Ухвала
від 17.10.2024 по справі 29зд-24/160
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

17 жовтня 2024 рокуСправа №29зд-24/160Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Неклеса О.М., розглянувши в порядку письмового провадження заяву ОСОБА_1 про забезпечення доказів (до подання позовної заяви),-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 звернулася до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із заявою про забезпечення доказів (до подання позовної заяви), в якій просить витребувати у Дніпропетровської обласної державної адміністрації (пр. Олександра Поля, 1, м Дніпро, 49004 ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 00022467) та Калинівської селищної військової адміністрації Бериславського району Херсонської області (ідентифікаційний код юридичної особи в ЄДРПОУ 44825170 вул. Шкільна, 114, смт Калинівське, Бериславський р-н, Херсонська обл., 74131) такі докази (оригінали та/або копії документів):

1) розпорядчий документ, яким визначено порядок або механізм використання коштів наданих у 2024 році з обласного бюджету Дніпропетровської області до бюджету Калинівської територіальної громади на поточний ремонт житлового фонду, в якому може бути так чи інакше визначено:

коло осіб, які можуть звертатися із заявами про включення до списків осіб, яким буде відновлюватися пошкоджене житло в Калинівській територіальній громаді;

черговість потрапляння в такі списки;

перелік документів, які необхідно подати разом із заявами тощо.

2) подану заяву від 19 червня 2023 року до Калинівської селищної ради Херсонської області з проханням включити ОСОБА_1 до переліку осіб, яким буде відновлюватися будинки пошкоджені внаслідок надзвичайної ситуації (артилерійських обстрілів).

В обґрунтування поданої заяви ОСОБА_1 зазначила, що вона є власницею будинку за адресою: АДРЕСА_1 . Калинівська громада, на території якої знаходиться будинок, з 09.03.2022 по 09.11.2022 перебувала під тимчасовою окупацією російської федерації. В наслідок повномасштабної військової агресії російської федерації проти України будинок зазнав значних пошкоджень. Після деокупації території Калинівеької громади, починаючи з 2023 року власникам пошкодженого житла, які зверталися з відповідними зверненнями, надавали допомогу у його відновленні. Заявницею у червні 2023 року було написано та подано до Калинівської селищної військової адміністрації заяву з проханням включити її в перелік осіб, яким буде відновлюватися будинки пошкоджені внаслідок надзвичайної ситуації (артилерійських обстрілів). Через рік, влітку 2024 року їй стало відомо що за рахунок коштів Дніпропетровської обласної державної адміністрації розпочато відновлення житлового фонду Калинівеької громади. При цьому, попри написання заяви, допомога з відновленні житла, на відміну від інших мешканців, не надана. Вважає що така вибірковість при визначенні отримувачів допомоги на відновлення житла суперечить принципу рівності людей у правах і є неприпустимою. З метою визначення кола відповідачів для звернення з позовом до суду та формулювання конкретних позовних вимог, нею були направлені запити з конкретними вимогами до Дніпропетровської обласної державної адміністрації та до Калинівської селищної ради Херсонської області звернення-запит. В першому запиті просила: повідомити чи надавалися від Дніпропетровської ОДА кошти Калинівській селищній раді Херсонської області на відновлення пошкоджених будинків, їх розмір та розпорядчий акт про це, роз`яснити порядок використання цих коштів, хто може отримати таку допомогу, які документи для необхідно мати для відновлення будинку, черговість отримання допомоги. У другому просила: надати копію її звернення про включення в перелік осіб, яким буде відновлюватися пошкоджені будинки; пояснити причини не розгляду цього звернення на засіданні місцевої комісії, включити її будинок до переліку об`єктів, що підлягають відновленню за рахунок коштів Дніпропетровської області. Дніпропетровська обласна військова адміністрація листом від 17.09.2024 № 23-725/0/49-24 надала копії власних розпорядчих актів, які підтверджують виділення коштів на відновлення пошкодженого внаслідок військової агресії російської федерації проти України житлового фонду Херсонської області. З інших питань запит «направлено належному розпоряднику - Калинівській селищній військовій адміністрації Бериславського району Херсонської області». Разом з цим, зміст наданих Дніпропетровською ОВА розпорядчих актів не містить положень, які б наділяли Калинівську СВА чи інших представників влади Херсонської області повноваженнями самостійно визначати: осіб - власників пошкодженого житла, які мають право звернутися про його відновлення; перелік документів, який необхідно надати для відновлення житла; черговість отримання допомоги. Попри це, ані відповіді від «належного розпорядника», ані доказів пересилки Дніпропетровською ОВА її запиту Калинівській СВА не надано. Калинівська СВА листом від 13.09.2024 № 01-20-1027 повідомила «що розгляд запиту потребує пошуку інформації серед значної кількості даних, його розгляд на підставі частини четвертої статті 20 Закону України «Про доступ до публічної інформації» продовжено до 20 робочих днів». Проте, пошук Калинівською СВА «інформації серед значної кількості даних» не призвів до надання жодної інформації на її запит. Дніпропетровською ОВА та Калинівською СВА не надано порядок використання коштів у 2024 році субвенції з обласного бюджету Дніпропетровської області до бюджетів територіальних громад Херсонської області на поточний ремонт житлового фонду та об`єктів комунальної власності громад, у тому числі придбання матеріалів, заміну вікон (дверей) та оплату інших супутніх заходів (послуг), пов`язаних з відновленням пошкодженого в наслідок бойових дій майна. Не надані на запити документи в сукупності та кожен окремо можуть свідчити про протиправну бездіяльність: Дніпропетровської ОВА при здійсненні контролю за використанням коштів бюджету Дніпропетровської області на відновлення пошкодженого житлового фонду мешканців Херсонської області; Калинівської СВА щодо не включення пошкодженого будинку заявника, розташованого на території Калинівської громади, до переліку об`єктів, що підлягають відновленню за рахунок коштів Дніпропетровської області. Зміст відповіді на запит від Дніпропетровської ОВА та відсутність відповідей від Калинівської СВА можуть свідчити про намір приховати протиправність власних дій, та ймовірно - зміну змісту документів щодо використання коштів у 2024 році субвенції з обласного бюджету Дніпропетровської області до бюджетів територіальних громад Херсонської області на поточний ремонт житлового фонду та об`єктів комунальної власності громад, у тому числі придбання матеріалів, заміну вікон (дверей) та оплату інших супутніх заходів (послуг), пов`язаних з відновленням пошкодженого в наслідок бойових дій майна.

Ухвалою суду від 15.10.2024 р. призначено судове засідання заяви про забезпечення доказів.

Заявник та Калинівська селищна військова адміністрація Бериславського району Херсонської області в судове засідання 17.10.2024р. не з`явились, про дату, час та місце проведення якого повідомлені належним чином.

17.10.2024 року від Дніпропетровської обласної державної адміністрації на адресу суду надійшла заява, в якій представник просила залучити до матеріалів справи копію розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.08.2024 року №Р-346/0/3-24 Про затвердження Порядку використання у 2024 році субвенції з обласного бюджету до бюджетів територіальних громад Херсонської області на поточний ремонт житлового фонду та об`єктів комунальної власності громад, у тому числі придбання матеріалів, заміни вікон (дверей) та оплату інших супутніх заходів (послуг), пов`язаних з відновленням пошкодженого внаслідок бойових дій майна.

Також від Дніпропетровської обласної державної адміністрації на адресу суду надійшло клопотання про розгляд заяви в порядку письмового провадження.

Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 117 КАС України заява про забезпечення доказів розглядається в судовому засіданні в загальному порядку, визначеному цим Кодексом, з особливостями, встановленими цією статтею. Заява розглядається не пізніше п`яти днів з дня її надходження до суду. Заявник та інші особи, які можуть отримати статус учасників справи, повідомляються про дату, час і місце судового засідання, проте їх неявка не перешкоджає розгляду поданої заяви.

Усною ухвалою суду від 17.10.2024р. із занесенням до протоколу судового засідання, відповідно до ч.9 ст.205 КАС України, заяву призначено до розгляду у письмовому провадженні на підставі наявних в справі доказів.

Розглянувши подану заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку про відмову в задоволенні заяви про забезпечення доказів, з огляду на таке.

Відповідно до ч.1 статті 114 КАС України суд за заявою учасника справи або особи, яка може набути статусу позивача, має забезпечити докази, якщо є підстави припускати, що засіб доказування може бути втрачений або збирання чи подання відповідних доказів стане згодом неможливим або утрудненим.

Частиною 4 статті 117 КАСУ передбачено, що суд за клопотанням заявника може забезпечити докази без повідомлення інших осіб, які можуть отримати статус учасників справи:

1) у невідкладних випадках;

2) якщо неможливо встановити, хто є або стане такими особами;

3) якщо повідомлення іншої сторони може унеможливити або істотно ускладнити отримання відповідних доказів.

За результатами розгляду заяви про забезпечення доказів суд постановляє ухвалу про задоволення чи відмову у задоволенні заяви.

Заяву про забезпечення доказів відрізняє від звичайного клопотання про виклик свідка, витребування доказу чи призначення експертизи те, що у ній необхідно вказати на ті обставини, які свідчать про небезпеку того, що надання потрібних доказів може стати неможливим або ускладненим. Саме ці обставини зумовлюють необхідність забезпечення доказів, щоб вони все-таки змогли бути використані для з`ясування обставин у справі.

Аналізуючи наведені положення у зіставленні з вимогами заявника суд зазначає, що процесуальний механізм забезпечення доказів, зокрема шляхом їх витребування, призначений для того, щоб отримати/зберегти ті докази, щодо яких існують достатні підстави вважати, що з часом їх може бути безповоротно втрачено.

Тобто це не тільки спосіб здобути докази, які стосуються предмету доказування і мають значення/потрібні для вирішення справи, але насамперед спосіб одночасно запобігти їх ймовірній втраті у майбутньому. Щодо останнього, то ризик такої втрати повинен ґрунтуватися на об`єктивних фактах і тільки в сукупності усіх наведених умов суд може вжити заходів для забезпечення доказів.

Розглянувши заяву позивача про забезпечення доказів, суд не вбачає підстав для її задоволення, оскільки позивачем не наведено обставин та фактів, підтверджених належними доказами, які свідчать про існування очевидної небезпеки знищення, приховування доказів чи інших обставин, які свідчили б про можливе ускладнення або неможливість отримання таких доказів у майбутньому.

Також суд враховує, що 17.10.2024 року від Дніпропетровської обласної державної адміністрації на адресу суду надійшла заява разом із копією розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.08.2024 року №Р-346/0/3-24 Про затвердження Порядку використання у 2024 році субвенції з обласного бюджету до бюджетів територіальних громад Херсонської області на поточний ремонт житлового фонду та об`єктів комунальної власності громад, у тому числі придбання матеріалів, заміни вікон (дверей) та оплату інших супутніх заходів (послуг), пов`язаних з відновленням пошкодженого внаслідок бойових дій майна.

Крім того, слід зазначити про те, що суд не позбавлений можливості під час розгляду справи по суті витребувати вищевказані документи у відповідача/відповідачів для належного та повного розгляду справи.

Додатково суд звертає увагу заявника, що забезпечення доказів до подання позовної заяви здійснюється судом першої інстанції за місцезнаходженням засобу доказування або за місцем, де повинна бути вчинена відповідна процесуальна дія.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного суд вважає за необхідне у задоволенні заяви про забезпечення доказів відмовити.

При цьому суд вважає за необхідне направити ОСОБА_1 копію поданого до суду розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.08.2024 року №Р-346/0/3-24 Про затвердження Порядку використання у 2024 році субвенції з обласного бюджету до бюджетів територіальних громад Херсонської області на поточний ремонт житлового фонду та об`єктів комунальної власності громад, у тому числі придбання матеріалів, заміни вікон (дверей) та оплату інших супутніх заходів (послуг), пов`язаних з відновленням пошкодженого внаслідок бойових дій майна, оскільки заявник територіально перебуває за межами Дніпропетровської області, проте, на думку суду, повинна бути обізнана про наявність та зміст такого документа.

Керуючись статтями 114, 116, 117, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

У задоволенні заяви ОСОБА_1 про забезпечення доказів (до подання позовної заяви),- відмовити.

Направити ОСОБА_1 копію поданого до суду розпорядження голови обласної державної адміністрації від 20.08.2024 року №Р-346/0/3-24 Про затвердження Порядку використання у 2024 році субвенції з обласного бюджету до бюджетів територіальних громад Херсонської області на поточний ремонт житлового фонду та об`єктів комунальної власності громад, у тому числі придбання матеріалів, заміни вікон (дверей) та оплату інших супутніх заходів (послуг), пов`язаних з відновленням пошкодженого внаслідок бойових дій майна.

Ухвала суду набирає законної сили та може бути оскаржена до Третього апеляційного адміністративного суду в порядку та строки, передбачені статтями 256 та 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Звернути увагу учасників справи, що відповідно до частини 7 статті 18 Кодексу адміністративного судочинства України особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі, суд вручає будь-які документи у справах, в яких такі особи беруть участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення на офіційні електронні адреси таких осіб, що не позбавляє їх права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Повний текст ухвали складено та підписано 17.10.2024 року.

Суддя О.М. Неклеса

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122387912
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо публічної житлової політики

Судовий реєстр по справі —29зд-24/160

Ухвала від 13.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Неклеса Олена Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні