Постанова
від 14.10.2024 по справі 360/4585/21
ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПЕРШИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14 жовтня 2024 року справа №360/4585/21

м. Дніпро

Перший апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Гайдара А.В., Казначеєва Е.Г., Компанієць І.Д., секретар судового засідання - Никифорова І.М., за участю представника відповідача Прокопченка Д.В., розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Луганського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2021 року у справі № 360/4585/21 (головуючий суддя в І інстанції Чернявська Т.І.), повний текст складено 20 грудня 2021 року в м. Сєвєродонецьк Луганської області, за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Луганській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Луганського окружного адміністративного суду перебуває справа за позовом адвоката Жердєва Сергія Миколайовича в інтересах ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Луганській області, в якому представник позивача у урахуванням уточненої позовної заяви від 07 вересня 2021 року б/н, просить:

- визнати протиправними дії Головного управління ДПС у Луганській області, що виразилися у зміні розміру середньомісячної заробітної плати ОСОБА_1 у період з квітня 2021 року;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Луганській області здійснити перерахунок середньомісячної заробітної плати ОСОБА_1 з квітня 2021 року та в подальшому здійснювати нарахування середньомісячної заробітної плати ОСОБА_1 за середньоденною заробітною платою, що складає 812,72 грн;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Луганській області виплатити заборгованість із заробітної плати ОСОБА_1 за період з квітня 2021 року по серпень 2021 року у розмірі 58270,73 грн.

Рішенням Луганського окружного адміністративного суду від 23 червня 2021 року у задоволені позовних вимог відмовлено.

Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, позивач (через свого представника) звернувся до суду апеляційної інстанції з апеляційною скаргою, в якій просив скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги, у зв`язку з тим, що висновки суду першої інстанції не відповідають обставинам справи та ґрунтуються на неправильному застосуванні норм матеріального права та порушенні норм процесуального права.

В обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що з 26 лютого 2020 року ОСОБА_1 на підставі наказу від 26 лютого 2020 року № 63-о Про увільнення від виконання обов`язків ОСОБА_1 увільнено від виконання обов`язків старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правового забезпечення Головного управління ДПС у Луганській області на період проходження військової служби. За позивачем згідно з цим наказом збережено місце роботи, посаду і середній заробіток на період з 26 лютого 2020 року до закінчення періоду військової служби за контрактом.

Відповідно до частини третьої статті 119 Кодексу законів про працю України за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, у яких вони працювали на час призову.

З лютого 2020 року Головне управління ДПС у Луганській області розраховує середньомісячну заробітну плату ОСОБА_1 за середньоденною заробітною платою, що складає 812,72 грн.

В подальшому у вересні-жовтні 2020 року відбулась реорганізація Головного управління ДПС у Луганській області, а саме його ліквідація як самостійної юридичної особи та утворення Головного управління ДПС у Луганській області як відокремленого підрозділу. У зв`язку із чим і відбулись подальші переведення працівників.

Так, в подальшому відповідно до наказу Головного управління ДПС у Луганській області від 29 вересня 2020 року № 287-о Про переведення працівників ОСОБА_1 з 29 вересня 2020 року переведено на посаду старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правової роботи Головного управління ДПС у Луганській області, звільнивши з посади старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правового забезпечення Головного управління ДПС у Луганській області, встановивши посадовий оклад у розмірі 5100,00 грн згідно зі штатним розписом.

Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Луганській області від 29 вересня 2020 року № 288-о ОСОБА_1 увільнено від виконання обов`язків на період з 29 вересня 2020 року і до дня закінчення дії контракту. Збережено за позивачем місце роботи, посаду і середній заробіток на період з 29 вересня 2020 року до дня закінчення строку укладеного контракту, або до дня фактичного звільнення.

Наказом відповідача від 13 квітня 2021 року № 243-о ОСОБА_1 призначено на посаду старшого державного інспектора відділу супроводження в судах податкових спорів за результатами проведених документальних перевірок управління супроводження судових спорів Головного управління ДПС у Луганській області, в порядку переведення з головного управління ДПС у Луганській області. Посадовий оклад 5100,00 грн згідно зі штатним розписом.

Наказом відповідача від 13 квітня 2021 року № 244-о Про увільнення від виконання обов`язків ОСОБА_1 за ОСОБА_1 збережено місце роботи, посада і середній заробіток на період з 13 квітня 2021 року до закінчення періоду військової служби за контрактом.

На підставі цього, з квітня 2021 року і дотепер відповідач розраховує середньомісячну заробітну плату ОСОБА_1 за середньоденною заробітною платою у розмірі, меншому ніж 812,72 грн, що свідчить про те, що відповідач порушує гарантію збереження середнього заробітку, яка передбачена чинним законодавством України, адже середній заробіток ОСОБА_1 зменшився.

Позивач вважає дії відповідача протиправними та просить позовні вимоги задовольнити, а також відшкодувати позивачу витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 10000,00 грн.

Позивач та його представник в судове засідання не з`явились, про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся судом належним чином.

Представник відповідача в судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги, наполягав на правомірності рішення суду першої інстанції.

Суд апеляційної інстанції, заслухав доповідь судді-доповідача, пояснення представника відповідача, перевірив матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевірив юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідив правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

ОСОБА_1 (03 червня 1988 року, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ) з 13 квітня 2021 року по теперішній час проходить публічну службу в Головному управлінні ДПС у Луганській області, утвореному як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України наказом Державної податкової служби України від 30 вересня 2020 року № 529 «Про утворення територіальних органів Державної податкової служби» внаслідок ліквідації постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 893 «Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби» Головного управління ДПС у Луганській області як юридичної особи публічного права, про що свідчать записи у трудовій книжці від 01 березня 2013 року серії НОМЕР_2 .

На підставі заяви ОСОБА_1 наказом Головного управління ДПС у Луганській області від 23 серпня 2019 року № 146-о Про призначення ОСОБА_1 позивача з 23 серпня 2019 року призначено на посаду старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правового забезпечення Головного управління ДПС у Луганській області в порядку переведення з Головного управління ДФС у Луганській області.

На підставі заяви ОСОБА_1 від 26 лютого 2020 року та витягу з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 26 лютого 2020 року № 87-ОС «Про особовий склад» наказом Головного управління ДПС у Луганській області від 26 лютого 2020 року № 63-о Про увільнення від виконання обов`язків ОСОБА_1 позивача увільнено від виконання обов`язків старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правового забезпечення Головного управління ДПС у Луганській області з 26 лютого 2020 року до дня закінчення дії контракту, збережено за позивачем місце роботи, посаду і середній заробіток на період з 26 лютого 2020 року до дня закінчення строку укладеного контракту або до дня фактичного звільнення.

На підставі заяви ОСОБА_1 від 28 вересня 2020 року наказом Головного управління ДПС у Луганській області від 29 вересня 2020 року № 287-о Про переведення працівників позивача з 29 вересня 2020 року переведено на посаду старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правової роботи Головного управління ДПС у Луганській області, звільнивши з посади старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правового забезпечення Головного управління ДПС у Луганській області.

На підставі заяви ОСОБА_1 від 28 вересня 2020 року наказом Головного управління ДПС у Луганській області від 29 вересня 2020 року № 288-о Про увільнення від виконання обов`язків ОСОБА_1 позивача увільнено від виконання обов`язків старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правової роботи Головного управління ДПС у Луганській області з 29 вересня 2020 року до дня закінчення дії контракту, збережено за позивачем місце роботи, посаду і середній заробіток на період з 29 вересня 2020 року до дня закінчення строку укладеного контракту або до дня фактичного звільнення (арк. спр. 23, 24).

Листом від 19 листопада 2020 року № Л-7443/14/12-32-11-00 та попередженням про наступне звільнення Головне управління ДПС у Луганській області у зв`язку з його ліквідацією як юридичної особи публічного права попередило позивача про наступне звільнення з посади старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правової роботи Головного управління ДПС у Луганській області.

Наказом Головного управління ДПС у Луганській області від 12 квітня 2021 року № 173-о «Про звільнення ОСОБА_1 » позивача звільнено 12 квітня 2021 року з посади старшого державного інспектора відділу супроводження судових спорів зі стягнення податкового боргу, провадження справ про банкрутство управління правової роботи Головного управління ДПС у Луганській області у зв`язку з переведенням для подальшої роботи у Головному управлінні ДПС у Луганській області, з виплатою грошової компенсації за невикористані відпустки.

На підставі заяви ОСОБА_1 від 06 квітня 2021 року наказом Головного управління ДПС у Луганській області від 13 квітня 2021 року № 243-о Про призначення ОСОБА_1 позивача 13 квітня 2021 року призначено на посаду старшого державного інспектора відділу супроводження в судах податкових спорів за результатами проведених документальних перевірок управління супроводження судових спорів Головного управління ДПС у Луганській області, в порядку переведення з Головного управління ДПС у Луганській області, із встановленням посадового окладу у розмірі 5100,00 грн згідно зі штатним розписом.

Наказом Головного управління ДПС у Луганській області від 13 квітня 2021 року № 244-о Про увільнення від виконання обов`язків ОСОБА_1 позивача увільнено від виконання обов`язків старшого державного інспектора відділу супроводження в судах податкових спорів за результатами проведених документальних перевірок управління супроводження судових спорів Головного управління ДПС у Луганській області з 13 квітня 2021 року до дня закінчення дії контракту, збережено за позивачем місце роботи, посаду і середній заробіток на період з 13 квітня 2021 року до дня закінчення строку укладеного контракту або до дня фактичного звільнення.

Згідно з довідкою Головного управління ДПС у Луганській області від 22 жовтня 2021 року № Л-153/12-32-10-02-23 ОСОБА_1 дійсно працює в Головному управлінні ДПС у Луганські області з 13 квітня 2021 року на посаді старшого державного інспектора відділу супроводження в судах податкових спорів за результатами проведених документальних перевірок управління супроводження судових спорів. З 13 квітня 2021 року по теперішній час за ОСОБА_1 збережено середньомісячну заробітну плату. Відповідно до Порядку № 100 середня заробітна плата ОСОБА_1 розраховується з установленого розміру мінімальної заробітної плати на час розрахунку. Посадовий оклад на посаді старшого державного інспектора склав 5100,00 грн, на час розрахунку мінімальна заробітна плата складає 6000,00 грн. Розрахунок середньоденної заробітної плати: планова кількість робочих днів за період з лютого 2021 року по березень 2021 року (2 місяці) / 42 робочі дні. Середньоденна заробітна плата (6000,000 х 2) : 42 = 285,71 грн. Загальна сума виплаченої середньомісячної заробітної плати за період з 13 квітня 2021 року по 30 вересня 2021 року склала 33428,57 грн.

Згідно з довідкою Військової частини НОМЕР_3 від 27 лютого 2020 року № 12/237 ОСОБА_1 дійсно проходить військову службу з 26 лютого 2020 року по теперішній час у Військовій частині НОМЕР_3 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 з місцем дислокації АДРЕСА_2 ) Державної прикордонної служби України.

Відповідно до витягу з наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 26 лютого 2020 року № 87-ОС «Про особовий склад» прийнято на військову службу за контрактом осіб сержантського і старшинського складу громадянина ОСОБА_1 , з яким укладено контракт про проходження громадянами військової служби в Державній прикордонній службі України на 3 роки, з виплатою одноразової грошової допомоги після укладення ним першого контракту у відповідному розмірі.

Спірні правовідносини виникли через неправильний (на думку позивача) розрахунок йому заробітної плати (зменшення розміру посадового окладу).

Суд першої інстанції відмовив у задоволені позовних вимог, з чим погоджується суд апеляційної інстанції з наступних підстав.

Гарантії для працівників на час виконання державних або громадських обов`язків встановлені статтею 119 Кодексу законів про працю України, відповідно до частини третьої якої, за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, у яких вони працювали на час призову. Таким працівникам здійснюється виплата грошового забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету України відповідно до Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

08 лютого 1995 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову «Про затвердження Порядку обчислення середньої заробітної плати» № 100 (далі Порядок № 100), який застосовується, зокрема, у випадках залучення працівників до виконання військових обов`язків, у інших випадках, коли згідно з чинним законодавством виплати провадяться виходячи із середньої заробітної плати.

Згідно з абз. 3, 4 п. 2 Порядку № 100 у всіх інших випадках середня заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за останні два календарні місяці роботи, що передують місяцю, в якому відбувається подія, з якою пов`язана відповідна виплата. Якщо протягом останніх двох календарних місяців, що передують місяцю, в якому відбувається подія, з якою пов`язана відповідна виплата, працівник не працював, середня заробітна плата обчислюється виходячи з виплат за попередні два місяці роботи.

Якщо у працівника відсутній розрахунковий період, то середня заробітна плата обчислюється відповідно до абзаців третього - п`ятого пункту 4 цього Порядку (абз. 7 п. 2 Порядку № 100).

При обчисленні середньої заробітної плати за останні два місяці, крім перелічених вище виплат, також не враховуються виплати за час, протягом якого зберігається середній заробіток працівника (за час виконання державних і громадських обов`язків, щорічної і додаткової відпусток, відрядження, вимушеного прогулу тощо) та допомога у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю (абз. 2 п. 4 Порядку № 100).

Абзацами 3, 4 п. 4 Порядку № 100 визначено, що якщо в розрахунковому періоді у працівника не було заробітної плати, розрахунки проводяться з установлених йому в трудовому договорі тарифної ставки, посадового (місячного) окладу. Якщо розмір посадового окладу є меншим від передбаченого законодавством розміру мінімальної заробітної плати, середня заробітна плата розраховується з установленого розміру мінімальної заробітної плати на час розрахунку. У разі укладення трудового договору на умовах неповного робочого часу, розрахунок проводиться з розміру мінімальної заробітної плати, обчисленого пропорційно до умов укладеного трудового договору.

Якщо розрахунок середньої заробітної плати обчислюється виходячи з посадового окладу чи мінімальної заробітної плати, то її нарахування здійснюється шляхом множення посадового окладу чи мінімальної заробітної плати на кількість місяців розрахункового періоду (абз. 5 п. 4 Порядку № 100).

Згідно з абз. 6 п. 4 Порядку № 100 працівникам, які були звільнені в запас з військової служби та повторно призвані (прийняті) на військову службу під час дії особливого періоду, обчислення середньої заробітної плати проводиться з урахуванням положень цього Порядку. Якщо розрахована в установленому порядку середня заробітна плата є нижчою від середньої заробітної плати, яка зберігалася за працівником протягом попереднього періоду військової служби, для розрахунку застосовується середня заробітна плата, яка зберігалася за працівником протягом попереднього періоду військової служби.

Відповідно до п. 5 Порядку № 100 нарахування виплат у всіх випадках збереження середньої заробітної плати провадиться виходячи з розміру середньоденної (годинної) заробітної плати.

Абзацом 1 п. 8 Порядку № 100 визначено, що нарахування виплат, що обчислюються із середньої заробітної плати за останні два місяці роботи, провадяться шляхом множення середньоденного (годинного) заробітку на число робочих днів/годин, а у випадках, передбачених чинним законодавством, календарних днів, які мають бути оплачені за середнім заробітком. Середньоденна (годинна) заробітна плата визначається діленням заробітної плати за фактично відпрацьовані протягом двох місяців робочі (календарні) дні на число відпрацьованих робочих днів (годин), а у випадках, передбачених чинним законодавством, - на число календарних днів за цей період.

При обчисленні середньої заробітної плати за два місяці, виходячи з посадового окладу чи мінімальної заробітної плати, середньоденна заробітна плата визначається шляхом ділення суми, розрахованої відповідно до абзацу п`ятого пункту 4 цього Порядку, на число робочих днів за останні два календарні місяці, що передують місяцю, в якому відбувається подія, з якою пов`язана відповідна виплата, згідно з графіком підприємства, установи, організації (абз. 2 п. 8 Порядку № 100).

Як вбачається з матеріалів справи, позивача призначено на посаду старшого державного інспектора відділу супроводження в судах податкових спорів за результатами проведених документальних перевірок управління супроводження судових спорів Головного управління ДПС у Луганській області (відокремлений підрозділ Державної податкової служби України), в порядку переведення з Головного управління ДПС у Луганській області (юридична особа публічного права, яка ліквідується), із встановленням посадового окладу у розмірі 5100,00 грн згідно зі штатним розписом.

З 26 лютого 2020 року по 12 квітня 2021 року за позивачем на час виконання державних або громадських обов`язків було збережено місце роботи, посаду і середній заробіток у зв`язку з прийняттям на військову службу за контрактом під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення.

Відповідно до абз. 2 п. 4 Порядку № 100 при обчисленні позивачу середньої заробітної плати за останні два місяці (лютий-березень 2021 року) не враховуються виплати за період з 26 лютого 2020 року по 12 квітня 2021 року, оскільки зазначений період є часом, протягом якого зберігається середній заробіток працівника.

Відтак, у позивача відсутній розрахунковий період, що згідно з абзацом 7 п. 2 Порядку № 100 обумовлює обчислення позивачу середньої заробітної плати відповідно до абзаців третього - п`ятого пункту 4 Порядку № 100.

У зв`язку з тим, що у позивача в розрахунковому періоді (лютий-березень 2021 року) не було заробітної плати, а виплачувалась збережена середня заробітна плата як гарантія для працівника на час виконання державних або громадських обов`язків, розрахунок середньої заробітної плати повинен проводитись з установленого йому посадового (місячного) окладу.

Посадовий (місячний) оклад позивача станом на 13 квітня 2021 року становить 5100,00 грн.

Статтею 8 Закону України від 15 грудня 2020 року № 1082-IX «Про Державний бюджет України на 2021 рік» установлено у 2021 році мінімальну заробітну плату у місячному розмірі з 1 січня - 6000 гривень.

Таким чином, розмір посадового (місячного) окладу позивача (5100,00 грн) є меншим від передбаченого законодавством розміру мінімальної заробітної плати (6000,00 грн), що згідно з абзацами третім, четвертим пункту 4 Порядку № 100 обумовлює розрахунок середньої заробітної плати позивачу з установленого розміру мінімальної заробітної плати на час розрахунку.

Відповідно до приписів абзацу сьомого пункту 2, абзаців третього-п`ятого пункту 4, пункту 5, абзацу другого пункту 8 Порядку № 100, розрахунок середньої заробітної плати позивачу з 13 квітня 2021 року має здійснюватися таким чином.

Мінімальна заробітна плата за лютий-березень 2021 року множиться на кількість місяців розрахункового періоду (2 місяці) та ділиться на число робочих днів за останні два календарні місяці, що передують місяцю, в якому відбувається подія, з якою пов`язана відповідна виплата (місяцем, в якому відбувається подія, з якою пов`язана відповідна виплата, є квітень 2021 року).

Середньоденна заробітна плата у межах спірних правовідносин становить 285,71 грн: (6000,00 грн х 2) : 42 робочі дні (у лютому 2021 року - 20 робочих днів, у березні 2021 року - 22 робочі дні) = 285,71 грн (середньоденна заробітна плата).

Відтак, середня заробітна плата позивачу з 13 квітня 2021 року правомірно розраховується відповідачем з середньоденної заробітної плати у розмірі 285,71 грн.

Оскільки у межах спірних правовідносин відсутнє звільнення позивача в запас з військової служби та повторне прийняття на військову службу під час дії особливого періоду, зазначене виключає можливість визначення права позивача на гарантії, встановлені абзацом шостим пункту 4 Порядку № 100 для військовослужбовців.

Крім того. колегія суддів звертає увагу, що призначення позивача на посаду старшого державного інспектора відділу супроводження в судах податкових спорів за результатами проведених документальних перевірок управління супроводження судових спорів Головного управління ДПС у Луганській області, в порядку переведення з Головного управління ДПС у Луганській області, із встановленням посадового окладу у розмірі 5100,00 грн згідно зі штатним розписом, здійснено відповідачем на підставі заяви самого позивача ОСОБА_1 від 06 квітня 2021 року.

Наказ Головного управління ДПС у Луганській області від 13 квітня 2021 року № 243-о Про призначення ОСОБА_1 позивачем не оскаржений, є діючим, тому колегія суддів констатує, що відповідачем не порушені вимоги ч.3 ст. 119 Кодексу законів про працю України відносно позивача.

Отже, правові підстави для розрахунку позивачу з 13 квітня 2021 року середньої заробітної плати з середньоденної заробітної плати в розмірі 812,72 грн відсутні.

Відтак, колегія суддів погоджує висновок суду першої інстанції щодо відмови у задоволені позовних вимог.

Відповідно до ч. 1 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги.

Згідно п.41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно практики Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10 лютого 2010 року, заява 4909/04, відповідно до п.58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, N 303-A, п.29).

Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Доводи апеляційної скарги не спростовують правильності висновків суду першої інстанції і не дають підстав для висновку про помилкове застосування судом першої інстанції норм матеріального або процесуального права, яке призвело б до неправильного вирішення справи.

Керуючись статтями 308, 310, 315, 316, 321, 322, 328, 329 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Рішення Луганського окружного адміністративного суду від 08 грудня 2021 року у справі № 360/4585/21 залишити без змін.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені в судовому засіданні 14 жовтня 2024 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку встановленому ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повне судове рішення складено 22 жовтня 2024 року.

Судді А.В. Гайдар

Е.Г. Казначеєв

І.Д. Компанієць

СудПерший апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.10.2024
Оприлюднено24.10.2024
Номер документу122482954
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —360/4585/21

Ухвала від 09.12.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Радишевська О.Р.

Постанова від 14.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Постанова від 14.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 12.09.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 01.08.2024

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Т.І. Чернявська

Ухвала від 22.07.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 24.06.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Гайдар Андрій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні