ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 жовтня 2024 року Справа № 280/6217/24 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Семененко М.О., за участю секретаря судового засідання: Тетерюк Н.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом
ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; паспорт серія НОМЕР_1 )
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
До Запорізького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі позивач, ОСОБА_1 ) до Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області (далі відповідач, УДМС України в Запорізькій області), в якій позивач, з урахуванням уточненої позовної заяви, просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення відповідача від 03.07.2019 про скасування рішення Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій обл. про оформлення набуття громадянства України громадянином ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Кагул, Республіка Молдова, документованому паспортом громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий 01.08.2014 Чернігівським РС УДМС України в Запорізькій обл. та паспортом громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_2 , виданим 23.12.2014 терміном дії до 23.12.2024, орган видачі - 6303;
- зобов`язати відповідача направити інформацію до територіальних органів ДМС України та в Адміністрацію державної прикордонної служби рішення Управління державної міграційної служби України в Запорізькій обл. від 03.07.2019 про скасування рішення Управління державної міграційної служби України в Запорізькій обл. про оформлення набуття громадянства України громадянином ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Кагул, Республіка Молдова, документованому паспортом громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий 01.08.2014 Чернігівським РС УДМС України в Запорізькій обл. та паспортом громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_2 , виданим 23.12.2014 терміном дії до 23.12.2024, орган видачі-6303 про оформлення набуття громадянства України;
- зобов`язати відповідача направити інформацію у відомчу базу даних ДМС України для видалення інформації про недійсність паспорта громадянина України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м. Кагул, Республіка Молдова, документованому паспортом громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий 01.08.2014 Чернігівським РС УДМС України в Запорізькій обл. та паспортом громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_2 , виданим 23.12.2014 терміном дії до 23.12.2024, орган видачі-6303.
Позовна заява подана у письмовій формі представником позивача адвокатом Паруль Ю.О., яка діє на підставі ордеру на надання правничої (правової) допомоги від 01.07.2024 серія АІ №1646342.
В обґрунтування заявлених вимог зазначає, що з отриманої відповіді відповідача позивачу стало відомо, що 03 липня 2019 року УДМС в Запорізькій області було прийнято рішення про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України. Втім позивач зазначає, що необхідною і обов`язковою умовою для скасування рішення про оформлення набуття громадянства України відповідно до статті 21 Закону України «Про громадянство України» від 18.01.2001 № 2235-III (далі Закон № 2235-III) є встановлення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері громадянства, факту набуття особою громадянства України шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянства України. Водночас, жодних доказів які б свідчили про свідоме подання позивачем неправдивих відомостей або фальшивих документів відповідачем не надано. За наведеного, позивач вважає прийняте рішення протиправним. Просить позов задовольнити.
Ухвалою суду від 08.07.2024 позовну заяву залишено без руху та надано позивачу строк для усунення недоліків позовної заяви.
Ухвалою суду від 29.07.2024 відкрито провадження у справі, призначено справу до судового розгляду по суті за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи; витребувано у УДМС України в Запорізькій області докази по справі.
14.08.2024 відповідач подав до суду витребувані докази та відзив, в якому зазначає, що 01.08.2014 року керівництвом УДМС України в Запорізькій області було прийнято рішення про оформлення набуття ОСОБА_2 громадянства України на підставі частини першої статті 8 Закону № 2235-III. Відповідно до Рішення Колегії ДМС України № 1/КС від 15.02.2019 року, яким доручалось здійснити перевірку справ про оформлення набуття громадянства з метою виявлення ознак їх підроблення відносно осіб, співробітниками УДМС у Запорізькій області було забезпечено дослідження документів, що стали підставою для надання громадянства України, у період 2012-2014 роках звертались до Чернігівського районного сектору УДМС у Запорізькій області з заявами про оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням відповідно до частини першої статті 8 Закону № 2235-III, внаслідок чого перевірено Державний реєстр актів цивільного стану та виявлено відсутність інформації про народження гр. ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 , а також не підтвердилась видача свідоцтва про народження позивача на території України. Враховуючи, що громадянство України ОСОБА_1 було отримано внаслідок обману, подання свідомо неправдивих відомостей та фальшивих документів, що підтверджують факт, без наявності якого особа не могла набути громадянства України, рішення про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням від 03.07.2019 року є законним та обґрунтованим, та таким, що не підлягає скасуванню. Просить у позові відмовити.
На підставі матеріалів справи судом встановлено такі обставини.
26.06.2014, до Чернігівського районного сектору УДМС України в Запорізькій області звернувся громадянин Республіки Молдови, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , із заявою про оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням на підставі частини першої статті 8 Закону 2235-III.
Підставою оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням було народження на території України батька позивача ОСОБА_2 .
На підтвердження вказаного факту до заяви додано копію свідоцтва про народження ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 , серія НОМЕР_3 , виданий Великоплосківською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області 11.05.1954 року, актовий запис №11 від 11.05.1954 року.
01.08.2014 УДМС України в Запорізькій області прийнято рішення про оформлення набуття ОСОБА_2 громадянства України, на підставі якого видано паспорт громадянина України серії НОМЕР_1 , виданий Чернігівським РС УДМС у Запорізькій області від 01.08.2014 року. Також позивачу було видано паспорт громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_4 , орган, що видав 6303 від 23.12.2014 року, терміном до 23.12.2024 року.
Ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 20.11.2015 року по справі № 331/8450/15-к задоволено клопотання слідчого ОВС 1-го відділення слідчого відділення Управління СБ України в Запорізькій області про тимчасовий доступ до речей та документів по кримінальному провадженню №22015080000000126, внесеному до Єдиного реєстру судових розслідувань 10.11.2015 за ознаками скоєння кримінального правопорушення передбаченого ст.332 КК України.
На підставі вказаної ухвали Управління СБ України в Запорізькій області вилучено у відповідача справу про набуття громадянства України ОСОБА_1 .
22.04.2019 відповідачем направлено запит начальнику Великомихайлівського районного відділу ДРАЦС ГТУЮ в Одеській області щодо підтвердження актового запису № 11 від 11.05.1954 року, факт народження на території України громадянина України ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 , видачу свідоцтва про народження серії НОМЕР_3 від 11.05.1954 виданого Великоплосківською с/радою Великомихайлівського району Одеської області.
13.05.2019 Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Одеській області листом №2287/08.1-22 повідомило: «.. За результатами перевірки по другим примірникам актових записів про народження за період з 01.01.1951 по 31.12.1957 по с. Великоплоске, Великомихайлівського району Одеської області та поновлених з 03.05.1954 по теперішній час по Великомихайлівському відділу державної реєстрації актів цивільного стану Головного територіального управління юстиції в Одеській області актового запису про народження ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , не виявлено. Книги актових записів про народження за 1951-1957 роки по вказаному населеному пункту збереглися повністю, за виключенням відсутності другого примірника актового запису №161 за 1954 рік. Факт видачі свідоцтва про народження серії НОМЕР_3 відносно вищевказаної особи відомостями книги обліку оприбуткування і витрачання бланків свідоцтв про народження архіву відділу за 1954 рік не підтверджено».
Завідувачем Чернігівського РС УДМС України в Запорізькій області 25.06.2019 підготовлено подання про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України ОСОБА_1 згідно зі статтею 21 Закону № 2235-III -подання фальшивих документів (копія свідоцтва про народження батька, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , серія НОМЕР_3 ).
03.07.2019 УДМС України в Запорізькій області прийнято рішення про скасування рішення про оформлення громадянства України громадянину ОСОБА_1 , у зв`язку з тим, що громадянство було набуте шляхом подання фальшивих документів (копії свідоцтва про народження батька, ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 , серія НОМЕР_3 ).
На відповідний запит представника позивача, УДМС України в Запорізькій області листом від 14.06.2024 №2301.2-5425/23.1-24 повідомило, що 03.07.2019 УДМС у Запорізькій області, на підставі ст. 21 Закону № 2235-III, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженцю м. Кагул, Республіка Молдова, документованому паспортом громадянина України серії НОМЕР_1 , виданим 01.08.2014 Чернігівським РС УДМС України в Запорізькій області та паспортом громадянина України для виїзду за кордон серії НОМЕР_4 , виданим 23.12.2014 терміном дії до 23.12.2024, орган видачі 6303, скасовано рішення про оформлення набуття громадянства України. На підставі вищевикладеного, паспорта оформлені на ім`я ОСОБА_1 , внесені до інформаційної підсистеми «Недійсні документи» Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління міграційними процесами ДМС України та мають статус «недійсні». »
Не погоджуючись з рішенням відповідача про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку відносинам, що склалися між сторонами, суд зазначає, що правовий зміст громадянства України, підстави і порядок його набуття та припинення, повноваження органів державної влади, що беруть участь у вирішенні питань громадянства України, порядок оскарження рішень з питань громадянства, дій чи бездіяльності органів державної влади, їх посадових і службових осіб визначається Законом №2235-ІІІ.
Згідно зі статтею 6 Закону № 2235-ІІІ громадянство України набувається, зокрема, за територіальним походженням.
Відповідно до статті 8 цього Закону № 2235-ІІІ (в редакції, чинні на момент набуття позивачем громадянства) особа, яка сама чи хоча б один з її батьків, дід чи баба, рідні (повнорідні та неповнорідні) брат чи сестра, син чи дочка, онук чи онука народилися або постійно проживали до 24.08.1991 на території, яка стала територією України відповідно до Закону України "Про правонаступництво України", або яка сама чи хоча б один з її батьків, дід чи баба, рідні (повнорідні та неповнорідні) брат чи сестра народилися або постійно проживали на інших територіях, що входили на момент їх народження або під час їх постійного проживання до складу Української Народної Республіки, Західноукраїнської Народної Республіки, Української Держави, Української Соціалістичної Радянської Республіки, Закарпатської України, Української Радянської Соціалістичної Республіки (УРСР), і є особою без громадянства або іноземцем, який подав зобов`язання припинити іноземне громадянство, та подала заяву про набуття громадянства України, а також її неповнолітні діти реєструються громадянами України. Іноземці, які є громадянами (підданими) кількох держав, подають зобов`язання припинити громадянство всіх цих держав. Іноземці, яким надано статус біженця в Україні чи притулок в Україні, замість зобов`язання припинити іноземне громадянство подають декларацію про відмову особи, якій надано статус біженця в Україні чи притулок в Україні, від іноземного громадянства.
Згідно зі статтею 17 Закону № 2235-ІІІ (в редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення), громадянство України припиняється внаслідок виходу з громадянства України; внаслідок втрати громадянства України; за підставами, передбаченими міжнародними договорами України.
За приписами статті 19 Закону № 2235-ІІІ підставами для втрати громадянства України, зокрема, є набуття особою громадянства України на підставі статті 9 цього Закону внаслідок обману, свідомого подання неправдивих відомостей або фальшивих документів.
Статтею 21 Закону № 2235-ІІІ установлено, що рішення про оформлення набуття громадянства України скасовується, якщо особа набула громадянство України відповідно до статей 8 та 10 цього Закону шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянство України.
Аналізуючи зміст статті 21 Закону № 2235-ІІІ суд зазначає, що обов`язковою умовою для скасування рішення про оформлення набуття громадянства України, відповідно до цієї норми законодавства є встановлення центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері громадянства, факту набуття особою громадянства України шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянство України.
Наведене відповідає правовим висновкам Верховного Суду, викладеним в постановах від 06.05.2020 у справі № 808/3470/17, від 21.08.2020 у справі № 520/2915/19, від 19.09.2022 у справі № 280/8987/20, від 21.03.2023 у справі № 420/7530/21 від 26.10.2023 у справі №540/4513/21 тощо.
З метою організації виконання Закону № 2235-ІІІ Указом Президента України від 27.03.2001 № 215/2001 затверджено «Порядок провадження за заявами і поданнями з питань громадянства України та виконання прийнятих рішень» (далі - Порядок № 215/2001, в редакції чинній станом на момент набуття позивачем громадянства), пунктом 39 якого передбачено, що для оформлення набуття громадянства України за територіальним походженням дитиною, один із батьків якої народився до 24 серпня 1991 року на території, що стала територією України відповідно до Закону України "Про правонаступництво України", або на інших територіях, що входили на момент його народження до складу Української Народної Республіки, Західноукраїнської Народної Республіки, Української Держави, Української Соціалістичної Радянської Республіки, Закарпатської України, Української Радянської Соціалістичної Республіки (УРСР), і яка є особою без громадянства або іноземцем (частина друга статті 8 Закону), один із батьків дитини або опікун чи піклувальник подає документи, передбачені підпунктами "а" - "г" пункту 37 цього Порядку, а також: а) копію свідоцтва про народження дитини або інші документи, що засвідчують родинні стосунки дитини з одним з її батьків, який народився на територіях, зазначених у абзаці першому цього пункту; б) документ, що підтверджує факт народження одного з батьків дитини на територіях, зазначених у абзаці першому цього пункту.
Відповідно до пункту 88 вказаного Порядку (в редакції, чинній на момент прийняття оскаржуваного рішення), для скасування рішень про оформлення набуття громадянства України відповідно до статті 21 Закону № 2235-ІІІ територіальними органами Державної міграційної служби України, дипломатичними представництвами чи консульськими установами України готуються такі документи: а) подання про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України; б) документи, які підтверджують, що особа набула громадянство України за територіальним походженням (стаття 8 Закону) або була поновлена у громадянстві України (стаття 10 Закону) шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянства України (довідка територіального органу Державної міграційної служби України, дипломатичного представництва чи консульської установи про те, що іноземець, який подав зобов`язання припинити іноземне громадянство, не подав документ про припинення цього громадянства, виданий уповноваженим органом відповідної держави, до уповноваженого органу України протягом двох років з моменту реєстрації його громадянином України, а незалежні від особи причини неотримання документа про припинення іноземного громадянства не існують (частина п`ята статті 8 та частина друга статті 10 Закону); інформація територіального органу Державної міграційної служби України про те, що іноземець, який подав декларацію про відмову від іноземного громадянства, не повернув паспорт іноземної держави до уповноважених органів цієї держави (частина восьма статті 8 та частина сьома статті 10); інформація про те, що на момент реєстрації громадянином України існували підстави, за наявності яких особа не поновлюється у громадянстві України (частини перша та друга статті 10 з урахуванням частини п`ятої статті 9 Закону; частина п`ята статті 10 Закону); інформація про інші неправдиві відомості та фальшиві документи, які були подані для набуття громадянства України відповідно до статей 8 та 10 Закону, або інформація про приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянство України відповідно до статей 8 та 10 Закону.
У пункті 96 Порядку № 215/2001 зазначено, що подання про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України у випадках, передбачених статтею 21 Закону, стосовно особи, яка проживає в Україні, готується територіальним підрозділом Державної міграційної служби України, до якого цією особою подавалися документи щодо оформлення набуття громадянства України.
Подання про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України разом із документами, передбаченими підпунктом "б" пункту 88 цього Порядку, надсилається до територіального органу Державної міграційної служби України.
За змістом пункту 97 Порядку № 215/2001, рішення про оформлення набуття громадянства України скасовується керівником територіального органу Державної міграційної служби України або його заступником.
Повідомлення про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України у тижневий строк надсилається до територіального підрозділу Державної міграційної служби України, яким було внесено подання про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України.
Територіальний підрозділ Державної міграційної служби України не пізніш як у тижневий строк з дня одержання повідомлення про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України повідомляє про це відповідну особу у письмовій формі із зазначенням причин скасування такого рішення.
Станом на момент набуття громадянства України за територіальним походженням ОСОБА_1 , чинним законодавством України обов`язок перевірки наявності підстав для набуття громадянства України було покладено на територіальний орган Державної міграційної служби України.
Під час звернення до уповноваженого органу із заявою про набуття громадянства України за територіальним походженням, позивачем було надано копію свідоцтва про народження ОСОБА_2 ІНФОРМАЦІЯ_2 , серія НОМЕР_3 , видане Великоплосківською сільською радою Великомихайлівського району Одеської області 11.05.1954 року.
У заяві позивач зазначив, що достовірність викладених у заяві відомостей і дійсність поданих документів він підтверджує, а також під його підпис йому повідомлено, що в разі подання завідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів він втратить громадянство на підставі ст. 21 Закону № 2235-III.
В основу оскаржуваного рішення відповідача від 03.07.2019 покладено подання про скасування рішення про оформлення набуття громадянства України, до якого додано копію листа Управління державної реєстрації Головного територіального управління юстиції в Одеській області №2287/08.1-22, що містить інформацію про не виявлення актового запису про народження ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 .
При цьому, відповідачем до матеріалів справи не надано доказів того, що позивач набув громадянство України шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянство України.
Водночас відповідно до положень статті 21 Закону № 2235-ІІІ підставою для скасування рішення про оформлення набуття громадянства України можуть бути протиправні дії особи, яка звернулася за оформленням набуття громадянства, зокрема обман, подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянство України.
При цьому, вказані обставини повинні бути підтверджені відповідними документами, які свідчать, зокрема, про факт подання особою свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів. Крім того, встановленню підлягають також факти, підтверджуючі вину або злочинний намір, подачу завідомо хибних відомостей, обман заявника при отриманні ним громадянства України.
Судом установлено, що на момент звернення ОСОБА_1 із відповідною заявою, жодних недоліків у поданих документах та недостовірних відомостей в них уповноваженим органом встановлено не було, і доказів протилежного не надано.
Також, при прийнятті рішення про набуття позивачем громадянства України та документування паспортом громадянина України, посадові особи Чернігівського РС УДМС в Запорізькій області проводили перевірку законності набуття позивачем громадянства України, та керуючись ст. 8 Закону № 2235-III ними надана оцінка дійсності та чинності наданих документів.
Крім того, висновки відповідача про те, що свідоцтво про народження батька позивача, надане при зверненні із заявою про набуття громадянства 26.04.2014 року було підроблено, не підтверджено належними та достатніми доказами.
Відповідачем не надано до суду жодного документа, який би підтверджував, що подані позивачем до заяви про набуття громадянства документи є фальшивими або містять неправдиві відомості, зокрема відсутній вирок суду за статтею 358 КК України про факт підроблення документів, факт використання підроблених документів. Також, відсутні докази на підтвердження скасування або визнання не дійсним свідоцтва про народження батька позивача.
На думку суду, вищезазначена копія свідоцтва про народження батька позивача свідчить про те, що ОСОБА_2 міг народитися на території України. Доказів зворотного суду не надано. Судове рішення не може гуртуватись на припущеннях та відповідях на запити, які не є належним доказом на підтвердження факту набуття громадянства України шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів, приховування будь-якого суттєвого факту, за наявності якого особа не може набути громадянство України.
Конституційний Суд України у рішенні № 7-рп/2009 від 16.07.2009 висловив правову позицію, відповідно до якої, рішення суб`єкта владних повноважень повинні бути гарантією стабільності суспільних відносин, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.
Отже, оскільки доказів набуття позивачем громадянства України шляхом обману, внаслідок подання свідомо неправдивих відомостей або фальшивих документів суб`єктом владних повноважень не надано, суд вважає, що відповідач скасував своє рішення про оформлення набуття громадянства України за відсутності правових підстав.
Суд ураховує, що обов`язок доказування або виправлення помилок та недоліків (у випадку якщо такі мали місце) покладається виключно на державний орган, що приймав рішення, та ні в якому разі не є підставою для обмеження у правах та свободах, або незаконному позбавленню громадянства України.
Також, суд зазначає, що відповідачем не дотримано принципу пропорційності, необхідного балансу між несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів позивача і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), що призводить до настання несприятливих наслідків для позивача за недоведеністю будь-якої вини останнього.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 19 вересня 2022 року у справі № 280/8987/20.
У своїй практиці Європейський суд з прав людини неодноразово робив визначення критерію «необхідності у демократичному суспільстві». Так, за практикою Суду при визначенні питання «необхідності у демократичному суспільстві» держави користуються певною свободою розсуду, межі якої залежать від сфери, що вступає в конфлікт з гарантованим правом.
Європейський суд з прав людини оцінює пропорційність обмежень, застосованих до права на повагу до сімейного життя, по відношенню до легітимної мети, якої прагнуть досягти сторони при застосуванні таких обмежень. А тому, суд дійшов висновку, що будь-яке непропорційне втручання з боку держави у фундаментальне право передбачене статті 8 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод не буде вважатися необхідним у демократичному суспільстві.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено правомірність прийнятого ним рішення від 03.07.2019 року щодо припинення громадянства України ОСОБА_1 , з урахуванням вимог встановлених ч.2 ст.19 Конституції України та ч.2 ст.2 КАС України, а тому, виходячи системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позовні вимоги в цій частині підлягають задоволенню.
Втім, суд зазначає, що відсутні підстави для зобов`язання відповідача направити інформацію до територіальних органів ДМС України та в Адміністрацію державної прикордонної служби про скасування рішення Управління державної міграційної служби України в Запорізькій області про оформлення набуття громадянства України громадянином ОСОБА_1 , а також направити інформацію у відомчу базу даних ДМС України для видалення інформації про недійсність паспорта громадянина України ОСОБА_1 , оскільки такі вимоги не ґрунтуються на фактичних обставинах справи та спрямовані на майбутнє. Оскільки судовому захисту підлягають порушені права чи інтереси особи, а не ті, що можливо/ймовірно будуть порушені у майбутньому, у задоволенні цих позовних вимог слід відмовити, як передчасних.
Частинами 1, 2 статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.
Приписами статті 90 КАС України встановлено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
За наведеного вище суд вважає, що заявлені позовні вимоги знайшли своє підтвердження матеріалами справи, є частково обґрунтованими, а надані сторонами письмові докази є належними та достатніми для постановлення судового рішення про часткове задоволення адміністративного позову.
З урахуванням положень статті 139 КАС України, понесені позивачем судові витрати на оплату судового збору в розмірі 2422,40 грн підлягають стягненню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача в розмірі 1211,20 грн пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Керуючись ст.ст.2, 5, 9, 77, 132, 139, 143, 243-246, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення (у формі довідки) Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області від 03.07.2019 про припинення громадянства України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 .
В іншій частині в задоволенні позову відмовити.
Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області судові витрати зі сплати судового збору сумі 1211,20 грн ( одна тисяча двісті одинадцять гривень 20 коп.).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Третього апеляційного адміністративного суду.
Повне найменування сторін та інших учасників справи:
Позивач - ОСОБА_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 ; паспорт серія НОМЕР_1 .
Відповідач - Управління Державної міграційної служби України в Запорізькій області, місцезнаходження: 69005, м.Запоріжжя, вул. Незалежної України, 90; код ЄДРПОУ 37834773.
Повне судове рішення складено 23.10.2024.
Суддя М.О. Семененко
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.10.2024 |
Оприлюднено | 25.10.2024 |
Номер документу | 122513894 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реалізації владних управлінських функцій у сфері громадянства |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Семененко Марина Олександрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні