Постанова
від 11.11.2010 по справі 2а-10225/10/1370
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД

79018, м. Львів, вул. Чоловсь кого, 2

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 листопада 2010 р. № 2а-10225/10/1370

09 год. 00 хв.

Львівський окружний адмін істративний суд в складі кол егії суддів

головуючого - судді Коморного О.І .

суддів Москаль Р.М.

Сакалош В.М.,

секретар судового засідан ня Романчук Л.В,

в присутності представник ів

позивача Бейзик О.М ., Недбайло Л.С.

відповідача Гринюк Г.Я.

розглянув у відкритому суд овому засіданні адміністрат ивну справу за позовом

Жовківська районна орган ізація Політичної партії "За Україну"

до Жовківська районна вибор ча комісія Львівської област і

про про визнання нечинним про токолу про результати виборі в ,

Обставини справи.

Позивач, Жовківська район на організація Політичної па ртії «За Україну», звернулас ь до Львівського окружного а дміністративного суду з позо вом, у якому містяться вимоги :

- визнати протокол Жовківс ької районної виборчої коміс ії Жовківського району Львів ської області про результати виборів депутатів Жовківськ ої районної ради в багатоман датному виборчому окрузі неч инним;

- зобов' язати Жовківську р айонну виборчу комісію Жовкі вського району Львівської об ласті провести повторний під рахунок голосів виборців на виборчій дільниці № 08086 Жовків ського району Львівської обл асті;

- зобов' язати Жовківську р айонну виборчу комісію Жовкі вського району Львівської об ласті установити результати виборів депутатів Жовківськ ої районної ради в багатоман датному виборчому окрузі із врахуванням результатів пов торного підрахунку голосів в иборців на виборчій дільниці № 08086 Жовківського району Льві вської області.

В обґрунтування своїх вим ог позивач покликається на т е, що відповідачем при склада нні протоколу про результати виборів депутатів Жовківськ ої районної ради в багатоман датному виборчому окрузі доп ущені порушення виборчого за конодавства стосовно строкі в складання протоколу, а осно вне, що результати виборів не відображають фактичні резул ьтати голосування, оскільки відповідачем враховано прот окол дільничної виборчої ком ісії з дільниці №08086 у якому рез ультати голосування не відпо відають дійсності.

У судовому засіданні предс тавники позивача позовні вим оги підтримали повністю, над али пояснення аналогічні вик ладеним в позовній заяві, под али для огляду інші примірни ки протоколів з виборчих діл ьниць.

Представник відповідача п озовні вимоги не визнав, прос ить у задоволенні позову від мовити повністю, пояснив, що п ротокол про результати вибор ів депутатів Жовківської рай онної ради в багатомандатном у виборчому окрузі складено у відповідності до вимог виб орчого законодавства, при ск ладанні протоколу будь-яких відомостей про невідповідні сть протоколів дільничних ви борчих комісії не надходило, протокол складено з урахува нням протоколу Дублянської м іської виборчої комісії, яки м встановлено підсумки голос ування на підставі протоколі в дільничних виборчих комісі й, у тому числі і протоколу з д ільниці №08086. Просить у задовол енні позову відмовити повніс тю.

Суд заслухав пояснення пре дставників сторін, всебічно і повно з'ясував всі фактичні обставини справи, на яких ґру нтуються позовні вимоги та з аперечення сторін, об'єктивн о оцінив докази, які мають юри дичне значення для розгляду справи і вирішення спору по с уті та

встановив:

Відповідач, Жовківськ а районна виборча комісія Жо вківського району Львівсько ї області відповідно до п.3 ч.1 с т. 12 Закону України «Про вибор и депутатів Верховної Ради А втономної Республіки Крим, м ісцевих рад та сільських, сел ищних, міських голів»№ 2487-УІ ві д 10.07.2010р. (далі Закон № 2487-УІ) є суб' єктом виборчого процесу, на я кого відповідно до п.16 ч.2 ст. 25 За кону № 2487-УІ покладено встанов лення та офіційне опублікува ння результатів виборів депу татів до відповідної районно ї ради.

Відповідно до п.2 ч.1 ст.19 Закону № 2487-УІ, територіа льними виборчими комісіями є : виборча комісія Автономної Республіки Крим, обласні виб орчі комісії, районні виборч і комісії, міські виборчі ком ісії (у тому числі міст Києва т а Севастополя); районні у міст ах виборчі комісії (у містах, д е утворені районні у місті ра ди); селищні, сільські виборчі комісії.

Статус виборчих комі сій визначений ст.. 20 Закону № 24 87-УІ, відповідно до ч.3 якої, сіл ьська, селищна, районна в міст і, міська, районна територіал ьна виборча комісія підпоряд ковується відповідній міськ ій, районній, обласній терито ріальній виборчій комісії, я ка встановлює результати від повідних місцевих виборів.

Повноваження виборчої ко місії Автономної Республіки Крим, обласної, районної тери торіальної виборчої комісії визначені ч.2 та ч.3 ст.25 Закону № 2487-УІ, а повноваження міської, районної в місті територіаль ної виборчої комісії закріпл ені у ч.5,6,8 ст.25 Закону № 2487-УІ.

Відповідно до ч.10 ст. 25 З акону № 2487-УІ, сільська, селищна , міська територіальна вибор ча комісія сіл, селищ, міст, ро зташованих у межах району (у с кладі міста відповідно до іс нуючого адміністративно-тер иторіального устрою), встано влює підсумки голосування за кандидатів у депутати відпо відної районної, міської рад и або міського голову у відпо відному виборчому територіа льному окрузі та передає ці п ідсумки до відповідної район ної, міської територіальної виборчої комісії.

З аналізу вищезазначених н орм Закону № 2487-УІ, у спірних пр авовідносинах територіальн ою виборчою комісією, яка вст ановлює підсумки голосуванн я за кандидатів у депутати Жо вківської районної ради є Ду блянська міська виборча комі сія, а Жовківська районна виб орча комісія є територіально ю виборчою комісією, яка на пі дставі встановлених та перед аних Дублянською міською виб орчою комісією підсумків гол осування, відповідно до п.16 ст .25 Закону № 2487-УІ встановлює рез ультати виборів.

Завданням адміністративно го судочинства відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністратив ного судочинства України (да лі КАС України) є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юриди чних осіб у сфері публічно-пр авових відносин від порушень з боку органів державної вла ди, органів місцевого самовр ядування, їхніх посадових і с лужбових осіб, інших суб'єкті в при здійсненні ними владни х управлінських функцій на о снові законодавства, в тому ч ислі на виконання делеговани х повноважень шляхом справед ливого, неупередженого та св оєчасного розгляду адмініст ративних справ.

Закріплений у ч.1 ст.11 КАС Ук раїни принцип змагальності с торін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адмініст ративних судах здійснюється на засадах змагальності сто рін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведе нні перед судом їх переконли вості.

Відповідно до ч. 1 ст. 138 Кодек су адміністративного судочи нства України предметом дока зування є обставини, якими об ґрунтовуються позовні вимог и чи заперечення або які мают ь інше значення для вирішенн я справи (причини пропущення строку для звернення до суду тощо) та які належить встанов ити при ухваленні судового р ішення у справі.

За правилами, встановлени ми ст. 71 КАС України, кожна стор она повинна довести ті обста вини, на яких ґрунтуються її в имоги та заперечення, крім ви падків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

При огляді наданого предст авником відповідача примірн ика протоколу Жовківської ра йонної виборчої комісії про результати виборів депутаті в Жовківської районної ради в багатомандатному виборчом у окрузі, судом не встановлен о при його складанні порушен ь вимог Закону № 2487-УІ, зокрема, у ньому не виявлено виправле нь, підчисток, внесення відом остей олівцем. Протокол скла дений та підписаний згідно в имог ч.1 та ч.10 ст. 77 Закону № 2487-УІ, д оказів протилежного, як і ная вності висловлених у письмов ій формі окремих думок члені в територіальної виборчої ко місії, заяв і скарг на порушен ня порядку встановлення резу льтатів виборів територіаль ною виборчою комісією та ріш ення, які комісія прийняла в р езультаті їх розгляду, позив ачем суду не надано.

Протокол Дублянської міс ької виборчої комісії про пі дсумки голосування в багатом андатному виборчому окрузі з виборів депутатів Жовківськ ої районної ради, яким встано влено підсумки голосування і з урахуванням якого відпові дачем складено протокол про результати виборів, теж відп овідає щодо змісту і оформле ння вимогам Закону № 2487-УІ.

При його огляді судом, будь- яких виправлень, підчисток, в несення відомостей олівцем н е виявлено.

Згідно ч.6 ст.75 Закону № 2487-УІ, за наявності відповідно оформл ених актів, складених уповно важеними особами місцевої ор ганізації партії, довіреними особами кандидатів та офіці йними спостерігачами - суб'єк тами відповідного виборчого процесу, про порушення вимог цього Закону під час проведе ння голосування та (або) підра хунку голосів виборців на ви борчій дільниці, що дозволяє територіальній виборчій ком ісії поставити під сумнів ре зультати підрахунку голосів виборців на цій дільниці, тер иторіальна виборча комісія м оже прийняти рішення про про ведення повторного підрахун ку голосів виборців.

Відтак, право прийняття ріш ення про проведення повторно го підрахунку голосів віднос иться до виключної компетенц ії територіальної виборчої к омісії, а реалізація цього пр ава пов' язується законодав цем з наявністю відповідних підстав.

Позивач не надав суду доказ ів звернення до Дублянської міської виборчої комісії або ж до Жовківської районної ви борчої комісії з належним чи ном оформленим актом, в якому були б викладені всі обстави ни, з яких вбачаються наявніс ть порушень виборчого законо давства та які б дозволяли по ставити під сумнів результат и підрахунку голосів виборці в на відповідній дільниці. Ві дсутність таких актів і дока зів звернення підтверджує пр едставник відповідача.

Тому наявність у позивача п римірників протоколів дільн ичної виборчої комісії про п ідрахунок голосів виборців н а виборчій дільниці №08086 з вибо рів депутатів Жовківської ра йонної ради Львівської облас ті у багатомандатному виборч ому окрузі, у яких відрізняєт ься кількість голосів виборц ів, без оформлення належним ч ином такого порушення і пода льшого звернення до Дублянсь кої міської виборчої комісії , яка склала 04.11.2010р. о 0 год.32 хв. про токол про підсумки голосуван ня в багатомандатному виборч ому окрузі з виборів депутат ів Жовківської районної ради , не є підставою для визнання н едійсним протоколу Жовківсь кої районної виборчої комісі ї, та не є підставою зобов' яз увати відповідача проводити повторний підрахунок голосі в на дільниці №08086. Таку вимогу про проведення повторного пі драхунку голосів виборців по зивач, з моменту коли він дізн ався або повинен був дізнати ся про порушення свого права (тобто з 0 год. 32 хв. 04.11.2010р.- складен ня і підписання протоколу пр о підсумки голосування Дубля нською МВК), при наявності акт а про порушення виборчого за конодавства міг заявити Дубл янській міській виборчої ком ісії відповідно до її повнов ажень визначених Законом № 2487 -УІ.

Крім цього, судом враховуєт ься те, що позивачем не оскарж увалися жодні дії чи рішення окремих дільничних виборчих комісії, які мали місце під ча с голосування або підрахунку голосів, до відповідної тери торіальної виборчої комісії чи до суду.

Частиною 1 ст.87 вищенаведено го Закону передбачено, що ска рга до виборчої комісії пода ється у письмовій формі. Скар га має містити: 1) назву виборч ої комісії, до якої подається скарга; 2) прізвище, власне ім'я (усі власні імена), по батьков і (за наявності) або найменува ння суб'єкта звернення зі ска ргою, адресу місця його прожи вання, місцезнаходження (пош това адреса), а також номер зас обу зв'язку, адресу електронн ої пошти, якщо такі є; 3) прізвищ е, власне ім'я (усі власні імен а), по батькові (за наявності) а бо найменування суб'єкта оск арження, адресу місця його пр оживання, місцезнаходження ( поштова адреса), а також номер засобу зв'язку, адресу електр онної пошти, якщо такі є; 4) суть порушеного питання; 5) виклад обставин і зазначення доказі в, якими суб'єкт звернення зі с каргою обґрунтовує свої вимо ги; 6) чітко сформульовані вимо ги із зазначенням суті рішен ня, ухвалення якого вимагаєт ься від суб'єкта розгляду ска рги; 7) перелік документів і ма теріалів, що додаються; 8) зазн ачення заінтересованих осіб , яких суб'єкт звернення зі ска ргою вважає за потрібне залу чити до розгляду скарги; 9) під пис суб'єкта звернення зі ска ргою або його представника і з зазначенням дати підписанн я.

Доказів подання належно оф ормлених скарг до виборчих к омісій позивач суду не надав .

Оскільки позивачем відпов ідно оформлених актів, склад ених уповноваженими особами партії, довіреними особами к андидатів чи офіційними спос терігачами - суб'єктами відпо відного виборчого процесу, п ро порушення вимог цього Зак ону під час проведення голос ування та (або) підрахунку гол осів виборців на виборчій ді льниці до Дублянській місько ї виборчої комісії або до Жов ківської районної виборчої к омісії не подавалось, то у Дуб лянської міської виборчої ко місії були відсутні підстави ставити під сумнів результа ти підрахунку голосів виборц ів на дільниці №08086, а отже не бу ло підстав приймати рішення про проведення повторного пі драхунку голосів виборців.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС Ук раїни, в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову. Доказами в адмі ністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на під ставі яких суд встановлює на явність або відсутність обст авин, що обґрунтовують вимог и і заперечення осіб, які беру ть участь у справі, та інші обс тавини, що мають значення для правильного вирішення справ и. Ці дані встановлюються суд ом на підставі пояснень стор ін, третіх осіб та їхніх предс тавників, показань свідків, п исьмових і речових доказів, в исновків експертів (ст. 69 КАС У країни).

Згідно ст. 19 Конституції Ук раїни, органи державної влад и та органи місцевого самовр ядування, їх посадові особи з обов'язані діяти лише на підс таві і в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та Законами України .

У справах щодо оскар ження рішень, дій чи бездіяль ності суб'єктів владних повн оважень адміністративні суд и згідно ч. 3 ст. 2 КАС України пе ревіряють, чи прийняті (вчине ні) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що пе редбачені Конституцією та за конами України; 2) з використан ням повноваження з метою, з як ою це повноваження надано; 3) о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії); 4) безстороннь о (неупереджено); 5) добросовіс но; 6) розсудливо; 7) з дотримання м принципу рівності перед за коном, запобігаючи несправед ливій дискримінації; 8) пропор ційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між буд ь-якими несприятливими наслі дками для прав, свобод та інте ресів особи і цілями, на досяг нення яких спрямоване це ріш ення (дія); 9) з урахуванням прав а особи на участь у процесі пр ийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного ст року. Матеріали справи свідч ать, що вказані положення від повідачем дотримані в повній мірі.

З урахуванням виклад еного, суд дійшов висновку пр о безпідставність та необґру нтованість позовних вимог та відмову у їх задоволенні пов ністю.

Оскільки при поданні позовної заяви позивачем не сплачено судовий збір, доказ ів його сплати до закінчення розгляду справи позивачем с уду не надано, такий відповід но до п.9 ч.9 ст. 172 КАС України у зв ' язку з відмовою у задоволе нні позову підлягає стягненн ю з позивача.

Керуючись ст. 7-14, 50, 71, 86, 143, 158, 160-163, 167, 172-179 Кодексу адміністрати вного судочинства України, с уд

постановив:

1. У задоволенні адмініс тративного позову відмовити повністю.

2. Стягнути з Жовківської ра йонної організації Політичн ої партії «За Україну»(Львів ська обл., Жовківський район, м істо Жовква, вулиця Львівськ а, будинок 8-10, ЄДРПОУ 36761631) в корис ть Державного бюджету Україн и 3 грн. 40 коп. судового збору.

Постанова може бути оскар жена до Львівського апеляцій ного адміністративного суду та набирає законної сили в по рядку та строки визначені ст . 177 Кодексу адміністративного судочинства.

Головуючий суддя Коморни й О.І.

суддя Москаль Р.М.

суддя Сакалош В.М.

Дата ухвалення рішення11.11.2010
Оприлюднено17.11.2010
Номер документу12241012
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-10225/10/1370

Постанова від 11.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 09.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

Ухвала від 09.11.2010

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Коморний Олександр Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні