Рішення
від 23.10.2024 по справі 300/4401/24
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"23" жовтня 2024 р. справа № 300/4401/24

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Боршовського Т.І., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Текстиль-Захист до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

Стислий виклад позицій сторін. Процесуальні дії суду:

ОСОБА_1 в інтересах Товариства з обмеженою відповідальністю Текстиль-Захист (далі позивач, ТОВ Текстиль-Захист) звернувся до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (далі відповідач 1, ГУ ДПС) та Державної податкової служби України (далі відповідач 2, ДПС України), в якому просить суд: визнати протиправним рішення Головного управління ДПС у Івано-Франківській області про неприйняття 27.05.202 року Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкової накладної №2 від 15.02.2023 року; зобов`язати Головне управління ДПС у Івано-Франківській області прийняти та розглянути Повідомлення ТОВ Текстиль-Захист від 27.05.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 року для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 15.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України надати ТОВ Текстиль-Захист технічну можливість подати Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 року для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної від №2 від 15.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнати протиправним рішення Головного управління ДПС у Івано-Франківській області про неприйняття 27.05.202 року Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкової накладної №3 від 15.02.2023 року; зобов`язати Головне управління ДПС у Івано-Франківській області прийняти та розглянути Повідомлення ТОВ Текстиль-Захист від 27.05.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 року для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 15.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України надати ТОВ Текстиль-Захист технічну можливість подати Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 року для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної від №3 від 15.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнати протиправним рішення Головного управління ДПС у Івано-Франківській області про неприйняття 27.05.202 року Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкової накладної №4 від 16.02.2023 року; зобов`язати Головне управління ДПС у Івано-Франківській області прийняти та розглянути Повідомлення ТОВ Текстиль-Захист від 27.05.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 року для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 16.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України надати ТОВ Текстиль-Захист технічну можливість подати Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 року для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної від №4 від 16.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; визнати протиправним рішення Головного управління ДПС у Івано-Франківській області про неприйняття 27.05.202 року Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкової накладної №5 від 17.02.2023 року; зобов`язати Головне управління ДПС у Івано-Франківській області прийняти та розглянути Повідомлення ТОВ Текстиль-Захист від 27.05.2024 року про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 року для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної №5 від 17.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних; зобов`язати Державну податкову службу України надати ТОВ Текстиль-Захист технічну можливість подати Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 року для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної від №5 від 17.02.2023 року в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Позовні вимоги мотивовані тим, що з метою реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ Текстиль-Захист подало податкові накладні № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, однак згідно квитанцій від 28.02.2023 № 9037255018, № 9037209065, № 9051872265, № 9051846420 реєстрація таких податкових накладних зупинена та запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію вищевказаних податкових накладних. На виконання вказаних у квитанціях пропозицій 27.05.2024 ТОВ Текстиль-Захист надало пояснення та документи для розблокування податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, однак 27.05.2024 по кожній податковій накладній прийнято квитанції №1, в яких повідомлено, що документи не прийнято та не може бути прийнято, оскільки документи від 15.03.2023 № 9037255018, № 9037209065, № 9051872265, № 9051846420 відсутні в Архіві електронної звітності, або не співпадають дати складання або порядковий номер або номер філії. Представник позивача вважає, що податковий орган неправомірно відмовив у прийнятті пояснень та первинних документів, оскільки з квитанції від 15.03.2023 № 9037255018, №9037209065, №9051872265, №9051846420 про зупинення реєстрації податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 можна встановити, що реєстраційні документи існують, та відповідають номеру, зазначеному позивачем у повідомленнях про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних. Представник позивача звернув увагу на те, що закінчення терміну 365 календарних днів, встановленого для подання платником податків повідомлення про надання пояснення у разі зупинення реєстрації податкової накладної, припав на період дії правового режиму воєнного стану, а тому такий перебіг строку підлягав зупиненню. На думку представника позивача, податковий орган дійшов необґрунтованого та помилкового висновку, що позивач порушив вимоги підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, а саме пропустив строк надання пояснень та копій документів. З огляду на те, що податкові накладні були подані на реєстрацію та зупинені у березні 2023 року, кінцевий строк для подання пояснення та документи для розблокування таких податкових накладних закінчується 30.06.2024. Таким чином, неправильний розрахунок податковим органом строку, протягом якого платник податків має право подати пояснення та первинні документи, позбавило позивача реалізувати надане законом право на подання таких пояснень та документів.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 05.06.2024 відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

20.06.2024 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшов відзив представника відповідачів від 20.06.2024 № 8235/5/09-19-05-02-05 на позовну заяву. У відзиві представник відповідачів зазначив, що ТОВ Текстиль-Захист сформувало та подало на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, реєстрацію яких було зупинено. 09.05.2023 ТОВ Текстиль-Захист подало до контролюючого органу повідомлення від 09.05.2023 №№ 1, 2, 3, 4 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023. Так, квитанціями № 1 підтверджено доставлення повідомлень від 09.05.2023 №№ 1, 2, 3, 4 до ДПС України, а квитанціями № 2 підтверджено прийняття таких повідомлень від 09.05.2023 №№ 1, 2, 3, 4 до розгляду. За результатами розгляду повідомлень ТОВ «Текстиль-Захист» від 09.05.2023 №№ 1, 2, 3, 4 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС в Івано-Франківській області 12.05.2023 прийняла рішення №№ 8801700/44153163, 8801699/44153163, 8801697/44153163, 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкових накладних. Причиною відмови в реєстрації податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 є ненадання підтверджуючих документів щодо придбання, транспортування матеріалів, які використовувалися для виробництва реалізованого товару, відсутній договір, акт наданих послуг з автомобільним перевізником, який зазначений у поданих товарно-транспортних накладних, а також у наданій товарно-транспортній накладній на реалізацію товару відсутній підпис водія, який здійснював транспортування реалізованого товару. За вказаних обставин позивач використав передбачене пунктом 4 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого наказом Мінфіну від 12.12.2019, право на подання копій документів та письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, подавши контролюючому органу 09.05.2023 повідомлення №№ 1, 2, 3, 4. Натомість, ГУ ДПС в Івано-Франківській області розглянуло подані позивачем 09.05.2023 пояснення з копіями документів та прийняло рішення від 12.05.2023 №№ 8801700/44153163, 8801699/44153163, 8801697/44153163, 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023. Окрім цього, представник відповідачів звернув увагу на те, що позивач не оспорює рішення від 12.05.2023 №№ 8801700/44153163, 8801699/44153163, 8801697/44153163, 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкових накладних. Натомість повідомлення від 27.05.2024 про неприйняття пояснень та документів через відсутність документів від 15.03.2023 № 9037255018, № 9037209065, № 9051872265, № 9051846420 в Архіві електронної звітності, не є остаточним рішенням відповідачів, а тому жодним чином не впливають на права та обов`язки позивача. Представник відповідачів вважає, що дії та рішення відповідачів є правомірними, оскільки прийняті на підставі закону, в межах повноважень та у спосіб, який передбачений діючим податковим законодавством. Просить в задоволенні позову відмовити (а.с. 52-93).

20.06.2024 через канцелярію Івано-Франківського окружного адміністративного суду надійшло клопотання представника відповідачів від 20.06.2024 № 8237/5/09-19-05-02-05, в якому представник відповідачів просив суд здійснювати розгляд цієї справи за правилами загального позовного провадження (а.с. 94-96).

Ухвалою від 25.06.2024 відмовлено в задоволенні клопотання представника відповідачів про розгляд за правилами загального позовного провадження справи № 300/4401/24.

Обставини справи, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

ТОВ «Текстиль-Захист» зареєстроване 22.12.2020 як суб`єкт підприємницької діяльності, основним видом господарської діяльності якого є: 14.12 - Виробництво робочого одягу, перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Івано-Франківській області.

28.12.2022 між Акціонерним товариством «Центренерго» як покупцем з однієї сторони та ТОВ «Текстиль-Захист» як постачальником укладено Договір про закупівлю № 121/32 від 28.12.2022 на поставку ДК 021:2015:18420000-9: аксесуари для одягу.

На виконання умов Договору про закупівлю № 121/32 від 28.12.2022 в період з 15.02.2023 по 17.02.2023 постачальником здійснено поставку товару на загальну суму 660329,40 грн., що підтверджується видатковими накладними, а саме: № 12 від 15.02.2023 на загальну суму 218158,20 грн. з ПДВ (а.с. 13); № 14 від 15.02.2023 на загальну суму 177498,00 грн. з ПДВ (а.с. 39); № 13 від 16.02.2023 на загальну суму 51870,00 грн. з ПДВ (а.с. 21); № 16 від 17.02.2023, на загальну суму 212 803,20 грн., з ПДВ (а.с. 29).

ТОВ «Текстиль-Захист» як постачальником товарів/послуг складено податкові накладні:

- № 2 від 15.02.2023 на загальну суму 218158,20 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 36359,70 грн.) (а.с. 10);

- № 3 від 15.02.2023 на загальну суму 177498,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 29583,00 грн.) (а.с. 36);

- № 4 від 16.02.2023 на загальну суму 51870,00 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 8645,00 грн.) (а.с. 18);

№ 5 від 17.02.2023 року на загальну суму 212 803,20 грн. (в тому числі ПДВ 20% - 35467,20 грн.) (а.с. 26).

28.02.2023 реєстрація зазначених податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена контролюючим органом відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. ПН складена та подана платником податку, який відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Додатково повідомлено: показник "D"=12.3963%, "P"=0. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується копіями квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за №№ 9037255018 (а.с. 65), 9037209065 (а.с. 72), 9051872265 (а.с. 84), № 9051846420 (а.с. 86).

09.05.2023 ТОВ Текстиль-Захист подало до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме:

- повідомлення № 1 від 09.05.2023 щодо податкової накладної № 2 від 15.02.2023, до якого долучено: товарно-транспортна накладна № Р12 від 15.02.2023; податкова накладна № 2 від 15.02.2023; платіжна інструкція № 1054 від 13.04.2023; договір № 121-32 від 28.12.2022; довіреність № 033 від 15.02.2023; пояснення щодо розблокування податкової накладної № 2; видаткова накладна № 12 від 15.02.2023 (а.с. 56, 66). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України та збережено на центральному рівні (а.с. 67). Відповідно до квитанції № 2 від 09.05.2023 повідомлення № 1 від 09.05.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, прийнято до розгляду (а.с. 68);

- повідомлення № 2 від 09.05.2023 щодо податкової накладної № 3 від 15.02.2023, до якого долучено: товарно-транспортна накладна № 14 від 15.02.2023; податкова накладна № 3 від 15.02.2023; платіжна інструкція № 944 від 06.04.2023; договір № 121-32 від 28.12.2022; довіреність № 033 від 15.02.2023; пояснення щодо розблокування податкової накладної № 3; видаткова накладна № 14 від 15.02.2023 (а.с. 57, 73). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України та збережено на центральному рівні (а.с. 74). Відповідно до квитанції № 2 від 09.05.2023 повідомлення № 2 від 09.05.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, прийнято до розгляду (а.с. 75);

- повідомлення № 3 від 09.05.2023 щодо податкової накладної № 4 від 16.02.2023, до якого долучено: товарно-транспортна накладна № Р13 від 16.02.2023; податкова накладна № 4 від 16.02.2023; платіжна інструкція № 1055 від 13.04.2023; договір № 121-32 від 28.12.2022; довіреність № 033 від 15.02.2023; пояснення щодо розблокування податкової накладної № 4; видаткова накладна № 13 від 16.02.2023 (а.с. 58, 80). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України та збережено на центральному рівні (а.с. 81). Відповідно до квитанції № 2 від 09.05.2023 повідомлення № 3 від 09.05.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, прийнято до розгляду (а.с. 82);

- повідомлення № 4 від 09.05.2023 щодо податкової накладної № 5 від 17.02.2023, до якого долучено: товарно-транспортна накладна № Р16 від 17.02.2023; податкова накладна № 5 від 17.02.2023; платіжна інструкція № 1162 від 26.04.2023; договір № 121-32 від 28.12.2022; довіреність № 033 від 15.02.2023; пояснення щодо розблокування податкової накладної № 5; видаткова накладна № 16 від 17.02.2023 (а.с. 58, 87). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України та збережено на центральному рівні (а.с. 88). Відповідно до квитанції № 2 від 09.05.2023 повідомлення № 4 від 09.05.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, прийнято до розгляду (а.с. 89).

12.05.2023 Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення:

- 8801700/44153163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 15.02.2023 у зв`язку з ненаданням підтверджуючих документів щодо придбання, транспортування матеріалів, які використовувалися для виробництва реалізованого товару, відсутній договір, акт наданих послуг з автомобільним перевізником, який зазначений у поадних товарно-транспортних накладних, а також у наданій товарно-транспортній накладній на реалізацію товару відсутній підпис водія, який здійснював транспортування реалізованого товару (а.с. 70);

- 8801699/44153163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 15.02.2023 у зв`язку з ненаданням підтверджуючих документів щодо придбання, транспортування матеріалів, які використовувалися для виробництва реалізованого товару, відсутній договір, акт наданих послуг з автомобільним перевізником, який зазначений у поадних товарно-транспортних накладних, а також у наданій товарно-транспортній накладній на реалізацію товару відсутній підпис водія, який здійснював транспортування реалізованого товару (а.с. 76);

- 8801697/44153163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 16.02.2023 у зв`язку з ненаданням підтверджуючих документів щодо придбання, транспортування матеріалів, які використовувалися для виробництва реалізованого товару, відсутній договір, акт наданих послуг з автомобільним перевізником, який зазначений у поадних товарно-транспортних накладних, а також у наданій товарно-транспортній накладній на реалізацію товару відсутній підпис водія, який здійснював транспортування реалізованого товару (а.с. 83);

- 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 17.02.2023 у зв`язку з ненаданням підтверджуючих документів щодо придбання, транспортування матеріалів, які використовувалися для виробництва реалізованого товару, відсутній договір, акт наданих послуг з автомобільним перевізником, який зазначений у поадних товарно-транспортних накладних, а також у наданій товарно-транспортній накладній на реалізацію товару відсутній підпис водія, який здійснював транспортування реалізованого товару (а.с. 90).

27.05.2024 ТОВ Текстиль-Захист подало до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме:

- повідомлення № 7 від 27.05.2024 щодо податкової накладної № 2 від 15.02.2023, до якого долучено сім додатків (а.с. 8). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України, однак не прийнято та не може бути прийнято, оскільки документ № 9037255018 відсутній в Архіві електронної звітності, або не співпадає дата складання або порядковий номер або номер філії (а.с. 9);

- повідомлення № 8 від 27.05.2024 щодо податкової накладної № 3 від 15.02.2023, до якого долучено сім додатків (а.с. 16). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України, однак не прийнято та не може бути прийнято, оскільки документ № 9051872265 відсутній в Архіві електронної звітності, або не співпадає дата складання або порядковий номер або номер філії (а.с. 35);

- повідомлення № 9 від 27.05.2024 щодо податкової накладної № 4 від 16.02.2023, до якого долучено сім додатків (а.с. 16). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України, однак не прийнято та не може бути прийнято, оскільки документ № 9037209065 відсутній в Архіві електронної звітності, або не співпадає дата складання або порядковий номер або номер філії (а.с. 17);

- повідомлення № 10 від 27.05.2024 щодо податкової накладної № 5 від 17.02.2023, до якого долучено сім додатків (а.с. 24). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України, однак не прийнято та не може бути прийнято, оскільки документ № 9051846420 відсутній в Архіві електронної звітності, або не співпадає дата складання або порядковий номер або номер філії (а.с. 25).

Вважаючи протиправними рішення Головного управління ДПС у Івано-Франківській області про неприйняття 27.05.2024 Повідомлень №№ 7, 8, 9, 10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, представник позивача звернувся з цим позовом до суду.

Норми права, якими керувався суд, та мотиви їх застосування:

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулює Податковий кодекс України (надалі ПК України).

Статтею 185 ПК України визначено об`єкти оподаткування податком на додану вартість.

Так, відповідно до пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування, серед іншого, є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю (підпункт а); постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу (підпункт б).

Згідно пункту 187.1 статті 187 ПК України, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку (підпункт а); дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку (підпункт б).

Відповідно до пункту 188.1 статті 188 ПК України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів).

Пунктом 198.1 статті 198 ПК України передбачено, що до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з: придбання або виготовлення товарів та послуг; придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання яких є митна територія України; ввезення необоротних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Згідно пункту 201.1 статті 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України за № 1246 від 29.12.2010 (далі Порядок № 1246).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття (пункт 15 Порядку № 1246).

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів, визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 (далі Порядок № 1165).

Відповідно до пункту 5 Порядку № 1165 (в редакції, чинній на час подання на реєстрацію податкових накладних) платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з пунктом 7 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

При цьому, Критерії ризиковості платника податку на додану вартість визначені в додатку 1 до Порядку № 1165.

Так, пунктом 8 Критерії ризиковості платника податку на додану вартість передбачено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування. Довідник кодів податкової інформації, що стала підставою для розгляду питання про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, який оприлюднюється на офіційному веб-сайті ДПС.

Відповідно до пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Згідно з пунктом 11 Порядку № 1165 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначає Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженому наказом Міністерства фінансів України 12.12.2019 № 520, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.12.2019 за № 1245/34216 (далі Порядок № 520).

Відповідно до пункту 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Згідно пункту 3 Порядку № 520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Пунктом 4 Порядку № 520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до пункту 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Відповідно до пункту 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Пунктом 9 Порядку № 520 визначено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Платник податку має право подати до контролюючого органу додаткові пояснення та копії документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, протягом 5 робочих днів з дня, наступного за днем отримання Повідомлення.

Додаткові письмові пояснення та копії документів, зазначені в абзаці шостому цього пункту, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

За результатами розгляду поданих додаткових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем їх отримання, приймає рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Якщо платник податку не надав додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі протягом 5 робочих днів, що настають за днем граничного строку їх подання, визначеного абзацом шостим цього пункту, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Пунктом 10 Порядку № 520 визначено що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 520 рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

Оцінка аргументів сторін. Висновки суду:

З огляду на зміст позовної заяви, позовні вимоги позивача зводяться до того, що відповідачі протиправно неприйняли Повідомлення ТОВ Текстиль-Захист від 27.05.2024 №№ 7, 8, 9, 10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, що на думку представника позивача, позбавило ТОВ Текстиль-Захист гарантованого законодавством права на надання пояснень та первинних документів в підтвердження господарських операцій, за результатами виконання яких сформовано та подано на реєстрацію податкові накладні № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023.

Натомість позиція відповідача, викладена у відзиві на позовну заяву, ґрунтується на тому, що позивач вже скористався своїм правом на подання пояснень та первинних документів щодо податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, реєстрація яких зупинена 28.02.2023. При цьому Комісія Головного управління ДПС в Івано-Франківській області розглянула подані позивачем письмові пояснення та копії документів, надала їм оцінку та прийняла 12.05.2023 відповідне рішення по суті, а саме: рішення про відмову в реєстрації податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023.

Суд звертає увагу на те, що процес від початку подання податкової накладної для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних до прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, складається з певних етапів, на кожному з яких як платник податків, так і контролюючий орган, здійснюють дії (приймають рішення) у межах цих правовідносин відповідно до визначеного Податковим кодексом України, Порядком № 1246, Порядком № 1165 та Порядком № 520 алгоритму таких дій чи прийняття рішень.

Так, згідно з пунктом 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до пункту 2 Порядку № 1246, податкова накладна це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис, Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 13 Порядку № 1246 передбачено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Таким чином, перший етап реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних розпочинається з надсилання платником податків такої податкової накладної в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) до ДПС та завершується після перевірки прийняттям квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної.

В спірному випадку 28.02.2023 реєстрація податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних була зупинена контролюючим органом відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, що підтверджується копіями квитанцій про реєстрацію податкової накладної/розрахунку кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних за №№ 9037255018 (а.с. 65), 9037209065 (а.с. 72), 9051872265 (а.с. 84), № 9051846420 (а.с. 86), та не заперечується сторонами.

Так, в квитанціях про реєстрацію податкових накладних позивачу запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Другий етап реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних пов`язаний з поданням платником податків пояснення та копії документів щодо податкової накладної, реєстрація якої зупинена.

Так, пунктом 4 Порядку № 520 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Згідно з пунктом 6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Відповідно до пункту 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».

Судом встановлено, що 09.05.2023 ТОВ Текстиль-Захист подало до контролюючого органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме:

- повідомлення № 1 від 09.05.2023 щодо податкової накладної № 2 від 15.02.2023, до якого долучено: товарно-транспортна накладна № Р12 від 15.02.2023; податкова накладна № 2 від 15.02.2023; платіжна інструкція № 1054 від 13.04.2023; договір № 121-32 від 28.12.2022; довіреність № 033 від 15.02.2023; пояснення щодо розблокування податкової накладної № 2; видаткова накладна № 12 від 15.02.2023 (а.с. 56, 66). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України та збережено на центральному рівні (а.с. 67). Відповідно до квитанції № 2 від 09.05.2023 повідомлення № 1 від 09.05.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, прийнято до розгляду (а.с. 68);

- повідомлення № 2 від 09.05.2023 щодо податкової накладної № 3 від 15.02.2023, до якого долучено: товарно-транспортна накладна № 14 від 15.02.2023; податкова накладна № 3 від 15.02.2023; платіжна інструкція № 944 від 06.04.2023; договір № 121-32 від 28.12.2022; довіреність № 033 від 15.02.2023; пояснення щодо розблокування податкової накладної № 3; видаткова накладна № 14 від 15.02.2023 (а.с. 57, 73). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України та збережено на центральному рівні (а.с. 74). Відповідно до квитанції № 2 від 09.05.2023 повідомлення № 2 від 09.05.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, прийнято до розгляду (а.с. 75);

- повідомлення № 3 від 09.05.2023 щодо податкової накладної № 4 від 16.02.2023, до якого долучено: товарно-транспортна накладна № Р13 від 16.02.2023; податкова накладна № 4 від 16.02.2023; платіжна інструкція № 1055 від 13.04.2023; договір № 121-32 від 28.12.2022; довіреність № 033 від 15.02.2023; пояснення щодо розблокування податкової накладної № 4; видаткова накладна № 13 від 16.02.2023 (а.с. 58, 80). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України та збережено на центральному рівні (а.с. 81). Відповідно до квитанції № 2 від 09.05.2023 повідомлення № 3 від 09.05.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, прийнято до розгляду (а.с. 82);

- повідомлення № 4 від 09.05.2023 щодо податкової накладної № 5 від 17.02.2023, до якого долучено: товарно-транспортна накладна № Р16 від 17.02.2023; податкова накладна № 5 від 17.02.2023; платіжна інструкція № 1162 від 26.04.2023; договір № 121-32 від 28.12.2022; довіреність № 033 від 15.02.2023; пояснення щодо розблокування податкової накладної № 5; видаткова накладна № 16 від 17.02.2023 (а.с. 58, 87). Згідно квитанції № 1 від 09.05.2023 повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, доставлено до ДПС України та збережено на центральному рівні (а.с. 88). Відповідно до квитанції № 2 від 09.05.2023 повідомлення № 4 від 09.05.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, прийнято до розгляду (а.с. 89).

Суд звертає увагу на те, що представник позивача у позовній заяві не зазначив жодних відомостей про факт подання 09.05.2023 ТОВ Текстиль-Захист до контролюючого органу повідомлень від 09.05.2023 №№ 1, 2, 3, 4 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Третій етап реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних пов`язаний з розглядом та оцінкою комісією регіонального рівня поданих платником податків письмових пояснень та копій документів. При цьому, такий етап завершується прийняттям одного з таких рішень: або про реєстрацію податкової накладної, або про відмову в реєстрації податкової накладної.

Так, пунктом 9 Порядку № 520 визначено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

або надсилає повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - Повідомлення), засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування;

або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог Кодексу та Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Суд звертає увагу на те, що пунктом 9 Порядку № 520 чітко та безальтернативно визначено строк прийняття регіональною комісією таких рішень - 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів.

Таким чином, якщо платник податків на виконання вимог квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної надасть регіональній комісії копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній, то з цього моменту починається відлік визначеного пунктом 9 Порядку № 520 строку прийняття регіональною комісією рішення про реєстрацію або про відмову в реєстрації податкової накладної.

З огляду на вказане, у випадку початку відліку строку для прийняття регіональною комісією рішення (5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів), передбачений пунктом 6 Порядку № 520 строк на подання письмових пояснень та копій документів (365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування) не підлягає застосуванню, оскільки платник податків в такому випадку скористався своїм правом на подання письмових пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено.

Отже, у випадку подання платником податків письмових пояснень та копій документів, контролюючому органу немає необхідності чекати завершення передбаченого пунктом 6 Порядку № 520 строку (365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування), оскільки платник податків висловив свою думку щодо факту зупинення реєстрації податкової накладної та надав первинні документи в підтвердження господарської операції, за результатами якої складено податкову накладну, реєстрацію якої зупинено.

Як наслідок можна дійти висновку про те, надходження до регіональної комісії письмових пояснень та копій документів платника податків щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, автоматично розпочинає третій етап реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, який пов`язаний з розглядом та оцінкою комісією регіонального рівня поданих платником податків письмових пояснень та копій документів, та який завершується прийняттям одного з таких рішень: або про реєстрацію податкової накладної, або про відмову в реєстрації податкової накладної.

Судом встановлено, що 12.05.2023 Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, за результатом розгляду поданих ТОВ «Текстиль-Захист» 09.05.2023 повідомлень №№ 1, 2, 3, 4 про подання пояснень та копій, прийнято рішення:

- 8801700/44153163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 2 від 15.02.2023 у зв`язку з ненаданням підтверджуючих документів щодо придбання, транспортування матеріалів, які використовувалися для виробництва реалізованого товару, відсутній договір, акт наданих послуг з автомобільним перевізником, який зазначений у наданих товарно-транспортних накладних, а також у наданій товарно-транспортній накладній на реалізацію товару відсутній підпис водія, який здійснював транспортування реалізованого товару (а.с. 70);

- 8801699/44153163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 3 від 15.02.2023 у зв`язку з ненаданням підтверджуючих документів щодо придбання, транспортування матеріалів, які використовувалися для виробництва реалізованого товару, відсутній договір, акт наданих послуг з автомобільним перевізником, який зазначений у поданих товарно-транспортних накладних, а також у наданій товарно-транспортній накладній на реалізацію товару відсутній підпис водія, який здійснював транспортування реалізованого товару (а.с. 76);

- 8801697/44153163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 4 від 16.02.2023 у зв`язку з ненаданням підтверджуючих документів щодо придбання, транспортування матеріалів, які використовувалися для виробництва реалізованого товару, відсутній договір, акт наданих послуг з автомобільним перевізником, який зазначений у поданих товарно-транспортних накладних, а також у наданій товарно-транспортній накладній на реалізацію товару відсутній підпис водія, який здійснював транспортування реалізованого товару (а.с. 83);

- 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкової накладної № 5 від 17.02.2023 у зв`язку з ненаданням підтверджуючих документів щодо придбання, транспортування матеріалів, які використовувалися для виробництва реалізованого товару, відсутній договір, акт наданих послуг з автомобільним перевізником, який зазначений у поданих товарно-транспортних накладних, а також у наданій товарно-транспортній накладній на реалізацію товару відсутній підпис водія, який здійснював транспортування реалізованого товару (а.с. 90).

Таким чином, з моменту прийняття Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області рішень від 12.05.2023 №№ 8801700/44153163, 8801699/44153163, 8801697/44153163, 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкових накладних, завершився не лише етап з процедури реєстрації таких податкових накладних, в межах якого платник податків мав право подати пояснення та копії документів, але й весь процес пов`язаний з реєстрацією податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки рішення регіональної комісії про відмову в реєстрації податкових накладних є кінцевим та остаточним актом індивідуальної дії, який впливає на права та обов`язки платника податків.

Так, з моменту прийняття Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області рішень від 12.05.2023 №№ 8801700/44153163, 8801699/44153163, 8801697/44153163, 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкових накладних завершено правовідносини між ТОВ «Текстиль-Захист» та відповідачами, пов`язані з подання позивачем пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена, оцінкою регіональною комісією таких пояснень та документів. Водночас з вказаного моменту розпочалися нові правовідносини між ТОВ «Текстиль-Захист» та відповідачами, які пов`язані вже з фактом відмови в реєстрації податкових накладних. Захист порушеного права платника податків у таких правовідносинах здійснюється у спосіб оспорення таких рішень регіональної комісії в адміністративному чи судовому порядку, що передбачено пунктом 12 Порядку № 520.

Згідно з частиною п`ятою статті 55 Конституції України, кожному гарантується захист своїх прав, свобод та інтересів від порушень і протиправних посягань будь-якими не забороненими законом засобами.

Так, гарантоване статтею 55 Конституції України право на захист можливе лише у разі його порушення, тому логічною вимогою при захисті такого права є обґрунтування такого порушення. Отже, порушення права має бути реальним, стосуватися індивідуально вираженого права або інтересів особи, яка стверджує про його порушення, а саме право конкретизоване у законах України.

Водночас способи захисту права це передбачені законом дії, що безпосередньо спрямовані на захист права. Такі дії є завершальними актами захисту у вигляді матеріально-правових дій або юрисдикційних дій щодо усунення перешкод на шляху здійснення суб`єктами своїх прав або припинення правопорушень, відновлення становища, яке існувало до порушення. Саме застосування конкретного способу захисту порушеного чи запереченого права і є результатом діяльності із захисту прав.

Завданням адміністративного судочинства згідно із частиною першою статті 2 КАС України є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Велика Палата Верховного Суду у постановах від 09 листопада 2023 року у справі № 9901/459/21, від 09 листопада 2023 року у справі № 990/41/23, від 01 вересня 2022 року у справі № 990/46/22 звернула увагу на те, що неодмінною ознакою порушення права особи є зміна стану суб`єктивних прав та обов`язків особи, тобто припинення чи неможливість реалізації її права та/або виникнення додаткового обов`язку. Таким чином, позивач на власний розсуд визначає, чи порушені його права рішеннями, дією або бездіяльністю суб`єкта владних повноважень. Водночас належний захист прав та інтересів особи можливий лише в разі існування спірних правовідносин, тобто в разі встановлення, що рішення, дія або бездіяльність протиправно породжують, змінюють або припиняють права та обов`язки у сфері публічно-правових відносин.

Отже, адміністративний суд, отримавши позовну заяву, повинен встановити наявність факту порушення права та застосувати конкретний спосіб захисту порушеного права, що залежить як від змісту суб`єктивного права, за захистом якого звернулася особа, так і від характеру його порушення.

З огляду на зміст позовних вимог, позивач просить суд зобов`язати Головне управління ДПС у Івано-Франківській області прийняти та розглянути Повідомлення ТОВ Текстиль-Захист від 27.05.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних та зобов`язати Державну податкову службу України надати ТОВ Текстиль-Захист технічну можливість подати Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Верховний Суд неодноразово звертав увагу на те, щоб суди не зосереджувалися на дослівній інтерпретації позовних вимог, а намагалися з`ясувати мету, для якої особа звернулася до суду, і за наявності підстав задовольняли саме ту вимогу, яка є ефективним способом захисту прав та інтересів позивача.

В спірному випадку основною метою подання цього позову ТОВ «Текстиль-Захист» є зобов`язання відповідачів через суд прийняти та розглянути Повідомлення ТОВ Текстиль-Захист від 27.05.2024 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, датою 27.05.2024 для подальшого прийняття рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Натомість правовідносин між позивачем та відповідачами пов`язані з подання позивачем пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрація яких зупинена, оцінкою регіональною комісією таких пояснень та документів, завершилися прийняттям Комісією Головного управління ДПС в Івано-Франківській області остаточних рішень в цій адміністративній процедурі: рішень від 12.05.2023 №№ 8801700/44153163, 8801699/44153163, 8801697/44153163, 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкових накладних.

Тобто дії Головного управління ДПС у Івано-Франківській області щодо неприйняття 27.05.2024 Повідомлень №№ 7, 8, 9, 10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 були правомірними та не могли порушити прав позивача, оскільки вже відсутній юридичний факт зупинення реєстрації вказаних податкових накладних, натомість контролюючим органом прийнято остаточні рішення по відмову в їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд вважає, що визнання протиправними дій Головного управління ДПС у Івано-Франківській області про неприйняття 27.05.2024 Повідомлень №№ 7, 8, 9, 10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено щодо податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, в процедурних правовідносинах, які вже завершені прийняттям остаточних рішень в цій процедурі, які є чинними і не оспорюються, не відновить порушених прав позивача внаслідок не реєстрації податкових накладних, оскільки наслідком такого способу захисту прав позивача не може бути реєстрація податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Також суд звертає увагу на безпідставність доводів представника позивача про те, що неприйняття Повідомлення ТОВ Текстиль-Захист від 27.05.2024 №№ 7, 8, 9, 10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, щодо податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, позбавило ТОВ Текстиль-Захист гарантованого законодавством права на надання пояснень та первинних документів в підтвердження господарських операцій, за результатами виконання яких сформовано та подано на реєстрацію податкові накладні № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023. Так, подання 09.05.2023 ТОВ Текстиль-Захист до контролюючого органу повідомлень від 09.05.2023 №№ 1, 2, 3, 4 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, реєстрацію яких зупинено, засвідчує факт реалізації позивачем гарантованого пунктом 4 Порядку № 520 права подання копій документів та письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023. Окрім цього, до повідомлень ТОВ Текстиль-Захист від 27.05.2024 №№ 7, 8, 9, 10 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних, позивач долучив ті ж самі документи, що й до повідомлень від 09.05.2023 №№ 1, 2, 3, 4, яким регіональна комісія уже надана оцінку та прийняла рішення від 12.05.2023 №№ 8801700/44153163, 8801699/44153163, 8801697/44153163, 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкових накладних.

Суд звертає увагу на те, що для ефективного поновлення порушеного права необхідно, щоб існував чіткий зв`язок між правопорушенням та способом захисту права. Тобто метою заявлених позовних вимог має бути усунення перешкод у здійсненні права, а її досягненням визначений спосіб захисту права, який би вичерпував себе.

Підсумовуючи, суд висновує, що обраний позивачем у цій справі спосіб захисту не є належним, оскільки таким є оспорення рішень від 12.05.2023 №№ 8801700/44153163, 8801699/44153163, 8801697/44153163, 8801698/44153163 про відмову в реєстрації податкових накладних № 2 від 15.02.2023, № 3 від 15.02.2023, № 4 від 16.02.2023, № 5 від 17.02.2023, що потребує зміни не лише предмету цього позову, але і його підстав. За викладених в цього позові предмету та підстав, відсутній факт порушення прав позивача саме спірними діями щодо неприйняття поданих позивачем повідомлень.

Велика Палата Верховного Суду в постанові від 01.12.2022 у справі № 9901/926/18 зазначила, що встановлення за наслідками розгляду справи по суті позовних вимог відсутності порушеного права чи невідповідності обраного позивачем способу його захисту способам, визначеним законодавством, є самостійною і достатньою підставою саме для ухвалення судом рішення про відмову в позові.

Отже, враховуючи викладені вище мотиви, суд дійшов висновку відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Текстиль-Захист до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Щодо розподілу судових витрат у справі:

Позивачем понесено судові витрати по сплаті судового збору. Відповідачем не понесено судових витрат у справі.

З огляду на відмову в позові, судові витрати по сплаті судового збору покладаються на позивача.

Керуючись статтями 139, 241-246, 250, 262, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, -

ВИРІШИВ:

Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю Текстиль-Захист до Головного управління ДПС в Івано-Франківській області та Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення рішення в повному обсязі. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю Текстиль-Захист, код ЄДРПОУ - 44153163, вулиця Чорновола, 157, місто Івано-Франківськ, 76005.

Відповідач 1: Головне управління ДПС в Івано-Франківській області, код ЄДРПОУ - 43968084, вулиця Незалежності, 20, місто Івано-Франківськ, 76018.

Відповідач 2: Державна податкова служба України, код ЄДРПОУ 43005393, Львівська площа, 8, місто Київ, 04053.

Суддя /підпис/ Боршовський Т.І.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.10.2024
Оприлюднено25.10.2024
Номер документу122513987
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —300/4401/24

Рішення від 23.10.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

Ухвала від 05.06.2024

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Боршовський Т.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні