ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01054, м. Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.uaРІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Київ
17.10.2024Справа № 910/6803/24
Господарський суд міста Києва у складі судді ДЖАРТИ В. В., розглянувши без виклику (повідомлення) представників учасників справи в порядку спрощеного позовного провадження матеріали справи
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "БТ-ДІ"
до Товариства з обмеженою відповідальністю "АВТОЛЮКС ГЛОБАЛ ПОСТ"
про стягнення заборгованості у розмірі 107 388,37 грн,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
У травні 2024 року Товариство з обмеженою відповідальністю "БТ-ДІ" (далі - позивач, Підприємство) звернулось до Господарського суду міста Києва із позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "АВТОЛЮКС ГЛОБАЛ ПОСТ" (далі - відповідач, Товариство) про стягнення заборгованості у розмірі 107 388,37 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані порушенням з боку відповідача обов`язку своєчасного внесення компенсації комунальних платежів.
Ухвалою Господарського суду міста Києва від 03.06.2024 за вказаним позовом відкрито провадження у справі № 910/5040/24 та ухвалено здійснювати її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін (без проведення судового засідання); визначені строки для подання відзиву на позов, відповіді на відзив та заперечень на відповідь на відзив.
Відповідач отримав ухвалу про відкриття провадження 03.06.2024 в електронний кабінет системи Електронний суд, про що міститься в матеріалах справи повідомлення про доставку електронного листа, однак Товариство не скористалася своїм правом на подання відзиву на позов.
Будь-яких інших заяв чи клопотань сторонами до суду не подано.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
27.06.2023 між Підприємством, як Орендарем, та Товариством, як Суборендарем, укладений договір суборенди №2023-06-3 (далі - Договір), відповідно до якого Орендар передає, а Суборендар приймає в строкове платне користування на умовах суборенди (піднайму) об`єкт нерухомого майна (надалі Об`єкт суборенди), що є частиною майнового комплексу, розташованого за адресою: м. Київ, вул. Промислова, 3-Г: 1 702,2 м2 - нежитлові приміщення на 1-му поверсі будівлі літ. «К» (склад); 203,9 м2 - нежитлові приміщення на 1-му поверсі будівлі літ. «К» (офіси).
Пунктом 2.4. Договору визначено, що обов`язок складання акту приймання - передачі покладається на ту сторону, яка передає Об`єкт суборенди іншій стороні.
У пункті 3.1 Договору передбачено, що за користування Об`єктом суборенди Суборендар сплачує Орендарю суборендну плату, в розмірі, що погоджений Сторонами у Розрахунку розміру суборендної плати за користування Об`єктом суборенди, який додається (Додаток №1) до Договору і є його невід`ємною частиною.
За змістом пункту 3.5 Договору суборендна плата вноситься суборендарем виключно в грошовій (безготівковій) формі шляхом перерахування відповідної суми грошових коштів на поточний рахунок орендаря в банківській установі.
Відповідно до пункту 3.6 Договору крім внесення суборендної плати, Суборендар також зобов`язується компенсувати вартість спожитих комунальних послуг (електроенергія, водо забезпечення, теплозабезпечення Об`єкту суборенди) та експлуатаційні витрати за відповідний календарний місяць - протягом 2 (двох) банківських днів з дня отримання рахунку від Орендаря (у порядку, передбаченому п. 3.5 договору). Компенсація вартості спожитих комунальних послуг за відповідний календарний місяць здійснюється за фактом споживання послуг відповідно до показань приладів обліку споживання відповідних послуг за тарифами комунальних служб і здійснюється на підставі виставлених Орендарем рахунків та наданих Орендарем розрахунків по кожному виду комунальних послуг, спожитих у відповідному місяці. При відсутності приладів обліку, компенсація послуг здійснюється пропорційно займаній суборендній площі, що підтверджується наданими Орендарем розрахунками, окремо по кожному виду комунальних послуг, спожитих у відповідному місяці.
У разі наявності заборгованості Суборендаря, зокрема по суборендній платі, компенсації комунальних та експлуатаційних послуг тощо, Суборендар зобов`язаний сплатити суму боргу до підписання Сторонами акта повернення- приймання об`єкта суборенди з урахуванням усіх поточних нарахувань (пункт 3.8 Договору).
За період користування об`єктом суборенди з 01.12.2023 до 31.01.2024 включно Підприємством нараховано Товариству для сплати комунальні витрати на загальну суму 73 340,82 грн з ПДВ згідно з рахунками №589 від 31.01.2024 на суму 38 857,27 грн та №4381 від 31.12.2023 на суму 34 483,55 грн, виставленими 16.02.2024 та 16.01.2024 відповідно шляхом електронного документообігу через електронну систему M.E.DOC.
Крім того, 27.07.2021 між Підприємством, як Орендарем, та Товариством, як Суборендарем, укладено договір суборенди №2021-07-7 (далі Договір № 2021-07-7), відповідно до якого Відповідачу передані в користування нежитлові приміщення загальною площею 209,3 кв.м., що є невід`ємною частиною майнового комплексу за адресою: м. Київ, вул. Чистяківська, 32.
Пунктом 3.1. Договору № 2021-07-7 встановлено, що за користування Об`єктом суборенди Товариство сплачує Підприємству суборендну плату в розмірі, що погоджений сторонами в розрахунку розміру суборендної плати за користування Об`єктом суборенди, який додається до Договору (Додаток № 2), і є його невід`ємною частиною.
Пунктом 3.6. Договору № 2021-07-7 визначено, крім внесення суборендної плати, Товариство також зобов`язується компенсувати вартість спожитих комунальних послуг (електроенергія, водо забезпечення, теплозабезпечення Об`єкту суборенди) та експлуатаційні витрати за відповідний календарний місяць - протягом 2-х банківських днів з дня отримання рахунку (у порядку, передбаченому п. 3.5 договору). Компенсація вартості спожитих комунальних послуг за відповідний календарний місяць здійснюється за фактом споживання послуг відповідно до показань приладів обліку споживання відповідних послуг за тарифами комунальних служб і здійснюється на підставі виставлених Орендарем рахунків та наданих Орендарем розрахунків по кожному виду комунальних послуг, спожитих у відповідному місяці. При відсутності приладів обліку, компенсація послуг здійснюється пропорційно займаній суборендній площі, що підтверджується наданими Орендарем розрахунками, окремо по кожному виду комунальних послуг, спожитих у відповідному місяці.
У разі наявності заборгованості Суборендаря, зокрема по суборендній платі, компенсації комунальних та експлуатаційних послуг тощо, Суборендар зобов`язаний сплатити суму боргу до підписання Сторонами акта повернення- приймання об`єкта суборенди з урахуванням усіх поточних нарахувань (пункт 3.8 Договору).
З огляду на неналежне виконання Товариством зобов`язань за Договором № 2021-07-7 за останнім утворилась заборгованість зі сплати суборендної плати за період користування Об`єктом суборенди з 01.02.2024 по 19.02.2024 включно на загальну суму 13 680,16 грн з урахуванням ПДВ, та з компенсації комунальних та експлуатаційних послуг за грудень 2023 року на суму 8 774,11 грн. з урахуванням ПДВ.
У зв`язку з цим Підприємство через електронну систему M.E.DOC виставляло 11.01.2024 Товариству рахунок №4254 від 31.12.2023 на суму 8 774,11 грн та 28.02.2024 акт здачі-приймання робіт №229 від 19.02.2024 на суму 13 680,16 грн, тобто на загальну суму 22 454,51 грн.
Також, 27.09.2021 між сторонами був укладений договір експлуатаційного обслуговування № 2021-09-2 (далі Договір № 2021-09-2), відповідно до якого Підприємство приймає на себе функції з обслуговування місць загального користування, загальних інженерних мереж та прилеглої території приміщень, якими Товариство користується згідно Договору № 2021-07-7, в частині надання Товариству експлуатаційних послуг, а останній зобов`язується приймати та оплачувати надані послуги.
Відповідно до п.3.2. Договору № 2021-09-2 Товариство проводить оплату послуг до 25- го числа поточного місяця за наступний.
Відтак, станом на 19.02.2024 за Товариством залишилась заборгованість зі сплати послуг за Договором № 2021-09-2 у сумі 1 699,73 грн з урахуванням ПДВ, про що Підприємство 04.01.2024 через електронну систему M.E.DOC виставляло Товариству рахунок №108 від 02.01.2024 за січень 2024 року на суму 1 800,00 грн.
Із метою досудового врегулювання спору Підприємством направлений лист - претензія №97 від 16.02.2024 про сплату боргу, що отриманий Товариством 29.02.2024, однак залишений без відповіді.
Оцінюючи наявні в матеріалах справи докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд дійшов висновку про наступне.
Згідно зі статтею 11 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки; підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
За приписами статті 509 ЦК України, зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку. Зобов`язання виникають з підстав, встановлених ст. 11 цього Кодексу. Зобов`язання має ґрунтуватися на засадах добросовісності, розумності та справедливості.
Частинами 1, 3, 5 статті 626 ЦК України встановлено, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов`язків. Договір є двостороннім, якщо правами та обов`язками наділені обидві сторони договору. Договір є відплатним, якщо інше не встановлено договором, законом, або не випливає із суті договору.
Стаття 509 ЦК України визначає, що зобов`язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов`язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від вчинення певної дії (негативне зобов`язання), а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов`язку.
Відповідно до статей 11, 629 ЦК України договір є однією з підстав виникнення зобов`язань та є обов`язковим для виконання сторонами.
Зобов`язання, в силу вимог статей 526, 525 ЦК України, має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов`язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Норми вказаної статті кореспондуються із приписами статті 193 Господарського кодексу України (далі - ГК України).
Згідно з частиною 1 статті 283 ГК України за договором оренди одна сторона (орендодавець) передає другій стороні (орендареві) за плату на певний строк у володіння та користування майно для здійснення господарської діяльності.
Орендна плата - це фіксований платіж, який орендар сплачує орендодавцю незалежно від наслідків своєї господарської діяльності. Розмір орендної плати може бути змінений за погодженням сторін, а також в інших випадках, передбачених законодавством (частина 1 статті 286 ГК України).
Судом установлено та матеріалами справи підтверджено, що Підприємством на підставі договору суборенди №2023-06-3 за період з 01.12.2023 до 31.01.2024 включно нараховано Товариству в порядку відшкодування комунальних витрат 73 340,82 грн з ПДВ, що мали бути оплачені згідно з рахунками №589 від 31.01.2024 на суму 38 857,27 грн та №4381 від 31.12.2023 на суму 34 483,55 грн, виставленими 16.02.2024 та 16.01.2024 відповідно, шляхом електронного документообігу через електронну систему M.E.DOC, протягом 2 (двох) банківських днів з дня отримання рахунку.
Крім того, за укладеним сторонами Договором № 2021-07-7 за Товариством утворилась заборгованість зі сплати суборендної плати за період з 01.02.2024 по 19.02.2024 включно на загальну суму 13 680,16 грн з урахуванням ПДВ, та з компенсації комунальних та експлуатаційних послуг за грудень 2023 року на суму 8 774,11 грн. з урахуванням ПДВ.
Згідно з виставленими шляхом електронного документообігу через електронну систему M.E.DOC 11.01.2024 рахунком №4254 від 31.12.2023 та 28.02.2024 актом здачі-приймання робіт №229 від 19.02.2024 на загальну суму 22 454,51 грн, Товариство мало оплатити вказані послуги протягом 2 (двох) банківських днів.
Одночасно, за Товариством обліковується борг за Договором № 2021-09-2 за січень 2024 року в сумі 1 699,73 грн з урахуванням ПДВ, на погашення якого Підприємством через електронну систему M.E.DOC виставлено 04.01.2024 рахунок №108 від 02.01.2024, що залишився не сплаченим у встановлений договором термін, а саме до 25- го числа поточного місяця за наступний.
Положенням статті 530 ЦК України передбачено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).
Частиною 2 статті 193 Господарського кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов`язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.
Принцип належного виконання полягає в тому, що виконання має бути проведене: належними сторонами; щодо належного предмета; у належний спосіб; у належний строк (термін); у належному місці.
Відповідач під час розгляду справи не надав суду належних та допустимих доказів, які б спростовували заявлені позовні вимоги та свідчили про відсутність у нього обов`язку сплатити заявлену до стягнення заборгованість у сумі 97 495,06 грн.
Крім того, Підприємством заявлено до стягнення нараховану на суму боргу 73 340,82 грн за період з 01.02.2024 до 30.05.2024 пеню в розмірі 7 020,63 грн та три проценти річних у розмірі 717,33 грн; на суму боргу 22 454,51 грн за період з 20.02.2024 до 30.05.2024 пеню в розмірі 1 817,27 грн; на суму боргу 1 699,73 грн за період з 20.02.2024 до 30.05.2024 пеню в розмірі 137,57 грн; на суму боргу 24 154,24 грн (22 454,51 грн + 1 699,73 грн = 24 154,24 грн) за період з 20.02.2024 до 30.05.2024 три проценти річних у розмірі 200,51 грн.
Здійснивши арифметичний перерахунок у межах визначеного Підприємством періоду, проте з урахуванням строків настання оплати за кожним із рахунків та актів, судом установлено, що з Товариства підлягають стягненню: нарахована на суму боргу 34 483,55 грн за період з 01.02.2024 до 30.05.2024 пеня в розмірі 3 253,33 грн та три проценти річних у розмірі 339,18 грн; на суму боргу 38 857,27 грн за період з 21.02.2024 до 30.05.2024 пеня в розмірі 3 028,96 грн та три проценти річних у розмірі 318,50 грн; на суму боргу 8 774,11 грн за період з 20.02.2024 до 30.05.2024 пеня в розмірі 691,14 грн та три проценти річних у розмірі 72,64 грн; на суму боргу 13 680,16 грн за період з 02.03.2024 до 30.05.2024 пеня в розмірі 954,25 грн та три проценти річних у розмірі 100,92 грн; на суму боргу 1 699,73 грн за період з 20.02.2024 до 30.05.2024 пеня в розмірі 133,89 грн та три проценти річних у розмірі 14,07 грн.
Беручи до уваги вищевикладене в сукупності, оцінивши подані докази, вимоги та заперечення учасників справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі.
Статтею 13 ГПК України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.
За змістом положень статті 74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.
Статтею 86 ГПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також вірогідність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до статті 129 Господарського процесуального кодексу України витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідача.
Керуючись статтями 73-74, 76-80, 86, 129, 240-241, 247-252 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд міста Києва, -
ВИРІШИВ:
1. Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "БТ-ДІ" до Товариства з обмеженою відповідальністю "АВТОЛЮКС ГЛОБАЛ ПОСТ" про стягнення заборгованості у розмірі 107 388,37 грн задовольнити частково.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "АВТОЛЮКС ГЛОБАЛ ПОСТ" (Україна, 79020, Львівська обл., місто Львів, вул. Під Голоском, будинок 2А; ідентифікаційний код ЄДРПОУ 42503626) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "БТ-ДІ" (Україна, 01013, місто Київ, вул. Промислова, будинок 3Г; ідентифікаційний код ЄДРПОУ 38506825) 97 495 (дев`яносто сім тисяч чотириста дев`яносто п`ять) грн 06 коп. заборгованості, 8 061 (вісім тисяч шістдесят одну) грн 57 коп. пені, 845 (вісімсот сорок п`ять) грн 31 коп. трьох процентів річних, 3 000 (три тисячі) грн 19 коп. витрат зі сплати судового збору.
3. У частині стягнення 913,90 грн пені, 72,53 грн трьох процентів річних та 27,81 грн судового збору відмовити.
4. Після набрання рішенням Господарського суду міста Києва законної сили видати відповідний наказ.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СУДДЯВІКТОРІЯ ДЖАРТИ
Суд | Господарський суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122382768 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань оренди |
Господарське
Господарський суд міста Києва
Джарти В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні