Постанова
від 22.10.2010 по справі 2а-7756/10/2670
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВ НИЙ СУД міста КИЄВА

01025, м. Київ, вул. Десятинна , 4/6, тел. 278-43-43

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Київ

22 жовтня 2010 року 14:56 № 2а-7756/10/2670

Окружний адміністративни й суд міста Києва у складі суд ді Кузьменка В.А., за участю се кретаря Хижняк І. В. та предста вників:

позивача: ОСОБА_1;

відповідача: не з' явились

розглянувши у судовому зас іданні адміністративну спра ву

за позовом Інспекції державного архі тектурного - будівельного к онтролю у місті Києві

до Товариства з обмеженою ві дповідальністю “Таміра”

про стягнення заборгованост і

На підставі частини трет ьої статті 160 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни в судовому засіданні 22 жовт ня 2010 року проголошено вступн у та резолютивну частини пос танови.

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

17 травня 2010 року (відпов ідно до відмітки на поштовом у конверті) Інспекція держав ного архітектурного - будів ельного контролю у місті Киє ві (далі по тексту - позивач) з вернулась до Окружного адмін істративного суду міста Києв а з позовною заявою до Товари ства з обмеженою відповідаль ністю “Таміра” (далі по текст у - відповідач, ТОВ “Таміра” ), в якій просить стягнути суму штрафних санкцій за порушен ня у сфері містобудування у р озмірі 79 398,38 грн.

Ухвалою Окружного адмініс тративного суду міста Києва від 20 травня 2010 року відкрито п ровадження в адміністративн ій справі №2а-7756/10/2670, закінчено пі дготовче провадження і призн ачено справу до судового роз гляду на 15 липня 2010 року.

Судове засідання неоднора зово відкладалось зв' язку з необхідністю одержання нови х доказів.

В судовому засіданні 22 жовт ня 2010 року представник позива ча позовні вимоги підтримав.

Відповідач відзиву на позо в не надав, явку своїх предста вників в судові засідання не забезпечив, хоча про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином . У зв' язку з неприбуттям в су дове засідання представникі в відповідача та ненаданням витребуваних доказів розгля д справи відкладався, ухвала про призначення розгляду сп рави та повістки направлялис я відповідачу за адресою, вне сеною відповідачем до Єдиног о державного реєстру юридичн их осіб та фізичних осіб-підп риємців. Відповідно до зміст у частини другої статті 17, час тини першої статті 18 Закону Ук раїни “Про державну реєстрац ію юридичних осіб та фізични х осіб - підприємців” та з ур ахуванням положень частини в осьмої статті 35 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни така адреса вважається достовірною, а повістка, напр авлена за нею, врученою юриди чній особі.

Відповідно до положень ста тті 128 Кодексу адміністративн ого судочинства України спра ва вирішується на підставі н аявних в ній доказів.

Розглянувши подані позива чем документи і матеріали, за слухавши пояснення представ ника позивача, всебічно і пов но з' ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуєть ся позов, об' єктивно оцінив ши докази, які мають юридичне значення для розгляду справ и і вирішення спору по суті, су д -

В С Т А Н О В И В:

Інспекцією державног о архітектурно-будівельного контролю у місті Києві на під ставі направлення про провед ення перевірки від 17 грудня 2009 року №857 проведено позапланов у перевірку дотримання ТОВ “ Таміра” вимог містобудівног о законодавства при виконанн і будівельних робіт із будів ництва споруди на вул. Єреван ській, 2, у Солом' янському рай оні міста Києва.

За результатами перевірки на підставі Закону України “ Про відповідальність підпри ємств, їх об' єднань, установ та організацій за правопору шення у сфері містобудування ” складено протокол від 17 гру дня 2009 року про правопорушенн я у сфері містобудування, яки м встановлено порушення пози вачем статті 29 Закону України “Про планування і забудову т ериторій”, а саме встановлен о факт проведення будівельни х робіт без дозволу на їх вико нання з будівництва споруди на вул. Єреванській, 2.

Також за результатами пере вірки позивачем складено при пис від 17 грудня 2009 року про усу нення правопорушень, яким вс тановлено порушення статті 2 9 Закону України “Про планува ння і забудову територій” та запропоновано відповідачу в місячний термін усунути вия влені правопорушення.

Інспекцією державного арх ітектурно-будівельного конт ролю у місті Києві на підстав і протоколу про правопорушен ня у сфері містобудування ві д 17 грудня 2009 року та згідно з аб зацом другим частини першої статті 1 Закону України “Про в ідповідальність підприємст в, їх об' єднань, установ та ор ганізацій за правопорушення у сфері містобудування” та П оложенням про накладання штр афів за правопорушення у сфе рі містобудування винесено п останову від 25 грудня 2009 року № 69/09 “Про накладення штрафу за п равопорушення у сфері містоб удування”, якою на ТОВ “Тамір а” накладено штраф у розмірі 79 398,38 грн.

Частиною другою статті 19 Ко нституції України передбаче но, що органи державної влади та органи місцевого самовря дування, їх посадові особи зо бов' язані діяти лише на під ставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конс титуцією та законами України .

Відповідно до частини друг ої статті 10 Закону України “Пр о архітектурну діяльність” д ержавний архітектурно-будів ельний контроль та нагляд зд ійснює центральний орган вик онавчої влади з питань будів ництва, містобудування та ар хітектури. Державний контрол ь та нагляд у системі централ ьного органу виконавчої влад и з питань будівництва, місто будування та архітектури зді йснює Державна архітектурно -будівельна інспекція Україн и та її територіальні органи .

Постановою Кабінету Мініс трів України від 18 жовтня 2006 ро ку №1434 “Про затвердження Поло ження про Державну архітекту рно-будівельну інспекцію” за тверджено положення, на підс таві якого діє Державна архі тектурно-будівельна інспекц ія.

Згідно з пунктом 3 Положення про Державну архітектурно-б удівельну інспекцію, одним з основних завдань Державної архітектурно-будівельної ін спекції є здійснення державн ого нагляду і контролю у сфер і будівництва, містобудуванн я та архітектури.

Інспекцію державного архі тектурно-будівельного контр олю у місті Києві створено на підставі наказу Міністерств а регіонального розвитку та будівництва України “Про утв орення інспекції державного архітектурного контролю у м істі Києві” від 26 жовтня 2007 рок у №56.

Відповідно до змісту підпу нктів 1, 5 Положення про Інспек цію державного архітектурно -будівельного контролю у міс ті Києві, Інспекція державно го архітектурно-будівельног о контролю міста Києва є тери торіальним органом Державно ї архітектурно-будівельної і нспекції України та має прав о, зокрема, в установлених зак онодавством випадках провод ити перевірку об' єктів буді вництва і підприємств, незал ежно від форм власності, що ви готовляють будівельні матер іали, вироби і конструкції, що до дотримання вимог законода вства з питань, що належить до її компетенції; давати у межа х своїх повноважень приписи щодо усунення порушень вимог законодавства; складати про токоли та розглядати справи; звертатися до суду у разі вия влення правопорушень у сфері будівництва, містобудування та архітектури.

Статтею 3 Закону України “Пр о відповідальність підприєм ств, їх об' єднань, установ та організацій за правопорушен ня у сфері містобудування” в изначено, що рішення посадов ої особи інспекції державног о архітектурно-будівельного контролю про накладення штр афу оформляється постановою про накладення на підприємс тво штрафу за правопорушення у сфері містобудування відп овідно до цього Закону. Штраф підлягає сплаті підприємств ом у п' ятнадцятиденний терм ін з дня його накладення. У раз і несплати штрафу у зазначен ий термін він стягується у су довому порядку.

В матеріалах справи відсут ні докази сплати ТОВ “Таміра ” штрафу у розмірі 79 398,38 грн. або докази оскарження в судовом у порядку постанови від 25 гру дня 2009 року №69/09 “Про накладення штрафу за правопорушення у с фері містобудування”.

Таким чином, станом на час р озгляду справи. відповідно д о довідки Інспекції державно го архітектурного - будівел ьного контролю у місті Києва ТОВ “Таміра” має заборгован ість у розмірі 79 398,38 грн.

Крім того, Окружний адмініс тративний суд міста Києва зв ертає увагу на наступне.

Перевіркою, проведеною Інс пекцією державного архітект урно-будівельного контролю у місті Києві, встановлено, що Т ОВ “Таміра” проведено будіве льні роботи з будівництва сп оруди на вул. Єреванській, 2, у С олом' янському районі міста Києва без дозволу на виконан ня будівельних робіт.

Відповідно до частини перш ої статті 24 Закону України “Пр о планування і забудову тери торій”, право на забудову зем ельної ділянки реалізується її власником або користувач ем за умови використання зем ельної ділянки за її цільови м призначенням та відповідно до містобудівних умов і обме жень забудови земельної діля нки, встановлених згідно з ви могами цього Закону.

Замовник, що має намір забуд ови належної йому на праві вл асності або користуванні зем ельної ділянки, або уповнова жена ним особа звертається д о відповідного органу викона вчої влади або органу місцев ого самоврядування із заявою (клопотанням) щодо намірів за будови земельної ділянки, в я кій зазначаються призначенн я будівлі, споруди та орієнто вні характеристики забудови . До заяви (клопотання) можуть бути додані передпроектні ро боти.

Відповідно до статті 29 Зако ну України “Про планування і забудову територій”, дозвіл на виконання будівельних ро біт - документ, що засвідчує пр аво замовника та підрядника на виконання підготовчих (як що підготовчі роботи не були виконані раніше відповідно до дозволу на виконання підг отовчих робіт) і будівельних робіт, підключення об' єкта будівництва до інженерних м ереж та споруд.

Дозвіл на виконання будіве льних робіт надається інспек ціями державного архітектур но-будівельного контролю.

Замовник та підрядник для о держання дозволу на виконанн я будівельних робіт подають до відповідної інспекції дер жавного архітектурно-будіве льного контролю письмову зая ву, до якої додаються: 1) докуме нти від замовника будівництв а: документ, що засвідчує прав о власності чи користування земельною ділянкою, або дого вір суперфіцію; проектна док ументація на будівництво, по годжена та затверджена в пор ядку, визначеному законодавс твом; відомості про здійснен ня авторського і технічного нагляду; копія документа, що п освідчує право власності на будинок чи споруду, або письм ової згоди його власника на п роведення зазначених робіт ( у разі здійснення реконструк ції, реставрації, капітально го ремонту об' єктів містобу дування); фінансова звітніст ь, що складається відповідно до статті 11 Закону України “П ро бухгалтерський облік та ф інансову звітність в Україні ”, та копія ліцензії на здійсн ення діяльності з надання фі нансових послуг, засвідчена в установленому законом поря дку (у разі здійснення будівн ицтва, що передбачає пряме аб о опосередковане залучення ф інансових активів від фізичн их осіб); 2) документи від підря дника будівництва: копії уст ановчих документів та свідоц тва про державну реєстрацію; копія ліцензії на виконання функцій генпідрядника будів ництва об' єкта, засвідчена в установленому законом поря дку; договір (контракт) підряд у на будівництво об' єкта; до кумент про призначення відпо відальних виконавців робіт; відомості про кваліфікацію т а досвід спеціалістів, які бр атимуть участь у виконанні з амовлення; пропозиції щодо з алучення субпідрядників.

Надання дозволу на виконан ня будівельних робіт здійсню ється на безоплатній основі.

В матеріалах адміністрати вної справи відсутні докази звернення ТОВ “Таміра” за ві дповідним дозволом до Інспек ції державного архітектурно го - будівельного контролю у місті Києві.

Відповідно до частини перш ої статті 1 Закону України “Пр о відповідальність підприєм ств, їх об' єднань, установ та організацій за правопорушен ня у сфері містобудування” в ідповідальність правопоруш ників за проведення будівель них робіт без дозволу на їх ви конання або без затвердженої проектної документації визн ачена у розмірі 50 відсотків в артості виконаних робіт.

В порядку статті 3 Закону Ук раїни “Про відповідальність підприємств, їх об' єднань, у станов та організацій за пра вопорушення у сфері містобуд ування” позивачем винесено п останову від 25 грудня 2009 року № 69/09, відповідно до якої на ТОВ “ Таміра” накладено штраф у ро змірі 79 398,38 грн.

Судом встановлено, що позив ачем надіслано на адресу від повідача рекомендованим лис том з повідомленням про вруч ення копію постанови від 25 гр удня 2009 року №69/09, яку отримано д иректором ТОВ “Таміра” Чер ней Т.Ф. 29 грудня 2010 року, що пі дтверджується відміткою на к орінці повідомлення про вруч ення рекомендованої кореспо нденції №07032693.

Відповідно до частини сьом ої статті 3 Закону України “Пр о відповідальність підприєм ств, їх об' єднань, установ та організацій за правопорушен ня у сфері містобудування” ш траф підлягає сплаті у п' ят надцятиденний термін з дня й ого накладення, а в разі неспл ати штрафу у зазначений терм ін він стягується у судовому порядку.

В матеріалах адміністрати вної справи відсутні докази сплати штрафу у встановлений законом термін, як і відсутні докази оскарження постанови про накладення штрафу в адмі ністративному чи судовому по рядку.

Відповідно до ст. 86 Кодексу а дміністративного суду Украї ни суд оцінює докази, які є у с праві, за своїм внутрішнім пе реконанням, що ґрунтується н а їх безпосередньому, всебіч ному, повному та об' єктивно му дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед вст ановленої сили. Суд оцінює на лежність, допустимість, дост овірність кожного доказу окр емо, а також достатність і вза ємний зв' язок доказів у їх с укупності.

Враховуючи, що обставини сп рави, які відповідно до закон одавства повинні бути підтве рджені певними конкретними з асобами доказування, не можу ть підтверджуватись іншими з асобами доказування, суд при йшов до висновку, що в позовні й заяві наведені обставини, я кі підтверджуються достатні ми доказами, які свідчать про обґрунтованість позовних ви мог. Докази, подані позивачем підтверджують обставини, на які позивач посилається на ї х обґрунтування.

Відповідно до ст. 162 Кодексу а дміністративного судочинст ва України, при вирішенні спр ави по суті суд може задоволь нити адміністративний позов повністю або частково чи від мовити в його задоволенні по вністю або частково, у разі за доволення адміністративног о позову суд може прийняти по станову про визнання протипр авними рішення суб' єкта вла дних повноважень чи окремих його положень, дій чи бездіял ьності і про скасування або в изнання нечинним рішення чи окремих його положень, про по ворот виконання цього рішенн я чи окремих його положень із зазначенням способу його зд ійснення.

Згідно з частиною першою ст атті 71 Кодексу адміністратив ного судочинства України кож на сторона повинна довести т і обставини, на яких ґрунтуют ься її вимоги та заперечення , крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Доказів, які б спростовувал и доводи адміністративного п озову, відповідач суду не над ав.

Враховуючи викладене, суд д ійшов висновку, що позовні ви моги Інспекції державного ар хітектурного - будівельног о контролю у місті Києві підл ягають задоволенню.

Оскільки спір вирішено на к ористь суб' єкта владних пов новажень, звільненого від сп лати судового збору, а також з а відсутності витрат позивач а - суб' єкта владних повнов ажень, пов' язаних із залуче нням свідків та проведенням судових експертиз, судові ви трати (судовий збір) згідно ча стини четвертої статті 94 Коде ксу адміністративного судоч инства України стягненню з в ідповідача не підлягають.

Враховуючи викладене, керу ючись статтями 69, 70, 71, 158 - 163 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

1. Адміністративний по зов Інспекції державного арх ітектурного - будівельного контролю у місті Києві задов ольнити повністю.

2. Стягнути з Товариства з об меженою відповідальністю “Т аміра” (01001, м. Київ, вул. Бурміс тренка, 3, кв. 33, ідентифікацій ний код 21541504) на користь Державн ого бюджету України (розраху нковий рахунок №31117106700011, код плат ежу 21081100, одержувач УДК у Шевчен ківському районі міста Києва , ідентифікаційний код 26077968, бан к одержувача ГУ ДКУ у місті Ки єві, МФО 820019) штраф за правопору шення у сфері містобудування у розмірі 79 398,38 грн. (сімдесят де в' ять тисяч триста дев' яно сто вісім гривень тридцять д ев' ять копійок).

Постанова набирає закон ної сили відповідно до статт і 254 Кодексу адміністративног о судочинства України.

Постанова може бути оскар жена до суду апеляційної інс танції за правилами, встанов леними статтями 185-187 Кодексу ад міністративного судочинств а України.

Суддя В.А. Кузьменко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.10.2010
Оприлюднено17.11.2010
Номер документу12242067
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-7756/10/2670

Ухвала від 21.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Умнова О.В.

Постанова від 22.10.2010

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні