ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 жовтня 2024 р.Справа № 520/7233/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Курило Л.В.,
Суддів: Мельнікової Л.В. , Бегунца А.О. ,
за участю секретаря судового засідання Колесник О.Е.
представника позивача Прокопенко М.І.
представника позивача Крамчанінової О.В.
представника відповідача Славич А.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "МЕГА-ТРЕЙД" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18.06.2024, головуючий суддя І інстанції: Біленський О.О., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, повний текст складено 25.06.24 року по справі № 520/7233/24
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "МЕГА-ТРЕЙД"
до Головного управління ДПС у Харківській області
про скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" (далі - позивач, ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД") звернулось до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДПС у Харківській області (далі - відповідач, ГУ ДПС у Харківській області ), в якому просило суд:
- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 22.11.2023 №00369722301 про застосування штрафних санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД".
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 18.06.2024 у задоволенні позову відмовлено.
Позивач, не погоджуючись з вказаним рішенням суду, звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення норм матеріального та процесуального права, просить його скасувати та ухвалити нове судове рішення про повне задоволення його позовних вимог.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги зазначив, що суд першої інстанції не надав оцінку сертифікату про форс-мажорні обставини №5300-233987 Полтавської торгово-промислової палати від 25.09.2023 вих. № 24.14-07/629 (строк дії з 24.02.2022 до 02.08.2023), яким засвідчено форс-мажорні обставини, які унеможливили складення та подання звіту про контрольовані операції за 2021 рік та повідомлення про участь у міжнародній групі нерезидента за 2021 рік відповідно до пп. 39.4.2 п.39.4 ст. 39 ПК України. Вказаний сертифікат засвідчує відсутність вини ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" при вчиненні правопорушень, передбачених п.120.6 ст. 120 ПК України та підтверджує, що позивач не мав об`єктивної можливості вчасно подати звіт, тому відсутні підстави для притягнення його до відповідальності. Крім того вказав, що позивача визнано потерпілим через пошкодження приміщень за адресою: м. Харків, пров. Донецький, 18 внаслідок вибуху ракет, підприємством втрачено первинну бухгалтерську документацію без якої відсутня можливість подати звіт про контрольовані операції, а тому наявний прямий причинно-наслідковий зв`язок між наявністю форс-мажорних обставин та їх вплив на можливість виконання позивачем податкового обов`язку. Зазначив, що позивач не має можливості зазначити інформацію, передбачену пп. 39.4.2.2 п. 39.4.2 п.39.4 ст. 39 ПК України, що є обов`язковою при поданні повідомлення про участь у міжнародній компанії, оскільки позивач не являється учасником міжнародної групи компаній та, на його думку, не повинен подавати повідомлення про участь у міжнародній групі компаній. Вказав, що він 12.03.2022 звертався до податкового органу з повідомленням про відсутність можливості своєчасно виконувати свій податковий обов`язок, проте відповідач листом від 21.09.2022 року надав відповідь, якою роз`яснив порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання податкового обов`язку, а не розглянув заяву позивача по суті.
Відповідач не скористався правом надання відзиву на апеляційну скаргу.
Представники позивача в судовому засіданні підтримали вимоги апеляційної скарги та просили її задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечувала проти задоволення апеляційної скарги та просила рішення суду першої інстанції залишити без змін.
Згідно зі ст. 308 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обгрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши докази по справі, вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено в суді апеляційної інстанції, що відповідно до Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" з 30.05.2012 зареєстровано в реєстрі та перебуває на обліку Головного управління ДПС в Харківській області, Індустріальна ДПІ (Основ`янський район м. Харкова).
На підставі наказу Головного управління ДПС у Харківській області від 21.09.2023 №4110-п та відповідно до направлень від 25.09.2023 №8430, №8431, виданих заступнику начальника управління - начальнику відділу контрольованих операцій управління трансфертного ціноутворення Головного управління ДПС - Фіялко О.В., заступнику начальника відділу контрольованих операцій управління трансфертного ціноутворення Головного управління ДПС - Морозову О.О., відповідно до п.п. 78.1.15 п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №2755-VI, зі змінами та доповненнями, проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" з питань своєчасності подання Звіту про контрольовані операції, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік та повноти включення до звіту інформації про всі здійсненні протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України, згідно із затвердженим планом.
Копію наказу Головного управління ДПС у Харківської області 21.09.2023 №4110-п «Про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" вручено 25.09.2023 представнику підприємства ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" за довіреністю - Панченко Д.В.
З направленнями на перевірку від 25.09.2023 №8430, №8431, виданими Головним управлінням ДПС у Харківській області, ознайомлено під підпис 25.09.2023 представника підприємства ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" за довіреністю - Панченко Д.В.
За результатами перевірки складено Акт від 06.10.2023 №303055/20-40-23-01-05/38157537 документальної позапланової виїзної перевірки з питань своєчасності подання Звіту про контрольовані операції, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік та повноти включення до звіту інформації про всі здійсненні протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України.
В ході проведення перевірки встановлено порушення:
- п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), щодо несвоєчасного подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику звіту про контрольовані операції за 2021 звітній рік;
- п.п. 39.4.2. п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України від 02.12.2010 №2755-VІ (зі змінами та доповненнями), щодо не подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 звітній рік.
05.11.2023 позивач надіслав до контролюючого органу заперечення за вих. №234 до Акту про результати документальної позапланової виїзної перевірки від 06.10.2023 №30305/20-40-23-01-05/38157537.
За результатами розгляду заперечення комісією Головного управління ДПС у Харківській області з питань розгляду заперечень, пояснень до перевірок та здійснення розгляду спірних питань щодо встановлення перевіркою порушень, складених управлінням податкового аудиту, управлінням трансфертного ціноутворення та управлінням контролю підакцизними товарами прийнято рішення, що висновок Акту документальної позапланової виїзної перевірки від 06.10.2023 №30305/20-40-23-01-05/38157537 вважати правомірним та таким, що відповідає нормам законодавства, а заперечення залишити без задоволення.
Враховуючи встановлені податковим органом порушення Головним управління ДПС у Харківській області винесене податкове повідомлення-рішення від 22.11.2023 №00369722301, яким до ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" за порушення вимог підпункту 39.4.2 підпункту 39.4 статті 39 ПК України застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) відповідно до пункту 120.3 статті 120 ПК України на суму 628 790 грн, відповідно до п. 120.3 ст. 120 ПК України на суму 113 500 грн, а всього на загальну суму 742 290 грн.
Позивач подав до Державної податкової служби України скаргу від 26.12.2023 на податкове повідомлення-рішення від 22.11.2023 №00369722301 ГУ ДПС у Харківській області, за результатами розгляду якої Державна податкова служба України податкове повідомлення-рішення ГУ ДПС У Харківській області №00369722301 від 22.11.2023 залишила без змін, а скаргу - без задоволення.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 22.11.2023 №00369722301 ГУ ДПС у Харківській області протиправним, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи, колегія суддів зазначає наступне.
Спірні правовідносини врегульовано нормами Податкового кодексу України (далі також - ПК України).
Згідно з п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20 ПК України контролюючі органи мають право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.
За приписами пункту 75.1. ст. 75 ПК України) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Відповідно до п.п. 78.1.2, 78.1.15 п. 75.1 ст.75 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав:
- платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звітність для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, якщо їх подання передбачено законом;
- неподання платником податків або подання з порушенням вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу звіту про контрольовані операції, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній, глобальної документації (майстер-файлу) та/або документації з трансфертного ціноутворення.
Згідно з п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 Податкового кодексу України (в редакції із змінами, внесеними згідно із Законом №609-VIII від 15.07.2015; в редакції Закону №1797-VIII від 21.12.2016; із змінами, внесеними із Законом №2245-VIII від 07.12.2017; в редакції Закону №466-IX від 16.01.2020) платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
Відповідно до приписів п. 120.6 ст. 120 Податкового кодексу України несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення, та/або глобальної документації з трансфертного ціноутворення (майстер-файлу), та/або звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній, та/або повідомлення про участь у міжнародній групі компаній або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі:
одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного декларування контрольованих операцій в поданому звіті про контрольовані операції в разі подання уточнюючого звіту, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання документації з трансфертного ціноутворення, визначеної підпунктами 39.4.6 і 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, але не більше 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання глобальної документації з трансфертного ціноутворення, визначеної підпунктами 39.4.7 і 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній, але не більше 1000 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, але не більше 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Системний аналіз наведених норм права дозволяє зробити висновок, що платник податків має зокрема обов`язок щодо подання до контролюючого органу звіту про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
При цьому, такі звіти та повідомлення подаються до 1 жовтня року, що настає за звітним періодом.
У разі ж неподання або несвоєчасного подання звітів та повідомлень до платника податків застосовується штрафна (фінансова) санкція у розмірах, визначених Податковим кодексом України.
Так, у 2022 році останнім днем строку подання звіту про КО та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 звітній рік вважається 30 вересня 2022 року.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" (Комітент) укладено Договір комісії на продаж від 20.04.2021 №К-2004 (з додатками) з ТОВ "Зернотрейд Агроторг" (Комісіонер), за яким комітент доручає, а Комісіонер зобов`язується вчинити від свого імені за рахунок Комітента правочини з продажу товарів поза межі України.
На виконання умов Договору комісії від 20.04.2021 №К-2004, укладено експортний контракт №В-0807 від 08.07.2021 з компанією TRADELINES BUSINESS FZ LLC ( Об`єднані Арабські Емірати) на експорт ячменя ( в подальшому - Товар) відповідно до кількості 9 000,00т. +/- 10% по ціні реалізації 209,00 дол. США, що належить Комітенту.
Підпунктом 39.2.1.7. пункту 39.2.1. статті 39 ПК України визначено, що Господарські операції, передбачені підпунктами 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 цього підпункту, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови:
річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Господарські операції, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні, визнаються контрольованими, якщо обсяг таких господарських операцій, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.
Судовим розглядом встановлено, що річний дохід ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку (за вирахуванням непрямих податків) за 2021 рік склав 1 550 099 190 грн. ( податкова декларація з податку на прибуток підприємства від 04.02.2022 №9428221866), що перевищує 150 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітній) рік, та відповідає критерію визнання операцій контрольованими, визначеному абз. 2 п.п. 39.2.1.7 п. 39.2 ст. 39 ПК України.
Загальний обсяг господарських операцій платника податків з вищезазначеним нерезидентом, відповідно до даних бухгалтерського обліку та первинних документів за 2021 рік склав 33 060 255,00 грн. (по курсу НБУ на дату проведення операції), перевищує 10 мільйонів гривень (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік та відповідає вартісному критерію визнання операції контрольованими, визначеному абз. 3 п.п. 39.2.1.7 п. 39.2 ст. 39 ПК України.
Таким чином, комітент - резидент ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" зобов`язаний в установлений термін подати звіт про контрольовані операції здійсненні протягом звітного податкового періоду та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" подала звіт про контрольовані операції за 2021 рік (граничний термін подання 30.09.2022, фактично подано 04.07.2023). Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 звітній рік ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" не подала, у зв`язку із чим до позивача контролюючим органом застосовано штрафні санкції на підставі оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.
Разом з тим, апелянт посилається на наявність у нього сертифікату № 5300-23-3987 про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) Полтавської Торгово-Промислової Палати від 25.09.2023 вих. № 24.14-07/629, яким засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та відповідно до якого ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" не мало можливості скласти і подати звіт про контрольовані операції за 2021 рік та повідомлення про участь у міжнародній групі нерезидента за 2021 рік відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 Податкового кодексу України в період часу з 24.02.2022 до 02.08.2023.
Також зазначає, що приміщення TОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" за адресою м. Харків, провулок Донецький, 18 зазнали пошкоджень в наслідок вибуху ракет, а саме: пошкоджено вікна, внутрішню конструкцію, комп`ютерну техніку, кондиціонер, частково первинну бухгалтерську документацію, у зв`язку з чим відкрито кримінальне провадження № 22022220000002709, згідно Витягу з єдиного реєстру досудових розслідувань. Позивача визнано потерпілим, що підтверджується Пам`яткою про процесуальні права та обов`язки представника потерпілої особи ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" від 05.06.2023. Майно ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" знаходиться в пошкодженому, частково зруйнованому стані, у зв`язку з вибухами зенітних ракет за місцезнаходженням позивача (фотографії пошкоджень додаються).
Крім того вказує, що листом від Харківської обласної військової адміністрації № 02- 05/2209 від 10.07.2023 щодо питання чи не загрожує життю та безпеці людей відновлення підприємницької діяльності за адресою: м. Харків, провулок Донецький, буд. 18, встановлено, що в даний період ускладнене та небезпечне для життя відновлення підприємницької діяльності в місті Харкові, зокрема за адресою ведення діяльності ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД".
Також наказом ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" № 36/К від 24 березня 2022 призупинено дію трудових договорів з 24 березня 2022 року по дату закінчення дії воєнного стану з працівниками позивача.
На підставі наведених обставин та наданих на їх підтвердження доказів, позивач зазначає, що він не мав можливості своєчасно подати звіт про контрольовані операції за 2021 рік у зв`язку з дією форс-мажорних обставин, а також у зв`язку із втратою первинної бухгалтерської документації за Договором комісії на продаж від 20.04.2021 № К-2004 з ТОВ «Зернотрейд Агроторг», на підставі яких платник повинен був скласти подати звіт про контрольовані операції та відновлення яких потребувало часу.
Колегія суддів зазначає, що особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинення податкового правопорушення за умови наявності в її діянні (дії або бездіяльності) вини, крім випадків, передбачених цим Кодексом згідно п. 112.1 ст. 112 ПК України.
Відповідно до п. 112.2 ст. 112 ПК України особа вважається винною у вчиненні правопорушення, якщо буде встановлено, що вона мала можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте, не вжила достатніх заходів щодо їх дотримання.
Згідно з п. 112.7 ст. 112 ПК України встановлено, що у разі якщо контролюючий орган не доведе, що платник податків мав можливість для дотримання правил та норм, за порушення яких цим Кодексом передбачена відповідальність, проте не вжив достатніх заходів щодо їх дотримання, платник податків не може бути притягнутий до відповідальності за таке порушення. Положення цього пункту застосовуються виключно в разі, якщо умовою притягнення до фінансової відповідальності за податкове правопорушення є наявність вини платника податків.
Порядок доведення обставин, за яких особа може бути притягнута до фінансової відповідальності за вчинене податкове правопорушення, в межах судового провадження визначається процесуальним законодавством.
Усі сумніви щодо наявності обставин, за яких особа може бути притягнута до відповідальності за порушення податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючий орган, трактуються на користь такої особи.
За визначенням, наведеним у пп. 14.1.265 п. 14.1 ст. 14 ПК України штрафна санкція (фінансова санкція, штраф) - плата у вигляді фіксованої суми та/або відсотків, що справляється з осіб, що вчинили податкове правопорушення або порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також штрафні санкції за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Враховуючи, що штрафні (фінансові) санкцій (штрафи) є різновидом фінансової відповідальності, саме на відповідача покладено обов`язок доведення обставин, що платник податків мав можливість дотримання правил та норм, однак не вжив достатніх заходів щодо їх дотримання.
Згідно з пп. 112.8.9 п.1 12 ст. 112 ПК України обставинами, що звільняють від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, є вчинення діяння (дії або бездіяльності) внаслідок обставин непереборної сили (форс-мажору).
Судовим розглядом встановлено, що основним видом господарської діяльності ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" є діяльність за КВЕД 47.11: роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами. ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" знаходиться за адресою: м. Харків, пров. Донецький, 18. Приміщення за вказаною адресою зазнали пошкоджень в наслідок вибуху ракет, а саме: пошкоджено вікна, внутрішню конструкцію, комп`ютерну техніку, кондиціонер, частково первинну бухгалтерську документацію, у зв`язку з чим відкрито кримінальне провадження № 22022220000002709, відповідно до Витягу з єдиного реєстру досудових розслідувань, позивача визнано потерпілим, що підтверджується Пам`яткою про процесуальні права та обов`язки представника потерпілої особи TOB "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" від 05.06.2023.
Відповідно до листа Харківської обласної військової адміністрації № 02- 05/2209 від 10.07.2023 щодо питання чи не загрожує життю та безпеці людей відновлення підприємницької діяльності за адресою: м. Харків, провулок Донецький, буд. 18, в даний період ускладнене та небезпечне для життя відновлення підприємницької діяльності в місті Харкові, зокрема за адресою ведення діяльності ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД".
За приписами статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні», Торгово-промислова палата України та уповноважені нею регіональні торгово-промислові палати засвідчують форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) та видають сертифікат про такі обставини протягом семи днів з дня звернення суб`єкта господарської діяльності за собівартістю. Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для суб`єктів малого підприємництва видається безкоштовно.
Форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.
Сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), який видано Торгово-промисловою палатою України та уповноваженою нею регіональними торгово-промисловими палатами, або уповноваженою організацією (органом) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту) є підставою для подовження законодавчо встановлених термінів (строків) розрахунків на період дії форс-мажорних обставин та підставою для не нарахування пені на період дії форс-мажорних обставин.
Колегія суддів зазначає, що форс-мажорні обставини не мають преюдиціальний (заздалегідь встановлений) характер. При їх виникненні сторона, яка посилається на дію форс-мажорних обставин, повинна це довести. Сторона яка посилається на конкретні обставини повинна довести те, що вони є форс-мажорними, в тому числі, саме для конкретного випадку. Виходячи з ознак форс-мажорних обставин, необхідно також довести їх надзвичайність та невідворотність. Те, що форс-мажорні обставини необхідно довести, не виключає того, що наявність форс-мажорних обставин може бути засвідчено відповідним компетентним органом.
Аналогічні висновки містяться у постанові Верховного Суду від 25.01.2022 у справі № 904/3886/21.
Наявність форс-мажорних обставин засвідчується Торгово-промисловою палатою України та уповноваженими нею регіональними торгово-промисловими палатами відповідно до статей 14, 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати України» шляхом видачі сертифіката.
У статті 3.3 Регламенту засвідчення Торгово-промисловою палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), затвердженого рішенням Президії ТПП від 18.12.2014 № 44 (5), вказано, що сертифікат (в певних договорах, законодавчих і нормативних актах згадується також як висновок, довідка, підтвердження) про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) (далі - сертифікат) - це документ, за затвердженими Президією ТПП України відповідними формами, який засвідчує настання форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), виданий ТПП України або регіональною торгово-промисловою палатою згідно з чинним законодавством, умовами договору (контракту, угоди тощо) та цим Регламентом.
Відповідно до розпорядження ТТП України № 3 від 25.02.2022 «Про процедуру засвідчення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили) у період дії воєнного стану на території України» установлено, що тимчасово, на період воєнного стану на території України до припинення або скасування воєнного стану на території України, уповноважені регіональні торгово-промислові палати, мають право за зверненням суб`єктів господарської діяльності та фізичних осіб, засвідчувати форс-мажорні обставини з усіх питань, що належать до компетенції ТПП України, в тому числі передбачених п. 4.2 Регламенту засвідчення Торгово-промислового палатою України та регіональними торгово-промисловими палатами форс мажорних обставин, який затверджено Рішенням Президії ТПП України від 18.12.2014 3 44 (5) (із змінами та доповненнями).
Колегія суддів зазначає, що надання сертифікату Торгово-промисловою палатою України чи регіональними торгово-промисловими палатами, отриманого у встановленому законодавством порядку, є обов`язковою умовою, оскільки сам лише факт існування форс-мажорних обставин, не звільняє від виконання зобов`язання автоматично.
При видачі сертифікату Торгово-промислова палата України чи регіональна торгово-промислова палата засвідчує не тільки форс-мажорні обставини, але і їх безпосередній вплив на конкретне зобов`язання (договір), у якому заявник є стороною (причинно-наслідковий зв`язок між обставиною/подією і неможливістю виконання заявником своїх конкретних зобов`язань).
Відповідно до діючого законодавства України, форс-мажор звільняє лише від відповідальності за порушення зобов`язання, що сталося внаслідок такого форс-мажору, але не звільняє від виконання відповідного зобов`язання і не є підставою для припинення зобов`язань. Проте і звільнення від відповідальності може мати місце лише у випадку, коли невиконання зобов`язання є наслідком дії форс-мажорних обставин, що має бути доведено у встановленому чинним законодавством порядку та підтверджено належними документами.
В постанові Верховного Суду у справі № 560/9742/22 від 13.07.2023 зроблено висновок, що сертифікат про форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили), який видано Торгово-промисловою палатою України та уповноваженими нею регіональними торгово-промисловими палатами, або уповноваженою організацією (органом) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту) є підставою для подовження законодавчо встановлених термінів (строків) розрахунків на період дії форс-мажорних обставин та підставою для не нарахування пені на період дії форс-мажорних обставин.
З матеріалів справи судом вбачається, що сертифікатом про засвідчення форс-мажорних обставин Полтавської Торгово-промислової палати № 5300-23-3987 від 25.09.2023 засвідчені форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): пошкодження матеріально-товарних цінностей підприємства внаслідок здійснення обстрілів із невстановленого виду озброєння та снарядів невстановленого калібру по будівлі за адресою: м. Харків, пров. Донецький, 18, через порушення законів та звичаїв війни військовослужбовцями підрозділів збройних сил та інших відомств країни агресора проти України.
Зазначений сертифікат засвідчує наявність форс-мажорних обставин у ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" щодо обов`язку (зобов`язання), а саме: скласти і подати звіт про контрольовані операції за 2021 рік та повідомлення про участь у міжнародній групі нерезидента за 2021 рік відповідно до пп. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України; відобразити витрати в бухгалтерському обліку та фінансовій звітності в момент їх виникнення в 2022 році відповідно до ст. 4 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні " та п. 7 наказу Міністерства фінансів України від 31.12.1999 № 138. Період дії форс-мажорних обставин: дата настання: 24.02.2022; дата закінчення: 02.08.2022.
Таким чином, колегія суддів зазначає, що наданий позивачем сертифікат про засвідчення форс-мажорних обставин Полтавської Торгово-промислової палати № 5300-23-3987 від 25.09.2023, яким засвідчені форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили) для ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" у період з 24.02.2022 до 02.08.2023, а також надані позивачем копії: витягу з ЄРДР за кримінальним провадженням № 22022220000002709 від 26.08.2022 щодо потерпілого ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД"; Пам`яткою про процесуальні права та обов`язки представника потерпілої особи TOB «ТК «Мега-Трейд» від 05.06.2023; наказу ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" №48/25 від 24.03.2022 Про призупинення дії трудового договору з 24.03.2022 по дату закінчення воєнного стану; акту фіксації пошкодження майна №1МТ від 20.03.2022; листа Харківської обласної військової адміністрації від 10.07.2023 №02-05/2209; акту службового розслідування причин пошкодження та втрати документів від 17.08.2022; витягу з переліку документів, що підлягають відновленню, у своїй сукупності свідчать про наявність форс-мажорних обставин, які є доведеними позивачем належними доказами, що в свою чергу, виключає наявність вини в діях платника податків, та як наслідок, ці обставини є підставою для звільнення від фінансової відповідальності за вчинення податкових правопорушень та порушення іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи у період 24.02.2022 до 02.08.203, у зв`язку з чим, застосування до підприємства позивача штрафу за несвоєчасне подання звіту про контрольовані операції за 2021 рік, який фактично підприємство подало 04.07.2023, тобто, в період дії форс-мажорних обставин - є неправомірним.
Таким чином висновок суду першої інстанції про правомірність податкового повідомлення-рішення від 22.11.2023 №00369722301 Головного управління ДПС у Харківській області в частині застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу) за несвоєчасне подання звіту про контрольовані операції за 2021 рік відповідно до пункту 120.3 статті 120 ПК України на суму 628 790 грн є помилковим.
Стосовно правомірності податкового повідомлення-рішення від 22.11.2023 №00369722301 Головного управління ДПС у Харківській області в частині застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу) за неподання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 звітній рік, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до пп.39.4.2. п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України, платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній (в редакції на момент проведення контрольованих операцій позивачем).
Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до п.39.4.2.2 ст.39 ПК України повідомлення про участь у міжнародній групі компаній має містити, зокрема, таку інформацію:
дані щодо материнської компанії міжнародної групи компаній, до якої входить платник податків, зокрема, назву, державу (територію) резидентства, адресу реєстрації, реєстраційний номер (номери), присвоєні материнській компанії в державі (на території) її реєстрації, код (коди) материнської компанії як платника податків у державі (на території) її реєстрації;
дані щодо юридичної особи, яка є уповноваженим учасником міжнародної групи компаній на подання звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній, до якої входить платник податків (у разі наявності такої юридичної особи), зокрема, її назву, державу (територію) податкового резидентства, адресу реєстрації, реєстраційний номер (номери), присвоєні уповноваженій особі в державі (на території) її реєстрації, код (коди) як платника податків у державі (на території) її реєстрації, або інформацію про те, що група не зобов`язана подавати звіт у розрізі країн міжнародної групи компаній відповідно до законодавства інших країн;
дату, яка є останнім днем фінансового року, за який готується консолідована фінансова звітність міжнародної групи компаній, а у разі, якщо така звітність не готується, - дату закінчення фінансового року відповідно до внутрішніх положень материнської компанії міжнародної групи компаній;
інформацію щодо розміру сукупного консолідованого доходу міжнародної групи за фінансовий рік, що передує звітному, розрахованого згідно зі стандартами бухгалтерського обліку, які застосовує материнська компанія групи.
Форма та порядок складання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Апелянт ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" зазначає, що він не повинен подавати повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 звітній рік, оскільки не являвся учасником у міжнародній групі компаній в 2021 році.
Таким чином, спірним питанням у цій справі є наявність або відсутність обов`язку позивача, який не входить до складу міжнародної групи компаній, подавати повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Колегія суддів зазначає, що форма повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, затверджена наказом Міністерства фінансів України 31.12.2020 №839.
Водночас, до ПК України були внесені зміни, відповідно до яких пп.39.4.2. п.39.4 ст.39 і пп.78.1.15 п.78.1 ст.78 ПК України викладені в новій редакції (яка була чинна на момент проведення перевірки).
Відповідно до пп.39.4.2. п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції.
Платники податків, які є учасниками відповідної міжнародної групи компаній та у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Також, відповідно до пп.78.1.15 неподання платником податків або подання з порушенням вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу звіту про контрольовані операції, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній, глобальної документації (майстер-файлу) та/або документації з трансфертного ціноутворення.
Аналізуючи дві редакції зазначеного вище підпункту ст.39 та пп.78.1.15 ПК України, можна зробити висновок про те, що законодавець вніс суттєві зміни до зазначених норм, які направлені на усунення можливості її неоднозначного трактування, шляхом розмежування звіту «про контрольовані операції» та Повідомлення «про участь в міжнародній групі компаній», як таких, що не залежать один від одного.
Такими змінами законодавець на законодавчому рівні закріпив обов`язок платника податків подавати Повідомлення «про участь у міжнародній групі компаній», виключно у випадках коли він є учасником такої групи, без необхідності додаткового обґрунтування, як це було до цього, підтвердивши тим самим наявність у попередній редакції можливості неоднозначного/множинного тлумачення даної норми.
Крім того, враховуючи зазначені вище зміни, законодавець також з метою контролю його належного виконання, додав і додаткову підставу для проведення перевірки, доповнивши пп.78.1.15 п.78.1 ст.78 словами «повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній, глобальної документації (майстер-файлу)».
До висновку, що обов`язок заповнення та подання Повідомлення виникає не у будь-якого платника податків, що здійснив контрольовану операцію, а повинен належати до «міжнародної групи компаній», «материнської компанії міжнародної групи компаній», або бути «її уповноваженим учасником» можна дійти також системно проаналізувавши положення Порядку складання Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, затверджене наказом Міністерства фінансів України 31.12.2020 №839.
Зокрема, п.7 Порядку визначено, що Повідомлення складається із таких невід`ємних частин та розділів:
заголовна частина («Загальні відомості») - містить загальні відомості про Повідомлення, платника податків, який подає звіт, найменування МГК, обраний материнською компанією такої групи звітний період (фінансовий рік) для цілей бухгалтерського обліку, суму сукупного консолідованого доходу МГК за такий період;
основна частина, яка складається із таких розділів:
розділ I «Відомості щодо материнської компанії міжнародної групи компаній, до якої входить платник податків», в якому зазначається інформація щодо материнської компанії МГК, до якої входить платник податків;
розділ II «Відомості щодо учасника міжнародної групи компаній, уповноваженого материнською компанією на подання звіту в розрізі країн», в якому зазначаються відомості щодо учасника МГК, якого материнська компанія уповноважила на підготовку та подання звіту у розрізі країн (у разі делегування таких повноважень материнською компанією);
розділ III «Інформація щодо країн, відповідно до законодавства яких міжнародна група компаній не подає звіт у розрізі країн», в якому зазначається перелік держав (територій), в яких група не зобов`язана подавати звіт у розрізі країн відповідно до чинного законодавства таких держав (територій).
Колегія суддів зазначає, що відповідач, застосовуючи пп.39.4.2. п.39.4 ст.39 Податкового кодексу України (в редакції до внесення змін) порушив загальновизнаний принцип, закріплений у ст.58 Конституції України згідно з яким «закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом`якшують або скасовують відповідальність особи» та протиправно застосував до позивача штрафні санкції за неподання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік.
При цьому, у випадку існування неоднозначного або множинного тлумачення прав та обов`язків особи в національному законодавстві, органи державної влади зобов`язані застосувати підхід, який був би найбільш сприятливим для особи.
У спірних правовідносинах контролюючий орган, визначаючи позивачеві обов`язок подання повідомлення «Про участь у міжнародній групі компаній», віддав перевагу найменш сприятливому для позивача тлумаченню законодавства України, не враховуючи ту обставину, що позивач не належить до міжнародної групи компаній.
Отже, суд першої інстанції дійшов помилкового висновку, що податкове повідомлення-рішення від 22.11.2023 №00369722301 Головного управління ДПС у Харківській області в частині застосування штрафної (фінансової) санкції (штрафу) за неподання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 звітній рік є правомірним.
За таких обставин колегія суддів вважає, що позовні вимоги ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 22.11.2023 №00369722301 про застосування штрафних санкцій до ТОВ "Торгова компанія "МЕГА-ТРЕЙД" є правомірними та підлягають задоволенню, а рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню.
Доводи апеляційної скарги спростовують висновок суду першої інстанції, тому колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, відмовляючи в задоволенні позовних вимог дійшов помилкового висновку.
Відповідно до Висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.
При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.
Відповідно до ст. 242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.
За приписами п. 2 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і ухвалити нове судове рішення у відповідній частині або змінити судове рішення.
Згідно зі ст. 317 КАС України підставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є: 1) неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; 2) недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; 3) невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; 4) неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Враховуючи, вищенаведене, колегія суддів вважає, що висновки суду першої інстанції не відповідають встановленим обставинам по справі, в той час як доводи апеляційної скарги спростовують позицію суду, викладену в оскаржуваному судовому рішенні, підтверджують допущення судом першої інстанції порушення норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, а тому рішення суду першої інстанції підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог ТОВ "Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" про скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 22.11.2023 №00369722301.
Щодо розподілу судових витрат за наслідками апеляційного перегляду даної справи, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до частин 1, 3, 6 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Якщо суд апеляційної чи касаційної інстанції, не повертаючи адміністративної справи на новий розгляд, змінить судове рішення або ухвалить нове, він відповідно змінює розподіл судових витрат.
Як убачається з матеріалів справи, предметом позову у цій справі є позовні вимоги майнового характеру, позивач поніс судові витрати зі сплати судового збору за подання позову в сумі 11134, 35 грн, що підтверджується платіжною інструкцією №1228 від 13.03.2024 та за подання апеляційної скарги у розмірі 16701, 53, що підтверджується платіжною інструкцією №4841 від 02.07.2024, на загальну суму 27835, 88 грн.
Враховуючи, що за наслідками апеляційного перегляду, позов задоволено, на користь позивача підлягають стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 27835, 88 грн.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "МЕГА-ТРЕЙД" задовольнити.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 18.06.2024 по справі № 520/7233/24 скасувати.
Прийняти нову постанову, якою позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Торгова Компанія "МЕГА-ТРЕЙД" задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Харківській області від 22.11.2023 №00369722301 про застосування штрафних санкцій до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "МЕГА-ТРЕЙД".
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгова компанія "МЕГА-ТРЕЙД" (пров. Донецький, 18, м. Харків, 61010, код ЄДРПОУ 38157537) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Харківській області (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код в ЄДРПОУ 43983495) сплачений судовий збір у розмірі 27 835, 88 (двадцять сім тисяч вісімсот тридцять п`ять) грн. 88 коп.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя Л.В. КурилоСудді Л.В. Мельнікова А.О. Бегунц Повний текст постанови складено 22.10.2024 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.10.2024 |
Оприлюднено | 24.10.2024 |
Номер документу | 122482988 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Курило Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні