Ухвала
від 17.10.2024 по справі 200/5554/24
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

У Х В А Л А

17 жовтня 2024 року Справа №200/5554/24

Донецький окружний адміністративний суд у складі судді Куденкова К.О., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання ОСОБА_1 про розгляд справи за правилами загального позовного провадження і виклик свідків у справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Національної поліції в Донецькій області про визнання протиправними і скасування наказів і зобов`язання вчинити певні дії,

УСТАНОВИВ:

У серпні 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління Національної поліції в Донецькій області, в якому просить: - визнати противоправним і скасувати наказ № 373 о/с від 05.08.2024, та наказ № 1273 від 05.08.2023 якими звільнено зі служби в Національної поліції України на підставі п. 6 ч. 1 ст. 77 Закону України «Про Національну поліцію»; - зобов`язати поновити на посаді інспектора взводу № 2 роти № 1 батальйону поліції особливого призначення (стрелецького) Головного управління Національної поліції в Донецькій області, з 5 серпня 2024 року; - зобов`язати нарахувати і виплатити середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 05.08.2024 до моменту фактичного поновлення на посаді.

Ухвалою суду від 19 серпня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.

Позивач заявив клопотання про допит свідків, а саме: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 .

Головним управлінням Національної поліції в Донецькій області надано відповідь на відзив, в якому зазначено, що проведення службового розслідування проведено о з повним та об`єктивним з`ясуванням всіх обставин справи. Усі пояснення, що досліджені під час проведення службового розслідування, мають підписи кожного опитуваного, також мають надпис про те, що текст надруковано вірно з його слів та прочитано опитуваним. Зауважив, що позивач у своїх поясненнях взагалі не повідомляв про незадовільний стан його здоров`я членів комісії, або про те що він потребує термінового обстеження у медичному закладі, у зв`язку з чим твердження позивача щодо неможливості виконувати фізичні навантаження саме за станом здоров`я, та що він потребує кваліфікованої медичної допомоги наразі є перекручуванням фактів. Щодо виклику в якості зазначених осіб повідомив, що їх пояснення зафіксовано у письмовому вигляді, вони додані як до матеріалів службового розслідування, так і до матеріалів адміністративної справи. Зауважив, що пояснення ОСОБА_2 не можуть бути об`єктивними та неупередженими, оскільки останній був також звільнений з тих же підстав що і позивач, та, наразі, оскаржує своє звільнення у суді. Вважає позовні вимоги такими, що не підлягають задоволенню.

Вирішуючи клопотання про виклик свідків, суд враховує таке.

Згідно ст. 65 Кодексу адміністративного судочинства України як свідок в адміністративній справі судом може бути викликана будь-яка особа, якій відомі обставини, що належить з`ясувати у справі.

Відповідно достатті 72 Кодексу адміністративного судочинства Українидоказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Відповідно до частини першоїстатті 91 Кодексу адміністративного судочинства Українипоказаннями свідка є повідомлення про відомі йому обставини, які мають значення для справи.

Статтею 92 Кодексу адміністративного судочинства Українивстановлено, що виклик свідка здійснюється за заявою учасника справи. У заяві про виклик свідка зазначаються його ім`я, місце проживання (перебування) або місце роботи, обставини, які він може підтвердити.

При цьому, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні (частина першастатті 90 Кодексу адміністративного судочинства України).

Суд вважає, що заява позивача про виклик свідків є невмотивованою належним чином з обґрунтуванням наявності обставин, які можуть бути повідомлені лише даними свідками.

Крім того, у заяві про виклик свідків не доведено неможливості встановлення судом відповідних обставин на підставі поданих матеріалів та доказів. У цьому випадку суд звертає увагу, що в матеріалах адміністративної справи наявні письмові пояснення зазначених осіб, що відібрані під час проведення службового розслідування, та з урахуванням яких складено висновок службового розслідування.

Щодо виклику в якості свідка ОСОБА_2 , з урахуванням повідомлених відповідачем обставин, суд встановив таке.

У Донецькому окружному адміністративному суді перебуває адміністративна справа № 200/5684/24 ОСОБА_2 за позовом до Головного управління Національної поліції в Донецькій області про визнання протиправними та скасування наказів Головного управління Національної поліції в Донецькій області від 08.05.2024 №374 о/с та від 05.08.2023 №1274; зобов`язання поновити ОСОБА_2 на посаді інспектора взводу № 1 роти № 1 батальйону поліції особливого призначення (стрілецького) Головного управління Національної поліції в Донецькій області з 05 серпня 2024 року; зобов`язання нарахувати та виплатити середній заробіток за час вимушеного прогулу за період з 05.08.2024 до моменту фактичного поновлення на посаді. У позові повідомлено про аналогічні обставини за яких відбулося звільнення: перебування на навчальних зборах у складі батальйону поліції особливого призначення (стрілецького) Головного управління Національної поліції в Донецькій області, погіршення здоров`я під час фізичної підготовки, неможливість виконувати фізичні вправи, тощо.

Кодексом адміністративного судочинства України не встановлені окремі вимоги до свідка. Разом з цим, суд звертає увагу, що не можуть бути залучені як свідки особи, щодо неупередженості яких є сумніви.

Ураховуючи викладене, суд дійшов висновку, що заява позивача про виклик свідків є необґрунтованою та не підлягає задоволенню.

Також позивачем подано клопотання про розгляд позовної заяви за правилами загального позовного провадження, яке вмотивовано необхідністю проведення судового засідання з метою допиту свідків.

Вирішуючи клопотання по суті, суд зазначає таке.

Ця адміністративна справа згідно частини шостої статті 12 Кодексу адміністративного судочинства України відноситься до справ незначної складності.

Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.

Водночас пунктом 2 ч. 6 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що суд може відмовити в задоволенні клопотання сторони про розгляд справи в судовому засіданні з повідомленням сторін, якщо характер спірних правовідносин та предмет доказування у справі незначної складності не вимагають проведення судового засідання з повідомленням сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Верховний Суд у постанові від 26 травня 2022 року у справі № 640/594/20 зазначив, що в порядку спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності (частина шоста статті 12 КАС), а також інші адміністративні справи, щодо яких процесуальний закон не містить імперативних норм про їхній розгляд за правилами загального позовного провадження (частина четверта статті 12 КАС) або ж про заборону розглядати їх за правилами спрощеного позовного провадження (частина четверта статті 257 КАС); якщо справа не належить до справ незначної складності у розумінні частини шостої статті 12 КАС, це не забороняє її розгляд за правилами спрощеного позовного провадження, як і не вимагає, щоб такий розгляд відбувався за виключно за правилами загального позовного провадження (крім випадків, передбачених у частині четвертій статті 257 КАС); за відсутності імперативних вимог до порядку розгляду справи (спрощеного або загального) презюмується, що суд розглядає (усі) адміністративні справи за правилами спрощеного позовного провадження; водночас, з урахуванням вимог, встановлених у частині третій статті 257 КАС, суд може прийняти рішення про розгляд певної справи (яку дозволено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження) за правилами загального позовного провадження.

Суд зазначає, що клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження обумовлено необхідністю допиту свідків у судовому засіданні, у зв`язку з чим також заявив клопотання про допит свідків.

Разом з цим, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення заяви про виклик свідків.

Суд вважає, що характер спірних правовідносин не вимагає проведення судового засідання з повідомленням (викликом) сторін для повного та всебічного встановлення обставин справи.

Ураховуючи викладене, клопотання про розгляд справи за правилами загального позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. ст. 12, 92, 243, 248, 256, 257, 260, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Відмовити в задоволенні клопотання ОСОБА_1 про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.

Відмовити в задоволенні клопотання ОСОБА_1 про виклик свідків.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання і оскарженню не підлягає.

Суддя К.О. Куденков

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122388017
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —200/5554/24

Постанова від 06.02.2025

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 13.12.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Ухвала від 26.11.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гаврищук Тетяна Григорівна

Рішення від 18.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

Ухвала від 19.08.2024

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Куденков К.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні