Справа № 560/14244/24
РІШЕННЯ
іменем України
22 жовтня 2024 рокум. ХмельницькийХмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) про визнання дій протиправними, скасування постанов, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ), в якому просить визнати протиправними дії державного виконавця, скасувати постанови органу ДВС від 30.08.2024, 10.09.2024, прийняті в межах виконавчого провадження №ВП75932141, а також зобов`язати відповідача відновити виконавче провадження. В обґрунтування позову зазначає, що державний виконавець всупереч нормам Закону України "Про виконавче провадження" протиправно відкрив виконавче провадження, де боржником помилково визначив Державну установу "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області". У подальшому виконавець неправомірно закінчив виконавче провадження, з чим позивач також не погоджується.
Розгляд справи призначений в межах строків, визначених КАС України.
Судом витребувані необхідні матеріали виконавчого провадження.
Відповідач надав суду витребувані матеріали та відзив. У відзиві позов не визнає, вказуючи на те, що стягувач до заяви про примусове виконання додав виконавчий лист, у якому боржником було визначено саме Державну установу "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області". Виконавчий документ на момент його пред`явлення до виконання відповідав вимогам закону, тому постанова про відкриття виконавчого провадження прийнята правомірно. Оскільки боржник надав докази, які підтверджували виконання рішення суду, була прийнята постанова про закінчення виконавчого провадження, яку відповідач вважає правомірною.
Дослідивши обставини справи та перевіривши їх доказами, суд виходить з такого.
Спірні правовідносини регулюються Законом України "Про виконавче провадження" від 02 червня 2016 №1404-VІІІ (далі також - Закон №1404-VІІІ). Відповідно до статті 1 Закону України "Про виконавче провадження" (далі - Закон) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - це сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Частиною 1 та п. 1 ч. 2 ст. 18 Закону № 1404-VІІІ визначено, що виконавець зобов`язаний вживати передбачені цим Законом заходи щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії. Виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусовою виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.
Частиною 1 ст. 26 Закону №1404-VIII встановлено, що виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону, зокрема, за заявою стягувача про примусове виконання рішення.
Примусовому виконанню підлягають рішення на підставі, у тому числі, постанов органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом, рішень інших державних органів та рішень Національного банку України, які законом визнані виконавчими документами (п. п. 6, 7 ч. 1 ст. 3 Закону №1404-VIII ).
Виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців (ч. 1, 2 статті 12 Закону №1404-VIII). Строки встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.
Згідно з ч. 4 ст. 4 Закону виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання, якщо:
1) рішення, на підставі якого видано виконавчий документ, не набрало законної сили (крім випадків, коли рішення у встановленому законом порядку допущено до негайного виконання);
2) пропущено встановлений законом строк пред`явлення виконавчого документа до виконання;
3) боржника визнано банкрутом;
4) Національним банком України прийнято рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку-боржника;
5) юридичну особу - боржника припинено;
6) виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим цією статтею, або якщо стягувач не подав заяву про примусове виконання рішення відповідно до статті 26 цього Закону;
7) виконання рішення не передбачає застосування заходів примусового виконання рішень;
8) стягувач не надав підтвердження сплати авансового внеску, якщо авансування є обов`язковим;
9) виконавчий документ не підлягає виконанню органами державної виконавчої служби, приватним виконавцем;
10) виконавчий документ пред`явлено не за місцем виконання або не за підвідомчістю;
11) Фондом гарантування вкладів фізичних осіб прийнято рішення про початок процедури тимчасової адміністрації або ліквідації банку;
12) відповідно до умов угоди про врегулювання спору (мирової угоди), укладеної між іноземним суб`єктом та державою Україна на будь-якій стадії урегулювання спору або розгляду справи, включаючи стадію визнання та виконання рішення, виконавчий документ не підлягає виконанню або покладені виконавчим документом на боржника зобов`язання підлягають припиненню, незалежно від дати укладення такої угоди.
Згідно з п. 1 ч. 2 статті 18 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зобов`язаний здійснювати заходи примусового виконання рішень у спосіб та в порядку, які встановлені виконавчим документом і цим Законом.
Відповідно до пунктів 1-10 частини 1 статті 39 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження підлягає закінченню у разі:
1) визнання судом відмови стягувача від примусового виконання судового рішення;
2) затвердження судом мирової угоди, укладеної сторонами у процесі виконання рішення;
3) припинення юридичної особи - сторони виконавчого провадження, якщо виконання її обов`язків чи вимог у виконавчому провадженні не допускає правонаступництва, смерті, оголошення померлим або визнання безвісно відсутнім стягувача чи боржника;
4) прийняття Національним банком України рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку-боржника;
5) скасування або визнання нечинним рішення, на підставі якого виданий виконавчий документ, або визнання судом виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню;
6) письмової відмови стягувача від одержання предметів, вилучених у боржника під час виконання рішення про передачу їх стягувачу, або знищення речі, що має бути передана стягувачу в натурі або оплатно вилучена;
7) закінчення строку, передбаченого законом для відповідного виду стягнення, крім випадку, якщо існує заборгованість із стягнення відповідних платежів;
9) фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом;
10) повернення виконавчого документа без виконання на вимогу суду або іншого органу (посадової особи), який видав виконавчий документ.
Частиною 2 статті 39 Закону України «Про виконавче провадження» передбачено, що постанова про закінчення виконавчого провадження з підстав, передбачених частиною першою цієї статті, виноситься в день настання відповідних обставин або в день, коли виконавцю стало відомо про такі обставини.
Як встановлено зі змісту матеріалів виконавчого провадження, на виконанні у Відділі примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) перебувало виконавче провадження ВП№75932141 з примусового виконання виконавчого листа, виданого Хмельницьким окружним адміністративним судом 04.07.2024 у справі №560/6621/23, про зобов`язання Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" підготувати та надати до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області оновлену довідку про розмір грошового забезпечення ОСОБА_1 станом на 01.01.2020 відповідно до вимог статей 43 і 63 Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб", статті 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей", положень постанови Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" щодо визначення посадового окладу і окладу за військовим званням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, на відповідний тарифний коефіцієнт, та з обов`язковим зазначенням відомостей про розміри щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії, для проведення з 01.02.2020 перерахунку основного розміру пенсії ОСОБА_1 .
28.08.2024 ОСОБА_1 звернувся до Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) з заявою про відкриття виконавчого провадження.
До заяви позивач додав оригінал виконавчого листа, де боржником була зазначена Державна установа "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області".
Водночас, у заяві позивач вказав на те, що ухвалою від 19.07.2024 суд замінив сторону виконавчого провадження (боржника) у справі №560/6621/23 з Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" на Головний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ України.
Судом встановлено, що ухвала про заміну сторони до заяви про відкриття виконавчого провадження додана не була.
30.08.2024 державним виконавцем відкрите виконавче провадження ВП№75932141, зобов`язано боржника виконати рішення суду, яке набрало законної сили 15.02.2024, протягом 10 робочих днів.
Державна установа "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" у відповідь листом №33/43-1711 від 04.09.2024поінформувала про те, що на виконання рішення Хмельницького окружного адміністративного суду було підготовлено та надіслано до Головного управління Пенсійного фонду України в Хмельницькій області довідку від 29.11.2023 №4061 про розміри грошового забезпечення ОСОБА_1 для перерахунку пенсії.
10.09.2024 встановивши, що рішення суду виконане, державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Київ) прийняв постанову про закінчення виконавчого провадження на підставі п. 9 ч. 1 ст. 39 Закону України "Про виконавче провадження".
Водночас судом встановлено, що у матеріалах виконавчого провадження відсутня ухвала суду про заміну сторони виконавчого провадження. Отже, станом на момент відкриття виконавчого провадження у державного виконавця були відсутні докази заміни сторони з Державної установи "Територіальне медичне об`єднання Міністерства внутрішніх справ України по Хмельницькій області" на Головний сервісний центр Міністерства внутрішніх справ України.
З огляду на це, у державного виконавця не було підстав для відмови у відкритті виконавчого провадження або заміни сторони в межах відкритого виконавчого провадження.
Крім того, у матеріалах виконавчого провадження є копія ухвали суду апеляційної інстанції від 07.10.2024 про відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Головного сервісного центру Міністерства внутрішніх справ України на ухвалу Хмельницького окружного адміністративного суду від 19.07.2024 про заміну сторони у виконавчому провадженні.
Згідно з вимогами п. 9 ч. 1 статті 39 Закону України "Про виконавче провадження" виконавче провадження підлягає закінченню у разі фактичного виконання в повному обсязі рішення згідно з виконавчим документом.
У державного виконавця відсутнє право на розширене власне тлумачення рішення суду, яке він виконує. Обов`язком органів державної виконавчої служби є виконання чинних виконавчих документів. Відтак, за наявності доказів виконання рішення суду боржником державним виконавцем приймається постанова про закінчення виконавчого провадження, що і було зроблено.
Докази протилежного суду не надані і судом не встановлені.
Враховуючи це суд вважає, що оскаржувані постанови про відкриття виконавчого провадження від 30.08.2024 та про закінчення виконавчого провадження від 10.09.2024 прийняті на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Законом України "Про виконавче провадження", відтак підстави для їх скасування відсутні.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 242-246, 250, 255, 268-272, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні адміністративного позову - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 22 жовтня 2024 року 12:30
Позивач:ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ідентифікаційний номер - НОМЕР_1 ) Відповідач:Головний державний виконавець Відділу примусового виконання рішень Управління забезпечення примусового виконання рішень у Хмельницькій області Центрального міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Киїів) (вул. Тернопільська, 13/2,м. Хмельницький,Хмельницький р-н, Хмельницька обл.,29018 , код ЄДРПОУ - 35092158)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.10.2024 |
Оприлюднено | 24.10.2024 |
Номер документу | 122482227 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Козачок І.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні