АС12/471-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.12.07 Справа №АС12/471-07.
Господарський суд Сумської області у складі судді Костенко Л.А.
При секретарі судового засідання Бардаковій О.М.
За участю представників сторін:
Від позивача – Козупиця О.М.
Від відповідача – Мельниченко І.З. (дов. № 79697/9-10-009 від 23.11.2007 р.), Вакулішина З.Г.
Розглянувши матеріали справи № 12/471-07
за позовом - Дочірнього підприємства «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» ВАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об»єднання ім. М.В. Фрунзе
до відповідача – Державної податкової інспекції в м. Суми
про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення
Предмет позову: Позивач просить суд визнати нечинним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Суми від 21.06.2007 року № 0000212306/0/40592, зобов»язати ДПІ в м. Суми відновити заявлену та відшкодовану суму бюджетного відшкодування у розмірі 64 235 грн. у картці особового рахунку позивача та зобов»язати відповідача подати органу Державного казначейства висновок із зазначенням суми ПДВ- 64 235 грн., що підлягає відшкодуванню з бюджету позивачу.
В своїх вимогах позивач посилається на те, що ним виконані усні умови, передбачені Законом України «Про податок на додану вартість», має документальне підтвердження розміру податкового кредиту та має право на бюджетне відшкодування ПДВ у розмірі 64 235 грн.
Відповідач позов не визнав, подав заперечення, в яких вказує про правомірність прийняття рішення та те, що позивач при визначенні суми податкового кредиту попереднього податкового періоду, фактично сплаченої утримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальником таких товарів (послуг), було зайво включено сплату кредиторської заборгованості, яка виникла за попередні періоди, станом на 01.02.2007 року в сумі 64 235 грн.
В судовому засіданні від 20.09.2007 р. розгляд справи відкладався до 10:00 годин 18.10.2007 р., оголошувалися перерви: з 18.10.2007 р. до 10:20 годин 26.11.2007 року та з 26.11.2007 р. до 11:00 годин 17.12.2007 року.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ :
За результатом виїзної позапланової перевірки позивача з питань достовірності нарахування суми бюджетного відшкодування ПДВ на рахунок платника у банку за березень 2007 року відповідачем складений акт від 16.06.2007 року № 3981/23-6/30991664 та прийняте податкове повідомлення-рішення від 21.06.2007 року № 0000212306/0/4059, яким позивачу зменшена сума бюджетного відшкодування з ПДВ у розмірі 64 235 грн. за березень 2007 року.
Перевіркою встановлено, що підприємством зайво включено до розрахунку суми бюджетного відшкодування у рядок № 3 «Сума податкового кредиту попереднього податкового періоду, фактично сплачена отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг)» ПДВ в сумі – 64 235 грн.
ДП "ОБ та ВТ" ВАТ "СМНВО їм. М.В.Фрунзе" при визначенні суми податкового кредиту попереднього податкового періоду, фактично сплаченої отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг), було включено сплату кредиторської заборгованості, яка виникла за попередні періоди, станом на 01.02.2007р., а саме: (сплачено в лютому)
- ВАТ "Укртелеком" Сумська дирекція (ід.код 23825401) сума ПДВ- 2473,83 грн.
- ВАТ "Сумиобленерго" (ід.код 23293513) сума ПДВ - 1121,20 грн;
- Український мобільний зв"язок (ід.код 14333937) сума ПДВ - 81,78 грн.
- АТП-15955 м.Суми (ід.код 05495934) сума ПДВ - 1407,40 грн.
- ВАТ "Сумигаз" (ід.код 03352432) сума ПДВ -17275,52 грн.
- Управління магістральних газопроводів (ід.код 14016298) сума ПДВ- 9617,00 грн.
- ТОВ "Метал-сервіс" (ід.код 32024106) сума ПДВ -769,32 грн.
- ТОВ "Вогнетрив" (ід.код 32470893) сума ПДВ - 6000,00 грн.
- ТОВ ТД "Північпостач" (ід.код 33078917) сума ПДВ - 962,16 грн.
- ТОВ "Укрвтормет-Союз" (ід код 32660260) сума ПДВ - 15408,25грн
- ТОВ "Хераеус Елекро-Найм Україна" (ід.код 33652727) сума ПДВ -9118,26 грн.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
ВСЬОГО: 64 234,72 грн.
Відповідач вважає, що таким чином позивач порушив вимоги п.п. 7.7.2 п. 7.7 ст. 7 Закону України «Про податок на додану вартість» № 168/97-ВР від 03.04.1997 р., так як невірно визначив суму ПДВ, що підлягає відшкодуванню з Державного бюджету, яка задекларована у рядку № 4 «Розрахунку суми бюджетного відшкодування» наданого позивачем до декларації з ПДВ за березень 2007 року.
Позивач подав відповідачу податкову декларацію з ПДВ за березень 2007 р.
Сума податкового кредиту у розмірі 1 000 913 грн. була включена до податкової декларації з податку на додану вартість, розрахунку експортного відшкодування та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування за березень 2007 року, який додавався до декларації, та отримані відповідачем 20 квітня 2007 року.
У рядку 3 Розрахунку суми бюджетного відшкодування за березень 2007 р. задекларована сума податкового кредиту попереднього податкового періоду (січня 2007 р.), фактично сплачена позивачем - постачальникам у лютому 2007 р. у сумі 1 000 913 грн., та у рядку 4 сума, що підлягає бюджетному відшкодуванню, також вказана сума 1000 913 грн.
Із суми 1 000 913 грн. відповідач підтвердив заявлену позивачем суму бюджетного відшкодування ПДВ за березень 2007 р. в розмірі 936 678 грн., а на суму 64 235,00 грн. зменшив заявлене позивачем бюджетне відшкодування.
Право на податковий кредит оскаржуваної суми – 64 235,00 грн. виникло у позивача у січні 2007 р., що підтверджується податковими накладними.
Оплата товару (послуг), за якими виник податковий кредит січня 2007 р. у розмірі 64 235 грн. здійснена позивачем у лютому 2007 р. Позивач має право на бюджетне відшкодування. Факт ПДВ в ціні товару (послуги) в сумі 64 235 грн. підтверджується самим Відповідачем у акті.
У відповідності до п. 1.8. Закону бюджетне відшкодування - сума, що підлягає поверненню платнику податку з бюджету у зв'язку з надмірною сплатою податку у випадках, визначених цим Законом.
Порядок визначення суми податку, який належить сплаті або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків регулюються п.п. 7.7 ст. 7 Закону.
Відповідно до п.п. 7.7.1. Закону сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного податкового періоду та сумою податкового кредиту такого звітного податкового періоду. При позитивному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума підлягає сплаті (перерахуванню) до бюджету у строки, встановлені законом для відповідного податкового періоду.
При від'ємному значенні суми, розрахованої згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, така сума враховується у зменшення суми податкового боргу з цього податку, що виник за попередні податкові (у тому числі розстроченого або відстроченого відповідно до закону), а при його відсутності - зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду.
Відповідно до п.п. 7.7.2. Закону якщо у наступному податковому періоді сума, розрахована згідно з підпунктом 7.7.1 цього пункту, має від'ємне значення, то:
- бюджетному відшкодуванню підлягає частина такого від'ємного значення, яка дорівнює сумі податку, фактично сплаченій отримувачем товарів (послуг) у попередньому податковому періоді постачальникам таких товарів (послуг);
- залишок від'ємного значення після бюджетного відшкодування включається до складу податкового наступного податкового періоду.
У оскаржуваному рішенні відповідача зазначено, що у десятиденний термін від дня отримання цього рішення заявлена та невідшкодована сума бюджетного відшкодування зменшується у картці особового рахунку платника податків, яка ведеться у податковому органі.
Відповідно до підпункту 7.7.4. Закону України «Про податок на додану вартість» платник податку, який має право на одержання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення повної суми бюджетного відшкодування, подає відповідному податковому органу податкову декларацію та заяву про повернення такої повної суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації. При ньому платник податку в п'ятиденний термін після подання декларації податковому органу подає органу Державного казначейства України копію декларації, з відміткою податкового органу про її прийняття, для ведення реєстру податкових декларацій у розрізі платників.
До декларації додаються розрахунок суми бюджетного відшкодування, копії погашених податкових векселів (податкових розписок), у разі їх наявності, та оригіналів п'ятих основних аркушів (примірників декларанта) вантажних митних декларацій, у разі наявності експортних операцій.
Форма заяви про відшкодування та форма розрахунку суми бюджетного відшкодування визначається за процедурою, встановленою центральним податковим органом.
Як зазначалося вище, суми податкового кредиту у розмірі 64 235,00 грн. були включені до податкових декларацій з податку на додану вартість, розрахунку експортного відшкодування та заяви про повернення суми бюджетного відшкодування, які додавалися до декларацій, та отримані відповідачем в терміни передбачені законодавством.
Відповідно до підпункту 7.7.5. Закону України «Про податок на додану вартість» протягом ЗО днів, наступних за днем отримання податкової декларації, податковий орган проводить документальну невиїзну перевірку (камеральну) заявлених у ній даних. За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування.
Податковий орган зобов'язаний у п'ятиденний термін після закінчення перевірки надати органу Державного казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.
Відповідно до підпункту 7.7.6. Закону України «Про податок на додану вартість» на підставі отриманого висновку відповідного податкового органу, орган державного казначейства надає платнику податку зазначену у ній суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку податкового органу.
Як зазначено в акті такі перевірки даних, зазначених у деклараціях були проведені, але у порушення підпункту 7.7.5. Закону України «Про податок на додану вартість» висновок, у терміни, передбачені законодавством, відповідачем до органу Державного казначейства України не наданий.
До матеріалів справи залучений лист Державної податкової інспекції в м. Суми від 02.11.2007 року № 74417/10/23-6, яким повідомляється, що згідно повідомлення-рішення від 21.06.2007 року № 0000212306/0/40592 позивачу зменшено по особовому рахунку ПДВ в сумі 64 235 грн. згідно декларацій за березень 2007 року.
З огляду на вищевказане, суд вважає повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Суми від 21.06.2007 року таким, що протирічить податковому законодавству.
Керуючись ст.ст. 158-163, 167, 186 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ :
1. Визнати нечинним податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції в м. Суми від 21.06.2007 року № 0000212306/0/40592.
2. Зобов»язати Державну податкову інспекцію в м. Суми відновити у картці особового рахунку дочірнього підприємства «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» ВАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об»єднання ім. М.В. Фрунзе (40020, м. Суми, вул. Комарова, 2, код ЄДРПОУ 30991664) суму бюджетного відшкодування з ПДВ – 64 235 грн.
3. Зобов»язати Державну податкову інспекцію в м. Суми надати органу Державного казначейства висновок із зазначенням суми ПДВ 64 235 грн., що підлягає відшкодуванню з бюджету на користь дочірнього підприємства «Завод обважнених бурильних та ведучих труб» ВАТ «Сумське машинобудівне науково-виробниче об»єднання ім. М.В. Фрунзе (40020, м. Суми, вул. Комарова, 2, код ЄДРПОУ 30991664).
4. Постанова суду може бути оскаржена в порядку ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до якого, зокрема, заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження до Харківського апеляційного адміністративного суду через господарський суд Сумської області.
5. Відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено цим Кодексом, набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. В разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 17.12.2007 |
Оприлюднено | 25.12.2007 |
Номер документу | 1224161 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Костенко Л.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні