Рішення
від 18.10.2024 по справі 160/21734/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 жовтня 2024 рокуСправа №160/21734/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Державного підприємства "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" (49050, м. Дніпро, пл. Академіка Стародубова 1-А, код ЄДРПОУ 00190578) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень

УСТАНОВИВ:

12 серпня 2024 року Державне підприємство "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою, в якій просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 02.08.2024 за № 0493180707 та №0493160707.

Позовні вимоги позивач обґрунтував тим, що Головне управління ДПС у Дніпропетровській області за результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки, оформленої актом перевірки від 28.06.2024 . 1771/04-36-07-07-04/00190578, дійшло протиправних висновків про порушення Державним підприємством "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" п.п.271.1.1, п.п.271.1.2 п.271.1 ст.271, п.274.1 ст.274 Податкового кодексу України, оскільки сплата земельного податку позивачем здійснювалася на підставі витягів з технічної документації, сформованих станом на 22.02.2022 та надісланих на адресу підприємства 23.02.2022: №9596/303-22 (по земельній ділянці із кадастровим номером 1210100000:03:199:0008 2827304 грн) та №9594/303-22 (по земельній ділянці із кадастровим номером 1210100000:03:199:0004 - 36431313,42 грн).

Ухвалою від 13 серпня 2024 року суд відкрив провадження в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

26 серпня 2024 року через систему «Електронний суд» на адресу суду від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшов відзив на позовну заяву, де відповідач зазначив, що при обчисленні земельного податку в декларації №9042533812 від 16.03.2022 за 2022 рік платник податків застосував наступні нормативно - грошові оцінки по 2-х наявних земельних ділянках: із кадастровим номером №1210100000:03:199:0008 - 10 394 500,00грн, із кадастровим номером №1210100000:03:199:0004 - 10 654 300,00грн. У 2023 році в декларації із земельного податку №9025337623 від 15.02.2023 застосовано нормативно - грошові оцінку у розмірі 11 602 806,76грн (земельна ділянка з кадастровим номером №1210100000:03:199:0008) та 11 875 661,14грн. (земельна ділянка з кадастровим номером 1210100000:03:199:0004). Проте згідно наявних у контролюючого органу витягів із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок (далі - витяг) від 27.12.2022 №НВ-9906707782022 та №НВ-9906707822022, НГО земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:199:0008 складає 3 155 963,44 грн, земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:199:0004 - 40 607 635,69 грн. Згідно витягів від 22.01.2023 у 2023 році НГО земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:199:0008 становить 3 629 357,96грн, земельної ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:199:0004 - 46 698 781,04грн. Відповідно до листа - роз`яснення Держгеокадастру від 15.12.2022 року №21-54441011-22 у програмному забезпеченні Державного земельного кадастру сукупне значення коефіцієнта Км3 для земельної ділянки розраховується на основі точного визначення частки площі, яку займають відповідні локальні фактори на земельній ділянці, повністю в автоматичному режимі, що відповідає абзацу третьому пункту 10 Порядку нормативно грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України від 25.11.2016 №489, зареєстрованим Міністерстві юстиції України 19 грудня 2016 за 16471297779 (на час його чинності), відповідно до якого розроблені технічні документації нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, відомості про які наразі внесені до Державного земельного кадастру. Таким чином, зважаючи на більшу точність розрахунку нормативно - грошової оцінки земельної ділянки, виконаного в автоматичному режимі програмним забезпеченням Державного земельного кадастру, вважати за необхідне керуватись у роботі саме результатами автоматичного розрахунку нормативно-грошової оцінки земельної ділянки. Крім того відповідач вказав, що в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України позивач несвоєчасно сплатив самостійно визначені суми земельного податку, задекларовані у податковому розрахунку земельного податку за 2022 рік по строках 03.102022 (сума боргу - 71647,26 грн) та 30.12.2022 (сума боргу - 98147,22 грн).

02.09.2024 року через систему «Електронний суд» від представника позивача надійшла відповідь на відзив, у якій останній підтримав позицію, викладену у позовній заяві.

Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 263 КАС України суд розглядає за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справи щодо оскарження фізичними особами рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень щодо обчислення, призначення, перерахунку, здійснення, надання, одержання пенсійних виплат, соціальних виплат непрацездатним громадянам, виплат за загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням, виплат та пільг дітям війни, інших соціальних виплат, доплат, соціальних послуг, допомоги, захисту, пільг.

Відповідно до ч.6 ст.12, ч.1,2 ст.257, ч.1 ст.260 Кодексу адміністративного судочинства України зазначена справа є справою незначної складності та розглядається за правилами спрощеного позовного провадження. Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження.

Згідно з частинами 3, 4 ст.262 КАС України підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив таке.

Державне підприємство "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" (код ЄДРПОУ 00190578) є юридичною особою та перебуває на податковому обліку Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.

Головне управління ДПС у Дніпропетровській області провело документальну позапланову виїзну перевірку фінансово-господарської діяльності Державного підприємства "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства України за період з 01.01.2017 по 31.12.2023 (податок на додану вартість по 31.05.2024), з питання дотримання законодавства щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.01.2011 по 31.12.2023

За результатами перевірки 28.06.2024 року відповідач склав акт №1771/04-36-07-07-04/00190578.

В цьому акті перевірки Головне управління ДПС у Дніпропетровській області зазначило, що ДП ЕВП ІЧМ НАНУ з 01.01.2017 по 31.12.2023 є платником земельного податку.

ДП ЕВП ІЧМ НАНУ на підставі державного акту на право постійного користування землею серія ДП Д №69 від 13.01.1997 та за рішенням Дніпропетровської міської ради ввід 09.04.2003 №79/8 Про надання земельної ділянки по пл. Академіка Стародубова ,1- а у постійне користування ДП ЕВП ІЧМ НАНУ має в користуванні земельні ділянки з кадастровим номером 1210100000:03:199:0008 та 1210100000:03:199:0004.

Перевіркою повноти нарахування земельного податку за період з 01.01.2017 по 31.12.2023 встановлено заниження земельного податку всього на 332 085,60 грн, у т.ч. у 2022 році на 135149,45 грн та у 2023 на 195936,20 грн.

Коефіцієнт індексації на 2022 рік становив 1,15 грн та на 2023 -1,051 грн.

Згідно із п.2 та п.3 рішення Дніпровської міської ради VII скликання №12/57 від 20.05.2020,3 01.01.2021 нормативна грошова оцінка земель міста Дніпра становить 644,05 грн за 1 кв.м. землі, нормативна грошова оцінка земель міста Дніпра підлягає щорічній індексації відповідно вимог чинного законодавства.

В порушення п.п.271.1.1, п.п.271.1.2 п.271.1 ст.271, п.274.1 ст.274 ПК України за рахунок застосування не правильної нормативно-грошової оцінки платником занижено земельний податок всього на 332 085,65грн, у т.ч. у 2022 році на 135149,45 грн та у 2023 на 195936,20 грн.

В порушення пункту 2873 статті 287 ПКУ ДП ЕВП ІЧМ НАНУ несвоєчасно сплатило самостійно задекларовані суми земельного палатку за наступними строками:

- податковий розрахунок земельного податку від 21.02.2022 № 9036386815: термін сплати - 01.10.2022; фактична дата сплати 30.12.2022; кількість днів прострочки 91; сума боргу 81555,38 грн; розмір ш/с 50%; сума ш/с 40777,69 грн;

- податковий розрахунок земельного податку від 21.02.2022 № 9036386815: термін сплати - 01.10.2022; фактична дата сплати 30.12.2022; кількість днів прострочки 60; сума боргу 16591,84 грн; розмір ш/с 25%; сума ш/с 4147,96 грн;

- податковий розрахунок земельного податку від 31.05.2022/01.08.2022 № 9036386815: термін сплати - 01.10.2022; фактична дата сплати 03.10.2022; кількість днів прострочки 63; сума боргу 71647,26 грн; розмір ш/с 50%; сума ш/с 17911,82 грн.

- всього сума штрафних санкцій становить 62837,47 грн.

На підставі акту перевірки Головне управління ДПС у Дніпропетровській області прийняло такі податкові повідомлення-рішення:

- від 02.08.2024 №0493160707, яким Державному підприємству "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб в розмірі 401473,74 грн, з яких за податковими та/або іншими зобов`язаннями 332077,49 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 69369,25 грн.

- від 02.08.2024 № 0493180707, яким, за затримку 60, 62, 91 календарних днів сплати податку, Державному підприємству "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" застосовано штрафну (фінансову) санкція (штраф) у розмірі 62837,47 грн.

Вважаючи протиправним вищевказані податкові повідомлення-рішення, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, доводам позивача, викладеним в позовній заяві, та доводам відповідача, викладеним в відзиві на позов, суд врахував такі норми чинного законодавства, які діють на момент виникнення спірних правовідносин, та релевантні їм джерела прав.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України.

Підпунктом14.1.147 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу Українивстановлено, що плата за землю - обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності. За підпунктами14.1.72і 14.1.73 пункту14.1 статті 14 Податкового кодексу Україниземельним податком визнається обов`язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів. Землекористувачами можуть бути юридичні та фізичні особи (резиденти і нерезиденти), яким відповідно до закону надані у користування земельні ділянки державної та комунальної власності, у тому числі на умовах оренди.

Відповідно до п.288.7 статті 288 Податкового кодексу України податковий період, порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог статей 285-287 цього розділу. Базовим податковим (звітним) періодом для плати за землю є календарний рік (п.285.1 ст.285 Податкового кодексу України). Базовий податковий (звітний) рік починається 1 січня і закінчується 31 грудня того ж року (для новостворених підприємств та організацій, а також у зв`язку із набуттям права власності та/або користування на нові земельні ділянки може бути меншим 12 місяців) (п.285.2 ст.285 Податкового кодексу України).

Пунктом286.2 статті 286 Податкового кодексу Українивизначено, що платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченомустаттею 46 цього Кодексу, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов`язку подання щомісячних декларацій.

Пунктом287.3 статті 287 Податкового кодексу Українипередбачено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця. Відповідно до п.289.1 ст.289 ПК Українидля визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Згідно частини 2статті 20 Закону України «Про оцінку земель»дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин (ч. 3статті 23 Закону України «Про оцінку земель»).

Як видно з матеріалів справи, позивач від Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області отримав витяги з технічної документації про нормативно-грошову оцінку земельних ділянок від 23.02.2022 р. з реєстраційними номерами 9594/303-22 та 9596/303-22, якими позивач керувався при обчисленні суми податку на землю. Електронні примірники нормативно-грошової оцінки від 23.02.2022р , засвідчені електронним цифровим підписом, були направлені на електронну пошту підприємства.

При цьому нормативно грошова оцінка земельної ділянки станом на 27.12.2022 р., про яку зазначає відповідач в акті перевірки, не може бути основою для розрахунку земельного податку на 2022 р., оскільки така нормативно-грошова оцінка була складена в кінці 2022 р., а не на його початок (згідно із ст. 286.2 Податкового кодексу України земельний податок розраховується з 1 січня до 20 лютого поточного року).

Суд враховує, що на час подання позову Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області не відкликав/не скасував/не визнав недійсним свою грошову оцінку від 23.02.22р, якою користувався позивач при обчисленні суми податку на землю.

Як видно з матеріалів справи, відповідач в розрахунках земельного податку на 2022 рік бере за основу витяги із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок станом на 27.12.2022 р., тобто на кінець року, а в розрахунках на 2023 рік наводить не існуючі витяги від 22.01.2023 року.

Розмір нормативно-грошової оцінки земельних ділянок в розрахунках на 2023 рік виходить шляхом множення нормативної грошової оцінки станом на 27.12.2022 р. на коефіцієнт індексації за 2022 р. 1,15:

- 3 155 963,44грн х 1,15 = 3 629 357,96 грн;

- 40 607 635,69грн х 1,15 = 46 698 781,04 грн.

В листі Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області від 21.08.2024 р. №8-4.0.110-4635/2-24, який надійшов на адресу позивача (отримано підприємством після подання адміністративного позову),відповідач зазначив: "Формування витягів із технічне документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки здійснюється відповідно до затвердженої та введеної в дію технічної документації з нормативно- грошової оцінки земель у встановленому законодавством порядку та відповідно до відомостей Державного земельного кадастру про земельну ділянку на момент формування витягу."

Таким чином, єдиними документами для розрахунку земельного податку на 2022 рік могли бути лише витяги з технічної документації, сформовані станом на 22.02.2022 та надіслані на адресу підприємства 23.02.2022: №9596/303-22 (по земельній ділянці із кадастровим номером 1210100000:03:199:0008 2827304 грн) та №9594/303-22 (по земельній ділянці із кадастровим номером 1210100000:03:199:0004 - 36431313,42 грн).

Відповідно до п. 112.2 ст. 112 Податкового кодексу України особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.

Вжиті платником податків заходи щодо дотримання правил та норм податкового законодавства вважаються достатніми, якщо контролюючий орган не доведе, що, вчиняючи певні дії або допускаючи бездіяльність, за які передбачена відповідальність, платник податків діяв нерозумно, недобросовісно та без належної обачності.

Таким чином, суд вважає, що позивач, користуючись нормативно-грошової оцінкою Держгеокадастру від 23.02.2022 р. (реєстраційні номери 9594/303-22 та 9596/303-22), діяв добросовісно та розумно, дотримуючись норм податкового законодавства.

За наведених обставин, суд робить висновок про протиправність податкового повідомлення-рішення від 02.08.2024 №0493160707, яким Державному підприємству "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб в розмірі 401473,74 грн, з яких за податковими та/або іншими зобов`язаннями 332077,49 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 69369,25 грн.

Щодо податкового повідомлення-рішення від 02.08.2024 № 0493180707, яким за затримку 60, 62, 91 календарних днів сплати податку Державному підприємству "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" застосовано штрафну (фінансову) санкція (штраф) у розмірі 62837,47 грн, суд зазначає таке.

Як зазначено у акті перевірки від 28.06.2024 1771/04-36-07-07-04/00190578, в порушення пункту 287.3 статті 287 Податкового кодексу України позивач несвоєчасно сплатив самостійно визначені суми земельного податку, задекларовані у податковому розрахунку земельного податку за 2022 рік по строках 03.102022 (сума боргу - 71647,26 грн) та 30.12.2022 (сума боргу - 98147,22 грн). Визначена сума передбачених пунктами 124.2, 124.3 статті 124 ПКУ штрафних санкцій - 62 837,47грн.

Пунктом 287.3 статті 287 Податкового кодексу України встановлено, що податкове зобов`язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до пункту 124.1 статті Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов`язання (крім грошового зобов`язання у вигляді штрафних (фінансових) санкцій, застосованих до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи, а також пені, застосованої до нього на підставі цього Кодексу чи іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи) протягом строків, визначених цим Кодексом,такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу в таких розмірах:

при затримці до 30 календарних днів ^включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 5 відсотків погашеної суми податкового боргу;

при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов`язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу.

Діяння, передбачені пунктами 124.1, 124.11 цієї статті, вчинені умисно, тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання (пункт 124.2 статті 124 Податкового кодексу України).

Згідно із пунктом 124.3 статті 124 Податкового кодексу України діяння, передбачені пунктом 124.2 цієї статті, вчинені повторно протягом 1095 календарних днів або які призвели до прострочення сплати грошового зобов`язання на строк більше 90 календарних днів, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 50 відсотків від суми несплаченого (несвоєчасно сплаченого) грошового зобов`язання.

З урахуванням особливостей, визначеним абзацом дев`ятим підпункту 69.1 пункт 69.1 підрозділу XX ПК України, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо строків сплати податків і зборів, зокрема за 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), за 1 квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень- травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 01.08.2022.

У разі сплати зобов`язань із земельного податку за січень - травень 2022 року пізніше 01.08.2022, а також за порушення термінів сплати за землю за червень - грудень 2022 року та подальші звітні періоди суб`єкт господарювання не звільняється від відповідальності і до платників застосовуються штрафні санкції, визначені ст. 124 Податкового кодексу України.

При цьому відлік терміну затримки сплати узгодженої суми грошового зобов`язання, встановлено абзацами другим та термін пункту 124.1. статті 124 Податкового кодексу України у контексті платежів та звітних періодів, зазначених у підпункті 69.1 пункт 69.1 підрозділу XX ПК України, починається з 02.08.2022.

Повідомлення відповідно до пункт 69.1 підрозділу XX Податкового кодексу України щодо неможливості виконання податкового обов`язку від позивача до відповідної ДПІ не надходило.

Разом з цим позивач у позовній заяві не заперечує затримку сплати земельного податку за 2022 рік.

Таким чином, суд робить висновок, що відповідач правомірно застосував до позивача штрафну (фінансову) санкція (штраф) у розмірі 62837,47 грн відповідно до повідомлення-рішення від 02.08.2024 № 0493180707, у зв`язку цим вказане податкове повідомлення-рішення скасуванню не підлягає.

Відповідно до ч. 1 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Із заявлених позовних вимог, на підставі системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд зробив висновок, що викладені в адміністративному позові доводи позивача є такими, що підлягають частковому задоволенню.

Відповідно до ч. 1ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства Українисуд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

При частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог (ч. 3ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України).

Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 6964,70 грн, що документально підтверджується платіжною інструкцією від 08.08.2024 року.

Оскільки позовну заяву задоволено частково, сплачений судовий збір за подання позову до суду підлягає стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в розмірі 6022,10 грн., що є пропорційно до задоволеної позовної вимоги (на суму 401473,74 грн.).

Керуючись статтями 2,9,77,78,90,139,241-246,262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Державного підприємства "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" (49050, м. Дніпро, пл. Академіка Стародубова 1-А, код ЄДРПОУ 00190578) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 44118658) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 02.08.2024 №0493160707, яким Державному підприємству "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" збільшено суму грошового зобов`язання за платежем земельний податок з юридичних осіб в розмірі 401473,74 грн, з яких за податковими та/або іншими зобов`язаннями 332077,49 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 69369,25 грн.

У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, 17-А, код ЄДРПОУ 44118658) на користь Державного підприємства "Експериментально-виробниче підприємство інституту чорної металургії ім. З.І. Некрасова Національної академії наук України" (49050, м. Дніпро, пл. Академіка Стародубова 1-А, код ЄДРПОУ 00190578) судові витрати з оплати судового збору у сумі 6022 грн 10 коп.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Ніколайчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122409014
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/21734/24

Ухвала від 16.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 25.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Ухвала від 20.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Дурасова Ю.В.

Рішення від 18.10.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 13.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні