Справа №293/1490/24
Провадження № 2-о/293/79/2024
УХВАЛА
21 жовтня 2024 рокуселище Черняхів
Суддя Черняхівського районного суду Житомирської області Проценко Л.Й., розглянувши матеріали заяви ОСОБА_1 з участю заінтересованих осіб: Черняхівського відділу Державної реєстрації актів цивільного стану у Житомирському районі Житомирської області Центрального Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) та Служби у справах дітей Хорошівської селищної ради про встановлення факту, що має юридичне значення
ВСТАНОВИВ:
16.10.2024 представник ОСОБА_2 ОСОБА_3 , який діє на підставі ордеру на надання правничої (правової) допомоги №ВН 1254931 від 05.09.2024 звернувся до Черняхівського районного суду Житомирської області через систему «Електронний суд» з заявою ОСОБА_2 про встановлення факту, що має юридичне значення.
Вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суд перевіряє належність справи до юрисдикції та підсудності цього суду.
Згідно п.5) ч.2 ст.293 ЦПК України справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення суд розглядає в порядку окремого провадження.
Відповідно до ч.1 ст.316 ЦПК України заява фізичної особи про встановлення факту, що має юридичне значення, подається до суду за місцем її проживання.
У поданій заяві про встановлення факту, що має юридичне значення вказано, що місце проживання заявника зареєстроване за адресою: АДРЕСА_1 , що також підтверджується витягом з реєстру Хорошівської територіальної громади №2024/000832282 від 25.01.2024.
Відповідно до пп. 6 п.3 постанови Верховної Ради України від 17 липня 2020 року № 807-ІХ «Про творення та ліквідацію районів», яка набрала чинності 19.07.2020 року, у Житомирській області Хорошівський район ліквідовано.
Згідно абзацу 2 пп. 6 п. 1 зазначеної постанови у Житомирській області утворено Житомирський район (з адміністративним центром у місті Житомир) у складі територій Андрушківської сільської, Березівської сільської, Брусилівської селищної, Високівської сільської, Вишевицької сільської, Вільшанської сільської, Волицької сільської, Глибочицької сільської, Городоцької селищної, Житомирської міської, Квітневої сільської, Корнинської селищної, Коростишівської міської, Курненської сільської, Любарської селищної, Миропільської селищної, Новоборівської селищної, Новогуйвинської селищної, Оліївської сільської, Попільнянської селищної, Потіївської сільської, Пулинської селищної, Радомишльської міської, Романівської селищної, Станишівської сільської, Старосілецької сільської, Тетерівської сільської, Харитонівської сільської, Хорошівської селищної, Черняхівської селищної, Чуднівської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п. 3-1 розділу XII Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про судоустрій та статус суддів», до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів відповідні місцеві суди продовжують здійснювати свої повноваження у межах територіальної юрисдикції, визначеної до набрання чинності Постановою Верховної Ради України "Про утворення та ліквідацію районів" від 17 липня 2020 року № 807-ІХ, але не довше ніж один рік з дня припинення чи скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 "Про введення воєнного стану в Україні", затвердженого Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-ІХ.
Суд також враховує позицію, висловлену в листі Верховного Суду України від 16.03.2021 № 176/0/158-21, де зазначено, що юрисдикція місцевих районних судів поширюється на територію відповідних районів, що були ліквідовані. Суди повинні продовжувати здійснювати правосуддя в межах існуючої територіальної юрисдикції до набрання чинності законом України щодо зміни системи місцевих судів на території України у зв`язку з утворенням (ліквідацією) районів.
За такихобставин,належним судом,юрисдикція якогопоширюється наадміністративно-територіальнийрайон,в межахякого знаходитьсязареєстроване місцепроживання заявника,та якийвідповідно дозаконодавства уповноваженийздійснювати розглядданої справи,є Володарсько-Волинськийрайонний судЖитомирської області (12101, с-ще Хорошів, вул. Героїв України, 1, Житомирський район, Житомирська область).
Відповідно до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04 листопада 1950 року, Закону України «Про виконання рішень, застосування практики Європейського суду з прав людини», інститут підсудності безпосередньо пов`язаний із забезпеченням права на справедливий судовий розгляд, який закріплений у п.1 ст.6 Конвенції, оскільки за його допомогою визначається «належний суд», тобто суд, уповноважений розглядати конкретну справу.
Крім того, суддя звертає увагу, що недотримання правил територіальної юрисдикції (підсудності) є порушенням процесуального закону, що є підставою для скасування рішення з направленням справи на розгляд за встановленою законом підсудністю (частина перша статті 378 ЦПК України).
Відповідно до п.1 ч.1 ст.31 ЦПК України суд передає справу на розгляд іншому суду, якщо справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Зі змісту ч.3 ст.31 ЦПК України вбачається, що передача справи на розгляд іншого суду за встановленою цим Кодексом підсудністю з підстави, передбаченої пунктом 1 частини першої цієї статті, здійснюється на підставі ухвали суду не пізніше п`яти днів після закінчення строку на її оскарження, а в разі подання скарги не пізніше п`яти днів після залишення її без задоволення.
Враховуючи вище викладене, з метою дотримання правил підсудності, суд вважає за доцільне передати матеріали вказаної справи для розгляду до належного суду, яким є Володарсько-Волинський районний суд Житомирської області.
Керуючись ст. ст. 31, 32, 293, 315, 316 ЦПК України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Матеріали цивільної справи №293/1490/24 за заявою ОСОБА_1 з участю заінтересованих осіб: Черняхівського відділу Державної реєстрації актів цивільного стану у Житомирському районі Житомирської області Центрального Міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м.Київ) та Служби у справах дітей Хорошівської селищної ради про встановлення факту, що має юридичне значення передати на розгляд Володарсько-Волинського районного суду Житомирської області за підсудністю.
Копію ухвали направити представнику заявника та заявнику для відома.
Ухвала може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження ухвали суду, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя Людмила ПРОЦЕНКО
Суд | Черняхівський районний суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2024 |
Оприлюднено | 23.10.2024 |
Номер документу | 122436914 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:. |
Цивільне
Черняхівський районний суд Житомирської області
Проценко Л. Й.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні