ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 жовтня 2024 року м. Чернігів Справа № 620/8084/24
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого суддіКлопота С.Л,
за участю секретаряШевченко А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Військової частини НОМЕР_1 про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
У С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Військової частини НОМЕР_1 та просить наступне.
1. Визнати протиправними дії військової частини НОМЕР_1 , що полягають у не застосуванні пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 № 704, пункту 1 Примітки Додатку 1 та Примітки Додатку 14 до постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 № 704 при обчислення та виплаті ОСОБА_2 посадового окладу та окладу за військовим званням за період з 19.01.2020 по 14.06.2022 включно, а саме: не визначення розміру посадового окладу та окладу за військове звання шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня відповідного календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 14 вказаної постанови та як наслідок недоплати ОСОБА_2 грошового забезпечення на загальну суму 227638,35 грн. (двісті двадцять сім тисяч шістсот тридцять вісім гривень, 35 копійок).
2. Зобов`язати військову частину НОМЕР_1 здійснити ОСОБА_1 перерахунок грошового забезпечення, грошової допомоги для оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за 2020, 2021, 2022 та 2023 роки відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» з урахуванням пункту 1 Примітки Додатку 1 та Примітки Додатку 14 цієї постанови, а також з урахуванням посадового окладу та окладу за військовим званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» станом на 01.01.2020, Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» станом на 01.01.2021, Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» станом на 01.01.2022 та Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» станом на 01.01.2023 у відповідні роки (2020, 2021, 2022 та 2023 роки), на відповідний тарифний коефіцієнт, та провести їх виплату з урахуванням раніше виплачених сум.
Свої вимоги обґрунтовує тим, що не застосування пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 № 704, пункту 1 Примітки Додатку 1 та Примітки Додатку 14 до постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 № 704 при обчислення та виплаті ОСОБА_2 посадового окладу та окладу за військовим званням за період з 19.01.2020 по 14.06.2022 включно, а саме: не визначення розміру посадового окладу та окладу за військове звання шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня відповідного календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 14 вказаної постанови та як наслідок недоплати ОСОБА_2 грошового забезпечення на загальну суму 227638,35 грн. (двісті двадцять сім тисяч шістсот тридцять вісім гривень, 35 копійок), є протиправним та порушує його права і соціальні гарантії.
Від позивача до суду надійшла заява, в якій він просить розглядати справу без участі його представника.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином. Причини неявки суду не повідомив.
За таких обставин суд вважає за можливе розглянути справу у відсутності сторін за наявними в матеріалах справи доказами.
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до ч.4 ст.229 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювалося.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
ОСОБА_1 (далі - Позивач), проходив військову службу у військовій частині НОМЕР_1 .
Наказом командира військової частини НОМЕР_1 від 17.05.2023 № 132 (по стройовій частині) підполковника ОСОБА_1 виключено зі списків особового складу та знято з усіх видів забезпечення.
Виходячи з відомостей, які були надані військовою частиною НОМЕР_1 (далі - Відповідач), а саме відповіді на адвокатський запит від 05.04.2024 № 1212 вбачається, що Відповідач у період з 19.01.2020 по 20.05.2023, невірно встановив ОСОБА_1 розмір посадового окладу та окладу за військове звання, що призвело до виплати йому усіх видів грошового забезпечення в меншому розмірі на суму 227638,35 грн. (двісті двадцять сім тисяч шістсот тридцять вісім гривень, 35 копійок).
Не погодившись з цим, позивач звернувся до суду з позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазнчає наступне.
Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 43 Конституції України визначено, що кожен має право, зокрема, на заробітну плату, не нижчу від визначеною законом. Право на своєчасне одержання винагороду за працю захищається законом.
Згідно частини 1 ст. 2 Закону України Про військовий обов`язок і військову службу від 25.03.1992 № 2232-ХІІ військовою службою є державна служба особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України, пов`язана із захистом Вітчизни. У зв`язку з особливим характером військової служби військовослужбовцям надаються передбачені законом пільги, гарантії та компенсації.
Військова служби є особливим видом публічної служби, тому її проходження передбачає особливе регулювання праці військовослужбовців, а саме межі реалізації ними своїх трудових прав у зв`язку з специфікою їх правового статусу, відносини щодо звільнення та проходження військової служби врегульовані як загальним законодавством України про працю, так і спеціальним законодавством. При цьому, пріоритетними є норми спеціального законодавства, а норми трудового законодавства підлягають застосуванню лише у випадках, якщо спеціальними нормами не врегульовано спірних відносин, та коли про можливість такого застосування прямо зазначено у спеціальному законі.
Так, частинами 1-4 ст. 9 Закону України від 20.12.1991 № 2011-ХІІ Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей (далі - Закон № 2011-ХІІ) встановлено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.
Приписами ч. 4 статті 9 закону № 2011-XII визначено, що грошове забезпечення виплачується у розмірах, що встановлюються Кабінетом Міністрів України, та повинно забезпечувати достатні матеріальні умови для комплектування Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань та правоохоронних органів кваліфікованим особовим складом, враховувати характер, умови служби, стимулювати досягнення високих результатів у службовій діяльності.
На виконання статті 9 закону № 2011-XII пунктом 2 постанови Кабінету Міністри України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» (далі - постанова № 704) установлено, що грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Відповідно до п. 10 постанови № 704 ця постанова набирає чинності з 1 березня 2018 року.
Пунктом 1 постанови № 704 затверджено тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів посадових окладів військовослужбовців з числа осіб рядового, прапорщицького і старшинського складу, офіцерського складу (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу згідно з додатком 1; схему тарифних коефіцієнтів за військовим (спеціальним) званням військовослужбовців (крім військовослужбовців строкової військової служби), осіб рядового і начальницького складу згідно з додатком 14.
При цьому згідно п. 4 постанови № 704 установлено, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січні календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12,13, 14.
З 01.03.2018 року відповідач, при визначенні позивачу розмірів посадового окладу та окладу за військове звання, керувався приписами пункту 1 Примітки до Додатку 1 та Примітки до Додатку 14 до Постанови № 704, але вибірково - тільки в частині округлення розмірів обчислених окладів.
Пункт 4 Постанови № 704 в первинній редакції, в редакції після внесення змін та в поточній редакції не передбачав та не передбачає округлення обчислених посадових окладів та окладів за військове звання.
Так, в первинній редакції пункт 4 Постанови № 704 визначав установити, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними ; званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1,12,13,14.
В редакції зі змінами, внесеними Постановою № 103, пункт 4 Постанови № 704 визначав установити, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2018 р., на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14.
Тобто, ані первинна редакція пункту 4 Постанови № 704, ані редакція зі змінами, не передбачають округлення розміру посадових окладів та окладів за військове звання.
Водночас таке округлення посадових окладів та окладів за військове звання передбачено саме Примітками до Додатків 1, 14 до Постанови № 704.
Зокрема, згідно пункту 1 Примітки Додатку 1 до Постанови № 704 встановлено посадові оклади за розрядами тарифної сітки визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт. У разі коли посадовий оклад визначений у гривнях з копійками, цифри до 4,99 відкидаються, від 5 і вище - заокруглюються до десяти гривень.
Аналогічно, згідно Примітки Додатку 14 до Постанови № 704 визначено оклади за військовим (спеціальним) званням визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт. У разі коли розмір окладу визначений у гривнях з копійками, цифри до 4,99 відкидаються, від 5 і вище - заокруглюються до десяти гривень.
При цьому з 01.03.2018 року відповідач встановив ОСОБА_1 розмір посадового окладу та розмір окладу за військове звання округливши їх значення до 10 грн., як того вимагає пункт 1 Примітки Додатку 1 та Примітка Додатку 14 до Постанови № 704.
Отже, відповідачу з 01.03.2018 року достовірно відомо про існування приписів пункту 1 Примітки Додатку 1 та Примітки Додатку 14 до Постанови № 704. Але відповідач, обмежуючи права ОСОБА_1 , застосував зазначені вище нормативно-правові акти вибірково, чим прямо порушив, зокрема, вимоги статті 19 Конституції України.
Щодо зазначених вище зміни до п. 4 Постанови № 704 внесені пунктом 6 постанови Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб» (далі - Постанова № 103).
Так, в пункті 6 Постанови № 103 зазначено: «Внести зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що додаються.»
У постанові Кабінету Міністрів України від 30 серпня 2017 р. № 704 Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб (Офіційний вісник України, 2017 р., № 77, ст. 2374; 2018 р., № 4, ст. 165):
1) пункт 4 викласти в такій редакції: «4. Установити, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2018 р., на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14.».
Водночас постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29 січня 2020 року за справою № 826/6453/18 визнано протиправним та скасовано п. 6 постанови Кабінету Міністрів України від 21.02.2018№ 103 «Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб».
Тобто з 29.01.2020 та на сьогоднішній день пункт 4 Постанови № 704 діє в попередній редакції:
На дату виключення зі списків особового складу військової частини встановлено посадовий оклад за 38 тарифним розрядом (тарифний коефіцієнт 4,00) обчислений відповідачем в розмірі 7050,00 грн., що підтверджено картками особового рахунку військовослужбовця за 2020-2023 роки (копії карток були додані до відповіді на адвокатський запит від 25.03.2024 № 180/К).
Згідно пункту 1 Примітки додатку 1 до постанови № 704 Посадові оклади за розрядами тарифної сітки визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт. У разі коли посадовий оклад визначений у гривнях з копійками, цифри до 4,99 відкидаються, від 5 і вище - заокруглюються до десяти гривень.
Так, згідно додатку 1 до постанови № 704, для посадового окладу з 38 тарифним розрядом визначений тарифний коефіцієнт 4,00.
Отже для визначення розміру посадового окладу за 38 тарифним розрядом необхідно помножити розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на тарифний коефіцієнт 4,00.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» від № 294-ІХ встановлено у 2020 році прожитковий мінімум для працездатних осіб на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2020 року для працездатних осіб - 2102 гривні.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» від № 1082- ІХ встановлено у 2021 році прожитковий мінімум для працездатних осіб на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2021 року для працездатних осіб - 2270 гривні.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» від № 1928- ІХ встановлено у 2022 році прожитковий мінімум для працездатних осіб на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2022 року для працездатних осіб - 2481 гривні.
Статтею 7 Закону України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» від № 2710встановлено у 2023 році прожитковий мінімум для працездатних осіб на одну особу в розрахунку на місяць у розмірі з 1 січня 2023 року для працездатних осіб - 2684 гривні.
Отже з 29.01.2020 по 31.12.2020 посадовий оклад ОСОБА_1 за 24 тарифним розрядом має бути визначений шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2020 року 2102 грн. на тарифний коефіцієнт 2,88.
З 01.01.2021 по 31.12.2021 посадовий оклад ОСОБА_1 за 24 тарифним розрядом має бути визначений шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2021 року 2270 грн. на тарифний коефіцієнт 2,88.
З 01.05.2022 по 31.12.2022 посадовий оклад ОСОБА_1 за 13 тарифним розрядом має бути визначений шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2022 року 2481 грн. на тарифний коефіцієнт 2,00.
З 01.01.2023 по 17.05.2023 посадовий оклад ОСОБА_1 за 13 тарифним розрядом має бути визначений шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2023 року 2684 грн. на тарифний коефіцієнт 2,00.
У разі коли посадовий оклад визначений у гривнях з копійками, цифри до 4,99 відкидаються, від 5 і вище - заокруглюються до десяти гривень.
Крім цього, в період з 29.01.2020 по 17.05.2023 включно, ОСОБА_1 мав військове звання «підполковник». Відповідачем ОСОБА_1 було встановлено оклад за військовим званням за період з 29.01.2020 по 17.05.2023 в розмірі 1410,00 грн. на місяць.
Згідно Примітки Додатку 14 до постанови № 704 оклади за військовим (спеціальним) званням визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт. У разі коли розмір окладу визначений у гривнях з копійками, цифри до 4,99 відкидаються, від 5 і вище - заокруглюються до десяти гривень.
Так, згідно додатку 14 до постанови № 704, для військового звання «підполковник» визначений тарифний коефіцієнт 0,8.
Для визначення розміру окладу за військовим званням «підполковник» необхідно помножити розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб встановленого законом на 1 січня календарного року, на тарифний коефіцієнт 0,8.
Отже розмір окладу за військове звання ОСОБА_1 має бути визначений шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
У разі коли розмір окладу визначений у гривнях з копійками, цифри до 4,99 відкидаються, від 5 і вище - заокруглюються до десяти гривень.
Зазначене призвело до виплати ОСОБА_1 грошового забезпечення та додаткових видів грошового забезпечення (грошової допомоги для оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань), які обчислюються виходячи із розміру посадового окладу та окладу за військове звання, у меншому розмірі.
Поряд з цим, частиною 3 пункту 5 постанови № 704 надано право керівникам державних органів у межах асигнувань, що виділяються на їх утримання, надавати один раз на рік військовослужбовцям (крім військовослужбовців строкової військової служби), особам рядового і начальницького складу матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань у розмірі, що не перевищує їх місячного грошового забезпечення, та допомогу для оздоровлення в розмірі місячного грошового забезпечення.
Відповідачем ОСОБА_1 щорічно, раз на рік, виплачувалась грошова допомога для оздоровлення, в розмірі місячного грошового забезпечення, розмір якого обчислений виходячи із розміру посадового окладу з 29.01.2020 по 31.01.2022 - 7050 грн. та з 01.05.2022 по 17.05.2023 - 3520 грн. на місяць, та розміру окладу за військове звання на місяць з 29.01.2020 по 17.05.2023 - 1410 грн. на місяць.
Відповідно до карток особового рахунку військовослужбовця за 2020-2023 роки (копії карток були додані до відповіді на адвокатський запит від 05.04.2024 № 1212) ОСОБА_1 було нарахована та виплачена грошова допомога для оздоровлення, у меншому, від належного, розмірі.
Зважаючи на наведене, суд дійшов переконання, що дії військової частини НОМЕР_1 , які полягають у не застосуванні пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 № 704, пункту 1 Примітки Додатку 1 та Примітки Додатку 14 до постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 № 704 при обчислення та виплаті ОСОБА_2 посадового окладу та окладу за військовим званням за період з 19.01.2020 по 14.06.2022 включно, а саме: не визначення розміру посадового окладу та окладу за військове звання шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня відповідного календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 14 вказаної постанови та як наслідок недоплати ОСОБА_2 грошового забезпечення, є протиправними.
Від так слід зобов`язати військову частину НОМЕР_1 здійснити ОСОБА_1 перерахунок грошового забезпечення, грошової допомоги для оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за 2020, 2021, 2022 та 2023 роки відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» з урахуванням пункту 1 Примітки Додатку 1 та Примітки Додатку 14 цієї постанови, а також з урахуванням посадового окладу та окладу за військовим званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» станом на 01.01.2020, Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» станом на 01.01.2021, Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» станом на 01.01.2022 та Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» станом на 01.01.2023 у відповідні роки (2020, 2021, 2022 та 2023 роки), на відповідний тарифний коефіцієнт, та провести їх виплату з урахуванням раніше виплачених сум.
Щодо вимоги визначення судом суми не доплаченого позивачу грошового утримання, суд зазначає, що такий розрахунок відноситься до дискриційних повноважень відповідача і, у цій частині, позов не підлягає задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
При вказаних обставинах суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність та обґрунтованість своїх дій та рішення з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.
Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, у відповідності достатті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, суд враховує, що позивач звільнений від сплати судового збору за подання позову, доказів понесення ним інших судових витрат суду не надано, тому судові витрати, що підлягають відшкодуванню, відсутні.
Керуючись ст. ст.139, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Військової частини НОМЕР_1 ( АДРЕСА_2 ) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.
Визнати протиправними дії військової частини НОМЕР_1 , що полягають у не застосуванні пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 № 704, пункту 1 Примітки Додатку 1 та Примітки Додатку 14 до постанови Кабінету Міністрів України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 №704 при обчислення та виплаті ОСОБА_2 посадового окладу та окладу за військовим званням за період з 19.01.2020 по 14.06.2022 включно, а саме: не визначення розміру посадового окладу та окладу за військове звання шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня відповідного календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 14 вказаної постанови.
Зобов`язати військову частину НОМЕР_1 здійснити ОСОБА_1 перерахунок грошового забезпечення, грошової допомоги для оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань за 2020, 2021, 2022 та 2023 роки відповідно до положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» з урахуванням пункту 1 Примітки Додатку 1 та Примітки Додатку 14 цієї постанови, а також з урахуванням посадового окладу та окладу за військовим званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого Законом України «Про Державний бюджет України на 2020 рік» станом на 01.01.2020, Законом України «Про Державний бюджет України на 2021 рік» станом на 01.01.2021, Законом України «Про Державний бюджет України на 2022 рік» станом на 01.01.2022 та Законом України «Про Державний бюджет України на 2023 рік» станом на 01.01.2023 у відповідні роки (2020, 2021, 2022 та 2023 роки), на відповідний тарифний коефіцієнт, та провести їх виплату з урахуванням раніше виплачених сум.
В решті позовних вимог відмовити.
Рішення суду набирає законної сили в порядку статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Повний текст рішення виготовлено 17 жовтня 2024 року.
Суддя Сергій КЛОПОТ
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122396944 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Сергій КЛОПОТ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні