УХВАЛА
про залишення позовної заяви без руху
16 жовтня 2024 року справа № 580/10048/24
м. Черкаси
Cуддя Черкаського окружного адміністративного суду Янківська В.П., розглянувши матеріали позовної заяви товариства з обмеженою відповідальністю «Сантехбудконструкція» до Головного управління ДПС у Черкаській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
встановив:
11 жовтня 2024 року до Черкаського окружного адміністративного суду звернулося товариство з обмеженою відповідальністю «Сантехбудконструкція» до Головного управління ДПС у Черкаській області, в якій просить:
1) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДГІС у Черкаській області № 4470/23-00-07-03-01 форми «Р» від 12.04.2024 року;
2) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Черкаській області № 4483/23-00-07-03-01 форми «Р» від 12.04.2024 року;
3) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Черкаській області № 4490/23-00-07-03-01 форми «Р» від 12.04.2024 року;
4) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Черкаській області № 4485/23-00-07-03-01 форми «ПН» від 12.04.2024 року;
5) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Черкаській області №4492/23-00-07-03-01 форми «ПС» від 12.04.2024 року;
6) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Черкаській області № 4472/23-00-07-03-01 форми «П» від 12.04.2024 року;
7) визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення Головного управління ДПС у Черкаській області № 4487/23-00-07-03-01 форми «В4» від 12.04.2024 року.
Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу.
Подана позивачем позовна заява не відповідає вимогам ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України і підлягає залишенню без руху з огляду на таке.
Так, згідно з частиною 3 статті 161 Кодексу адміністративного судочинства України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України «Про судовий збір» від 08.07.2011 № 3674-VI (далі Закон України № 3674-VI).
Стаття 2 вказаного Закону передбачає, що платники судового збору - громадяни України, іноземці, особи без громадянства, підприємства, установи, організації, інші юридичні особи (у тому числі іноземні) та фізичні особи - підприємці, які звертаються до суду чи стосовно яких ухвалене судове рішення, передбачене цим Законом.
Частиною 2 статті 4 Закону України № 3674-VI визначено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову:
майнового характеру, який подано юридичною особою, ставки судового збору встановлюються у такому розмірі: 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» від 09.11.2023 № 3460-IX установлено у 2024 році прожитковий мінімум для працездатних осіб на одну особу в розрахунку на місяць: з 1 січня 3 028 грн.
Відповідно до сталої судової практики в адміністративних судах, звернення до суду з вимогами про скасування рішення відповідача суб`єкта владних повноважень, безпосереднім наслідком яких є зміна складу майна позивача, є майновими, а оскарження рішень суб`єктів владних повноважень, які спонукають до вчинення певних дій, не пов`язаних зі сплатою коштів, є немайновими.
Вказане підтверджується Верховним Судом від 30.10.2018 року у справі №826/4741/17.
За висновками Верховного Суду у постанові від 02 грудня 2020 року у справі №905/105/20 і в ухвалі від 16 квітня 2021 року у справі №160/10134/19, майновий позов (позовна вимога майнового характеру) це вимога про захист права або інтересу, об`єктом якої є благо, що підлягає грошовій оцінці. Будь-який майновий спір має ціну. Різновидами майнових спорів є, зокрема, спори, пов`язані з підтвердженням прав на майно та грошові суми, на володіння майном і будь-які форми його використання.
До позовних заяв немайнового характеру належать вимоги, які не підлягають вартісній оцінці. Під немайновим позовом слід розуміти вимогу про захист права або інтересу, об`єктом якої є благо, що не піддається грошовій оцінці.
Суддя зазначає, що оскільки кожне таке рішення є окремим предметом спору, то судовий збір у такому випадку не може бути меншим ніж його мінімальний розмір, передбачений Законом України «Про судовий збір» за подання позову майнового характеру, у зв`язку з чим фактично позивач повинен сплатити судовий збір не від загальної суми усіх рішень, обрахованої шляхом простого складання сум, а за кожне рішення окремо.
Відповідна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 13.04.2022 у справі №280/2266/21.
Оскільки адміністративний позов містить сім вимог майнового характеру, за їх подання має бути сплачений судовий збір в загальній сумі 113131,41 грн, а саме за визнання протиправним та скасування:
1) податкового повідомлення рішення № 4470/23-00-07-03-01 форми «Р» від 12.04.2024 - 30280,00 грн судового збору (14048525 грн х 1,5 % ціни позову (але не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб);
2) податкового повідомлення рішення № 4483/23-00-07-03-01 форми «Р» від 12.04.2024 - 30280,00 грн судового збору (14568039 грн х 1,5 % ціни позову (але не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб);
3) податкового повідомлення рішення № 4490/23-00-07-03-01 форми «Р» від 12.04.2024 - 3028 грн судового збору (187956 грн х 1,5 % ціни позову);
4) податкового повідомлення рішення № 4485/23-00-07-03-01 форми «ПН» від 12.04.2024 - 30280,00 грн судового збору (6682549,22 грн х 1,5 % ціни позову (але не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб);
5) податкового повідомлення рішення №4492/23-00-07-03-01 форми «ПС» від 12.04.2024 - 3028 грн судового збору (60180 грн х 1,5 % ціни позову);
6) податкового повідомлення рішення № 4472/23-00-07-03-01 форми «П» від 12.04.2024 13207,41 грн судового збору (880494 грн х 1,5 % ціни позову);
7) податкового повідомлення рішення № 4487/23-00-07-03-01 форми «В4» від 12.04.2024 - 3028 грн судового збору 128798 грн х 1,5 % ціни позову (але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
З огляду на викладене вище, позивачу належить сплатити судовий збір у сумі 113131,41 грн.
Враховуючи викладене, суддя дійшов висновку, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених ст. 161 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно з частиною 1 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п?яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 132, 160-161, 169 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,
ухвалив:
Позовну заяву залишити без руху.
Надати позивачу десять днів з дня, наступного за днем отримання ухвали про залишення позовної заяви без руху, для усунення недоліків зазначених у мотивувальній частині даної ухвали.
Копію ухвали направити позивачеві.
Роз`яснити позивачеві, що у разі невиконання вимог ухвали позовна заява підлягає поверненню.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Валентина ЯНКІВСЬКА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122396735 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них податку на додану вартість (крім бюджетного відшкодування з податку на додану вартість, податку на додану вартість із ввезених на митну територію України товарів (продукції), зупинення реєстрації податкових накладних) |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Валентина ЯНКІВСЬКА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні