача, вислухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга відповідача підлягає частковому задоволенню, з огляду на таке.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" зареєстроване, як юридична особа14.08.2020, номер запису 1000701020000088526, що підтверджується відомостями, внесеними до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, видами економічної діяльності товариства є: 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах (основний); 68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна; 73.20 Дослідження кон`юнктури ринку та виявлення громадської думки; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням.

Як платник податків відповідач перебуває на обліку в Головному управлінні Державної податкової служби у м. Києві.

Відповідно до Рішення Комісії з регулювання азартних ігор та лотерей (надалі - КРАІЛ) № 149 від 09.04.2021, позивачу було видано ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино.

Позивач здійснював діяльність у відкритому ним гральному закладі у м. Києві у приміщенні готелю готелі "FAIRMONT GRAND HOTEL KYIV" за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Хрещатицька буд. 1 (частина групи приміщень готелю "FAIRMONT GRAND HOTEL KYIV").

Рішенням КРАІЛ №105 від 08.08.2023, анульовано ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино.

Згідно протоколу загальних зборів учасників ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" № 08/08/23 від 08.08.2023, прийнято рішення про припинення роботи гральних заходів казино товариства за адресою: м. Київ, вул. Набережно-Хрещатицька буд. 1 (частина групи приміщень готелю "FAIRMONT GRAND HOTEL KYIV") та видано наказ від 08.08.2023 № 09-пр про припинення роботи гральних закладів казино.

ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" подано до Державної служби фінансового моніторингу України форму обліку суб`єкта первинного фінансового моніторингу №1-ФМ, де визначено про припинення діяльності товариства.

Із розміщеного на офіційному веб-порталі Державної податкової служби України плану-графіка проведення планових документальних перевірок платників податків на 2023 рік, позивачу стало відомо, що позивача внесено до Плану-графіка проведення планових перевірок.

13 листопада 2023 року позивач звернувся до ГУ ДПС у м. Києві із запитом на отримання публічної інформації щодо отримання рішення про коригування та включення його до плану-графіку планових перевірок платників податків на 2023 рік та надання наказу на призначення перевірки, однак 16.11.2023 відповідачем у відповідь такого рішення не було надіслано позивачу та повідомлено, що наказ не приймався.

20 листопада 2023 року товариство звернулося до ГУ ДПС у м. Києві із заявою вих. № 20/11-23/1 про виключення його із плану-графіка проведення планових перевірок на 2023 рік у зв`язку із відсутністю визначених Законом підстав для проведення перевірки ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН».

24.11.2023 позивачем отримано засобами поштового зв`язку повідомлення № 455/26-15-24-02-02 від 17.11.2023 та наказ про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» №5784-П від 17.11.2023 з питань повноти нарахування і своєчасності сплати до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб, військового збору за період з 14.08.2020 по 30.09.2023 та єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 14.08.2020 по 30.09.2023.

Станом на день розгляду справи сторонами не надано суду доказів проведення перевірки, акту перевірки, податкових повідомлень-рішень.

Вважаючи, що позивача було безпідставно та необґрунтовано включено до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що у звґязку із внесенням змін до податкового законодавства та дозволом проведення документальних планових перевірок окремим субґєктам господарювання, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок могли бути включені платники податків, які «здійснюють», а не «здійснювали» діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні.

За висновками суду першої інстанції, в період включення позивача в план графік та видання спірного наказу документальні планові перевірки могли бути проведені щодо платників податків, які «здійснюють», а не «здійснювали» діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні. В ході розгляду справи судом встановлено, що Рішенням КРАІЛ №105 від 08.08.2023 анульовано ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино, з огляду на що, наказ ГУ ДПС у м. Києві від 17.11.2023 № 5784-п «Про проведення документальної планової перевірки ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН", є протиправним оскільки, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок могли бути включені платники податків, які «здійснюють», а не «здійснювали» діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, проте станом на час видання вказаного наказу ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" не провадило діяльність у сфері реалізації підакцизної продукції (пального). Таким чином, враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов висновку про передчасність дій податкового органу щодо включення позивача до плану-графіку перевірок на 2023 рік.

Натомість, апелянт вважає вказані висновки суду першої інстанції помилковими та необґрунтованими, позаяк відповідно до внесених Законом України від 30.06.2023 № 3219-Х «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ "Перехідні положення" ПК України (зі змінами та доповненнями) доповнено підпунктом 69.35, згідно з яким «тимчасово, на період з 01.08.2023, до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №2102-ІХ, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені включно: 1) платники податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції; 2) платники податків, які здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес); 3) платники податків, які надають фінансові, платіжні послуги. А тому, відповідач стверджує про обґрунтованість та законність спірного наказу.

Апелянт особливу увагу акцентує на тому, що на момент формування та оприлюднення 07.08.2023 плану-графіка на 2023 рік, ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» здійснювало діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес).

Крім того, на переконання апелянта, платник податків включається до плану-графіку проведення перевірок залежно від ступеня ризику в діяльності такого платника податків. При цьому, дії контролюючого органу щодо формування, у тому числі затвердження, плану-графіку проведення документальних планових перевірок суб`єктів господарювання, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків. І зазначені дії самі по собі не створюють для платника податків жодних правових наслідків у вигляді зміни або припинення його прав та не породжують для нього обов`язкових юридичних наслідків, і відповідно такий акт не порушує права останнього. Отже, виключно результат реалізації повноваження податкового органу (саме - рішення контролюючого органу), а не процес реалізації його повноважень може бути об`єктом судового оскарження.

З урахуванням наведеного, колегія суддів вважає за необхідне зазначити таке.

Так, Податковий кодекс України регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 ст. 41 цього Кодексу, мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

За приписами пункту 75.1 статті 75 ПК України, контролюючі органи мають право проводити документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) перевірки, які проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.

За підпунктом 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 ПК України, встановлено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.

Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок.

Документальною виїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться за місцезнаходженням платника податків чи місцем розташування об`єкта права власності, стосовно якого проводиться така перевірка.

Порядок проведення документальних планових перевірок визначений статтею 77 Податкового кодексу України.

Документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

Згідно з приписами п. п. 14.1.164 п. 14.1 ст. 14 ПК України, план - графік документальних виїзних перевірок - перелік платників податків, що підлягають плановій перевірці контролюючими органами у відповідний період календарного року.

Водночас, з метою забезпечення єдиного підходу до формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків розроблено Порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків, який затверджено наказом Міністерства фінансів України від 02.06.2015 № 524, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 24.06.2015 за № 751/27196 (далі - Порядок № 524).

Річний план-графік складається відповідно до вимог статті 77 розділу II ПК України.

План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному вебсайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Оновлення річного плану-графіка здійснюється у разі його коригування.

Внесення змін до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на поточний рік допускається не частіше одного разу у першому та одного разу у другому кварталах такого року, крім випадків, коли зміни пов`язані із змінами найменування платника податків, що вже був включений до плану-графіка, та/або виправлення технічних помилок (п. 1 Розділу І Порядку № 524).

Відповідно до п. 2 Розділу І Порядку № 524, формування (коригування) планів-графіків територіальних органів Державної податкової служби України здійснюється у порядку, встановленому у розділах III-V цього Порядку.

Формування (коригування) планів-графіків здійснюється засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.

Пунктами 3 та 4 Розділу І Порядку № 524, визначено, що проекти річних планів-графіків складаються територіальними органами ДПС не пізніше 01 грудня року передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки засобами інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.

Разом з проектом плану-графіка (коригування плану-графіка) формую інформаційно-аналітичні довідки за кожним платником податків з використай інформаційно-телекомунікаційних систем контролюючих органів.

При відборі платника податків до плану-графіка, відповідно до вимог статті розділу II Кодексу, необхідним є врахування також вимог пункту 102.1 статті розділу II Кодексу в частині граничних термінів проведення перевірки та визначення податкового зобов`язання платника податків, вимог пункту 77.3 статті 77 розділ Кодексу в частині заборони проведення документальної планової перевірка окремими видами зобов`язань перед бюджетами, крім правильності обчисли повноти і своєчасності сплати податків, зборів та єдиного внеску при вип. (нарахуванні) доходів фізичним особам, податку на доходи фізичних осіб зобов`язань за бюджетними позиками і кредитами, що гарантовані бюджетні коштами.

Згідно із п. 5 Розділу І Порядку № 524, план-графік складається з планів графіків територіальних органів ДПС та затверджується Головою Державної податкової служби України (далі - Голова ДПС).

Після затвердження Головою ДПС плану-графіка (коригування плану-графіка територіальними органами ДПС надаються підрозділам, до функцій яких входить здійснення контрольно-перевірочної роботи щодо податків і зборів юридичних фізичних осіб, засобами автоматизованої інформаційної системи «Управління документами» плани-графіки (коригування планів-графіків) з відповідними додатками та обґрунтування підстав включення платника податків до плану-графіку (коригування плану-графіка).

Затверджений план-графік є обов`язковим для виконання всіма підрозділами територіальних органів ДПС.

Слід звернути увагу на те, що п. п. 69.35 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Інші перехідні положення» ПК України, в редакції, чинній на час видання оскаржуваного наказу, установлено, що тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені виключно: 1) платники податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції; 2) платники податків, які здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес); 3) платники податків, які надають фінансові, платіжні послуги.

При цьому, формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок та внесення змін до нього здійснюються без урахування вимог, передбачених пунктом 77.2 статті 77 цього Кодексу.

Внесення змін до плану-графіка може здійснюватися щомісячно з урахуванням форс-мажорних обставин, обставин непереборної сили, наявності/відсутності безпечних умов для проведення перевірок, які визначені підпунктом 69.2-1 цього пункту, та з урахуванням вимог, встановлених цим підпунктом.

Про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом (абзац 1 пункту 77.4 статті 77 ПК України).

Оновлений план-графік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше останнього числа місяця, в якому було затверджено такий оновлений план-графік.

Документальні планові перевірки платників податків, які здійснюють діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції, організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес), та платників податків, які надають фінансові, платіжні послуги, можуть розпочинатися не раніше ніж через 30 календарних днів, наступних за датою оприлюднення оновленого плану-графіка, за умови надіслання (вручення) таким платникам (їх представникам) не пізніше ніж за 10 календарних днів до дня проведення перевірки у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу, копії наказу про проведення документальної планової перевірки та письмового повідомлення із зазначенням дати початку проведення такої перевірки.

Про намір законодавця надати можливість проведення з 1 серпня 2023 року документальних планових перевірок платників, які саме «здійснюють» діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні свідчить і та обставина, що Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо скасування мораторію на проведення податкових перевірок» № 3453-IX від 09.11.2023, пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Інші перехідні положення» ПК України доповнено підпунктом 69.35-2, яким установлено, що з 1 грудня 2023 року по 31 грудня 2024 року включно до плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2023 та 2024 роки можуть бути включені виключно: 2) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес).

Отже, як правильно виснував суд першої інстанції, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок могли бути включені платники податків, які «здійснюють», а не «здійснювали» діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні.

Під час розгляду даного спору в суді першої інстанції було досліджено, що рішенням КРАІЛ № 105 від 08.08.2023, було анульовано ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" ліцензію на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино.

Суд першої інстанції виснував передчасність та протиправність дій податкового органу щодо включення позивача до плану-графіку перевірок на 2023 рік.

Водночас, колегія суддів вважає такі висновки суду першої інстанції помилковими, адже до Розділу IV «Документальні планові перевірки платників податків - юридичних осіб з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, військового збору та єдиного соціального внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» оновленого плану-графіка зокрема включено ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» (ТОВ «ЦЕНТР АКТЕОН») (код ЄДРПОУ 43755401) на підставі положень підпункту 69.35 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу, як платника податків, який здійснює діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес).

Оновлений план-графік проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік, зокрема і Розділу IV, було оприлюднено на вебпорталі Державної податкової служби України 07.08.2023, що підтверджується наданою до матеріалів справи копією витягу щодо включення ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік, а рішення КРАІЛ № 105 про анулювання ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" ліцензії на провадження діяльності з організації та проведення азартних ігор у гральних закладах казино було прийнято 08.08.2023, тобто, станом на дату включення контролюючим органом товариства позивача до плану-графіка проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік, останній мав ліцензію та у розумінні норм ПК України, здійснював діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні.

Крім того, судовому захисту в адміністративних судах України підлягає лише порушене право, а отже, предмет оскарження за правилами адміністративного судочинства повинен мати юридичне значення, тобто, впливати на коло прав, свобод, законних інтересів чи обов`язків, а також встановлені законом умови їх реалізації.

При цьому, на переконання колегії суддів, дії контролюючого органу по включенню позивача до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік на даний час не порушують прав позивача та не створюють відповідних наслідків, позаяк, охоплюються прийняттям та чинністю наказу Головного управління державної податкової служби у м. Києві «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» № 5784-П від 17.11.2023».

Таким чином, в цій частині доводи апеляційної скарги є обґрунтованими та знайшли своє підтвердження під час апеляційного розгляду. Отже, рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року слід скасувати в частині задоволених позовних вимог про визнання протиправними дій Головного управління державної податкової служби у м. Києві та Державної податкової служби України із включення ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік; зобов`язання Державної податкової служби України виключити ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» з плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік, з прийняттям нової постанови в цій частині про відмову в задоволенні позовних вимог.

Водночас, на переконання колегії суддів, є обґрунтованими та правильними висновки суду першої інстанції про протиправність та наявність підстав для скасування наказу Головного управління державної податкової служби у м. Києві «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» № 5784-П від 17.11.2023», з урахуванням того, що, станом на час видання вказаного наказу, ТОВ "ШТОРМ ЮКРЕЙН" вже не провадило діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес) через анулювання ліцензії, товариство зверталось до ГУ ДПС у м. Києві із заявою вих. № 20/11-23/1 про виключення його із плану-графіка проведення планових перевірок на 2023 рік, у зв`язку із відсутністю визначених Законом підстав для проведення перевірки ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН».

При цьому, відповідачу мало бути відомо, що позивач не здійснював діяльність з організації та проведення азартних ігор, адже позивачем направлено повідомлення за формою № 20-ОПП, згідно поданої форми код ознаки надання інформації щодо грального залу за адресою м. Київ, вул. Набережно-Хрещатицька, 1, літ.А, груп.прим. 100МЗК, 101 - « 6», що вказує про закриття об`єкта оподаткування.

Також, підлягає врахуванню й те, що, відповідно до пункту 81.1. статті 81 ПК України, посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів, зокрема, копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), пілстави ЛЛЯ проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу.

Тобто, пунктом 81.1. статті 81 ПК України, чітко визначені вимоги до змісту наказу про призначення перевірки. Зокрема, встановлено вимогу щодо зазначення в наказі підстави для проведення перевірки, визначеної ПК України.

Згідно пункту 77.1. статті 77 ПК України, документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок.

Тобто, підставою для проведення планової документальної перевірки є включення та перебування платника податків в плані-графіку.

До моменту набуття чинності пунктом 69.35 підрозділу 10 розділу XX ПК України, єдиною нормою, яка врегульовувала питання формування плану-графіку, зокрема включення до нього платників податків, була стаття 77 ПК України.

Разом з тим, на момент виникнення спірних правовідносин, питання формування плану- графіку було врегульовано виключно пунктом 69.35 підрозділу 10 розділу XX ПК України.

Зокрема, пунктом 69.35 підрозділу 10 розділу XX ПК України, визначено спеціальне коло суб`єктів, які підлягають перевірці; спеціальний порядок формування плану-графіку та внесення змін до річних планів-графіків; спеціальний порядок повідомлення платників податків про перевірку.

Таким чином, пунктом 69.35 пілрозлілу 10 розлілу XX ПК України було врегульовано процедуру формування піл ста ви для провелення планової локументальної перевірки. Тобто, саме пункт 69.35 пілрозлілу 10 розлілу XX ПК України, фактично надавав право на проведення планової перевірки, оскільки визначав коло суб`єктів та порядок їх включення до плану-графіку.

Оскільки пункт 69.35 пілрозлілу 10 розлілу XX ПК України, фактично надавав право на проведення планової перевірки, оскільки визначав коло суб`єктів та порядок їх включення до плану-графіку, на переконання колегії суддів, саме пункт 69.35 пілрозлілу 10 розлілу XX ПК України є юридичною підставою для провелення перевірки.

Проте, оскільки в оскаржуваному наказі відсутнє посилання на пункт 69.35 підрозділу 10 розділу XX ПК України, останній не містить передбаченої ПК України юридичної підстави для проведення перевірки, шо зумовлює його протиправність.

За висновками колегії суддів, суд першої інстанції за наслідком розгляду даного спору, дійшов правильного висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог про визнання протиправним та скасування наказу Головного управління державної податкової служби у м. Києві «Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» № 5784-П від 17.11.2023». У цій частині рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року підлягає залишенню без змін.

Таким чином, доводи апеляційної скарги лише в частині підлягають врахуванню й задоволенню.

Зі змісту ч. ч. 1-4 ст. 242 КАС України, рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно з п. 2 ч. 1 ст. 315 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.

Відповідно до вимог ч. 1 та 2 ст. 317 КАС України, підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміні рішення є, зокрема, неправильне застосування норм матеріального права.

Судові витрати по сплаті судового збору підлягають зміні, пропорційно до обсягу задоволених позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 243, 250, 315, 317, 321, 322, 325, 328 - 331 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу Державної податкової служби України - задовольнити частково.

Рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року - скасувати в частині задоволених позовних вимог про: визнання протиправними дій Головного управління державної податкової служби у м. Києві та Державної податкової служби України із включення ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» до плану-графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік; зобов`язання Державної податкової служби України виключити ТОВ «ШТОРМ ЮКРЕЙН» з плану - графіку проведення документальних планових перевірок платників податків на 2023 рік.

Прийняти нову постанову в цій частині, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

У іншій частині рішення Київського окружного адміністративного суду від 13 травня 2024 року - залишити без змін.

Змінити розподіл судових витрат.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ШТОРМ ЮКРЕЙН» (код ЄДРПОУ 43397203, адреса: 03150, м. Київ, вул. Ділова, б. 6) з Головного управління державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 44116011, місцезнаходження: вул. Шолуденка, 33/19 м. Київ, 04116) за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати по справі в розмірі 1342 грн.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена з підстав, визначених п. 2 ч. 5 ст. 328 КАС України.

Головуючий суддя О.М. Ганечко

Судді В.В. Кузьменко

Є.О. Сорочко

Повний текст постанови складено 14.10.2024.

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення09.10.2024
Оприлюднено18.10.2024
Номер документу122366935
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —320/43935/23

Ухвала від 13.01.2025

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 17.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 02.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 06.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 16.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Постанова від 09.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Постанова від 09.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 02.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

Ухвала від 25.07.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Ганечко Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні