Справа № 127/20732/24
Провадження № 2/127/2922/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.10.2024 року Вінницький міський суд Вінницької області
в складі: головуючого судді Федчишена С.А.,
при секретарі Підвисоцькій О.Ю.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Вінниці цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до комунального підприємства Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго» про визнання незаконними дій щодо надання житлово комунальної послуги та зобов`язання вчинити певні дії, -
встановив:
ОСОБА_1 звернулась в суд з позовом до КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» про визнання незаконними дій щодо надання житлово комунальної послуги та зобов`язання вчинити певні дії. Позов мотивовано тим, що позивач є співвласник квартири АДРЕСА_1 та є споживач комунальної послуги, яка надається відповідачем. На скаргу позивача від 09.03.2024 року на адресу Першого заступника голови комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово - комунальних послуг, народного депутата України ОСОБА_2 позивач отримала відповідь про те, що скарга щодо порушення посадовими особами КП «Вінницяміськтеплоенерго» прав споживача комунальної послуги були направлені до Держпродспоживслужби України з листом народногодепутата України ОСОБА_2 від 13.03.2024року заналежністю длярозгляду посуті і вжиття заходівдля перевірки,контролю та врегулювання оскаржуваноїситуації,належного захистуі поновлення правзаявника,надання належноївідповіді.При цьому,листом заступникаголови ДержпродспоживслужбиУкраїни Вадима Чайковськоговід 04.04.20244року позивачотримала відповідьпро те,що булоприйнято рішенняпро проведенняпозапланового заходудержавного нагляду(контролю)у сферінадання житлово-комунальнихпослуг танадсилання погодженняпро проведенняпозапланової перевірки за участіпозивача доГУ Держпродспоживслужбиу Вінницькійобласті за її зверненнямита скаргами,належного захистуі поновленняправ заявника.03.05.2024року черезУкрпошту позивачотримав копіюАкту від24.04.2024року№0004із супровіднимлистом від30.04.224за результатамипозапланового державногозаходу щодододержання суб`єктомгосподарювання вимогзаконодавства усфері захиступрав споживачів, який склалипосадові особивідповідача та ГУДержпродспоживслужби уВінницькій областіПетро Бевзюкта ОСОБА_3 побуд.№46вул.600-річчя,м.Вінниця замоїми скаргами(надалі-Актвід 24.04.2024року).Листом головиДержпродспоживслужби АндріяКрейтора від30.05.2024року,який булоотримано наелектрону пошту31.05.2024року о16.00,представник позивача ОСОБА_4 був поінформованийпро те,що зарезультатами розглядуйого скарг було встановленопорушення законодавствапід часпроведення перевірки,а самуперевірку проведеноповерхнево,не всебічнота не в повному обсязі. Одночасно, цим самим листом голови Держпродспоживслужби Андрія Крейторавід 30.05.2024року представник ОСОБА_4 був поінформований про те, що було направлено лист до Держпродспоживслужби у Вінницькійобласті щодонеухильного дотриманнязаконодавства, а також щодо притягнення винних осіб до відповідальності. Згідно отриманогоАкту від24.04.2024року таотриманого листаголови ДержпродспоживслужбиАндрія Крейторавід 30.05.2024року позивачвстановив інші підставидля цивільного позову до КП «Вінницяміськтеплоенерго» про визнання незаконними дій щодо надання житлово-комунальної послуги та зобов`язання вчинити певні дії. При цьому, посадові особи відповідача допустили порушення прав людини і основоположних свобод людини, порушили саме права та охоронюваних законом інтереси позивача, як споживача комунальної послуги, порушили нормам ч. 5 ст. 7, ч.2 ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та норми ч.1 ст. 11 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», а саме: посадові особи відповідача та ГУ Держпродспоживслужби у Вінницькій області внесли в Акт від 24.04.2024року завідомо недостовірні відомості про те, що відсутні порушення вимог законодавства у діях надавача комунальної послуги КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» , цим самим порушили норми ч. 5 ст. 7, ч.2 ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та одночасно права та охоронюваних законом інтереси позивача, як споживача комунальної послуги, при цьому своїми діями завдали позивачуморальну таматеріальну шкоду. При цьому, відповідач порушив норму ч.2 ст. 26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» і незаконно ухвалив рішення про те, що штучно завищена вартість послуги для кв. АДРЕСА_2 із застосуваннямнедостовірної (підробленої)опалювальної площізазначеного будинку,яка збільшилавартість комунальноїпослуги,начебто відповідаєнормам чинногозаконодавства тащо начебтовідсутні підставидля визнаннязазначених дійнадавача комунальноїпослуги протиправними. Цим самим відповідачем було порушено норму ч. 5 ст. 7 Закону №2189-УІІІ про те, що споживач маєправо назменшення увстановленому законодавствомпорядку розміруплати зажитлово-комунальні послугиу разіїх ненадання,надання нев повномуобсязі абозниження їхньоїякості. Цим самим, відповідачем було порушено норму ч.2 ст. 26 Закону № 2189-УІІІ про те, що виконавець комунальної послуги або управитель багатоквартирного будинку зобов`язанийсамостійно здійснитиперерахунок вартостікомунальної послуги або послуги з управління багатоквартирним будинком за весьперіод їхненадання,надання нев повномуобсязі абоневідповідної якості,а такожсплатити споживачунеустойку (штраф,пеню)у порядкута розмірі,визначених законодавствомабо договором.Звертає увагусуду нате,що заостанні трироки посадовимиособами КП ВМЫ³нницяміськтеплоенерго» булозавдано значнушкоду позивачута усіммешканцям будинку АДРЕСА_3 шляхомзавищення вартостіпослуг зопалення місцьзагального користування(надалі-МЗК)із застосуваннямявно підробленої загальної площі багатоквартирного будинку у розмірі -2 898.3м2,яка невідповідає відомостямз проектноїдокументації таТехнічного паспортувищезазначеного будинку(наявніу правителя).Цим самимвідповідач порушивнорми ч.5ст.7,ч.2ст.26Закону України«Про житлово-комунальніпослуги»,не здійснив перерахунок розміруплати закомунальну послугув сторону зменшення, порушив саме права та охоронювані законом інтереси позивача, як споживача комунальних послуг та своїми діями завдав позивачу моральну та матеріальну шкоду. При цьому, в Описі виявлених порушень вимог законодавства акту від 24.04.2024року, відповідач вніс завідомо недостовірні відомості про те, що постачальником послуги з теплопостачання здійснено нарахування за надані послуги на підставі загальної площі квартир будинку АДРЕСА_4 , що начебто підтверджується копіями наданих ним недійсних документів на квартири будинку, тобто технічними паспортами квартир. Цим самим відповідач явно порушив норму п.З Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про житлово - комунальні послуги» про те, що відповідно до п.З Прикінцевих та Перехідних положень цього Закону договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом. При цьому слід зазначити, що в зазначений період часу вищевказані індивідуальні договори з додатками технічних паспортів на квартири багатоквартирного будинку АДРЕСА_4 , які були укладені до 01 травня 2021 року припинили свою дію на підставі п. З розділу VI Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» і тому ніяким чином не можуть бути застосовані відповідачем . Натомість, заступник директора КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» С.Корчака в своєму листі від 04.03.2024 року надав недостовірний розрахунки нарахування плати за теплову енергію для кв. АДРЕСА_5 , в які вніс недостовірні відомості щодо застосування в розрахунках загальної площі будинку АДРЕСА_3 у наступному розмірі -2 898.3м2, яка не відповідає відомостям з проектної документації та Технічного паспорту будинку. Цим самим відповідач явно порушив норму п.9 розділу IV «Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг» затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11. 2018 року № 315 про те; що обсяг споживання теплової енергії на загальнобудинкові потреби (Qоп3.б.п) опалення визначається за формулами (25) і (26), в яких застосовується:-показник загальноїопалювальної площібудівлі /будинку.Одночасно,відповідач,діючи успосіб невстановлений законом,явно проігнорувавлист від13.03.2024року члена ОСОБА_5 проте,що розподілміж споживачамиобсягів спожитоїу будівліпослуги здійснюєтьсязгідно «Методики розподілуміж споживачамиобсягів спожитиху будівлікомунальних послуг»затвердженої наказомМіністерства регіональногорозвитку,будівництва тажитлово-комунальногогосподарства Українивід 22.11.2018 року №315(надалі -Методика), що роз`яснення щодо застосування положень якої надаються Міністерством розвитку громад, територій та інфраструктури України. При цьому, відповідач, діючи у спосіб не встановлений законом явно проігнорував обставину справи про те, що листом від 13.03.2024 року члена ОСОБА_5 було роз`яснено , що відповідно до п.Зч.4ст.8Закону України«Про житлово-комунальніпослуги» зобов`язаннявести ізберігати технічнуабо іншувстановлену закономдокументацію багатоквартирногобудинку(середіншого,проектну документацію,відповідно доякої встановлюється опалювальна площабудівлі)покладено науправителя багатоквартирногобудинку.Звертає увагуСуду налист міськогокомунального підприємствао«Управляюча компанія«Господар Люкс»від 07.03.2024року згідноякого наявноїу міськогокомунального підприємства«Управляюча компанія«Господар Люкс»проектної документаціїна будинок АДРЕСА_6 всімвідома та становить -3 958.2 м2; житлова площаквартир складалана моментзабудови -2106.1м2,площа службоваскладала -1852.1м2. Натомість,відповідач,діючи успосіб невстановлений законом,неправильно застосувалинорми матеріальногоправа,допустив неправильнетлумачення нормип.п.6,7розділуIVМетодики ідійшов неправильноговисновку вАкті від24.04.2024року проте ,що надавачкомунальної послугиначебто правильновстановив загальнуплощу будинкупо АДРЕСА_7 урозмірі 2 898.Зм2. шляхом складання площ квартир будинку АДРЕСА_4 згідно технічних паспортів квартир зазначеного будинку. Крім того, звертає увагу Суду на те, що в п.6 в п.13 загальних відомостей про будівлю вищезазначеного Технічного паспорту внесено наступні відомості: загальна корисна площа-3958. 2 м2., в тому числі: а)житлова площа квартир-2106.1кв.м.б)службоваплоща-1852.1кв.м.Одночасно,в п.18загальних відомостейпро будівлювищезазначеного Технічногопаспорту внесенонаступні відомості:-опалювальнаплоща будівлів кв.м.корисної площі-3958.2кв.м.Натомість,відповідач,діючи успосіб невстановлений законом,явно проігнорувавобставину справипро те,що уміського комунальногопідприємства «Управляючакомпанія «ГосподарЛюкс» наявна проектнадокументації набудинок АДРЕСА_3 та неправомірнозастосували для розрахунківп.8розділу IVМетодики.Одночасно,відповідач явнопорушив нормуп.8розділу IV«Методики розподілуміж споживачамиобсягів спожитиху будівлікомунальних послуг»затвердженої наказомМіністерства регіональногорозвитку,будівництва тажитлово-комунальногогосподарства Українивід 22.11.2018року №315про те,що : -у разі відсутності у виконавця розподілу комунальних послуг даних щодо площ МЗК та допоміжних приміщень та/або даних щодо трубопроводів внутрішньобудинкової системи опалення у підвалах, техпідпіллях та на горищах, то обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення (Qз.б.поп.проект]» може бути визначений спрощено: як частка від загального обсягу споживання теплової енергії на опалення будівлі/будинку (Q0Пбуд) :- для 1-5 поверхової будівлі/будинку - 25 %; -для 6-10 поверхової будівлі/будинку - 20 %; -для будівлі/будинку вище 10 поверхів -15 %; -для будівель/будинків комбінованої поверховості - відсоток, визначений як середнє арифметичне значення вищевказаних відсотків в залежності від поверховості частин будівлі/будинку. Таким чином, в результаті вищезазначеної шахрайської схеми надавача комунальної послуги з теплопостачання КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» відбулося штучне збільшення нарахування плати за теплову енергію для квартири АДРЕСА_2 шляхом застосування явно підробленої загальної площі багатоквартирного будинку у розмірі -2 898.3м2 , яка не відповідає відомостям з проектної документації та Технічного паспорту будинку. При цьому, відповідач не надав будь яких доказів про те, що дані з лічильника теплоти по буд. АДРЕСА_3 передаються на Сервер надавача комунальної послуги ,який обробляє їх та відправляє в простий та доступний WЕВ-- інтерфейс , який використовуєкінцевий споживачв особіуправителя,теплопостачальної компанії,цим самимвідповідач порушивсаме правата охоронюванихзаконом інтересипозивача здійснювати зняття показань вузлів комерційного обліку та контролювати нарахування витрат теплової енергії, як споживача комунальної послуги та своїми діями відповідач завдав позивачу шкоду. Одночасно,відповідач відмовивпозивачу вклопотанні перевіритив йогоприсутності начебтороботу Серверадиспетчерського пунктунадавача комунальноїпослуги таотримати зСервера надавачакомунальної послугидат з лічильника теплоти по буд. АДРЕСА_3 який обробляє їх та відправляє в простий та доступний WЕВ інтерфейс. Цим самим, відповідачем було порушено норму ч.1 ст. 11 Закону № 2119-УІІІ про те, що зняття показань вузлів комерційного обліку щомісяця здійснюється виконавцем комунальної послуги або визначеною власником (співвласниками) іншою особою, що здійснює розподіл обсягів комунальної послуги, у присутності споживача або його представника (представника об`єднанняспіввласників багатоквартирного будинку, управителя багатоквартирного будинку), якщо інше не передбачено договором. За заявою позивача 06.03.2024 року було проведено перевірку щодо наявності встановленого будинкового теплового лічильника SКS -ЗК №0048026 з теплообчислювачем SКS-ЗК та модулем інтерфейса М-bus для будинку АДРЕСА_4 та що в акті за № 4743 перевірки було встановлено наступні обставини справи(друга сторінка акту): Посадовими особами КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» додатково проведено монтаж модуля з передачі даних теплового лічильника невідомого виробника, який не входить в комплектацію теплового лічильника та не надано технічний паспорт зазначеного модуля, так як згідно технічного паспорту будинкового теплового лічильника SКS- -ЗК №0048026 з теплообчислювачем SКS -ЗК та модулем інтерфейса М-Ьиз в його комплектацію зазначений модуль не входить. Посадовими особами КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» не надано копію Акту монтажу та прийняття в експлуатацію модуля з передачі даних теплового лічильника невідомого виробника, який не входить в комплектацію теплового лічильника. Посадовими особами КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» не надано інформацію та документи про те, яким інтернет провайдером передаються дані з теплового лічильника до диспетчерського пункту, не забезпечено доступ споживач до диспетчерського пункту, не забезпечена передача даних теплового лічильника споживачу за допомогою СМС-повідомлень. Цим самим, надавач комунальної послуги позбавив споживача можливості контролю за витратами теплової енергії. Одночасно, при проведені перевірки відповідачем було надано позивачу доказ щодо відомостей начебто дистанційної передачі даних тепло лічильника будинку АДРЕСА_4 , який начебто був наданий з диспетчерського пункту надавача комунальної послуги: -копію підписаного посадовоюособою КПВМР «Вінницяміськтеплоенерго» ОСОБА_6 .В звіту надавача комунальної послуги від 06.03.2024 року щодо начебто дистанційної передачі даних тепло лічильника за період 01.10.2023 до 05.03.2024 року в якому наявні показники теплового лічильника з витратами теплової за кожен день зазначеного періоду. При цьому, згідно наданого посадовою особою КП В «Вінницяміськтеплоенерго» ОСОБА_7 копії підписаного ним звіту від 06.03.2024 року щодо дистанційної передачі даних тепло лічильника SКS -ЗК №0048026 за період 01.10.2023 до 05.03.2024 року: -кількість використаної теплової енергії за січень 2024 року для будинку АДРЕСА_3 складає-53 Мвт/год, що одночасно складає 53x0.86 =45 Гкал. Звертає увагу Суду на те, що показники даних тепло лічильника SКS -ЗК №0048026 начебто знімаються з Сервера диспетчерського пункт КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» в одиницях виміру Мвт/год. Одночасно, надавач комунальної послуги з теплопостачання КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» в особі ОСОБА_8 в листі від 04.03.2024року до секретаріату КМУ надав розрахунки нарахування плати за теплову енергію, в які умисно та шахрайським шляхом, вніс завідомо недостовірні відомості щодо кількості використаної теплової енергії за січень 2024 року для будинку АДРЕСА_3 у наступному розмірі: 55.51Гкл. При цьому, в результаті вищезазначеної шахрайської схеми надавача комунальної послуги з теплопостачання КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» відбулося штучне збільшення нарахування витрат теплової енергії для усіх квартир будинку АДРЕСА_3 на -10.5 Гкал. Просить визнати протиправними дії відповідача КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» при наданні комунальної послуги такими, що порушують норми ч. 5 ст. 7, ч.2 ст.26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», норми ч.1 ст. 11 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та цим самим порушують саме права та охоронювані законом інтереси позивача, як споживача комунальної послуги, порушують законніправа таохоронювані закономінтереси позивача.Зобов`язативідповідача здійснитиперерахунок розміруплати закомунальну послугу,яка надаєтьсяКП ВМЫ³нницяміськтеплоенерго» покв. АДРЕСА_2 заперіод зжовтня 2023року поквітень 2024року згідноп.п.8,9розділу IVМетодики іззастосуванням врозрахунках загальноїопалювальної площібудинку урозмірі 3958.2кв.м.та надатиакт звіркирозміру платиза комунальнупослугу.Зобов`язативідповідача здійснитиперерахунок розміруплати закомунальну послугу,яка надається КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» по кв. АДРЕСА_2 за період з жовтня 2023 року по квітень 2024 року із застосуванням в розрахунках відомостей спожитої теплової енергії з наданого відповідачем звіту від 06.03.2024 року щодо дистанційної передачі даних тепло лічильника SКS -ЗК №0048026 за період 01.10.2023 до 05.03.2024року та надати акт звірки розміру плати за комунальну послугу. Зобов`язати відповідача надати можливість позивачу перевірити в його присутності роботу Сервера диспетчерського пункту надавача комунальної послуги та отримати з Сервера надавача комунальної послуги дані з лічильника теплоти по буд. АДРЕСА_3 , який обробляє їх та відправляє в простий та доступний WEBінтерфейс та забезпечити передачу даних теплового лічильника позивачу з Сервера за допомогою СМС- повідомлень.
Ухвалою суду від 03.07.2024 року відкрито провадження по справі за правилами спрощеного позовного провадження.
В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав за обставин викладених в ньому, просив позов задовольнити.
Представники відповідача в судовому засіданні позов не визнали, заперечували щодо його задоволення.
Заслухавши пояснення учасників судового процесу, дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.
При розгляді справи судом встановлено наступні факти та відповідні їм правовідносини.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго» надає населенню послуги з постачання теплової енергії та гарячої води відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-УІІІ, Правил надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.09.2019 № 830 (в редакції постанови КМУ від 08.09.2021 № 1022), та Правил надання послуги з постачання гарячої води, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1182 (в редакції постанови КМУ від 08.09.2021 № 1023).
Згідно зіст. 5 цього Законудо житлово-комунальних послуг належать, зокрема, комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, водовідведення, поводження з централізованого водопостачання, централізованого побутовими відходами.
Статтею 67 ЖК Українипередбачено, що плата за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги) береться, крім квартирної плати, за затвердженими в установленому порядку тарифами.
Відповідно до ч. 1ст. 68 ЖК Українинаймач зобов`язаний своєчасно вносити квартирну плату та плату за комунальні послуги.
Пунктом 1 частини другої статті 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» передбачено обов`язок індивідуального споживача укласти договір на надання житлово- комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.
Укладення договору на надання житлово-комунальних послуг є обов`язком споживача за умови, якщо запропонований виконавцем послуг договір відповідає Типовому договору. Відмова споживача послуг від укладення договору в такому разі суперечить вимогам ч. З ст. 6, ст. ст. 627, 630 ЦК України, ст. ст. 7, 8 Закону (правова позиція, викладена у постанові Верховного Суду України від 10.10.2012, справа № 6-110цс12).
Відповідно до частини 5 статті 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 № 2189-УІІІ (зі змінами) у разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір, з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.
Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору па офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги.
У відповідності до зазначених норм, КП ВМР «ВМТЕ» запропонувало населенню публічну оферту для ознайомлення та укладення договорів про надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, опублікувавши ці договори на веб-сайті підприємства.
Таким чином,з 01.11.2021 дієтиповий індивідуальний договір приєднання на послугу з постачання теплової енергії, і вважається, що він укладений між КПВМР «ВМТЕ» та кожним споживачем - фізичною особою відповідно до Закону України «Прожитлово-комунальні послуги», постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії».
Відповідно до ч. 4 ст. 13 Закону «Про житлово-комунальні послуги» з пропозицією про укладання договору про надання комунальних послуг або про внесення змін до нього (крім індивідуальних договорів, укладених відповідно до частини п`ятої цієї статті) може звернутися будь-яка сторона, надавши письмово другій стороні проект відповідного договору (змін до нього), складений згідно з типовим договором.
Якщо споживач (інша особа, яка відповідно до договору або закону укладає такий договір в інтересах споживача), який отримав проект договору (змін до нього) від виконавця комунальної послуги, не повідомив протягом 30 днів про свою відмову від укладання договору (внесення змін) та не надав своїх заперечень або протоколу розбіжностей до нього, а вчинив дії які засвідчують його волю до отримання (продовження отримання) відповідної комунальної послуги від цього виконавця (у тому числі здійснив оплату наданих послуг), договір (зміни до нього) вважається укладеним у редакції, запропонованій виконавцем комунальної послуги, якщо інше не передбачено цим Законом.
Як встановлено в судовому засіданні позивач є співвласник квартири АДРЕСА_1 та заперечень або протоколу розбіжностей до типового договору від позивача у встановлений чинним законодавством термін не надходило, а тому позивач є споживач комунальної послуги, яка надається відповідачем.
Щодо позовної вимоги про визнання протиправними дії відповідача при надання комунальної послуги такими, що порушують норми ч.5 ст. 7, ч.2 ст.26 ЗУ «Про житлово- комунальні послуги», норми ч. 1 ст. 11 ЗУ «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» суд зазначає наступне.
Законом України «Про житлово-комунальні послуги» визначено, що предметом регулювання цього Закону є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках (ч. 1 ст. 2 Закону).
Згідно зі ст. 5 цього Закону до житлово-комунальних послуг належать, зокрема, комунальні послуги - послуги з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами.
Статтею 67 ЖК України передбачено, що плата за комунальні послуги (водопостачання, газ, електрична, теплова енергія та інші послуги) береться, крім квартирної плати, за затвердженими в установленому порядку тарифами.
Відповідно до ч. 5 ст. 13 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» плата виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання, складається з: плати за послугу, що розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів на відповідну комунальну послугу та обсягу спожитих комунальних послуг, визначеного відповідно до законодавства; за абонентське обслуговування, яка не може перевищувати граничний розмір, визначений Кабінетом Міністрів України.
Нарахування плати за абонентське обслуговування передбачено також пунктом 33 Правил надання послуги з постачання теплової енергії, затверджених постановою Міністрів України від 21.09.2019 № 830 (в редакції постанови КМУ від 08.09.2021 №1022), пунктом 34 Правил надання послуги з постачання гарячої води, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1182 (в редакції постанови КМУ від 08.09.2021 № 1023), а також Типовими індивідуальними договорами приєднання на послуги з постачання теплової енергії та гарячої води, які діють з 01.11.2021.
Плата за абонентське обслуговування, в розумінні пункту 11 частини першої статті Закону України «Про житлово-комунальні послуги» - це платіж, який споживач сплачує виконавцю комунальної послуги за індивідуальним договором про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір) або за індивідуальним договором з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг (далі - індивідуальний договір з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем) (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і з постачання та розподілу електричної енергії), що включає витрати виконавця, пов`язані з укладенням договору про надання комунальної послуги, здійсненням розподілу обсягу спожитих послуг між споживачами, нарахуванням та стягненням плати за спожиті комунальні послуги, обслуговуванням та заміною вузлів комерційного обліку води і теплової енергії (у разі їх наявності у будівлі споживача), крім випадків, визначених цим Законом, а також за виконання інших функцій, пов`язаних з обслуговуванням виконавцем абонентів за індивідуальними договорами (крім обслуговування та поточного ремонту внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води).
На виконання рішення колегії Міністерства з питань житлово-комунального господарства від 22.02.2008 та розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.04 2007 № 229-р виконавчий комітет Вінницької міської ради 27.11.2008 затвердив рішення № 2852, згідно з яким 01.01.2009 на КП ВМР «ВМТЕ» введено в дію порядок розрахунків за централізоване теплопостачання за двоставковим тарифом.
Тарифи встановлені постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) від 31.03.2015 № 1171 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та послуги з централізованого постачання гарячої води, що надаються населенню суб`єктами господарювання, які є виконавцями цих послуг», від 28.12.2017 № 1536 «Про внесення змін до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 31.03.2015 № 1171», від 11.12.2018 № 1799 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води що надаються населенню Комунальному підприємству Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго», яке є виконавцем цих послуг», від 09.09.2020 № 1671 «Про встановлення тарифів на теплову енергію, її виробництво, транспортування, постачання, послугу з постачання теплової енергії та послугу з постачання гарячої води Комунальному підприємству Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго» (введено в дію наказами КП ВМР «ВМТЕ» від 03.01.2018 № 12, від 17.12.2018 № 411, від 09.09.2020 № 303).
Постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 808 установлено граничний розмір плати за абонентське обслуговування у розрахунку на одного абонента для комунальних послуги, що надаються споживачам за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговування внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг.
Для споживачів КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» розмір плати за абонентське обслуговування встановлено у розмірі, що є меншим від встановленого Кабінетом Міністрів України граничного розміру. Тарифи розміщено на сайті КП ВМР «ВМТЕ».
Житловий будинок ( м. Вінниця, вул. 600-річчя, 46) технічно під`єднано до зовнішніх інженерних мереж КП ВМР «ВМТЕ», що підтверджується рішеннями виконавчого комітету Вінницької міської ради від 10.12.2020 № 2634 та від 21.07.2022 № 1447, якими погоджено норми споживання теплової енергії на послугу з постачання теплової енергії та норми споживання гарячої води та послугу з постачання гарячої води для споживачів КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго».
Житловому помешканнюпо АДРЕСА_8 , де зареєстрована та проживає Позивач, підприємством проводяться нарахування за втрати теплової енергії на загально будинкові потреби.
Пунктом 14 Постанови № 830 передбачено, що відокремлення (відключення) від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води не звільняє власників квартир та нежитлових приміщень від обов`язку відшкодування витрат за обсяг теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень, та на функціонування внутрішньобудинкових систем опалення будівлі/будинку. Такий обсяг теплової енергії розраховується та розподіляється між всіма споживачами відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22 листопада 2018 р. № 315.
Пунктом 24, абзацом четвертим Постанови № 830 зазначено, що обсяг теплової енергії, витраченої на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень будівлі, а також на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання, розподіляється також на споживачів, приміщення яких обладнані індивідуальними системами опалення та/або гарячого водопостачання або відокремлені (відключені) від системи (мережі) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води.
Позивач відповідно до пп. 11 п. 41 Публічного договору відшкодовує обсяг теплової енергії на задоволення загальнобудинкових потреб на опалення, що підтверджується оборотною відомістю за період з 10.2023р. по 07.2024р. згідно з якою заборгованість відсутня.
Відповідно до абз. 4 п. 2 розділу І Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженоїнаказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018 року № 315, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2018 року за №1502/32954, загальнобудинкові потреби на опалення - витрати на опалення місць загального користування та допоміжних приміщень, функціонування внутрішньобудинкових систем опалення будівлі/будинку, без врахування обсягу теплової енергії, витраченої на функціонування внутрішньобудинкової системи гарячого водопостачання, та обсягу теплової енергії, який надходить від ділянок транзитних трубопроводів до приміщень з індивідуальним опаленням та/або окремих приміщень з транзитними мережами опалення.
Відповідно до п. 12 розділу ІV Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженоїнаказом Міністерства регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018 року № 315, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.12.2018 року за №1502/32954 обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення будівлі/будинку, розподіляється між усіма власниками (співвласниками) приміщень будівлі/будинку (включаючи приміщення з індивідуальним опаленням та окремі приміщення з транзитними мережами опалення) пропорційно до загальних/опалюваних площ/об`ємів їх житлових/нежитлових приміщень.
Приписами статті 10 Закону України «Про захист прав споживачів» визначено, що виконавець залежно від характеру і специфіки виконаної роботи (наданої послуги) зобов`язаний видати споживачеві розрахунковий документ, що засвідчує факт виконання роботи (надання послуги). Під розрахунковим документом слід розуміти квитанцію, яку щомісяця надсилає виконавець споживачам для оплати наданих їм житлово-комунальних послуг. Таким чином, підтвердженням наданої споживачу житлово-комунальної послуги є розрахункова квитанція.
Відповідно до пункту 8, розділу IV Методики розподілу у разі відсутності у виконавця розподілу комунальних послуг даних щодо площ МЗК та допоміжних приміщень та/або даних щодо трубопроводів внутрішньобудинкової системи опалення у підвалах, техпідпіллях та на горищах, то обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення, може бути визначений спрощено: як частка від загального обсягу споживання теплової енергії на опалення будівлі/будинку.
Для 1-5 поверхової будівлі/будинку - 25 %; для 6-10 поверхової будівлі/будинку - 20 %; для будівлі/будинку вище 10 поверхів - 15 %; для будівель/будинків комбінованої поверховості - відсоток, визначений як середнє арифметичне значення вищевказаних відсотків в залежності від поверховості частин будівлі/будинку.
Відповідно до п.10 розділу І Наказу 315 «Про затвердження Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг» базою для розподілу загального обсягу спожитої теплової енергії у будівлі/будинку за відсутності приладів розподільного обліку теплової енергії є опалювана площа приміщень, зазначена у договорі про надання послуги з постачання теплової енергії та відповідно до п. 12 розділу IV обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення будівлі/будинку, розподіляється між усіма власниками (співвласниками) приміщень будівлі/будинку (включаючи приміщення з індивідуальним опаленням та окремі приміщення з транзитними мережами опалення) пропорційно до загальних/опалюваних площ/об`ємів їх житлових/нежитлових приміщень. З огляду на вищевикладене площа сходових клітин, підвалів та горищ до розподілу теплової енергії на загальнобудинкові потреби не застосовується.
Відповідно до п. 26 Постанови №830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії» у разі зміни опалюваної площі приміщення споживач надає у місячний строк виконавцю інформацію про таку зміну разом з копією технічного паспорта приміщення з метою подальшого внесення змін до договору.
Відповідно допункту 5.Статті 13Закону України«Про житлово-комунальніпослуги» від09листопада 2017року №2189-VІІІу разіякщо співвласникибагатоквартирного будинкуне прийнялирішення провибір моделідоговірних відносинта неуклали звиконавцем комунальноїпослуги відповіднийдоговір,з нимиукладається індивідуальнийдоговір пронадання комунальноїпослуги,що єпублічним договоромприєднання безобслуговування внутрішньобудинковихсистемна послуги з постачання теплової енергії укладені відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 21.08.2019р. №830 «Про затвердження Правил надання послуги з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії». Відповідно до Договорів виконавець забезпечує постачання послуги у відповідній кількості та якості, що встановлено нормативами до межі зовнішніх інженерних мереж постачання послуги виконавця та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку (будівлі).
Межею зовнішніх інженерних мереж КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» та внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку є зовнішня поверхня стіни у будинку, атому КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» не володіє інформацією з приводу площ місць загального користування та даних щодо трубопроводів внутрішньобудинкової системи опалення у підвалах спірного житлового будинку.
Відповідно до пункту 26 Постанови 830 Споживач надає виконавцю виключно - інформацію про опалювану площу (об`єм) приміщення. У разі зміни опалюваної площі (об`єму) приміщення споживач надає у місячний строк виконавцю інформацію про таку зміну разом з копією технічного паспорта приміщення з метою подальшого внесення змін до договору.
Натомість відповідно до п. 14 Постанови №712 від 5 вересня 2018р. «Про затвердження Правил надання послуги з управління багатоквартирним будинком та Типового договору про надання послуги з управління багатоквартирним будинком» управитель (УК «Господар люкс» на даний час обслуговує житловий будинок по вул. 600-річчя, 46) зберігає та веде технічну документацію на будинок, а також забезпечує внесення змін до неї у випадку зміни технічного стану будинку, зокрема в результаті проведення його капітального ремонту або реконструкції, переобладнання, перепланування тощо.
Відповідно до пункту 4 Розділу І Наказу №219 від 15.08.2018р. «Про затвердження порядку обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води» обслуговування внутрішньобудинкових систем теплопостачання, водопостачання, водовідведення та постачання гарячої води багатоквартирного будинку здійснюється виконавцем тобто УК «Господар люкс» та включає комплекс робіт з технічного обслуговування та проведення поточного ремонту внутрішньобудинкових систем від зовнішньої поверхні стіни будинку до точки приєднання житлового (нежитлового) приміщення протягом усього періоду їх експлуатації.
Позивач посилається на «Технический паспорт на здание 600-летие № 40» та вказує що відповідач зменшив розмір загальної площі незаконно, а тому при розрахунку мав би брати розміри загальної площі які вказані в даному документі.
Однак, як вбачається із копії «Технический паспорт на здание 600-летие № 40» в якому олівцем виправлено число нуль на шість, а в плані на житловий будинок виправлено № 20 на 46, предметом опалювальної площі будинку не змінювалась. Однак, станом на 01.07.2024року від мереж централізованого опалення від`єднано 423,50кв.м.
З викладеного вбачається, що управляючою компаніє не належним чином виконуються п. 14 Постанови № 712 та п. 4 Розділу І наказу № 219, а тому відповідач правомірно не застосовує розмір вказаний в «Технический паспорт на здание 600-летие № 40» для обрахунку опалювальної площі.
Крім того, формулу № 24 в Наказі № 315 відповідачем не може бути застосовано, оскільки окрім відсутніх даних щодо площ місць загального користування, необхідно визначити обсяг теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкової системи опалення, яка потребує довжин трубопроводів системи опалення у підвалах, техпідпіллях, горищах та наявність на них теплової ізоляції (формула 23) відомості про які у підприємства відсутні.
Коефіцієнт (Zвідкл) розраховується відповідно до загальної опалювальної площі будинку, якою підприємство не володіє, а отже не має законних підстав його застосувати. Крім того врахування вищезазначеного коефіцієнту (на якому наполягає позивач) збільшить кількість теплової енергії витраченої на загальнобудинкові потреби, оскільки буде розрахований відповідно до формул 25 та 26 Наказу 315, а теплова енергія буде розподілена відповідно до пункту 12 пропорційно опалювальних площ квартир з централізованим та індивідуальним опаленням, що підвищить вартість нарахувань за місця загального користування для позивача.
Наразі відповідачзастосовуєспрощений метод, відповідно до якого у разі відсутності у виконавця розподілу комунальних послуг даних щодо площ МЗК та допоміжних приміщень та/або даних щодо трубопроводів внутрішньобудинкової системи опалення у підвалах, техпідпіллях та на горищах, то обсяг теплової енергії, витрачений на загальнобудинкові потреби опалення (Qз.б.поп.проект), може бути визначений спрощено: як частка від загального обсягу споживання теплової енергії на опалення будівлі/будинку (Qопбуд): для1-5поверховоїбудівлі/будинку-25%; для6-10поверховоїбудівлі/будинку-20%; для будівлі/будинку вище 10 поверхів - 15 %.
Застосування такого методу відповідає нормам чинного законодавства. При цьому відомостей, що відповідач має дані щодо площ МЗК та допоміжних приміщень та/або даних щодо трубопроводів внутрішньобудинкової системи опалення у підвалах, техпідпіллях та на горищах в будинку, де мешкає позивач, та які б давали можливість застосувати інший метод, в тому числі і формулу 24 Методики, на яку посилається позивач, матеріал справи не місять.
Тобто відповідач при визначенні плати за теплову енергію вправі застосовувати частку від загального обсягу споживання теплової енергії на опалення будівлі/будинку, як - то визначено Методикою, в розмірі 25%.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку що вимоги позивача про визнання протиправними дії відповідача при наданні комунальної послуги такими, що порушують норми ч. 5 ст. 7, ч.2 ст.26 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», норми ч.1 ст. 11 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та зобов`язати відповідача здійснити перерахунок розміру плати за комунальну послугу, за період з жовтня 2023 року по квітень 2024 року згідно п.п.8, 9 розділу IV Методики із застосуванням в розрахунках загальної опалювальної площі будинку у розмірі 3 958.2 кв. м. є неправомріними та суперечать вище викладеному, а тому задоволенню не підлягають, а тому й не підлягає задоволенню вимоги про надання акту звірки розміру плати за комунальну послугу, оскільки вона є похідною.
Позовні вимоги про зобов`язання відповідача здійснити перерахунок розміру плати за комунальну послугу, за період з жовтня 2023 року по квітень 2024 року із застосуванням в розрахунках відомостей спожитої теплової енергії з наданого відповідачем звіту від 06.03.2024 року щодо дистанційної передачі даних тепло лічильника SКS -ЗК №0048026 за період 01.10.2023 до 05.03.2024року та надати акт звірки розміру плати за комунальну послугу задоволенню не підлягає, враховуючи наступне.
Згідно акту прийняття теплового лічильника від 27.09.2016р., на вводі теплових мереж житлового багатоквартирного будинку по АДРЕСА_9 встановлено комерційний прилад обліку теплової енергії марки SКS-3 за №0048026, який обліковує послугу з постачання теплової енергії на житловий будинок, який оснащений модемом з а допомогою якого відбувається дистанційна передача даних на диспетчерський пункт КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго». Даний тепловий лічильник поверіний, працює коректно та придатний до використання, що підтверджується свідоцтвом на повірку.
Однак слід зазначити, що відповідно до ст.11 Закону України ««Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» зняття показань вузлів комерційного обліку щомісяця здійснюється виконавцем комунальної послуги або визначеною власником (співвласниками) іншою особою, що здійснює розподіл обсягів комунальної послуги, у присутності споживача або його представника (представника об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, управителя багатоквартирного будинку), якщо інше не передбачено договором.
Наразі Типовий індивідуальнийдоговірпронадання послугзпостачаннятеплової енергії передбачає можливість дистанційного зняття показників засобів комерційного обліку.
Слід також відмітити, що матеріали справи не містять належних та допустимих доказів щодо можливості лічильника, який розміщений в будинку, де мешкає позивач, забезпечувати зняття показників вимірювання обсягів в такому порядку чи його обладнання пристроями, які забезпечують таку можливість, або ж неможливості лічильника здійснювати таку функцію.
Крім того, згідно акту № 4743 від 06.03.2024року, працівника КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» було проведено обстеження на предмет технічного огляду вузла обліку теплової енергії встановленого на загальному тепловому вводі житлового багатоквартирного будинку по вул. 600-річчя, 46. Під час обстеження працівниками КП ВМР «Вінницяміськтеплоенерго» було здійснено запит на диспетчерський пункт Підприємства щодо надання даних, які модемом за допомогою оператора національних мереж дистанційно передаються з теплового лічильника. Порівнявши отримані данні з тими, які відображаються на екрані обчислювача лічильника було встановлено, що ці данні ідентичні. Лічильник обліковує теплову енергію в Гкал, що зазначено в акті прийняття теплового лічильника.
Згідно акту № 004 від 24.04.2024 ГУ Держспоживслужби у Вінницькій області встановлено, що порушень законодавства теплопостачальною організацією при нарахуванні за втрати теплової енергії на загальнобудинкові потреби не виявлено.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що відповідач правомірно здійснює розрахунок розміру плати за надані комунальні послуги за даними, які передаються дистанційно по тепловому лічильнику SКS -ЗК №0048026, а тому дана вимога задоволенню не підлягає. Крім того, вимога про надання акту звірки розміру плати за комунальну послугу задоволенню не підлягає, оскільки вона є похідною від даної вимоги.
Позовна вимога про зобов`язати відповідача надати можливість позивачу перевірити в його присутності роботу Сервера диспетчерського пункту надавача комунальної послуги та отримати з Сервера надавача комунальної послуги дані з лічильника теплоти по буд. АДРЕСА_3 , який обробляє їх та відправляє в простий та доступний WEBінтерфейс та забезпечити передачу даних теплового лічильника позивачу з Сервера за допомогою СМС- повідомлень задоволенню не підлягає, оскільки попередні та поточні показники, з комерційного приладу обліку теплової енергії, що встановлений на вводі теплових мереж у житловий будинок по АДРЕСА_9 щомісяця надходять кожному споживачу в Єдиному рахунку за надані житлово-комунальні, відповідність показників кожний співвласник може перевірити з старшою по будинку в якої забезпечений доступ до вузла обліку теплової енергії.
Таким чином, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, дослідивши всебічно, повно, безпосередньо та об`єктивно наявні у справі докази, оцінив їх належність, допустимість, достовірність, достатність і взаємний зв`язок у сукупності, з`ясувавши усі обставини справи, на які сторони посилалися як на підставу своїх вимог і заперечень, з урахуванням того, що завданням цивільного судочинства є справедливий, неупереджений та своєчасний розгляд і вирішення цивільних справ з метою захисту порушених або оспорюваних прав, свобод чи інтересів фізичної особи, суд дійшов висновку про необхідність відмови в задоволенні позовних вимог.
Розподіл судових витрат суд проводить відповідно до положень ст.141 ЦПК України.
На підставі викладеного, керуючись ст. 81, 141, 263-265, 279, 354 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
В задоволенні позову ОСОБА_1 до комунального підприємства Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго» про визнання незаконними дій щодо надання житлово комунальної послуги та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дняйого проголошення.В разі проголошення вступної та резолютивної частини, в той же строк з дня складання повного судового рішення.
Повне судове рішення складено 17.10.2024року.
ОСОБА_1 , АДРЕСА_8 , ІПН НОМЕР_1 .
Комунальне підприємство Вінницької міської ради «Вінницяміськтеплоенерго», м. Вінниця, вул. 600-річчя, 13, код ЄДРПОУ 33126849.
Суддя:
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 11.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122368174 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про спонукання виконати або припинити певні дії |
Цивільне
Вінницький міський суд Вінницької області
Федчишен С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні