Постанова
від 08.10.2024 по справі 911/2516/22
ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ПІВНІЧНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, літера А, м. Київ, 04116 (044) 230-06-58 inbox@anec.court.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"08" жовтня 2024 р. Справа№ 911/2516/22

Північний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Руденко М.А.

суддів: Пономаренка Є.Ю.

Барсук М.А.

при секретарі: Реуцька Т.О.

за участю представників сторін:

від позивача: Дудченко В.В., дов. № 1-4030 від 26.08.2024;

від відповідача: Жорова Н.В., наказ № 03-к/тр від 15.02.2023,

розглянувши матеріали апеляційної скарги об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Брест-Литовське"

на рішення господарського суду Київської області від 03.05.2024

у справі № 911/2516/22 (суддя - Карпечкін Т.П.)

за позовом акціонерного товариства "Укртрансгаз"

до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Брест-Литовське"

про стягнення 134 330, 78 грн,-

В С Т А Н О В И В:

Акціонерне товариство (далі - АТ) "Укртрансгаз" звернулось до господарського суду Київської області із позовом до об`єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - ОСББ) "Брест-Литовське" про стягнення 134 330,78 грн, з яких: 119 215,95 грн компенсація вартості відібраного без номінацій обсягу природного газу у січні 2017 року, 1 802,94 грн 3 % річних та 13 311,89 грн інфляційних втрат.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідачем у січні 2017 без номінацій здійснено відбір природного газу з ресурсу позивача вартістю 119 215,95 грн.

Рішенням господарського суду Київської області від 03.05.2024 позовні вимоги задоволено. Стягнуто з ОСББ "Брест-Литовське" на користь АТ "Укртрансгаз" 119 215,95 грн компенсації вартості відібраного без номінацій обсягу природного газу у січні 2017 року, 1 802,94 грн 3 % річних, 13 311,89 грн інфляційних втрат та 2 481,00 грн витрат по сплаті судового збору.

Мотивуючи рішення, суд першої інстанції зазначив про те, що ОСББ "Брест-Литовське" порушило вимоги законодавства, шляхом відбору природного газу без поданих та підтверджених номінацій, що є необхідною передумовою для правомірного споживання газу. Відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення" відповідач зобов`язаний компенсувати вартість відібраного без номінацій природного газу.

Не погоджуючись із вказаним судовим рішенням, ОСББ "Брест-Литовське" звернулося до Північного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просило скасувати оскаржуване рішення та ухвалити нове, яким у задоволенні позовних вимог відмовити.

Апеляційну скаргу обґрунтовано тим, що:

1) суд першої інстанції помилково відніс ОСББ до категорії підприємств, які виробляють, транспортують і постачають теплову енергію. ОСББ "Брест-Литовське" наполягає, що є побутовим споживачем, а не виробником чи постачальником, і на нього не поширюються положення, які стосуються теплопостачальних організацій;

2) відповідач також звертає увагу на те, що на нього не поширюються положення ч. 2 ст. 8 Закону "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій", оскільки він не є теплопостачальником;

3) спірний газ був спожитий на умовах укладеного з НАК "Нафтогаз України" договору № 1632/1617-ТЕ-17 і саме з цією компанією він має проводити розрахунки, а не з АТ "Укртрансгаз". Повернення оплати АТ "НАК "Нафтогаз України" не спростовує наявності у відповідача обов`язку платити позивачу;

4) відповідач посилався на постанову Кабінету Міністрів України (далі - КМУ) № 206 від 05.03.2022, яка забороняє нарахування та стягнення неустойки, інфляційних нарахувань і процентів річних на заборгованість за житлово-комунальні послуги на період дії воєнного стану.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 01.07.2024, у складі колегії суддів: Руденко М.А. (головуючий), Барсук М.А., Пономаренко Є.Ю., відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою та призначено справу до розгляду на 10.09.2024.

17.07.2024 до апеляційного суду позивачем подано відзив на апеляційну скаргу, який обгрунтовано тим, що відповідач, як юридична особа, має дотримуватися законодавчих вимог щодо оплати за спожитий природний газ і несе відповідальність за його споживання без номінацій. Відповідно до Закону № 1730, такі організації зобов`язані компенсувати вартість відібраного газу оператору газотранспортної системи, і ці положення поширюються на ОСББ, навіть якщо воно виступає в інтересах кінцевих споживачів.

Ухвалою Північного апеляційного господарського суду від 10.09.2024 оголошено перерву до 08.10.2024.

07.10.2024 до апеляційного суду від позивача та відповідача надійшли додаткові пояснення у справі.

08.10.2024 у судовому засіданні представник відповідача підтримав вимоги своєї апеляційної скарги, просив її задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник позивача заперечив проти вимог апеляційної скарги, просив її залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Дослідивши матеріали апеляційної скарги та матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, з урахуванням правил ст.ст. 269, 270 Господарського процесуального кодексу (далі - ГПК) України, згідно з якими суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість оскаржуваного судового рішення першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права, колегія суддів встановила наступне.

Згідно матеріалів справи, ОСББ "Брест-Литовське" є споживачем юридичною особою, яка отримує природний газ на підставі договору постачання природного газу з метою використання для власних потреб, а не для перепродажу, або використання в якості сировини (далі - споживач).

ОСББ "Брест-Литовське" є захищеним споживачем природного газу у розумінні п. 10 ст. 1 Закону України "Про ринок природного газу", оскільки здійснює надання важливих суспільних послуг та є виробником теплової енергії для потреб таких споживачів або підприємств, установ, організацій за умови, що виробництво теплової енергії для потреб таких споживачів або підприємств, установ, організацій здійснюється за допомогою об`єктів, не пристосованих до зміни палива та приєднаних до газотранспортної або газорозподільної системи.

Для здійснення діяльності з виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню, ОСББ "Брест-Литовське" використовує природний газ відповідно до "Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу" затвердженого постановами КМУ № 758 від 01.10.2015, № 187 від 22.03.2017, № 867 від 19.10.2018.

28.09.2016 між ОСББ "Брест-Литовське", як споживачем, та НАК "Нафтогаз України", як постачальником, укладено договір на постачання природного газу № 1632/1617-ТЕ-17, предметом якого є постачання природного газу в 2016-2017 роках виключно для виробництва теплової енергії для надання послуг з опалення та постачання гарячої води населенню (а.с. 24 том 1).

Звертаючись з даним позовом, позивач вказував на те, що хоч між НАК "Нафтогаз України" та ОСББ "Брест-Литовське" і діяли договірні відносини з постачання природного газу, однак відбір газу в розмірі 111,337 тис.куб.м у січні 2017 року здійснено відповідачем саме з ресурсу позивача без поданих номінацій, з огляду на що, за твердженнями позивача, вартість вказаних обсягів (119 215,95 грн) компенсується позивачу відповідно до порядку, встановленого частиною 2 статті 8 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення".

На переконання позивача, відбір природного газу ОСББ "Брест-Литовське" у спірному періоді також підтверджується рішенням господарського суду Київської області від 12.02.2020, яке залишено в силі постановою Північного апеляційного господарського суду від у справі № 911/2268/19, та в якому встановлено обставини щодо споживання відповідачем в січні 2017 року природного газу в обсязі 111,337 тис.куб.м (а.с. 66-76 том 1).

За наслідками розгляду справи, суд першої інстанції дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог з огляду на те, що позивачем доведено, а відповідачем не спростовано наявності у нього невиконаного обов`язку з компенсації вартості відібраного у січні 2017 року без номінацій обсягу природного газу, які відповідач повинен був сплатити, з чим погоджується і суд апеляційної інстанції з огляду на наступне.

На підставі п. 1 розпорядження КМУ № 742-р від 05.10.2016 "Деякі питання опалювального сезону 2016/17", яке є обов`язковим до виконання, на НАК "Нафтогаз України" покладено обов`язок разом з операторами газотранспортних та газорозподільних систем забезпечити протягом опалювального сезону 2016/17 безперебійне постачання природного газу виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії для бюджетних установ, релігійних та інших організацій, для надання послуг з постачання теплової енергії та гарячої води населенню в необхідних обсягах, у тому числі, ОСББ "Брест-Литовське".

За вказаним розпорядженням на НАК "Нафтогаз України" та постачальників природного газу покладено обов`язок до початку опалювального сезону 2016/17 року видати номінації теплогенеруючим і теплопостачальним організаціям відповідно до договорів, які укладені з ними згідно з постановою КМУ № 357 від 29.04.2016 "Про затвердження примірного договору про постачання природного газу виробникам теплової енергії для виробництва теплової енергії".

Відповідно до п. 1 глави 1 розділу XI Кодексу газотранспортних систем (далі - Кодекс ГТС), замовники послуг транспортування зобов`язані подати оператору ГТС номінації та/або місячну номінацію по точках входу та точках виходу.

Згідно із статтею 5 розділу 1 глави І Кодексу ГТС номінацією визнається попереднє повідомлення, надане замовником послуг транспортування оператору ГТС, стосовно обсягів природного газу, які будуть подані замовником послуг транспортування протягом доби до газотранспортної системи в точках входу та відібрані з газотранспортної системи в точках виходу. Несанкціонований відбір природного газу - відбір природного газу за відсутності по суб`єкту ринку природного газу підтвердженої номінації (підтвердженого обсягу природного газу) на відповідний розрахунковий період.

Відповідно до статті 1 розділу 3 глави І Кодексу ГТС оператор ГТС на підставі договору транспортування природного газу та згідно з умовами, визначеними в цьому Кодексі, надає суб`єктам ринку природного газу послуги транспортування природного газу ГТС в межах договірних потужностей та підтверджених номінацій.

Отже, подання та підтвердження номінацій є необхідною передумовою для споживання природного газу.

Відповідно до ліцензії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі - НКРЕКП) серії АЕ №194511 від 28.02.2013 АТ "Укртрансгаз" до 31.12.2019, тобто до часу створення та початку функціонування окремого суб`єкта на ринку природного газу України оператора ГТС, виконував функції оператора ГТС, який здійснював діяльність із транспортування природного газу ГТС на користь третіх осіб (замовників), що передбачено п. 19 ч. 1 cт. 1 Законом України "Про ринок природного газу".

Частиною 1 статті 11 Закону України "Про ринок природного газу" передбачено, що з метою забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу на суб`єктів ринку природного газу у виключних випадках та на визначений строк можуть покладатися спеціальні обов`язки в обсязі та на умовах, визначених КМУ після консультацій із Секретаріатом Енергетичного Співтовариства.

Такі спеціальні обов`язки визначені у постанові КМУ № 758 від 01.10.2015 "Про затвердження Положення про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу (відносини у перехідний період)" (із змінами та доповненнями) (далі - Постанова № 758).

Відповідно до вказаної постанови НАК "Нафтогаз України" було зобов`язане постачати природний газ виробникам теплової енергії, які здійснюють виробництво теплової енергії для всіх категорій споживачів. До таких виробників належав і відповідач.

Незважаючи на це, постачання природного газу мало відбуватися з урахуванням вимог, які визначалися чинними нормативно-правовими актами, а саме Законом України "Про ринок природного газу" та Кодексом ГТС.

З метою запровадження комплексу організаційних та економічних заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення в Україні, ухвалено Закон України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення" № 1730-VIII від 03.11.2016 (далі - Закон № 1730), а згодом Закон України "Про заходи, спрямовані на подолання кризових явищ та забезпечення фінансової стабільності на ринку природного газу" № 1639-IX від 14.07.2021 (далі - Закон № 1639).

Оскільки на практиці виникали ситуації, коли АТ "НАК "Нафтогаз України" не подавав номінацій оператору ГТС, а виробники теплової енергії продовжували споживати природний газ, АТ "Укртрансгаз" довелося балансувати ГТС за рахунок власного природного газу, враховуючи що законодавець визначив умови та суб`єкта ринку природного газу, якому споживач повинен сплатити вартість спожитого природного газу за відсутності підтверджених номінацій та підписаних актів приймання-передачі газу.

Законом № 1639 внесено зміни до Закону № 1730, які розширили сферу його дії, у тому числі шляхом викладення статті 2 в новій редакції, відповідно до якої дія цього Закону поширюється на відносини із врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій за спожитий природний газ та послуги з його розподілу і транспортування, за теплову енергію, а також підприємств централізованого водопостачання і водовідведення за спожиту електричну енергію.

Так, відповідно до частини 2 статті 8 Закону № 1730, підприємства, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води, які протягом періоду з 01.12.2015 по 31.12.2019 здійснювали відбір природного газу з ГТС без поданих постачальником газу номінацій та у яких відсутні підписані акти приймання-передачі природного газу з постачальником щодо таких обсягів, зобов`язані, незалежно від включення до реєстру, укладення договору реструктуризації та підписання акта звіряння взаєморозрахунків, протягом 72 місяців, починаючи з 01.10.2021, щомісяця рівними частинами компенсувати (оплатити) особі, що здійснювала функції оператора ГТС до 31.12.2019 включно, вартість відібраних без номінацій обсягів природного газу за цінами реалізації природного газу категоріям споживачів, визначеними положеннями про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затверджених постановами КМУ на виконання статті 11 Закону України "Про ринок природного газу", чинними протягом періоду таких відборів для відповідних категорій споживачів; послуг транспортування відібраних без номінацій обсягів природного газ за цінами, встановленими постановами НКРЕКП, чинними протягом періоду таких відборів.

Аналіз наведених приписів Закону № 1730-VIII дає підстави для висновку, що необхідними та визначальними умовами для застосування положень статті 8 цього Закону є:

1) учасниками процедури врегулювання заборгованості мають бути - підприємства, що виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, надають послуги з централізованого опалення та централізованого постачання гарячої води та особа, що здійснювала функції оператора ГТС до 31.12.2019 включно;

2) заборгованість складається з вартості об`ємів природного газу, відбір якого відбувався без поданих постачальником газу номінацій та за умови відсутності підписаних актів приймання-передачі природного газу з постачальниками щодо таких обсягів;

3) період заборгованості - відбір природного газу відбувся упродовж 01.12.2015 - 31.12.2019;

4) строк оплати настав з 01.10.2021.

Вказане свідчить про те, що відповідно до зазначено норми закону підприємства, які виробляють, транспортують та постачають теплову енергію, мають обов`язок оплатити особі, яка виконувала функції оператора ГТС до 31.12.2019, вартість відібраних без номінацій обсягів природного газу за наявності таких умов:

- відбір природного газу відбувся упродовж 01.12.2015 - 31.12.2019;

- відбір природного газу відбувся без поданих постачальником газу номінацій та за умови відсутності підписаних актів приймання-передачі природного газу з постачальниками щодо таких обсягів.

Такий обов`язок споживача виник безпосередньо із закону і не залежить від наявності чи відсутності постачальника природного газу на період споживання та договору із ним.

Таким чином, з урахуванням вставлених обставин справи, зокрема, з огляду на положення укладеного відповідачем з АТ "НАК "Нафтогаз України" договору про постачання газу з метою надання послуг з виробництва теплової енергії, опалення та гарячої води населенню, колегія судді погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що до спірних правовідносин підлягають застосуванню положення частини 2 статті 8 Закону № 1730-VIII у редакції Закону № 1639-ІХ.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 04.05.2023 у справі № 914/1940/22.

Твердження скаржника про те, що він у даних правовідносинах виступає як побутовий споживач є безпідставними та спростовуються тим, що ОСББ "Брест-Литовське" є юридичною особою, яка споживає природний газ для виробництва теплової енергії з метою надання послуг з опалення та гарячого водопостачання мешканцям, про що додатково свідчить укладений з АТ "НАК "Нафтогаз України" договір № 1632/1617-ТЕ-17 (а.с 24-31 том 1). Таким чином, ОСББ є споживачем, а не побутовим споживачем, як це намагається довести відповідач, а відповідно на нього не поширюються дія постанови КМУ № 206 від 05.03.2022, якою передбачено заборону нарахування неустойки, інфляційних та відсотків річних за несвоєчасне або неповне внесення населенням плати за житлово-комунальні послуги, оскільки ці постанови стосуються фізичних осіб, а не юридичних осіб, таких як ОСББ. Більш того, відповідно до договору № 1632/1617-ТЕ-17 на який посилається сам відповідач, газ мав бути придбаний в АТ "НАК "Нафтогаз України" для надання відповідачем населенню послуг з опалення та постачання гарячої води, що в свою чергу свідчить про те, що газ не підлягав напряму споживанню та оплаті населенням.

З огляду на викладене, колегія суддів зазначає, що відповідач помилково вважає, що на нього не поширюються положення Закону № 1730, який регулює відносини з врегулювання заборгованості теплопостачальних організацій.

Матеріали справи свідчать про те, що загальний обсяг відбору у вказані періоди, а саме у січні 2017 року склав 111,337 тис.куб.м, а саме:

- актом наданих послуг транспортування природного газу, підписаного між ПАТ "Київоблгаз" та ОСББ "Брест-Литовське": за січень 2017 року - акт від 31.01.2017 на обсяг 111,337 тис. куб.м природного газу (а.с. 96 том 1);

- актом приймання передачі природного газу, підписаного між ПАТ "Київоблгаз" та ОСББ "Брест-Литовське": за січень 2017 року - акт від 31.01.2017 на обсяг 111,337 тис.куб.м природного газу (а.с. 98 том 1).

Також відбір природного газу ОСББ "Брест-Литовське" у спірний період підтверджується рішенням господарського суду Київської області від 12.02.2020, залишеним без змін постановою Північного апеляційного господарського суду від 27.05.2020 у справі № 911/2268/19, в якому встановлено обставини щодо споживання відповідачем в січні 2017 року природного газу в обсязі 111,337 тис.куб.м.

Враховуючи викладене, колегія суддів визнає обґрунтованими висновки суду першої інстанції про те, що у спірному періоді відповідач здійснив відбір природного газу з ГТС без поданих постачальником та підтверджених оператором ГТС номінацій, що порушує приписи статті 1 розділу 3 глави І Кодексу ГТС та з огляду на частину 2 статті 8 Закону № 1730 (в редакції Закону № 1639) є підставою для виникнення у ОСББ "Брест-Литовське" обов`язку компенсувати АТ "Укртрансгаз" вартість відібраного у січні 2017 року без номінацій природного газу в строки, визначені законом.

Позов у даній справі пред`явлено на підставі ч. 2 ст. 8 Закону України "Про заходи, спрямовані на врегулювання заборгованості теплопостачальних та теплогенеруючих організацій та підприємств централізованого водопостачання і водовідведення" № 1730-VIII від 03.11.2016 зі змінами, внесеними Законом № 1639 від 14.07.2021, яка визначає обов`язок споживача, який здійснив відбір природного газу без поданих постачальником газу номінацій та з яким не було підписано акту приймання-передачі щодо таких обсягів, компенсувати їх вартість особі, яка здійснювала функцію оператора ГТС до 31.12.2019 незалежно від включення до реєстру, укладення договору реструктуризації та підписання акта звіряння взаєморозрахунків, а також незалежно від того, з чиєї вини номінації не були видані та акти не були підписані, чим спростовуються твердження відповідача про неможливість стягнення з нього відповідних сум без підписання договору про врегулювання.

Враховуючи викладене, суд першої інстанції обґрунтовано звернув увагу на те, що для спростування позовних вимог, відповідач мав долучити докази подання постачальником номінацій на зазначені обсяги природного газу та акти приймання-передачі природного газу, підписані між постачальником природного газу і відповідачем, яких, як свідчать матеріали справи, відповідачем подано не було.

Частиною 3 ст. 8 Закону № 1730 встановлено, що обсяги природного газу, зазначені у частині 2 цієї статті, визначаються як різниця між обсягами фактично спожитого природного газу на підставі алокацій/звітів операторів газорозподільних систем та обсягами поставленого/придбаного природного газу на підставі договорів купівлі-продажу/постачання природного газу та актів приймання-природного газу за відповідний період споживання.

Вказане свідчить про те, що для відповідача у справі настали визначені статтею 8 Закону України № 1730 умови, за яких він зобов`язаний протягом 72 місяців, починаючи з 01.10.2021, щомісяця рівними частинами компенсувати (оплатити) особі, що здійснювала функції оператора ГТС до 31.12.2019 тобто на користь позивача АТ "Укртрансгаз", вартість відібраних без номінацій обсягів природного газу за цінами реалізації природного газу категоріям споживачів, визначеними положенням про покладення спеціальних обов`язків на суб`єктів ринку природного газу для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку природного газу, затверджених постановами КМУ на виконання статті 11 Закону України "Про ринок природного газу", чинними протягом періоду таких відборів для відповідних категорій споживачів.

При цьому, Закон не ставить вказаний обов`язок у залежність від того, з чиєї вини номінації не були видані, а акти не були підписані.

Таким чином, згідно поданого розрахунку позивача вартість відібраних без номінацій обсягів природною газу у визначеному періоді у загальному обсязі 111,337 тис. куб. м. за цінами реалізації природного газу по категоріям споживачів загалом складає 119 215,95 грн., яку відповідач зобов`язаний протягом 72 місяців, починаючи з 01.10.2021, щомісяця рівними частинами оплатити позивачу.

Відповідно, розмір щомісячної оплати (починаючи з 01.10.2021) вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу складає 9 170,46 грн.

Станом на листопад 2022 року, строк оплати за період з 01.10.2021 по 01.11.2022 вартості відібраних без номінацій обсягів природного газу є таким, що настав, а тому за розрахунком позивача відповідач зобов`язаний був сплати 119 215,95 грн, з огляду на викладене колегія суддів визнає обґрунтованими висновки суду першої інстанції про те, що розрахунок компенсації за вказаний позивачем період з жовтня 2021 року по жовтень 2022 року включно, виконано вірно, з огляду на що позовні вимоги про стягнення з відповідача компенсація вартості відібраних номінацій обсягів природного газу у січні 2017 року підлягає задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 612 Цивільного кодексу (далі - ЦК) України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов`язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Відповідно до ч. 2 ст. 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також 3 % річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлено договором або законом.

Здійснивши перевірку розрахунку 3 % річних та інфляційних втрат за загальний період з 01.11.2021 по 01.11.2022 колегія суддів визнає обґрунтованими висновки суду першої інстанції про те, що такі розрахунки виконано правильно та відповідно про те, що позовні вимоги в цій частині є обґрунтованими та підлягають задоволенню у зазначених позивачем розмірах, а саме 1 802,94 грн 3 % річних та 13 311,89 грн інфляційних втрат.

Дослідивши матеріали наявні у справі, в межах доводів і вимог апеляційної скарги, апеляційний суд робить висновок, що суд першої інстанції в оскаржуваному рішенні дав належну оцінку доказам у справі та виніс законне та обґрунтоване рішення, яке відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам і матеріалам справи.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновку місцевого господарського суду з огляду на вищезазначене.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів вважає, що скаржник не довів обґрунтованість своєї апеляційної скарги, докази на підтвердження своїх вимог суду не надав, а тому погоджується із рішенням господарського суду Київської області від 03.05.2024 у справі №911/2516/22, отже підстав для його скасування або зміни в межах доводів та вимог апеляційної скарги не вбачається.

Відповідно до приписів ст. 129 ГПК України судові витрати по сплаті судового збору за звернення з апеляційною скаргою покладаються на апелянта.

Керуючись ст.ст. 129, 252, 263, 269, 270, 273, 275, 276, 281-285 ГПК України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу об`єднання співвласників багатоквартирного будинку "Брест-Литовське" на рішення господарського суду Київської області від 03.05.2024 у справі № 911/2516/22 залишити без задоволення.

Рішення господарського суду Київської області від 03.05.2024 у справі № 911/2516/22 залишити без змін.

Судові витрати зі сплати судового збору за подачу апеляційної скарги покласти на апелянта.

Матеріали справи № 911/2516/22 повернути до суду першої інстанції.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання її повного тексту.

Повний текст судового рішення складено 23.10.2024

Головуючий суддя М.А. Руденко

Судді Є.Ю. Пономаренко

М.А. Барсук

СудПівнічний апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення08.10.2024
Оприлюднено24.10.2024
Номер документу122496942
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —911/2516/22

Постанова від 08.10.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 10.09.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 01.07.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 29.05.2024

Господарське

Північний апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Рішення від 03.05.2024

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

Ухвала від 07.12.2022

Господарське

Господарський суд Київської області

Карпечкін Т.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні