Ухвала
від 20.09.2010 по справі 2а-2275/10/0121
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯ ЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУ Д

УХВАЛА

Іменем України

Справа № 2а-2275/10/0121

20.09.10 м. Севастополь

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Оме льченка В. А.,

суддів Іщенко Г.М. ,

Лядової Т.Р.

секретар судового засід ання Антонова Н.В.

за участю сторін:

представник позивача - Виконавчого комітету Феод осійської міської ради - не з' явився, про час та місце розгл яду справи повідомлений нале жним чином та своєчасно, про п ричину неявки суд не повідом ив,

представник відповідача - Садівницького товариства "Лучистое"- не з' явився, про ч ас та місце розгляду справи п овідомлений належним чином т а своєчасно, про причину неяв ки суд не повідомив,

розглянувши апеляційну ск аргу Виконавчого ком ітету Феодосійської міської ради на ухвалу Феодосійсько го міського суду Автономної Республіки Крим (суддя Микит юк О.А. ) від 09.02.10 року по справі № 2а-2275/10

за позовом Виконавчо го комітету Феодосійської міської ради (вул. Земська 4, м. Феодосія, Автономна Республі ка Крим, 98100)

до Садівницького т овариства "Лучистое" (вул. Ст епаняна, 57, кв.27, м. Феодосія, Авто номна Республіка Крим, 98100)

про припинення юридичної о соби шляхом ліквідації

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою Феодосійського міського суду Автономної Ре спубліки Крим від 09.02.10 року по справі № 2а-2275/10 у відкритті про вадження Виконавчого ко мітету Феодосійської місько ї ради до Садівницького това риства "Лучистое" про припине ння юридичної особи шляхом л іквідації відмовлено.

Не погодившись з зазначен ою ухвалою суду, представник позивача подав на адресу суд у апеляційну скаргу, в якій пр осить скасувати ухвалу Феодо сійського міського суду Авт ономної Республіки Крим від 09.02.10 та прийняти по справі нову ухвалу, якою відкрити провад ження по адміністративній сп раві за позовом Виконавчог о комітету Феодосійської м іської ради до Садівницького товариства "Лучистое" та пере дати справу для продовження розгляду в суд першої інстан ції.

Ухвалою Севаст опольського апеляційного ад міністративного суду від 17.05.2 010 відкрито апеляційне провад ження за апеляційною скаргою Виконавчого комітету Фе одосійської міської ради .

Ухвалою Севастопол ьського апеляційного адміні стративного суду від 17.05.2010 року справа призначена до апел яційного розгляду на 20.09.2010 о 16:55 год.

Позивач та відповіда ч явку уповноважених предста вників в судове засідання, пр изначене на 20.09.2010 року, не забез печили, про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином та своєчасно про причини неявки суд не пов ідомили.

Згідно з частиною четверто ю статті 196 Кодексу адміністра тивного судочинства України , неприбуття у судове засідан ня сторін або інших осіб, які б еруть участь у справі, належн им чином повідомлених про да ту, час і місце апеляційного р озгляду, не перешкоджає судо вому розгляду справи.

Чинне законодавство не обм ежує коло представників осіб , які беруть участь у справі, п ри апеляційному розгляді адм іністративної справи.

При викладених обста винах, враховуючи те, що позив ач та відповідач викликались в судове засідання, але в суд не з' явились, суд вважає мож ливим розглянути справу у ві дсутність представників поз ивача та відповідача.

Розглянувши справу в поряд ку ст. 195 КАС України судова ко легія встановила.

В лютому 20010 року позивач Виконавчий комі тет Феодосійської міської р ади звернувся до суду з позов ною заявою в якій просить при пинити юридичну особу - Садів ницьке товариство "Лучистое " (ЄДРПОУ 32945798, вул. Степаняна, 57, кв.27, м. Феодосія, Автономна Рес публіка Крим, 98100) шляхом лік відації.

Ухвалою Феодосійського м іського суду Автономної Рес публіки Крим від 09.02.10 року у ві дкритті провадження по справ і про припинення юридичної о соби шляхом ліквідації за по зовом Виконавчого коміт ету Феодосійської міської ра ди до Садівницького товарист ва "Лучистое" відмовлено на п ідставі а. 1 ч. 1 ст. 109 КАС України .

Суд першої інстанції дійшо в висновку, що справу не нале жить розглядати в порядку ад міністративного судочинств а, оскільки на його думку спі рні правовідносини є лише го сподарсько - правовими, а тому ніяким чином не можуть бути в іднесені до категорії публі чно - правових, оскільки поруш ень з боку органів державної влади, органів місцевого сам оврядування, інших посадови х і службових осіб, інших суб'є ктів при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень не вбачаєть ся.

Проте, з обґрунтованістю та кого висновку суду погодитис я не можна.

У відповідності з п . 7 ч.1 ст. 3 КАС України суб'єкт вла дних повноважень - орган держ авної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадо ва чи службова особа, інший су б'єкт при здійсненні ними вла дних управлінських функцій н а основі законодавства, в том у числі на виконання делегов аних повноважень.

Термін "суб'єкт владн их повноважень", згідно з пунк том 7 статті, позначає органи д ержавної влади, органи місце вого самоврядування, їх служ бових чи посадових осіб, а так ож інших суб'єктів при здійсн енні ними владних управлінсь ких функцій на основі законо давства, зокрема й на виконан ня делегованих повноважень. Суб'єктами владних повноваже нь можуть бути не лише органи , їхні посадові чи службові ос оби, а й підприємства, установ и та організації і навіть фіз ичні особи, якщо їм делегован о певні владні управлінські повноваження.

Згідно ч. 2 ст. 4 КАС Укра їни, юрисдикція адміністрати вних судів поширюється на вс і публічно-правові спори, крі м спорів, для яких законом вст ановлений інший порядок судо вого вирішення.

Потрібно зауважити, щ о до юрисдикції адміністрати вних судів належать не усі пу блічно-правові спори, а лише т і, одним із учасників у яких є суб'єкт, який здійснює владні управлінські функції, за нез начними винятками, зокрема, у сфері виборчих правовідноси н. Тобто не відносяться до адм іністративної юрисдикції сп ори з публічно-правових відн осин, де відсутній суб'єкт, яки й наділений публічно-владним и повноваженнями, а також з ві дносин, де такий суб'єкт хоч і є, але він не здійснює владні у правлінські функції (наприкл ад, з відносин щодо прийняття законів чи ухвалення судово го рішення).

У відповідності з п. 5 ч . 2 ст. 17 КАС України юрисдикція адміністративних судів пош ирюється на публічно - правов і спори зокрема на спори за зв ерненням суб'єкта владних по вноважень у випадках, встано влених Конституцією та закон ами України.

Відповідно до п.п.7 п. б ст. 38 З акону України "Про місцеве са моврядування в Україні" до ві дання виконавчих органів сіл ьських, селищних, міських рад належать делеговані повнова ження: реєстрація у встановл еному порядку місцевих об'єд нань громадян, органів терит оріальної самоорганізації н аселення, які створюються і д іють відповідно до законодав ства.

Згідно до п. 3 ч. 1 ст. 32 За кону України "Про об'єднання г ромадян" за поданням легаліз уючого органу або прокурора рішенням суду об'єднання гро мадян примусово розпускаєть ся (ліквідується) в разі прод овження протиправної діяльн ості після накладання стягн ень передбачених цим Законом .

З матеріалів справи в бачається, що після винесенн я Виконавчим комітетом Ф еодосійської міської ради по передження Садівницькому т овариству "Лучистое" відпові дач продовжував ігнорувати в имоги легалізуючого органу.

Відповідно до ч. 1 ст. 50 К одексу адміністративного су дочинства України Громадя ни України, іноземці чи особи без громадянства, їх об'єднан ня, юридичні особи, які не є су б'єктами владних повноважень , можуть бути відповідачами л ише за адміністративним позо вом суб'єкта владних повнова жень: про тимчасову заборону (зупинення) окремих видів або всієї діяльності об'єднання громадян; про примусовий роз пуск (ліквідацію) об'єднання г ромадян; про примусове видво рення іноземця чи особи без г ромадянства з України; про об меження щодо реалізації прав а на мирні зібрання (збори, міт инги, походи, демонстрації то що); в інших випадках, встановл ених законом.

Тому в спірних правовідно синах позивач виступає саме як суб'єкт владних повноваже нь, оскільки виконує делегов ані повноваження органу місц евого самоврядування, передб ачені п.п.7 п. б ст. 38 Закону Украї ни "Про місцеве самоврядуван ня в Україні".

Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” с ільські, селищні, міські ради є органами місцевого самовр ядування, що представляють в ідповідні територіальні гро мади та здійснюють від їх іме ні та в їх інтересах функції і повноваження місцевого само врядування, визначені Консти туцією України, цим та іншими законами.

Тобто відповідач Ви конавчий комітет Феодосій ської міської ради є органом місцевого самоврядування.

Згідно з п.1 ч.1 ст.18 КАС України адміністративні спр ави, у яких однією з сторін є о рган чи посадова особа місце вого самоврядування, посадов а чи службова особа органу мі сцевого самоврядування, підс удні місцевим загальним суда м, як адміністративним судам .

Таким чином, ви моги Виконавчого коміте ту Феодосійської міської рад и про припинення юридичної о соби Садівницького товарист ва "Лучистое" шляхом ліквідац ії підлягають розгляду в пор ядку адміністративного судо чинства, у зв'язку з чим ухвала Феодосійського міського су ду Автономної Республіки Кр им від 09.02.10 року по справі № 2а-227 5/10 якою відмовлено у відкрит ті провадження в адміністрат ивній справі підлягає скасув анню.

Отже, позовна заява Виконавчого комітету Феод осійської міської ради подан а до належного суду та відпов ідно до норм адміністративн ого судочинства України.

А тому суддя припусти вся помилки, відмовивши у від критті провадження з тих пі дстав, що справа не підлягає р озгляду в порядку адміністр ативного судочинства Україн и. Все вищепереліч ене дає судовій колегії прав о для висновку, що судом першо ї інстанції при прийнятті ос каржуваного рішення порушен і норми процесуального права , а саме: статті 109 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, що є підставою для ска сування ухвали суду першої і нстанції та прийняття нової з направлення справи до суду першої інстанції для продов ження розгляду відповідно до пункту 3 частини першої статт і 199 Кодексу адміністративно го судочинства України.

На підставі викладен ого, судова колегія дійшла ви сновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, ухвал а суду першої інстанції - ск асуванню, а справа підлягає н аправленню до суду першої і нстанції для вирішення питан ня щодо відкриття провадженн я в адміністративній справі в порядку передбаченому ст. 10 7 КАС України.

Відповідно до п . 3 ст.. 199 КАС України за наслідка ми розгляду апеляційної скар ги на ухвалу суду першої інст анції суд апеляційної інстан ції має право, в тому числі, ск асувати ухвалу суду, яка пере шкоджає подальшому провадже нню у справі, і направити спра ву для продовження розгляду;

Керуючись статт ями 195, пунктом 3 частини 1 статт і 199, пунктом 4 частини 1 статті 202 , 205, 206, 254 Кодексу адміністративн ого судочинства України, суд , -

УХВАЛИВ:

Апеляційну с каргу Виконавчого коміт ету Феодосійської міської ра ди задовольнити .

Ухвалу Фе одосійського міського суду Автономної Республіки Крим від 09.02.10 року по справі № 2а-2275/10 с касувати.

Постановити нову ухв алу про направлення справи № 2а-2275/10 до Феодосійського міського суду Автономної Ре спубліки Крим для продовжен ня розгляду справи з урахува нням підстав викладених в мо тивувальній частині ухвали С евастопольського апеляційн ого адміністративного суду від 20.09.2010 року.

Ухвала набир ає законної сили з моменту пр оголошення згідно з частиною п' ятою статті 254 Кодексу адм іністративного судочинства України.

Ухвалу може бути оск аржено в порядку статті 212 Код ексу адміністративного судо чинства України, згідно з яко ю касаційна скарга на судові рішення подається протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішен ням суду апеляційної інстанц ії, крім випадків, передбачен их цим Кодексом, а в разі склад ення постанови в повному обс язі відповідно до статті 160 ць ого Кодексу - з дня складення п останови в повному обсязі.

Повний текст судовог о рішення виготовлений 27 вер есня 2010 р.

Головуючий суддя підпис В.А.Омельченко

Судді підпис Г.М. Іщенко

п ідпис Т.Р.Л ядова

З оригіналом згідно

Головуючий суддя В.А.Омельченко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.09.2010
Оприлюднено17.11.2010
Номер документу12246020
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2275/10/0121

Ухвала від 20.09.2010

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Омельченко В'ячеслав Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні