Постанова
від 29.11.2007 по справі 7/475-ап-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

7/475-АП-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м.Херсон, вул. Горького, 18


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М      У К Р А Ї Н И

"29" листопада 2007 р.                                                           Справа № 7/475-АП-07

Господарський суд Херсонської області у складі судді  Задорожної Н.О. при секретарі Степановій О.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу              

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Виробничо-комерційна фірма "Фліппер", м.Херсон

до Державної податкової інспекції у м.Херсоні, м.Херсон  

про спонукання вчинити дії щодо погашення податкових векселів на суму 2047145грн.

за участю представників сторін:  

від  позивача - Саюшкіна Н.І., дов. від 19.04.2007р., представник, Гніденко М.Ю., дов. від 12.03.2007р., представник

від  відповідача - Шевченко О.А., дов. №1269/9/10-26 від 09.02.2007р., нач. відд., Герасименко Н.В., дов. №13569/9/10-105 від 26.11.2007р., гол. держ. податк. ревзор-інспектор, Банукова О.О., дов. №13553/9/10-105 від 26.11.2007р., гол. держ. податк. ревізор-інспектор

Позивач (ТОВ "Виробничо-комерційна  фірма "Фліппер", м.Херсон, код ЄДРПОУ 21273417) звернувся з позовом, у якому просить суд зобов'язати відповідача (Державна податкова інспекція у м.Херсоні, м.Херсон, код ЄДРПОУ 21296163)  погасити податкові векселі  в кількості 93 штук по податку на додану вартість на загальну суму 2047145грн. згідно поданого реєстру, за рахунок сум бюджетного відшкодування за березень, квітень, червень, липень, серпень 2006р. Податкові векселі видано у грудні, лютому, березні 2007р. із строком погашення у грудні, січні, березні, квітні 2007р.

Обгрунтовуючи підстави позовних вимог, позивач посилається на те, що  зазначені векселі було надано підприємством органу митного контролю в зв'язку з митним оформленням при імпорті товарів замість сплати податкових зобов'язань з податку на додану вартість (далі ПДВ).

Відповідно до п.11.5 ст.15 Закону України "Про податок на додану вартість" від 03.04.1997р. №168/97 зі змінами і доповненнями (далі за текстом Закон №168) платники  податку при імпорті товарів на митну територію України можуть за власним бажанням надавати органам митного контролю податковий вексель на суму податкового зобов'язання з ПДВ зі строком погашення на тридцятий календарний день з дня його поставки органу митного контролю. При цьому платник податку може за самостійним рішенням достроково погасити вексель шляхом перерахування коштів до бюджету або шляхом заліку сум бюджетного відшкодування, підтвердженого податковим органом. Отже, податкові зобов'язання з ПДВ нараховуються за вантажною митною декларацією, замість сплати податкових зобов'язань з ПДВ видається податковий вексель, який у конкретному випадку погашається шляхом заліку підтвердженого бюджетного відшкодування з ПДВ.

Позивач зазначає, що станом на дати погашення податкових векселів по ПДВ підприємство мало право на бюджетне відшкодування з ПДВ у сумі, що значно перевищувала суми податкових зобов'язань по цих векселях.

Так, за перелічені податкові періоди - грудень 2006р., лютий, березень 2007р. підлягало погашенню 93 податкових векселів на загальну суму ПДВ, що дорівнює 2047145грн., які вважатимуться погашеними за наявності сум бюджетного відшкодування, підтвердженого органом державної податкової служби (ДПС).

Згідно поданих податкових декларацій з ПДВ, позивачем визначено від'ємне значення ПДВ на суми, що підлягають бюджетному відшкодуванню шляхом зменшення податкових зобов'язань з ПДВ у наступних податкових (звітних) періодах:

- березень 2006р. - 900791грн. (-);

- квітень 2006р. - 264956грн. (-);

- червень 2006р. - 69583грн. (-);

- липень 2006р. - 990015грн. (-);

- серпень 2006р. - 1093336 грн. (-).

                               Всього: 3318681грн. (-).

За наслідками камеральних перевірок податкових зобов'язань підприємства за березень, квітень, червень 2006р. контролюючим органом на підставі податкових повідомлень-рішень від 09.08.2006р. №0003661502/0, №0003611502/0, №0003601502/0, 0003641502/0, 0003631502/0, №0003621502/0 та №0003651502/0 було донараховано податкові зобов'язання по ПДВ за основним платежем у сумі 1180164грн. та штрафні санкції в розмірі 59008грн.

Постановою господарського суду Херсонської області від 30.11.2006р. по справі №1/344-АП-06, залишеною без змін ухвалою Запорізького апеляційного господарського суду від 13.03.2007р., вищеперелічені податкові повідомлення-рішення визнано нечинними.

За наслідками позапланової виїзної перевірки обгрунтованості сум бюджетного відшкодування за липень, серпень 2006р. органом ДПС було прийнято податкове повідомлення-рішення №0009012301/0 від 20.11.2006р. про зменшення сум бюджетного відшкодування за липень 2006р. на 363953грн. та за серпень 2006р. на 459986грн., всього 823939грн. із заявлених 2083351грн.

Постановою господарського суду Херсонської області від 11.04.2007р. у справі №7/139-АП-07, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 07.08.2007р., податкове повідомлення-рішення №0009012301/0 визнано нечинним.

За наслідками позапланової невиїзної перевірки органом ДПС було прийнято податкове повідомлення-рішення від 09.02.2007р. №000742301/0 про зменшення сум бюджетного  відшкодування за липень 2006р. на 626062грн., за серпень 2006р. на 310451грн., всього на 936 513грн.

Постановою господарського суду Херсонської області від 23.03.2007р. №7/126-АП-07, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 14.06.2007р., вищеназване податкове повідомлення-рішення визнано нечинним.

Отже, судовими рішеннями підтверджено факт існування у підприємства у звітних податкових періодах - березні, квітні, червні, липні, серпні 2006р. суми бюджетного відшкодування в розмірі 3318681грн.

Термін проведення перевірок, передбачений п.п.7.7.5 п.7.7. ст.7 Закону №168 за звітні податкові періоди - березень, квітень, червень, липень, серпень 2006р. минув, перевірки проведено,с удові рішення набрали законної сили, але відповідач безпідставно не враховує наявне бюджетне відшкодування для погашення податкових векселів на загальну суму 2 047 145грн. згідно доданого реєстру, що і спонукало позивача звернутися до суду за захистом порушеного права.

Відповідач позов не визнає, посилаючись на те, що з грудня 2006р. позивачем при імпорті товарів на митну територію України видано податкові векселі на суму податкових зобов'язань в розмірі 2 047 145грн., які органом ДПС рахуються як погашені, та по яких обліковується податковий борг.

Податкові векселі не погашено з причини відсутності, як на дату поставки, так і на дату їх погашення, підтверджених сум бюджетного відшкодування в картці особового рахунку позивача, про що підприємство повідомлялось письмово з повідомленням про необхідність оплати векселів грошовими коштами.

Станом на 05.11.2007р. за ТОВ ВКФ "Фліппер" обліковується переплата ПДВ на загальну суму 8497,3 тис.грн., яка не підтверджена ДПІ у м.Херсоні на підставі здійснених перевірок.

Згідно витягів з особового рахунку позивача бюджетне відшкодування ПДВ у підприємства відсутнє.

Органом ДПС проводились перевірки обгрунтованості заявлених платником сум бюджетного відшкодування ПДВ за грудень 2006р., січень та лютий 2007р.

На підставі складеного за наслідками перевірок акту від 27.03.2007р. №681/23-7/21272417 встановлено безпідставне включення до складу податкового кредиту у листопаді 2006р. податкових векселів на суму 1452672грн., які  фактично не погашені.

Згідно акту перевірки від 08.05.2007р. №987/23-7/21273417 встановлені розбіжності: по рядку 23.1 за рахунок включення підприємством до складу від'ємного значення суми векселів І категорії, фактично отриманих у грудні 2006р. і не погашених на суму 884714грн. та згідно даних перевірки розрахунку бюджетного відшкодування за грудень 2006р. (рядок 23.1= 937135 (рядок 22.2 декларації за грудень 2006р. за даними перевірки) - 884714грн. (податкові векселі І категорії) = 52421грн.) по рядку 23.2 згідно рядка 26 даних перевірки декларації за грудень 2006р.

Відповідачем заявлені клопотання:

- про зупинення провадження у справі №7/475-АП-07 до набрання законної сили судовим рішенням у справі №8/418-АП-07 та вирішення апеляційним судом апеляційної скарги, поданої на ухвалу господарського суду від 21.08.2007р. за вих. №16/5217 про відмову у прийнятті позовної заяви за позовом ДПІ у м.Херсоні до відповідачів -АБ "Південний" м.Одеса та ТОВ ВКФ "Фліппер" про стягнення 831740грн. 01 коп. заборгованості за податковими векселями;

- про зупинення провадження у справі №7/475-АП-07 до набрання законної сили постановою господарського суду Херсонської області від 12.11.2007р. по справі №8/476-АП-07, якою визнано недійсним Статут ТОВ ВКФ "Фліппер" з моменту внесення змін до складу учасників гр-н Безносова В.О. та Дьяченко В.А. - з 22.02.2007р.; визнано недійсними первинні фінансово-господарські документи, документи податкової звітності, включаючи  податкові накладні ТОВ ВКФ "Фліппер", оформлені з 22.02.2007р.; припинено юридичну особу - ТОВ ВКФ "Фліппер".

Надавши оцінку підставам заявлених клопотань, враховуючи доводи позивача, який проти них заперечує, суд відхиляє заявлені клопотання, зважаючи на наступні обставини.

Відповідно до припису пункту 3 частини 1 ст.156 КАС України суд зупиняє провадження у справі в разі неможливості розгляду цієї справи до вирішення іншої справи, що розглядається в порядку конституційного, адміністративного, цивільного, господарського судочинства, - до набрання законної сили судовим рішенням в іншій справі. Зупинення провадження в даній справі може бути лише тоді, коли неможливо розглянути цю справу до вирішення справи в інших видах судочинства.

Відповідач, заявляючи клопотання про зупинення провадження у справі №7/475-АП-07, не зазначає мотивованих підстав, які б свідчили про неможливість вирішення цієї справи до вирішення справ  №8/418-АП-07 та 8/476-АП-07, а також ухвали від 21.08.2006р. вих.№16/5217 з іншими предметами спору, які не є пов'язаними з предметом спору в межах провадження, відкритого по адміністративній справі №7/475-АП-07.

Так, предметами спору у справі №8/418-АП-07 та ухвали від 28.08.2006р. є стягнення податкового боргу по непогашених податкових векселях, тоді як предметом спору в адміністративній справі №7/475-АП-07 є вирішення питання щодо відповідності вимогам чинного законодавства бездіяльності суб'єкта владних повноважень з погашення податкових векселів, які видаються на суму ПДВ при імпорті товарів на митну територію України.

Не є пов'язаною справа №7/475-АП-07 також зі справою №8/476-ПА-07, а доводи заявника щодо того, що рішення по справі №8/476-АП-07 встановлює відсутність право- та дієздатності позивача як суб'єкта господарювання є хибними, оскільки статут ТОВ ВКФ "Фліппер" та первинні фінансово-господарські документи, документи податкової звітності визнано недійсними з 22.02.2007р., тоді як податкові векселі є письмовим грошовим зобов'язанням платника податку сплатити до бюджету відповідну суму коштів у порядку та терміни, визначені чинним законодавством.

З підстав позову також вбачається, що для погашення зобов'язань, позивачем направлено суми бюджетного відшкодування, заявленого у звітних податкових періодах - березень, квітень, червень, липень, серпень 2006р., тобто за період, коли первинні фінансово-господарські документи та документи податкової звітності були дійсними, отже, такими, що мали для суб'єкта господарювання юридичні наслідки.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд встановив.

Відповідно до положень Закону №168 позивач є платником ПДВ і за результатами фінансово-господарської діяльності згідно з вимогами законодавства подає органу ДПС за встановленою формою податкову звітність.

В процесі ведення статутної діяльності та згідно наданих  до контролюючого органу податкових декларацій підприємству підлягало відшкодуванню з Державного бюджету ПДВ:

- березень 2006р. - 900791грн. (-);

- квітень 2006р. - 264956грн. (-);

- червень 2006р. - 69583грн. (-);

- липень 2006р. - 990015грн. (-);

- серпень 2006р. - 1093336 грн. (-).

                               Всього: 3318681грн. (-).

При імпорті товарів на митну територію України для відстрочення сплати ПДВ позивач відповідно до п.п.11.6 ст.11 Закону №168 видає податковий вексель, який поставляється органу митного контролю.

Згідно припису пункту 1.16 статті 16 Закону №168 податковий вексель - це письмове безумовне  грошове зобов'язання платника податку сплатити до бюджету відповідну суму коштів у порядку та терміни, визначені цим Законом, що підтверджене комерційними банками шляхом авалю, який видається платником на відстрочення сплати ПДВ, що справляється при імпорті товарів на митну територію України.

Протест податкового векселя не здійснюється, сума, зазначена у податковому векселі, розглядається як податкова заборгованість, яка погашається у порядку, передбаченому законодавством для погашення податкового боргу.

Питання щодо видачі платником податку податкових векселів регулюються пунктом 11.5 статті 11 Закону №168 та Постановою Кабінету Міністрів України від 01. жовтня 1997р. №1104 "Про затвердження Порядку випуску, обліку та погашення векселів, які видаються на суму  податку на додану вартість при імпорті товарів на митну територію України.

Отже, положення Закону №168 визначають право платника податку за своїм розсудом поставляти органу митного контролю при імпорті товарів на митну територію України податковий вексель на суму податкового зобов'язання  з ПДВ, а видача податкового векселя дозволяє суб'єкту господарювання не відволікати оборотні засоби для уплати ПДВ безпосередньо в момент здійснення імпортної операції.

Користуючись таким правом при імпорті товарів на митну територію України, позивач поставив органу митного контролю податкові векселі:

- з 01.12.2006р. по 22.12.2006р. 48 штук на суму ПДВ 884714грн. із строком погашення відповідно  з 30.12.2006р. по 20.01.2007р., тобто у строк до подачі податкової декларації з ПДВ за грудень 2006р.;

- з 05.02.2007р. по 19.02.2007р. податкові векселі в кількості 30 штук на суму ПДВ 831740грн. із строком погашення відповідно з 06.03.2007р. по 18.03.2007р., тобто у строк до подачі податкової декларації з ПДВ за лютий 2007р.;

- з 21.03.2007р. по 22.03.2007р. податкові векселі в кількості 13 штук на суму ПДВ 330692грн. із строком погашення відповідно з 19.04.2007р. по 20.04.2007р., тобто у строк до подачі податкової декларації з ПДВ за березень 2007р.

Всього 91 податковий вексель на суму 2047145грн.

Нормою підпункту 11.5 статті 11 Закону № 168 визначено шляхи погашення податкових векселів:           

    Абзац 4. платник податку   може  за  самостійним  рішенням  достроково погасити вексель шляхом перерахування коштів до бюджету або шляхом заліку  сум  бюджетного  відшкодування,  підтвердженого податковим органом;

    Абзац 5. якщо термін сплати зобов'язань по податковому векселю виникає до  закінчення  терміну подачі декларації до податкового органу за звітний (податковий)  період,  у  якому  відбулася  його  поставка органу   митного   контролю,   платник  податку  не  включає  суму зобов'язань по векселю до складу податкових зобов'язань та погашає вексель шляхом перерахування коштів до бюджету.  При цьому платник податку має право на включення перерахованої суми  зобов'язань  по векселю  до  складу  податкового  кредиту у звітному (податковому) періоді, в якому відбулася така сплата;

    Абзац 6. якщо термін сплати зобов'язань по податковому векселю виникає після  закінчення  терміну подачі декларації до податкового органу за звітний (податковий) період,  в якому відбулася  його  поставка органу  митного  контролю,  сума зобов'язань по такому податковому векселю включається до складу податкових  зобов'язань  платника  в звітному  (податковому)  періоді,  в якому відбулася його поставка органу митного контролю.  При цьому платник податку має  право  на включення  до  складу  податкового  кредиту  суми  зобов'язань  по податковому векселю у наступному звітному (податковому) періоді за умови  погашення  суми податкових зобов'язань шляхом перерахування коштів до бюджету;

    Абзац 7. якщо платник податку на  дату  поставки  податкового  векселя органу  митного  контролю має підтверджену податковим органом суму бюджетного  відшкодування,  яка  дорівнює  або  більша  ніж   сума зобов'язання по такому векселю, платник податку має право включити суму зобов'язань  по  податковому  векселю  до  складу  податкових зобов'язань за звітний (податковий) період, в якому відбулася його поставка органу митного контролю.  При  цьому  податковий  вексель вважається  погашеним та платник податку має право на включення до складу податкового кредиту суми зобов'язань по податковому векселю у наступному звітному (податковому) періоді.

Отже, скориставшись правом видачі податкових векселів при імпорті товарів на митну територію України позивач відповідно відобразив у податковій декларації за грудень 2006р. (вх.№205358 від 22.01.2007р.:

- рядок 6. Імпорт           товарів  протягом  звітного  періоду,   сплату  ПДВ,  за  які було

відстрочено шляхом оформлення податкового векселя (п.11.5 ст.11 Закону) -

Колонка А - 6320220 грн. (обсяги поставки без ПДВ); Колонка Б - 1264044грн.(сума ПДВ);

-          рядок 19.1. Коригування платежів з врахуванням положень про вексельну форму

відстрочення сплати ПДВ при імпорті товарів (п.11.5 ст.11Закону): до зменшення

(-) суми ПДВ,  які не підлягають включенню до складу податкових зобов'язань у

поточному звітному (податковому) періоді (податкові векселі, видані в поточному

звітному (податковому) періоді) (рядок 6 податкової декларації) - 1264044 грн.;

-          рядок 19.2. Коригування платежів з врахуванням положень про вексельну форму

відстрочення сплати ПДВ при імпорті товарів (п.11.5 ст.11 Закону): до збільшення (+) суми ПДВ, які підлягають включенню до складу податкових зобов'язань у поточному звітному (податковому) періоді (податкові векселі, термін погашення яких припадає на поточний звітний (податковий період) (додати перелік) - 379330грн.

До податкової декларації за грудень 2007 р. додано реєстр податкових векселів, виданих у грудні 2006 р. на загальну суму ПДВ -1264043,98 грн.

Таким чином, у рядку 6 декларації відображено суму ПДВ з імпорту товару протягом звітного періоду, яку було відстрочено шляхом оформлення податкових векселів -1264044грн. та ця сума підтверджується реєстром податкових векселів на суму 1264044грн.

У рядку 19.2 декларації відображено суми ПДВ за податковими векселями, які підлягають включенню до складу податкових зобов'язань у поточному звітному (податковому) періоді, що складає суми ПДВ за податковими векселями - 379330 грн. та відповідає по характеристиці податковим векселям, зазначеним у абзаці шостому пункту 11.5 статті 11 Закону № 168.

Із зазначеного вбачається, що у грудні 2006 року позивач видав, відповідно реєстру податкових векселів, 64 податкових векселі на загальну суму ПДВ 1264044 грн., з яких необхідно погасити у спосіб,  передбачений пунктом   11.5  статті   11   Закону №   168,  48 податкових векселів на загальну суму ПДВ 884714 грн.

Відповідно податкової декларації за лютий 2007 року (вхідний № 20357 від 29.03.2007р.) позивач відобразив:

-          рядок  6.   Імпорт  товарів   протягом   звітного  періоду,   сплату  ПДВ   за  які   було

відстрочено шляхом оформлення податкового векселя (п.11.5 ст.11 Закону) -

Колонка А - 8683295 грн. (обсяги поставки без ПДВ); Колонка Б - 1736659 грн. (сума ПДВ);

-          рядок 19.1. Коригування платежів з врахуванням положень про вексельну форму

відстрочення сплати ПДВ при імпорті товарів (п.11.5 ст.11Закону): до зменшення

(-) суми  ПДВ,  які  не  підлягають  включенню  до  складу  податкових  зобов'язань  у поточному звітному (податковому) періоді (податкові векселі, видані в поточному

звітному (податковому) періоді) (рядок 6 податкової декларації) - 1736659 грн.;

-          рядок 19.2. Коригування платежів з врахуванням положень про вексельну форму

відстрочення сплати ПДВ при імпорті товарів (п.11.5 ст.11Закону): до збільшення (+) суми ПДВ, які підлягають включенню до складу податкових зобов'язань у поточному звітному (податковому) періоді (податкові векселі, термін погашення яких припадає на поточний звітний (податковий) період (додати перелік) - 904919грн.

До податкової декларації за лютий 2008 р. додано реєстр податкових векселів, виданих у грудні 2006 р. на загальну суму ПДВ - 1736659 грн.

Таким чином, у рядку 6 декларації відображено суму ПДВ з імпорту товару протягом звітного періоду, яку було відстрочено шляхом оформлення податкових векселів - 1736659 грн., і яка підтверджується реєстром податкових векселів на суму 1736659 грн.

У рядку 19.2 декларації відображено суми ПДВ за податковими векселями, які підлягають включенню до складу податкових зобов'язань у поточному звітному (податковому) періоді, що складає суми ПДВ за податковими векселями - 904919 грн. та відповідає по характеристиці податковим векселям, зазначеним у абзаці шостому пункту 11.5 статті 11 Закону № 168.

Із зазначеного вбачається, що у лютому 2007 року позивач видав, відповідно реєстру податкових векселів, 30 податкових векселів на загальну суму ПДВ 1736659 грн., з яких необхідно погасити у спосіб, передбачений пунктом 11.5 статті 11 Закону № 168, 30 податкових векселів на загальну суму ПДВ 831740 грн.

Відповідно податкової декларації за березень 2007 року (вхідний № 44829 від 20.04.2007р.) позивач відобразив:

-          рядок   6.   Імпорт  товарів   протягом   звітного   періоду,   сплату   ПДВ   за  які   було відстрочено шляхом оформлення податкового векселя (п.11.5 ст.11 Закону) -

Колонка А - 5935255 грн. (обсяги поставки без ПДВ); Колонка Б - 1187051 грн. (сума ПДВ);

-          рядок 19.1. Коригування платежів з урахуванням положень про вексельну форму

відстрочення сплати ПДВ при імпорті товарів (п.11.5 ст.11Закону): до зменшення

(-) суми  ПДВ,  які  не  підлягають  включенню до  складу  податкових зобов'язань  у

поточному звітному (податковому) періоді (податкові векселі, видані в поточному

звітному (податковому) періоді (рядок 6 податкової декларації) - 1187051 грн.;

-          рядок  19.2. Коригування платежів з урахуванням положень про вексельну форму

відстрочення сплати ПДВ при імпорті товарів (п.11.5 ст.11 Закону): до збільшення (+) суми ПДВ, які підлягають включенню до складу податкових зобов'язань у поточному звітному (податковому) періоді (податкові векселі, термін погашення яких припадає на поточний звітний (податковий) період (додати перелік) - 856359грн.

До податкової декларації за березень 2007 р. додано реєстр податкових векселів, виданих у березні 2007 р. на загальну суму ПДВ - 1187051 грн.

Таким чином, у рядку 6 декларації відображено суму ПДВ з імпорту товару протягом звітного періоду, яку було відстрочено шляхом оформлення податкових векселів - 1187051 грн., і  яка  підтверджується реєстром податкових векселів на суму 1187051 грн.

У рядку 19.2 декларації відображено суми ПДВ за податковими векселями, які підлягають включенню до складу податкових зобов'язань у поточному звітному (податковому) періоді, що складає сумі ПДВ за податковими векселями - 856359 грн. та відповідає по характеристиці податковим векселям, зазначеним у абзаці шостому пункту 11.5 статті 11 Закону № 168.

Викладене свідчить про те, що у березні 2007 року позивач видав, відповідно реєстру податкових векселів, 36 податкових векселів на загальну суму ПДВ 1187051 грн., з яких

необхідно погасити  у спосіб,  передбачений  пунктом   11.5  статті   11   Закону №   168,  13   податкових векселів на загальну суму ПДВ 330692 грн.

Таким чином, за податкові періоди - грудень 2006р., лютий, березень 2007р. у рядку 6 декларацій відображено суми ПДВ з імпорту товару протягом зазначених звітних періодів, які було відстрочено шляхом оформлення податкових векселів на загальну суму ПДВ, що дорівнює 2047145грн. Зазначена сума підтверджується та співпадає із сумою згідно реєстру податкових векселів в кількості 91 штуки (а не 93 шт. як помилково зазначено позивачем внаслідок арифметичної помилки у тексті позовної заяви).

Отже, вимоги позивача щодо погашення 91 податкового векселя на загальну суму 2047 145грн. за рахунок сум наявного бюджетного відшкодування за попередні періоди (березень, квітень, червень, липень, серпень 2006р.) цілком відповідають приписам діючого законодавства, зокрема п.11.5 ст.11 Закону №168, є обгрунтованими і підлягають задоволенню.

Доводи відповідача до уваги не приймаються як безпідставні і такі, що не грунтуються на чинному законодавстві та фактичних матеріалах справи.

Так, наданими у справу доказами підтверджено, що позивачем  у податкових (звітних) періодах - березень, квітень, червень, липень, серпень 2006р. було задекларовано від'ємне значення ПДВ, яке підлягає бюджетному відшкодуванню в розмірі 3318681грн.

На підставі проведеної камеральної перевірки щодо обгрунтованості заявленого до бюджетного відшкодування ПДВ за податкові (звітні) періоди - березень, квітень, червень 2006р. було прийнято податкові повідомлення-рішення від 09.08.2006р.:

- №0003661502/0 про донарахування податкового зобов'язання по ПДВ за основним платежем у сумі 429930грн. та штрафній (фінансовій) санкції в розмірі 21496грн. 30коп.;

- №0003611502/0 про донарахування відповідно основного зобов'язання у сумі 185600грн. та фінсанкції в розмірі 9280грн.;

- №0003601502/0 про донарахування відповідно 47000грн. та 2350грн.;

-№ 0003641502/0 про донарахування відповідно 49405грн. та 2470грн. 25коп.;

- №0003631502/0 про донарахування відповідно 264956грн. та 13247грн. 80коп.;

- № 0003621502/0 про донарахування відповідно 14423грн. та 721грн. 15коп.;

- №0003651502/0 про донарахування відповідно 188850грн. та 9442грн. 50коп.

Всього донараховано податкове зобов'язання за основним платежем у сумі 1180164грн. та за штрафною (фінансовою) санкцією - 59008грн.

Натомість постановою господарського суду Херсонської області від 30.11.2006р. у справі №1/344-АП-06, залишеною без змін ухвалою Запорізького апеляційного господарського суду від 13.03.2007р., вищеперелічені податкові повідомлення- рішення визнано нечинними.

Прийняте за наслідками позапланової виїзної  перевірки достовірності задекларованої підприємством суми бюджетного відшкодування ПДВ за липень, серпень 2006р. податкове повідомлення-рішення №0009012301/0 від 20.11.2006р. про зменшення сум бюджетного відшкодування відповідно на 363 953грн. (липень) та 459 986грн. (серпень), всього 823 939грн., постановою господарського суду Херсонської області від 11.04.2007р. по справі №7/139-АП-07, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 07.08.2007р., визнано нечинним.

Прийняте за наслідками позапланової виїзної перевірки ДПІ у м.Херсоні податкове повідомлення-рішення №000742301/0 від 09.02.2007р. про зменшення сум бюджетного відшкодування за липень 2006р. на суму 626062грн. та за серпень 2006р. на суму 310451грн., всього 936513грн. постановою господарського суду Херсонської області залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 14.06.2006р., визнано нечинним.

Таким чином, судом встановлено правомірність визначення позивачем бюджетного відшкодування у вищеперелічених  податкових (звітних) періодах.

Судові рішення набрали законної сили і  згідно приписів ст.14 КАС України, ст.11 Закону України "Про судоустрій" є обов'язковими до виконання усіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, об'єднаннями громадян та іншими організаціями, громадянами та юридичними особами на всій території України.

Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені вищеназваними судовими рішеннями в адміністративних справах, що набрали законної сили, у яких беруть участь ті самі особи, не доказуються при розгляді справи №7/475-АП-07 і є для неї преюдиціальними.

Підпунктом 7.7.5 пункту 7.7 статті 7 Закон № 168 визначено строки проведення контролюючим органом перевірок платників податку, а саме: протягом  30  днів, наступних   за   днем   отримання податкової  декларації,  податковий  орган проводить документальну невиїзну  перевірку  (камеральну)  заявлених  у  ній   даних.   За наявності достатніх підстав вважати, що розрахунок суми бюджетного відшкодування  було  зроблено  з   порушенням   норм   податкового законодавства, податковий орган має право протягом такого ж строку провести позапланову виїзну перевірку (документальну) платника для визначення    достовірності    нарахування    такого    бюджетного відшкодування.     Податковий  орган  зобов'язаний  у  п'ятиденний  термін після закінчення   перевірки   надати   органу  державного  казначейства висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Отже, суд не враховує доводи відповідача щодо відсутності підтвердженої до відшкодування суми ПДВ. Проведення зустрічних перевірок є обов'язком податкових органів, однак законодавець не ставить відшкодування ПДВ у залежність від проведення податковими органами перевірок, а призначення податковим органом перевірки платника податку не може продовжити визначений законом термін відшкодування ПДВ, навіть шляхом зменшення податкових зобов'язань ПДВ наступних податкових періодів.

Відповідачем не доведено, з посиланням на норми діючого законодавства, визначення " підтвердження податковим органом сум бюджетного відшкодування" та процедуру його проведення (підтвердження).

Єдиним документом, який дає визначення "підтвердження податковим органом сум бюджетного відшкодування" є Методичні рекомендації щодо порядку адміністрування видачі та погашення податку на додану вартість, надані листом ДПА України від 22.12.2005р. –підтверджена податковим органом сума бюджетного відшкодування, - це сума податку на додану вартість, яка задекларована платником податку до відшкодування, обліковується в картці особового рахунку платника і підтверджена актом документальної невиїзної (камеральної) перевірки чи позапланової виїзної (документальної) перевірки.

Дані рекомендації є виключно документом внутрішнього користування, а строки проведення перевірок передбачені п.п.7.7.5 п.7.7 ст. 7 Закону № 168. Відповідно п.п.2 Порядку відшкодування податку на додану вартість, підставою для отримання бюджетного відшкодування є дані податкової декларації. На момент судового розгляду терміни перевірок заявлених сум бюджетного відшкодування за березень, квітень, червень, липень, серпень закінчилися, більш того, підтверджені судовими рішеннями, а тому підлягають відшкодуванню.

Суд зобов'язує відповідача здійснити погашення 91 податкового векселя на суму ПДВ, що складає 2047145грн. згідно реєстру за рахунок сум бюджетного відшкодування за березень, квітень, травень, липень, серпень 2006р.

Позивачу присуджується з Державного бюджету 3грн. 40коп. судового збору.

У судовому засіданні проголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено про дату, час і місце складення її повного тексту - 07.12.2007р. о 10-00год., каб.№324, м.Херсон, вул.Горького, 18.

Керуючись ст.ст.94, 98, 158, 160-163, 167, п.6 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, суд

постановив:

1. Позов задовольнити.

Зобов'язати Державну податкову інспекцію у м.Херсоні, м.Херсон, код 21296163 погасити ТОВ "Виробничо-комерційній фірмі "Фліппер" м.Херсон, код ЄДРПОУ 21273417, р.рахунок №26005009277 ХФ КБ "Західінкомбанк" МФО 352327 податкові векселі в кількості 91 штук:

0585390АА                 01.12.2006р.

0585457АА                 01.12.2006р.

0585467АА                 01.12.2006р.

0585470АА                 01.12.2006р.

0585473 АА           01.12.2006р.

0585474АА                 01.12.2006р.

0585475АА                 01.12.2006р.

0585477АА                 01.12.2006р.

0585478АА                 01.12.2006р.

0585472АА                 04.12.2006р.

0585480АА                 04.12.2006р.

0585481АА                 04.12.2006р.

0585483АА            04.12.2006р.

0585484АА                 04.12.2006р.

0585485АА                  04.12.2006р.

0585486АА                04.12.2006р.

0585487АА                05.12.2006р.

0585479АА                 06.12.2006р.

0585489АА                07.12.2006р.

0585490АА                07.12.2006р.

0585491АА                07.12.2006р.

0585493АА                07.12.2006р.

0585391АА                08.12.2006р.

0585476АА                08.12.2006р.

0585488АА                08.12.2006р.

0585492АА                08.12.2006р.

0585495АА                11.12.2006р.

0585498АА                11.12.2006р.

0148051АА           12.12.2006р.

0585494АА                12.12.2006р.

0585497АА                13.12.2006р.

0585496АА                13.12.2006р.

0148070АА                20.12.2006р.

0148072АА                20.12.2006р.

0148078АА                20.12.2006р.

0148080АА                20.12.2006р.

0148081АА                20.12.2006р.

0148082АА                20.12.2006р.

0148085АА                20.12.2006р.

0148077АА                21.12.2006р.

0148079АА                21.12.2006р.

0148084АА                21.12.2006р.

0148086АА                21.12.2006р.

0І48088АА                21.12.2006р.

0148091АА                21.12.2006р.

0148087АА                22.12.2006р.

0148093 АА                22.12.2006р.

0148084АА                22.12.2006р.

0148132АА          05.02.2007р.

0148134АА               05.02.2007р.

0148136АА          05.02.2007р.

0148137АА               05.02.2007р.

0148138АА               05.02.2007р.

0148139АА               05.02.2007р.

0148140АА               05.02.2007р.

0148142АА               05.02.2007р.

0148141АА               06.02.2007р.

0148144АА               06.02.2007р.

0148146АА               07.02.2007р.

0148145АА               08.02.2007р.

0148143АА               09.02.2007р.

0585082АА               09.02.2007р.

0585083 АА               09.02.2007р.

0585084АА               12.02.2007р.

0585085АА                12.02.2007р.

0585086АА               12.02.2007р.

0585089АА               13.02.2007р.

0585090АА               13.02.2007р.

0585091АА                13.02.2007р.

0585092АА                13.02.2007р.

0585093АА                13.02.2007р.

0585096АА                 13.02.2007р.

0585095АА                 15.02.2007р.

0585100АА                 15.02.2007р.

0585097АА                 16.02.2007р.

0585099 АА                 16.02.2007р.

0585098АА                  19.02.2007р.

0584020АА                  19.02.2007р.

0584043АА                  21.03.2007р.

0584044АА                 21.03.2007р.

0584048АА                 21.03.2007р.

0584050АА                 21.03.2007р.

0584056АА                 21.03.2007р.

0584061АА                 21.03.2007р.

0584062АА                 21.03.2007р.

0584063АА                 21.03.2007р.

0584064АА                 21.03.2007р.

0584065АА                 21.03.2007р.

0584066АА                 21.03.2007р.

0584069АА                 21.03.2007р.

0584051АА                 22.03.2007р.

на загальну суму 2047 145грн. шляхом заліку сум бюджетного відшкодування за березень, квітень, червень, липень, серпень 2006р.

2. Присудити ТОВ"Виробничо-комерційній фірмі "Фліппер" м.Херсон, код ЄДРПОУ 21273417, р.рахунок №26005009277 ХФ КБ "Західінкомбанк" МФО 352327 з Державного бюджету 3грн. 40коп. судового збору.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.  

          Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                       Н.О. Задорожна

повний текст постанови

складено 18.12.2007р.

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення29.11.2007
Оприлюднено25.12.2007
Номер документу1224770
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —7/475-ап-07

Ухвала від 01.06.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Бухтіярова І.О.

Постанова від 29.11.2007

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Задорожна Н.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні