Конотопський міськрайонний суд сумської області
Новинка
Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.
РеєстраціяСправа № 577/4269/24
Провадження № 2/577/1192/24
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 жовтня 2024 року м.Конотоп
Конотопський міськрайонний суд Сумської області
в складі: головуючого судді Потій Н.В.
за участю секретаря Подейко Т.С.,
представника відповідача ОСОБА_1 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Конотопі справу за позовом ОСОБА_2 до Комунального підприємства виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства про визнання дій неправомірними та проведення зарахування сплачених коштів в рахунок оплати послуг,
В С Т А Н О В И В:
І. Стислий виклад позиції сторін.
ОСОБА_2 звернувся досуду зпозовом вякому проситьвизнати діївідповідача неправомірнимита зобов`язатиКП ВУВКГзарахувати позивачув рахунокоплати послугз централізованогопостачання холодноїводи іводовідведення 460грн.проведених нимвитрат наповірку лічильниківхолодної води,а такожзобов`язативідповідача зарахуватив рахунокоплати водопостачаннята водовідведенняпроведену оплатуабонентського обслуговування,починаючи з15.04.2021. Своївимоги мотивуєтим,що 09.07.2007позивач уклавз КПВУВКГ договірпро наданняпослуг зцентралізованого постачанняхолодної водиі водовідведення,який бувпідписаний 16.07.2007з протоколомрозбіжностей.Оскільки увідповідача увстановлений закономтермін протицього протоколурозбіжностей невиникло заперечень,то вінстав тіломдоговору івступив удію.З тогочасу будь-якихдоговорів міжзазначеними сторонамине переукладалосяі будь-якихпропозицій зцього питанняз бокувідповідіча допозивача ненадходило.10.01.2022відповідач направиву житлопозивача відповідногоспеціаліста,який провівповірку лічильника,за щопозивач сплатив460грн.Звернувшись доКП ВУВКГіз заявою,з проханнямзарахувати сплаченусуму врахунок оплатикомунальних послугза водопостачаннята водовідведення,позивач отримаввідмову від08.02.2022за №113-к-10, зпосиланням нач.2ст.6Закону УкраїниПро комерційнийоблік тепловоїенергії таводопостачання»,ст.17ч.4абзац 5Закону УкраїниПро метрологіюта метрологічнудіяльність.Позивач незгоден зпозицією відповідачав частинітого,що обслуговуваннята замінавузлів розподільногообліку здійснюютьсяза рахуноквласників такихвузлів,також,що договір,який бувукладений міжсторонами єзагальним іне можерегулювати цьогопитання,а повиненбути окремоукладений натакий виддіяльності договір.Зазначає,що позивач16.07.2007рз протоколомрозбіжностей підписавдоговір ізвідповідачем датований09.07.2007р.про наданняпослуг зцентралізваного постачанняхолодної водита водовідведення.Відповідно допп.3п.12 відповідач зобов`язаний контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку засобів обліку води. Речення що зазначена повірка здійснює житлово-експлуатаційна організація, яка є виконавцем послуг із умов договору виключена відповідно до отриманого відповідачем протоколу розбіжностей і не оспореного відповідачем. На думку позивача, обов`язок по контролю періодів повірки і проведенню цієї повірки лічильників води лежить на відповідачу. І оскільки в умовах договору обов`язок по її оплаті на позивача не покладений, то витрати на її проведення повинен нести відповідач. Проте, враховуючи, що таку оплату провів позивач, то відповідач повинен відшкодувати її. Заперечення відповідача, що для цього повинен бути укладений інший договір є надуманими оскільки згідно з ч 4 ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» повірка лічильників води здійснюються за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло-, газо- і водопостачання. Вважає, що відповідач безпідставно посилається на ч.2 ст.6 Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання, яка регулює обслуговування та заміна вузлів розподільного обліку/приладів - розподілювачів теплової енергії, а не водопостачання холодної води. Водопостачання гарячої води не додається. Відповідно до ч. 1 ст. 12 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах. У зазначено договорі будь-яких оплат за абонентське обслуговування не передбачено, однак відповідач чомусь нараховує таку оплату з 15.04.2021 в сумі 18.11 грн , а з 02.05.2022 в смі 15,14 грн, шо суперечить вимогам укладеного договорору.
Комунальне підприємство виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства надало відзив на позов, в якому просить відмовити в задоволенні позову. Свої запереченнямотивує тим,що відповіднодо ч.1ст.17Закону України«Про метрологіюта метрологічнудіяльність» всізаконодавчо регульовані засобивимірювальної техніки,що перебуваютьв експлуатаціїпідлягають періодичнійповірці таповірці післяремонту.Наказом Міністерстваекономічного розвиткуі торгівліУкраїни від13.10.2016року №1747для усіхлічильників води установлено міжповірочнийінтервал 4роки.Квартира споживачаза адресою АДРЕСА_1 оснащена вузламирозподільного облікухолодної води,а самеСВК DN15зав.№031472(накухні)та СВКDN15(вванній кімнаті)зав.№ 031492,які встановленіспоживачем вквартирі та19.05.2003поставлені наоблік КПВУВКГ.10січня 2022року зацією адресоюбула проведеначергова періодичнаповірка запопереднім замовленнямцієї послугиспоживачем вTOB«АКВА ПРИЛАД»,за що ОСОБА_2 сплатив 460грн.організації,що надалавідповідну послугу. При цьому, КП ВУВКГ не має ніякого відношення до цін на послуг повірочних організацій. До прийняття Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який набрав чинності 02.08.2017, ч. 4 ст. 17 Закону про метрологію, періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортуванн та монтаж) засоби вимірювання техніки (результати вимірювання яких використовуються для здійснення розрахунків за спожиті електричну теплову енергію, газ і воду), що є власністю фізичних осіб, здійснювалися за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з електро-, тепло- газо- і водопостачання. Але з набранням чинності Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» було змінено підходи до обліку комунальних послуг, а також встановлення та обслуговування засобів обліку води та теплової енергії (як квартирних, так і будинкових). Зокрема, внесено зміни до ст. 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» та виключено вимогу щодо здійснення періодичної повірки засобів вимірювальної техніки, що є власністю фізичних осіб, за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з тепло- і водопостачання. Постановою НКРЕКП від 02.11.2017 року № 1342 зі складової структури тарифу виключено витрати на обслуговування, періодичну повірку та ремонт квартирних засобів обліку холодної води, у тому числі на їх демонтаж, транспортування та монтаж після повірки, виконання певних видів робіт за рахунок коштів суб`єктів господарювання. КП ВУВКГ не може утримувати та відповідно здійснювати періодичну повірку приладів обліку за власні кошти, враховуючи, що квартирні прилади обліку не перебувають на балансі у КП ВУВКГ. З грудня 2017 року відповідно до чинного законодавства повірка та ремонт засобів обліку води, що встановлені в квартирах та будинках садибного типу є виключно власністю споживачів, здійснюється за кошти споживачів. Водоканал не здійснює повірку засобів обліку води і не пропонує ці послуги споживачам, а участь же виконавця комунальної послуги в процесі періодичної повірки засобів розподільчого обліку, згідно закону, фактично зводиться до контролю міжповірочного інтервалу та за своєчасністю проведення повірки, тобто повідомлення споживача про те, що час повірки настав. КП ВУВКГ не має формлених у договірному порядку правовідносин з ДП «Сумистандартметрологія» та ТОВ «АКВАПРИЛАД» і не має відношення до їх діяльності.
01 травня 2019 року набув чинності та був ведений в дію Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 року №2189-VII, відповідно до якого відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та поводження з побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги» № 2189-VIII.
Відповідно до ч.ч. 1-2 ст. 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах. Статтями 23, 24 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та пунктом 5 Правил надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення передбачено договірне регулювання відносин у сфері житлово-комунальних послуг та визначено, що послуги, які надаються споживачеві згідно із договором оформлюються на основі типового договору про надання таких послуг, перелік яких та тарифів (ціни), на які затверджуються уповноваженими органами.
Відповідно до вимог чинного законодавства України, зокрема Закону України «від 09.11.2017 року №2189-VIII, а також у зв`язку із введенням з 01.04.2021р. відповідно до Рішенням виконавчого комітету Конотопської міської ради від 24.02.2021 року №76 нових тарифів на централізоване водопостачання та централізоване водовідведення із застереженням щодо обов`язковості переходу на нові договори, подальше постачання послуг можливе лише за умови укладання зі споживачами договорів в редакції, розробленій відповідно до Закону на основі типової форми договору, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 05.07.2019р. №690 .
У зв`язку з чим, КП ВУВКГ в місцевій газеті «ФАКТИ+програми ТБ» №9 від 03.03.2021 року попереджало співмешканців багатоквартирних будинків міста Конотоп, що відповідно до ст. 14 Закону України «Про житлово- комунальні послуги (в новій редакції) співвласники багатоквартирного будинку (об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) повинні самостійно обрати одну з моделей організації договірних відносин, зокрема мали можливість обрати і одну з двох колективних форм колективний договір чи договір з колективним споживачем, про що повинні були повідомити КП ВУВКГ письмово офіційним листом від імені організаціїспіввласників багатоквартирного будинку чи надати протокол (завірену копію) загальних зборів про таке рішення. Окрім того, в березневих квитанціях за лютий місяць 2021 року КП ВУВКГ звертався до всіх споживачів міста Конотоп з пропозицією укласти договір на постачання послуг, підписаний проект якого додавався до квитанції. В тому числі, звертали увагу Споживача, що якщо протягом 30 днів з моменту отримання проекту договору абонент не повідомить про відмову від його укладання, однак продовжить отримувати послуги від КП ВУВКГ, договір вважатиметься укладеним у запропонованій виконавцем редакції, та вступить в силу з 15.04.2021 року. Оскільки позивач та співвласники багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не надали протоколу загальних зборів до вказаної в повідомленні дати, то з 15.04.2021 набрав чинності Договір з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (без обслуговування внутрішньобудинкових систем). В запропонованому проекті договору на останній сторінці жирним шрифтом зазначалося, що оформити договір в письмовій формі та отримати свій екземпляр з усіма необхідними реквізитами чи подати пропозиції щодо його зміни, доповнення чи припинення, кожен абонент може безпосередньо у відділі збуту КП ВУВКГ. Станом на 15.04.2021 року та по сьогоднішній день позивач продовжує користуватися послугами підприємства, заяв про припинення надання послуг не надходило. Отже, фактом приєднання до умов договору є вчинення споживачем дій, які свідчать про їх бажання укласти договір, факт отримання послуги та фактичного споживання, що підтверджується щомісячною сплатою рахунка за особовим рахунком. Оскільки, з 15.04.2021 року набрав чинності Договір з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, вважається, що Договір про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення від 09.07.2007 року втратив свою чинність.
Під час виникнення спірних правовідносин, з приводу оплати послуги з проведення повірки вузлів обліку води 10.01.2022 за адресою АДРЕСА_1 , окрім виключення вимоги щодо здійснення періодичної повірки за рахунок суб`єктів господарювання, що надають послуги з централізованого водопостачання та водовідведення діяв Договір між виконавцем і споживачем ОСОБА_2 від 15.04.2021 року, в якому відсутній обов`язок Водоканалу проведення повірки за кошти підприємства. Отже, включати ж витрати на повірку у квартирних (розподільчих) лічильників холодної води до складу плати за надання послуг водопостачання та водовідведення КП ВУВКГ законодавчої підстави немає. Із введенням в дію нової редакції Закону України «Про житлово-комунальні послуги» (далі Закон) та ряду інших законодавчих актів, витрати Виконавця (надавача послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення), що йдуть на обслуговування кожної окремої квартири в багатоквартирному будинку, самостійних об`єктів нерухомого майна приєднаних до внутрішньо-будинкових мереж, а також будівель індивідуальних (садибних) житлових будинків виключені з загального тарифу. Тепер такі витрати мають розраховуватись окремо та сплачуватись споживачами послуг додатково як окрема послуга. Такі витрати включаються до складу плати за абонентське обслуговування, передбаченої Законом. За період з 15.04.2021 по 01.04.2024 споживачем ОСОБА_2 було сплачено за абонентське обслуговування 684,08 грн. Абонентська плата вперше була введена в договорі з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення від 15.04.2024. Таким чином, правові підстави для зарахування коштів в розмірі 460 грн., на рахунок Водоканалу з рахунку повірочної організації в рахунок оплати послуг з централізованого водопостачання і водовідведення відсутні, в тому числі зарахування абонентської плати, оскільки складові що входять до абонентської плати до тарифу не відноситься. Тому, позовні вимоги є необґрунтованими та задоволенню не підлягають (а.с.15-19).
ІІ. Заяви, клопотання та інші процесуальні дії у справі.
Ухвалою Конотопського міськрайонного суду Сумської області від 09.08.2024 прийнято до розгляду та відкрито провадження, постановлено справу розглядати за правилами загального позовного провадження. Підготовче судове засідання призначено до розгляджу на 12.09.2024 о 09:00 год. (а.с.13).
12.09.2024 року закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 09.10.2024 на 09:30 год. (а.с.31).
Позивач, будучи належним чином повідомленим про день, час та місце розгляду справи, у судове засідання не з`явився. У позовній заяві позивач висловив клопотання з проханням розгляд справи провести у його відсутності.
У судовому засіданні представник відповідача позовні вимоги не визнала і прохала відмовити в їх задоволенні, з підстав викладених у відзиві на позов.
ІІІ.Фактичні обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.
09 липня 2007 року між ОСОБА_2 та КП ВУВКГ було укладено договір про надання послуг з централізованого постачання холодної води і водовідведення за адресою АДРЕСА_1 , за яким відповідно до до п.12 п.3 повірку засобів обліку води, встановлених у квартирах багатоквартирних будинків, здійснює житлово-експлуатаційна організація, яка є виконавцем послуг (а.с. 4-5).
16 липня 2007 року ОСОБА_2 подав до КП ВУВКГ протокол розбіжностей до вказаного договору з пропозицією у п.12 п.3 слова «повірку засобів обліку води, встановлених у квартирах багатоквартирних будинків, здійснює житлово-експлуатаційна організація, вона є виконавцемс полуг» виключити, оскільки ЖЕК не є учасником цього договору і покладання на нього якихось обов`язків є некоректними і суперечить Закону України «Про метрологію». А П.12 доповнити пп.12 «На період повірки лічильників оплата за користування послуг постачання холодної води та водовідведення проводиться за середніми показниками лічиль ників за 2 останні місяці перед зняттям лфчильників на перевірку з урахуванням вимог п.7 цього договору. П.17 з проекту договору виключити, оскільки ЖЕК не є учасником цього договору. У п.19 проекту договору додати умову: «Якщо предстаник виробника не з`явиться на виклик споживача в обумовлений термін, споживач вправі сам скласти акт-претензію за підписом одного свідка і цей акт приймається випробнитком, як дійсний (а.с.5).
Суд встановив, що вказаний договір зі змінами, внесеними протоколом розбіжностей, діяв між сторонами до 15 квітня 2021 року.
Рішенням Виконачого комітету Конотопської міської ради від 24.02.2021 №16 встановлено КПВУВКГ тарифи на централізоване водопостачання та водовідведення в наступних розмірах: централізоване водопостачання-12,95 грн/м.куб. (з ПДВ); за централізоване водовідведення-18,52 грн/м.куб (з ПДВ), яке опубліковано в газеті «Факти+програми ТБ» №9 від 03.03.2021 (а.с.28.
Відповідно до оголошення в місцевій газеті «ФАКТИ+програми ТБ» №9 від 03.03.2021 з назвою «До уваги співмешканців багатоквартирних будинків», КП ВУВКГ року роз`яснено про те, що відповідно до ст. 14 Закону України «Про житлово- комунальні послуги (в новій редакції) співвласники багатоквартирного будинку (об`єднання співвласників багатоквартирного будинку) повинні самостійно обрати одну з моделей організації договірних відносин, зокрема мають можливість обрати і одну з двох колективних форм колективний договір чи договір з колективним споживачем, про що повідомляють КП ВУВКГ письмово офіційним листом від імені організації співвласників багатоквартирного будинку чи надати протокол (завірену копію) загальних зборів про таке рішення. З огляду на це, у зв`язку з необхідністю приведення договорів на житлово- комунальні послуги до вимог чинного законодавства України, Водоканал пропонує споживачам послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення до 15.04.2021 року визначитись з моделлю організації договірних відносин та повідомити КП ВУВКГ про своє рішення. В разі, якщо до визначеної вище дати офіційного звернення від співвласників до КП ВУВКГ не надійде, почнуть діяти індивідуальні договори з кожним окремим співвласником багатоквартирного будинку, укладені в порядку та на умовах, передбачених ст. 13 та ч. 7 ст. 14 ЗУ «Про житлово-комунальні послуги» (а.с. 29).
У квитанції за лютий 2021 року ( АДРЕСА_1 , виданій 01.03.2021, до якої додано проект договору, одночасно було звернуто увагу споживача, що якщо протягом 30 днів з моменту отримання проекту договору абонент не повідомить про відмову від його укладання, однак продовжить отримувати послуги від КП ВУВКГ, договір вважатиметься укладеним у запропонованій виконавцем редакції, та вступить в силу з 15.04.2021 року. (а.с. 20, 21-24).
Оскільки позивач та співвласники багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не надали протоколу загальних зборів до вказаної в повідомленні дати, то з 15.04.2021 між ОСОБА_2 та КП ВУВКГ діє Договір з індивідуальним споживачем про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (без обслуговування внутрішньобудинкових систем) в редакції розробленій відповідно до типової форми, затвердженої постановою КМУ від 05.07.2019 № 60 (а.с. 21 -24), умовами якого не передбачено обов`язку ВУВКГ здійснювати повірку лічильників за рахунок ВУВКГ як суб`єкта господарювання, що надає послуги з водопостачання.
Відповідно до довідки про нарахування та сплату за послуги 2021 рік за адресою: АДРЕСА_1 , з січня 2021 по грудень 2021 використано 22 куб/м, нараховано 675,32 грн, всього з пільгою 829,86 грн, сплачено 639,29 грн (а.с.28)
Відповідно до повідомлення-квитанції за лютий 2021 року (виписаного 01.03.2021), особовий рахунок НОМЕР_1 , адреса: АДРЕСА_1 , до сплати складає 24,57 грн (а.с.20).
Згідно договору доручення від 10.01.2022 укладеного між ОСОБА_2 та ОСОБА_3 останній зобов`язується від імені та за рахунок довірителя здійснити оплату через касу банку коштів, які підлягають оплаті довірителем за квитанцією у сумі 460 грн.(а.с.6).
Відповідно до довідки КП ВУВКГ з 15.04.2021 встановлено відповідну плату за абонентське обслуговування (а.с.7)
КП ВУВКГ у відповідь на заяву ОСОБА_2 від 01.02.2022 вх.№К-10 повідомило про відсутність підстав включати витрати на повірку квартирних лічильників до складу плати за надання послуг водопостачанняя та водовідведення (а.с.2)
ІV. Норми права.
За змістом ч.3 ст. 3 ЦПК України провадження в цивільних справах здійснюється відповідно до законів, чинних на час вчинення окремих процесуальних дій, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 року №2189-VII, введеного в дію 01 травня 2019 року, предметом регулювання цього Закону є відносини, що виникають у процесі надання споживачам послуг з управління багатоквартирним будинком, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення та управління побутовими відходами, а також відносини, що виникають у процесі надання послуг з постачання та розподілу електричної енергії і природного газу споживачам у житлових, садибних, садових, дачних будинках.
Норми цього Закону застосовуються з урахуванням особливостей, встановлених законами, що регулюють відносини у сферах постачання та розподілу електричної енергії і природного газу, постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, управління побутовими відходами (ч. 3 ст. 2 вказаного закону).
Послуга з централізованого водопостачання надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з централізованого водопостачання, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом (ч. 4 ст. 23 вказаного закону).
Послуга з централізованого водовідведення надається згідно з умовами договору, що укладається з урахуванням особливостей, визначених цим Законом, та вимогами правил надання послуг з централізованого водовідведення, що затверджуються Кабінетом Міністрів України, якщо інше не передбачено законом (ч.4 ст. 24 вказаного закону).
Постановою КМУ від 5 липня 2019 р. № 690 затверджено Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення та типові договора про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення, зокрема типовий індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем.
Відповідно до ч.4 ст.17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» (в редакції Закону № 2189-VIII від 09.11.2017; із змінами, внесеними згідно із Законом № 1060-IX від 03.12.2020) періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок плати за абонентське обслуговування - за умови укладення індивідуального договору або індивідуального договору з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги". У разі укладення колективного договору про надання комунальних послуг, договору про надання комунальних послуг з колективним споживачем або прийняття рішення співвласниками про порядок обслуговування та заміну вузла (вузлів) комерційного обліку відповідно до законодавства періодична повірка засобів вимірювальної техніки (результати вимірювань яких використовуються для здійснення комерційних розрахунків за спожиті теплову енергію і воду) проводиться за рахунок співвласників багатоквартирного будинку. Періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом (частина перша статті 81 ЦПК України).
Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів) (частини перша-третя статті 89 ЦПК України).
V. Оцінка суду.
Вислухавши представника відповідача, дослідивши зібрані в справі докази, оцінюючи докази зібрані у справі кожен окремо, їх достатність та взаємний зв`язок доказів у їх сукупності,суд дійшов висновку про відмову у задоволенні заявлених вимог.
З набранням чинності Закону про комерційний облік змінено підходи до обліку комунальних послуг, а також встановлення та обслуговування засобів обліку води та теплової енергії (як квартирних, так і будинкових).
За визначенням, наведеним у статті 1 Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» (далі Закон про комерційний облік), вузол розподільного обліку вузол обліку, що забезпечує індивідуальний облік споживання відповідної комунальної послуги в будівлях, де налічуються два та більше споживачів.
Таким чином, прилади обліку води, що забезпечують індивідуальний облік споживання води в квартирі багатоквартирного будинку, в розумінні Закону про комерційний облік виконують функції вузлів розподільного обліку.
Відповідно до частини четвертої статті 17 Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність (яка діяла і на час спору) періодична повірка, обслуговування та ремонт (у тому числі демонтаж, транспортування і монтаж) вузлів обліку, що забезпечують індивідуальний облік споживання теплової енергії та води в квартирах (приміщеннях) будинку, здійснюються за рахунок власників таких вузлів обліку, якщо інше не встановлено договором.
Суд відхиляє твердження відповідача в частині існування між сторонами договору від 09 липня 2007 року. Відповідачем доведено належними та допустимими доказами, що з 15 квітня 2021 року між сторонами у справі діє типовий індивідуальний договір про надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем, затверджений постановою КМУ від 5 липня 2019 р. № 690, який позивач отримав разом з квитанцією у березні 2021, після чого не скористався правом на укладення індивідуального договору окремим співвласником багатоквартирного будинку. Таким право не скористалися і співвласники багатоквартирного будинку АДРЕСА_2 , де мешкає позивач, і не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин. Умовами договору в редакції розробленій відповідно до типової форми, затвердженої постановою КМУ від 05.07.2019 № 60 (а.с. 21-24), який діє між сторонами у справі, не передбачено обов`язку ВУКВГ нести витрати за повірку лічильника води.
З огляду на викладене, в задоволенні позову слід відмовити.
Європейський суд з прав людини вказав, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (SERYAVIN AND OTHERS v. UKRAINE, N 4909/04, § 58, ЄСПЛ, від 10 лютого 2010 року).
Керуючись ст. 5, 12, 13, 76-81, 259, 263-265, 268 Цивільного процесуального кодексу України,
У Х В А Л И В:
У задоволенні позовної заяви ОСОБА_2 до Комунального підприємства виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства про визнання дій неправомірними та проведення зарахування сплачених коштів в рахунок оплати послуг відмовити.
Рішення може бути оскаржене до Сумського апеляційного суду шляхом подання апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було проголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повне найменування сторін:
Позивач: ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 ).
Відповідач: Комунальне підприємство виробничого управління водопровідно-каналізаційного господарства (код ЄДРПОУ 03352716, юридична адреса: вул. Генерала Тхора, 31, м. Конотоп, Сумська обл.).
Повне рішення суду складено 18 жовтня 2024 року.
Суддя Н. В. Потій
Суд | Конотопський міськрайонний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122376976 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема договорів (крім категорій 301000000-303000000), з них надання послуг |
Цивільне
Конотопський міськрайонний суд Сумської області
Потій Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні