Справа№751/8525/24
Провадження №3/751/3137/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 жовтня 2024 року місто Чернігів
СУДДЯ НОВОЗАВОДСЬКОГО РАЙОННОГО СУДУ МІСТА ЧЕРНІГОВА
Яременко І.В.
розглянувши справу про адміністративне правопорушення відносно
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,
РНОКПП НОМЕР_1 , працюючого: ТОВ «Вектор ЛПГ», директором,
проживаючого за адресою:
АДРЕСА_1 ,
за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Із протоколу про адміністративне правопорушення № 424/25-01-07-01-01 від 18.09.2024, складеного головним державним інспектором відділу планових перевірок управління податкового аудиту ГУ ДПС у Чернігівській області Горбатенко Н.В. слідує, що при проведенні планової виїзної перевірки ТОВ «Вектор ЛПГ» (код 44616288, адреса: 16572, м. Чернігів, вул. Козацька, буд. 64), було виявлено порушення встановленого законом порядку ведення податкового обліку, а саме п.44.1, 44.2 ст. 44, п.п.134.1.1 п.134.1 ст. 134, п. 135.1 ст. 135, п. 137.1 ст. 137, пп. 140.4.4 п. 140.4 ст. 140 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (зі змінами та доповненнями), п. 4, п. 5, п. 6, п. 18 П(С)БО 16 «Витрати», внаслідок чого занижено податок на прибуток на загальну суму 70200 грн, в т.ч.: за 2022 рік на суму 59299 грн, за 2023 рік на суму 10901 грн; п.198.5 ст. 198, п. 201.1 ст. 201, п. 200.1 ст. 200 Податкового кодексу України від 02.12.2010, внаслідок чого занижено податок на додану вартість на загальну суму 18682 грн, в т.ч. за: грудень 2022 року 3336 грн, лютий 2023 року 1022 грн, березень 2023 року 3114 грн, квітень 2023 року 10919 грн, вересень 2023 року 291 грн; п. 201.1, п. 201.10 ст. 201, ст. 89 (підрозділ ХХ «Перехідні положення») Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ (зі змінами та доповненнями) в частині не реєстрації та несвоєчасної реєстрації податкових накладних; п. 63.3 ст. 63 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VІ та Порядку обліку платників податків, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 588, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29.12.2011 № 1562/20300; розділу ІІІ «Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого «сплаченого) на користь платників податку і сум утриманого з них податку» зі змінами та доповненнями, який затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 № 4, зареєстрованого в МЮУ від 30.01.2015 № 111/26556, про що складено акт № 10142/Ж5/25-01-07-01-01 від 24.07.2024.
У судовому засіданні особа, відносно якої складено протокол, ОСОБА_1 вину не визнав, відповідно до наданих письмових пояснень. На даний час до ДПС України подана скарга про перегляд податкових повідомлень-рішень, які прийняті на підставі акту № 10142/Ж5/25-01-07-01-01 від 24.07.2024.
Вислухавши ОСОБА_1 , дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що провадження по даній справі підлягає закриттю, в зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, виходячи з наступного.
Статтею 245 КУпАП передбачено, що завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є своєчасне, повне і об`єктивне з`ясування всіх обставин справи, вирішення її у точній відповідності із законом.
Згідно до вимог ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене правопорушення, чи винна особа у його вчиненні, чи підлягає вона відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, чи заподіяно матеріальну шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Крім іншого, ці дані встановлюються поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, протоколом про адміністративне правопорушення, а також іншими документами.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених ст. 255 цього Кодексу.
Відповідно до положень ч. 1 ст.163-1 КУпАП, складом адміністративного правопорушення є відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України
З матеріалів справи вбачається, що протокол про адміністративне правопорушення ґрунтується на Акті документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Вектор ЛПГ» податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи від 24.07.2024 № 10142/Ж5/25-01-07-01-01. Будь-які інші докази, окрім Акту перевірки та протоколу про адміністративне правопорушення, складених інспектором ДПС, у матеріалах справи відсутні.
Відповідно до правової позиції, викладеної в постанові КАС ВС від 08 вересня 2020 року по справі № П/811/2893/14, висновки, викладені в Акті перевірки, є відображенням дій працівників податкових органів і самі собою не породжують правових наслідків для платника податків та, відповідно, такий акт не порушує прав останнього.
Податковий орган не позбавлений права викладати в акті перевірки власні суб`єктивні висновки щодо зафіксованих обставин, та в подальшому, у разі виникнення спору щодо рішень про визначення грошових зобов`язань, що приймаються на підставі такого акта, обґрунтовувати ними власну позицію щодо наявності певних допущених платником податків порушень, а оцінка акта перевірки, в тому числі і оцінка дій посадових осіб податкового органу щодо його складання, викладення у ньому висновків перевірки, а також щодо самих висновків перевірки, надається при вирішенні спору щодо оскарження рішення, прийнятого на підставі такого акту.
Крім того, відповідно ст. 56 ПК України, рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Таким чином, податковим законодавством України поширено презумпцію невинуватості на процедуру оскарження.
У даному випадку директор ТОВ «Вектор ЛПГ» використав право на оскарження податкових повідомлень-рішень (форма «Р») № 13556/ж10/25-01-07-00 від 05.09.2024, (форма «Р») № 13557/ж10/25-01-07-00 від 05.09.2024, (форма «НН») № 13558/ж10/25-01-07-00 від 05.09.2024, (форма «Н») №13559/ж10/25-01-07-00 від 05.09.2024, (форма «ПС») №13560/ж10/25-01-07-00 від 05.09.2024 та звернувся зі скаргою до Державної податкової служби України.
З урахуванням того, що триває процедура оскарження, то існує ймовірність скасування вище вказаних рішень податкового органу, а відтак відсутні достовірні підстави вважати, що дійсно посадовими особами ТОВ «Вектор ЛПГ» було порушено порядок ведення податкового обліку, внаслідок чого було занижено податок на додану вартість, тобто вчинено правопорушення передбачене ч.1 ст.163-1 КУпАП.
Стаття 7 КУпАП передбачає, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. При цьому, провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законів.
Відповідно до ст. 62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
Оскільки на час розгляду справи судом триває процедура судового оскарження рішень податкового органу, які стали підставою для притягнення ОСОБА_1 до відповідальності, а наявні в матеріалах справи докази не доводять його вину у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-1 КУпАП, суд доходить висновку, що провадження в справі слід закрити на підставі п.1 ст.247 КУпАП.
Відповідно до ст. 7 Закону України «Про судовий збір» в разі закриття провадження в справі судовий збір не стягується.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 7, 9, 245, 247, 251, 255, 283, 284 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ :
Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП закрити в зв`язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення.
Постанова може бути оскаржена до Чернігівського апеляційного суду протягом десяти днів з дня її винесення.
Суддя: І. В. Яременко
Суд | Новозаводський районний суд м.Чернігова |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2024 |
Оприлюднено | 24.10.2024 |
Номер документу | 122476640 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Новозаводський районний суд м.Чернігова
Яременко І. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні