ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ
65119, м. Одеса, просп. Шевченка, 29, тел.: (0482) 307-983, e-mail: inbox@od.arbitr.gov.ua
веб-адреса: http://od.arbitr.gov.ua
УХВАЛА
про залишення позову без розгляду
"09" жовтня 2024 р. Справа № 923/1380/21Господарський суд Одеської області у складі судді Петренко Н.Д.
за участю секретаря судового засідання Кафланової А.С.,
розглянувши справу №923/1308/21
за позовом: керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області /ЄДРПОУ 04851120, адреса - 74900, Херсонська обл., м. Нова Каховка, пр. Дніпровський, 34-а, e-mail: dep_cha@pho.gov.ua/ в інтересах держави в особі: Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області /ЄДРПОУ 39766281, адреса - 73036, м. Херсон, вул. Університетська, 136-а, kherson@land.gov.ua, mnovykov1981@gmail.com/
до відповідачів: 1. Чаплинської селищної військової адміністрації Каховського району Херсонської області /ЄДРПОУ 44856607, адреса - 75200, Херсонська обл., Каховський р., смт. Чаплинка, вул. Паркова, 40. Начальник - Мирошниченко В.Ю., тел. НОМЕР_1 /;
2. Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "Церера" /ЄДРПОУ 42500494, адреса - 65078, м. Одеса, вул. Космонавтів, 32, e-mail: tov.sp.serera@gmail.com/
про визнання недійсним рішення, договорів оренди земельних ділянок та скасування їх державної реєстрації
за участю: прокурора Мацюра Наталії Юріївни;
від позивача: не з`явився, повідомлений належним чином, причини неявки невідомі;
відповідача1: не з`явився, повідомлений належним чином, причини неявки невідомі;
відповідача2: не з`явився, повідомлений належним чином, причини неявки невідомі;
ВСТАНОВИВ:
22.10.2021 року керівник Каховської окружної прокуратури звернувся до Господарського суду Херсонської області із позовом /вх. № 3263/21/ в інтересах держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області до відповідача-1 Чаплинської селищної ради Каховського району Херсонської області, відповідача-2 Товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕХНО ЛОГІСТИК" про визнання недійсним рішення, договорів оренди земельних ділянок та скасування їх державної реєстрації.
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 27.10.2021 позовну заяву залишено без руху, встановлено прокурору строк для усунення недоліків.
На виконання вимог ухвали від 27.10.2021 року прокурором подано уточнену редакцію позовної заяви із визначенням в якості відповідача-2 товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "ЦЕРЕРА".
Ухвалою Господарського суду Херсонської області від 10.11.2021 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 923/1380/21; постановлено розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження.
З КП "Діловодство спеціалізованого суду" вбачається, що ухвалою Господарського суду Херсонської області від 16.02.2022 року призначено підготовче засідання на 28 лютого 2022 року о 15:30 год.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 внаслідок військової агресії Російської Федерації в Україні уведено воєнний стан, який діє по теперішній час.
Відповідно до пункту 1 статті 12 Закону України "Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України", у разі неможливості здійснення правосуддя судами, розташованими на тимчасово окупованих територіях, територіальна підсудність судових справ, що розглядаються у таких судах, визначається в порядку, передбаченому частиною 7 статті 147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів".
Розпорядженням Голови Верховного Суду від 18.03.2022 № 11/0/9-22 " Про зміну територіальної підсудності судових справ в умовах воєнного стану (окремі суди Донецької, Харківської та Херсонської областей)" змінено підсудність судових справ Господарського суду Херсонської області на Господарський суд Одеської області.
За Актом прийому-передачі евакуйована справа № 923/1380/21 була передана Господарському суду Одеської області.
Протоколом автоматизованого розподілу справи між суддями від 20.06.2023 року для розгляду справи визначено суддю Петренко Н.Д.
Ухвалою суду від 26.06.2023 прийнято справу № 923/1380/21 до провадження; ухвалено розгляд справи почати спочатку та призначено підготовче засідання по справі на "13" вересня 2023 р. о 10:30 год.
Таким чином, на теперішній час Господарським судом Одеської області розглядається справа № 923/1380/21 за позовом керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області в інтересах держави в особі: Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області до Чаплинської селищної військової адміністрації Каховського району Херсонської області, товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "Церера" про:
1) визнання недійсним пункту 2 та 3 рішення Чаплинської селищної ради Херсонської області № 235 від 25.06.2021, яким надано в оренду ТОВ "ТЕХНО ЛОГІСТИК" земельні ділянки площею 160,00 га та 161,33 (кадастровий номер 6525480500:04:001:1046 та 6525480500:04:001:1045);
2) визнати недійсним договір оренди земельної ділянки площею 160,00 га, що знаходиться на території Чаплинської селищної ради, кадастровий номер 6525480500:04:001:1046, укладений 05.07.2021 між Чаплинською селищною радою та ТОВ "ТЕХНО ЛОГІСТИК";
3) визнати недійсним договір оренди земельної ділянки площею 161,33 га, що знаходиться на території Чаплинської селищної ради, кадастровий номер 6525480500:04:001:1045, укладений 05.07.2021 між Чаплинською селищною радою та ТОВ "ТЕХНО ЛОГІСТИК";
4) скасувати рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 59905495 від 18.08.2021, з одночасним припиненням в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, права оренди ТОВ "ТЕХНО ЛОГІСТИК" на земельну ділянку площею 160,00 га кадастровий номер 6525480500:04:001:1046);
5) скасувати рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 59905142 від 18.08.2021, з одночасним припиненням в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, права оренди ТОВ "ТЕХНО ЛОГІСТИК" на земельну ділянку площею 161,33 га кадастровий номер 6525480500:04:001:1045).
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що рішення Чаплинської селищної ради № 235 від 25.06.2021 та договори оренди укладено у порушення вимог земельного законодавства та інтересам територіальної громади, а саме передано в оренду земельні ділянки комунальної власності без проведення земельних торгів. Прокурор вказує, що факт того, що спірні земельні ділянки не підлягають паюванню та до передачі їх у комунальну власність підносились до земель державної власності підтверджено рішеннями у справах № 665/391/18 та № 665/392/18.
Ухвалою суду від 21.02.2024 зупинено провадження у справі № 923/1380/21 до закінчення перегляду Великою Палатою Верховного Суду в касаційному порядку справи № 925/1133/18 та оприлюднення повного тексту постанови; зобов`язано учасників справи повідомити суд про усунення підстав, що зумовили зупинення провадження у справі.
09.09.2024 на адресу суду надійшла заява керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області про поновлення провадження у справі /вх. № 32791/24/ у справі № 923/1380/21, оскільки постановою Великої Палати Верховного Суду від 13.06.2024 у справі № 925/1133/18 задоволено касаційну скаргу заступника керівника Черкаської обласної прокуратури, скасовано постанову Північного апеляційного господарського суду від 23.03.2021, справу направлено до суду апеляційної інстанції для продовження розгляду.
З Єдиного державного реєстру судових рішень стало відомо про оприлюднення 17.07.2024 повного тексту постанови Великої Палати Верховного Суду від 11.06.2024 у справі №925/1133/18 .
Постановою Великої Палати Верховного Суду від 11.06.2024 у справі № 925/1133/18 касаційну скаргу заступника керівника Черкаської обласної прокуратури задоволено; постанову Північного апеляційного господарського суду від 23.03.2021 у справі №925/1133/18 скасовано; справу №925/1133/18 направлено до Північного апеляційного господарського суду для продовження розгляду.
При цьому суддя Петренко Н.Д. перебувала у щорічній відпустці з 01.07.2024 по 30.08.2024 включно на підставі наказу Голови Господарського суду Одеської області № 82-в від 10.06.2024.
Ухвалою суду від 16.09.2024 провадження по справі № 923/1380/21 поновлено, судове засідання для розгляду справи по суті призначено на 09.10.2024 о 14.00 год.
У судовому засіданні прокурор підтримала позовну заяву.
Інші учасники справи до судового засідання не з`явились, повідомлені належним чином, причини неявки суду невідомі.
Вислухавши прокурора та дослідивши матеріали справи, господарським судом встановлено наступне.
Судом встановлено, що предметом даного позову є визнання недійсним рішення, договорів оренди земельних ділянок та скасування їх державної реєстрації. При цьому, звертаючись до суду з позовом у цій справі, прокурор обґрунтував необхідність захисту інтересів держави тим, що в межах відносин з розпорядження землями територіальної громади селища та надання в користування земельної ділянки із земель комунальної власності орган місцевого самоврядування Чаплинська селищна рада всупереч інтересам територіальної громади прийняла незаконне рішення щодо розпорядження землею, порушивши встановлений порядок, визначений земельним законодавством. Тому Чаплинська селищна рада Каховського району Херсонської області визначена прокурором відповідачем у цій справі.
Прокурор стверджував, що в даному спорі органом, який мав би здійснювати захист інтересів держави є Головне Управління Держгеокадастру у Херсонській області, оскільки органи Держгеокадастру можуть виконувати, зокрема функцію органу державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності.
Разом з тим суд не погоджується з твердженням прокурора про наявність підстав для представництва прокуратури в інтересах держави в особі Держгеокадастру у Херсонській області, з огляду на таке.
Згідно з абзацом п`ятим статті 15-2 Земельного кодексу України до повноважень центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, у сфері земельних відносин, належить організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю.
З наведених норм права вбачається, що до повноважень Держгеокадастру віднесено функції розпорядника земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності (частина четверта статті 122 Земельного кодексу України), а також державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності (абзац п`ятий статті 15-2 Земельного кодексу України).
Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом (частина друга статті 188 Земельного кодексу України).
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель і спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля визначено Законом України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" (тут і далі - в редакції, чинній на момент подання позовної заяви прокуратурою).
За визначенням, наведеним у статті 1 вказаного Закону, охорона земель - система правових, організаційних, економічних, технологічних та інших заходів, спрямованих на раціональне використання земель, запобігання необґрунтованому вилученню земель сільськогосподарського призначення для несільськогосподарських потреб, захист від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності земель лісового фонду, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення.
За змістом статті 2 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" серед основних завдань державного контролю за використанням та охороною земель є забезпечення додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами земельного законодавства України.
Органи, які здійснюють державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель, проведення моніторингу родючості ґрунтів, визначені статтею 5 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель".
Так, державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. Державний контроль за використанням та охороною земель також здійснюють виконавчі органи сільських, селищних, міських рад у межах повноважень, визначених законом, у разі прийняття відповідною радою рішення про здійснення такого контролю (частина перша статті 5 вказаного Закону). Державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів (частина друга статті 5 зазначеного Закону). Моніторинг родючості ґрунтів земель сільськогосподарського призначення та агрохімічну паспортизацію земель сільськогосподарського призначення проводить центральний орган виконавчої влади з питань аграрної політики (частина третя статті 5 наведеного Закону).
Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 № 15 (у редакції на час подання Прокуратурою позову, далі - Положення) центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері національної інфраструктури геопросторових даних, топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів є Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр).
З аналізу завдань, покладених на Держгеокадастр пунктом 4 Положення, вбачається, що Держгеокадастр є як центральним органом виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, так і центральним органом, який забезпечує реалізацію державної політики зі здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, на які законом покладено різні повноваження.
Згідно зі статтею 28 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади" міністерства, інші центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи звертаються до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Здійснення вказаних у статті 1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель" заходів, спрямованих на раціональне використання земель, запобігання необґрунтованому вилученню земель сільськогосподарського призначення для несільськогосподарських потреб, захист від шкідливого антропогенного впливу, відтворення і підвищення родючості ґрунтів, підвищення продуктивності земель лісового фонду, забезпечення особливого режиму використання земель природоохоронного, оздоровчого, рекреаційного та історико-культурного призначення, належить до державного контролю за використанням та охороною земель.
Так, за частиною першою цієї статті державний контроль за використанням та охороною земель усіх категорій та форм власності здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі. Державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів (частина друга статті 5 Закону № 963-IV). Моніторинг родючості ґрунтів земель сільськогосподарського призначення та агрохімічну паспортизацію земель сільськогосподарського призначення проводить центральний орган виконавчої влади з питань аграрної політики (частина третя статті 5 Закону № 963-IV).
За змістом статті 6 цього ж Закону до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, зокрема, віднесено:
- здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині: додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням; додержання вимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових угод, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок тощо;
- внесення до органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування клопотань щодо: приведення у відповідність із законодавством прийнятих ними рішень з питань регулювання земельних відносин, використання та охорони земель; обмеження або зупинення освоєння земельних ділянок у разі розробки корисних копалин, у тому числі торфу, проведення геологорозвідувальних, пошукових та інших робіт з порушенням вимог земельного законодавства України; припинення будівництва та експлуатації об`єктів у разі порушення вимог земельного законодавства України до повного усунення виявлених порушень і ліквідації їх наслідків; припинення права користування земельною ділянкою відповідно до закону;
- одержання в установленому законодавством порядку від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, власників і користувачів, у тому числі орендарів, земельних ділянок документів, матеріалів та іншої інформації, необхідної для виконання покладених на нього завдань;
- видачі спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок відповідно до затверджених в установленому законом порядку проектів;
- участь у розробці нормативно-правових актів з питань державного контролю за використанням та охороною земель;
- вжиття відповідно до закону заходів щодо повернення самовільно зайнятих земельних ділянок їх власникам або користувачам;
- вирішення інших питань відповідно до закону.
Разом із цим статтею 7 зазначеного Закону окремо визначені повноваження центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, зокрема:
- здійснення державного контролю за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у частині: додержання органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами вимог законодавства України про охорону земель; консервації деградованих і малопродуктивних земель; збереження водно-болотних угідь; виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі в оренду, земельних ділянок; здійснення заходів щодо запобігання забрудненню земель хімічними і радіоактивними речовинами, відходами, стічними водами; додержання встановленого законодавством України режиму використання земель природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення, а також територій, що підлягають особливій охороні; додержання вимог екологічної безпеки під час транспортування, зберігання, використання, знешкодження та захоронення хімічних засобів захисту рослин, мінеральних добрив, токсичних, радіоактивних речовин та відходів; додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель; додержання вимог екологічної безпеки при розробленні нової техніки і технологій для обробки ґрунтів, а також під час проектування, розміщення, будівництва, реконструкції, введення в дію підприємств, споруд та інших об`єктів;
-проведення лабораторного аналізу стану забруднення земель, у тому числі радіоактивного, в зонах безпосереднього впливу викидів і скидів підприємствами забруднюючих речовин, а також у разі виникнення аварій та надзвичайних ситуацій;
-участь у розробці нормативно-правових актів у сфері охорони земель;
-організація ліквідації екологічних наслідків аварій, залучення до цього підприємств, установ, організацій незалежно від підпорядкування та форм власності, а також громадян;
-вирішення інших питань відповідно до закону.
Відтак, враховуючи, що власником спірної земельної ділянки є, наразі, Чаплинська селищна рада Каховського району (на теперішній час - Чаплинська селищна військова адміністрація Каховського району Херсонської області), і спірна земельна ділянка належить до земель комунальної власності, вона не є землею сільськогосподарського призначення та не належить до агропромислового комплексу, тож Держгеокадастр у цьому випадку не наділений повноваженнями розпорядника цими землями, а надані законом функції державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі (в частині дотримання земельного законодавства) не наділяють Держгеокадастр правом звернення до суду з позовними вимогами про скасування рішень органу місцевого самоврядування та визнання недійсним договору оренди. Тому визначення прокурором Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області в якості органу, який наділений повноваженнями у спірних правовідносинах на звернення до суду є помилковим.
З огляду на те, що порушення інтересів територіальної громади відбулося внаслідок прийняття органом місцевого самоврядування, який є одним зі співвідповідачів, незаконних рішень, суд вважає, що прокурору необхідно було звернутися до суду як самостійному позивачу в інтересах держави, що виражаються в інтересах частини Українського народу - членів територіальної громади, яка є власником земельної ділянки.
Таким чином, суд вважає, що немає підстав для представництва прокурором інтересів держави в особі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області в суді в межах цього спору.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 226 Господарського процесуального кодексу України суд залишає позов без розгляду, якщо позовну заяву не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.
Велика Палата Верховного Суду у постанові від 26.05.2020 у справі № 912/2385/18 (провадження № 12-194гс19) зазначила, що якщо суд установить відсутність підстав для представництва прокурором інтересів держави вже після відкриття провадження у справі, то позовну заяву прокурора слід вважати такою, що підписана особою, яка не має права її підписувати. І в таких справах виникають підстави для застосування положень пункту 2 частини першої статті 226 Господарського процесуального кодексу України (залишення позову без розгляду).
Аналогічного висновку щодо застосування наведеної норми процесуального права прийшов і Верховний Суд у постанові від 19 лютого 2019 року в справі № 925/226/18.
Суд також приймає до уваги, що в постанові від 11.06.2024 по справі №925/1133/18 з метою забезпечення єдності судової практики Велика Палата Верховного Суду уточнила висновок, викладений у пункті 50 постанови від 01.06.2021 у справі №925/929/19, виклавши його в такій редакції: органи Держгеокадастру можуть звертатись до суду, якщо це необхідно для здійснення їхніх повноважень з нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності в тих випадках, коли це прямо визначено у відповідних нормативно-правових актах (зокрема, з позовами щодо відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, повернення самовільно зайнятих чи тимчасово зайнятих земельних ділянок, строк користування якими закінчився).
Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 226 ГПК України суд залишає позов без розгляду, якщо позовну заяву не підписано або підписано особою, яка не має права підписувати її, або особою, посадове становище якої не вказано.
Положеннями ч. ч. 2, 3 ст. 226 ГПК України визначено, що про залишення позову без розгляду постановляється ухвала, в якій вирішуються питання про розподіл між сторонами судових витрат, про повернення судового збору з бюджету. Ухвалу про залишення позову без розгляду може бути оскаржено.
За правилами п. 4 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про судовий збір» сплачена сума судового збору повертається за клопотанням особи, яка його сплатила, за ухвалою суду в разі залишення заяви або скарги без розгляду (крім випадків, якщо такі заяви або скарги залишені без розгляду у зв`язку з повторним неприбуттям або залишенням позивачем судового засідання без поважних причин та неподання заяви про розгляд справи за його відсутності, або неподання позивачем витребуваних судом матеріалів, або за його заявою (клопотанням).
За таких обставин господарський суд зазначає, що питання повернення судового збору буде вирішено після відповідного клопотання прокурора.
Керуючись п. 1 ч. 1 ст. 226, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
Позовну заяву керівника Каховської окружної прокуратури Херсонської області в інтересах держави в особі: Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області до Чаплинської селищної військової адміністрації Каховського району Херсонської області та Товариства з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "Церера" про визнання недійсним рішення, договорів оренди земельних ділянок та скасування їх державної реєстрації - залишити без розгляду.
Ухвала набирає законної сили 09.10.2024.
Ухвала може бути оскаржена в порядку, встановленому ст. 254, 255 ГПК України.
Повний текст ухвали суду, з урахуванням перебування судді на підготовці відповідно до ст. 89 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» з 14.10.2024 по 18.10.2024 включно, складено 21 жовтня 2024 року.
Суддя Н.Д. Петренко
Суд | Господарський суд Одеської області |
Дата ухвалення рішення | 09.10.2024 |
Оприлюднено | 22.10.2024 |
Номер документу | 122428218 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про невиконання або неналежне виконання зобов’язань що виникають з договорів оренди |
Господарське
Господарський суд Одеської області
Петренко Н.Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні