Ухвала
від 08.10.2024 по справі 127/33060/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/33060/24

Провадження №1-кс/127/14258/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 жовтня 2024 року м. Вінниця

Вінницький міський суд Вінницької області

в складі: слідчого судді ОСОБА_1 ,

при секретарі ОСОБА_2 ,

за участю : прокурора ОСОБА_3 ,

слідчого ОСОБА_4 ,

підозрюваного ОСОБА_5 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання т.в.о. старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_6 про відсторонення підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від виконання обов`язківуповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель, спрощених закупівель та оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління освіти молоді та спорту Хмільницької міської ради, в рамках кримінального провадження № 12024020000000399 від 09.05.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького міського суду Вінницької області надійшло клопотання т.в.о. старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_6 про відсторонення підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від виконання обов`язківуповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель, спрощених закупівель та оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління освіти молоді та спорту Хмільницької міської ради.

Клопотання мотивовано тим, що проводиться досудове розслідування кримінального провадження № 12024020000000399 від 09.05.2024 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Зі змісту клопотання встановлено, що на території міста Хмільника, за адресою: АДРЕСА_1 , здійснює свою діяльність Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради (далі - Управління), яка є неприбутковою бюджетною установою, засновником якої є Хмільницька міська рада.

Основною метою діяльності є задоволення потреб та інтересів Хмільницької міської об`єднаної територіальної громади щодо розвитку освіти.

Відповідно до ст. 7 Розділі І, Положення про управління освіти молоді та спорту Хмільницької міської ради, затвердженого рішенням Хмільницької міської ради №128 від 11.01.2021 (далі Положення про управління) Управління у своїй діяльності управління керується Конституцією України, Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про службу в органах місцевого самоврядування» та іншими законами України з питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради і виконавчого комітету міської ради, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативно-правовими актами.

В той же час, відповідно до ст. 3 Розділу ІІ Статуту, Управління очолює начальник, якого призначає на посаду і звільняє з посади міський голова відповідно до чинного законодавства.

18.03.2020 на підставі розпорядження міського голови міста Хмільник №20-рк Про призначення на посаду ОСОБА_5 , останнього призначено на посаду головного спеціаліста сектору юридичноїта кадрової роботи управління освіти міської ради.

На підставі наказу начальника Управління №80-к від 05.08.2022р., ОСОБА_5 переведено на посаду завідувача сектору юридичної та кадрової роботи Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради на період відсутності основного працівника ОСОБА_7 до дня фактичного виходу його на роботу, звільнивши його з посади головного спеціаліста сектору юридичної та кадрової роботи Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради.

На підставі наказу начальника управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради №286 від 31.12.2021р., на ОСОБА_5 покладено обов`язки здійснення функцій уповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель, спрощених закупівель та оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».

Відповідно до Положення про уповноважену особу Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради, затвердженого Наказом начальника Управління від 31.12.2021 № 286 (далі - Положення), а саме до п.п. 1.2. уповноважена особа службова (посадова) чи інша особа, яка є працівником замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівель, спрощених закупівель та оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі», на підставі власного розпорядчого рішення замовника або трудового договору (контракту).

Крім того, відповідно до п.п. 1.3 Положення, уповноважена особа під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об`єктивність і неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.

Також, відповідно до п.п. 3.9. Положення, до основних завдань (функцій) уповноваженої особи належать: планування закупівель та формування річного плану закупівель в електронній системі закупівель; проведення попередніх ринкових консультацій з метою аналізу ринку; здійснення вибору процедури закупівлі; проведення процедур закупівель/спрощених закупівель; забезпечення укладання рамкових угод; забезпечення рівних умов для всіх учасників, об`єктивний та чесний вибір переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; забезпечення складання, затвердження та зберігання відповідних документів з питань публічних закупівель, визначених Законом; забезпечення оприлюднення в електронній системі закупівель інформації, необхідної для виконання вимог Закону; забезпечення надсилання в електронному вигляді до органу оскарження інформації, документів та матеріалів щодо проведення процедур закупівель у разі отримання запиту від органу оскарження; взаємодія з органами, що здійснюють контроль у сфері публічних закупівель під час виконання ними своїх функцій відповідно до законодавства; здійснення інших дій, передбачених Законом, трудовим договором (контрактом) або розпорядчим рішенням замовника.

Відповідно до п. 4.2. Положення, уповноважена особа, серед іншого, зобов`язана дотримуватися законодавства у сфері публічних закупівель та цього положення.

Відповідно до п. 4.3. Положення, уповноважена особа несе персональну відповідальність за прийняті нею рішення і вчинені дії (бездіяльність) відповідно до законів України.

Разом із тим, відповідно до п.п. 2.19, 2.23, 2.26 посадової інструкції завідувача сектору юридичної та кадрової роботи Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради від 08.08.2022 (далі Інструкція) до завдань та обов`язків начальника відділу входить: контроль стану трудової дисципліни у підрозділах Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради, закладах освіти Хмільницької міської ради та дотримання працівниками правил внутрішнього трудового розпорядку; здійснює безпосереднє керівництво діяльністю сектору, несе персональну відповідальність за виконання покладених на сектор завдань, функціональних обов`язків, стану трудової дисципліни сектору; визначає завдання і розподіляє обов`язки між працівниками сектору.

Враховуючи вищевикладене, відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України та згідно примітки 1 до ст. 364 КК України ОСОБА_5 постійно обіймаючи посаду завідувача сектору юридичної та кадрової роботи Управління та виконуючи функції уповноваженої особи, здійснюючи організаційно-розпорядчі функції є службовою особою.

У відповідності до ст.ст. 19, 68 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» до принципів здійснення публічних закупівель, входить зокрема максимальна економія, ефективність та пропорційність, запобігання корупційним діям і зловживанням.

Згідно п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що договір про закупівлю це господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.

В той же час, ч. 4 ст. 28 Закону України «Про публічні закупівлі», передбачено, що після оцінки пропозицій замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації з переліку учасників, починаючи з учасника, пропозиція якого за результатом оцінки визначена найбільш економічно вигідною.

Також, ч. 3 ст. 8 Господарського кодексу України визначає, що господарська компетенція органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної комунальної установи. Безпосередня участь держави, органів державної влади та органів місцевого самоврядування у господарській діяльності може здійснюватися лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України.

Одночасно, ч. 1 ст. 74 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», передбачає, що органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність за свою діяльність перед територіальною громадою, державою, юридичними і фізичними особами.

Відповідно до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020 Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі затверджено примірну методику для визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі товарів, робіт і послуг, закупівля яких здійснюється відповідно до положень Закону України Про публічні закупівлі.

Відповідно до Розділу II зазначеної методики визначення замовником очікуваної вартості складається із таких етапів 1) визначення потреби в товарах, роботах, послугах, 2) формування опису предмета закупівлі із зазначенням технічних і якісних характеристик, 3) аналіз ринку.

Відповідно до п. 3 Розділу II на етапі аналізу ринку доцільно використовувати як загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, робіт і послуг, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках, дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань, офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних, тощо), так і інформацію, отриману шляхом проведення ринкових консультацій. Використання такого інструменту, як ринкові консультації, дозволяє визначити структуру ринку, ступінь конкуренції та можливі варіанти предмету закупівлі з урахуванням інновацій та нових технічних рішень.

Під час проведення ринкових консультацій замовники можуть направляти учасникам ринку повідомлення (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) з описом необхідних та бажаних вимог до предмета закупівлі, в яких, крім іншого, слід зазначати, що надсилання таких повідомлень (анкет, запитів, запрошень) не тягне за собою виникнення зобов`язань з боку замовника щодо надання переваг учасникам ринку, що брали участь в ринкових консультаціях. Зацікавлені учасники ринку надсилають свої пропозиції із зазначенням можливих варіантів, замовники опрацьовують та аналізують отримані пропозиції. За потреби замовники можуть організовувати зустрічі з зацікавленими постачальниками/підрядниками для консультацій та обговорення. Отримана замовниками під час ринкових консультацій інформація дозволить визначити оптимальні вимоги до предмета закупівлі з урахуванням актуальних пропозицій ринку та визначити обґрунтовану очікувану вартість.

Водночас замовникам слід пам`ятати про неупереджене та рівне ставлення до учасників закупівлі незалежно від їх участі у ринкових консультаціях, що передували такій закупівлі, дотримання принципів недискримінації та прозорості. Крім того, інформація про проведення ринкових консультацій має бути відкрита для якомога ширшого кола учасників ринку. Це дозволить підвищити конкурентність закупівлі та запобігти можливим звинуваченням у наданні переваг певним учасникам.

Відповідно до ч. 2 Розділу I ринкові консультації метод дослідження ринку, спрямований на отримання інформації щодо актуальних цін, постачальників/підрядників та рівня конкуренції, можливих варіантів товарів, робі та послуг з урахуванням нових технічних рішень та інновацій.

Відповідно до Розділу III визначення замовником очікуваної вартості предмета закупівлі може здійснюватися наступними методами: 1) Розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін. Способи, що рекомендуються для отримання інформації про ціну товарів та послуг:

1) здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної інформації про ціну, до якої відноситься в тому числі: інформація про ціни товарів та послуг, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах, в електронній системі закупівель "Prozorro" та на аналогічних торгівельних електронних майданчиках; довідкові ціни на товари та послуги, що публікуються в спеціалізованих виданнях, які випускаються в друкованій та електронній формі або розміщуються в мережі Інтернет (у разі їх наявності);

біржові котирування світових, регіональних, місцевих та профільних бірж (в разі біржового товару); дані спеціалізованих інформаційно-аналітичних видань; дані офіційних статистичних видань, в тому числі іноземних.

Під час збору інформації про ціну слід враховувати, що умови запланованих закупівель (обсяги закупівлі, умови оплати та поставки тощо) мають бути співставні з умовами закупівель, інформація про які міститься у відкритих джерелах та може бути використана для розрахунку очікуваної вартості. Крім того, слід враховувати інші можливі чинники, що впливають на ціну товарів та послуг, як, наприклад, сезонні коливання цін на певні предмети закупівлі.

2) направити не менше 3-х письмових запитів цінових пропозицій (електронною поштою) виробникам, офіційним представникам та дилерам, постачальникам конкретного товару, надавачам послуг. У запитах цінових пропозицій рекомендується зазначати інформацію щодо повної характеристики предмета закупівлі (марка, креслення, розмір, ДСТУ, ГОСТ, технічні умови, тип, сорт, категорія, артикул, ємність, густина, тип упаковки (тара), а також рік випуску для техніки та обладнання), необхідної кількості, графіку поставок, умов постачання, умов оплати та системи надання знижок, гарантійного терміну тощо. Зазначати, що збір інформації не тягне за собою ніяких зобов`язань замовника. Також рекомендується зазначати щодо відповідності якості товарів та послуг вимогам чинних нормативних документів та документів на їх виготовлення.

Однак, ОСОБА_5 будучи службовою особою, на якого покладено здійснення організаційно-розпорядчих обов`язків, при виконанні службових завдань за посадою вчинив службовий злочин, а саме неналежне виконання службовою особою своїх службових обов`язків через несумлінне ставлення до них, за наступних обставин.

З метою виконання завдань, покладених на Управління,у липні 2023 виникла потреба в закупівлі « ОСОБА_8 для обробки даних» (ноутбуків вчителя, ноутбуків учня) та укладанні господарського договору на закупівлю вищевказаних товарно-матеріальних цінностей.

З цією метою, 02.08.2023 уповноваженою особою замовника Управління ОСОБА_5 оголошено про проведення процедури закупівлі у формі відкритих торгів з особливостями за ІНФОРМАЦІЯ_2 .

При цьому, ОСОБА_5 в якості уповноваженої особи визначено очікувану вартість предмета закупівлі в 2 000 000 гривень.

Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 14.08.2023 участь у торгах взяв лише один учасник ФОП ОСОБА_9 (код ІПН НОМЕР_1 ) з первинною та остаточною ціновою пропозицією у розмірі 1 992 000 гривень.

Таким чином, за результатами закупівлі, ОСОБА_5 , в якості уповноваженої особи, 17.08.2023 складено та підписано протокол прийняття рішення уповноваженою особою Управління за № 264 відповідно до якого, ФОП ОСОБА_9 (код ІПН НОМЕР_1 ) визнано переможцем процедури закупівлі за № UA-2023-08-02-006709-a з найбільш економічно вигідною ціновою пропозицією, а також прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю.

В подальшому, ОСОБА_5 в якості уповноваженої особи оприлюднено звіт про результати проведення процедури закупівлі № UA-2023-08-02-006709-a в електронної системі закупівель.

Так, 04 вересня 2023 року, за результатами проведення закупівлі та рішення ОСОБА_5 як уповноваженої особи Управління, між ФОП ОСОБА_9 (код ІПН НОМЕР_1 ), з одного боку, та Управлінням, в особі начальника ОСОБА_10 , з іншого, укладено договір про закупівлю товару № 792 на придбання товарно-матеріальних цінностей ноутбуків вчителя LenovoThinkBook 15 G4 ABA (21dls00w00) в комплекті з Маніпулятором типу «миша» Genius DX-125 USB Black ( НОМЕР_2 ) та Спеціалізоване програмне забезпечення Corinth3D в кількості 8-ми штук за ціною 26 900 гривень за штуку (без ПДВ) на суму 215 200 гривень та ноутбуків учня LenovoThinkBook 15 G4 ABA (21dls00w00) в комплекті з Маніпулятором типу «миша» Genius DX-125 USB Black (31010106100) в кількості 80-ти штук за ціною 22 210 гривень за штуку (без ПДВ) на суму 1 776 800 гривень.

Однак, станом на 04.09.2023 ринкова вартість товарно-матеріальних цінностей, придбаних у ФОП ОСОБА_9 та поставлених на баланс Управління, а саме ноутбук учня LenovoThinkBook 15 G4 ABA (21dls00w00) в комплекті з Маніпулятором типу «миша» Genius DX-125 USB Black ( НОМЕР_2 ) становила 19 007 гривень 41 копійка.

В подальшому, 25.09.2023 на підставі видаткової накладної №264830622 на розрахунковий рахунок № НОМЕР_3 , відкритий в в АТ «Укрексімбанк» на ФОП ОСОБА_9 (код ІПН НОМЕР_1 ), перераховано грошові кошти у розмірі 1 992 000 гривень.

Таким чином, внаслідок неналежного виконання ОСОБА_5 своїх посадових обов`язків через несумлінне ставлення до них, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння, хоча в силу займаної посади та досвіду роботи повинен був і міг їх передбачити, будучи достовірно обізнаним із порядком організації та проведення публічних закупівель від імені управління як уповноважена особа, в порушення, ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», п.п. 2.19, 2.23, 2.26 посадової інструкції завідувача сектору юридичної та кадрової роботи Управління від 03.08.2020, п.п. 1.2., 1.3., 3.9., 4.2., 4.3 Положення про уповноважену особу Управління, затвердженого Наказом начальника Управління від 31.12.2021 №286, Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 275 від 18.02.2020, належним чином не проаналізував ціни на ринку ноутбуків LenovoThinkBook 15 G4 ABA (21dls00w00) в комплекті з Маніпулятором типу «миша» Genius DX-125 USB Black ( НОМЕР_2 ) для об`єктивного визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, внаслідок чого, учасниками закупівлі були подані пропозиції із значно завищеною ціною за одиницю товару, у той час, як фактична ринкова вартість товарів у вигляді 80-ти ноутбуків учня LenovoThinkBook 15 G4 ABA (21dls00w00) в комплекті з Маніпулятором типу «миша» Genius DX-125 USB Black ( НОМЕР_2 ) на момент проведення закупівлі складала 1 520 592 гривень 80 копійок, що перевищує ринкову вартість визначену станом на 04.09.2023 на суму 256 207 гривень 20 копійок, що призвело до істотної шкоди державному бюджету на вказану суму.

Обґрунтованість підозри ОСОБА_5 підтверджується зібраними у кримінальному провадженні доказами, а саме:

-Висновком головного державного аудитора Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про результати моніторингу процедури закупівлі де виявлено порушення проведеної закупівлі зі сторони замовника;

-Протоколом огляду інтернет-сайту «Прозоро» де виявлено аналогічні предмети закупівлі за нижчими цінами;

-Висновком судової товарознавчої експертизи, яким встановлено, що середньоринкова вартість ноутбука та миші становить 19 007, 41 грн.;

-Висновком судової економічної експертизи, якою встановлено завищення на 256 207 гривень 20 копійок;

-Договором від 04.09.2023 №792 укладеного між Управлінням освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_9 про купівлю в останнього ноутбуків;

-видатковою накладною №20 від 12.09.2023 про отримання комплектів ноутбуків;

-платіжною інструкцією від 25.09.2023 про перерахування грошових коштів з рахунку ІНФОРМАЦІЯ_3 на банківський рахунок фізичної особи-підприємця ОСОБА_9 в сумі 1 992 000 грн.;

-іншими матеріалами кримінального провадження в їх сукупності.

Наразі ОСОБА_5 обіймає посаду завідувача сектору юридичної та кадрової роботи Управління освіти, молоді та спорту Хмільницької міської ради (код ЄДРПОУ04544464, адреса: АДРЕСА_1 )та на нього також покладено обов`язки на здійснення функцій уповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель, спрощених закупівель та оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі».

Кримінальне правопорушення у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_5 вчинене ним під час перебування на посаді уповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель, спрощених закупівель та оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі»та не могло бути ним вчинене без використання свого службового становища.

Окрім того, згідно примітки до ст. 45 КК України кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 191 КК України, у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_5 відноситься до корупційних кримінальних правопорушень, а тому відносно нього при призначенні покарання судом не може бути призначено більш м`яке покарання ніж передбачене законом або прийнято рішення про звільнення від відбування покарання з випробовуванням.

Підозрюваний ОСОБА_5 вчинив нетяжкий злочин за який законом передбачено покарання у виді штрафу від двох тисяч до чотирьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.

Крім того відповідно до ч. 5 ст. 65-1 ЗУ «Про запобігання корупції», особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

В рамках кримінального провадження проведено ряд необхідних та першочергових слідчих (розшукових) дій. Однак, для забезпечення повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування кримінального провадження є необхідність у проведенні ряду допитів та проведення інших слідчих дій.

Беручи до уваги те, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні нетяжкого злочину та виконуючи обов`язкиуповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель, спрощених закупівель та оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління освіти молоді та спорту Хмільницької міської ради, існує ризик, що підозрюваний з метою уникнення від кримінальної відповідальності може переховуватися від органів досудового розслідування та суду, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, зокрема документацію, що стосується обставин кримінального провадження.

Враховуючи вищевикладене, слідчий просив клопотання задовольнити.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 клопотання підтримав.

Слідчий ОСОБА_4 в судовому засіданні клопотання підтримав.

Підозрюваний ОСОБА_5 в судовому засіданні заперечував щодо задоволення клопотання.

Слідчий суддя, вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали клопотання слідчого та кримінального провадження, дійшов висновку, що клопотання є доведеним, а тому підлягає задоволенню.

Згідно ст. 154 КПК України відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину середньої тяжкості, тяжкого чи особливо тяжкого злочину, і незалежно від тяжкості злочину щодо особи, яка є службовою особою правоохоронного органу.

30.09.2024 ОСОБА_5 вручено повідомлення про підозру у вчинені кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України.

Згідно підозри, внаслідок неналежного виконання ОСОБА_5 своїх посадових обов`язків та через несумлінне ставлення до них, не передбачаючи можливості настання суспільно-небезпечних наслідків свого діяння призвело до завдання істотної шкоди державному бюджету на суму 256 207 гривень 20 копійок.

Враховуючи, що підозрюваному відомі свідки кримінального правопорушення, які зокрема є працівниками Управління освіти молоді та спорту Хмільницької міської ради, останній може здійснювати вплив на останніх, переконуючи їх давати неправдиві показання, або відмовитись надавати покази, з метою уникнення кримінальної відповідальності, що свідчить про наявність ризику, передбаченого п. 3 ч. 1 ст. 177 КПК України.

Крім того, кримінальне провадження перебуває на початковій стадії досудового розслідування, здійснюється пошук речей та документів, які мають значення для досудового розслідування, проводяться експертизи, тому відсторонення підозрюваного від займаної посади необхідне для попередження настання ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, зокрема: знищити документи чи речі, які матимуть істотне значення для встановлення обставин кримінального провадження.

Приймаючи до уваги викладене, в судовому засіданні доведено, що перебування підозрюваного на посаді уповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель, спрощених закупівель та оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління освіти молоді та спорту Хмільницької міської ради сприяло вчиненню інкримінованого злочину у сфері службової діяльності. Крім того, прокурором доведено, що перебуваючи на вказаній посаді підозрюваний може, використовуючи своє службове становище, намагатися знищити, сховати або спотворити речові докази, незаконно впливати на свідків у даному кримінальному провадженні.

Частиною 5 статті 65Закону України«Про запобіганнякорупції» визначено, що особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Враховуючи, що ОСОБА_5 є службовою особою, наявні правові підстави для відсторонення останнього від посади, а саме підозра у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 367 КК України, з метою запобігання протиправної поведінки підозрюваного, слідчий суддя приходить до переконання, що на даній стадії кримінального провадження клопотання слідчого обґрунтоване та підлягає задоволенню.

На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 154, 155, 156, 157, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Клопотання т.в.о. старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_6 задовольнити.

Відсторонити ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від виконання обов`язків уповноваженої особи з організації та проведення процедур закупівель, спрощених закупівель та оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, у випадку здійснення закупівель відповідно до частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління освіти молоді та спорту Хмільницької міської ради, в межах строку досудового розслідування, тобто до 30.11.2024 року.

Контроль за виконанням ухвали покласти на т.в.о. старшого слідчого в ОВС відділу розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції у Вінницькій області капітана поліції ОСОБА_6 .

Копію ухвалинаправити доУправління освіти,молоді таспорту Хмільницькоїміської радидля відома.

Ухвала слідчого судді підлягає негайному виконанню.

Ухвала слідчого судді може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом 5 днів з дня її оголошення, однак її оскарження не зупиняє її виконання.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення08.10.2024
Оприлюднено24.10.2024
Номер документу122465292
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про відсторонення від посади

Судовий реєстр по справі —127/33060/24

Ухвала від 08.10.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

Ухвала від 08.10.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні