ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 жовтня 2024 рокуСправа №160/20325/24
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Єфанової О.В.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю "СКЕС" до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, до Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії,-
УСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «СКЕС» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, до Державної податкової служби України в якій позивач просить:
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №1 на суму 280858,53 грн з ПДВ (з них 46809,76 грн ПДВ) - 10719422/45381017 яка складена TOB «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951);
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №2 на суму 390502,82 грн з ПДВ (з них 65083,80 грн ПДВ) - 10719420/45381017, яка складена TOB «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951);
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №3 на суму 434367,20 гри з ПДВ (з них 72394,53 грн ПДВ) - 10719421/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951);
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН № 4 на суму 447551,72 грн з ПДВ (з них 74591,95 грн ПДВ) - 10719423/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951);
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №5 на суму 3045587,27 грн з ПДВ (з них 507597,88 грн ПДВ) - 10719419/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951);
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №1 на суму 2384056,60 грн з ПДВ (з них 397342,77 грн ПДВ) - 10817191/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951);
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №2 на суму 355934,64 грн з ПДВ (з них 59322,44 грн ПДВ) - 10817192/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №3 па суму 338163,65 грн з ПДВ (з них 56360,61 грн ПДВ) -10817193/45381017, яка складе па ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951);
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №4 на суму 433949,60 грн з ПДВ (з них 72324,93 грн ПДВ) - 10817195/45381017, яка складена TOB «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951);
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №5 на суму 441898,81 грн з ПДВ (з них 73649,80 грн ПДВ) - 10817194/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45383017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951);
зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:
податкову накладну №1 від 05.02.2024 року па суму 280858,53 грн з ПДВ (з них 46809,76 грн ПДВ);
податкову накладну №2 від 05.02.2024 року на суму 390502,82 грн з ПДВ (з них 65083,80 грн ПДВ);
податкову накладну №3 від 05.02.2024 року на суму 434367,20 грн з ПДВ (з них 72394,53 грн ПДВ);
податкову накладну №4 від 05.02.2024 року на суму 447551,72 грн з ПДВ (з них 74591,95 грн ПДВ);
податкову накладну №5 від 05.02.2024 року па суму 3 045587,27 грн з ПДВ (3 них 507597,88 грн ПДВ);
податкову накладну №1 від 05.03.2024 року па суму 2384056,60 грн з ПДВ (з них 397342,77 грн ПДВ);
податкову накладну №2 від 05.03.2024 року на суму 355 934,64 грн з ПДВ (з них 59322,44 грн ПДВ);
податкову накладну №3 від 05.03.2024 року на суму 338 163,65 грн з ПДВ (з них 56360,61 грн ПДВ);
податкову накладну №4 від 05.03.2024 року на суму 433 949,60 грн з ПДВ (з них 72324,93 грн ПДВ);
податкову накладну №5 від 05.03.2024 року па суму 441 898,81 грн з ПДВ (з них 73649,80 грн ПДВ)
що складені TOB «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Обґрунтовуючи позов по суті товариство зазначило, що на виконання вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, за правилом першої події склало вищенаведену податкову накладну та направило на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних, однак, згідно із отриманим квитанцій, її реєстрація була зупинена. При цьому, позивачем направлялося на адресу контролюючого органу повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковим накладним, реєстрація яких була зупинена разом з копіями підтверджуючих документів, проте оскарженими рішеннями комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, відмовлено у реєстрації таких накладних. За позицією товариства, прийняте рішення є необґрунтованим, неправомірним та такими, що підлягає скасуванню, оскільки за умови наявності у позивача передбачених чинним законодавством документів, які свідчать про здійснення господарських операцій, та того, що такі документи надавалися контролюючому органу, останній не мав правових підстав відмовляти у реєстрації в ЄРПН складених податкових накладних. Також позивач зауважував, що оскаржене рішення не містить чіткого переліку документів, які були складені ним з порушенням вимог законодавства, та/або були недостатніми для реєстрації поданих податкових накладних.
Ухвалою суду справу призначено до розгляду у порядку спрощеного позовного провадження та з-поміж іншого відповідачу надано термін для подання відзиву на позовну заяву.
Представником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що реєстрація податкових накладних була зупинена у зв`язку з невідповідністю вимогам Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ №1165 від 11.12.2019 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Оскаржуване рішення прийнято з підстави ненадання позивачем необхідних документів. Відповідач вважає визначені підстави в Рішенні комісії для відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
Представником ДПС України також подану відзив на позовну заяву, в якому вказано про передчасність заявлених позовних вимог з посиланням на те, що належним способом захисту у межах спірних правовідносин є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкових накладних.
Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
За приписами ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
За викладених обставин, у відповідності до вимог ст.ст.258, 262 КАС України, справу розглянуто за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у письмовому провадженні.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що ТОВ «СКЕС» укладено договір на розподіл природного газу шляхом підписання в електронному вигляді Заяви-приєднання № 42ST490-14497-23 до умов договору розподілу природного газу (для споживача, що не є побутовим) ТОВ «Газорозподільні системи України» (код ЄДРПОУ 45261172).
Виробництво теплової енергії в опалювальному сезоні 2023-2024 р.р. здійснюється на базі котельнь, право суборенди на які оформлено за ТОВ «СКЕС».
Використання вказаних котельнь та взаємодія між TOB «СКЕС» та ТОВ «ТИТАН ТЕПЛОЕНЕРГО» (код ЄДРПОУ 41340951) здійснюється на підставі договору № 25-1 від 25.09.2023 року про співробітництво та організацію взаємовідносин, який укладено між ТОВ «СКЕС та ТОВ «Титан Теплоенерго».
На підставі договору постачання природного газу № ГЖ58- 2023 від 19.10.2023 року з січня 2024 року ТОВ «СКЕС» з метою виробництва теплової енергії придбавало у ТОВ «ГАЗПРОМСТАЧ ЖИТЛО» газ, що підтверджується наступними документами:
акт приймання-передачі природного газу від 31.01.2024 р на суму 25291203,44 грн з ПДВ;
акт приймання-передачі природного газу від 31,01,2024 р на суму 415240,78 грн з ПДВ;
акти від 31.01.2024: № ОУ-0000024 на суму 1827,85 з ПДВ; № ОУ-0000025 на суму 5083,98 грн з ПДВ; № ОУ-0000022 на суму 4021,56 грн з ПДВ; № ОУ-0000023 на суму 28594,27 грн з ПДВ - за перевищення добової потужності та плата за добовий небаланс при постачанні природного газу.
Загалом було придбано газу на суму 2983888,88 грн з ПДВ.
Оплата за газ підтверджується платіжною інструкцією №14 від 10.01.2024 року в сумі 574833,51 з ПДВ, платіжною інструкцією №15 від 09.02.2024 року в сумі 1000000,00 грн з ПДВ, платіжною інструкцією №23 від 12.02.2024 року в сумі 1000000,00 грн з ПДВ, платіжною інструкцією №24 від 14.02.2024 року в сумі 500000,00 грн, загалом 3074833,51 грн з ПДВ.
На підставі договору на розподіл природного тазу № 42ST49G-14497-23 ТОВ «Газорозподільні мережі України» було надано послуги на користь ТОВ «СКЕС» з розподілу природного газу, за наслідком чого були підписані відповідні акти №ДПТ007219 від 31.01.2024 р, на суму 70399,66 грн з ПДВ та №НДФ00000668 від 31.01.2024 р, на суму 7154,54 грн з ПДВ.
05.02.2024 між ТОВ «ТИТАН ТЕПЛОЕНЕРГО» та ТОВ «СКЕС було підписані акти:
№ОУ-00000001 здачі-прийняття робіт (надання послуг), а саме виробництво пари та гарячої води (теплової енергії) для закладів розташованих на території Солонянської громади Дніпропетровської області на суму 3045587,27 грн з ПДВ (з них 507597,88 грн ПДВ);
№ОУ-00000002 здачі-прийняття робіт (надання послуг), а саме виробництво пари та гарячої води (теплової енергії) для закладів Софіївської громади Дніпропетровської області на суму 390502,82 грн з ПДВ (з них 65 083,80 грн ПДВ);
№ОУ-00000003 здачі-прийняття робіт (надати послуг), а само виробництво пари та гарячої води (теплової енергії) для закладів с. Саксагань П`ятихатського району Дніпропетровської області на суму 280858,53 грн з ПДВ (з них 46809,76 грн ПДВ);
№ОУ-00000004 здачі-прийняття робіт (надати послуг), а саме виробництво пари та гарячої води (теплової енергії) для закладів м. Жовті води П`ятихатського району Дніпропетровської області на суму 434367,20 грн з ПДВ (з них 72 394,53 грн ПДВ);
№ОУ-00000005 здачі-прийняття робіт (надання послуг), а саме виробництво пари та гарячої води (теплової енергії) для Дніпровського коледжу технологій та дизайну м. Дніпро пров. Ушинського 3, на суму 447551,72 грн з ПДВ (з них 74591,95 грн ПДВ).
08.02.2024 року TOB «СКЕС» отримало оплату від ТОВ «Титан Теплоенерго» за виготовлену теплову енергію згідно Договору 25-1 від 25.09.2023 року в сумі 200000,00 грн з ПДВ (ПДВ 33 333,33 грн) - платіжна Інструкція № 2604 від 08.02.2024 року.
09.02.2024 року TOB «СКЕС» отримало оплату від ТОВ «Титан Теплоенерго» за виготовлену теплову енергію згідно Договору 25-1 від 25.09.2023 року в сумі 1150 000,00 грн з ПДВ (ПДВ 191666,67 грн) - платіжна інструкція №2626 від 09.02.2024 року.
12.02.2024 року TOB «СКЕС» отримало оплату від ТОВ «Титан Теплоенерго» зо виготовлену теплову енергію згідно Договору 25-1 від 25.09.2023 року в сумі 1000000,00 грн з ПДВ (ПДВ 166666,67 гри) - платіжна інструкція № 2648 від 12.02.2024 року.
14.02.2024 року ТОВ «СКЕС» отримало оплату від ТОВ «Титан Теплоенерго» за виготовлену теплову енергію згідно Договору 25-1 від 25.09.2023 року в сумі 500000,00 грн з ПДВ (ПДВ 83333,33 гри) - платіжна інструкція № 2662 від 14.02.2024 року.
20.02.2024 року ТОВ «СКЕС» отримало оплату від ТОВ «Титан Теплоенерго» за виготовлену теплову енергію згідно Договору 25-1 від 25,09.2023 року в сумі 160000,00 грн з ПДВ (ПДВ 26666,67 гри) - платіжна інструкція № 341 від 14.02.2024 року.
23.02.2024 року ТОВ «СКЕС» отримало оплату від ТОВ «Титан Теплоенерго» за виготовлену теплову енергію згідно Договору 25-1 від 25,09,2023 року в сумі 1500000,00 грн з ПДВ (ПДВ 250000,00 гри) - платіжна Інструкція № 144 від 23.02.2024 року.
29.02.2024 року ТОВ «СКЕС» отримало оплату від ТОВ «Титан Теплоенерго» за виготовлену теплову енергію згідно Договору 25-1 від 25.09.2023 року в сумі 1300000,00 грн з ПДВ (ПДВ 216 666,67 грн) - платіжна інструкція № 2671 від 29.02.2024 року.
На підставі актів здачі приймання робіт (надання послуг) від 05.02.2024 року ТОВ «СКЕС» було подано до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію податкові накладні:
№1 на суму 280 858,53 грн з ПДВ (з них 46809,76 грн ПДВ);
№2 на суму 390 502,82 грн з ПДВ (з них 65083,80 грн ПДВ);
№3 на суму 434 367,20 грн з ПДВ (з них 72394,53 грн ПДВ);
№4 на суму 447 551,72 грн з ПДВ (з них 74 591,95 грн ПДВ);
№5 на суму 3 045 587,27 грн з ПДВ (з них 507597,88 грн ПДВ).
27.02.2024 року по кожній накладній надійшло повідомлення про зупинення реєстрації.
В повідомленнях було вказано: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 .12.2019 року №1165 (зі змінами), реєстрацію податкової накладної від 05.02.2024 №1 (2, 3, 4, 5) в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 00401 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції (додаток 3 Порядку). Додатково повідомляємо: показник «D» = 8,4871%, «Рпоточ»-0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в ЄРПН.
Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків корегування, реєстрацію яких зупинено було подано в період з 04.03.2024 по 06.03.2024 року. В поясненнях були зазначені вищевикладені обставини та додані документи, які додані до даного позову.
Вказані пояснення та документи було прийнято ДПС, що підтверджується відповідними квитанціями №2.
08.03.2024 року по всім податковим накладним TOB «СКЕС» було отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рівня про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
11.03.2024 pокy TOB «СКЕС» було подано додаткові пояснення по кожній ПН окремо.
14.03.2024 року були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН:
по ПН №l на суму 280 858,53 грн з ПДВ (з них 46809,76 грн ПДВ) -10719422/45381017;
по ПН №2 на суму 390502,82 грн з ПДВ (з них 65083,80 грн ПДВ) - 10719420/45381017;
по ПН №3 на суму 434367,20 грн з ПДВ (з них 72394,53 грн ПДВ) - 10719421/45381017;
по ПН №4 на суму 447551,72 грн з ПДВ (з них 74591,95 грн ПДВ) - 10719423/45381017;
по ПН №5 на суму 3045587,27 грн з ПДВ (з них 507597,88 грн ПДВ) - 10719419/45381017.
На підставі договору постачання природного газу № ГЖ58-2023 від 19.10.2023 року в лютому 2024 року TOB «СКЕС» з метою виробництва теплової енергії придбавало у ТОВ «ГАЗПРОМСТАЧ ЖИТЛО» газ, що підтверджується наступними документами:
акт приймання-передачі природного газу від 29.02.2024 р на суму 386871,52 грн з ПДВ;
акт приймання-передачі природного газу від 29.02.2024 р на суму 1825723,54 грн з ПДВ;
акти від 29.02.2024: № ОУ-0000200 на суму 4 532,14 з ПДВ; № ОУ-0000199 на суму 767,90 грн з ПДВ; № ОУ-0000196 на суму 21457,48 грн з ПДВ; за перевищення добової потужності та плата за добовий небаланс при постачанні природного газу.
Загалом було придбано газу на суму 2 723 241,46 грн з ПДВ.
Оплата за газ підтверджується платіжною інструкцією №24 від 14.02.2024 року в сумі 500 000,00 з ПДВ, платіжною інструкцією №23 від 12.02.2024 року в сумі 1 000 000,00 грн з ПДВ, платіжною інструкцією №15 від 09.02.2024 року в сумі 1 000 000.00 гри з ПДВ.
В цей самий період, на підставі договору на розподіл природного газу № 42ST490-14497- 23 ТОВ «Газорозподільні мережі України» було надано послуга на користь TOB «СКЕС» з розподілу природного газу, за наслідком чого були підписані відповідні акти №ДПТ009068 від 29.02.2024 р. на суму 70399,66 гри з ПДВ та №НДФ00002371 від 29.02.2024 р. на суму 7154,54 грн з ПДВ.
05.03.2024 між ТОВ «ТИТАН ТЕПЛОЕНЕРГО» та ТОВ «СКЕС було підписані акти:
№ОУ-00000012 здачі-прийняття робіт (надання послуг), а саме виробництво пари та гарячої води (теплової енергії) для закладів розташованих на території Солонянської громади Дніпропетровської області на суму 2 384 056,60 грн з ПДВ;
№ОУ-00000013 здачі-прийняття робіт (надання послуг), а саме виробництво пари та гарячої води (теплової енергії) для закладів Софіївської громади Дніпропетровської області на суму 441 898,81 грн з ПДВ;
№ОУ-00000014 здачі-прийняття робіт (надання послуг), а саме виробництво пари та гарячої води (теплової енергії) для закладів с. Саксагань П`ятихатського району Дніпропетровської області на суму 355 934,64 грн з ПДВ;
№ОУ-00000015 здачі-прийняття робіт (падання послуг), а саме виробництво пари та гарячої води (теплової енергії) для закладів м. Жовті води П`ятихатського району Дніпропетровської області на суму 338163,65 грн з ПДВ;
№ОУ-00000016 здачі-прийняття робіт (надання послуг), а саме виробництво нари та гарячої води (теплової енергії) для Дніпровського коледжу тєхнологій та дизайну м. Дніпро пров, Ушинського 3, на суму 433949,60 грн з ПДВ.
На підставі актів здачі приймання робіт (надання послуг) від 05.03.2024 року ТОВ «СКЕС» було подано до Єдиного реєстру податкових накладних на реєстрацію податкові накладні:
№1 на суму 2 384 056,60 грн з ПДВ (з них 397 342,77 грн ПДВ);
№2 на суму 355 934,64 грн з ПДВ (з них 59 322,44 грн ПДВ);
№3 на суму 338 163,65 грн з ПДВ (з них 56 360,61 грн ПДВ);
№4 на суму 433 949,60 грн з ПДВ (з них 72 324,93 грн ПДВ);
№5 на суму 441 898,81 грн з ПДВ (з них 73 649,80 грн ПДВ).
20.03.2024 року по кожній накладній надійшло повідомлення про зупинення реєстрації.
В повідомленнях було вказано: відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку корегування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 (зі змінами), реєстрацію податкової накладної від 05.03.2024 №1 (2, 3, 4, 5) в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Обсяг постачання товару/послуги 00401 перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції (додаток 3 Порядку), Додатково повідомляємо: показник «D» = 7,7035%, «Рпоточ»=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку корегування в ЄРПН.
Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків корегування, реєстрацію яких зупинено було подано по 27.03.2024 року.
Вказані пояснення та документи було прийнято ДПС, що підтверджується відповідними квитанціями №2.
01.04.2024 року були прийняті рішення про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН:
по ПН №1 на суму 2384056,60 грн з ПДВ (з них 397342,77 грн ПДВ) - 10817191/45381017;
по ПН №2 на суму 355934,64 грн з ПДВ (з них 59322,44 грн ПДВ) - 10817192/45381017;
по ПН№3 на суму 338163,65 грн з ПДВ (з них 56 360,61 грн ПДВ) - 10817193/45381017;
по ПН №4 па суму 433949,60 грн з ПДВ (з них 72324,93 грн ПДВ) - 10817195/45381017;
по ПН №5 на суму 441898,81 грн з ПДВ (з них 73649,80 грн ПДВ) - 10817194/45381017.
Надаючи правову оцінку спірним відносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.
Відповідно до пункту 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1246 від 29.12.2010 року (далі - Порядок № 1246) після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності кваліфікованого електронного підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України Про електронні довірчі послуги, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Аналогічні приписи наведені у пункті 201.16 статті 201 ПК України, згідно з якими реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 р. № 1165, який набрав чинності з 01.02.2020 року (далі Порядок № 1165).
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктами 6, 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Аналіз вказаних норм свідчить, що контролюючий орган після надходження податкової накладної до ДПС для реєстрації в ЄРПН, в автоматизованому режимі здійснює її розшифрування та проводить відповідну перевірку, зокрема, щодо наявності підстав для зупинення реєстрації податкової накладної через відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або через відповідність відображених у ній операції критеріям ризиковості здійснення операцій. Автоматизований моніторинг відповідності платника податку, яким складено податкову накладну, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-8 критеріїв ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку №1156). Автоматизований моніторинг відповідності господарської операції, відображеної у податковій накладній, критеріям оцінки ступеня ризиків здійснюється відповідно до ознак, наведених у пунктах 1-6 критеріїв ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку №1156). У разі, якщо за результатами моніторингу визначено, що цей платник податку відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація податкової накладної зупиняється, про що платнику протягом операційного дня надсилалася відповідна квитанція. У разі, коли за результатами моніторингу господарська операція, відображена у податковій накладній, відповідає критеріям ризиковості здійснення операції (крім податкової накладної, складеної платником податку, який має позитивну податкову історію платника податку) реєстрація такої податкової накладної також зупиняється. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної контролюючий орган зобов`язаний, зокрема, вказати конкретний критерій ризиковості платника податку та/або критерій ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкової накладної, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку, а також запропонувати платнику надати пояснення та копії документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄРПН.
При цьому, суд також підкреслює, що на відміну від зупинення реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування), яке відбувається в автоматизованому режимі засобами програмного забезпечення ДПС України, прийняття рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної (розрахунку коригування) потребує проведення комісією регіонального рівня відповідного засідання, на якому членами комісії розглядаються та аналізуються надані платником податків документи та пояснення з метою прийняття обґрунтованого рішення зі спірного питання.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України визначено Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Міністерства фінансів України 12 грудня 2019 року № 520.
Приписами вказаного Порядку визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Згідно п.4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 7 Порядку №520 встановлено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Згідно п.9 Порядку №520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Згідно п.10 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Як вже зазначено вище, реєстрація поданої позивачем податкової накладної була зупинена з тієї причини, що вона відповідали критеріям оцінки ступеня ризику, визначених пунктом п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій
Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі.
Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.
Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.
Відтак, квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (их) зупинено реєстрацію податкової накладної в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.
Крім того, у квитанції не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.
Аналогічного висновку дотримується Сьомий апеляційний адміністративний суд у постановах № 600/3380/21-а від 16 травня 2022 року, № 560/17936/21 від 21 червня 2022 року.
У той же час, форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначена додатком до Порядку №520, передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано (первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні), мають бути підкреслені.
Підставами для відмови в реєстрації податкової накладної в оскаржуваному рішенні комісією зазначено: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
При цьому, в оскаржуваних рішеннях не зазначено, які саме документи не надано або частково надано позивачем.
Також, суд зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарської операції, ані факту наявності дати виникнення саме першої події (постачання товарів/послуг, або отримання коштів), що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.
Здійснення моніторингу відповідності ПН/РК Критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, що складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Аналогічний висновок викладено у постановах Верховного Суду від 18.07.2019 у справі № 1740/2004/18 (ЄДРСР 83105330), від 21.05.2019 у справі № 0940/1240/18 (ЄДРСР 81858144), від 25.10.2019 у справі № 0340/1834/18 (ЄДРСР 85207548), від 12.11.2019 у справі № 816/2183/18 (ЄДРСР 85574619).
За таких обставин, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області не відповідає вимогам та принципам управлінської діяльності, закріпленим у частині 2 статті 2 КАС України, позаяк прийнято необґрунтовано, тобто без урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішень, недобросовісно, всупереч повноваженням відповідача та вимогам чинного законодавства. При прийнятті рішення Комісія Головного управління ДПС у Дніпропетровській області виявила надмірний формалізм, відступивши від оцінки суті господарської операції, у зв`язку з чим, оскаржені рішення підлягають скасуванню.
Відповідно до Положення про Державну податкову службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227, Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимогиабзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 року №682-р "Питання Державної податкової служби" погоджено пропозицію Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06.03.2019 року №227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на Державну податкову службу.
Тож за правилами Порядку №1246 реєстрація в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування за відповідним рішенням суду належить до повноважень ДПС України, якою ведеться цей реєстр.
Оскільки контролюючий орган прийняв надіслану позивачем ту чи іншу податкову накладну, відтак він не установив при її формуванні порушень вимог, передбачених пунктом 201.1 статті 201 ПК України. Натомість контролюючий орган безпідставно застосував до позивача процедуру зупинення реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якій необґрунтовано відмовив у реєстрації відповідної податкової накладної, прийнявши протиправні рішення, які судом у цій справі скасовано.
Тож з метою відновлення прав позивача, за захистом яких він звернувся до суду, скасовуючи оскаржуване рішення комісії ГУ ДПС у Дніпропетровській області, суд також покладає на ДПС України обов`язок зареєструвати відповідну податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх фактичного отримання, оскільки задоволення такої позовної вимоги є дотриманням судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Підсумовуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позову.
Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та, враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову повністю.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно із ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.
Частиною 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Частиною 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У відповідності до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст.243-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
Позовну заяву задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №1 на суму 280858,53 грн з ПДВ (з них 46809,76 грн ПДВ) - 10719422/45381017 яка складена TOB «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №2 на суму 390 502,82 грн з ПДВ (з них 65083,80 грн ПДВ) - 10719420/45381017, яка складена TOB «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №3 на суму 434 367,20 гри з ПДВ (з них 72394,53 грн ПДВ) - 10719421/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН № 4 на суму 447551,72 грн з ПДВ (з них 74591,95 грн ПДВ) - 10719423/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 14.03.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №5 на суму 3045587,27 грн з ПДВ (з них 507597,88 грн ПДВ) - 10719419/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №1 на суму 2384056,60 грн з ПДВ (з них 397342,77 грн ПДВ) - 10817191/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №2 на суму 355934,64 грн з ПДВ (з них 59322,44 грн ПДВ) - 10817192/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №3 па суму 338163,65 грн з ПДВ (з них 56360,61 грн ПДВ) -10817193/45381017, яка складе па ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №4 на суму 433949,60 грн з ПДВ (з них 72324,93 грн ПДВ) - 10817195/45381017, яка складена TOB «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровській області від 01.04.2024 року про відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН №5 на суму 441898,81 грн з ПДВ (з них 73649,80 грн ПДВ) - 10817194/45381017, яка складена ТОВ «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45383017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Зобов`язати Державну податкову службу України (код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних:
податкову накладну №1 від 05.02.2024 року па суму 280858,53 грн з ПДВ (з них 46809,76 грн ПДВ);
податкову накладну №2 від 05.02.2024 року на суму 390502,82 грн з ПДВ (з них 65083,80 грн ПДВ);
податкову накладну №3 від 05.02.2024 року на суму 434367,20 грн з ПДВ (з них 72394,53 грн ПДВ);
податкову накладну №4 від 05.02.2024 року на суму 447551,72 грн з ПДВ (з них 74591,95 грн ПДВ);
податкову накладну №5 від 05.02.2024 року па суму 3045587,27 грн з ПДВ (3 них 507597,88 грн ПДВ);
податкову накладну №1 від 05.03.2024 року па суму 2384056,60 грн з ПДВ (з них 397342,77 грн ПДВ);
податкову накладну №2 від 05.03.2024 року на суму 355934,64 грн з ПДВ (з них 59322,44 грн ПДВ);
податкову накладну №3 від 05.03.2024 року на суму 338163,65 грн з ПДВ (з них 56360,61 грн ПДВ);
податкову накладну №4 від 05.03.2024 року на суму 433949,60 грн з ПДВ (з них 72324,93 грн ПДВ);
податкову накладну №5 від 05.03.2024 року па суму 441898,81 грн з ПДВ (з них 73649,80 грн ПДВ)
що складені TOB «СКЕС» (код ЄДРПОУ 45381017) по взаємовідносинам з ТОВ «Титан теплоенерго» (код ЄДРПОУ 41340951).
Стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658) судовий збір у розмірі 15140 грн.
Стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України судовий збір у розмірі 15140 грн.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.В. Єфанова
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122387552 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Єфанова Ольга Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні