МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 жовтня 2024 р. № 400/7228/24 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Ярощука В.Г., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу
за позовомПриватного підприємства "Благодатне", вул. Івана Франка, 59, с. Благодатне, Миколаївський район, Миколаївська область, 57518, до відповідачівГоловного управління ДПС у Миколаївській області, вул. Героїв Рятувальників, 6, м. Миколаїв, 54005, Державної податкової служби України, пл. Львівська, 8, м. Київ,04053, провизнання протиправним та скасування рішення від 30.04.2024 №10975547/31140930 та зобов`язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИВ:
31.07.2024 року Приватне підприємтво «Благодатне», звернулося з позовом до Державної податкової служби України (далі відповідач 1) та Головного управління ДПС у Миколаївській області (далі відповідач 2) про визнання протиправним та скасування рішення від 30.04.2024р. №10975547/31140930; зобов`язання зареєструвати податкову накладну від 31.01.2024 р. № 13 датою її подання.
Свої вимоги позивач обґрунтовує тим, що ПП «Благодатне» 31 березня 2023 року заключило Договір оренди сільськогосподарської техніки № 31/03/23-ОР від 31.03.2023 року з ТОВ «СГВП «МИКОЛАЇВСЬКЕ». Було складено по контрагенту-покупцю ТОВ «СГВП «Миколаївське» податкову накладну № 13 від 31.01.2024 року на загальну суму 122400,00 грн., у тому числі ПДВ 20400,00 грн. за аренду техніки та 12.02.2024 року та було направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Податкову накладну було прийнято, але реєстрація була зупинена. На виконання п.201.16. ст.201 ПКУ ПП «Благодатне» було направлено на адресу ДПС повідомлення від 15.04.2024р. №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.
18.04.2024 ПП «Благодатне» отримано рішення ДПС №10923005/31140930 щодо надання додаткових пояснень та документального підтвердження. Позивачем було надано додаткові поясненя та документальне підтвердження реальності операцій на адресу податкового органу.
Проте, рішенням комісії ДПС від 30.04.2024р. №10975547/31140930 (отримано 30.04.2024р.) було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 13 від 31.01.2024р.
Вважаючи таке рішення протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
15.08.2024 р. відповідач 2 подав відзив на позовну заяву, в якому відзначив, що Порядок № 1165 передбачає обов`язок контролюючого органу дослідити обставини вчинення господарських операцій, та які мають бути підтверджені первинними документами. При цьому, в законодавстві не визначено конкретного переліку первинних документів чи їх типової форми, які повинен платник податків прикладати (надавати) контролюючому органу. Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної стало надання платником податку копій документів,складених / оформлених із порушенням законодавства. Позивач мав надати на розгляд Комісії первинні документи щодо придбання товарів/послуг з перевезення, зберігання продукції, складські документи, розрахункові та банківські виписки з особових рахунків або інші документи, які свідчать про здійснення господарських операцій. Обов`язковою умовою віднесення господарських правовідносин до таких, що дійсно мали місце, є реальне здійснення операцій з придбання товарів з метою їх використання в оподатковуваних операціях, а також оформлення таких операцій всіма необхідними документами первинного бухгалтерського обліку, що не відбулось у спірних правовідносинах.
Зазначено, що на розгляд Комісії не було надано жодного документа, який підтверджує настання однієї з подій, що дають підстави скласти та подати на реєстрацію податкову накладну. Так, на розгляд Комісії не було надано первинні документи щодо придбання товарів та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків та, крім цього, відсутня інформація та документальне підтвердження транспортування с/г техніки до орендаря.
Достатність деталізації рішення є поняттям відносним та часто використовується у маніпулятивний спосіб з боку платників податку на додану вартість. Така підстава позову як невідповідність рішення ознакам акта індивідуальної дії (в частині принципу визначеності та достатній деталізації квитанції та рішення) є необґрунтованою.
У відзиві на позовну заяву відповідач 2 просив суд розглядати справу за участю сторін.
16.08.2024 р. було відмовлено у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Миколаївській області про розгляд справи за участю сторін.
19.08.2024 р. позивачем подано відповідь на відзив. Де зазначено, що всі документи надавалися відповідачу в повному обсязі та докази цього є додатками до позовної заяви, а саме. В поясненні №1 від 15.04.2024 надавалася інформація щодо придбання «Кукурудзяні жниварки QUASAR Модель «F 8» 8» та надані копії документів щодо даної операції. Разом з цим, відповідач безпідставно, за наявності доказів наданих до позову, наполягає на тому, що ці документи він не отримував.
Відповідач 1 правом на подання відзиву не скористався.
Справу розглянуто в письмовому провадженні.
З`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, дослідивши матеріали, що містяться у справі, суд встановив наступне:
ПП «Благодатне» (код ЄДРПОУ 31140930) зареєстроване 12 жовтня 2000 року (свідотство про державну реєстрацію юридичної особи № 691877). Підприємство розташоване і веде свою діяльність на території Чорноморської сільської ради.
Основний вид діяльності ПП «Благодатне» згідно коду КВЕД: 49.41 вантажний автомобільний досвід, як основний вид діяльності. А також допоміжні: 52.29 інша допоміжна діяльність у сфері транспорту, 77.12 надання в оренду вантажного автомобілів, 77.31. надання в оренду сільськогосподарських машин і обладнання.
Згідно договору, ПП «Благодатне» надало ТОВ «СГВП «МИКОЛАЇВСЬКЕ» в оренду сільськогосподарську техніку, а саме Кукурудзяну жниварку QUASAR Модель «F 8» 8 рядна ширина міжряддя СМ.70, з подрібнювачем, зі швидкознімною муфтою для з/у комбайнів NEW HOLLAND CX/CR, виробник Capello S.R.L. (Італія).
Транспортування жаток до ТОВ «СГВП «МИКОЛАЇВСЬКЕ» (пункт розватаження с.Весняне) здійснювалось ПП «Благодатне» власними силами та за власний рахунок, для підтвердження надано копії Подорожніх листів вантажного автомобіля. Вантажні автомобілі, якими здійснювалось транспортування жаток є власністю ПП «Благодатне», Свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів додані до позову.
Кукурудзяні жниварки QUASAR Модель «F 8» 8 рядна були придбані у ТОВ «ТЕХНОТОРГ» згідно договору купівлі-продажу №5002-S/3 від 04.03.2021 року та отриманий згідно акту приймання-передачі до Договору купівлі-продажу №5002-S/3 від 04.03.2021 року і видаткової накладної №11707 від 06.04.2021 року на загальну суму 6621100,80 грн, в т.ч. ПДВ 1103516,82 грн.
На виконання п.201.16. ст.201 ПКУ ПП «Благодатне» було направлено на адресу ДПС повідомлення від 15.04.2024р. №1 щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК.
Автоматизованою системою "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України направлено позивачу повідомлення про прийняття податкової накладної та зупинення її реєстрації. Підставою вказано, що обсяг постачання товару/послуги 77.31 перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН.
У квитанції від 12.02.2024 про зупинення Відповідачем-2 не зазначено, які саме копії документів пропонується надати платнику податків до ДПС з метою успішної реєстрації ПН. Позивач 15.04.2024 на власний розсуд подав пояснення № 15/04-2024/1 та документи, які, на його думку, підтверджували зазначену в податковій накладній інформацію, а саме:
Договір оренди сільськогосподарської техніки №31/03/23-ОР від 31.03.2023 року; акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №13 від 31.01.2024 року; акт приймання-передачі (надання) до договору № 31/03/23-ОР від 31.03.2023 року оренди сільськогосподарської техніки; додаткову угоду №1 від 31.12.2023 року до договору оренди техніки № 31/03/23-ОР від 31.03.2023 року; договір купівлі-продажу №5002-S/3 від 04.03.2021 року; специфікація №1 від 04.03.2021 року; акт приймання-передачі до Договору купівлі-продажу №5002-S/3 від 04.03.2021 року; протокол лізингу №3 до рамкового договору фінансового лізингу №5002- FL від 08.07.2019 від 04.03.2021 року; додаткова угода №1 до протоколу лізингу №3 від 04.03.2021 року до рамкового договору фінансового лізингу №5002-FL від 08.07.2019 від 05.04.2021 року; видаткова накладна №11707 від 06.04.2021 року; дозвіл на передачу в оренду №SP9169420 від 12.08.2021 року; платіжна інструкція № 386 від 28.02.2024р.; рахунок на оплату № 50 від 31.01.2024 року.
Пояснення були отримані податковим органом 15.04.2024 о 11:22, що підтверджується Квитанцією №1.
18.04.2024 року повідомленням № 10923005/31140930 про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішння про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних копії документів на під твердження інформації, зазначеної у податковій накладній розрахунку коригування:
первинних документів щодо постачання /придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів; інвентаризаційні описи, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання/передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити); (документи, які не надано позначити); первинних документів щодо: придбання,товарів,розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.
У графі «Додаткова інформація» зазначено : «крім цього, відстуня інформація та документальне підтвердження транспортування с/г техніки до орендаря».
24.04.2024 р. у відповідь на повідомлення за № 10923005/31140930 від 18.04.2024 р. ПП «Благодатне» до комісії регіонального рівня подало поясненя № 24/04-2024/1 від 24.04.2024. До пояснень долучено 13 додатків, в т.ч. разом із поясненнями надано копії документів: оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за січень-березень 2024 року; інформаційне повідомлення про зароахування коштів №352 від 23.02.2024р.; інформаційне повідомлення про зароахування коштів №385 від 27.02.2024р.; ; інформаційне повідомлення про зароахування коштів №386 від 28.02.2024р.; ; інформаційне повідомлення про зароахування коштів №576 від 22.03.2024р.; платіжна інструкція №435 від 06.03.2024 року; подорожній лист вантажного автомобіля від 31.03.2023 року (Зшт.); свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_1 від 19.01.2022 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 від 19.01.2022 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 25.06.2021 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 від 25.06.2021 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 від 08.11.2018 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 від 08.11.2018 року.
Пояснення з додатками були отримані податковим органом 24.04.2024 о 11:27, що підтверджується Квитанцією №1.
Відповідач 2 не надав належної оцінки наданим документам та рішенням від 30.04.2024 р. № 10975547/31140930 відмовив у реєстрації податкової накладної. У рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних причиною вказано: ненаданням / частковим наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку.
Вважаючи рішення відповідача 2 від 30.04.2024 р. № 10975547/31140930 протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Згідно з п. 201.1. ст. 201 Податкового кодексу України (далі ПК України) на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 ст. 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п. 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246 (далі - Порядок № 1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з п. 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, у тому числі, наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
01.01.2018 р. набрав чинності Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році", яким п. 201.16 ст. 201 ПК України викладено в новій редакції, за якою: "Реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України".
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 р. № 1165 затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Порядок № 1165), який був чинним на момент прийняття оскаржуваного позивачем рішення.
Вказаний Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі права та обов`язки їх членів.
Пунктами 10, 11 Порядку № 1165 визначено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Відповідно до абзацу 2 п. 25, п. 26 Порядку № 1165 комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.
Пунктом 27 Порядку № 1165 передбачено, що комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Відповідно до п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
До спірних правовідносин належить застосувати Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 р. № 520 (далі Порядок № 520).
Пунктом 2 Порядку № 520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Пунктами 3,4 Порядку № 520 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
Пунктами 5, 6 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, зокрема:
1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Згідно з п. 6 Порядку № 520 копії визначених у пункті 5 документів разом з письмовими поясненнями платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Пунктом 11 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
1. ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
2. та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до п. 5 цього Порядку;
3. та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Отже, зважаючи на вказані норми, Комісія регіонального рівня перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні) та за результатом такої перевірки приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування відповідно до п. 11 Порядку № 520.
Як вбачається із змісту квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, підставою для такого зупинення став п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідно до п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку (додаток № 1 до Порядку № 1165), відсутність товару/послуги, зазначеної в ПН, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у ПК/РК до ПН на збільшення суми податкових зобов`язань, яку подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку.
Згідно повідомлення № №1092З005/31140930 було витребувано документи на підтвердження інформації, зазаначеної у податковій накладній.
Позивачем було надано повідомлення про подання додаткових пояснень та надано копії наступних документів: оборотно-сальдову відомість по рахунку 361 «Розрахунки з вітчизняними покупцями» за січень-березень 2024 року; інформаційне повідомлення про зароахування коштів №352 від 23.02.2024р.; ; інформаційне повідомлення про зароахування коштів №385 від 27.02.2024р.; ; інформаційне повідомлення про зароахування коштів №386 від 28.02.2024р.;інформаційне повідомлення про зароахування коштів №576 від 22.03.2024р.; платіжна інструкція №435 від 06.03.2024 року; подорожній лист вантажного автомобіля від 31.03.2023 року (Зшт.); свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_1 від 19.01.2022 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_2 від 19.01.2022 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_3 від 25.06.2021 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_4 від 25.06.2021 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_5 від 08.11.2018 року; свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу НОМЕР_6 від 08.11.2018 року.
Окрім цього після зупинення реєстрації податкової накладної позивачем до подактового органу було надано: Договір оренди сільськогосподарської техніки №31/03/23-ОР від 31.03.2023 року; акт здачі-приймання робіт (надання послуг) №13 від 31.01.2024 року; акт приймання-передачі (надання) до договору № 31/03/23-ОР від 31.03.2023 року оренди сільськогосподарської техніки; додаткову угоду №1 від 31.12.2023 року до договору оренди техніки № 31/03/23-ОР від 31.03.2023 року; договір купівлі-продажу №5002-S/3 від 04.03.2021 року; специфікація №1 від 04.03.2021 року; акт приймання-передачі до Договору купівлі-продажу №5002-S/3 від 04.03.2021 року; протокол лізингу №3 до рамкового договору фінансового лізингу №5002- FL від 08.07.2019 від 04.03.2021 року; додаткова угода №1 до протоколу лізингу №3 від 04.03.2021 року до рамкового договору фінансового лізингу №5002-FL від 08.07.2019 від 05.04.2021 року; видаткова накладна №11707 від 06.04.2021 року; дозвіл на передачу в оренду №SP9169420 від 12.08.2021 року; платіжна інструкція № 386 від 28.02.2024р.; рахунок на оплату № 50 від 31.01.2024 року.
Законодавство не висуває вимоги до платника податків у разі зупинення реєстрації податкової накладної сканувати та надавати на адресу контролюючого органу всю власну бухгалтерію.
Наявні в матеріалах справи документи у повній мірі підтверджують реальність вищевказаної господарської операції, за наслідками якої складено та направлено для реєстрації податкову накладну.
Разом з тим, твердження відповідача-2 про те, що на розгляд Комісії не було надано жодного документа, який підтверджує настання однієї з подій, що дають підстави скласти та подати на реєстрацію податкову накладну. Так, на розгляд Комісії не було надано первинні документи щодо придбання товарів та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків та, крім цього, відсутня інформація та документальне підтвердження транспортування с/г техніки до орендаря є безпідставними.
Позивач надав документи, яких, на його думку, достатньо для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Проте, посилання на вказані підстави в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані позивачем є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
Суд зазначає, що відсутність певного документа чи ненадання його контролюючому органу не може бути підставою для відмови в реєстрації податкових накладних чи розрахунку коригування без наведення відповідного обґрунтування, а також за умови, якщо інші надані документи підтверджують проведення господарської операції. Приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.
З огляду на вищезазначене суд прийшов до висновку, що додані позивачем копії документів до Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкової накладної/розрахунків коригування, реєстрацію якої зупинено від 31.01.2024 № 13 повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентом та були достатніми для прийняття податковим органом рішень про реєстрацію податкових накладних.
Натомість, всупереч частини другої статті 77 КАС України контролюючий орган не довів належними, достатніми та беззаперечними доказами правомірність спірного рішення у справі.
З огляду на неконкретність вимог контролюючого органу про надання документів, рішення про відмову в реєстрації податкової накладної не відповідає критерію обґрунтованості та враховуючи, що контролюючий орган належним чином не дослідив подані позивачем матеріали для підтвердження кількісних і вартісних показників податкової накладної, а висновки в оскаржуваному рішенні не містять належних обґрунтувань неможливості провести реєстрацію накладної, суд доходить висновку про наявність підстав для скасування рішення суб`єкта владних повноважень.
Відтак рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 30.04.2024р. №10975547/31140930 є протиправним і підлягає скасуванню.
Щодо позовної вимоги в частині зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, суд зазначає наступне.
Згідно з абзацом три пункту 19 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення).
Відповідно до пункту 20 Порядку № 1246 внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку. Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкової накладної / розрахунку коригування, реєстрацію якої попередньо було зупинено, є повноваженням Державної податкової служби України.
Відповідно до частини третьої статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, та з метою дотримання судом гарантій на те, що спір між сторонами буде остаточно вирішений, суд дійшов висновку про необхідність зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну від 31.01.2024 р. № 13 .
Аналогічна правова позиції викладена у постановах Верховного Суду від 28.11.2019 у справах № 1640/2650/18 та від 22.07.2019 у справі № 815/2985/18.
З огляду на вищенаведене суд прийшов до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно з ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа. Оскільки позовні вимоги про скасування рішення та зобов`язання зареєструвати податкову накладну є пов`язаними, тому судовий збір необхідно було сплатити лише за одну вимогу немайнового характеру, тобто 3028,00 грн. Позивачем згідно квитанції від 30.07.2024 № 789 було сплачено 6056,00 гривень.
Отже, судовий збір у сумі 3028,00 грн підлягає стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідачів рівними частинами (по 1514 грн з кожного).
Надмірно сплачений судовий збір може буде повернутий позивачу після подання ним відповідної заяви до суду.
Керуючись статтями 2, 19, 241, 244, 242-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. Позов ПРИВАТНОГО ПІДПРИЄМСТВА «БЛАГОДАТНЕ» (вул. Івана Франка, 59, с. Благодатне, Миколаївський район, Миколаївська область, 54036; код ЄДРПОУ: 31140930) до Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393) та Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54001; код ЄДРПОУ ВП: 44104027) задовольнити повністю.
2.Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Миколаївській області від 30.04.2024р. №10975547/31140930.
3. Зобов`язати Державну податкову службу України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 31.01.2024 р. № 13, складену Приватним підприємтвом «Благодатне» (вул. Івана Франка, 59, с. Благодатне, Миколаївський район, Миколаївська область, 54036; код ЄДРПОУ: 31140930) датою її подання.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Миколаївській області (вул. Лягіна, 6, м. Миколаїв, Миколаївський район, Миколаївська область, 54001; код ЄДРПОУ ВП: 44104027) судовий збір у сумі 1514 (Одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) гривні 00 копійок на користь Приватного підприємтва «Благодатне» (вул. Івана Франка, 59, с. Благодатне, Миколаївський район, Миколаївська область, 54036; код ЄДРПОУ: 31140930).
5. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393) судовий збір у сумі 1514 (Одна тисяча п`ятсот чотирнадцять) гривні 00 копійок на користь Приватного підприємтва «Благодатне» (вул. Івана Франка, 59, с. Благодатне, Миколаївський район, Миколаївська область, 54036; код ЄДРПОУ: 31140930).
6. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
7. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
8. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Суддя В.Г.Ярощук
Рішення складено в повному обсязі 21 жовтня 2024 року
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2024 |
Оприлюднено | 23.10.2024 |
Номер документу | 122444621 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Ярощук В.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні