ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.10.2024м. ХарківСправа № 922/1838/24
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Шарко Л.В.
при секретарі судового засідання Колесніченко О.В.
розглянувши в порядку загального позовного провадження справу
за позовом Красноградської окружної прокуратури Харківської області (м. Красноград) до Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області (Харківська обл., Красноградський р-н, смт. Сахновщина), ОСОБА_1 (Харківська обл., Красноградський р-н, с. Катеринівка), 3-я особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - Комунальне підприємство охорони здоров`я "Центральна районна аптека №102" Сахновщинської селищної ради (Харківська обл., Красноградський р-н, смт. Сахновщина) про визнання незаконним та скасування рішення, визнання недійсним договору купівлі-продажу нежитлової булівлі та зобов`язання повернення майназа участю представників учасників справи:
прокурора - Олени НОГІНОЇ,
відповідача (Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської
області) - не з`явився,
відповідача ( ОСОБА_1 ) - не з`явився,
третьої особи - не з`явився
ВСТАНОВИВ:
Красноградська окружна прокуратура в інтересах держави звернулась до суду з позовом до Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області та ОСОБА_1 , в якому просить:
- визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області від 22.02.2024 № 54 "Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону № SPD001-UA-20240111-27477";
- визнати недійсним договір купівлі-продажу нежитлової будівлі від 26.02.2024, укладений між Сахновщинською селищною радою Красноградського району Харківської області та ОСОБА_1 щодо купівлі-продажу одноповерхової нежитлової будівлі, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 98,5 кв. метрів (реєстраційний номер майна 2824404063060).
- зобов`язати ОСОБА_1 (ідентифікаційний код - НОМЕР_1 ) повернути Сахновщинській територіальній громаді в особі Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04398301) нежитлову будівлю загальною площею 98,5 кв.м, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , шляхом складання акту приймання-передачі.
Судові витрати позивач просить покласти на відповідачів.
Ухвалою від 21.06.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі № 922/1838/24 за правилами загального позовного провадження.
Процесуальний рух справи відображено у відповідних ухвалах суду.
11.09.2024 до суду надійшли пояснення від 3-ї особи - Комунального підприємства хорони здоров`я "Центральна районна аптека 102", в яких вона зазначає, що з погодження селищної ради Комунального підприємства хорони здоров`я "Центральна районна аптека 102" (далі - КПОЗ "ЦРА №102") було проведено процедуру продажу майна об`єкту комунальної власності нежитлової будівлі літера "А1", загальною площею 98,5 кв.м, розташованою за адресою: АДРЕСА_2 . На праві господарського відання правокористувачем вищевказаного майна з 01.11.2023 виступає КПОЗ "ЦРА №102", дане майно обліковується на балансі комунального підприємства. Згідно рішення Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області XXXVI сесії VIII скликання від 19.10.2023 року № 3331-VIII "Про зміни до рішення XXIX сесії VIII скликання від 30.03.2023 № 2206-VIII "Про внесення змін та затвердження переліку об`єктів нерухомого майна комунальної власності, що підлягає приватизації у 2023 році" даний об`єкт було включено до переліку об`єктів приватизації. Наказом (протоколом) №01/О комісії по аукціону та приватизації КПОЗ "ЦРА №102" Сахновщинської селищної ради від 07.12.20223 було затверджено ціни та умови продажу вищезазначеного об`єкта малої приватизації комунальної власності, відповідно до Звіту про оцінку майна від 28.08.2023 виданого оцінювачем ТОВ "ДЕЛЬТА-КОНСАЛТИНГ" (ринкова вартість об`єкту оцінки з урахуванням мети оцінки 28 серпня 2023 р. становить 198000 (сто дев`яносто вісім тисяч) гривень 00 копійок, без урахування ПДВ). Відповідно до цього наказу нежитлова будівля літера "А1", загальною площею 98,5 кв.м, розташована за адресою АДРЕСА_2 , включена до Переліку об`єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, у тому числі на підставі заяви ОСОБА_1 (потенційного покупця) за вх.№1/2 від 2023 року. Відповідно до наказу КПОЗ "ЦРА №102" Сахновщинської селищної ради від 20.11.2023 №1/о "Про затвердження інформаційного повідомлення про приватизацію об`єкту комунальної власності нежитлової будівлі літера "А1", за адресою АДРЕСА_2 " затверджено інформаційне повідомлення та визначено умови приватизації, а саме: ціну продажу-198000 грн., кількість кроків на пониження ціни - 1, дата аукціону - 04.12.2023. Комунальним підприємством (замовник аукціону) затверджено ціну та умови проведення процедури приватизації та опубліковано інформаційне повідомлення про приватизацію вказаного вище об`єкту нерухомого майна. 26.01.2024 проведено "Голландський аукціон" SPD001-UA-20240111-27477 з продажу майна комунальної власності. В аукціоні взяв участь лише один учасник - ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , розмір ставки-99000 гривень. Вищезазначеному аукціону передували наступні аукціони: SPE001-UA-20231224-48369, дата проведення 29.12.2023 (початкова ціна-198000 грн., лот виставлено вперше) та аукціон SPE001-UA-20231228-58274, дата проведення 12.01.2024 (початкова ціна-99000 грн.). Дані аукціони не відбулися у зв`язку із відсутністю учасників. Протокол про результати електронного аукціону № SPD001-UA-20240111-27477 було затверджено рішенням Виконавчого комітету Сахновщинської селищної ради від 22.02.2024 №54 та надано дозвіл КПОЗ "ЦРА №102" Сахновщинської селищної ради дозвіл на продаж вищезазначеного майна комунальної власності, вирішено укласти договір купівлі-продажу між Сахновщинською селищною радою та ОСОБА_1 (Договір купівлі- продажу нежитлової будівлі було укладено 26.02.2024). Згідно пункту 3 даного рішення зобов`язати ОСОБА_1 сплати кошти в розмірі 83160,00 грн на розрахунковий рахунок КПОЗ "ЦРА №102".
У судовому засіданні 10.10.2024 прокурор підтримав позов у повному обсязі та просив суд його задовольнити.
Відповідачі правом на участь представників у судовому засіданні не скористалися, причину неявки не повідомили. Про місце, дату та час проведення судових засідань відповідачі повідомлялися належним чином, відповідно до ст.ст. 120, 121 ГПК України, про що свідчать відповідні довідки про доставку електронного листа та рекомендовані повідомлення про вручення поштового відправлення. Так, зокрема, ухвала повідомлення від 20.09.24 про призначення справи до судового розгляду на 10.10.2024 о 14:00 год. була доставлена в електронний кабінет відповідача Сахновщинської селищної ради 20.09.2024 про що свідчить довідка про доставку електронного листа (а.с. №146) та вручена відповідачу ОСОБА_1 , про що свідчить рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення (а.с. № 151).
Відповідно до ч. 4 ст.11 ГПК України, суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права. Зокрема, у справі "Осіпов проти України", Суд нагадав, що стаття 6 Конвенції гарантує не право бути особисто присутнім у судовому засіданні під час розгляду цивільної справи, а більш загальне право ефективно представляти свою справу в суді та на рівність у користуванні правами з протилежною стороною, передбаченими принципом рівності сторін. Суд повинен лише встановити, чи було надано заявнику, стороні цивільного провадження, розумну можливість ознайомитися з наданими іншою стороною зауваженнями або доказами та прокоментувати їх, а також представити свою справу в умовах, що не ставлять його в явно гірше становище vis-а-vis його опонента (там само). З точки зору Конвенції заявник не має доводити, що його відсутність у судовому засіданні справді підірвала справедливість провадження або вплинула на його результат, оскільки така вимога позбавила б змісту гарантії статті 6 Конвенції.
Відповідно до ч. 9 ст. 165 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до ч. 2 ст. 178 ГПК України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 202 ГПК України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Матеріали справи свідчать про те, що судом було створено всім учасникам судового процесу належні умови для доведення останніми своїх правових позицій, надання ними доказів, які, на їх думку, є достатніми для обґрунтування своїх вимог та заперечень та надано достатньо часу для підготовки до судового засідання тощо. Окрім того, судом було вжито всіх заходів, в межах визначених чинним законодавством повноважень, щодо всебічного, повного та об`єктивного дослідження всіх обставин справи.
Оскільки відповідачі своїм процесуальним правом участі у судовому засіданні не скористалися, повноважних представників для участі у судовому засіданні не направили, відзиву на позовну заяву у встановлений судом строк без поважних причин не надали, заяв та клопотань від них не надходило, враховуючи сплив процесуального строку, встановленого для розгляду справи, суд вважає можливим розглянути справу у відсутності представників відповідачів за наявними у ній матеріалами, що містять достатньо відомостей про права і взаємовідносини сторін.
З`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, всебічно та повно дослідивши матеріали справи та надані учасниками справи докази, заслухавши пояснення прокурора, суд встановив наступне.
Рішенням Виконавчого комітету Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області від 22.02.2024 № 54 "Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону № SPD001-UA-20240111-27477" затверджено протокол аукціону, надано КПОЗ "Центральна районна аптека №102" дозвіл на продаж майна комунальної власності, вирішено укласти договір купівлі-продажу між Сахновщинською селищною радою та ОСОБА_1
26.02.2024 між Сахновщинською селищною радою та ОСОБА_1 укладено договір купівлі-продажу нежитлової будівлі літ. "А1" за адресою: АДРЕСА_2 .
Опрацюванням інформації, розміщеної на офіційному сайті "https://prozorro.sale" по електронному аукціону № SPD001-UA-20240111-27477 встановлено, що об`єктом приватизації нерухомого майна комунальної власності є нежитлова будівля, загальною площею 98,5 кв.м. Голландський аукціон проведено 26.01.2024, стартова ціна - 99000 гривень.
За даними сайту, вищевказаному аукціону передували наступні аукціони: SPE001-UA-20231224-48369, дата проведення 29.12.2023 (початкова ціна - 198000 грн, лот виставлено вперше), та аукціон SPE001-UA-20231228-58274, дата проведення 12.01.2024 (початкова ціна - 99000 гривень). Аукціони не відбулися у зв`язку із відсутністю учасників.
Об`єкт приватизації - нежитлова будівля літ. "А1", розташована за адресою- АДРЕСА_2 , перебувала у комунальній власності Сахновщинської територіальної громади з 01.11.2023. Право комунальної власності було зареєстровано на підставі рішення Красноградської районної ради XIV сесії VIII скликання від 22.12.2021 №257-VIII "Про передачу Сахновщинській селищній раді прав засновника Комунального підприємства охорони здоров`я "Центральна районна аптека № 102" та рішення Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області XVI сесії VIII скликання від 23.12.2021 № 1657-VIII "Про прийняття Сахновщинською селищною радою прав засновника та право власності на об`єкти нерухомого майна, що обліковується на балансі комунального підприємства охорони здоров`я "Центральна районна аптека № 102".
На праві господарського відання правокористувачем вищевказаного майна з 01.11.2023 виступає КПОЗ "ЦРА №102".
Рішенням Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області XXXVI сесії VIII скликання від 19.10.2023 № 3331-VIII "Про зміни до рішення XXIX сесії VIII скликання від 30.03.2023 №2206-VIII "Про внесення змін та затвердження переліку об`єктів нерухомого майна комунальної власності, що підлягає приватизації у 2023 році" до Переліку об`єктів нерухомого майна комунальної власності Сахновщинської селищної ради, що підлягають приватизації у 2023 році включено нежитлову будівлю, яка знаходиться за адресою АДРЕСА_1 , загальною площею 98,5 кв.метрів. Контроль за виконанням рішення покладено на постійну комісію з питань планування бюджету, управління власністю, інвестицій.
Наказом КПОЗ "ЦРА №102" від 20.11.2023 № 1/о "Про затвердження інформаційного повідомлення про приватизацію об`єкту комунальної власності нежитлової будівлі літ. "А1" за адресою АДРЕСА_2 " затверджено інформаційне повідомлення та визначено умови приватизації, а саме: ціну продажу - 198000 грн, кількість кроків на пониження ціни - 1, дата аукціону - 04.12.2023.
В подальшому, наказом (протоколом) № 01/О комісії по аукціону та приватизації комунальної власності КПОЗ "ЦРА №102" Сахновщинської селищної ради від 07.12.2023 затверджено ціни та умови продажу вищевказаного об`єкта малої приватизації комунальної власності.
Відповідно до цього наказу нежитлова будівля літ. "А1", загальною площею 98,5 кв.м, розташована за адресою АДРЕСА_2 , включена до Переліку об`єктів комунальної власності, що підлягають приватизації, у томі числі на підставі заяви ОСОБА_1 (потенційного покупця) від 2023 року за вх. № 1/12.
Отже, замовником аукціону, яким затверджено ціну та умови проведення процедури приватизації та опубліковано інформаційне повідомлення про приватизацію вказаного вище об`єкту нерухомого майна виступило КПОЗ "ЦРА №102".
26.01.2024 проведено "Голландський аукціон" з продажу майна комунальної власності. В аукціоні взяв участь лише один учасник - ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , розмір ставки - 99000 гривень.
В подальшому, рішенням Виконавчого комітету Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області від 22.02.2024 № 54 "Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону № SPD001-UA-20240111-27477" затверджено протокол аукціону, надано КПОЗ "Центральна районна аптека № 102" дозвіл на продаж майна комунальної власності, вирішено укласти договір купівлі-продажу між Сахновщинською селищною радою та ОСОБА_1
Договором від 26.02.2024, який посвідчений приватним нотаріусом Красноградського районного нотаріального округу Ковтун Л.О., зареєстрованим в реєстрі за №486, оформлена купівля-продаж вказаного майна та до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно нотаріусом внесений запис 717769098 про реєстрацію права власності за ОСОБА_1 .
При цьому, згідно п.2.1. вищевказаного договору купівлі-продажу, укладеного між Сахновщинською селищною радою Красноградського району Харківської області в особі голови Суєцького В.В. та ОСОБА_1 , грошові кошти у розмірі 99000 грн перераховано на рахунок КПЗО "Центральна районна аптека №102", що підтверджується платіжною інструкцією № 2PL795971 від 31.01.2024.
Рішенням Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області VI сесії VIII скликання від 16.04.2021 №310-VIII затверджено Положення про порядок приватизації комунального майна (малої приватизації) Сахновщинської селищної ради (Положення).
Пунктом 3.1 Положення визначено, що суб`єктами приватизації є селищна рада та покупці.
Так, відповідно до п. 4.1 Положення органом приватизації є виконавчий апарат Сахновщинської селищної ради, який серед іншого укладає договори на проведення оцінки об`єктів приватизації у випадках, передбачених законодавством (оцінка об`єктів приватизації здійснюється шляхом проведення їх незалежної оцінки суб`єктом оціночної діяльності); публікує інформацію про умови продажу, в тому числі стартову ціну об`єкта приватизації на офіційному веб-сайті селищної ради; забезпечує проведення аукціонів; продає майно, що перебуває у комунальній власності, у процесі його приватизації, укладає відповідні договори купівлі-продажу.
Виключно рішеннями сесії Сахновщинської селищної ради затверджуються умови продажу об`єктів приватизації, розроблені аукціонною комісією (п. 4.2 Положення).
Згідно з п. 5.4 Положення, до складу аукціонної комісії входять не менше як п`ять осіб. Аукціонна комісія розробляє умови продажу, що затверджуються рішенням сесії селищної ради. Стартова ціна об`єкта малої приватизації визначається аукціонною комісією на рівні балансової вартості об`єкта малої приватизації.
До проведення першого аукціону з продажу об`єкта малої приватизації аукціонна комісія одночасно встановлює стартові ціни та умови продажу об`єкта малої приватизації на аукціонах, передбачених п. п. 5.8-5.11 цього Положення (п. 5.12).
Крім того, п.п. 7.3,7.6 Положення закріплено, що покупець, який підписав договір купівлі-продажу, сплачує на відповідний поточний рахунок органу приватизації ціну продажу об`єкта приватизації не пізніше 30 днів з дня підписання договору купівлі-продажу. Кошти, одержані від продажу комунального майна, інші надходження, безпосередньо пов`язані з процесом приватизації, зараховуються до селищного бюджету у повному обсязі, крім плати за участь.
Відповідно до Положення про діяльність аукціонної комісії для продажу об`єктів малої приватизації Сахновщинської селищної ради, затвердженого рішенням VI сесії VIII скликання Сахновщинської селищної ради від 16.04.2021 №310-VIII (далі - Положення про діяльність аукціонної комісії) комісія є тимчасово діючим колегіальним органом, що утворюється виконавчим комітетом Сахновщинської селищної ради для продажу об`єкту малої приватизації комунальної власності селищної ради. До складу Комісії входять не менш як п`ять осіб, які є працівниками Сахновщинської селищної ради. Склад Комісії, її голова та секретар затверджуються наказом органу приватизації. Очолює Комісію та організовує її роботу перший заступник селищного голови. Секретар Комісії призначається із працівників органу приватизації. Виключно до повноважень Комісії належить розроблення умов продажу та їх подання та затвердження органу приватизації; визначення стартової ціни; визначення стартової ціни з урахуванням зниження стартової ціни; розроблення інформаційного повідомлення про проведення аукціону; ведення протоколів засідань комісії та їх подання на затвердження до органу приватизації селищної ради.
Разом з цим, у порушення вищевказаного порядку, умови проведення процедури приватизації спірного майна та визначення ціни продажу об`єкта приватизації були розроблені неуповноваженим органом та не були предметом розгляду на сесії Сахновщинської селищної ради, як органу приватизації Сахновщинської територіальної громади.
Приватизаційні умови, викладені у інформаційному повідомленні про приватизацію об`єкта комунальної власності - нежитлової будівлі літ. "А1" за адресою: АДРЕСА_2 , які розміщені на офіційному веб сайті "https://prozorro.sale" в порушення вищевказаних норм, затверджені одноособово завідуючим КПОЗ "Центральна районна аптека № 102" та оформлені наказом від 20.11.2023 № 1/о.
Слід звернути увагу, що замовником процедури приватизації згідно відомостей, розміщених на веб сайті "https://prozorro.sale", аукціонів SPE001-UA-20231224-48369, SPE001-UA-20231228-58274, SPD001-UA-20240111-27477, є Комунальне підприємство охорони здоров`я "Центральна районна аптека № 102".
Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно будівля громадського призначення, нежитлова будівля літ. "А1", яка розташована за адресою: Харківська область, Красноградський район, с. Катеринівка, вул. Кооперативна, 1-Г належала з 01.11.2023 на праві комунальної власності Сахновщинській селищній раді Красноградського району Харківської області. Комунальне підприємство охорони здоров`я "Центральна районна аптека № 102" є правокористувачем на праві господарського відання вказаного майна з 01.11.2023.
Згідно із Статутом Комунального підприємства охорони здоров`я "Центральна районна аптека № 102", затвердженого рішенням XVIII сесії Сахновщинської селищної ради VIII скликання від 18.03.2022 № 1971-VIII визначено, що КПОЗ "ЦРА №102" засновано на майні територіальної громади Сахновщинської селищної ради Красноградськго району Харківської області. Органом управлінням майном Підриємства є Сахновщинська селищна рада (п. 1.2 Статуту). Майно підприємства є власністю Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області і закріплено за ним на праві господарського відання (п. 4.2 Статуту). Підприємство з дозволу селищної ради має право відчужувати майно, яке закріплено за ним, на підставі рішення сесії селищної ради у порядку, встановленому чинним законодавством (п.п. 4.5, 4.6 Статуту).
На переконання прокурора та за наслідками вивченням рішень Саховщинської селищної ради Красноградського району Харківської області, розміщених на офіційному веб сайті "https://sahgromada.gov.ua" встановлено, що розгляд питань про надання дозволу КПОЗ "ЦРА №102" на відчуження шляхом продажу на електронному аукціоні Електронної торгової системи "Ргогогго.Продажі" нежитлової будівлі літ. "А1", розташованої за адресою: вул. Кооперативна, буд. 1-Г, с. Катеринівка, Красноградського району, Харківської області, на сесію не виносилось. Відповідне рішення радою не приймалось.
Прийняття виконавчим комітетом Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області рішення про затвердження протоколу про результати електронного аукціону та подальше укладення договору купівлі-продажу на думку прокурора, суперечать вимогам чинного законодавства і є підставою для захисту інтересів держави у судовому порядку, у зв`язку з чим прокурор звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам справи, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до ст. 6 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" суб`єктами приватизації є державні органи; місцеві ради, органи приватизації територіальних громад; покупці.
Повноваження органів місцевого самоврядування у сфері приватизації визначаються законами України і правовими актами органів місцевого самоврядування, (ч. 5 ст. 7 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна").
Статтею 10 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" закріплено порядок приватизації державного і комунального майна, яким чітко визначено, етапи проведення процедури приватизації, серед яких: формування та затвердження переліків об`єктів, що підлягають приватизації; опублікування переліку об`єктів, що підлягають приватизації, на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України, на офіційних сайтах місцевих рад та в електронній торговій системі; прийняття місцевою радою рішення про приватизацію об`єкта комунальної власності; опублікування інформації про прийняття рішення про приватизацію об`єкта; проведення інвентаризації та оцінки відповідно до законодавства; затвердження у випадках, передбачених цим Законом, умов продажу об`єктів приватизації розроблених аукціонною комісією; опублікування інформації про умови продажу, в тому числі стартову ціну об`єкта приватизації; проведення аукціону, укладення договору купівлі-продажу; опублікування інформації про результати приватизації; прийняття рішення про завершення приватизації.
Також, ст. 15 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" визначено, що для продажу об`єктів малої приватизації державними органами приватизації, органом місцевого самоврядування протягом 10 робочих днів з дня прийняття рішення про приватизацію об`єкта утворюється аукціонна комісія. До складу аукціонної комісії входять не менш як п`ять осіб. Аукціонна комісія розробляє умови продажу, що затверджуються органами приватизації. До проведення першого аукціону з продажу об`єкта малої приватизації аукціонна комісія одночасно встановлює стартові ціни та умови продажу об`єкта малої приватизації на аукціонах, передбачених ч.ч 8-11 цієї статті.
Кошти, одержані від продажу державного або комунального майна, інші надходження, безпосередньо пов`язані з процесом приватизації, зараховуються до державного або місцевого бюджету у повному обсязі, крім плати за участь (ст. 25 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна").
Аналогічні вимоги законодавства закріплені у підзаконних нормативно- правових актах, які регламентують процедуру приватизації, у тому числі у рішеннях Сащновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області.
Так, згідно з п. 22 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432 (далі - Порядок) для продажу об`єктів приватизації державними органами приватизації, органом місцевого самоврядування протягом 10 робочих днів з дня прийняття рішення про приватизацію об`єкта утворюється аукціонна комісія. Аукціонна комісія визначає стартову ціну об`єкта приватизації на підставі балансової вартості, визначеної згідно з даними фінансової звітності, та подає органу приватизації територіальної громади для затвердження умови продажу об`єкта приватизації, а також додаткові умови продажу (в разі наявності) протягом 15 робочих днів з моменту прийняття представницьким органом місцевого самоврядування рішення про приватизацію об`єкта та здійснення реєстрації права власності територіальної громади на об`єкт приватизації. Орган приватизації територіальної громади затверджує умови продажу (додаткові умови продажу) об`єкта приватизації комунальної власності протягом п`яти робочих днів з моменту подання їх аукціонною комісією.
Інформація про об`єкт приватизації (лот) міститься у відповідному рішенні органу приватизації про затвердження умов продажу, згідно з яким такий об`єкт виставлено на продаж на електронному аукціоні (п. 26 Порядку).
Оголосити електронний аукціон має право виключно орган приватизації на підставі відповідного рішення про затвердження умов продажу об`єкта приватизації з урахуванням вимог пункту 9 цього Порядку (п. 38 Порядку).
Пунктом 95 Порядку визначено, що переможець електронного аукціону за методом покрокового зниження стартової ціни та подальшого подання цінових пропозицій сплачує на відповідний поточний рахунок органу приватизації ціну продажу об`єкта приватизації протягом 20 робочих днів з дня формування протоколу про результати електронного аукціону; укладає договір купівлі-продажу об`єкта приватизації з органом приватизації протягом 25 робочих днів з дня, наступного за днем формування протоколу про результати електронного аукціону.
Відповідно до ч. 1 ст. 317 ЦК України власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.
Правомочність володіння розуміють як передбачену законом (тобто юридично забезпечену) можливість мати (утримувати) в себе певне майно (фактично панувати над ним, зараховувати на свій баланс і под.).
Правомочність користування означає передбачену законом можливість використовувати, експлуатувати майно, отримувати від нього корисні властивості, його споживання.
Правомочність розпоряджання означає юридично забезпечену можливість визначення і вирішення юридичної долі майна шляхом зміни його належності стану або призначення (відчуження за договором, передача у спадщину, знищення переробка і таке інше).
У сукупності ці правомочності вичерпують усі надані власнику можливості.
Згідно з ч.1 ст. 319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.
Право господарського відання - це речове право суб`єкта підприємництва, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом), з обмеженням правомочності розпорядження щодо окремих видів майна за згодою власника у випадках, передбачених ГК України та іншими законами (ч. 1 ст. 136 ГК України). Власник майна, закріпленого на праві господарського відання за суб`єктом підприємництва, здійснює контроль за використанням та збереженням належного йому майна безпосередньо або через уповноважений ним орган, не втручаючись в оперативно-господарську діяльність підприємства (ч. 2 ст. 136 ГК України).
Обсяг повноважень комунального підприємства щодо комунального майна у будь-якому разі має бути тією чи іншою мірою меншим, ніж у територіальної громади- власника, адже встановлення комунальному підприємству обсягу повноважень, належних територіальній громаді як власнику, фактично означало б утрату контролю над своєю власністю, тобто на ввірене підприємству майно. Тому, між правом власності і правом господарського відання є суттєва різниця.
Якщо право власності існує незалежно від інших господарських прав і може обмежуватися лише законом, то право господарського відання по суті є похідним від права власності, оскільки саме власник наділяє створений ним суб`єкт господарювання певним майном. Якщо повноваження власника носять абсолютний характер, то суб`єкт права господарського відання істотно обмежений у здійсненні повноваження розпоряджатися певними видами майна, й може реалізувати таке повноваження виключно за згодою власника.
Підприємство, майно якого закріплене за ним на праві господарського відання, залежить у вирішенні цілої низки питань від власника майна. Зокрема, воно не може безоплатно передавати належне йому майно іншим суб`єктам, відчужувати, передавати у заставу майнові об`єкти, які належать до основних фондів, здавати в оренду цілісні майнові комплекси структурних одиниць і підрозділів таке підприємство має право тільки за попередньою згодою органу, до сфери управління якого воно належить, і, як правило, на конкурентних засадах, якщо інше не встановлено законом.
Відповідно до п. 30 ч. 1 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" прийняття рішень щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; затвердження місцевих програм приватизації, а також переліку об`єктів комунальної власності, які не підлягають приватизації; визначення доцільності, порядку та умов приватизації об`єктів права комунальної власності; вирішення питань про придбання в установленому законом порядку приватизованого майна, про включення до об`єктів комунальної власності майна, відчуженого у процесі приватизації, договір купівлі-продажу якого в установленому порядку розірвано або визнано недійсним, прийняття рішення про здійснення державно-приватного партнерства щодо об`єктів комунальної власності, у тому числі на умовах концесії, про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади належать до виключної компетенції селищних рад.
У розумінні положень Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" за загальним правилом метою проведення електронних торгів, як за класичною моделлю "англійського аукціону", так і за моделлю "голландського аукціону" є забезпечення права органу приватизації (організатора аукціону) реалізувати державне і комунальне майно за найвищою ціною.
При цьому, добровільна участь покупця в аукціоні має свідчити про відповідний намір - придбання товару (майна), як за початковою ціною реалізації, так і за ціною ним запропонованою, однак із свідомим ставленням до наявності елементу непередбачуваності. Наведене, у свою чергу, змушує покупців змагатись за придбання шляхом підняття ціни та слугує дієвим механізмом підвищення ціни продажу на рівні не нижчому від реальної ринкової ціни.
З урахуванням викладеного, Сахновщинською селищною радою Красноградського району Харківської області, як належним органом приватизації майна комунальної власності, під час проведення процедури приватизації нерухомого майна комунальної власності порушено вищевказані норми Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" та вищевказаних підзаконних нормативно-правових актів, в частині організації проведення процедури приватизації, а саме: визначення саме аукціонною комісією для продажу об`єктів малої приватизації Сахновщинської селищної ради до оголошення першого аукціону умов приватизаційної процедури (визначення ціни об`єкта приватизації, умов та способу приватизації при проведенні кожного з передбачених законом видів аукціонів), затвердження протоколу аукціонної комісії на відповідній сесії Сахновщинської селищної ради.
Відповідно до приписів ч. 5 ст. 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Частиною 5 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності.
Отже, правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності належать органу місцевого самоврядування, яким у спірних правовідносинах є Сахновщинська селищна рада Красноградського району Харківської області.
При цьому, згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Сахновщинська територіальна громада, як власник спірного об`єкта нерухомості, делегує Сахновщинській селищній раді Красноградського району Харківської області повноваження щодо здійснення права власності від її (громади) імені, в її інтересах, виключно у спосіб та у межах повноважень, передбачених законом.
Тобто воля територіальної громади, як власника, може виражатися лише в таких діях органу місцевого самоврядування, які відповідають вимогам законодавства та інтересам територіальної громади.
Відтак, здійснення селищною радою розпорядженням майном не у спосіб та поза межами повноважень, передбачених законом, не може оцінюватися як вираження волі територіальної громади.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові судової палати у господарських справах Верховного Суду України від 15.03.2017 у справі № 916/2130/15.
Частиною 1 ст. 15 Цивільного кодексу України (надалі - ЦК України) передбачене право кожної особи на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Способами захисту цивільних прав та інтересів можуть бути, поряд із визнанням правочину недійсним, також відновлення становища, яке існувало до порушення, та визнання незаконними рішення, дій чи бездіяльності органу державної влади, його посадових і службових осіб (ст. 16 ЦК України).
Згідно з ч. 1 ст. 21 ЦК України суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.
Відповідно до ч. 1 ст. 393 ЦК України правовий акт органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим або органу місцевого самоврядування, який не відповідає законові і порушує права власника, за позовом власника майна визнається судом незаконним та скасовується.
Відповідно до п. 10 ст. 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Проведенням процедури приватизації в порушення Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна" та виданих на його виконання підзаконних нормативно-правових актів, зокрема, прийняттям виконавчим комітетом Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області рішення про затвердження відповідного протоколу про результати електронного аукціону та подальшим укладанням договору купівлі-продажу, зарахуванням коштів за об`єкт приватизації не до місцевого бюджету, а на особистий рахунок КПОЗ "ЦРА №102", були порушені права і інтереси держави в особі Сахновщинської територіальної громади, якій відповідно до ч. 1 ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування" належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно.
Так, зазначені права та охоронювані законом інтереси територіальної громади підлягають захисту шляхом визнання незаконним та скасування рішення Виконавчого комітету Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області від 22.02.2024 № 54 "Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону № SРD001-UА-20240111-27477", оскільки вказане рішення є незаконним, проведена процедура приватизації суперечить ст. ст. 6, 10, 15, 25 Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", п. п. 22, 26, 38, 95 Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 № 432, п. п. 3.1, 4.1, 4.2, 5.4, 5.12, 7.3, 7.6 Положення про порядок приватизації комунального майна (малої приватизації) Сахновщинської селищної ради, затвердженого рішенням Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області VI сесії VIII скликання від 16.04.2021 №310-VIII.
Поряд з цим, враховуючи те, що на підставі спірного рішення Виконавчого комітету Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області від 22.02.2024 № 54 "Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону № SРD001-UА-20240111-27477", яке суперечить вимогам закону, між Сахновщинською селищною радою в особі селищного голови Суєцького В.В. та ОСОБА_1 укладено договір купівлі - продажу від 26.02.2024 нежитлової будівлі (літера А) громадського будинку з господарськими (допоміжними) будівлями та спорудами, розташованого за адресою: с. Катеринівка, Красноградського району Харківської області, вул. Кооперативна, буд. 1-Г, то вказаний договір купівлі-продажу, як наслідок, підлягає визнанню недійсним в судовому порядку, у тому числі, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 1 ст. 316 ЦК України правом власності є право особи на річ (майно), яке вона здійснює відповідно до закону за своєю волею, незалежно від волі інших осіб.
Право власності набувається на підставах, що не заборонені законом, зокрема із правочинів. Право власності вважається набутим правомірно, якщо інше прямо не випливає із закону або незаконність набуття права власності не встановлена судом (ст. 328 ЦК України).
Згідно зі ст. 11 ЦК України цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки; підставами виникнення цивільних прав та обов`язків, зокрема, є договори та інші правочини.
Частиною 7 ст. 179 Господарського кодексу України (надалі - ГК України) визначено, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.
Відповідно до ч. 1 ст. 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Згідно ч. ч. 2, 3 ст. 202 ГК України - господарське зобов`язання припиняється також у разі його розірвання або визнання недійсним за рішенням суду. До відносин щодо припинення господарських зобов`язань застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.
Згідно зі ст. 204 ЦК України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Частиною 1 ст. 215 ЦК України визначено, що підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою ст. 203 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю. У разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.
Відповідно до пунктів 2.5, 2.5.1 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 29.05.2013 №11 "Про деякі питання визнання правочинів (господарських договорів) недійсними", правочини, які не відповідають вимогам закону, не породжують будь-яких бажаних сторонам результатів, незалежно від волі сторін та їх вини у вчиненні незаконного правочину. Правові наслідки таких правочинів настають лише у формах, передбачених законом, - у вигляді повернення становища сторін у початковий стан (реституції) або в інших.
При цьому, визнання правочину (господарського договору) недійсним господарським судом є наслідком його вчинення з порушенням закону, а не заходом відповідальності сторін. Тому, для такого визнання, як правило, не має значення, чи усвідомлювали (або повинні були усвідомлювати) сторони протиправність своєї поведінки під час вчинення правочину; винятки з цього правила можливі, якщо вони випливають із закону.
Згідно з ч. З ст. 228 ЦК України у разі недодержання вимоги щодо відповідності правочину інтересам держави і суспільства, його моральним засадам такий правочин може бути визнаний недійсним.
Підставами недійсності правочину, відповідно до ч. 1 ст. 215 ЦК України, є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу, а саме: невідповідність змісту договорів вимогам ч. 2 ст. 345 ЦК України, якою передбачено, що приватизація здійснюється у порядку, встановленому законом, а також фактичне проведення процедури приватизації не уповноваженим органом - комунальним підприємством.
Отжк, оскільки Сахновщинською селищною радою Красноградського району Харківської області проведено процедуру приватизації майна комунальної власності з порушенням вимог Закону України "Про приватизацію державного і комунального майна", Порядку проведення електронних аукціонів для продажу об`єктів малої приватизації та визначення додаткових умов продажу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.05.2018 №432, Положення про порядок приватизації комунального майна (малої приватизації) Сахновщинської селищної ради, затвердженого рішенням Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області VI сесії VIII скликання від 16.04.2021 № 310-VIII, та в подальшому, на підставі цього, уклала договір купівлі-продажу нерухомого майна комунальної власності, з урахуванням ст. ст. 203, 215 ЦК України, порушила законодавчо визначений порядок проведення приватизації, в силу ч. 2 ст. 345 ЦК України, договір підлягає визнанню недійсним.
Як наслідок, передане за недійсним правочином нерухоме майно підлягає поверненню законному власнику - Сахновщинській територіальній громаді в особі Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області.
Відповідно до п. 10 постанови Пленуму Верховного суду України від 06.11.2009 № 9 "Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними", рішення суду про задоволення позову про повернення майна, переданого за недійсним правочином, чи витребування майна із чужого незаконного володіння є підставою для здійснення державної реєстрації права власності на майно, що підлягає державній реєстрації, за власником, а також скасування попередньої реєстрації.
Відповідно ст. 182 ЦК України, право власності та інші речові права на нерухомі речі, обтяження цих прав, їх виникнення, перехід і припинення підлягають державній реєстрації.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Щодо скасування державної реєстрації, суд зазначає, що у відповідності до вимог ч. З ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» у разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому п. 1 ч. 7 ст. 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію набуття речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження припиняються.
У разі скасування рішення державного реєстратора про державну реєстрацію прав на підставі судового рішення чи у випадку, передбаченому п. 1 ч. 7 ст. 37 цього Закону, на підставі рішення Міністерства юстиції України, а також у разі визнання на підставі судового рішення недійсними чи скасування на підставі судового рішення документів, на підставі яких проведено державну реєстрацію прав, скасування на підставі судового рішення державної реєстрації прав, що мало наслідком державну реєстрацію зміни, припинення речових прав, обтяжень речових прав, відповідні права чи обтяження повертаються у стан, що існував до відповідної державної реєстрації, шляхом державної реєстрації змін чи набуття таких речових прав, обтяжень речових прав.
З урахуванням вищенаведеного, визнання недійсним договору купівлі-продажу має наслідком скасування державної реєстрації та припинення прав власності на них.
Пунктом 9 ч. 1 ст. 27 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень", рішення суду про визнання недійсним договору купівлі-продажу є підставою для внесення відомостей щодо припинення права власності за ОСОБА_1 .
У зв`язку з вищевикладеним, спірний договір купівлі-продажу об`єкта нерухомого майна від 26.02.2024, посвідчений приватним нотаріусом Красноградського районного нотаріального округу Харківської області і зареєстрований в реєстрі за № 486, підлягає визнанню недійсним.
Відповідно до ст. 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.
Так, згідно з абз. 2 ч. 1 ст. 216 ЦК України, у разі недійсності правочину кожна із сторін зобов`язана повернути другій стороні у натурі все, що вона одержала на виконання цього правочину, а в разі неможливості такого повернення, зокрема тоді, коли одержане полягає у користуванні майном, виконаній роботі, наданій послузі, - відшкодувати вартість того, що одержано, за цінами, які існують на момент відшкодування.
Виходячи з положень ст. ст. 203, 216 ЦК України вимогу щодо реституції за недійсним правочином можливо пред`явити лише стороні договору.
Оскільки спірна нежитлова будівля вибула із власності територіальної громади поза її волею, остання підлягає поверненню Сахновщинській територіальній громаді.
Згідно з положеннями ст. 86 ГПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів.
Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Відповідно до ч. 1 ст. 73 ГПК України доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень (ч. 1 ст. 74 ГПК України).
Так, підсумовуючи вищевикладене та враховуючи принципи справедливості, добросовісності та розумності, суд приходить до висновку про обґрунтованість та доведеність позовних вимог, а відтак позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ст. 129 ГПК України, судові витрати у цій справі покладаються на відповідачів.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 6, 8, 19, 124, 129 Конституції України, ст.ст. 12, 13, 73, 74, 76-79, 91, 129, 232, 233, 236 - 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Визнати незаконним та скасувати рішення виконавчого комітету Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області від 22.02.2024 №54 "Про затвердження протоколу про результати електронного аукціону № SPD001-UA-20240111-27477".
Визнати недійсним договір купівлі-продажу нежитлової будівлі від 26.02.2024, укладений між Сахновщинською селищною радою Красноградського району Харківської області та ОСОБА_1 щодо купівлі-продажу одноповерхової нежитлової будівлі, розташованої за адресою: АДРЕСА_1 , загальною площею 98,5 кв.метрів (реєстраційний номер майна 2824404063060).
Зобов`язати ОСОБА_1 (ідентифікаційний код - НОМЕР_1 ) повернути Сахновщинській територіальній громаді в особі Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області (код ЄДРПОУ 04398301) нежитлову будівлю загальною площею 98,5 кв.м, розташовану за адресою: АДРЕСА_1 , шляхом складання акту приймання-передачі.
Стягнути зі ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , ідентифікаційний код - НОМЕР_1 ) на користь Харківської обласної прокуратури (61050, м. Харків, вул. Богдана Хмельницького, буд. 4, код ЄДРПОУ 02910108) витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви у розмірі 4542,00 грн за такими реквізитами: Харківська обласна прокуратура, р/р UA178201720343160001000007171, код ЄДРПОУ 02910108, Банк одержувача: ДКСУ м. Києва, код банку: 820172, код класифікації видатків бюджету - 2800, призначення платежу: повернення судового збору.
Стягнути з Сахновщинської селищної ради Красноградського району Харківської області (64401, Харківська область, Красноградський район, смт. Сахновщина, вул. Шмідта, буд. 10, код ЄДРПОУ 04398301) на користь Харківської обласної прокуратури (61050, м. Харків, вул. Богдана Хмельницького, буд. 4, код ЄДРПОУ 02910108) витрати по сплаті судового збору за подання позовної заяви у розмірі 4542,00 грн за такими реквізитами: Харківська обласна прокуратура, р/р UA178201720343160001000007171, код ЄДРПОУ 02910108, Банк одержувача: ДКСУ м. Києва, код банку: 820172, код класифікації видатків бюджету - 2800, призначення платежу: повернення судового збору
Видати накази після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку для оскарження. Зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Згідно ст.257 ГПК України апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції або до суду першої інстанції відповідно до п.17.5 Перехідних положень ГПК України.
Повне рішення складено "22" жовтня 2024 р.
СуддяЛ.В. Шарко
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 10.10.2024 |
Оприлюднено | 24.10.2024 |
Номер документу | 122469650 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо права власності чи іншого речового права на нерухоме майно (крім землі) про комунальну власність щодо визнання незаконним акта, що порушує право власності |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Шарко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні