Постанова
від 17.10.2024 по справі 295/13478/23
БОГУНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М. ЖИТОМИРА

Справа №295/13478/23

3/295/267/24

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.10.2024 року м. Житомир

Богунський районний суд м. Житомира в складі:

головуючого - судді Панченко Г.В.,

секретаря судового засідання Іванченко Т.А.,

з участю представників Житомирської митниці Держмитслужби Кондратюка А.В., Красильникової С.А.,

захисника Максимця О.Б.,

розглянувши матеріали,які надійшливідЖитомирської митниціДержмитслужби(далі-Житомирська митниця)про притягненнядо адміністративноївідповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого керівником - ТОВ «Кревель Мойзельбах», зареєстрованого в АДРЕСА_1 , паспорт НОМЕР_1 від 01.08.1997 виданий Андрушівським РВ УМВС України в Житомирській області, РНОКПП - НОМЕР_2 , за ознаками порушення митних правил, передбаченихч.1ст. 483 Митного кодексу України,

встановив:

Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0328/101000/23 від 09.06.2023,

Житомирською митницею за дорученням Державної митної служби України проведено перевірку законності митного оформлення товару «лікарські засоби, розфасовані для роздрібної торгівлі, у тому числі валокордин краплі оральні…» згідно ЕМД від 02.03.2023 № 23UA101090002642U3 та на підставі поданого до митного оформлення Дозволу від 24.01.2023 № НП 05/I-01.2023 на ввезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, який є обов`язковим документом при переміщенні зазначеного товару на митну територію України і в обов`язкомому порядку підлягає пред`явленню митному органу при митному оформленні та випуску у вільний обіг. Відправник товару: «Krewel Meuselbach GmbH», Ксавьєр-Форбрюгген-штрассе, 6, 98707, Герен, Німеччина; одержувач: ТОВ «Кревель Мойзельбах», вул. Волі, 55, м. Звягель (Новоград-Волинський), Житомирська обл., 11700, Україна; декларант: фізична особа-підприємець ОСОБА_2 ( ОСОБА_3 , ДРФО: НОМЕР_3 ).У відповідності до товаросупровідних документів, у тому числі Дозволу від 24.01.2023 № НП 05/I-01.2023 на ввезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, у склад лікарського засобу валокордин входить психотропна речовина фенобарбітал 87823,20 г. Згідно списку 2 таблиці III Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770 «Про затвердження Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів» (зі змінами та доповненнями) фенобарбітал (хімічна назва: 5-етил-5-фенілбарбітурова кислота) є психотропною речовиною. Також у відповідності до листа Державної митної служби України від 16.05.2023 № 20/20-01-02/7.19/509 (вх. Житомирської митниці від 17.05.2023 № 4320/4-20) встановлено, що до Державної митної служби України надійшов лист Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками від 02.05.2023 № 4135-001.3/006.0/17-23 щодо ввезення на митну територію України наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів на підставі дозволів, виданих Держлікслужбою (вх. Держмитслужби від 02.05.2023 № 11339/6). Згідно листа Держлікслужби від 02.05.2023 № 4135-001.3/006.0/17-23 встановлено, що «Держлікслужба не видавала Дозвіл № НП 05/I-01.2023 від 24.01.2023». При цьому, відповідно до інформації, що міститься в АСМО «Інспектор», 02.03.2023 ТОВ «Кревель Мойзельбах» до Житомирської митниці надано Дозвіл на ввезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів від 24.01.2023 № НП 05/I-01.2023 як підставу для проведення митного оформлення вказаного товару, у тому числі валокордин краплі оральні…», згідно ЕМД від 02.03.2023 № 23UA101090002642U3. Житомирською митницею двічі на адресу ТОВ «Кревель Мойзельбах» направлено листи (від 22.05.2023 № 7.19-3/20/13/3673 та від 29.05.2023 № 7.19-3/20/13/3814) з проханням надати інформацію та копії документів (листування), що підтверджують або спростовують замовлення, очікування, отримання та надання митним органам ТОВ «Кревель Мойзельбах» даного Дозволу. На вказані листи отримано відповіді від 25.05.2023 № 030 (вх. митниці від 26.05.2023 № 4578/13-20) та від 31.05.2023 № 032 (вх. митниці від 01.06.2023 № 4719/13-20), у яких ТОВ «Кревель Мойзельбах» в особі керівника ОСОБА_1 безпідставно відмовило митному органу у наданні запитуваної інформації.

За змістом Дозволу Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, на яку покладено застосування відповідних національних законів, передбачених міжнародними конвенціями про наркотичні засоби та психотропні речовини, ТОВ «Кревель Мойзельбах» (імпортер) від компанії Krewel Meuselbach GmbH» (експортер) дозволено ввезення на митну територію України наступного товару:ВАЛОКАРДИН, краплі оральні, розчин по 20 мл у флаконі-крапельниці, № 1 92 400 фл,ВАЛОКАРДИН, краплі оральні, розчин по 50 мл у флаконі-крапельниці, № 1 58 500 фл. Назва та кількість контрольованих наркотичних засобів, що містяться у партії, фенобарбілал 87 823,20 г. Назва митниці та назва пункту пропуску на державному кордоні України: «Волинська митниця, п.п. Ягодин». Дата видачі Дозволу: 24.01.2023, дійсний до 31.12.2023.Додаткова інформація: Контракт/Contract № UKKREW 2023/01 від 01.12.2022-31.12.2023.Як зазначено вище Державною службою України з лікарських засобів та контролю за наркотиками письмово проінформовано Державну митну службу України про те, що Дозвіл від 24.01.2023 № НП 05/I-01.2023 на ввезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів Держлікслужбою не видавався.

Таким чином, на думку органу уповноваженого на складання протоколу, одержувачем товару ТОВ «Кревель Мойзельбах» в особі його керівника громадянина України ОСОБА_1 створено умови для здійснення протиправного переміщення товару, що полягає в недотриманні вимог законодавства України з питань митної справи, та у використанні незаконної схеми переміщення (ввезення) і митного оформлення товару у тому числі валокордин краплі оральні…» згідно ЕМД від 02.03.2023 № 23UA101090002642U3, шляхом подання митному органу підробленого документу чи документу, одержаному незаконним шляхом, а саме Дозволу на ввезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів від 24.01.2023 № НП 05/I-01.2023, який Держлікслужба України не видавала. Тому у діях ОСОБА_1 , який є керівником ТОВ «Кревель Мойзельбах», наявні ознаки порушення митних правил, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, повідомлявся належним чином про дату час і місце розгляду справи, будь яких клопотань не подавав, направив захисника.

Європейський суд з прав людини у справі «UNION ALIMENTARIA SANDERSS.A. проти Іспанії» (рішення №11681/87 від 07.07.1989) зазначив, що заявник зобов`язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов`язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання.

Також в рішенні Європейського суду з прав людини від 03.04.2008 у справі «Пономарьов проти України» (рішення №3236/03 від 03.04.2008) наголошено, що сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.

Представник Житомирської митниці - Красильникова С.А. та Кондратюк А.В. в судовому засідання просили визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні порушення митних правил та притягнути останнього до відповідальності за ч.1 ст. 483 МК України.

Захисник Максимець О.Б. під час судового розгляду заявив клопотання про закриття провадження по справі у зв`язку з відсутністю у діях ОСОБА_1 складу правопорушення передбаченого ч.1 ст. 483 МК України. В обґрунтування клопотання зазначив, що його підзахисним не надавався при митному оформленні дозвіл Держлікслужби України від 24.01.2023 № НП 05/I-01.2023, оскільки для ввезення товару «ВАЛОКАРДИН, краплі оральні» такий дозвіл не потрібен. Крім того, долучив судове рішення апеляційного суду щодо лікарського засобу «Валокардин».

Свідок ОСОБА_4 , ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , АДРЕСА_2 , працює у ФОП ОСОБА_5 , працюючий водієм міжнародних перевезень), в судовому засіданні пояснив, що не пам`ятає де він отримав дозвіл на ввезення наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, оскільки всі документи отримував в фірмі відправнику. Він поїхав на Німецьку митницю, документи здав забрав, потім в Україні в митниці документи здав забрав. В подальшому у Звягелі на розмитнення здав забрав і віддав автомобіль на розвантаження. На питання : « ОСОБА_6 повідомив, що весь пакет документів включно з дозволом отримав у ОСОБА_7 . Що Виможете пояснити з цього приводу?», відповів, що документи здавав у віконечко митниці жінці, ніякого чоловіка він не пам`ятає.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до таких висновків.

Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, а також працюючими в автоматичному режимі, іншими документами.

Відповідно до ст. 495 Митного кодексу України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

На підтвердження винуватості ОСОБА_1 , органом уповноваженим на складання протоколу до нього додано : копія митної декларації типу ІМ40ДЕ №23UA101090002642U3; копія листа-фактури №028/2023; копія дозволу №НП 05/І-01.2023; копія контракту №UKKREW 2023/01 від 07.12.2022 з додатками; копія сертифікатів якості лікарського засобу, згідно яких, зокрема «Валокардин®» 1мл (30 капель) розчину містить 18,4 мг.фенобарбітала; копія реєстраційного посвідчення на лікарський засіб; картки обліку особи, яка здійснює операції з товарами; копії паспорта громадянина України, копія паспорта для виїзду за кордон, копія довідки про присвоєння РНОКПП ОСОБА_1 ; копії листів Держмитслужби від 16.05.2023; копією листа Державної служби України з лікарських засобів та контролю за наркотиками; листами Житомирської митниці від 22.05.2023, від 29.05.2023, від 06.06.2023; листами ТОВ «Кревель Мойзельбах» від 31.05.2023; листами ОСОБА_3 від 26.05.2023, 31.05.2023; листами Львівської митниці від 01.06.2023 з додатками; інформацією по товару 3004900000 станом на 01.03.2023; витягом з інформаційної системи «За даними Диспетчера ЗМК та пасажирського пункту пропуску.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255КУпАП.

Відповідно до ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 17.04.2024 у справі №240/3236/24 залишеним без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 23.07.2024, визнано протиправним та скасовано рішення № UA101090/2024/000013 від 10.01.2024 про відмову в прийнятті митної декларації від 05.01.2024ВМД24UA101090000125U0, митному оформленні та випуску товарів, прийнятеЖитомирською митницею. Зобов`язано Житомирську митницю прийняти митну декларацію від 05.01.2024ВМД24UA101090000125U0 та здійснити митне оформлення та випуск товарів, відповідно до митної декларації від 05.01.2024ВМД24UA101090000125U0.

Зазначеними судовими рішенням встановлено, що митний орган дійшов помилкового висновку про те, що для митного оформлення на вивезення/ввезення лікарського засобу "Валокордин" декларант був зобов`язаний надати дозвіл Держлікслужби, оскільки надання такого дозволу, щодо лікарських засобів з малим вмістом наркотичних, психотропних речовин та прекурсорів.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Кревель Мойзельбах" (ЄДРПОУ 33063895, Житомирська обл., м. Звягель (м. Новоград-Волинський) здійснює оптову торгівлю лікарськими засобами на території України.

Лікарський засіб "Валокордин" зареєстрований на території України, має реєстраційне посвідчення на лікарський засіб №UA/8462/01/01, рішення про державну реєстрацію затверджене наказом МОЗ України від 11.11.2018 №48 (а.с.28), та має сертифікати якості, згідно яких 1мл (30 капель) розчину містить, зокрема 18,4 мг фенобарбітала (а.с. 20,21,23,24).

Правові та організаційні засади державної політики щодо обігу в Україні наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, встановлює порядок державного контролю, повноваження органів виконавчої влади, права та обов`язки фізичних і юридичних осіб у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів визначаєЗакон України "Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори" від 15.02.1995 № 60/95-ВР(далі Закон № 60/95-ВР).

Відповідно до положеньстатті 2 Закону № 60/95-ВРнаркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори з урахуванням доцільності їх використання у медичній практиці та залежно від ступеня їх небезпечності для здоров`я людини і застосовуваних заходів контролю за їх обігом включаються до відповідно пронумерованих списків таблиць Переліку:

- таблиця I містить наркотичні засоби, у тому числі рослини, і психотропні речовини, включені до списків № 1, № 2 та № 3, обіг яких на території України заборонено, за винятком їх обігу лише в цілях та на підставах, передбачених статтями15,19і20цьогоЗакону;

- таблиця II містить наркотичні засоби і психотропні речовини, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких на території України обмежено та стосовно яких установлюються заходи контролю;

таблиця III містить наркотичні засоби і психотропні речовини, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких в Україні обмежено та стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю;

- таблиця IV містить прекурсори наркотичних засобів і психотропних речовин, включені до списків № 1 і № 2, обіг яких на території України обмежено та стосовно яких установлюються заходи контролю.

Обіг препаратів, що містять наркотичний засіб або психотропну речовину, які включені до таблиць II і III Переліку, підпадає під дію заходів контролю, що застосовуються щодо обігу наркотичного засобу чи психотропної речовини, які в них містяться;

Щодо препаратів, що містять малі кількості наркотичних засобів, психотропних речовин, включених до таблиць II і III Переліку, та (або) прекурсорів, включених до таблиці IV Переліку, і тому ризику зловживання ними немає або він незначний, і з яких зазначені засоби чи речовини не можна вилучити легкодоступними способами в кількості, за якої можливе зловживання, можуть вилучатися із сфери дії деяких заходів контролю. Заходи контролю за обігом зазначених препаратів та порядок їх застосування встановлюються Кабінетом Міністрів України. Гранично допустима кількість наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що міститься в препаратах, встановлюється Кабінетом Міністрів України за поданням центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері обігу наркотичних засобів, психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, протидії їх незаконному обігу.

Перелік наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів затвердженопостановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 року № 770(далі - Перелік №770).

У Списку 2 "Психотропні речовини, обіг яких обмежено і стосовно яких допускаються виключення деяких заходів контролю" Таблиці ІІІ Переліку № 770 зазначено, зокрема, міжнародна незареєстрована назва психотропної речовини, обіг якої обмежено і стосовно якої допускаються виключення деяких заходів контролю Фенобарбітал, що має хімічну назву 5-етил-5-фенілбарбітурова кислота.

Порядок провадження діяльності, пов`язаної з обігом наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, та контролю за їх обігом затвердженопостановою Кабінету Міністрів України від 3 червня 2009 року № 589(далі Порядок № 589).

Порядок № 589, згідно з його пунктом 1, визначає процедуру провадження суб`єктами господарювання - юридичними особами незалежно від форми власності (далі - суб`єкти господарювання) діяльності, пов`язаної з культивуванням рослин, розробленням, виробництвом, виготовленням, зберіганням, перевезенням, пересиланням, придбанням, реалізацією (відпуском), ввезенням на територію України, вивезенням з її території, транзитом через територію України, використанням, знищенням (далі - обіг) наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів, включених до переліку, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2000 р. № 770(Офіційний вісник України, 2000 р., № 19, ст. 789) (далі - перелік), та контролю за їх обігом.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 589 дія цього Порядку поширюється на суб`єктів господарювання, які відповідно доЗакону України "Про наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори"(далі - Закон) провадять діяльність, пов`язану з обігом:

- наркотичних засобів, психотропних речовин, включених до таблиць II і III переліку, та прекурсорів, включених до списку 1 таблиці IV переліку , зареєстрованих в установленому порядку як готові лікарські засоби та діючі речовини (субстанції) (далі - засоби і речовини, включені до таблиць II і III та списку 1 таблиці IV переліку);

- препаратів (лікарських засобів), що містять наркотичні засоби, психотропні речовини, включені до таблиць II і III переліку, та (або) прекурсори, включені до таблиці IV переліку, в кількості, що перевищує їх гранично допустиму кількість, визначенупостановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2007 р. № 1203(Офіційний вісник України, 2007 р., № 78, ст. 2885), зареєстрованих в установленому порядку як готові лікарські засоби та діючі речовини (субстанції) (далі - препарати, що містять наркотичні засоби, психотропні речовини і прекурсори в кількості, що перевищує гранично допустиму);

- препаратів (лікарських засобів), що містять наркотичні засоби, психотропні речовини, включені до таблиць II і III переліку, та (або) прекурсори, включені до таблиці IV переліку, в кількості, що не перевищує їх гранично допустиму кількість, визначенупостановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2007 р. № 1203(Офіційний вісник України, 2007 р., № 78, ст. 2885), зареєстрованих в установленому порядку як готові лікарські засоби та діючі речовини (субстанції) (далі - препарати, що містять малу кількість наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів);

- прекурсорів, включених до списку 2 таблиці IV переліку;

- рослин, включених до списку 3 таблиці I переліку.

Пунктами 20, 21 Порядку № 589 визначено, що діяльність, пов`язана з обігом препаратів, що містять малу кількість наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, провадиться суб`єктами господарювання на підставі ліцензії на виробництво, оптову, роздрібну торгівлю лікарськими засобами, виданої відповідним органом ліцензування. Перелік препаратів (лікарських засобів), що містять малу кількість наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, які підлягають контролю під час ввезення на територію України, вивезення з її території та транзит через територію України, визначається наказом МОЗ за поданням Держлікслужби.

У свою чергу,наказом Міністерства охорони здоров`я України від 23 квітня 2007 року № 202затверджено переліки наркотичних (психотропних) комбінованих лікарських засобів, що містять малу кількість наркотичних засобів або психотропних речовин і прекурсорів, які підлягають контролю при ввезенні на митну територію України та вивезенні за її межі (далі - Наказ № 202).

Відповідно до пункту 3 Наказу 202 ввезення на митну територію України та вивезення за її межі готових лікарських засобів, зазначених у Переліку наркотичних (психотропних) комбінованих лікарських засобів, що містять малу кількість психотропних речовин списку N 2 таблиці III Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів (0701-07 ), затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 №770(770-2000-п), цьогонаказу, може здійснюватись без дозволу Держлікслужби. У разі надходження до Держлікслужби запиту країни-експортера (імпортера) видається відповідний дозвіл на кожну партію товару.

Постановою Кабінету Міністрів України від 10 жовтня 2007 року № 1203затверджено гранично допустиму кількість наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, що містяться в препаратах, згідно з додатком (далі - Постанова 1203).

У додатку до Постанови № 1203 серед найменувань наркотичного засобу, психотропної речовини, прекурсору вказано зокрема «Фенобарбітал», а також зазначено його гранично допустиму кількість - 20 міліграмів - для неподільних або дозованих лікарських форм максимальний вміст на одиницю дози та 20міліграмів намілілітр - для недозованих лікарських форм максимальний вміст на одиницю дози.

Водночас, у затвердженому Наказом № 202 Переліку наркотичних (психотропних) комбінованих лікарських засобів, що містять малу кількість психотропних речовин списку № 2 таблиці III Переліку наркотичних засобів, психотропних речовин і прекурсорів, затвердженогопостановою Кабінету Міністрів України від 06.05.2000 № 770, міститься така торгова назва лікарського засобу "ВАЛОКОРДИН(R) (*)", лікарська форма "краплі для перорального застосування по 20 мл, 50 мл у флаконах крапельницях № 1", контрольована речовина, що міститься в лікарському засобі "фенобарбітал", відсотковий вміст контрольованої речовини "1,84 г на 100 мл".

У примітці вказаного Переліку під позначкою (*) вказано, що ввезення на митну територію України та вивезення за її межі готових лікарських засобів, до складу яких входить фенобарбітал, підлягає контролю тільки за запитом країни-експортера (імпортера). Ввезення на митну територію України та вивезення за її межі зазначених у цьому Переліку лікарських засобів у формі in bulk здійснюється на підставі дозволу Держлікслужби.

Згідно з приписами абзацу шістнадцятого частини другоїстатті 2 Закону України "Про лікарські засоби"продукція "in bulk" - будь-який лікарський засіб, призначений для виробництва готового лікарського засобу, який пройшов усі стадії технологічного процесу, крім стадії фасування та/або кінцевого пакування і маркування.

З матеріалів справи вбачається, що «ВАЛОКОРДИН (R)», лікарська форма "краплі для перорального застосування є готовим лікарським засобом, підлягає контролю тільки за запитом країни-експортера (імпортера) та не потребує дозволу Держлікслужби.

Також за повідомленням компанії-постачальника Krewel Meuselbach GMBH (Німеччина), з огляду на військовий стан в Україні, отримання дозволу на вивезення/ввезення лікарського засобу "Валокордин" не вимагається.

Пунтом 6 постанови Пленуму Верховного суду від 03.06.2005 року «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» із змінами і доповненнями передбачено, що судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів. Підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і

справжні,до якихвнесено неправдивівідомості чиокремі зміни,що перекручуютьзміст інформаціїщодо фактів,які нимипосвідчуються,а такождокументи зпідробленими підписами, відбиткамипечаток таштампів. Незаконно одержаними слід визнавати документи, які особа

отримала за відсутності законних підстав або з порушенням установленого порядку. Документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи

одержувача, держави,з якоївони вивезенічи вяку переміщуються,не відповідаютьдійсності. Не можна розглядати як контрабанду дії особи, яка, здійснюючи транзитне перевезення товарів через територію України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.

Відповідно до ст. 9 Конституції України та ст. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Згідно зі ст. 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Судова практика Європейського суду з прав людини вказує на необхідність суду оцінювати кожний доказ на його належність, допустимість і достатність. Доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом (рішення у справах «Кобець проти України» та «Авшар проти Туреччини», «Нечипорук і Йонкало проти України», «Барбера, Мессеге і Ябардо про Іспанії»).

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначенихстаттею 255КУпАП.

Для дотримання стандарту доведення поза розумним сумнівом недостатньо, щоб версія обвинувачення була лише більш вірогідною за версію захисту (Постанова Верховного Суду у складі колегії суддів Першої судової палати Касаційного кримінального суду від 4 липня 2018 року у справі № 688/788/15-к).

Відповідно до ст. 62 Конституції України, обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачиться на її користь.

За таких обставин, оскільки ввезення на митну територію України лікарського засобу «Валокардин®» не потребує отримання дозволу Держлікслужби, то відсутні підстави притягнення ОСОБА_1 до відповідальності за надання такого дозволу.

У ОСОБА_1 не було умислу на порушення митних правил, передбачених ч.1 ст. 483 МК України, оскільки наявність чи відсутність дозволу Держлікслужба № НП 05/I-01.2023 від 24.01.2023 не вплинуло б на митне оформлення товарів, а тому у його діях відсутній склад порушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України, і провадження у справі про порушення митних правил підлягає закриттю, на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

Враховуючи наведене, керуючись ст. 247 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення, ст.ст.458,483,489-491,494,495,527-529 МК України,

постановив :

Закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, передбаченихч.1ст.483Митного кодексуУкраїни у зв`язку з відсутністю складу даного порушення.

Постанова може бути оскаржена до Житомирського апеляційного суду через Богунський районний суд м.Житомира протягом 10 днів з дня її винесення.

Суддя Г.В.Панченко

СудБогунський районний суд м. Житомира
Дата ухвалення рішення17.10.2024
Оприлюднено23.10.2024
Номер документу122458677
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —295/13478/23

Постанова від 17.10.2024

Адмінправопорушення

Богунський районний суд м. Житомира

Панченко Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні