Рішення
від 14.10.2024 по справі 445/1661/24
ЗОЛОЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 445/1661/24

провадження № 2-о/445/128/24

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 жовтня 2024 року Золочівський районний суд Львівської області в складі:

головуючого судді Сивака В. М.

секретаря судового засідання Захарчук Н.Я.

з участю представника заявника ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Золочеві Львівської області в порядку окремого провадження цивільну справу за заявою першого заступника керівника Золочівської окружної прокуратури Байси М., що діє в інтересах держави, в особі Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області про передачу безхазяйного нерухомого майна у комунальну власність,

в с т а н о в и в:

перший заступник керівника Золочівської окружної прокуратури Львівської області в інтересах держави в особі Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області, звернулася до суду з заявою про передачу безхазяйного майна - нежитлової будівлі, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , у комунальну власність Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області. В обґрунтування заяви вказує на те, що Золочівською міською радою Золочівського району Львівської області прийнято рішення №1369 від 04.11.2021 року про взяття на облік вищевказаного нерухомого майна, про що внесено відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Окрім цього, в газеті «Українська правда» № 50 від 15.12.2022 року опубліковано оголошення про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна - нежитлової будівлі орієнтовною загальною площею 98,7 кв.м., що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , і після спливу одного року з дня взяття нерухомого майна на облік, особи, які б претендували на вказану безхазяйну річ, своїх прав на нього не пред`явили.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_1 заяву підтримала, просила задовольнити, обгрунтувавши обставинами викладеними в заяві.

Заслухавши представника заявника, дослідивши матеріали справи, суд приходить до висновку про задоволення заяви з огляду на наступне.

Судом встановлено, що 07.10.2021 комісією Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області на території Золочівського району Львівської області було виявлено та обстежено безхазяйне нерухоме майно, а саме одноповерхову будівлю в занедбаному стані, орієнтовною загальною площею 97 кв.м., що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , та розміщена на землях комунальної власності Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області.

Рішенням Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області від 04.11.2021 року №1369, вказану нежитлову будівлю взято на облік, як безхазяйне нерухоме майно, що підтверджується Витягом з державного реєстру речових прав на нерухоме майно про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна № 317146891 (номер запису про взяття на облік 19951 від 08.12.2022 року).

З метою виявлення власника майна, уникнення необгрунтованого позбавлення його права власності, виявлення осіб, які можуть допомогти у встановленні його особи чи заявити права на це майно, 15.12.2022 року у місцевій газеті «Українська правда» № 50 опубліковано оголошення, в якому зазначено, що Золочівською міською радою взято на облік як безхазяйне нерухоме майно вищезазначену нежитлову будівлю.

Із технічного паспорта на вказане безхазяйне нерухоме майно, станом на 25.10.2022 встановлено, що це безхазяйне нерухоме майно нежитлова будівля по АДРЕСА_1 , що складається із основного приміщення площею 67,4 м. кв., підсобного приміщення площею 15,7 м.кв., підсобного приміщення клощею15,6 м. кв., всього 98,7 м. кв.

Згідно інформації Регіонального відділення фонду Державного майна України по Львівській, Закарпатській та Волинській областях № 05-13-00876 від 18.02.2022 вбачається, що відомості про об`єкт нерухомого майна, а саме: нежитлова будівля, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , від суб`єктів управління до Фонду державного майна України з метою внесення до Єдиного реєстру об`єктів державної власності не надавалися.

Питання про набуття права власності на безхазяйну річ регламентовано ст.335 ЦК України.

Так, ч.1 статті 335 ЦПК передбачено, що безхазяйною є річ, яка не має власника або власник якої невідомий.

Частиною 2 ст. 335 ЦК України передбачено, що безхазяйні нерухомі речі беруться на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені. Про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік робиться оголошення у друкованих засобах масової інформації.

Після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі, вона за заявою органу, уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана за рішенням суду у комунальну власність.

Згідно до вимог ст.ст.329, 330 ЦПК України, заява про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність територіальної громади за умов, визначених Цивільним кодексом України, подається до суду за місцезнаходженням цієї речі органом, уповноваженим управляти майном відповідної територіальної громади. У заяві про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади повинно бути зазначено, яку нерухому річ заявник просить передати у власність територіальної громади, основні характеристики нерухомої речі, посилання на документи про взяття безхазяйної нерухомої речі на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, друковані засоби масової інформації, в яких було зроблено оголошення про взяття відповідної нерухомої речі на облік.

Отже, вказаною правовою нормою регламентовано особливий порядок набуття права власності на безхазяйну річ, який, в даному випадку, був дотриманий. Зокрема, мало місце взяття нерухомого майна на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, зроблене оголошення про взяття на облік такої речі та дотримано річний строк після взяття на облік безхазяйної нерухомої речі для визнання його безхазяйним та передачі його за рішенням суду у комунальну власність.

Як визначено ст.ст.10, 25, 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Частиною 1 ст.10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», міська рада є органом місцевого самоврядування, що представляє відповідні територіальні громади та здійснює від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Так, єдиним органом, уповноваженим управляти комунальним майном від імені територіальної громади с. Сасів, є Золочівська міська рада Золочівського району Львівської області.

Відповідно до ст.19 Конституції України та ст. 24, 73 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» (із змінами та доповненнями), органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачений Конституцією та Законами України, приймають рішення у межах наданих їм повноважень.

Згідно до п.п.1 п.а ст.29 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.

Частиною 2 ст.327 ЦК України визначено, що управління майном, що є у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальна громада та утворені нею органи місцевого самоврядування.

Листом від 08.04.2024 № 1173 міський голова Золочівської міської ради надав відповідь на запит Золочівської окружної прокуратури про взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а саме нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою: АДРЕСА_1 , після оголошення в місцевій газеті "Українська правда" № 50 від 15.12.2022 року про взяття на облік цього нерухомого майна, звернення від фізичних, юридичних осіб не надходили, а також повідомив, що Золочівська міська рада Золочівського району Львівської області, у зв`язку із великим навантаженням на відділ юридичного забезпечення та кадрової політики, не зверталася і не буде звертатися до суду із заявою про передачу вказаного майна у комунальну власність.

Відповідно до ч.1, 3 ст.23 ЗУ «Про прокуратуру", прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу. Представництво прокурором інтересів держави в суді полягає у здійсненні процесуальних та інших дій, спрямованих на захист інтересів громадянина або держави, у випадках та порядку, встановлених законом.

За змістом ч.4 ст.23 ЗУ «Про прокуратуру», наявність підстав для представництва має бути обґрунтована прокурором у суді. Прокурор зобов`язаний попередньо, до звернення до суду, повідомити відповідного суб`єкта владних повноважень. У разі підтвердження судом наявності підстав для представництва прокурор користується процесуальними повноваженнями відповідної сторони процесу.

Право подання позовної заяви (заяви, подання) в порядку цивільного, адміністративного, господарського судочинства надається Генеральному прокурору, його першому заступнику та заступникам, керівникам обласних та окружних прокуратур, їх першим заступникам та заступникам, прокурорам Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (ч.1 ст.24 ЗУ «Про прокуратуру»).

Таким чином, Золочівською окружною прокуратурою, в особі першого заступника керівника, дотримані підстави для представництва інтересів держави в особі Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області, з приводу передачі безхазяйного нерухомого майна у комунальну власність.

Відповідно до ст.333 ЦПК України, суд, встановивши, що нерухома річ є безхазяйною та взята на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, а також, що сплив один рік з дня взяття на облік нерухомої речі, ухвалює рішення про передачу безхазяйної нерухомої речі у власність відповідної територіальної громади.

Після взяття на облік 08.12.2022 року вищезазначеного безхазяйного нерухомого майна, про що 15.12.2022 року було розміщено оголошення у друкованому засобі масової інформації, жодна фізична чи юридична особа не заявила про право на нерухоме майно: нежитлову будівлю за адресою: АДРЕСА_1 , будь-які відомості про власника вищезазначеного нерухомого майна відсутні.

Таким чином, встановивши під час розгляду справи, що нежитлова будівля, розташована за адресою: АДРЕСА_1 , є безхазяйним нерухомим майном, тобто майном, яке не має власника, після взяття її на облік органом, що здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно 08.12.2022 року, річний термін минув, і жодна фізична або юридична особа про свої права на вказану будівлю не заявила, є всі підстави для передачі зазначеного об`єкту нерухомого майна до комунальної власності Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області.

Керуючись ст. 335 ЦК України, ст.ст.12, 263-265, 332, 333 ЦПК України, суд,

у х в а л и в :

заяву першого заступника керівника Золочівської окружної прокуратури Байси М., що діє в інтересах держави, в особі Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області про передачу безхазяйного нерухомого майна у комунальну власність - задовольнити.

Передати у комунальну власність Золочівської міської ради Золочівського району Львівської області безхазяйне нерухоме майно: нежитлову будівлю, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 .

Учасникам справи, які не були присутні в судовому засіданні, надіслати копію судового рішення рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та/або обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Львівського апеляційного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне судове рішення складено 14.10.2024 .

Суддя В. М. Сивак

СудЗолочівський районний суд Львівської області
Дата ухвалення рішення14.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122375645
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про передачу безхазяйної нерухомої речі у комунальну власність

Судовий реєстр по справі —445/1661/24

Рішення від 14.10.2024

Цивільне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Рішення від 14.10.2024

Цивільне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

Ухвала від 06.08.2024

Цивільне

Золочівський районний суд Львівської області

Сивак В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні