Постанова
від 08.10.2024 по справі 120/13408/21-а
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 120/13408/21-а

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Свентух Віталій Михайлович

Суддя-доповідач - Сапальова Т.В.

08 жовтня 2024 року

м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Сапальової Т.В.

суддів: Ватаманюка Р.В. Капустинського М.М. ,

за участю:

секретаря судового засідання: Надольна М.С.,

позивача: ОСОБА_1 ,

представника позивача: Рябокінь Р.П.,

представника відповідача: Ковальчук В.Ю.,

представника відповідача: Костенко Ю.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Медичної (військово-лікарської) комісії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області", Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області", Головного управління Національної поліції у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

у жовтні 2021 року ОСОБА_2 звернулась до суду з позовом до Медичної (військово-лікарської) комісії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області", Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області", Головного управління Національної поліції у Вінницькій області, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Позовні вимоги мотивовані протиправністю свідоцтва про хворобу медичної (військово-лікарської) комісії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" №В-458 від 17.08.2021 року про непридатність ОСОБА_3 до служби в поліції, та прийнятого на його підставі наказу начальника Головного управління Національної поліції у Вінницькій області №146 о/с від 09.09.2021 року "щодо особового складу" в частині звільнення лейтенанта поліції ОСОБА_3 з посади інспектора відділу превенції Гайсинського районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року в задоволенні позову відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, подала апеляційну скаргу, в якій просила скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову про задоволення позову. Обґрунтовуючи подану скаргу, апелянт наголошує, що діагноз «змішаний розлад особистості» було визначено членами ВЛК лише з урахуванням виписки з медичної карти Вінницької обласної клінічної психоневрологічної лікарні ім. акад. І.О. Ющенка, в той час як лікарями психологами чи психіатрами штатної ВЛК жодних досліджень психічного стану позивачки проведено не було.

В судовому засіданні позивачка та її представник підтримали вимоги апеляційної скарги та просили їх задовольнити.

Представники відповідачів заперечували проти задоволення апеляційної скарги.

Заслухавши доповідь судді, пояснення позивачки та представників сторін, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.

Судом першої інстанції встановлено, що відповідно до інформації Центру психіатричної допомоги та професійного психофізіологічного відбору №33/22/3-130 від 03.08.2021 року лейтенанту поліції ОСОБА_3 видано направлення на ВЛК для визначення придатності до подальшої служби за станом здоров`я.

17.08.2021 року медичною (військово-лікарською) комісією Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" за розпорядженням начальника Управління кадрового забезпечення Головного управління Національної поліції у Вінницькій області здійснено медичний огляд інспектора відділу поліції Гайсинського районного Управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області лейтенанта поліції ОСОБА_3 .

За результатами такого огляду винесено постанову, яка оформлена у вигляді свідоцтва про хворобу №В-458 від 17.08.2021 року, про наявність захворювання - змішаного розладу особистості F 61.0 і констатовано непридатність ОСОБА_3 до подальшої служби в поліції.

У зв`язку з наведеним, 30.08.2021 року начальник Гайсинського районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області підготував та вніс начальникові Головного управління Національної поліції у Вінницькій області подання про звільнення позивача зі служби в Національній поліції України згідно з пунктом 2 частини 1 статті 77 Закону України "Про Національну поліцію" (через хворобу).

На підставі свідоцтва про хворобу №В-458 від 17.08.2021 року, подання начальника Гайсинського районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області полковника поліції ОСОБА_4 від 30.08.2021 року наказом Головного управління Національної поліції у Вінницькій області №146 о/с від 09 вересня 2021 року інспектора відділу превенції Гайсинського районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області лейтенанта поліції ОСОБА_3 звільнено зі служби в поліції за пунктом 2 частини 1 статті 77 Закону України "Про Національну поліцію" (через хворобу).

На переконання позивача свідоцтво про хворобу медичної (військово-лікарської) комісії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" №В-458 від 17.08.2021 року та наказ начальника Головного управління Національної поліції у Вінницькій області №146 о/с від 09.09.2021 року є протиправними, а тому їх слід скасувати.

Відмовляючи в задоволенні позову, суд першої дійшов висновку, що позивачем не доведено, а судом не встановлено фактів порушення процедури медичного огляду ВЛК, за результатами якого винесено оскаржувану постанову, що оформлена у вигляді свідоцтва про хворобу №В-458 від 17.08.2021 року, а тому відсутні підстави для визнання її протиправною та скасування.

Щодо скасування наказу про звільнення зі служби в поліції суд вказав, що підставою для винесення наказу стала постанова у формі свідоцтва про хворобу №В-458 від 17.08.2021 року, оскільки суд встановив правомірність вказаної постанови, тому відсутні підстави для визнання наказу Головного управління Національної поліції у Вінницькій області №146 о/с від 09.09.2021 року в частині звільнення лейтенанта поліції ОСОБА_3 з посади інспектора відділу превенції Гайсинського районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області протиправним та його скасування.

Переглядаючи оскаржуване судове рішення в межах доводів та вимог апеляційної скарги, перевіряючи дотримання судом першої інстанцій норм процесуального права при встановленні фактичних обставин у справі та правильність застосування ним норм матеріального права, колегія суддів виходить із наступного.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно з частиною 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади організації та діяльності Національної поліції України, статус поліцейських, а також порядок проходження служби в Національній поліції України, визначено Законом України "Про Національну поліцію" від 02.07.2015 № 580-VІІІ (Закон №580-VIII).Частиною першою статті 48 Закону № 580-VІІІ визначено, що призначення та звільнення з посад поліцейських здійснюється наказами посадових осіб, зазначених у статті 47 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 частини першої статті 77 Закону № 580-VІІІ поліцейський звільняється зі служби в поліції, а служба в поліції припиняється через хворобу - за рішенням медичної комісії про непридатність до служби в поліції.

Відповідно до статті 70 Основ законодавства України про охорону здоров`я від 19.11.1992 року № 2801-XII військово - лікарська експертиза визначає придатність до військової служби призовників, військовослужбовців та військовозобов`язаних, встановлює причинний зв`язок захворювань, поранень і травм з військовою службою та визначає необхідність і умови застосування медико-соціальної реабілітації та допомоги військовослужбовцям.

Військово-лікарська експертиза здійснюється військово-лікарськими комісіями, які створюються при територіальних центрах комплектування та соціальної підтримки, а також при закладах охорони здоров`я Міністерства оборони України, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, за потреби - інших органів або військових формувань сектору безпеки і оборони, визначених частиною другою статті 12 Закону України "Про національну безпеку України".

Порядок організації та проведення військово-лікарської експертизи встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до статей 50, 61, 65, 77 Закону України "Про Національну поліцію", частини десятої статті 2 Закону України "Про військовий обов`язок і військову службу", статті 21 Закону України "Про Національну гвардію України", статті 70 "Основи законодавства України про охорону здоров`я" та з метою нормативно-правового врегулювання організації медичного обстеження кандидатів на службу в поліцію, поліцейських, кандидатів на військову службу за контрактом, резервістів та військовослужбовців Національної гвардії України наказом МВС України від 03.04.2017 №285, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28.04.2017 за № 559/30427, затверджено Положення про діяльність медичної (військово-лікарської) комісії МВС (далі - Положення 285 в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до пункту 1 розділу І Положення №285 ним визначається організація діяльності медичних (військово-лікарських) комісій МВС щодо проведення лікарської та військово-лікарської експертизи.

Абзацом 1 пункту 3 розділу І Положення №285 визначено, що основними завданнями ВЛК є визначення за станом здоров`я, фізичного розвитку, а для окремих видів службової діяльності - за індивідуальними психофізіологічними особливостями, придатності кандидатів до служби в поліції, кандидатів до вступу до вищих навчальних закладів МВС із специфічними умовами навчання, які здійснюють підготовку поліцейських (далі - навчальні заклади), здобувачів вищої освіти навчальних закладів, придатності поліцейських до подальшої служби при переміщенні по службі, проходження служби у відрядженні за кордоном.

Постанови ВЛК щодо придатності (непридатності) осіб до служби в поліції приймаються відповідно до Переліку захворювань і фізичних вад, що перешкоджають проходженню служби в поліції (далі - Перелік захворювань) (додаток 1) та Пояснень щодо застосування статей Переліку захворювань і фізичних вад, що перешкоджають проходженню служби в поліції (далі - Пояснення щодо застосування Переліку захворювань) (додаток 2) (абзац 5 пункту 5 розділу 1 Положення №285).

Пунктом 4 розділу І Положення №285 встановлено, що ВЛК відповідно до покладених на них завдань:

1) проводять лікарську експертизу кандидатам на службу в поліцію, поліцейським і колишнім поліцейським, кандидатам до вступу до вищих навчальних закладів, здобувачам вищої освіти навчальних закладів;

2) проводять військово-лікарську експертизу кандидатам на військову службу за контрактом, у військовому резерві, до вступу у ВВНЗ, військовослужбовцям НГУ, колишнім військовослужбовцям, колишнім особам рядового й начальницького складу;

3) забезпечують контроль за проведенням лікарської та військово-лікарської експертизи, а також лікувально-діагностичної роботи в закладах охорони здоров`я МВС та НГУ;

4) узагальнюють та аналізують результати проведення лікарської та військово-лікарської експертизи та розробляють пропозиції щодо вдосконалення цієї роботи;

5) спільно з лікарями-спеціалістами закладів охорони здоров`я МВС аналізують, узагальнюють результати лікування і медичного обстеження та здійснюють оцінку впливу умов служби на стан здоров`я та придатність до служби.

Пунктом 5 Положення №285 визначено, що ВЛК у своїй роботі керуються чинним законодавством України, цим Положенням, іншими нормативно-правовими актами з питань військово-лікарської експертизи.

Визначення стану психічного здоров`я та встановлення діагнозу психічного розладу здійснюються відповідно до вимог статті 7 Закону України «Про психіатричну допомогу».

Лікарська експертиза кандидатам на службу у поліцію, кандидатам до вступу до навчальних закладів, поліцейським та здобувачам вищої освіти навчальних закладів проводиться відповідно до цього Положення.

Постанови ВЛК щодо придатності (непридатності) осіб до служби в поліції приймаються відповідно до Переліку захворювань і фізичних вад, що перешкоджають проходженню служби в поліції (далі - Перелік захворювань) (додаток 1) та Пояснень щодо застосування статей Переліку захворювань і фізичних вад, що перешкоджають проходженню служби в поліції (далі - Пояснення щодо застосування Переліку захворювань) (додаток 2).

Відповідно до статті 7 Закону України «Про психіатричну допомогу» діагноз психічного розладу встановлюється відповідно до загальновизнаних міжнародних стандартів діагностики та Міжнародної статистичної класифікації хвороб, травм і причин смерті, прийнятих центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я для застосування в Україні. Діагноз психічного розладу не може базуватися на незгоді особи з існуючими в суспільстві політичними, моральними, правовими, релігійними, культурними цінностями або на будь-яких інших підставах, безпосередньо не пов`язаних із станом її психічного здоров`я.

Методи діагностики та лікування і лікарські засоби, дозволені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, застосовуються лише з діагностичною та лікувальною метою відповідно до характеру психічних розладів і не можуть призначатися для покарання особи, яка страждає на психічний розлад, або в інтересах інших осіб.

Частина 2 статті 27 Закону України «Про психіатричну допомогу» визначає Виключно компетенцією лікаря-психіатра або комісії лікарів-психіатрів є встановлення діагнозу психічного розладу, прийняття рішення про необхідність надання психіатричної допомоги в примусовому порядку або надання висновку для розгляду питання, пов`язаного з наданням психіатричної допомоги в примусовому порядку.

При наданні психіатричної допомоги лікар-психіатр, комісія лікарів-психіатрів незалежні у своїх рішеннях і керуються лише медичними показаннями, своїми професійними знаннями, медичною етикою та законом.

Лікар-психіатр, комісія лікарів-психіатрів несуть відповідальність за прийняті ними рішення відповідно до закону.

Рішення, прийняте лікарем-психіатром або комісією лікарів-психіатрів при наданні психіатричної допомоги, викладається у письмовій формі та підписується лікарем-психіатром або комісією лікарів-психіатрів.

Приписами пунктів 1 - 4 розділу ІІ Положення №285 визначено, що лікарська та військово-лікарська експертиза проводиться штатними та позаштатними ВЛК.

Штатними ВЛК є Центральна медична (військово-лікарська) комісія МВС (далі - ЦВЛК), медична (військово-лікарська) комісія державної установи Територіальне медичне об`єднання МВС (далі - ДУ ТМО) в областях, в місті Києві (далі - ВЛК ДУ ТМО).

ЦВЛК функціонує на базі Центрального госпіталю МВС та в адміністративному порядку підпорядковується Управлінню охорони здоров`я та реабілітації МВС (далі - УОЗР МВС).

ВЛК ДУ ТМО функціонують на базі відповідних закладів охорони здоров`я МВС та в адміністративному порядку підпорядковуються відповідній ДУ ТМО.

У питаннях проведення лікарської та військово-лікарської експертизи штатні і позаштатні ВЛК підпорядковуються ЦВЛК, постанови якої можуть бути оскаржені в установленому законодавством порядку.

Пунктом 16 розділу ІІ Положення №285 визначені функції штатних ВЛК:

1) організація та проведення лікарської і військово-лікарської експертизи, контроль за її проведенням в підпорядкованих ВЛК, надання їм у разі необхідності методичної і практичної допомоги;

2) розгляд звернень, заяв і скарг кандидатів до служби у поліції, поліцейських, кандидатів на військову службу, військовослужбовців, колишніх поліцейських, колишніх осіб рядового й начальницького складу і колишніх військовослужбовців з питань лікарської і військово-лікарської експертизи, аналіз та узагальнення результатів цієї роботи;

3) перегляд власних постанов і постанов підпорядкованих ВЛК у порядку контролю, а також у разі оскарження їх керівництвом МВС, Національної поліції України, командуванням НГУ чи особами, що пройшли медичний огляд, та в інших необхідних випадках;

4) затвердження (незатвердження) чи скасування постанов підпорядкованих ВЛК;

5) перевірка і узагальнення результатів роботи підпорядкованих ВЛК;

6) надання роз`яснень, вказівок, рекомендацій з питань лікарської та військово-лікарської експертизи підпорядкованим ВЛК;

7) подання голові ЦВЛК у встановленому порядку річних звітів, інформації про стан і результати проведеної лікарської та військово-лікарської експертизи;

8) організація навчання лікарів закладів охорони здоров`я МВС та НГУ з питань лікарської та військово-лікарської експертизи.

Відповідно до пункту 17 розділу ІІ Положення №285, штатні ВЛК мають право:

1) запитувати у разі потреби медичні документи (медична карта стаціонарного хворого, медична карта амбулаторного хворого, консультативні висновки тощо), матеріали службових перевірок, характеристики на особу, довідки з архіву, витяги з наказів, актів, протоколів та інші документи, необхідні для прийняття експертного висновку та постанови ВЛК;

2) залучати лікарів-спеціалістів закладів охорони здоров`я МВС, лікарів-спеціалістів інших міністерств та відомств (за їх згодою) для вирішення питань лікарської і військово-лікарської експертизи;

3) направляти осіб, які проходять лікарську або військово-лікарську експертизу, на стаціонарне обстеження до закладів охорони здоров`я МВС або до лікувально-профілактичних установ інших міністерств і відомств (за їх згодою) з метою проведення необхідного обстеження чи діагностики.

Відповідно до пунктів 1 - 4 розділу VІІІ Положення №285 за результатами лікарської та військово-лікарської експертизи ВЛК приймають постанови, які включають діагноз, встановлений особі за результатами проведеного обстеження, рішення щодо ступеня придатності чи про непридатність до служби та висновок про причинний зв`язок захворювань, травм (поранень, контузій, каліцтва).

Постанови ВЛК приймаються на час фактичного огляду особи.

Постанови приймаються відповідно до мети проведення лікарської (військово-лікарської) експертизи, зазначеної у направленні на медичний огляд.

Формулювання постанов ВЛК за ступенем придатності осіб - щодо поліцейських приймаються такі постанови: "Придатний до служби в поліції"; "Придатний до служби в поліції, непридатний до служби на посаді"; "Непридатний до служби в поліції".

У воєнний час щодо поліцейських може прийматися постанова із таким формулюванням: Непридатний до служби в поліції з повторним медичним оглядом через ___ місяців (із зазначенням строку).

Пунктом 19 розділу ІІІ Положення №285 передбачено, що постанова ВЛК щодо придатності (непридатності) особи до служби, яка приймається за результатами медичного огляду, заноситься до Акта медичного огляду, Книги (журналу) обліку документації ВЛК (додаток 9) і оформлюється Довідкою (додаток 10) або свідоцтвом про хворобу.

При застосуванні формулювання постанови: "Придатний до служби в поліції, непридатний до служби на посаді" ВЛК в індивідуальному порядку з урахуванням характеру захворювання або фізичної вади, особливостей фактично виконуваної роботи, пристосованості до неї, спеціалізації особи, що проходить лікарську експертизу, зазначає протипоказання для цієї особи (наприклад, робота, що потребує великого фізичного напруження, пов`язана з тривалою ходою або стоянням, перебуванням на холоді чи у вологих приміщеннях, на висоті, біля механізмів, які рухаються, вогню, води; нічні чергування, часті й тривалі відрядження). Поліцейські, які за результатами проведення лікарської експертизи визнаються придатними до служби із зазначенням певних обмежень, можуть бути переміщені на інші посади з урахуванням їх стану здоров`я на даний час (пункт 7 розділу ІІ Положення №285).

Системний аналіз зазначених положень дає підстави для висновку про віднесення до повноважень ВЛК визначення придатності (непридатності) осіб до служби в поліції за наслідками проведеної лікарської експертизи відповідно до Переліку захворювань (додаток 1) та Пояснень щодо застосування статей Переліку захворювань.

Пунктом 11 оскаржуваної постанови у формі свідоцтва про хворобу №В-458 від 17.08.2021 року визначено, що на основі статті 19б, 71в графи 1 Переліку захворювань і фізичних вад, що перешкоджають проходженню служби в поліції Наказ МВС України від 03.04.2017 року №285 позивачка є непридатна до служби в поліції.

Поряд з цим суд не вправі надавати оцінку професійним діям конкретних лікарів-членів ВЛК при застосуванні ними відповідних методів огляду позивача, дослідження медичної документації, визначенні діагнозів та відповідності їх конкретній статті Розкладу хвороб, оскільки це потребує спеціальних знань у медичній галузі.

Відтак суд уповноважений лише перевірити законність висновку ВЛК в межах дотримання процедури прийняття цього висновку.

Щодо процедури прийняття свідоцтва про хворобу №В-458 від 17.08.2021 року суд зазначає наступне.

Пунктом 11 розділу ІІ Положення №285 визначено, що психіатричне, психологічне, психофізіологічне обстеження проводиться лікарями-психіатрами, практичними психологами (лікарями-психологами) та лікарями-психофізіологами (лікарями з функціональної діагностики) ДУ Центр психіатричної допомоги та професійного психофізіологічного відбору МВС України та центрів психіатричної допомоги та професійного психофізіологічного відбору ДУ ТМО.

Відповідно до пункту 12 розділу ІІ Положення №285 лікарі-психіатри та лікарі-психофізіологи (лікарі з функціональної діагностики) беруть участь в роботі комісій на правах членів штатних ВЛК.

Медичний огляд осіб у ВЛК проводиться з обов`язковим обстеженням лікарями-спеціалістами: терапевтом, хірургом, невропатологом, офтальмологом, отоларингологом, дерматологом, стоматологом, психіатром та лікарем-психологом або практичним психологом закладів охорони здоров`я МВС. Жінки обов`язково обстежуються гінекологом (пункт 11 розділу ІІІ Положення №285).

Згідно з пунктом 14 розділу ІІІ Положення №285 психіатричне, психологічне та психофізіологічне обстеження проводиться лікарями-психіатрами, лікарями-психологами (практичними психологами), лікарями-психофізіологами (лікарями з функціональної діагностики) тільки у закладах охорони здоров`я МВС.

Позивач та її представник стверджують, що психіатричне, психологічне та психофізіологічне обстеження ОСОБА_3 взагалі не проводилось лікарями-психіатрами, лікарями-психологами (практичними психологами), лікарями-психофізіологами ВЛК.

Натомість діагноз позивача - "Змішаний розлад особистості F61.0" встановлено Медичною (військово-лікарською) комісією Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" із урахуванням низки медичних документів, зокрема: акту медичного огляду ВЛК №В-458 від 17.08.2021 року, висновку ЛКК №37 від 11.08.2021 року, виписки із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого №5753 Вінницької обласної клінічної психоневрологічної лікарні ім. акад. І.О. Ющенка, протоколу обов`язкового профілактичного психіатричного огляду Центру психіатричної допомоги та психофізіологічного відбору ДУ ТМО України по Вінницькій області від 17.08.2021 року, амбулаторної картки хворого, акту медичного огляду ВЛК під час прийому на службу №А209 від 10.07.2019 року, довідки Вінницької обласної клінічної психоневрологічної лікарні ім. акад. І.О. Ющенка від 02.07.2019 року, довідки з обласного наркодиспансеру "Соціотерапія" від 21.06.2019 року, результатів електроенцефалограми від 24.06.2019 року, результатів обстеження головного мозку методом МРТ від 10.03.2019 року, медичної довідки про проходження обов`язкового психіатричного огляду серія 2ААЛ №730875 від 02.07.2019 року, сертифікату про проходження профілактичного наркологічного огляду №876626 серія 2РРС від 21.06.2019 року.

Оригінали вказаних документів були досліджені судом першої інстанції.

Згідно з матеріалами справи підтверджується, що позивачка з 12.07.2021 року по 30.07.2021 року перебувала на стаціонарному обстеженні та лікуванні у Вінницькій обласній клінічній психоневрологічній лікарні ім. акад. І.О. Ющенка, де їй було встановлено діагноз "Розлад особистості по змішаному типу".

В межах стаціонарного лікування в Вінницькій обласній клінічній психоневрологічній лікарні ім. акад. І.О. Ющенка було надано консультацію психолога та проведено патопсихологічне обстеження, що підтверджується випискою із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого №5753.

Під час проходження військово-лікарської комісії лікарем-психіатром проведено обстеження психічного стану ОСОБА_3 , за результатами якого встановлено діагноз "Змішаний розлад особистості F61.0" та визнано непридатною до служби в поліції, що відображено в акті медичного огляду ВЛК №В-458 від 17.08.2021 року.

Відповідно до пункту 12 розділу ІІ Положення №285 у разі потреби до роботи в штатних ВЛК на правах членів можуть залучатись інші лікарі-спеціалісти закладів охорони здоров`я МВС, а також представники кадрових підрозділів поліції та командування військових частин Національної гвардії.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що Вінницька обласна клінічна психоневрологічна лікарня ім. акад. І.О. Ющенка є закладом охорони здоров`я, що надає послуги амбулаторної вторинної (спеціалізованої) та третинної (високоспеціалізованої) амбулаторної та стаціонарної медичної допомоги з психіатрії, неврології, нейрохірургії, медичної психології і психотерапії, тому ВЛК обґрунтовано було взято до уваги що виписка із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого Нестерук №5753 (т. 1 а.с.232).

Наведені обставини також підтверджено показами лікаря-психіатра Центру психіатричної допомоги та психофізіологічного відбору ДУ ТМО України по Вінницькій області ОСОБА_5 , який проводив профілактичний психіатричний огляд ОСОБА_3 та допитаний судом першої та апеляційної інстанцій в якості свідка.

Таким чином, суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що Положенням №285 прямо не передбачено та не визначено обов`язковість детального обстеження хворого психологом або психіатром в межах роботи Медичної військово-лікарської комісії ДУ "Територіального медичного об`єднання МВС України по Вінницькій області".

Колегія суддів вважає обґрунтованими висновки суду, що при наявному висновку лікаря-психіатра, виписці із медичної карти амбулаторного (стаціонарного) хворого №5753 Вінницької обласної клінічної психоневрологічної лікарні ім. акад. І.О. Ющенка, яка включає в себе обстеження психолога, оскаржуване свідоцтво про хворобу медичної (військово-лікарської) комісії Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Вінницькій області" №В-458 від 17.08.2021 року в повній мірі відтворює дані обстежень ОСОБА_3

Медичний діагноз Вінницької обласної психоневрологічної лікарні ім. акад. О.І. Ющенка Вінницької обласної ради є чинним та не скасованим у судовому порядку, також до суду не надано доказів про зняття встановленого діагнозу психологічного розладу.

За таких обставин суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що під час судового розгляду вказаної справи не встановлено порушення процедури медичного огляду ВЛК, за результатами якого винесено оскаржувану постанову, яка оформлена у вигляді свідоцтва про хворобу №В-458 від 17.08.2021 року, а тому відсутні підстави для визнання її протиправною та скасування. Відсутні підстави для визнання протиправним та скасування наказу начальника Головного управління Національної поліції у Вінницькій області №146 о/с від 09.09.2021 року "щодо особового складу" в частині звільнення лейтенанта поліції ОСОБА_3 з посади інспектора відділу превенції Гайсинського районного управління поліції Головного управління Національної поліції у Вінницькій області, оскільки він прийнятий на підставі чинного свідоцтва про хворобу №В-458 від 17.08.2021 року та діючого діагнозу, який відповідно до Положення №285 визначено як захворювання, що перешкоджає проходженню служби в поліції.

Оскільки вимоги про поновлення на посаді і стягнення середнього заробітку за час вимушеного прогулу є похідними від позовних вимог про скасування свідоцтва про хворобу та про визнання протиправним та скасування наказу про звільнення, тому судом першої інстанції правомірно відмолено у їх задоволенні.

За таких обставин суд апеляційної інстанції погоджується з рішенням суду першої інстанції, оскільки приймаючи наказ про звільнення ОСОБА_3 зі служби в поліції на підставі п. 2 (через хворобу) частини 1 статті 77 Закону України «Про Національну поліцію», Головне управління Національної поліції у Вінницькій області діяло обґрунтовано, на підставі власних повноважень та у спосіб, що передбачений законодавством України.

Доводи апеляційної скарги не ґрунтуються на вимогах законодавства та не спростовують висновків суду першої інстанції, суд правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з дотриманням норм матеріального та процесуального права, тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

Відповідно до п.1 ч.1 ст.315,316 КАС Українисуд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а рішення Вінницького окружного адміністративного суду від 12 лютого 2024 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття. Порядок касаційного оскарження передбачений ст.ст.328, 329 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 18 жовтня 2024 року.

Головуючий Сапальова Т.В. Судді Ватаманюк Р.В. Капустинський М.М.

СудСьомий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення08.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122412999
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них

Судовий реєстр по справі —120/13408/21-а

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Смокович М.І.

Постанова від 08.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Постанова від 08.10.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 15.08.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 21.05.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 15.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Сапальова Т.В.

Рішення від 12.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 18.10.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Свентух Віталій Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні