Справа № 560/11804/24
РІШЕННЯ
іменем України
17 жовтня 2024 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Михайлова О.О. розглянувши адміністративну справу за позовом Комунального закладу загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Приватне підприємство "БУД ЕЛІТ МОНТАЖ" до Західного офісу Державної аудиторської служби України , Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області про визнання протиправним та скасування висновку,
ВСТАНОВИВ:
Комунальний заклад загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» звернувся в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовною заявою до Західного офісу Державної аудиторської служби України, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області, про визнання протиправним та скасування висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області про результати моніторингу закупівлі робіт (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) «Капітальний ремонт з утеплення будівлі Комунального закладу загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» на виконання заходів з енергозбереження та з метою підготовки до проведення опалювального сезону (в тому числі виготовлення проєктно-кошторисної документації)», оголошення UА-2024-04-22-002750-а.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що оскаржуваний висновком про результати моніторингу закупівлі, згідно оголошення UА-2024-04-22-002750-а прийнятий з порушенням та не у відповідності до вимог чинного законодавства, є протиправним та підлягає скасуванню.
Ухвалою суду від 16.08.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін та залучено до участі у справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Приватне підприємство "БУД ЕЛІТ МОНТАЖ".
Представник Західного офісу Державної аудиторської служби України 28.08.2024 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить у задоволенні позову відмовити. Зазначає, що у позовній заяві відсутнє підтверджене належними та допустимими доказами обґрунтування, які саме права та інтереси позивача порушені Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області при прийнятті Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UА-2024-04-22-002750-а, у який спосіб таке порушення відбулося та яким чином воно негативно позначилось на правах позивача.
Вказує, що підставою для проведення моніторингу закупівлі за унікальним номером UА-2024-04- 22-002750-а, відповідно до пункту 4 частини другої статті 8 Закону №922, стали виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Зазначає, що Закон №922 не вимагає від органу державного фінансового контролю зазначати ознаки виявленого порушення у сфері публічних закупівель та здійснювати посилання на зазначену інформацію (найменування та реквізити документів), про що помилково стверджує позивач.
Вважає, що хибною є думка позивача, що висновок повинен містити відомості з приводу виявлених ознак порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які стали підставою для здійснення моніторингу.
Вказує, що моніторингом встановлено, що відповідно до протоколу уповноваженої особи від 23.05.2024 № 10-А, Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, та оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції.
Зазначає, що позивач, в порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» у складі його тендерної пропозиції, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі його тендерної пропозиції та як наслідок, в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону №922, зокрема щодо об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Зазначає, що Висновок відповідає вимогам, які встановлені частиною сьомою статті 8 Закону №922 та Порядком №552, а твердження позивача про порушення Управлінням, на його думку, частини третьої статті 8 Закону №922, є помилковим.
Представник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області 28.08.2024 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому з мотивів, що аналогічні тим, які викладені у відзиві Західного офісу Державної аудиторської служби України 28.08.2024 просить у задоволенні позову відмовити.
Від третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача Приватного підприємства "БУД ЕЛІТ МОНТАЖ" 22.08.2024 та 03.09.2024 надійшли пояснення щодо позову у яких просить визнати протиправним та скасувати висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області про результати моніторингу закупівлі робіт (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) «Капітальний ремонт з утеплення будівлі Комунального закладу загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» на виконання заходів з енергозбереження та з метою підготовки до проведення опалювального сезону (в тому числі виготовлення проєктно-кошторисної документації)», оголошення UА-2024-04-22-002750-а. Зазначає, що приймаючи Висновок, відповідач діяв не обґрунтовано.
Представником позивача 03.09.2024 подано відповідь на відзив, у якій з твердженнями, викладеними у відзивах на позовну заяву не погоджується, вважає їх необґрунтованими, просить позов задовольнити в повному обсязі.
Від представників Західного офісу Державної аудиторської служби України та Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області 05.09.2024 надійшли заперечення на відповідь на відзив, у яких з твердженнями, викладеними у відповіді на відзив не погоджуються, просять у задоволенні позову Комунального закладу загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» відмовити.
Суд встановив такі обставини справи.
Комунальним закладом загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» в електронній системі закупівель «PROZORRO» проведено відкриті торги на закупівлю робіт (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) «Капітальний ремонт з утеплення будівлі Комунального закладу загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» на виконання заходів з енергозбереження та з метою підготовки до проведення опалювального сезону (в тому числі виготовлення проєктно-кошторисної документації)», оголошення UA-2024-04-22-002750-a.
Відповідно до реєстру отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі прийняли 2 учасники: ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» та ПП «БУД ЕЛІТ МОНТАЖ».
Найбільш економічно вигідною за результатами електронного аукціону була тендерна пропозиція ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС».
Тендерна пропозиція ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» відхилена на підставі абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей, а саме тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
За результатами процедури закупівлі 11 червня 2024 року між Позивачем та ПП «БУД ЕЛІТ МОНТАЖ» укладено договір про закупівлю робіт №29.
Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області здійснено моніторинг закупівлі робіт (код ДК 021:2015: 45453000-7 - Капітальний ремонт і реставрація) «Капітальний ремонт з утеплення будівлі Комунального закладу загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» на виконання заходів з енергозбереження та з метою підготовки до проведення опалювального сезону (в тому числі виготовлення проєктно-кошторисної документації)», оголошення UА-2024-04-22-002750-а.
Відповідно до наказу Управління від 15.07.2024 № 52-з «Про початок моніторингу процедур закупівель», відділом контролю у сфері закупівель розпочато проведення моніторингу закупівлі за унікальним номером UА-2024-04-22-002750-а, здійсненої позивачем.
У додатку до цього наказу у графі «Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі» міститься опис підстави для здійснення моніторингу процедури закупівлі за номером UА-2024-04-22-002750-а - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдені в електронній системі закупівель.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Prozorro, повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі Управлінням оприлюднено 15.07.2024, вищевказаний наказ - 15.07.2024 об 14:10.
Рішення про початок моніторингу зазначеної процедури закупівлі оприлюднено 15.07.2024, а Висновок опублікований 30.07.2024.
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі 30.07.2024.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, дотримання порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178, внесення змін до тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладення договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації, документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2024 рік Комунального закладу загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради», оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документації із змінами, затверджену рішенням уповноваженої особи протоколом від 22.04.2024 №6-а зі змінами, протокол розкриття тендерних пропозицій від 08.05.2024, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ФАСАД АЛЬЯНС" та приватного підприємства "БУД ЕЛІТ МОНТАЖ", протоколи уповноваженої особи Замовника від 15.05.2024 №9-а та від 23.05.2024 №10-а, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю від 29.05.2024, договір про закупівлю робіт від 11.06.2024 №29, пояснення (інформацію, документи) від 22.07.2024, надані Замовником через електронний кабінет Держаудитслужби в електронній системі закупівель.
Моніторингом встановлено, що відповідно до протоколу уповноваженої особи від 23.05.2024 № 10-А, Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей, та оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції.
Зазначено, що в порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» у складі його тендерної пропозиції, чим не надав можливість учаснику ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі його тендерної пропозиції та як наслідок, в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону №922, зокрема щодо об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області зобов`язало позивача здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом розірвання Договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України. Протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.».
Позивач вважає висновок Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області про результати моніторингу закупівлі робіт протиправним, тому звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні" від 26 січня 1993 року № 2939-XII (далі - Закон № 2939-XII) здійснення державного фінансового контролю забезпечує центральний орган виконавчої влади, уповноважений Кабінетом Міністрів України на реалізацію державної політики у сфері державного фінансового контролю (далі - орган державного фінансового контролю).
Згідно з ч. 1 ст. 5 Закону № 2939-XII контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України "Про публічні закупівлі", проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування.
Порядок та підстави проведення органом державного фінансового контролю перевірок закупівель встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до ч. 1 ст. 8 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (далі - Закон № 922-VIII) моніторинг процедури закупівлі здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю).
Частиною 6 статті 8 Закону № 922-VIII визначено, що за результатами моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю складає та підписує висновок про результати моніторингу процедури закупівлі (далі - висновок), що затверджується керівником органу державного фінансового контролю або його заступником. Такий висновок підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель протягом трьох робочих днів з дня його складання.
Згідно з ч. 7 ст. 8 Закону № 922-VIII, у висновку обов`язково зазначаються:
1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, щодо якого здійснювався моніторинг процедури закупівлі;
2) назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися щодо кожного лота) та назви відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за наявності) та його очікувана вартість;
3) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю у разі застосування переговорної процедури закупівлі;
4) опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі;
5) зобов`язання щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
У висновку може зазначатися додаткова інформація, визначена органом державного фінансового контролю.
Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі не виявлено порушень законодавства у сфері публічних закупівель, у висновку зазначається інформація про відсутність порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель.
Якщо під час моніторингу, за результатами якого виявлено ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель, було відмінено тендер чи визнано його таким, що не відбувся, орган державного фінансового контролю зазначає опис порушення без зобов`язання щодо усунення такого порушення.
Якщо за результатами моніторингу процедури закупівлі виявлено ознаки порушення законодавства, вжиття заходів щодо яких не належить до компетенції органу державного фінансового контролю, про це письмово повідомляються відповідні державні органи.
Порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування встановлюють Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі - Особливості).
Моніторингом встановлено, що найбільш економічно вигідною визначено пропозицію учасника ТОВ "ФАСАД АЛЬЯНС" з остаточною пропозицією 6 724 999,99 гривень.
Однак, відповідно до протоколу уповноваженої особи від 23.05.2024 № 10-А, Замовником прийнято рішення про відхилення тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «ФАСАД АЛЬЯНС» на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей, та оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію про відхилення тендерної пропозиції.
Разом з тим, згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 4 Особливостей, Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
При цьому, відповідно до пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, Особливості містять розширену можливість для виправлення невідповідностей, що дозволяє учаснику, у пропозиції якого наявні такі невідповідності, виправити їх для збереження найбільш економічно вигідної пропозиції для замовника.
Поряд з цим, Особливостями встановлено вичерпний перелік підстав для відхилення замовником пропозицій.
Так, відповідно до пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
1) учасник процедури закупівлі:
підпадає під підстави, встановлені пунктом 47 цих особливостей;
зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей;
не надав забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей;
не надав обґрунтування аномально низької ціни тендерної пропозиції протягом строку, визначеного абзацом першим частини чотирнадцятої статті 29 Закону/абзацом дев`ятим пункту 37 цих особливостей;
визначив конфіденційною інформацію, що не може бути визначена як конфіденційна відповідно до вимог пункту 40 цих особливостей;
є громадянином Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах); юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран; юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків (далі - активи), якої є Російська Федерація/Республіка Білорусь/Ісламська Республіка Іран, громадянин Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (крім того, що проживає на території України на законних підставах), або юридичною особою, утвореною та зареєстрованою відповідно до законодавства Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран, крім випадків, коли активи в установленому законодавством порядку передані в управління АРМА; або пропонує в тендерній пропозиції товари походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь/Ісламської Республіки Іран (за винятком товарів походженням з Російської Федерації/Республіки Білорусь, необхідних для ремонту та обслуговування товарів, придбаних до набрання чинності постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України Про публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (Офіційний вісник України, 2022 р., № 84, ст. 5176).
Таким чином, виходячи зі змісту Особливостей, у разі якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, які були надані учасником процедури закупівлі і при цьому їх виправлення не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі (найменування товару, марки, моделі тощо), замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Таким чином, суд погоджується з відповідачами, що позивач, в порушення пункту 43 Особливостей не розмістив в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником ТОВ "ФАСАД АЛЬЯНС" у складі його тендерної пропозиції, чим не надав можливість учаснику ТОВ "ФАСАД АЛЬЯНС" усунути такі невідповідності в інформації та/або документах у складі його тендерної пропозиції та як наслідок, в порушення вимог абзацу другого підпункту 2 пункту 44 Особливостей Замовник безпідставно відхилив тендерну пропозицію ТОВ "ФАСАД АЛЬЯНС" та не дотримався принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону, зокрема щодо об`єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Частинами першою, другою статті 9 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості; суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Відповідно до положень частин першої та другої статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У цій справі, заперечуючи проти позову, відповідачами доведено правомірність оскаржуваного висновку, а позивачем не спростовано правомірність прийняття оскаржуваного висновку, а отже позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Оскільки суд відмовив у задоволенні позовних вимог в повному обсязі, то підстави для розподілу судових витрати згідно статті 139 КАС України відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову Комунального закладу загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Комунальний заклад загальної середньої освіти «Початкова школа №4 Хмельницької міської ради» (вул. Тернопільська, буд. 14/2, м. Хмельницький, Хмельницький р-н, Хмельницька обл., 29018 , код ЄДРПОУ - 36326207) Відповідачі:Західний офіс Державної аудиторської служби України (вул. Костюшка, 8, м.Львів, 79000 , код ЄДРПОУ - 40479801) Управління Західного офісу Держаудитслужби в Хмельницькій області (пров. 2-й Кам`янецький, 19/1, м. Хмельницький, Хмельницька область, 29013 , код ЄДРПОУ - 40913645) Третя особа:Приватне підприємство "БУД ЕЛІТ МОНТАЖ" (вул. Курчатова, буд 6/2А, офіс 9, м. Хмельницький, Хмельницький район, Хмельницька область, 29025 , код ЄДРПОУ - 42888642)
Головуючий суддя О.О. Михайлов
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122396545 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо бюджетної системи та бюджетного процесу; державного боргу |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Михайлов О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні