Рішення
від 23.10.2024 по справі 260/6032/24
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

23 жовтня 2024 року м. Ужгород№ 260/6032/24 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Гаврилка С.Є., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Виконавчого комітету Довжанської сільської ради Хустського району Закарпатської області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії, -

ВСТАНОВИВ:

17 вересня 2024 року до Закарпатського окружного адміністративного суду звернувся з позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Виконавчого комітету Довжанської сільської ради Хустського району Закарпатської області (90154, Закарпатська область, Хустський район, село Довге, вулиця Велика, будинок, 7, код ЄДРПОУ 44232281), яким просить суд: "1. Розглянути та задовольнити заяву позивача про звільнення від сплати судового збору за подачу цього позову до суду та відкрити провадження; 2. Визнати протиправним відмову Виконавчого комітету Довжанської сільської ради Хустського району Закарпатської області № 04-4\02-394 в видачі довідки про знаходження на утриманні ОСОБА_1 його неповнолітніх дітей; 3. Зобов`язати Виконавчий комітет Довжанської сільської ради Хустського району Закарпатської області видати ОСОБА_1 довідку про знаходження на його утриманні неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_1 , ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_2 та ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_3 ; 4. Розглянути справу за правилами спрощеного позовного провадження; 5. Копію судового рішення видати позивачу, направивши за його адресом листування.".

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2024 року було прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в даній адміністративній справі.

Заявлені позовні вимоги обґрунтовує тим, що позивач в усному порядку звернувся до відповідача із заявою про видачу довідки про знаходження на його утриманні неповнолітніх дітей: ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_3 ІНФОРМАЦІЯ_5 та ОСОБА_4 ІНФОРМАЦІЯ_6 , проте відповідачем безпідставно було відмовлено. Позивач вказує, що статтею 40 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачено видачу органами місцевого самоврядування довідок про знаходження у особи на утриманні неповнолітніх дітей, а тому відповідачем протиправно було відмовлено у видачі довідки про знаходження на його утриманні неповнолітніх дітей.

Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому проти задоволення позовних вимог заперечив. Зазначив, що внаслідок того, що послуга щодо видання довідки про перебування дітей на утриманні позивача не передбачена ані Переліком адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов`язковими для надання через центри надання адміністративних послуг № 523, ані Положенням Виконавчого комітету Довжанської сільської ради, її не видання не може вбачатися протиправним. Крім того, зауважив, що жодна згадана дитина позивача на території Довжанської територіальної громади не те що тривалий час не проживає і не відвідує навчальні заклади, а навіть не зареєстрована. Внаслідок цього про вказаних дітей та осіб, які їх утримують, у відповідача немає ніяких актуальних об`єктивних відомостей.

Відповідно до статті 229 частини 4 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані сторонами докази, (заслухавши сторони та їх представників) всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд встановив наступне.

Відповідно до статті 19 частини 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти

Судом встановлено та не заперечується учасниками справи, що позивач 05 лютого 2024 року в усному порядку звернувся до Виконавчого комітету Довжанської сільської ради Хустського району Закарпатської області із усним запитом щодо отриманням довідки щодо встановлення факту перебування на його утриманні неповнолітніх дітей, надавши наступні документи: власний паспорт громадянина України, РНОКПП; свідоцтва про народження своїх дітей; - інформаційний лист-розписка від ОСОБА_5 (матір спільних дітей ОСОБА_2 та ОСОБА_6 ) про підтвердження факту утримання дітей; інформаційний лисі-розписка від ОСОБА_7 (матір спільної дитини ОСОБА_4 ) про підтвердження факту утримання дитини (а.с.а.с. 6-8, 10-15).

Листом відповідача № 04-4/02-394 від 02 вересня 2024 року позивача було повідомлено про відмову в видачі зазначеної довідки із посиланням на відсутність підстав (а.с.а.с. 103, 104).

У вказаному листі відповідач зазначив, що згідно отриманої від ДМС інформації вбачається, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_7 зареєстрований за адресою АДРЕСА_2 з 02 березня 2007 року. Інформація про реєстрацію місця проживання стосовно неповнолітніх дітей ОСОБА_2 та ОСОБА_3 - відсутня. Для реєстрації місця проживання неповнолітніх дітей за адресою село Бронька позивачу рекомендовано особисто звернутися до Відділу ЦНАП Довжанської сільської ради чи на Віддалене робоче місце в с. Бронька з пакетом документів, передбачених Законом України "Про надання публічних (електронних публічних) послуг щодо декларування та реєстрації місця проживання в Україні" та Постановою КМУ від 07.02.2022 №265 "Деякі питання декларування і реєстрації місця проживання та ведення реєстрів територіальних громад": Заява про реєстрацію місця проживання малолітньої дитини, свідоцтво про народження, крім іноземців та осіб без громадянства, або документ про реєстрацію народження, виданий компетентним органом іноземної держави і легалізований у встановленому порядку, якщо інше не передбачено міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Довідку про реєстрацію особи громадянином України (у разі здійснення вперше реєстрації місця проживання дитини віком до 14 років, у свідоцтві про народження якої зазначено, що батьки або один із батьків є іноземцем чи особою без громадянства). Згоду іншого з батьків або законних представників (крім випадків, коли місце проживання дитини визначено відповідним рішенням суду або рішенням органу опіки та піклування). Документ, що посвідчує особу законного представника.

Оцінюючи правомірність вказаних дій відповідача, суд виходить з наступного.

Правові засади реалізації прав, свобод і законних інтересів фізичних та юридичних осіб у сфері надання адміністративних послуг визначені Законом України "Про адміністративні послуги" № 5203-VI (далі по тексту - Закон України № 5203-VI).

Відповідно до статті 1 Закону України № 5203-VI у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні:

1) адміністративна послуга - результат здійснення владних повноважень суб`єктом надання адміністративних послуг за заявою фізичної або юридичної особи, спрямований на набуття, зміну чи припинення прав та/або обов`язків такої особи відповідно до закону;

2) суб`єкт звернення - фізична особа, юридична особа, яка звертається за отриманням адміністративних послуг;

3) суб`єкт надання адміністративної послуги - орган виконавчої влади, інший державний орган, орган влади Автономної Республіки Крим, орган місцевого самоврядування, їх посадові особи, державний реєстратор, суб`єкт державної реєстрації, уповноважені відповідно до закону надавати адміністративні послуги.

Згідно із положеннями статті 9 Закону України № 5203-VI адміністративні послуги надаються суб`єктами надання адміністративних послуг безпосередньо або через центри надання адміністративних послуг.

Фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, має право на отримання адміністративної послуги незалежно від реєстрації її місця проживання, крім випадків, установлених законом.

Статтею 12 частинами 1 та 2 Закону України № 5203-VI визначено, що центр надання адміністративних послуг - це постійно діючий робочий орган або виконавчий орган (структурний підрозділ) органу місцевого самоврядування або місцевої державної адміністрації, що зазначені у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги згідно з переліком, визначеним відповідно до цього Закону.

У центрах надання адміністративних послуг послуги надаються адміністратором центру, у тому числі шляхом його взаємодії з суб`єктами надання адміністративних послуг. У виняткових випадках (якщо послуги у центрах надання адміністративних послуг не можуть бути надані адміністратором або таке їх надання є значно гіршим для інтересів суб`єктів звернення та/або публічних інтересів) окремі адміністративні послуги можуть надаватися через центр надання адміністративних послуг посадовими особами суб`єктів надання адміністративних послуг на підставі узгоджених рішень з органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.

Центр надання адміністративних послуг, утворений як постійно діючий робочий орган, забезпечує надання адміністративних послуг суб`єктам звернення із залученням до його роботи посадових осіб окремих виконавчих органів (структурних підрозділів) органу, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.

Центри надання адміністративних послуг утворюються:

1) Київською, Севастопольською міською, районною у місті Києві, Севастополі державною адміністрацією;

2) міською, селищною, сільською радою.

Частинами 5-7 цієї ж статті закріплено, що у разі утворення центру надання адміністративних послуг як постійно діючого робочого органу для здійснення матеріально-технічного та організаційного забезпечення діяльності центру надання адміністративних послуг у структурі відповідної ради, міської, районної державної адміністрації утворюється (визначається) виконавчий орган (структурний підрозділ), на який покладаються керівництво та відповідальність за організацію діяльності такого центру.

Посадові особи суб`єктів надання адміністративних послуг зобов`язані дотримуватися вимог щодо часу прийому та інших вимог до організації роботи у центрах надання адміністративних послуг, встановлених органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.

Перелік адміністративних послуг, які надаються через центр надання адміністративних послуг, визначається органом, який прийняв рішення про утворення центру надання адміністративних послуг.

Надання адміністративних послуг, суб`єктом надання яких є відповідна рада (її виконавчі органи або посадові особи), здійснюється виключно через центр надання адміністративних послуг.

Кабінет Міністрів України затверджує перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов`язковими для надання через центри надання адміністративних послуг.

Як судом було встановлено та не заперечується учасниками справи, позивач 05 лютого 2024 року усно звернувся до Виконавчого комітету Довжанської сільської ради Хустського району Закарпатської області із усним запитом щодо отриманням довідки щодо встановлення факту перебування на його утриманні неповнолітніх дітей.

Так, фактично звернення позивача було пов`язано з бажанням отримати документ для підтвердження факту перебування на його утриманні неповнолітніх дітей.

16 травня 2014 року Кабінетом Міністрів України була прийнята постанова № 523-р Деякі питання надання адміністративних послуг через центри надання адміністративних послуг", додатком до якої є Перелік адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов`язковими для надання через центри надання адміністративних послуг.

Разом з тим, виконавчий комітет Довжанської сільської ради рішенням № 116 від 17 грудня 2021 року затвердив "Положення про порядок видачі довідок Центром надання адміністративних послуг виконавчого комітету Довжанської сільської ради", яким врегульовано вимоги та послідовність дій при видачі довідок Центром надання адміністративних послуг, також рішенням Довжанської сільської ради № 1491 від 06 червня 2024 року затверджено перелік адміністративних послуг, які надаються через відділ "Центр надання адміністративних послуг" виконавчого комітету Довжанської сільської ради, в якому вказаний виключний перелік довідок, що можуть бути видані Центром надання адміністративних послуг (а.с.а.с. 39-58).

При цьому, відповідно до вказаного Переліку та Положення така адміністративна послуга, як встановлення факту перебування утриманні особи неповнолітніх дітей не передбачена, у зв`язку з чим повноваження по наданню адміністративної послуги, про яку просив позивач у своєму усному зверненні, у відповідача були відсутні.

Таким чином, позивачем не враховано, що адміністративна послуга щодо встановлення факту перебування на його утриманні неповнолітніх дітей (з наданням відповідної підтверджуючої довідки про це) не надається відповідачем та не передбачена в Переліку адміністративних послуг органів виконавчої влади та адміністративних послуг, що надаються органами місцевого самоврядування у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов`язковими для надання через центри надання адміністративних послуг.

Ані у позовній заяві, ані під час розгляду цієї справи позивачем не було надано нормативне обґрунтування своєї позиції та не вказано, якими саме нормами чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства передбачені повноваження відповідача щодо встановлення факту перебування на його утриманні неповнолітніх дітей з наданням відповідної довідки.

За таких обставин, суд вважає, що відмовляючи позивачеві у наданні запитуваної ним довідки, відповідач діяв у межах наданих повноважень.

За результатом розгляду цієї справи судом встановлено, що оскаржувані позивачем дії відповідача повністю відповідають положенням законодавства України, оскільки повноваження по наданню такої адміністративної послуги, за якою звертався позивач у відповідача відсутні.

При цьому суд вважає за доцільне роз`яснити позивачеві, що місцевими загальними судами розглядаються справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення.

Так, відповідно до статті 315 частини 1 та 2 Цивільного процесуального кодексу України суд розглядає справи про встановлення факту: 1) родинних відносин між фізичними особами; 2) перебування фізичної особи на утриманні; 3) каліцтва, якщо це потрібно для призначення пенсії або одержання допомоги по загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню; 4) реєстрації шлюбу, розірвання шлюбу, усиновлення; 5) проживання однією сім`єю чоловіка та жінки без шлюбу; 6) належності правовстановлюючих документів особі, прізвище, ім`я, по батькові, місце і час народження якої, що зазначені в документі, не збігаються з прізвищем, ім`ям, по батькові, місцем і часом народження цієї особи, зазначеним у свідоцтві про народження або в паспорті; 7) народження особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту народження; 8) смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті; 9) смерті особи, яка пропала безвісти за обставин, що загрожували їй смертю або дають підстави вважати її загиблою від певного нещасного випадку внаслідок надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру.

У судовому порядку можуть бути встановлені також інші факти, від яких залежить виникнення, зміна або припинення особистих чи майнових прав фізичних осіб, якщо законом не визначено іншого порядку їх встановлення.

Відповідно до статті 77 частини 1 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 КАС України.

Таким чином, провівши правовий аналіз законодавчих норм, що регулюють спірні правовідносини, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову.

Керуючись статтями 242-246 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Виконавчого комітету Довжанської сільської ради Хустського району Закарпатської області (90154, Закарпатська область, Хустський район, село Довге, вулиця Велика, будинок, 7, код ЄДРПОУ 44232281 про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

СуддяС.Є. Гаврилко

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2024
Оприлюднено25.10.2024
Номер документу122513726
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо забезпечення права особи на звернення до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів

Судовий реєстр по справі —260/6032/24

Рішення від 23.10.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

Ухвала від 23.09.2024

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Гаврилко С.Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні