ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
17 жовтня 2024 року Справа № 280/4503/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі судді Конишевої О.В., розглянув в порядку письмового провадження адміністративну справу
за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 )
до Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради (69001, м.Запоріжжя, вул. Зелінського, буд. 3)
про визнання протиправним та скасування наказу,
ВСТАНОВИВ:
30.05.2024 до Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради (далі відповідач), в якій позивач просить суд:
визнати протиправним та скасувати Наказ Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради від 10.05.2024 № 44р «Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 20.05.2021 за номером ТС- В-342/2268, зі змінами».
На обґрунтування позовних вимог в позовній заяві зазначає, що 19.04.2024 до паспорту прив`язки № НОМЕР_1 /2268 від 20.05.2021 внесені зміни схеми розміщення тимчасової споруди, зміни ескізів фасадів, таким чином, оскільки виконання робіт з зміни зовнішньої конфігурації ТС потребує часу, позивач обґрунтовано розраховував на 6 місячний строк для їх проведення. Натомість, відповідачем менш ніж через місяць проведено обстеження та видано Наказ про анулювання паспорту прив`язки. Також позивач вказував, що ним не було проведено роботи з заміни тимчасової споруди, що передбачені змінами внесеними до паспорту прив`язки 19.04.2024, а лише узгоджено такі дії, тому подавати заяву у 10 денний термін не потрібно. Зокрема звертає увагу на порушення процедури проведення перевірки. Просить позов задовольнити.
Відповідач позов не визнав, вважає, що позивач повинен був надати відповідачу та районній адміністрації заяву про виконання вимог паспорту прив`язки протягом 10 днів після встановлення ТС. Зокрема наголошує, що посилання позивача на 6-місячний термін можливості приведення своєї ТС у відповідність до змін, внесених до паспорту прив`язки ТС 19.04.2024, є неправомірними, оскільки таких термінів не містять ні норми Порядку, ні норми Положення. Таким чином, оскільки позивачем не надано жодних доказів на підтвердження того, що його право було істотним чином порушено прийняттям оскаржуваного рішення, рішення прийнято уповноваженим органом місцевого самоврядування та з дотримання процедури, тож просить у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Ухвалою суду від 20.05.2024 забезпечено позов по справі №280/4503/24.
Ухвалою Запорізького окружного адміністративного суду від 04.06.2024 вказана позовна заява була залишена без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків. Позивачем через канцелярію суду надані документи на виконання ухвали суду, якими були усунуті недоліки позовної заяви.
Ухвалою суду від 19.06.2024 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання на 23.07.2024.
Ухвалою суду від 23.07.2024 року продовжено строк підготовчого провадження та відкладено підготовче засідання на 12.08.2024.
Протокольною Ухвалою відкладено підготовче засідання на 23.09.2024.
23.09.2024 Ухвалою протокольною закрито підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду на 16.10.2024.
16.10.2024 позивачем подано клопотання про розгляд справи в письмовому провадженні, від відповідача надійшло клопотання про відкладення розгляду справи, суд відмовляє у клопотання відповідача, так як було надано достатньо часу сторонам для підготовки до розгляду справи по суті, розгляд справи має чітко визначені строки, а недостатність представників відповідача не є підставою для відкладення розгляду справи, так як сторони не з`явилися суд розглянув справу у письмовому провадженні.
Суд дослідив наведені в заявах по суті спору аргументи сторін та долучені до матеріалів справи докази, встановив такі фактичні обставини справи та відповідні правовідносини.
23.02.2001 ОСОБА_1 зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за номером запису 21030170000014490 як фізична особа-підприємець.
З метою ведення власної господарської діяльності позивачем отримано паспорт прив`язки тимчасової споруди по продажу товарів народного споживання, який було видано Департаментом архітектури та містобудування Запорізької міської ради 20.05.2021, зареєстрований за номером ТС-В-342/2268. Місце розташування тимчасової споруди - м.Запоріжжя, площа Маяковського.
19.04.2024 до паспорту прив`язки № НОМЕР_1 /2268 від 20.05.2021 внесені зміни схеми розміщення тимчасової споруди, зміни ескізів фасадів.
10.05.2024 старшим інспектором відділу охорони громадського порядку комунального підприємства «Муніципальна варта» Запорізької міської ради із залученням головного спеціаліста-районного архітектурного відділу планування та забудови міста департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради, на підставі Наказу начальника комунального підприємства «Муніципальна варта» Запорізької міської ради від 30.04.2024 №30-ОД здійснена перевірка стану благоустрою території за адресою: м.Запоріжжя, пл. Маяковскького.
Правопорушення в Акті обстеження території від 10.05.2024 №0157, складеному комунальним підприємством «Муніципальна варта» Запорізької міської ради, знайшли своє відображення в оскаржуваному Наказі. За результатами обстеження виявлено факт недотримання вимог паспорту прив`язки від 20.05.2021 №ТС-В-342/2268, власник ФОП ОСОБА_1
10.05.2024 Акт обстеження території від 10.05.2024 №0157 був направлений в.о. Директора департаменту архітектури та містобулування Запорізької міської ради для вжиття заходів.
За результатами розгляду Акт обстеження території від 10.05.2024 №0157 був прийнятий Наказ Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради від 10.05.2024 № 44р «Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 20.05.2021 за номером ТС-В-342/2268, зі змінами», яким вирішено:
1. Анулювати паспорт прив`язки ТС, наданий фізичній особі - підприємцю ОСОБА_2 , зареєстрований в містобудівному кадастрі від 20.05.2021 за номером ТС-В-342/2268, зі змінами, з підстав недотримання вимог паспорту прив`язки ТС при встановленні ТС на пл. Маяковського, що полягають в наступному:
1.1.фактично ТС має розміри 3,2 м х 4,43 м, що не відповідає вимогам креслення паспорту прив`язки ТС «Ескізи фасадів у кольорі ТС М 1:50». У відповідності до зареєстрованого паспорту прив`язки ТС дана споруда повинна мати розміри 3,0мх5,0 м. Тобто, встановлена геометрична невідповідність фактично встановленої ТС до вимог креслення «Ескізи фасадів у кольорі ТС М 1:50»;
1.2.фактично висота ТС - 2,95 м, що не відповідає вимогам креслення паспорту прив`язки ТС «Ескізи фасадів у кольорі ТС М 1:50». У відповідності до зареєстрованого паспорту прив`язки ТС дана споруда повинна мати висоту 3,45 м;
1.3.фактично колір ТС - сірого кольору RAL-7035 з рекламними банерами, що не відповідає вимогам креслення паспорту прив`язки ТС «Ескізи фасадів у кольорі ТС М 1:50». У відповідності до зареєстрованого паспорту прив`язки ТС дана споруда повинна мати наступні кольорові рішення: стіни - RAL -1001 (бежевий) з рустовкою, вітраж - RAL-7037 (сірий), козирок - полікарбонат RAL -1001 (бежевий);
1.4.фактично поряд з ТС наявне одне холодильне обладнання, що порушує вимоги креслення «Заходи щодо благоустрою та озеленення прилеглої території до схеми розміщення ТС М 1:500», згідно з яким не передбачено розміщення холодильного обладнання біля ТС;
1.5.фактично поряд з ТС наявна одна стійка (столик) біля ТС з габаритами 0,6 х2,0м, висотою 2,55 м, що порушує вимоги креслення «Заходи щодо благоустрою та озеленення прилеглої території до схеми розміщення ТС М 1:500», згідно з яким не передбачено розміщення зазначеної конструкції біля ТС;
1.6.фактично з боку фасаду 1-2 ТС наявна конструкція навісу (маркіза) зі стійками (виліт - 2,020 м), що порушує вимоги креслення «Ескізи фасадів у кольорі ТСМ 1:50», згідно з яким не передбачено розміщення навісу такого типу;
1.7.фактично розміщення та крок рустовки фасадів ТС не відповідає вимогам креслення паспорту прив`язки ТС «Ескізи фасадів у кольорі ТСМ 1:50»;
1.8.фасад 1-2: фактично на фасаді знаходяться три вітража та двері, що не відповідає вимогам креслення паспорту прив`язки ТС «Ескізи фасадів у кольорі ТС М 1:50». У відповідності до зареєстрованого паспорту прив`язки ТС дана споруда по всій висоті фасаду 1-2 повинна мати три вітража, а в середній частині - п`ять вітражів;
1.9фасад А-Б: фактично фасад глухий, що не відповідає вимогам креслення паспорту прив`язки ТС «Ескізи фасадів у кольорі ТС М 1:50». У відповідності до зареєстрованого паспорту прив`язки ТС на фасаді повинні бути розташовані двері з прив 'язкою 1,0 м від осі А, шириною 1, 0 м;
1.10фасад Б-А: фактично на фасаді знаходяться два вітража, шириною 1,92 м та закриті банерами у нижній частині, що не відповідає вимогам креслення паспорту прив`язки ТС «Ескізи фасадів у кольорі ТС М 1:50»>. У відповідності до зареєстрованого паспорту прив`язки ТС дана споруда по всій висоті фасаду Б-А повинна мати всього три вітража, шириною 2,1 м (один - у нижній частині, два - у верхній частині ТС);
1.11фактично ТС розміщена на відстані 9,8 м від бордюру пр. Маяковського, що не відповідає вимогам креслення паспорту прив`язки ТС ««Схема розміщення ТС М 1:500». У відповідності до зареєстрованого паспорту прив`язки ТС дана споруда повинна бути розташована на відстані 10,0 м від бордюру пр. Маяковського.
1.12фактично ТС розміщена на відстані 11,2 м від огородження зеленої зони з боку пр. Соборного, що не відповідає вимогам креслення паспорту прив`язки ТС ««Схема розміщення ТС М 1:500». У відповідності до зареєстрованого паспорту прив`язки ТС дана споруда повинна бути розташована на відстані 10,6 м від огородження зеленої зони з боку пр. Соборного.
1.13. На час проведення обстеження встановлено повну невідповідність розташованої ТС до вимог паспорту прив`язки від 20.05.2021 № ТС-В-342/2268 та Концепції архітектурного середовища міста Запоріжжя ««КОД МІСТА» довідника з облаштування благоустрою магістралей та вулиць м. Запоріжжя (ТОМ III), який, затверджено рішенням виконавчого комітету Запорізької міськоїради від 24.06.2019 № 262 ««Про затвердження довідників з облаштування міста Запоріжжя та альбому проектних поперечних профілів вулиць м. Запоріжжя».
2. Головному спеціалісту відділу містобудівного кадастру департаменту архітектури та містобудування міської ради ЗОТКІНІЙ Марині: внести відповідні зміни до містобудівного кадастру; забезпечити оприлюднення наказу на офіційному сайті департаменту архітектури та містобудування міської ради.
3.Завідувачу сектору діловодства відділу правового забезпечення, організаційної та кадрової роботи департаменту архітектури та містобудування міської ради - СТАРЧЕНКО Євгенії забезпечити направлення даного наказу на адресу фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ), копії наказу - до департаменту муніципального управління міської ради.
4.Наказ набирає чинності з моменту його підписання.
Департаментом на адресу позивача поштовою кореспонденцією був направлений лист від 13.05.2024 №699912601193605, без посилання який саме документ направлявся позивачу, який повернувся з відміткою «не отримав, повернення 30.05.2024» .
Як зазначає позивач, про існування Наказу Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради від 10.05.2024 N 44р позивачу стало відомо 15.05.2024 з офіційного сайту департаменту архітектури та містобудування міської ради, де він був розміщений.
15.05.2024 позивач звернувся до Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради з запитом про надання копій документів, а саме: акту обстеження території від 10.05.2024 №0157 та листа від 10.05.2024 №03-02/797, які слугували підставами для прийняття спірного наказу та інформації яка міститься в тексті спірного наказу.
21.05.2024 позивачем отримано лист від Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради № 04.03.01-06/із-040 від 21.05.2024 до якого приєднано: акт обстеження території від 10.05.2024 №0157 та лист Комунального підприємства «Муніципальна варта» Запорізької міської ради від 10.05.2024 № 03 0-2/797.
Відповідно до листа Комунального підприємства «Муніципальна варта» Запорізької міської ради від 10.05.2024 № 03-02/797 КП «Муніципальна варта» спільно з представником Департаменту архітектури та містобудування ЗМР було проведено обстеження території з питання додержання вимог паспорту прив`язки при розміщенні тимчасової споруди по пл. Маяковського. За результатами проведеного обстеження Департаменту архітектури та містобудування ЗМР надіслано акт обстеження території №0157 від 10.05.2024.
Згідно акту обстеження території від 10.05.2024 №0157 інспекторами відділу охорони громадського порідку КП «Муніципальна варта» із залученням спеціаліста Департаменту архітектури та містобудування ЗМР здійснена перевірка стану благоустрою території за адресою: м. Запоріжжя, пл. Маяковського. За результатами обстеження виявлено факт недотримання вимог паспорту прив`язки від 20.05.2021 № ТС-В-342/2268, власник ФОП ОСОБА_1 .
Позивач вважає Наказ Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради від 10.05.2024 № 44р «Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 20.05.2021 за номером ТС- В-342/2268, зі змінами» протиправним та таким, що підлягає скасуванню, у зв`язку з чим звернувся до суду за захистом своїх прав та інтересів.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, судом виходив з наступного.
Відповідно до ст. 30 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР (далі - Закон № 280/97-ВР) до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема, власні (самоврядні) повноваження: організація благоустрою населених пунктів, залучення на договірних засадах з цією метою коштів, трудових і матеріально-технічних ресурсів підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також населення; здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян.
Застаттею 28 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»Тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.
Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.
Розміщення малих архітектурних форм здійснюється відповідно доЗакону України"Про благоустрій населених пунктів".
Розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється впорядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.
А частиною 1статті 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»встановлено, що самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.
Статтею 34 зазначеного Законувизначено, що Правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту.
Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування.
Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.
У разі якщо відповідною сільською, селищною, міською радою не прийнято рішення про затвердження Правил, застосовуються Типові правила.
На виконання нормстатті 34 Закону України «Про благоустрій населених пунктів»Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 27.11.2017 № 310затверджені Типові правила благоустрою території населеного пункту.
Пунктом 5 розділу VIII вказаних Типових правил визначено, що розміщення тимчасових споруд (далі - ТС) торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності здійснюється відповідно доПорядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 22 листопада 2011 року за № 1330/20068, таПравил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697.
Відповідно до п.п. 2.1, 2.2, 2.3 Розділу ІІ Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженогонаказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21.10.2011 № 244 (далі- Порядок №244), підставою для розміщення ТС є паспорт прив`язки ТС (додаток 1).
Замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної,міської ради аборайонної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.
До заяви додаються:
графічні матеріали із зазначенням бажаного місця розташування ТС, виконані замовником у довільній формі на топографо-геодезичній основі М 1:500 кресленнями контурів ТС з прив`язкою до місцевості;
реквізити замовника (найменування/прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) / місцезнаходження ТС / контактна інформація) та напрям підприємницької діяльності.
Цей перелік документів є вичерпним.
Згідно п. 2.23 Розділу ІІ Порядку №244 після розміщення ТС замовник подає до виконавчого органу сільської, селищної, міської ради або відповідної районної державної адміністрації письмову заяву за формою, наведеною удодатку 2до цього Порядку, у якій зазначає, що він виконав вимоги паспорта прив`язки ТС.
Відповідно до пункту 2.26 розділу ІІ вказаного Порядку дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов:
Дія паспорта прив`язки ТС анулюється за таких умов:
недотримання вимог паспорта прив`язкиТСпри її встановленні;
невстановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язкиТС;
надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС.
Згідно з пунктом 2.29 розділу ІІ Порядку №244 у разі закінчення строку дії, анулювання паспорта прив`язки, самовільного встановлення ТС така ТС підлягає демонтажу.
Пунктом 2.32.розділу ІІ Порядку №244 встановлено, що у разі коли власник (користувач) має намір змінити її естетичний вигляд, він звертається до відповідного органу з питань містобудування та архітектури з письмовою заявою щодо внесення змін до паспорта прив`язкиТСу частині ескізів фасадів. Орган з питань містобудування та архітектури розглядає нові ескізи фасадів ТС впродовж десяти робочих днів з дня подання такої заяви та за відсутності обґрунтованих заперечень керівник (заступник) органу з питань містобудування та архітектури візує нові ескізи фасадів ТС.
Такі ж норми закріплені у п.п.5.1 п.5 «Положенням про порядок оформлення документів на розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємниць» діяльності у м. Запоріжжі» в редакції затвердженій рішенням Запорізької міське ради від 17.03.2023 № 113 «Про внесення змін до рішення Запорізької міської ради від 25.08.2016 №52 «Про затвердження Положень, що регулюють правовідносини функціонування тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності та об`єктів дрібнороздрібної торговельної мережі на території м. Запоріжжя», зі змінами» ( в мережі інтернет, далі- Положення) у разі коли Замовник ТС має намір змінити її естетичний вигляд, він звертається до департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради з письмовою заявою щодо внесення змін до паспорту прив`язки ТС, у частині зміни схеми розташування ТС.
Департамент архітектури та містобудування Запорізької міської ради розглядає нові ескізи фасадів ТС складені суб`єктом підприємницької діяльності, який має відповідну ліцензію, архітектором, який має відповідний кваліфікаційний сертифікат, з дотриманням авторського права на об`єкти архітектурної діяльності згідно з розділом VI Закону України «Про архітектурну діяльність», впродовж 10 робочих днів з дня подання такої заяви та за відсутності обґрунтованих заперечень директор департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради або уповноважена особа візує нові ескізи фасадів ТС з урахуванням положень концепції архітектурного середовища міста «Код міста».
Згідно п.п.5.1.2 п.5 «Положення про порядок оформлення документів на розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності у м.Запоріжжі», у разі коли Замовник ТС має намір змінити зовнішню конфігурацію, габарити та площу ТС, він звертається до департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради з письмовою заявою щодо внесення змін до паспорту прив`язки ТС у частині зміни зовнішніх габаритних розмірів. Внесення змін до паспорту прив`язки ТС здійснюється шляхом викреслення відповідних листів, до яких вносяться зміни з додаванням нових листів.
Відповідно до пп.6.8.4 п.6.8 Положення паспорт прив`язки ТС (тимчасової споруди) анулюється згідно із наказом директора департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради або уповноваженою особою до закінчення строку його дії у наступних випадках: у разі не дотримання вимог паспорту прив`язки ТС при встановленні ТС та протягом його терміну дії.
Відповідно до п. 6.9.3. Положення наказ готується на підстав відповідного акту обстеження території, складеного установою «Інспекція з благоустрою міста Запоріжжя Запорізької міської ради або іншими підприємствами, установами, які відповідно до своєї компетенції реалізують повноваження та функції з благоустрою, здійснення контролю за станом благоустрою, з підстав, передбачених п.6.8.4 цього Положення.
Відповідно до акту від 10.05.2024 № 0157, встановлено повну невідповідність розташованої ТС до вимог паспорту прив`язки від 20.05.2021 за номером ТС-В-342/2268.
У Наказі Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради від 10.05.2024 № 44р «Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 20.05.2021 за номером ТС-В-342/2268, зі змінами» зазначено про анулювання паспорту прив`язки ТС, наданого фізичній особі - підприємцю ОСОБА_2 , зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 20.05.2021 за номером ТС-В-342/2268, зі змінами, з підстав недотримання вимог паспорту прив`язки ТС при встановленні ТС на пл. Маяковського.
Тобто відповідачем виявлено факт недотримання вимог паспорту прив`язки ТС від 20.05.2021 за номером ТС-В-342/2268, з урахуванням змін від 19.04.2024 року, які були внесені позивачем до паспорту прив`язки.
Позивач звертає увагу, що з 19.04.2024, тобто з моменту внесення змін в паспорт прив`язки, до 10.05.2024, тобто до моменту проведення перевірки та прийняття Наказу про анулювання паспорту прив`язки, пройшло досить мало часу для завершення робіт, відповідно до внесених 19.04.2024 змін.
Зокрема зазначає, що вище наведені нормативно-правові акти не місять в собі відомостей щодо строку для виконання робіт зі зміни зовнішньої конфігурації, габаритів та площі ТС, є лише посилання на строк анулювання паспорту прив`язки ТС, у випадку не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язки ТС.
Суд погоджується з тим, що Законом України «Про благоустрій населених пунктів», Порядком №244 та «Положенням про порядок оформлення документ в на розміщення стаціонарних тимчасових споруд для провадження підприємниць» діяльності у м. Запоріжжі» визначений лише граничний строки встановлення тимчасової споруди (6 місяців); строк дії паспорту прив`язки ТС ( який не може перевищувати 5 років).
Так як інших строків не передбачено, тому суд погоджується з позивачем, що роботи передбачені змінами внесеними до паспорту прив`язки 19.04.2024, позивач повинен був провести в розумні строки, але не більше ніж 6 місяців.
Відповідач посилаючись на п.8.7. Положенням наголошує, що протягом 10 днів після встановлення ТС Замовник ТС має надати (поштою чи надавши особисто) до департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради та до департаменту муніципального управління Запорізької міської ради, заяву за формою розташування ТС заяву, за формою, згідно з додатком 2, у якому зазначає, що він виконав вимоги паспорту прив`язки ТС.
Така заява від позивача не надходила.
Тобто відповідач вважає, що позивач повинен був надати у відповідний орган заяву про виконання вимог паспорту прив`язки протягом 10 днів після встановлення ТС.
Суд вважає за необхідне звернути увагу, що 10 днів на які посилається відповідач (п.8.7 Положення) не є строком протягом якого позивач повинен був провести дії передбачені змінами внесеними до паспорту прив`язки 19.04.2024.
Суд погоджується з позивачем, що ним не було проведено роботи передбачені змінами внесеними до паспорту прив`язки 19.04.2024, а лише узгоджені такі дії.
Тобто лише після проведення відповідних робот зі заміни тимчасової споруди, на позивача покладається обов`язок з надання такої заяви потягом 10 днів.
Зокрема, слід зазначити, що підстави анулювання дії паспорта прив`язки ТС, з моменту отримання позивачем паспорту прив`язки тимчасової споруди від 20.05.2021 за номером ТС-В-342/2268, не змінювалися, і така підстава для анулювання, як не подання заяви протягом 10 днів після встановлення ТС, відсутня.
Перелік підстав для анулювання є вичерпним, а саме : недотримання вимог паспорта прив`язкиТСпри її встановленні; не встановлення ТС протягом 6 місяців з дати отримання паспорта прив`язкиТС; надання недостовірних відомостей у документах, зазначених у пункті 2.6 цього Порядку, під час підготовки паспорта прив`язки ТС, тому суд не приймає даний аргумент відповідача, як обґрунтування правомірності прийняття оскаржуваного Наказу.
Стосовно порядку проведення перевірки стану благоустрою території за адресою, пл. Маяковського.
Відповідно до статей 38, 40 Закону України «Про благоустрій населених пунктів`контроль у сфері благоустрою населених пунктів спрямований на забезпечення дотримання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності та підпорядкування, а також громадянами, у тому числі іноземцями та особами без громадянства, вимог цього Закону, Правил благоустрою території населеного пункту та інших нормативно-правових актів.
Самоврядний контроль у сфері благоустрою населених пунктів здійснюється сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами.
Для здійснення контролю за станом благоустрою населених пунктів, виконанням Правил благоустрою території населеного пункту, в тому числі організації озеленення, охорони зелених насаджень і водойм, створення місць відпочинку громадян, утримання в належному стані закріплених за підприємствами, установами, організаціями територій, сільські, селищні, міські ради можуть утворювати інспекції з благоустрою населених пунктів.
Самоврядний контроль за станом благоустрою населених пунктів здійснюється шляхом:
1) проведення перевірок території;
2) розгляду звернень підприємств, установ, організацій та громадян;
3) участі в обговоренні проектів благоустрою територій населених пунктів, іншої технічної документації з питань благоустрою і внесення відповідних пропозицій на розгляд органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій;
4) подання позовів до суду про відшкодування шкоди, завданої об`єктам благоустрою внаслідок порушення законодавства з питань благоустрою населених пунктів, Правил благоустрою території населеного пункту.
Аналіз зазначених норм права свідчить про те, що питання, пов`язані з благоустроєм території населеного пункту, зокрема здійснення заходів щодо благоустрою населених пунктів, самоврядного контролю дотримання правил благоустрою, видачі паспортів прив`язки для розміщення тимчасових споруд та інші відносяться до компетенції виконавчих органів, зокрема, у правовідносинах, щодо яких виник спір у цій справі - виконавчого комітету Запорізької міської ради.
Суд вважає за необхідне наголосити також, що виходячи з перелічених норм, виконавчі органи сільських, селищних, міських рад мають повноваження здійснювати контроль за станом благоустрою та утримання територій населених пунктів, інженерних споруд, об`єктів зокрема шляхом проведення перевірок територій.
Відповідно до преамбули Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року № 877-V(далі Закон №877-V), цейЗаконвизначає правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки, відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю).
Частиною 1ст. 2 Закону №877-Vвизначено, що дія цього Закону поширюється на відносини, пов`язані зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.
Також абз. 4 ч.1 ст. 2 Закону №877-V встановлено, що заходи контролю здійснюються органами державного архітектурно-будівельного контролю (нагляду),встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами,
Оскільки виконавчі органи сільських, селищних, міських рад наділені законодавчими повноваження здійснювати самоврядний контроль за станом благоустрою та утримання територій населених пунктів, перевірки, які на пряму впливають на господарську діяльність суб`єктів господарювання, що найменше, повинні проводитись з дотриманням положень ст.6,7 Законустосовно повідомлення особи про проведення перевірки; про проведення перевірки в присутності особи, яка перевіряється; про вручення акта перевірки; внесення припису в разі виявлення порушень.
Тобто, такий контроль, в тому числі перевірки, не можуть проводитись свавільно без дотримання будь-якої процедури, яка б захищала права осіб, які перевіряються.
Наведений висновок узгоджується із приписами Закону України «Про адміністративну процедуру» від 17.02.2022 № 2073-IX, що набрав чинності 15.12.2023.
За правилами частин першої третьої статті 17 Закону України «Про адміністративну процедуру» особа має право бути заслуханою адміністративним органом, надавши пояснення та/або заперечення у визначеній законом формі до прийняття адміністративного акта, який може негативно вплинути на право, свободу чи законний інтерес особи.
З матеріалів справи судом встановлено, що жодних доказів обізнаності позивача про проведення перевірки, про вручення акта обстеження, своєчасного повідомлення позивача про розгляд матеріалів перевірки, суду надано не було, що позбавило права позивач на надання пояснень та/або заперечень у визначеній законом формі та негативно вплинуло на його права та законні інтереси.
З огляду на викладене вище, суд зазначає, що недотримання процедури проведення перевірки є самостійною і достатньою підставою для визнання протиправним і скасування оскаржуваного Наказу Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради від 10.05.2024 № 44р «Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 20.05.2021 за номером ТС- В-342/2268, зі змінами».
Відповідно до ч. 1, 2ст. 77 КАС Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що відповідач, як суб`єкт владних повноважень, не надав суду доказів, які спростовували б доводи позивача, а відтак, не довів правомірності свого рішення, а тому заявлені позивачем вимоги є такими, що підлягають задоволенню.
У силу вимог ч. 1ст. 139 КАС Українипри задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цьогоКодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. ст.9,137,139,242-246,250,255,295,297 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 ) до Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради (69001, м.Запоріжжя, вул. Зелінського, буд. 3, ЄДРПОУ 37612054) -задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати Наказ Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради від 10.05.2024 № 44р «Про анулювання паспорту прив`язки тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності, зареєстрованого в містобудівному кадастрі від 20.05.2021 за номером ТС- В-342/2268, зі змінами».
Стягнути на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , НОМЕР_2 ) понесені витрати по сплаті судового збору у розмірі 3028,00 грн (три тисячі двадцять вісім гривень 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Департаменту архітектури та містобудування Запорізької міської ради (69001, м.Запоріжжя, вул. Зелінського, буд. 3, ЄДРПОУ 37612054).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення у повному обсязі складено та підписано 17.10.2024.
Суддя О.В. Конишева
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2024 |
Оприлюднено | 21.10.2024 |
Номер документу | 122409361 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Конишева Олена Василівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні