Рішення
від 18.10.2024 по справі 320/47668/24
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 жовтня 2024 року № 320/47668/24

Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лиска І.Г., розглянувши у м. Києві в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у м. Києві до Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» про зупинення видаткових операцій на рахунках платників податків,

в с т а н о в и в:

Головне управління ДПС у м. Києві звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), шляхом накладення арешту на кошти у сумі 6940494,86 грн., що знаходяться в:

1) АТ "БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ" КИЇВ на рахунках:

- НОМЕР_1 - валюта: 980-українська гривня;

- НОМЕР_2 - валюта: 980-українська гривня.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач зазначив що станом на дату звернення до суду за ТОВ «БК «ОСНОВА-С» обліковується податковий борг з орендної плати з юридичних осіб на загальну суму 6940494,86 грн, який самостійно сплачений не був, внаслідок чого уповноваженою особою ГУ ДПС у м. Києві в порядку ст. 89 ПК України прийнято рішення про опис майна у податкову заставу, що перебуває у власності підприємства.

Позивач стверджує, що з метою реалізації рішення про опис майна в податкову заставу та забезпечення виконання податкового обов`язку, податковим керуючим було складено акт опису майна позивача.

Заявник вказує, що задля опису майна позивача у податкову заставу податковим керуючим здійснено декілька виїздів за податковою адресою ТОВ «БК «ОСНОВА-С» (03150, м.Київ, Печерський р-н., вул. Червоноармійська, буд. 143/2) з метою обстеження щодо місцезнаходження суб`єкта підприємницької діяльності за юридичною (фактичною адресою), про що складено відповідні акти, в яких зазначено про відсутність товариства та його представників за відповідною адресою.

Заявник стверджує, що вищевказані обставини було розцінені як перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим, що зумовило звернення контролюючого органу до суду з позовом про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, в порядку, передбаченому статтею 283 КАС України.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 17.10.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження та призначено судове засідання на 18.10.2024.

Представник позивача 18.10.2024 подав до суду клопотання в якому просив подальший розгляд справи здійснювати в порядку письмового провадження.

Відповідач в судове засідання не прибув повідомлений належним чином, явку свого представника не забезпечив, жодних заяв чи клопотань до суду не надав.

За таких обставин суд, з урахуванням положень статті 268 Кодексу адміністративного судочинства, вирішив здійснювати подальший розгляд справи за відсутності представників сторін, в порядку письмового провадження за наявними в справі матеріалами і доказами.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне.

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» (код ЄДРПОУ 24367001) зареєстроване в органах державної реєстрації як суб`єкт господарської діяльності, є платником податків та перебуває на податковому обліку Головного управління ДПС у м. Києві, як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.

Згідно даних з інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборони відчуження об`єктів нерухомого майна щодо об`єкта нерухомого майна від 16.10.2024 № 399536411 наявна земельна ділянка.

Відповідно до відомостей інформаційно-комунікаційної системи Державної податкової служби «Податковий блок», станом на дату звернення до суду за Відповідачем обліковується податковий борг на загальну суму 6 940 494,86 грн., з орендної плати з юридичних осіб.

04 квітня 2023 року уповноваженою особою ГУ ДПС у м. Києві в порядку ст. 89 Податкового кодексу України, прийнято рішення № 0000096-1303-2615 про опис майна у податкову заставу, що перебуває у власності платника податків ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С». Вказане вище рішення разом з податковою вимогою

№ 0000096-1303-2615 від 24 березня 2023 року та листом про надання активів

№ 20548/6/26-15-13-02-13 від 27.03.2023 направлено засобами поштового зв`язку

АТ «Укрпошта» на податкову адресу ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С», рекомендованим повідомленням № 0103332103737.

Листом про надання активів № 20548/6/26-15-13-02-13 від 27.03.2023, Головним управлінням ДПС у м. Києві повідомлено ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» про суму актуального податкового боргу та запропоновано протягом п`ятнадцяти робочих днів, з дня отримання листа надати наступні документи:

-баланс (Звіт про фінансовий стан) за останній звітний період з детальною розшифровкою значень рядків активу балансу (найменування, кількість, залишкова балансова вартість), в тому числі дебіторської заборгованості в розмірі дебіторів (найменування дебітора, код ЄДРПОУ, сума дебіторської заборгованості);

-документи, які свідчать, що активи не можуть бути предметом податкової застави.

У разі не погашення платником податкового боргу або не надання зазначених вище документів, до платника будуть застосовані наступні заходи:

-зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків;

-арешт рахунків на суму податкового боргу;

-адміністративний арешт майна.

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» у встановлені строки, не виконано вимоги, перелічені у листі про надання активів, тому на виконання приписів статті 93 ПК України та Розділу ІІ Наказу № 586, 06.09.2024 податковим керуючим здійснено виїзд за податковою адресою: 03150, м. Київ, печерський район, вул. Червоноармійська, буд. 143/2.

За результатом виїзду на вищезазначену адресу, податковим керуючим не виявлено представників чи майна ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» та о 13:11 складено акт відсутності за місцезнаходженням від 06.09.2024. Зі змісту зазначеного акту вбачається, що за вищевказаною адресою посадові особи та/або засновники, чи майно підприємства не знаходяться.

У зв`язку з відсутністю представників ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» за вищевказаною адресою 06.09.2024, податковим керуючим прийнято рішення здійснити повторний виїзд.

Листом Головного управління ДПС у м. Києві № 75760/6/26-15-13-2-12 від 10.09.2024 ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» проінформовано про:

-проведення податковим керуючим повторного виїзду, за податковою адресою

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С», що відбудеться 24.09.2024 о 14:30;

-необхідність ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» забезпечити податковому керуючому доступ до майна;

-відповідальність у разі перешкоджанню діяльності податкового керуючого.

Таким чином, податковим керуючим 24.09.2024 здійснено повторно виїзд за адресою: 03150, м. Київ, Печерський район, вул. Червоноармійська, буд. 143/2.

За результатом другого виїзду на вищезазначену адресу, податковим керуючим вдруге не виявлено представників ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» та складено акт відсутності за місцезнаходженням від 24.09.2024. Зі змісту вказаного акта вбачається, що за адресою 03150, м. Київ, Печерський район, вул. Червоноармійська, буд. 143/2, посадові особи та/або засновники підприємства не знаходяться.

У зв`язку з відсутністю представників ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» за вищевказаною адресою 24.09.2024, податковим керуючим прийнято рішення здійснити повторний виїзд.

Листом Головного управління ДПС у м. Києві № 79117/6/26-15-13-2-12 від 25.09.2024 ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» проінформовано про:

-проведення податковим керуючим повторного виїзду, за податковою адресою

ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С», що відбудеться 16.10.2024;

-необхідність ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» забезпечити податковому керуючому доступ до майна;

-відповідальність у разі перешкоджанню діяльності податкового керуючого.

Таким чином, податковим керуючим 16.10.2024 здійснено повторно виїзд за адресою: 03150, м. Київ, Печерський район, вул. Червоноармійська, буд. 143/2.

За результатом третього виїзду на вищезазначену адресу, керівник підприємства, який в момент повторного запланованого виїзду знаходився на підприємстві, не надав доступ до майна та наступних документів:

-документи, що підтверджують придбання оборотних активів (накладні, товаро-транспортні накладні, акти приймання передачі, тощо);

-первинні документи обліку й руху оборотних активів;

-інформацію щодо матеріально-відповідальної особи за зберігання майна;

-документи, які свідчать, що активи не можуть бути предметом податкової застави.

Вказані обставини були розцінені податковим керуючим як перешкоджання ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» виконанню функцій податкового керуючого, у зв`язку з чим податковим керуючим 16.10.2024 об 14 год. 45 хв. було складено акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим №15/26-15-13-02-18.

Вищевказаний акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим від 16.10.2024 став підставою звернення позивача до суду із заявою про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків, яка була подана до Київського окружного адміністративного суду протягом 24 годин з моменту встановлення обставин, що зумовлюють звернення до суду, чим в даному випадку є акт про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим від 16.10.2024, з приводу чого суд зазначає таке.

Згідно з частиною першою статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законами.

Згідно з підпунктом 14.1.155 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкова застава - спосіб забезпечення сплати платником податків грошового зобов`язання та пені, не сплачених таким платником у строк, визначений цим Кодексом. Податкова застава виникає на підставах, встановлених цим Кодексом. У разі невиконання платником податків грошового зобов`язання, забезпеченого податковою заставою, орган стягнення у порядку, визначеному цим Кодексом, звертає стягнення на майно такого платника, що є предметом податкової застави.

Відповідно до підпункту 14.1.156 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податкове зобов`язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в установлені строки.

Як убачається з матеріалів справи у ПП "ГРАНД М" станом на 29.05.2024 наявний податковий борг у загальному розмірі 771063,02 грн. з податку на прибуток підприємств та податку на додану вартість.

Дана сума податкового боргу підтверджується інформацією з інтегрованої картки платника податків відповідача.

Відповідно до пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Згідно з пунктом 57.1 статті 57 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до пункту 57.3 статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до пункту 59.3 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога разом з детальним розрахунком суми податкового боргу надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов`язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов`язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов`язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до пункту 59.4 статті 59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається (вручається) також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов`язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Як було вказано вище, на виконання вищевказаних вимог відповідачу надіслано податкову вимогу від 24.03.2023 №0000096-1303-2615 на загальну суму 4467825,35 грн.

Відповідно до пункту 88.1 статті 88 Податкового кодексу України з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов`язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу.

Згідно з підпунктом 89.1.1 пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України право податкової застави виникає у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку;

Право податкової застави виникає також у разі несплати у строки, встановлені цим Кодексом, суми грошового зобов`язання, самостійно визначеної платником податків у податковій декларації, - з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (підпункт 89.1.1 пункту 89.1 статті 89 Податкового кодексу України).

Відповідно до пункту 89.3 статті 89 Податкового кодексу України майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису.

До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу.

Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред`являється платнику податків, що має податковий борг.

Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Відмова платника податків від підписання акта опису майна, на яке поширюється право податкової застави, не звільняє такого платника податків від поширення права податкової застави на описане майно. У такому випадку опис здійснюється у присутності не менш як двох понятих.

Як було зазначено судом, Головним управлінням ДПС у м. Києві прийнято рішення про опис майна у податкову заставу №0000096-1303-2615 від 24.03.2023, що перебуває у власності платника ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С».

Вказані податкова вимога, рішення про опис майна у податкову заставу були направлені на юридичну адресу відповідача.

Згідно з пунктом 89.4 статті 89 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не допускає податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подає документів, необхідних для такого опису, податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу.

Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках/електронних гаманцях платника податків, заборону відчуження таким платником податків майна та зобов`язання такого платника податків допустити податкового керуючого для опису майна у податкову заставу.

Зупинення видаткових операцій на рахунках/електронних гаманцях платника податків та заборона відчуження таким платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Податковий керуючий не пізніше робочого дня, що настає за днем складення цих актів, зобов`язаний надіслати банкам, іншим фінансовим установам, небанківським надавачам платіжних послуг, емітентам електронних грошей, а також платнику податків рішення про складення актів, яке є підставою для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна.

Відповідно до пункту 91.4 статті 91 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків, що має податковий борг, перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, такий податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень у порядку та за формою, що встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Контролюючий орган звертається до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом. Строк, на який можуть бути зупинені видаткові операції, визначається судом, але не більше двох місяців (абз.2 п.91.4 ст.94 ПКУ).

Зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду (абз. 3 п. 91.4 ст. 94 ПКУ).

Таким чином, Податковим кодексом України передбачено такі передумови для звернення контролюючого органу до суду із заявою щодо зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків:

1) не допуск платником податків податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подання документів, необхідних для такого опису. У такому випадку податковий керуючий складає акт відмови платника податків від опису майна у податкову заставу;

2) перешкоджання платником податків, що має податковий борг, виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом. У такому випадку податковий керуючий складає акт про перешкоджання платником податків виконанню таких повноважень.

Вказані передумови для зупинення судом видаткових операцій на рахунках платника податків є самостійними та тягнуть за собою окремі правові наслідки.

Так, у першому випадку зупинення видаткових операцій та заборона відчуження платником податків майна діють до дня складення акта опису майна платника податків у податкову заставу податковим керуючим або акта про відсутність майна, що може бути описано у податкову заставу, або погашення податкового боргу в повному обсязі. Підставою ж для поновлення видаткових операцій та скасування заборони на відчуження майна є складення цих актів податковим керуючим, які не пізніше робочого дня мають бути надіслані банкам, іншим фінансовим установам, небанківським надавачам платіжних послуг, емітентам електронних грошей, а також платнику податків.

У другому випадку зупинення судом видаткових операцій здійснюється на строк не більше двох місяців та може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.

Як було вказано вище, у зв`язку з перешкоджанням ТОВ «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» виконанню повноважень податковим керуючим, останнім було складено відповідний акт від 16.10.2024 №15/26-15-13-02-18 об 14 год. 45 хв. про перешкоджання платником податків виконанню повноважень податковим керуючим. Отже, обставини справи свідчать, що спірні правовідносини підпадають під другий випадок, тобто платником податків були створені перешкоди виконанню податковим керуючим своїх повноважень (а не недопуск податкового керуючого для здійснення опису майна такого платника податків у податкову заставу та/або не подання документів, необхідних для такого опису).

Таким чином, спірні правовідносини врегульовані підпунктом 91.4 статті 91 ПК України.

Суд зазначає, що відповідно до пункту 20.1 статті 20 ПК України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право, зокрема:

- звертатися до суду щодо зупинення видаткових операцій платника податків на рахунках/електронних гаманцях такого платника податків у банках, інших фінансових установах, небанківських надавачах платіжних послуг, емітентах електронних грошей (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), у тому числі при недопущенні посадових осіб контролюючих органів до обстеження територій та приміщень (п.п.20.1.31);

- звертатися до суду, якщо платник податків перешкоджає виконанню податковим керуючим повноважень, визначених цим Кодексом, щодо зупинення видаткових операцій на рахунках/електронних гаманцях платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, іншій фінансовій установі, небанківському надавачу платіжних послуг, емітенті електронних грошей (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу), та зобов`язання такого платника податків виконати законні вимоги податкового керуючого, передбачені цим Кодексом (п.п.20.1.32).

Враховуючи положення пп.20.1.31, 20.1.32 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України суд зазначає, що не підлягають зупиненню видаткові операції на рахунках платника податків щодо операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків та погашення податкового боргу.

Приймаючи до уваги викладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви контролюючого органу та при визначенні строку зупинення видаткових операцій суд враховує, що оскільки спірні правовідносини врегульовані підпунктом 91.4 статті 91 ПК України, такий строк не може перевищувати двох місяців, однак може бути достроково скасовано за рішенням податкового керуючого або суду.

Також суд зазначає, що Податковим кодексом України вживаються два поняття, які позначають арешт коштів на рахунках платника податків - власне арешт коштів, а також зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків.

Аналіз норм Податкового кодексу України, а також чинного законодавства, що регулює банківську діяльність і порядок здійснення безготівкових розрахунків, дає підстави для висновку про тотожність зазначених понять для цілей регулювання податкових правовідносин.

Так, відповідно до частини першої та другої статті 59 Закону України "Про банки і банківську діяльність" арешт на майно банку (крім коштів, що знаходяться на кореспондентських рахунках банку), арешт на кошти та інші цінності юридичних або фізичних осіб, що знаходяться в банку, здійснюються виключно за постановою державного виконавця, приватного виконавця або за рішенням суду про стягнення коштів або про накладення арешту в порядку, встановленому законом. Зняття арешту з майна та коштів здійснюється за постановою державного виконавця, приватного виконавця або за рішенням суду.

Зупинення видаткових операцій за рахунками юридичних або фізичних осіб здійснюється в разі накладення арешту відповідно до частини першої цієї статті, а також в інших випадках, передбачених договором, Законом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення", іншими законами та/або умовами обтяження, предметом якого є майнові права на грошові кошти, що знаходяться на банківському рахунку. Зупинення видаткових операцій здійснюється в межах суми, на яку накладено арешт, крім випадків, якщо арешт накладено без встановлення такої суми або якщо інше передбачено договором, законом чи умовами такого обтяження.

Отже, накладення арешту на кошти на рахунках платника податків є необхідною передумовою для зупинення видаткових операцій на таких рахунках в усіх випадках та фактично є способом зупинення видаткових операцій.

Таким чином, з урахуванням змісту статті 59 Закону України "Про банки і банківську діяльність" зупинити видаткові операції з підстав, передбачених Податковим кодексом України, можна не інакше, як шляхом накладення арешту на кошти, що знаходяться на рахунках платника податків.

Наведене вбачається і з процитованого вище п.п.20.1.32 п.20.1 ст.20 ПК України, яким закріплено право контролюючого органу на звернення до суду щодо зупинення видаткових операцій на рахунках/електронних гаманцях платника податків шляхом накладення арешту на цінні папери та/або кошти та інші цінності такого платника податків, що знаходяться в банку, іншій фінансовій установі, небанківському надавачу платіжних послуг, емітенті електронних грошей.

За таких обставин повноваження податкових органів щодо звернення до суду з вимогами як про накладення арешту на кошти платника податків, так і про зупинення видаткових операцій на рахунках платника податків варто розуміти як право на звернення з вимогою про накладення арешту на кошти платника податків, що перебувають на його рахунках у банку.

При цьому в усіх випадках суд ухвалює рішення про зупинення видаткових операцій платника податків шляхом накладення арешту на кошти платника податків у відповідній сумі, або про накладення арешту на кошти платника податків у відповідній сумі. Зазначені варіанти змісту резолютивної частини судового рішення є еквівалентними за своїми правовими наслідками. Ці наслідки полягають у виникненні арешту коштів і зупиненні через цю обставину видаткових операцій.

Враховуючи наявність довідки позивача про відкриті рахунки відповідача у банках, суд вважає за необхідне навести реквізити відповідних рахунків відповідача у банках у судовому рішенні, видаткові операції на яких зупинені на підставі цього судового рішення із зазначенням суми податкового боргу.

Відповідно до частини восьмої статті 283 КАС України рішення суду у справах, визначених пунктами 1-4, 7 частини першої цієї статті, підлягає негайному виконанню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Отже, сплачений позивачем при зверненні до суду судовий збір з відповідача не стягується.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 242, 245, 246, 250, 255, 283, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

в и р і ш и в:

Заяву Головного управління ДПС у м. Києві - задовольнити.

Зупинити на два місяці здійснення видаткових операцій (крім операцій з видачі заробітної плати та сплати податків, зборів, єдиного внеску, а також визначених контролюючим органом грошових зобов`язань платника податків, погашення податкового боргу) на банківських рахунках Товариства з обмеженою відповідальністю «БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ «ОСНОВА-С» (ідентифікаційний код 32491049, місцезнаходження: 03150, м. Київ, Печерський р-н., вул. Червоноармійська, буд.143/2) шляхом накладення арешту на кошти у сумі 6940494 (шість мільйонів дев`ятсот сорок тисяч чотириста дев`яносто чотири) грн 86 коп, що знаходяться на таких рахунках у банках:

1) АТ "БАНК ІНВЕСТИЦІЙ ТА ЗАОЩАДЖЕНЬ" КИЇВ на рахунках:

- НОМЕР_1 - валюта: 980-українська гривня;

- НОМЕР_2 - валюта: 980-українська гривня.

Допустити негайне виконання рішення суду.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом десяти з дня його проголошення.

Суддя Лиска І.Г.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.10.2024
Оприлюднено21.10.2024
Номер документу122414398
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них застосування адміністративного арешту коштів та/або майна

Судовий реєстр по справі —320/47668/24

Рішення від 18.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Лиска І.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні